Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.600 views

Verwijderd

@OgWok,

We gaan uw modem preventief vervangen door een nieuw type aangezien u regelmatig problemen met betrekking tot bellen ondervindt. Hopelijk gaat het met dit modem wel goed.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 09:54

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:38:
@OgWok,

We gaan uw modem preventief vervangen door een nieuw type aangezien u regelmatig problemen met betrekking tot bellen ondervindt. Hopelijk gaat het met dit modem wel goed.

Wouter
Modem is bezorgd. Dank voor de snelle aktie _/-\o_

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijker is; werkt nummerherkenning nu? 8)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:17:
Belangrijker is; werkt nummerherkenning nu? 8)

Hugo
Niet zo snel, ben net thuis en geniet nu even van de bank...... zal de nieuwe morgen even aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik zag op mijn tefort dat je bij Voicemail en oproepinstellingen een kopje "Blokkeren van gesprekken" hebt met de beschrijvende tekst: U kunt hier gesprekken, sms en internet in en naar het buitenland blokkeren. er bij.

Nu kan ik daar, als ik die open klik bij Mobiel internet en mms deze twee op blokkeren zetten. Is dit nou alleen voor het buitenland, of ook voor in Nederland gelijk? (dat staat er dus niet bij).

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgroen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:11:
@hgroen,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM, dan zal ik kijken wat de mogelijkheden zijn.
Een 1 poorts (basismodem) ontvangt u alleen ter vervanging voor een defect bruikleen basismodem en kunnen we niet los meer uitleveren.

Hugo
DM verzonden
Groet,

Henny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 18:46

Totaalgeflipt

De enige echte

Totaalgeflipt schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:08:
Beste Webcare,

Vrienden van mij hebben ook Telfort Internet en klagen over wegvallend verbinding. Heb de modem gereset naar fabrieksinstellingen. Configuratie gewoon standaard gelaten. Wegvallende verbinding is meestal draadloos maar ook sporadisch bedraad. Modem heb ik direct doorgelast op is/ra. Deze zit in de woonkamer, dsl kabel is max 1 meter lang. Betreft stappen58 net van KPN

Kunt u adhv adres gegevens onderzoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn(slecht functionerend modem, enz enz)

Postcode is 7602XD
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 17:02
Ter info voor andere Telfort gebruikers met het zilverkleurige Zyxel modem met 4 LAN poorten (geen wifi).

Bij mij werd de laatste tijd het modem wat nukkig. Ik kreeg de helft van de tijd geen IP adres meer van de DHCP server in het modem (lokaal dus, ik heb het niet over IP van Telfort). Aanvankelijk dacht ik dat het lag aan vervanging van wat andere dingen in mijn thuisnetwerkje: het viel samen met aanschaf nieuw fileservertje en vervanging van de ouwe trouwe 100mbit switch door een gigabit exemplaar. Aanvankelijk verdacht ik de nieuwe switch, maar bij terug plaatsen van de oude switch bleven de problemen. Het lijkt er op dat het modem na zo'n 2000 uur uptime in de war begint te raken. Na reset van het modem een aantal dagen terug lijkt alles weer goed te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SithWarrior,

Dat geld ook voor in Nederland. :-)

@hgroen,

De klantenservice heeft gelijk. Onder het Tiscali T4 abonnement kunnen wij geen bruikleen modems uitsturen. Daarvoor zal eerst het abonnement aangepast moeten worden naar een nieuwe abonnementsvorm.
Bij een nieuw abonnement krijgt u gratis een 4-poorts draadloos modem (ZyXEL 2601HN-F1) in bruikleen.

@Totaalgeflipt,

Waarschijnlijk binnenbekabeling. Is de aansluiting op de begane grond? Zo niet, is er misschien een centrale meterkast?
De modem traint in op 8M op een afstand van zo'n 2km. Dat zou hoger moeten kunnen, maar kan natuurlijk ook een worst-case scenario zijn.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 10:09
De topicstart bevat een quote van de Telfort website waarin staat dat het activeren van de vaste lijn eenmalig €49,95 kost. Als ik zelf op de website kijk zie ik echter dit:
Heb ik een vaste telefoonaansluiting van KPN nodig voor Telfort internet?
Nee, alleen een vaste lijn is nodig voor het aansluiten van ADSL. Heeft u geen vaste telefoonaansluiting van KPN of internet van een ADSL-aanbieder op het aan te sluiten adres? Dan moet er een vaste lijn op het KPN-netwerk geactiveerd worden voor internet. Hiervoor brengt KPN aansluitkosten in rekening bij Telfort. Deze kosten worden niet doorberekend naar Telfort abonnees. U betaalt dus geen aansluitkosten (t.w.v. € 49,95) voor het aansluiten (activeren) van een vaste lijn.
Ik neem aan dat dit dus veranderd is en ik niets extra betaal indien ik van de kabel naar Telfort overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

@ Wouter

Nee geen centrale meterkast, gewoon een flat. Ze wonen op de begane grond. Modem zit direct op de binnenkomende lijn. Die komt binnen in de woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vanwege een aanbieding had ik UPC 120/10mbit internet aangevraagd en mijn 2 Telfort lijnen opgezegd.
Intussen was de UPC lijn opgeleverd en na een week zat ik alweer bijna smekend met Telfort aan de lijn om maar 1tje te blijven houden ;)

Nu heb ik ineens een nieuwe modem per post binnengekregen :? . Een Zyxel P-2601HN. Buitenom dat deze 1 VOIP poort minder heeft, snellere wireless heeft (niet nodig), zijn er nog verdere verschillen ?

@Webcare
Mag ik anders mijn huidige P-2602HW-D1A behouden ? Modem doet prima en heb er eigenlijk geen klachten over. (voor wireless gebruik ik al iets anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Totaalgeflipt,

Houd even bij of het zo beter is. Zo te zien is de verbinding de afgelopen dagen wel stabiel geweest.

@Madshark,

Ik zie inderdaad dat er voor de tweede lijn een opheffing in het systeem staat. De andere blijft wel gewoon behouden :) Waarom bent u overigens niet tevreden met UPC?
De hardware van de HN-F1 is een beter dan die van de HW-D1A, simpelweg omdat het een nieuwer model is.
Advies is om de HN-F1 in gebruik te nemen. Desnoods probeert u dat een tijdje, om er uiteindelijk een beslissing over te nemen.

Wouter

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:54:

@Madshark,

Ik zie inderdaad dat er voor de tweede lijn een opheffing in het systeem staat. De andere blijft wel gewoon behouden :) Waarom bent u overigens niet tevreden met UPC?
De hardware van de HN-F1 is een beter dan die van de HW-D1A, simpelweg omdat het een nieuwer model is.
Advies is om de HN-F1 in gebruik te nemen. Desnoods probeert u dat een tijdje, om er uiteindelijk een beslissing over te nemen.

Wouter
@Wouter
Ah ok. Ik zal hem eens aansluiten. Krijg ik dan ook een nieuw IP ?

Tja UPC. Laten we zo zeggen, 120/10mbit ziet op papier goed uit, in de praktijk:

- +/- 60 a 70mbit, want het netwerk zit gewoon vol hier. Ja 's nachts haal je de 120mbit wel, maar dan hoor ik ook te slapen.Feitelijk leveren ze 50% van de beloofde bandbreedte.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1167277284.png
- Disconnects, 2 tot 5x per dag. Het lukt me niet eens om 24uur op de t.net IRC server ingelogd te blijven. Even een minuutje plat en dan is alles weer prima. (erg frustrerend als je aan het gamen bent)
- Traag HTTP verkeer. Er zit iets in dat netwerk dat ervoor zorgt dat iedere nieuwe verbinding naar een website ongeveer 0.5sec vertraging in zit. Het is niet de DNS (heb het ook getest met een lokale DNS server die de sites in cache had). Het surft gewoon niet zo lekker als dat ik gewend ben met Telfort. Met 2 PC's naast elkaar is het goed te zien, beiden op dezelfde lokale DNS, is duidelijk te zien dat je sneller 'rond surft' met Telfort. Meest duidelijk te zien met websites die veel externe plaatjes en banners hebben.
Dit blijkt trouwens 'normaal' voor UPC te zijn, bij kennissen in een andere provincie, hetzelfde euvel.(zou met een shaper/logger te maken te hebben)
- Slecht internationaal netwerk. Speedtest.net naar bijv Amerika en Azie zijn vrijwel altijd lager dan met mijn Telfort lijn. Met enige regelmaat kan ik een bepaalde site niet bereiken, pak ik dan snel de 2e PC op de andere gateway, opent ie hem direct.
Voorbeeld, een speedtest naar Washington DC:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1167271510.png
UPC

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1167269727.png
Telfort

Voor mij was het niet echt een succes, ik gebruik de UPC nu maar als bulk download lijn. Om UPC te overtuigen dat het probleem niet lokaal zit heb ik 2 verschillende modems gehad en zijn er intussen 3 verschillende monteurs hier geweest, conclusie: capaciteitsprobleem in stadsdeel. :X
Enige compensatie zou ik niet hoeven te verwachten. |:(
Tja jammer dan, ik blijf voorlopig nog wel bij ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, u zult een nieuw IP adres krijgen. Dit is zo voor elk nieuw apparaat dat u aansluit.
Tevens wordt u gemigreerd naar een nieuw netwerk, waardoor u ook een nieuw IP adres zult krijgen. Hier zult u nog een brief over ontvangen.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Als ik die uitzet, doe hij het ook niet in het buitenland? Dan hoef ik verder niks in mn tel aan te passen namelijk, Nokia E72 heeft geen global data roaming die je uitkunt zetten. Moet ik per applicatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:20
@ telfortwebcare

Hoe zit het eigenlijk met intrainwaardes? Zijn die gemakkelijk door jullie te wijzigen?
Wij zijn namelijk onlangs overgestapt van KPN naar Telfort, maar nu traint het modem een stuk lager (3232 kbps) in dan bij KPN het geval was. Bij KPN hadden wij een 4 mbit abonnement, en trainde het modem in op iets meer dan 4 mbit. Nu bij Telfort is dit dus een stuk lager. De telefonische helpdesk heeft meerdere malen belooft er wat aan te doen, maar er word niks aan gedaan. Ook al sms gehad dat het probleem verholpen zou zijn, terwijl er niks (zichtbaar) veranderd is. Volgens de postcodecheck is max 5-6 mbit haalbaar. We hebben zelf het modem rechtstreeks op de KPN kabel aangesloten voor de zekerheid, maar dit heeft niks veranderd.
Kortom: Kunnen jullie de intrainwaardes veranderen zodat de verbinding sneller word? Of kunnen jullie iets anders doet waardoor de verbinding in elk geval de zelfde snelheid krijgt als bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:50:
Ja, u zult een nieuw IP adres krijgen. Dit is zo voor elk nieuw apparaat dat u aansluit.
Tevens wordt u gemigreerd naar een nieuw netwerk, waardoor u ook een nieuw IP adres zult krijgen. Hier zult u nog een brief over ontvangen.

Wouter
Ehrm.. Nieuwe modem, nieuw IP adres, nieuw NETWERK ? 8)7

Ik had juist de Telfort lijn aangehouden omdat deze afgelopen anderhalf jaar zogoed als 100% uptime heeft gehad. Nieuw netwerk klinkt in mijn oren ook weer nieuwe problemen :P
Heb ik iets gemist over dat onderwerp, is er ergens meer info over te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:54:
@Totaalgeflipt,

Houd even bij of het zo beter is. Zo te zien is de verbinding de afgelopen dagen wel stabiel geweest.

@Madshark,

Wouter
Hebt u nu iets aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in mijn logs staan spooktelefoontjes
ik gebruik de P-2602HW-D1A en 20 MB abbo

weet iemand hoe dat kan?
ik weet nl 100% zeker dat er op die momenten niemand hier in huis gebeld kan hebben [tenzij mn honden dat zouden kunnen.....]

42 02/18/2011 21:24:23 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
43 02/18/2011 21:23:43 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log
44 02/18/2011 21:20:06 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
45 02/18/2011 21:19:32 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log
46 02/18/2011 21:06:01 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
47 02/18/2011 21:05:20 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log
48 02/18/2011 20:39:03 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
49 02/18/2011 20:38:23 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log
50 02/18/2011 19:10:19 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
51 02/18/2011 19:09:40 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log

normaal staan telefoongesprekken er zo [dus met pijltjes hetzij in of uit en met nummer erbij

67 02/18/2011 16:00:28 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
68 02/18/2011 16:00:07 VoIP Call Established Ph[1] -> 0xxxxxxxxx Traffic Log
69 02/18/2011 16:00:07 VoIP Call Start Ph[1] -> 0xxxxxxxxx Traffic Log

deze spooktelefoontjes komen bloksgewijs voor in de log telkens.
iemand een idee ?

Blueswoman

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Zijn inkomende telefoontjes niet zonder nummer. Bel jezelf eens zonder op te nemen en ziet het er dan hetzelfde uit?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 15:26
Wat ook opvalt is dat de meeste van deze "gesprekken" ~40 sec duren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:10:
Zijn inkomende telefoontjes niet zonder nummer. Bel jezelf eens zonder op te nemen en ziet het er dan hetzelfde uit?
nee ziet er anders uit zelfs als nummer geblokkerd is dan staat er iig < bij
en dan hoop kruisjes vanwege geblokkeerd [neem ik aan]

[voor de duidelijkheid hier voorbeeld van hoe het er normaal uitziet]
10 02/21/2011 11:33:42 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
11 02/21/2011 11:26:06 VoIP Call Established Ph[1] <- Unknown Traffic Log
12 02/21/2011 11:25:49 VoIP Call Start from SIP[1] Traffic Log
13 02/21/2011 11:23:31 VoIP Call End Phone[1] Traffic Log
14 02/21/2011 11:01:33 VoIP Call Established Ph[1] <- xxxxxxxxxx Traffic Log
15 02/21/2011 11:01:10 VoIP Call Start from SIP[1]
kleine x-jes heb ik zelf nu gedaan vanwege privacy, ]

maar is gewoon raar inderdaad omdat ze allemaal maar heel kort duren
had er vannacht weer een heel aantal

raar

Blueswoman

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een nummer staat bij de log regel met Established, die staat in je eerste log voorbeeld niet. Niet opgenomen gesprekken inkomend hebben geen nummer in de log zou dat het kunnen zijn?

Misschien overbodige vraag, maar je gebruikt Telfort telefonie waar je hier over spreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@reiniero,

Het modem bepaald uiteindelijk de intrainsnelheid, niet wij. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om uw aansluiting te kunnen onderzoeken.

@Totaalgeflipt,

Enige wijziging is dat het profiel is gewijzigd van 20Mbit naar 8Mbit. Verbinding is nog steeds stabiel.

@Madshark,

Ja, het WBA-E netwerk. Dat is voor u misschien nieuw, maar niet voor ons en de duizenden andere aansluitingen die er al enige tijd probleemloos gebruik van maken. Geen zorgen! ;)

@BJCK,

Nee, da's een 3rd party dienst, blueswoman maakt geen gebruik van Telfort vast bellen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hey, en ik dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Madshark schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:09:
[...]
@Wouter
Ah ok. Ik zal hem eens aansluiten. Krijg ik dan ook een nieuw IP ?

Tja UPC. Laten we zo zeggen, 120/10mbit ziet op papier goed uit, in de praktijk:

< verhaaltje met bewijs van crappy verbinding/snelheid >
Enige compensatie zou ik niet hoeven te verwachten. |:(
Tja jammer dan, ik blijf voorlopig nog wel bij ADSL.
Voor mij ook de reden om UPC te blijven mijden. Wij zitten hier al op een slecht stuk qua normale bekabeling (digitale tv zeg je? bedoel je die blokjes daar? en daar? zo zonde dat mijn dinnetje de moeite niet neemt om te klagen: ik zou er niet het volle pond voor willen betalen :/ ) , dan ga ik al helemaal niet de gok nemen om daarover ook internet te gaan nemen. Mij bevalt Telfort prima: weinig tot geen storing, goeie snelheden. Gebruik een eigen Draytek modem dus heb alles in 1 en dat voor nog geen 21 euro per maand, geen inkakkende snelheden of whatsoever. * 2Dutch is happy customer

Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht hoor, het was een goedkope gok toen we hier kwamen (mei 2008) :)

[ Voor 44% gewijzigd door 2Dutch op 22-02-2011 14:11 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
2Dutch schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:10:
[...]

Voor mij ook de reden om UPC te blijven mijden. Wij zitten hier al op een slecht stuk qua normale bekabeling (digitale tv zeg je? bedoel je die blokjes daar? en daar? zo zonde dat mijn dinnetje de moeite niet neemt om te klagen: ik zou er niet het volle pond voor willen betalen :/ ) , dan ga ik al helemaal niet de gok nemen om daarover ook internet te gaan nemen. Mij bevalt Telfort prima: weinig tot geen storing, goeie snelheden. Gebruik een eigen Draytek modem dus heb alles in 1 en dat voor nog geen 21 euro per maand, geen inkakkende snelheden of whatsoever. * 2Dutch is happy customer

Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht hoor, het was een goedkope gok toen we hier kwamen (mei 2008) :)
Kun je nagaan, hier is het kabel signaal bijna 'perfect', en dan nog is het relatief matig.. Digitale TV ziet er wel goed uit, zover ik het dan even gechecked heb met een Dreambox en een smartcard met boxkey 8)

@Webcare
ik heb even 'gegoogled' op WBA-E, nieuwer netwerk wat VDSL zou kunnen leveren. Mogelijk iets hogere intrainwaardes met ADSL2+ modems.. Altijd interessant ;)

Als ik het goed begrijp gaat morgen (dag van einde oude overeenkomst) het signaal eraf en kan ik de nieuwe modem aansluiten zodat ik weer een nieuwe verbinding+IP hebt ?
Of gebeurt de omschakeling pas als ik de nieuwe modem plaats ?

[ Voor 4% gewijzigd door Madshark op 22-02-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SithWarrior,

Uw vraag staat nog uit, wordt vervolgd! :)

@Madshark,

De verbinding wordt morgen omgezet en dat kunt u zien aan uw nieuwe WAN IP-adres. Uw Frtiz is analoog en zal ook op WBA-E gewoon intrainen, het zij op een lagere snelheid. Om de optimale snelheid uit uw aansluiting te halen dient u de witte ZyXEL aan te sluiten.

@jelle.,

Is inderdaad achterhaald, bij Telfort betaal je geen aansluitkosten.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Sinds enige tijd (ongeveer een maand) heb ik last van een (te) hoge ping. Dit merk ik uiteraard als ik spelletjes speel, zoals COD. Ik wil weten of dit misschien iets is in het Telfort netwerk, of dat ik het bij mij moet zoeken.

In COD:MW2 was ik vaak de host, met een prima verbinding. Nu komen mijn medespelers niet verder dan 2,3 'balkjes' en ik lag als de ***.

Ik heb een P-2602HW-D1A. Ik ben daarop bekabeld aangesloten met 1 PC. Er draaien geen torrents/nieuwsgroepen.
Het modem staat op dit moment in bridge modus, maar ik heb 't ook vanavond geprobeerd in routermodus
Firmware van het ding was V3.40(AJZ.6)b4_20101007 en dat heb ik vanmiddag geupdate naar V3.40(AJZ.6)

Verder heb ik dit getest vanuit WinVista, met en zonder Firewall (F-secure). Verder is het geprobeerd vanaf Linux via een Live-USB.

In alle bovenstaande gevallen zijn mijn 'pingtijden' slecht. Binnen Europa is het redelijk, dan ligt het tussen 30 ms en 70 ms, maar als ik de grote plas water wil oversteken kom ik uit op tijden >150 ms. En volgens mij is dat eigenlijk te veel.
Zoals
Apple.com: 180 ms
Craigslist.com: 189 ms
wikipedia.org: 160 ms
mit.edu: 178 ms
mcdonalds.com: 194 ms
Traceren van de route naar wikipedia.org [208.80.152.2]
via maximaal 30 hops:

1 160 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 24 ms 24 ms 24 ms 82-169-3-254.ip.telfort.nl [82.169.3.254]
3 24 ms 24 ms 25 ms ae10.524.ibr1.asd-nh.ip.telfort.nl [195.240.64.33]
4 25 ms 24 ms 25 ms ae2.ams20.ip4.tinet.net [77.67.64.1]
5 110 ms 111 ms 110 ms xe-2-2-0.nyc30.ip4.tinet.net [89.149.183.38]

6 124 ms 110 ms 110 ms as2828.ip4.tinet.net [213.200.84.146]
7 115 ms 114 ms 114 ms vb2001.rar3.washington-dc.us.xo.net [207.88.13.50]
8 146 ms 146 ms 148 ms te-3-0-0.rar3.atlanta-ga.us.xo.net [207.88.12.9]
9 143 ms 143 ms 143 ms te-4-0-0.rar3.miami-fl.us.xo.net [207.88.12.6]
10 141 ms 142 ms 141 ms 207.88.14.58.ptr.us.xo.net [207.88.14.58]
11 146 ms 146 ms 147 ms w006.z207088246.xo.cnc.net [207.88.246.6]
12 146 ms 145 ms 146 ms rr.pmtpa.wikimedia.org [208.80.152.2]
Traceren van de route naar apple.com [17.149.160.49]
via maximaal 30 hops:

1 * 1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 23 ms 23 ms 24 ms 82-169-3-254.ip.telfort.nl [82.169.3.254]
3 27 ms 27 ms 26 ms rt-dc2-ias-csg01.nl.kpn.net [193.172.66.193]
4 26 ms 26 ms 26 ms rt-rou-1022.nl.eurorings.net [195.190.227.223]
5 106 ms 122 ms 105 ms nyk-s1-rou-1021.US.eurorings.net [134.222.231.234]

6 111 ms 111 ms 127 ms ahbn-s1-rou-1041.US.eurorings.net [134.222.228.10]
7 110 ms 108 ms 109 ms ahbn-s1-rou-1001.US.eurorings.net [134.222.226.53]
8 114 ms 109 ms 114 ms xe-7-1-0.edge1.Washington4.Level3.net [4.53.112.53]
9 111 ms 110 ms 110 ms vlan60.csw1.Washington1.Level3.net [4.69.149.62]
10 110 ms 111 ms 116 ms ae-62-62.ebr2.Washington1.Level3.net [4.69.134.145]
11 114 ms 116 ms 117 ms ae-3-3.ebr1.NewYork2.Level3.net [4.69.132.90]
12 117 ms 118 ms 125 ms ae-1-100.ebr2.NewYork2.Level3.net [4.69.135.254]
13 116 ms 117 ms 116 ms ae-6-6.ebr2.NewYork1.Level3.net [4.69.141.21]
14 194 ms 198 ms 198 ms ae-2-2.ebr4.SanJose1.Level3.net [4.69.135.185]
15 196 ms 199 ms 196 ms ae-84-84.csw3.SanJose1.Level3.net [4.69.134.250]
16 186 ms 186 ms 186 ms ae-3-80.edge2.SanJose1.Level3.net [4.69.152.143]
Mij lijkt het dus dat er iets fout gaat in het achterliggende netwerk. Maar hebben andere mensen hier ook last van. En wat kan ik, of Telfort er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt op je ADSL verbinding zelf zo te zien 23ms latency. Dat was vroeger minder maar tegenwoordig wordt er meer fout correctie toegepast (INP/interleaving) om hoge snelheden te kunnen behouden. Heel normaal dus.

De plas over is al jaren 70 a 80ms standaard. Je moet data pakketjes verplaatsen door een glasvezel netwerk en door een paar routers heen. Dat kost de plas over gewoonweg 70 a 80ms aan RTT (round trip delay). Dus een kant op is de helft, terug hetzelfde.

Dan naar de overkant van de states, dat is bijna dezelfde afstand nog een keer maar dan over land. Je ziet tussen New York en San Jose (oost naar west) ook nog 70ms RTT. Ga je een host zoeken in Azie is het nog een stap verder afhankelijk welke route er is van je ISP. Maar het gros gaat over de plas via de USA naar Azie nog steeds qua (transit)netwerken.

Ook heel normaal.

Je laat de heen route zien, de terug route kan iets anders lopen. Je ISP heeft invloed op de route heen, en ook (maar) deels op de terug route door keuze van directe koppelingen met netwerken in Nederland/Europa en de netwerken waar het internationaal transport (IP transit) inkoopt.

Je beide voorbeelden zien er optimaal uit, heb ze in de jaren veel slechter gezien bij ISP's en hosting bedrijven de routes tussen (hosts en dus) netwerken. Spelen van shooters met enorme afhankelijkheid van realtime verkeer en de latency (RTT) tussen continenten is niet optimaal. Een gameserver hosten en daar met alle spelers op verbinden verbetert het wel iets. Dan hebben niet alle spelers de latency van je breedband verbinding. Dus stel gameserver in Amsterdam (goed netwerk met goede connectiviteit naar de spelers) of Londen (elke plek in west Europa is dan prima) levert jou 25 a 30ms op, de rest wint er 25 a 30ms mee.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 23-02-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:29:
@SithWarrior,

Uw vraag staat nog uit, wordt vervolgd! :)

Hugo
He, das jammer. Ik ga vanmiddag paar dagen naar Frankrijk, ik wil er niet de "hard way" achter komen, dat het alleen voor NL was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Wat ik zo lees, lijkt dat WBA-E wel interessant te zijn. Zelf heb ik een Fritzbox 7270 in gebruik, wat zou dat kunnen betekenen voor de intrainwaarden? Nu zit die rond de 14Mbit via een analoge lijn (waar trouwens geen telefonie meer op zit) met download attenuation rond de 29dB, zou dat misschien nog kunnen verbeteren?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SithWarrior schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:41:
[...]

He, das jammer. Ik ga vanmiddag paar dagen naar Frankrijk, ik wil er niet de "hard way" achter komen, dat het alleen voor NL was. :P
Ik heb antwoord, hoop dat het nog op tijd is ;) Blokkade is dan ook actief in het buitenland.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:04
Hallo,

Ik heb ook Telfort internet. Naar alle tevredenheid moet ik zeggen.
Alleen, ik ben toch benieuwd of er niet iets is waardoor ik een hogere snelheid zou kunnen halen.
Ik haal nu ongeveer 10 mbit/s en aangezien ik redelijk centraal in Apeldoorn woon, had ik toch iets hogere snelheden verwacht.

Mijn postcode: 7335AG

Diagnose van de modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 0 db
tone   0- 31: 00 00 00 78 aa bb cc cc dc cc cc cc cc bb aa 98
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone  64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone  96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 18 db
tone   0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone  32- 63: 06 67 77 88 88 87 78 77 88 88 88 88 88 8b bb bb
tone  64- 95: ba aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 9a 99 99
tone  96-127: 89 98 99 99 99 99 89 99 88 89 99 89 99 99 99 99
tone 128-159: 99 98 88 88 88 87 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 160-191: 88 87 88 87 78 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 77 78 87 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 78 77 77 77 77 77 77 88 78 88
tone 256-287: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 288-319: 88 88 88 88 78 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 320-351: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 352-383: 07 77 77 77 77 67 77 76 77 66 66 65 55 55 55 55
tone 384-415: 55 55 55 45 55 55 55 55 55 44 44 44 44 44 44 44
tone 416-447: 44 44 44 44 43 34 23 22 22 22 22 22 22 22 21 22
tone 448-479: 21 00 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 12 22 22 33 44 44 44 33 44 43 54 55 54
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 994 kbps
interleaving delay upstream: 750
impulse noise protection upstream: 9
current rate downstream: 10901 kbps
interleaving delay downstream: 800
impulse noise protection downstream: 5
attainable rate upstream: 1072 kbps
attainable rate downstream: 11440 kbps
linetype: ADSL_2plus
operational uptime: 8 days,  7:34
CodeViolations: 0
FEC: 0

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@IJsbeer,

Heb uw abonnement weer verlengt met 1 jaar!

@Saus,

De werkelijke lijnlengte ligt tussen de 1460 en 1560 meter. Het modem traint in op 7352/806 en dat is voor die afstand behoorlijk ondermaats. De buren trainen in tussen de 16 en 18Mbit down met een volle 1Mbit up.

U geeft aan de interne bekabeling al gecontroleerd te hebben. Toch lijkt het erop dat daarin iets mis gaat. Dit hoeft niet per see in het appartement te zijn maar kan ook ergens tussen het appartement en de centrale meterkast zitten.
Voor de bekabeling in het appartement bent u zelf (of uw zus) verantwoordelijk, voor de rest van de internebekabeling in het complex is dat de pandbeheerder/woningbouwvereninging.

@reiniero,

Uw verbinding is juist van ISDN naar analoog gegaan, wat met uw lijnlengte van ruim 4,3KM in uw voordeel is. Uw modem traint in met 3232/864 op het KPN WBA-E netwerk en mag met z'n Signal to Noise Ratio zakken tot 6dB.Uw modem houdt deze echter op 8,5dB wat betekend dat hij tijdens het intrainen dermate veel ruis waarneemt dat hij de grens van 6dB niet op zoekt. Controleer nog eens goed uw interne bekabeling, knel aders opnieuw vast onder schroeven, controleer op oxidatie e.d

@yodeluxe,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om te kijken of uw verbinding gemigreerd kan worden.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik ben ook zeer benieuwd of ik naar dit nieuwe netwerk overkan. Mijn postcode is 7607ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Totaalgeflipt,

U bent aangesloten op ons eigen BaByXL netwerk. Omzetten naar WBA-E heeft momenteel geen meerwaarde, dat is alleen het geval voor aansluitingen op WBA-A. :-)

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
@ TelfortWebcare

Bedankt voor het nakijken. Ik heb de kabel die uit de grond komt voor de zekerheid afgeknipt en opnieuw gestript. De snelheid is nu met 32 kbps omhoog gegaan, niet veel dus. De noise margin downstream: 8 db. De kabel lijkt verder prima. Direct aan de kabel zit het grijze "doorluskastje" waar weer een kabel in zit die naar de router gaat (zoals aangegeven in de handleiding). Zou het helpen om bij deze laatste kabel een stuk uit te knippen en beide einden weer aan elkaar te maken (heb geen plugjes om het op de nette manier te doen)? Wat kan anders nog helpen om de verbinding te bevorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een nieuwe modem ontvangen van Telfort, de zyxel P-2601HN.
Nu had ik al voipbuster, dus alles geinstalleerd, maar nu kan ik zelf wel bellen , maar niet gebeld worden.
Ligt dit aan de firewall????
zo ja hoe stel ik deze in ???

Verwijderd

@yodeluxe,

Overstap naar WBA-E heeft voor u geen zin. Wel heb ik uw profiel aangepast van 9dB SNR naar 6dB SNR. Voor de aanpassing trainde u in op 14064/1007 en dat is nu 15853/1084.

@reiniero,

Een knelverbinding werkt het beste, dus onder een klem of schroefje. De aders niet gaan solderen of los in elkaar draaien.

Hugo

• reiniero
@ Telfort Webcare,

Ik heb de kabel maar niet korter gemaakt. De kabel is al kort, er zou hooguit 10 centimeter af kunnen maar dan moet er dus een kroonsteentje of iets tussen wat mij niet bevorderlijk lijkt. Verder is alles hetzelfde als in de situatie toen we nog bij KPN zaten. Alleen de router en het kabeltje zijn gewijzigd, en de kabel tussen de hoofd/kpn kabel die uit de grond komt + lasdop zijn verwijderd. Dit zou de snelheid juist ten goede komen volgens de Telfort telefonische helpdesk. De interne bekabeling is nu dus verbeterd t.o.v. de eerdere situatie, maar toch is de snelheid een stuk lager. Enige wat ik nog kan bedenken is dat het aan de router ligt, wat mij niet erg waarschijnlijk lijkt. Wat kan hier nog meer aan gedaan worden? Jullie moeten toch gewoon de zelfde snelheid kunnen leveren als KPN?

EDIT:

Het ligt aan de router. Met de P-2601HN-F1 die we gekregen hadden, blijft altijd op 3232kbps zitten, soms 3264kbps als intrainwaarde. Een oude P-2602HW-D1A krijgt 4032 kbps / 736 kbps. Soms ook wat lager, hangt er veel van af waar deze staat. Hier kan niet al teveel in geschoven worden, de meterkast is niet zo groot :9. Hoe kan het dat het zo veel verschilt per router? Is de een misschien storingsgevoeliger ofzo? De oude P-2602HW-D1 moeten we terugsturen (komt van ander abonnement wat is opgezegd) maar dat gaat dus mooi niet gebeuren als we daar een betere verbinding mee krijgen...

[ Voor 26% gewijzigd door reiniero op 24-02-2011 18:19 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Heb een nieuwe modem ontvangen van Telfort, de zyxel P-2601HN.
hoe stel ik de firewall in zodat ik via voipbuster gebeld kan worden ???

• jscoolen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-12-2020
Kan je met deze modem ook bij een externe partij je voip regelen?

• reiniero
jscoolen schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:17:
Kan je met deze modem ook bij een externe partij je voip regelen?
Dat kan inderdaad. Dit is in te stellen in de router.

• bjck
Als je een VoIP provider instelt hoef je geen firewall regel toe te voegen. Daar zorgt de router zelf voor. Net als een poort forwarden in NAT gaat ook vanzelf tegelijk de firewall open (logisch, anders forward vrij zinloos).

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:35:
@yodeluxe,

Overstap naar WBA-E heeft voor u geen zin. Wel heb ik uw profiel aangepast van 9dB SNR naar 6dB SNR. Voor de aanpassing trainde u in op 14064/1007 en dat is nu 15853/1084.

Hugo
Dat is heel mooi, ik zie het in mijn Fritz al staan! Toch best nog wel een flinke verhoging, zeker op deze afstand (volgens Fritz!box is Line attenuation dB 29, dus zo'n 2km). Dank je wel, Hugo!

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 13:33
@ Telfort Webcare.

Ik heb een P-2602R-D3A modem. nu heb ik al een paar weken terug een nieuw modem gehad. ( nieuw model met draadloos internet dr in )
Nu had ik een overzet datum gekregen ( paar weken geleden ) echter ben ik nog nooit online gekomen met het nieuwe modem. daarom internet ik nu nog via het oude modem, wat het nog goed doet. Wat kan dit zijn? moet ik gewoon een nacht wachten voordat het nieuwe modem online komt? En als het modem online komt, kan ik dan de VOIP gegevens uit mijn oude modem halen? Aangezien ik niet meer weet wat er onder de sterretjes staat.

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:29:
Als je een VoIP provider instelt hoef je geen firewall regel toe te voegen. Daar zorgt de router zelf voor. Net als een poort forwarden in NAT gaat ook vanzelf tegelijk de firewall open (logisch, anders forward vrij zinloos).
Waarom kan ik met Voipbuster wel bellen maar niet gebeld worden, de telefoon gaat niet over?

• bjck
Interessante vraag, maar aanname doen dat het een firewall moet zijn is erg kort door de bocht. Misschien bel je het verkeerde nummer? Misschien nog niet geconfigureerd bij voipbuster? Misschien bel je met een aanbieder/abonnement waarmee je niet naar 085 nummers kan / mag bellen.

Voor zover ik kan vinden levert voipbuster alleen 085 nummers. Nomadische 'vaste' nummers in Nederland. Deze hebben sommige aanbieders andere tarieven voor om naartoe te bellen. Kan best dat ze vanaf sommige aanbieders niet bereikbaar zijn. Of je mag ze niet bellen als je zelf een blokkade op andere nummers dan vast en mobiel hebt gezet om kosten in te perken.

Waarmee bel je en heb je inderdaad een 085 nummer? En heeft voipbuster bevestigd dat alles juist is opgeleverd? Heb je gevraagd wat zij zien toen je een ticket aanmaakte bij hun helpdesk?

Op wikipedia bij voipbuster vind ik deze zin. Maar beter is bij je aanbieder waar je vanaf belt te raadplegen en bij voipbuster voor laatste informatie.
Het bellen van een 085 nummer wordt niet door alle providers ondersteund. Zo kan je bijvoorbeeld met Tele2 Prepaid geen 085 nummer bellen.
Wikipedia: VoipBuster

Maar volgens mij hebben al meer mensen in dit forum succesvol andere VoIP aanbieders in hun Telfort modem geconfigureerd. Dit is topic deel 19 en komt al even voor.

[ Voor 92% gewijzigd door bjck op 24-02-2011 21:06 ]

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:00:
Interessante vraag, maar aanname doen dat het een firewall moet zijn is erg kort door de bocht. Misschien bel je het verkeerde nummer? Misschien nog niet geconfigureerd bij voipbuster? Misschien bel je met een aanbieder/abonnement waarmee je niet naar 085 nummers kan / mag bellen.

Voor zover ik kan vinden levert voipbuster alleen 085 nummers. Nomadische 'vaste' nummers in Nederland. Deze hebben sommige aanbieders andere tarieven voor om naartoe te bellen. Kan best dat ze vanaf sommige aanbieders niet bereikbaar zijn. Of je mag ze niet bellen als je zelf een blokkade op andere nummers dan vast en mobiel hebt gezet om kosten in te perken.

Waarmee bel je en heb je inderdaad een 085 nummer? En heeft voipbuster bevestigd dat alles juist is opgeleverd? Heb je gevraagd wat zij zien toen je een ticket aanmaakte bij hun helpdesk?

Op wikipedia bij voipbuster vind ik deze zin. Maar beter is bij je aanbieder waar je vanaf belt te raadplegen en bij voipbuster voor laatste informatie.

[...]

Wikipedia: VoipBuster

Maar volgens mij hebben al meer mensen in dit forum succesvol andere VoIP aanbieders in hun Telfort modem geconfigureerd. Dit is topic deel 19 en komt al even voor.
Ik bel al langer met voipbuster met mijn oude speedtouch modem,dit werkte perfekt, deze heb wegens trage internet verbinding vervangen met de Zyxel.
Maar als ik met mijn mobiel mijn eigen vaste 052...... nummer bel, dan gaat de telefoon niet over, ook als anderen mij bellen met een vaste lijn gaat de telefoon niet over.
Heb de sip account gegevens goed ingevoerd, evenals inlognaam en wachtwoord.

• AtRi
Kan je er mee bellen?
Staat er wel "On register" oid in de statuspagina, als teken dat je sip-account "geregistreerd" is?
Heb je wel het vakje aangevinkt dat de sip-account gebruikt/ingeschakeld moet worden?

• bjck
Goede vraag inderdaad van AtRi. Want als er niet als het niet geregistreerd is kan je wel bellen maar niet gebeld worden waarschijnlijk.

En hoe staan je phone instellingen? Heb je voor inkomend wel bij phone dat account (1, 2 of 3) aangevinkt staan?

[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 24-02-2011 22:02 ]

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:00:
Goede vraag inderdaad van AtRi. Want als er niet als het niet geregistreerd is kan je wel bellen maar niet gebeld worden waarschijnlijk.

En hoe staan je phone instellingen? Heb je voor inkomend wel bij phone dat account (1, 2 of 3) aangevinkt staan?
Ja phone sip account for in coming call is aangevinkt en bij "registration status" staat "activated", en account status is ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Maar kan je nou bellen??
Heb je de telefoon in de goede poort aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare

probeer 2 Port Forward ranges aan te maken op de P-2601HN-F1, maar dat wil niet lukken. Op de oude ZyXEL lukt dat wel.
Als ik een range op de P-2601HN-F1 wil aanmaken van poort 1 tot 5055 dan lukt dat. Vervolgens wil ik een range aanmaken van 5070 tot 65535 dan verschijnt die niet in de lijst.
Waarom 2 ranges? Op 5060 zit het SIP gebeuren, dus de poorten van 5056 tot 5069 zijn vrij, dus SIP heeft er geen last van.
De oude ZyXEL is het grijze model wat rechtop staat en daar werken de forwards wel en ik heb ze nodig omdat er een FTP, Web, SMB server en firewall achter hangt.
Hebben jullie een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtRi schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:32:
Maar kan je nou bellen??
Heb je de telefoon in de goede poort aangesloten?
Ja ik kan wel bellen , maar niet gebeld worden.
er zit maar 1 phone aansluiting op, daar heb ik de telefoon op aangesloten

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dacuuu,

Heeft u de nieuwe modem met de bijgeleverde stroomadapter aangesloten?
Blijft het Powerlampje stabiel (groen) branden? Graag ontvang ik uw postcode (zonder spatie) en huisnummer in een DM.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 16:02
@telfort webcare

ik heb de laatste tijd dat het modem voor 1/2 minuten onbereikbaar is
knipperend lampje bij internet op het modem
en na die 1/2 minuten is het modem weer te bereiken
is mischien iets dat het modem vastloopt voor een paar minuten omdat na de mini storing de uptime wel verder telt ( 30+ dagen online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
Heb op dit moment geen internet in 5143 GT meer mensen last van is er een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is Waalwijk. Zie het storingsoverzicht internet

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
@ WEBCARE

Een vriend van mij is bijna twee weken geleden ook lid geworden van de club telfort.
Hij heeft echter nog niks gehoord. (ik kreeg een brief na 8 dagen). Het is nog al een ongeduldig type.
Ik kan wel een DM sturen met postcode en huisnummer, maar hoe doe ik dat?
Ik heb al alle icoontjes geprobeerd, maar ik zie niets waarmee ik een berichtje kan versturen. (ik heb vroeger op school geleerd dat DM decimeter betekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen zich opgegeven voor VDSL2 van Telfort?

http://forum.telfort.nl/topic8591.html

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 25-02-2011 15:43 . Reden: hoofdletter V gezet bij VDSL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 19:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

hakuin schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:21:
@ WEBCARE

Een vriend van mij is bijna twee weken geleden ook lid geworden van de club telfort.
Hij heeft echter nog niks gehoord. (ik kreeg een brief na 8 dagen). Het is nog al een ongeduldig type.
Ik kan wel een DM sturen met postcode en huisnummer, maar hoe doe ik dat?
Ik heb al alle icoontjes geprobeerd, maar ik zie niets waarmee ik een berichtje kan versturen. (ik heb vroeger op school geleerd dat DM decimeter betekend).
DM = Direct Message

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ja dat snapte ik nog wel, maar hoe moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
hakuin schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:17:
Ja dat snapte ik nog wel, maar hoe moet dat?
Staat een icoontje onder de username (logo van user): Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 25-02-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Thx voor de link. Het enige vage is "U moet in een gebied wonen waar dekking voor VDSL is" want dat wordt niet genoemd in de centralecheck, wel een bunch andere meuk:
Beschikbare Dienst Project Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
Gebundelde SDSL 9.2Mb/9.2Mb
FTTx WES-C-Far-net 100Mb/100Mb

Afstand tot centrale 942 meter
Maar aangezien ik wel aan de overige voorwaarden voldoe, toch maar even een berichtje geplaatst :)

Wel grappig, had het pas nog met een vriend van me over VDSL, aangezien de koperlijn hier lekker kort is en ik lekker hoog intrain. Dit dus in tegenstelling tot de bagger upckoperlijn zoals eerder genoemd ;)

-update-
kreeg via het forum van telfort een nette reactie met info. misschien voor anderen hier ook handig:
Als je nu via ADSL meer dan 8 Mbps hebt, dan heb je ADSL2, en dan is er op die *nummercentrale* ook VDSL leverbaar. MAAR: VDSL is alleen leverbaar op koperlengtes tot 1000 (of 1500, of 1800) meter, en dat kan je zien via die postcode-URL die ik postte, of gewoon door naar je ADSL2-snelheid te kijken: tegen de 20 Mbps, dan is je afstand kort, en kan je dus VDSL krijgen.
:)

[ Voor 21% gewijzigd door 2Dutch op 25-02-2011 17:02 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
Hee en ik dan? :p

Krijg ik een nieuwe router ofzo? Ik wil toch eigelijk wel graag weer een stabiele verbinding hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:27
Ja...bedankt voor de tip. Ik ben benieuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 20:19

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

2Dutch schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:43:
[...]

Thx voor de link. Het enige vage is "U moet in een gebied wonen waar dekking voor VDSL is" want dat wordt niet genoemd in de centralecheck, wel een bunch andere meuk:

[...]

Maar aangezien ik wel aan de overige voorwaarden voldoe, toch maar even een berichtje geplaatst :)

Wel grappig, had het pas nog met een vriend van me over VDSL, aangezien de koperlijn hier lekker kort is en ik lekker hoog intrain. Dit dus in tegenstelling tot de bagger upckoperlijn zoals eerder genoemd ;)

-update-
kreeg via het forum van telfort een nette reactie met info. misschien voor anderen hier ook handig:

[...]

:)
Zo te zien zou ik ook mee moeten kunnen doen. Ik train ruim boven de 16000 kbps in.:)
Maar wat voor snelheden krijg je dan via VDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is nou juist die test voor denk ;-)
Wat voor lijnlengte krijg je bij de postcode check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonstar
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vandaag kreeg ik bericht dat mijn nieuwe Telfort verbinding was opgeleverd. Ik heb de modem die ik een paar dagen geleden ontvangen heb zo aangesloten als in de gebruiksaanwijzing staat en alles lijkt ook goed te gaan (de lampjes die moeten branden gaan ook daadwerkelijk branden) maar ik krijg geen verbinding. Volgens mijn computer krijg ik alleen een intern IP adres en geen extern IP adres.
Omdat ik dacht dat het misschien aan de modem lag heb ik het daarna met mijn oude Telfort modem (P-2602H-D1A) geprobeerd, met hetzelfde resultaat: DSL en Internet branden, maar geen extern IP of verbinding te bekennen.
Omdat ik met beide modems geen verbinding kreeg om naar de activatiepagina te gaan heb ik mijn huidige Ziggo verbinding hersteld, toen de verbinding geactiveerd en daarna nogmaals beide Telfort modems geprobeerd aan te sluiten, maar wederom met hetzelfde effect als daarvoor. Ook resetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen, evenmin als het renewen van het IP.
Kan het zijn dat er gewoon nog iets door Telfort geauthoriseerd moet worden o.i.d? In de brief die bij de modem zat stond dat mijn verbinding morgen (26-02) opgeleverd zou worden, moet ik ondanks de mail en de sms van vandaag waarin stond dat mijn verbinding opgeleverd was gewoon nog een dagje afwachten? Of kan ik nog iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij werkte mijn verbinding toen ik bericht van Telfort kreeg. Het snelst is denk ik vandaag even met de help desk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 19:46
Kan ik van vaste KPN telefonie overstappen naar Telfort Internet + Telefonie op een ander adres binnen dezelfde regio?

Wij gaan verhuizen binnen de 020 regio en ik vraag me af of dit een goed/handig scenario is. Dubbele kosten interesseren me niet zo. Wel is het van belang dat ik m'n 020 nummer behoud.

Huidig: KPN telefonie plus SpeedXS (BBned) ADSL

Gewenst op nieuw adres: Telfort (geen KPN abo) met 020 nummer geporteerd

Mag/kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 10:49
SvenHazejager schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:11:
Kan ik van vaste KPN telefonie overstappen naar Telfort Internet + Telefonie op een ander adres binnen dezelfde regio?

Wij gaan verhuizen binnen de 020 regio en ik vraag me af of dit een goed/handig scenario is. Dubbele kosten interesseren me niet zo. Wel is het van belang dat ik m'n 020 nummer behoud.

Huidig: KPN telefonie plus SpeedXS (BBned) ADSL

Gewenst op nieuw adres: Telfort (geen KPN abo) met 020 nummer geporteerd

Mag/kan dit?
Makelijkst lijkt me op het nieuwe adres Telfort aanvragen met nummerbehoud en dan met een overlap KPN opzeggen op het oude adres. Als je binnen dezelfde regio verhuist moet het behouden van je 020 nummer geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat werkt niet zo, je telefoon nummer staat op een ander adres en dat kan niemand overnemen naar een ander adres toe. Eerst KPN telefoon verhuizing indienen. Dan Telfort aanvragen op nieuwe adres met nummer behoud. Als je vaste lijn/nummer verhuizing bij KPN is engeland kan je Telfort met nummerbehoud al aanvragen.

Je oude ISP gewoon zelf opzeggen en niet verhuizen.

Het is geen overstap omdat adres veranderd.

[ Voor 113% gewijzigd door bjck op 26-02-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Foutje, was niet de bedoeling topic dicht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20:43
bjck schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:34:
Dat werkt niet zo, je telefoon nummer staat op een ander adres en dat kan niemand overnemen naar een ander adres toe. Eerst KPN telefoon verhuizing indienen. Dan Telfort aanvragen op nieuwe adres met nummer behoud. Als je vaste lijn/nummer verhuizing bij KPN is engeland kan je Telfort met nummerbehoud al aanvragen.

Je oude ISP gewoon zelf opzeggen en niet verhuizen.

Het is geen overstap omdat adres veranderd.
Ligt eraan wat de procedure bij Telfort hierin is. Het is prima mogelijk om een nummer van adres B te porteren naar adres A.
Ik porteer regelmatig nummers van het 'oude' adres van de klant (caiway, telfort, kpn, whatever) naar hun nieuwe adres (kabelinternet). Zolang NAW bij de porteringsaanvraag maar overeenkomen en er geen mutatie op die lijn loopt is dat nooit een probleem.

Kan wel zijn dat Telfort dat misschien niet doet/kan, vaak zijn dergelijke dingen geautomatiseerd, en vooral bij de goedkopere aanbieders is het gewoon niet rendabel om allemaal uitzonderingen te accepteren, kan dus zijn dat een provider andere regels hanteerd dan technisch mogelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 26-02-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik ben begin dit jaar overgestapt van TweakDSL en KPN naar Telfort. Technisch allemaal prima** verlopen. Administratief liep het niet helemaal 100%, m'n abbo bij Tweak had ik zelf op moeten zeggen, omdat Tweak niet bij de overstap desk (oid) is aangesloten kon Telfort niet voor mij opzeggen, dus m'n abbo bij Tweak liep nog door. Hierdoor moest ik 2 maanden 2 abbo's betalen, na wat heen en weer gebel heeft Telfort de kosten voor het abbo bij Tweak voor z'n rekening genomen. Hetzelfde was min of meer bij m'n KPN abbo aan de hand, Telfort was te laat met opzeggen waardoor ik nog een extra maand moest betalen. Ook dit is door Telfort netjes gecorrigeerd.

Ik wou dat er meer bedrijven zo klantvriendelijk waren. Alles gewoon lekker oploseen, niet moeilijk doen. Afspraken na komen. Dingen gelijk uitzoeken en vooral een helpdesk die ook echt helpt.

Een mooi voorbeeld, op vrijdagavond had ik de helpdesk van Telfort gebeld, degene die mij holp moest overleggen met een andere afdeling, die waarschijnlijk al naar huis was, omdat het (daarom?) wat langer ging duren zou ik teruggebeld worden. Dit gebeurde ook netjes binnen de aangegeven tijd, plus er was ook gelijk een oplossing.

** In het begin had ik wel wat problemen met de modems die door Telfort geleverd waren, maar dat is inmiddels ook goed opgelost. Het derde modem doet het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 19:46
Kan wel zijn dat Telfort dat misschien niet doet/kan, vaak zijn dergelijke dingen geautomatiseerd, en vooral bij de goedkopere aanbieders is het gewoon niet rendabel om allemaal uitzonderingen te accepteren, kan dus zijn dat een provider andere regels hanteerd dan technisch mogelijk is.
Dank voor alle input. Ik ga de zaken loskoppelen door eerst m'n huidige 020 nummer te porteren naar een "losse" VOIP provider (bv. BudgetPhone). En dan gewoon een nieuwe aansluiting van Telfort (of misschien wel Tele2...) op m'n nieuwe, kale lijn, zonder verdere fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Heeft Telfort rotzooi op hun netwerk ofzo, gigantische pings binnen Telfort,

code:
1
2
3
4
5
6
traceroute to nu.nl (62.69.184.53), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.1.254 (192.168.1.254)  2.594 ms  2.593 ms  1.944 ms
 2  82-169-27-254.ip.telfort.nl (82.169.27.254)  584.846 ms  576.371 ms  410.129 ms
 3  20gigabitethernet1-3.core1.ams1.he.net (195.69.145.150)  370.806 ms  256.846 ms  146.101 ms
 4  br1.ams.terremark.net (195.69.145.48)  228.857 ms  305.248 ms  143.328 ms
 5  *^C

Zo'n ping intern lijkt me niet te kloppen, net ook al modem gereset, verbindingssnelheid is wel goed, ping is alleen eeuwig.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien heeft simon wel rotzooi op zijn netwerk ofzo, hier geen gigantische pings binnen Telfort. Aan het up/downloaden? Torrenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb al jaren Telfort internet met veel plezier en zonder problemen.
Alleen valt nu de laatste weken mijn wifi-signaal steeds weg. Tijdens een avondje op de bank internetten gebeurt dit zo'n 3x. Na 30 - 45 sec is de verbinding weer terug. Het ligt niet aan de laptop, want mijn andere laptop, mijn iphone en mijn ipod hebben hetzelfde.
Ik heb de zilveren modem P-2602HW-D1A.
Hebben meer mensen dit probleem?

edit: Uiteraard heb ik de modem wel eens gereset, maar het probleem bleef

[ Voor 9% gewijzigd door Roelos op 27-02-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit herken ik wel.

Ik ben zelf al ruim 3 jaar abonnee. En altijd een stabiele verbinding gehad. Zelfs na verhuizen.
Op een enkele landelijke of regionale storing na ben ik altijd online geweest. Wel zo makkelijk als je ook vaste telefonie hebt van Telfort.
Sinds Telfort een nieuwe firmware op alle modems heeft gezet ervaar ik ook instabiliteit.
Het begint dan met Wi-Fi die uitvalt en daarna valt ook het bedrade internet uit. De lampjes op het modem blijven wel groen.
Meestal hersteld het modem zich wel vrij snel, maar soms moet ik hem ook even een reset geven voordat alles weer werkt. Best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 15:07
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:33:
Dit herken ik wel.

Het begint dan met Wi-Fi die uitvalt en daarna valt ook het bedrade internet uit.
Dit heb ik ook, maar het duurt minder dan een halve minuut... Het is met name vervelend als ik muziek luister op mijn Squeezebox die dan hapert en dan vervolgens staat te bufferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij jullie de (snelheid van de) draadloze standaard Zyxel ook vaak om te huilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:08:
[...]

Ik heb antwoord, hoop dat het nog op tijd is ;) Blokkade is dan ook actief in het buitenland.

Hugo
Ja was nog precies op tijd, mijn dank daar voor. Toen ik in Frankrijk was viel me wel iets anders op. op Franse netwerk, Orange gaf mijn telefoon (een Nokia E72) 3.5G aan bij verbinding en bij Telfort in Nederland geeft hij altijd standaard 3G aan. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50

Klippy

Still Game

Even een probleem voorleggen want ik heb weinig ervaring met ADSL.
Heb al een aantal jaar geleden (2005) voor een kennis in een studentenhuis ADSL aangesloten, inmiddels loopt dat via Telfort.
Dat loopt ivm dikke vloeren en muren via 3 routers draadloos naar elke verdieping. Dus een UTP kabel naar de verdieping en dan een Linksys 54G op elke verdieping voor de WiFi.
Dat heeft, met af en toe even alles opnieuw instellen en controleren 2x per jaar altijd naar behoren gewerkt.
Alleen de laatste paar weken (volgens de studenten), is de snelheid om te huilen. Het is maar een 4Mb abbo en de snelheid tot de centrale is volgens speedtest 3700m dus echt geweldig ging het nooit, maar volgens mij kwam speedtest altijd rond de 4Mbit uit.

Het modem is de Zyxel 2602hw (minimaal 6 jaar oud)
Het probleem:
- Speedtest komt uit op 0,5Mbit
- Webinterface van modem benaderen via een bedrade router is ook traag, geeft soms zelfs time-outs.
- Pings via de wifi van een ander router naar 192.168.1.254 geven packetloss bij 1 op de 10 pings en duren anders >250ms
- Inloggen via de WiFi van de Zyxel geeft pings van 140ms en internet is niet sneller.

De reden dat ik de andere routers erbij haal is dat via alle LAN poorten time-outs optreden.
Dus zowel via LAN als WiFi is het traag/onstabiel.
Lijkt er wel op of het modem druk bezig ofzo. Reset van het modem geeft geen verschil, anders zijn de time-outs wel iets minder. En ook met alle stekkers uit de LAN poorten blijft de internetsnelheid laag.

Dan nu de vraag: Kan het modem gewoon kapot zijn? Of is het ondanks de reset (die goed ging, want het admin password was veranderd) toch een instelling. Bij een kapot modem denk ik aan geen verbinding, niet zozeer aan een instabiel LAN netwerk.
Of moet ik toch aan telefoonlijnen gaan denken die niet goed zijn aangesloten.
Beetje koffiedik kijken misschien, maar ik ben zelf ook niet op locatie dus ik heb geen info van verbingsstatussen of load.
Kan ik die info overigens opvragen voor dit type modem?

Ga morgen even met Telfort bellen, maar volgens mij is dit nog geen huurmodem dus ik weet niet of die zomaar een nieuwe versturen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modem is je eigendom uit de oude tijd volgens mij, lees al even mee. Je zal je abonnement kunnen veranderen naar een nieuw type en dan krijg je een nieuw modem. Deze zijn tegenwoordig bij veel ISP's en ook Telfort in bruikleen. Gaat hij dan stuk krijg je altijd een vervanging, soort van onderdeel van de dienst.

Enig nadeel je moet nog een jaar bij Telfort blijven bij contract verlenging, als je dat een nadeel zou vinden tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Zoiets had ik al gedacht, dus dat is mooi. Jaartje extra is niet erg natuurlijk, er is daar toch niks anders dan ADSL beschikbaar.
Modem heeft ook wel z'n beste tijd gehad vind ik na al die tijd, dan ga ik eerst eens voor een nieuw modem vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
Net weer met de helpdesk gebeld. Volgens de man die ik aan de lijn had zit alles wel goed. Hij heeft met de 2e lijn gesproken, en geconstateerd dat er maar niks meer aan gedaan word. Er werd verteld dat dit het maximaal haalbare is op mijn locatie (4,3KM vna centrale). Toen we anderhalve maand geleden nog bij KPN zaten haalden we echter altijd stabiel 4 mbit. HOe kan het dan dat dat bij Telfort niet zo is terwijl ze hetzelfde netwerk gebruiken? Kan hier echt niks aan gedaan worden? Heel bizar dit allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:19
Ik ervaar dezelfde problemen als 2 posts hierboven. Ik heb 20Mbit internet van Telfort met een Zyxel 2000 series modem. Dit alweer enige jaren. De laatste maanden krijg ik veel time-outs en alleen de modem resetten of via windows de adapter instellingen refreshen bied een oplossing. Het internet is 40% van de tijd traag maar meestal gaat alles aardig. Dus of Telfort doet raar of mijn modem mag met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 11:25
Bah, vandaag (vanaf ongeveer 4 uur) megatraag internet. Heb m'n mobiel maar aangezet om te tetheren, want het normale internet werkt volgens mij nu gewoon niet meer.... Heb vanmiddag m'n router ook gereset, gaf geen resultaat. Volgens mij is Telfort raar aan het doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Nog een aanvulling van mijn probleem.
Telfort gaf aan de lijn heeeel slecht was.

Gisteravond alle telefoonlijnen tussen modem en ISRA vervangen, maar het duurt nu ook 10-15 minuten minimaal voor het modem online is. Eerder was dat 1-2 minuten.
En als je dan verbinding hebt mag je blij zijn met 0,3Mbit.

Maar omdat het modem toch al oud was en ze ook geen weerstand konden meten op de splitter sturen ze een heel nieuw installatiepakket incl modem :)
Ik verwacht dat dat wel gaat schelen en anders ga ik iemand inschakelen die verstand heeft van telefooncentrales, want ik kwam zelf niet wijs uit die centrale. Beetje antieke oud bedrijscentrale dacht Telfort. Maar het heeft altijd gewerkt dus ik denk dat het modem al een hoop verschil gaat opleveren.

Verder moet ik wel nog complimenten geven aan de Telfort helpdesk d:)b
Namen steeds meteen op, deden uitgebriede lijntests en wisten waar ze het over hadden.
2e lijn belde me zelfs terug omdat ik mobiel aan het bellen was en de tests 15 minuten konden duren :o
Heel vriendelijk en goede service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 07:49
Klippy schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:04:
Gisteravond alle telefoonlijnen tussen modem en ISRA vervangen,
[..]
en anders ga ik iemand inschakelen die verstand heeft van telefooncentrales, want ik kwam zelf niet wijs uit die centrale.
Wat heb je er allemaal voor kabels tussen zitten dan, en wat heeft de centrale ermee te maken? Als het goed is heb je de splitter en modem zo dicht mogelijk bij het isra punt, wat er vervolgens achter de splitter gebeurt (mits correct aangesloten) maakt niet zo heel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik heb er niks bijzonders tussen zitten, loopt een kabeltje van iets dat uit ISRA punt komt naar een wanddoosje.
Daar zit een kabeltje van 10-15 cm en dan de splitter, dan een kabel naar modem.
Dus ik moest die 2 telefoonkabeltjes even vervangen om uit te sluiten dat het daar aan ligt.

Maar Telfort dacht dat het probleem misschien in de centrale zou zitten omdat ze de weerstand met splitter ook niet altijd goed konden meten. Daar komen iets van 4 telefoonlijnen uit een PTT doos van naar schatting minimaal 20 jaar oud. Daar heb ik ook niet veel kaas van gegeten.
Dat is toen aangesloten door een elektricien die daar wel verstand van heeft en heeft altijd gewerkt, dus ik ga ervan uit dat dat nog allemaal in orde is. Ik plug alleen telefoonstekkers in de lijn die daarvoor bedoeld was :p
En volgens Telfort kwam het vaker voor dat die centrales na verloop van tijd slecht worden.

Maar nogmaals, als het modem geen verbetering geeft schakel ik die elektricien weer in, dat is dan verder niet mijn probleem.
Hoop dat het binnenshuis is, want het is een locatie buiten het centrum, 4KM van de centrale, geen ander huis meer in de buurt met telefoon, vlakbij het kanaal, hoog water, verbouwingen, niet dat de telefoonlijn onder grond ergens niet meer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mijn zoontje heeft enkele weken geleden van zijn bij elkaar gespaarde geld een tweedehands Xbox360 gekocht en is daar erg blij mee.
Helaas liep hij ook tegen het NAT (strict/moderate) probleem op en na een tijdje experimenteren met port forwarding en upnp las ik dat het probleem veroorzaakt wordt door de combinatie van het Zyxel modem
(P-2602H-D1A) met het Xbox live netwerk.
Mensen die dit zelfde modem gebruiken in combinatie met een andere adsl provider zeggen geen last te hebben van dit probleem zodat het wellicht iets te maken heeft met de Telfort specifieke firmware.

Op het Telfort forum werd aangegeven dat modems konden worden omgeruild voor een ander model
(2601HN-F1) wat wel goed zou functioneren met Xbox live.
Dat klonk erg aardig totdat ik dit bericht van het Telfort Webcare team las:

"Indien u momenteel geen bruikleenmodem heeft, kunt u via Mijn Telfort het abonnement aanpassen naar Internet Plus inclusief modem. Na aanpassing zal er automatisch een nieuw modem verzonden worden."

Ik heb volgens "Mijn Telfort" geen bruikleenmodem en zou dus moeten overstappen naar een Internet Plus abonnement om wel een bruikleenmodem te krijgen.
Ik heb nu een T5 abonnement met internetbellen wat me 21 euro per maand kost.
Telfort geeft aan dat ik bij een Internet Plus abonnement een snelheid van 4-6 Mpbs mag verwachten,
wat overeenkomt met mijn huidige T5 abonnement zodat ik er qua snelheid niets mee opschiet.

Nu kost Internet Plus met internet bellen 35 euro per maand.
Dat betekent dat ik per maand 14 euro extra mag betalen om voor een bruikleen modem in aanmerking te komen. Dat werpt nogal een ander licht op de term "bruikleen" :+
Ik vind het sowieso vreemd dat je wel een bruikleen modem mag omruilen maar dat je niet precies hetzelfde modem mag omruilen wanneer dat jouw eigendom is. (eventueel met een contract verlenging bijvoorbeeld)

Nu zit ik met de volgende vragen:

Weet iemand of er een andere firmware versie voor het P-2602H-D1A modem beschikbaar is of nog uit gaat komen die geen problemen heeft met Xbox live?

Zijn er andere mogelijkheden om aan het nieuwe Zyxel modem te komen, zonder dat ik naar Internet Plus moet overstappen?

Zijn er andere modems te koop die goed functioneren met Xbox live in combinatie met Telfort en die ook geschikt zijn voor internetbellen via Telfort? (hoeft geen Wifi te hebben)

Alle tips zijn welkom!

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

35 euro is met telefonie denk ik, de abo's zijn duurder geworden dus dat je meer betaald bij een verlenging zal daar door komen maar het is geen 14 euro.

Weet je zeker dat het modem niet werkt, die Zyxels zijn wat ingewikkelder in te stellen omdat je en een natrule en een firewallrule in moet stellen maar ik ben nog nooit tegen problemen met NAT aangelopen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Marzman

35 euro is inderdaad met telefonie, net als het T5 abonnement wat ik nu heb.
Dat T5 abonnement kost inclusief bellen 21 euro waardoor het verschil toch echt op 14 euro per maand uitkomt.
Omdat ik er qua snelheid ook niets mee opschiet zijn die 14 euro per maand alleen maar om via Xbox live te kunnen spelen en dat is me toch wat te veel van het goede ...

Ik heb verder geen problemen met NAT, alleen dit type modem in combinatie met Xbox live blijkt niet goed te werken. Dat is een bekend probleem wat ook op meerdere forums is terug te vinden.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 12:31
Koop toch een eigen modem+router.
Waarom toch je blind staren op een Zyxel?

Op Marktplaats zwerven nu een flink aantal Fritzbox 7170 rond die afkomstig zijn van Xs4All.
Die kan je probleemloos op een Telfort lijn laten lopen.
Ik heb zelf eentje hier draaien en ben er dik tevreden mee.
Pagina: 1 ... 18 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.