Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.602 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:31:
@Jaap67 en Canard,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om e.a. te kunnen onderzoeken.
Hallo webcare, ik heb vrijwel direct een DM gestuurd en vorige week nog een ter herinnering, maar ik heb nog geen enkele reactie gehad :? Inmiddels zijn we bijna een maand verder, geen enkele reactie gehad en het probleem heb ik nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
The_Cook schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:45:
Vanavond een hickup in Leeuwarden gehad vanaf 1830.
Moet hier in Leeuwarden ook regelmatig mijn modem herstarten, de internetsnelheid schommelt ook vaak heen en weer. Maak gebruik van 20Mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
Misschien dat jullie me kunnen helpen, ik ben verhuist naar een nieuw adres maar nu lijkt het erop dat ik geen signaal heb. Voordat ik de helpdesk ga "lastigvallen" wil ik zeker weten dat ik geen signaal heb.

Vanuit de lasdop loopt er een telefoonkabel (Oranje, Oranje wit, Blauw, Blauw wit).
Vanaf de zyxel modem heb ik 1 rj11 stekker met (rood en groen). Welke moet ik nu aansluiten zodat ik zeker weet dat ik geen signaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als er geleverd is op 't eerste aderpaar is dat normaal/meestal rood + blauw. Deze koppelen aan een aansluit doosje en deze moeten uitkomen op de middelste twee draadjes van een RJ11 (plat) kabeltje.

Probeer ook de combinatie oranje+wit. Misschien is daarop geleverd als eerste nog bezet was door vorige bewoners.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 31-01-2011 18:06 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier is heerlen down, hebben andere mensen dit ook? Lijkt op DHCP lease issue.
Ik heb iig geen mails over onderhoud en de site geeft ook niks weer.
http://www.telfort.nl/mededelingen/internet/

Rood lampje @ internet :(

[ Voor 7% gewijzigd door LuckY op 31-01-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
LuckY schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:19:

Hier in Helmond net ook de verbinding weg. Eerst geen rood lampje @internet, na een reset dus wel op rood.
Wachten het maar af hoelang het gaat duren.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryodk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 17:08
LuckY schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:19:

Inderdaad, ik heb hier in Heerlen sinds 15min ook geen Internet verbinding meer . Mijn Cisco router krijgt ook geen DHCP gegevens meer aan de WAN kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Maastricht 6221 ook geen verbinding.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdohmen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:13
Hier in Geleen hetzelfde verhaal. Voor de zoveelste keer binnen 1 jaar, en wederom lijkt het te liggen aan het feit dat de DHCP lease verlopen is en geen nieuw ip adres verkregen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W1ckeD schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:29:
Maastricht 6221 ook geen verbinding.
Idem 6211, ps3 gaf dns error, modem herstart en nu rood lampje bij internet. Hopelijk snel opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik (in Maastricht) weer een IP-adres, vermoedelijk hebben ze het probleem dus opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
bjck schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:04:
Als er geleverd is op 't eerste aderpaar is dat normaal/meestal rood + blauw. Deze koppelen aan een aansluit doosje en deze moeten uitkomen op de middelste twee draadjes van een RJ11 (plat) kabeltje.

Probeer ook de combinatie oranje+wit. Misschien is daarop geleverd als eerste nog bezet was door vorige bewoners.
Gisteren thuisgekomen en de lasdop er voorzichtig afgehaald. Ze hadden een eigen draad ingestoken :S. Maar 4 draden gevonden :D rood blauw wit en oranje. Op beide helaas geen signaal, maar hier wordt een monteur voor aangestuurd :) probleem "opgelost" !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 18:46

Totaalgeflipt

De enige echte

Pallas schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:10:
[...]

Gisteren thuisgekomen en de lasdop er voorzichtig afgehaald. Ze hadden een eigen draad ingestoken :S. Maar 4 draden gevonden :D rood blauw wit en oranje. Op beide helaas geen signaal, maar hier wordt een monteur voor aangestuurd :) probleem "opgelost" !
Hadden die kabels een plastic mantel of van dat olieachtige papier? In het laatste geval kun je evt de aders aankrabben. Zit vaak nog een niet geleidende laklaag overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

Rode lampje is weg maar na reset van router en modem heb ik nog steeds geen verbinding.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:23

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

hier in groningen is internet weer weg. Ik had dit topic moeten lezen voordat ik internet aanvroeg...ik heb sinds afgelopen zaterdag internet en het is nu al down...heb er gelukkig een 50 uur van mogen genieten.

Ik snap niet zo goed wat er allemaal mis kan gaan bij een provider, het meeste wordt toch door kpn gedaan met adsl? Waarom kan telfort dan zo super brak zijn, maar iets van xs4all misschien beter? Wat heeft telfort wel zelf in beheer van de lijn eigenlijk?

Anyway, ik baal wel een beetje, ik werk veel thuis en zo schiet het niet bepaald op.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

Nomad schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:12:

Anyway, ik baal wel een beetje, ik werk veel thuis en zo schiet het niet bepaald op.
Same here!
Ik kom nu bijna nergens aan toe.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nomad schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:12:
hier in groningen is internet weer weg. Ik had dit topic moeten lezen voordat ik internet aanvroeg...ik heb sinds afgelopen zaterdag internet en het is nu al down...heb er gelukkig een 50 uur van mogen genieten.

Ik snap niet zo goed wat er allemaal mis kan gaan bij een provider, het meeste wordt toch door kpn gedaan met adsl? Waarom kan telfort dan zo super brak zijn, maar iets van xs4all misschien beter? Wat heeft telfort wel zelf in beheer van de lijn eigenlijk?

Telfort heeft een eigen ADSLnetwerk (het oude Tiscali netwerk) wat iets anders is als het KPNadslnetwerk dat XS4ALL gebruikt. Het is ook een prijsvechter, maar zo brak is het niet hoor. Misschien dat je pech hebt dat je het net aangevraagd hebt terwijl er storingen zijn.
unfor schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:19:
Wat voor bewijzen zou je graag willen hebben?
http://forum.telfort.nl/netwerk-verbinding-adsl.html

Ik heb overigens het idee dat alleen de mensen met 20 mbit hier last van hebben, mijn broertje woont een paar huizen verderop en heeft 4 mbit, hij heeft nergens last van.
Ik zit momenteel weer met m'n vodafone 3G verbindingkje te internetten :/
Je moet niet vergeten dat alleen mensen die er last van hebben op zo'n forum komen. Ik heb nergens last van gehad afgelopen week (20 mbit)

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 01-02-2011 11:53 . Reden: wat tekst weggehaald, groningen en maastricht is niet echt 1 regio ;) ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:40

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

als je van je internet afhankelijk bent voor je werk, moet je ook een zakelijke account nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ik ben met de nieuwe modem p-2601hn-f1 toch wel erg beperkt in de instellingen die er te maken zijn.
Zo kan ik de SIP van Telfort niet meer blokkeren voor nummers naar het buitenland.
Voor SIP van Voipbuster moet ik eerst ##2# kiezen wat erg omslachtig is. Daarom vroeg ik me af of ik het telefoonboek in het modem niet kan invullen voor Voipbuster.
Dit heb ik uiteraard al geprobeerd, maar het modem verslikt zich in de ##2# code.
Weet iemand of ik dat kan oplossen door voipbuster als eerste SIP in te stellen en Telfort als tweede SIP?
Of hebben jullie nog een ander idee?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Status van mijn modem bij WAN is ook: EoA. Via google kom ik er niet achter wat dat betekent, iemand hier die het wel kent?

*restart en stroom er even uit e.d. heb ik geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 12:31
EoA=Ethernet over ATM.

Bij mij lag het internet er ook uit vannacht.
En dat is nu al vaker voorgekomen dan bij alle vorige providers tezamen.
Enkele jaren geleden was ik klant van StudentenNET ADSL en dat was ook op een Tiscali lijntje, maar
daar had ik nooit downtime.
Volgens mij wordt Telfort op zo een streng budget gezet door KPN, dat ze de middelen en mankracht te kort komen om zulke storingen direct op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

6221SJ nog steeds niks..

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

9714BA dus ook nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD

W1ckeD

Lifthill Studio

Iemand weer verbinding?

Edit: Ik niet, verdomme..

[ Voor 38% gewijzigd door W1ckeD op 01-02-2011 17:22 ]

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik ook nog steeds niets. Een uurtje zonder internet is al geen lol, maar de hele dag is something else. Sjonge sjonge, wordt niet vrolijk van telfort moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 16:02
hallo,

zou iemand met een zyxel P-2602R-D1A is kunnen kijken wat de(standaard) firewall instellingen zijn
wan to lan
lan to lan etc

ik heb hier wat dingen aangepast maar vergeten een backup te maken met wat standaard was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik wel hier gewoon. 7607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
flashback1989 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:35:
hallo,

zou iemand met een zyxel P-2602R-D1A is kunnen kijken wat de(standaard) firewall instellingen zijn
wan to lan
lan to lan etc

ik heb hier wat dingen aangepast maar vergeten een backup te maken met wat standaard was
Reset hem naar defaults zou ik zeggen, dan weet je het zeker. Als je bij wan to wan/router een regel teveel weghaalt heb je geen IP adres meer na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Still no internet. De hele dag eruit. Lekker is dat.

en nog steeds geen internet: 10:20.
Ofwel, heb nu al ruim 24 uur geen internet....nadat ik net zaterdag aangesloten ben.

*belt nu klantenservice, is in de wacht.

[ Voor 62% gewijzigd door Nomad op 02-02-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

maar even een nieuwe post, zodat mensen het kunnen lezen, sorry voor de kick binnen 24 uur.

Net klantenservice telfort gebeld en het blijkt dat hier een wijkcentrale eruit ligt, in een omtrek van 1,5km kan de technische dienst niets meer vinden in hun systeem. Dat was ze nog niet opgevallen, totdat ik belde.

Er gaat vandaag een monteur kijken naar die centrale mag ik hopen, maar tot die tijd dus geen internet.
Lekker, 4e dag dat ik internet van telfort heb en de tweede dag dat het het niet doet.

(en internet doet het weer: kpn heeft het gefixed voor telfort als ik het goed begrijp).

[ Voor 8% gewijzigd door Nomad op 02-02-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nomad schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:39:
maar even een nieuwe post, zodat mensen het kunnen lezen, sorry voor de kick binnen 24 uur.

Net klantenservice telfort gebeld en het blijkt dat hier een wijkcentrale eruit ligt, in een omtrek van 1,5km kan de technische dienst niets meer vinden in hun systeem. Dat was ze nog niet opgevallen, totdat ik belde.

Er gaat vandaag een monteur kijken naar die centrale mag ik hopen, maar tot die tijd dus geen internet.
Lekker, 4e dag dat ik internet van telfort heb en de tweede dag dat het het niet doet.
Vraag me dan af of er nog meer mensen zijn die gebeld hebben (dan had het al eerder bekend moeten zijn), of dat tegenwoordig niemand meer belt en daardoor ze later/laat erachter komen dat er een storing is.
Het feit dat ze geen alarmbellen horen via hun monitoringtool is kwalijk, daar niet van :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nomad schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:39:

Wel 6 posts en een kick die je als moderator weet niet te mogen doen ;)

En na 6 posts en 2 dagen pas de helpdesk bellen? Waarom bel je niet gelijk als er geen storingsmeldingen bij je ISP op de website staan om te vragen wat er met je aansluiting aan de hand is. Als er geen storingsmeldingen zijn bij een ISP en je ziet op Tweakers (en andere fora) niet medestanders met ook storing kan je er vanuit gaan dat het alleen jouw aansluiting betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 15:01
bjck schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:11:
[...]

Reset hem naar defaults zou ik zeggen, dan weet je het zeker. Als je bij wan to wan/router een regel teveel weghaalt heb je geen IP adres meer na verloop van tijd.
En maak eerst een backup van je config, die je na het checken weer terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Opeens was ik mijn connectie kwijt met het internet, de lampjes op de router gaven aan dat alles ook was. Het probleem was alleen dat ik niet in kon loggen op mijn router en dat ik niet kon pingen naar de router. (zag niks vreemds in ipconfig)

En nu heb ik alleen dit nog maar in mijn log staan.
02/02/2011 23:36:20 WEB Login Successfully User:admin
2 02/02/2011 23:34:50 Time initialized by NTP server 195.241.76.236:123 192.168.1.254:123
3 02/02/2011 23:34:44 Time initialized by NTP server 195.241.76.236:123 192.168.1.254:123
4 02/02/2011 23:34:13 Time initialized by NTP server 195.241.76.236:123 192.168.1.254:123
5 01/01/2000 00:00:37 board 0 line 0 channel 0, call 1, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

/EDIT
Heb wel mijn router aan en uitgezet misschien dat daarom mijn log weg is :P . Dat test ik morgen dan wel...

[ Voor 7% gewijzigd door Temraakle op 03-02-2011 11:40 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 16:02
pennywiser schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:47:
[...]

En maak eerst een backup van je config, die je na het checken weer terugzet.
goed idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 14:56

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Kan het toevallig zijn dat Telfort mails van bepaalde domeinen niet doorlaat? Ik ontvang namelijk geen enkele mails van bethsoft.com of rige.net. Ik vind dit erg irritant, want voor die websites wil ik graag mijn nette fatsoenlijke Telfort adres gebruiken en niet een halfgare hotmail. Iedere keer als ik mijn e-mail adres op deze websites verander naar mijn telfort adres kapt de boel er mee. Hetzelfde geld voor verse registraties.

De mail komt in zijn geheel niet eens binnen, ook niet als spam of ongewenst. Dit geld voor zowel webmail als de mailclient op mijn computers en die van mijn telefoon.

Heeft iemand hier ervaringen mee of nog beter, een oplossing?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

bjck schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:00:
[...]

Wel 6 posts en een kick die je als moderator weet niet te mogen doen ;)

En na 6 posts en 2 dagen pas de helpdesk bellen? Waarom bel je niet gelijk als er geen storingsmeldingen bij je ISP op de website staan om te vragen wat er met je aansluiting aan de hand is. Als er geen storingsmeldingen zijn bij een ISP en je ziet op Tweakers (en andere fora) niet medestanders met ook storing kan je er vanuit gaan dat het alleen jouw aansluiting betreft.
Nou ik wacht ook vaak even af hoor. Meestal is het niet iets met een individuele lijn en is het een paar uur later weer terug of is er dan wel een storingsmelding.

Een wijkcentrale is ook niet iets dat alleen jouw aansluiting betreft.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Marzman schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:38:
[...]
Telfort heeft een eigen ADSLnetwerk (het oude Tiscali netwerk) wat iets anders is als het KPNadslnetwerk dat XS4ALL gebruikt. Het is ook een prijsvechter, maar zo brak is het niet hoor. Misschien dat je pech hebt dat je het net aangevraagd hebt terwijl er storingen zijn.
Weet je dat zeker ;)

Ik had het idee dat alleen bbned(tele2/versatel) en de kpn een apart netwerk hadden.

Vroeger ook nog cistron/babyxl maar tegenwoordig wordt alles via wba-e op 10 locaties in nl door de kpn afgeleverd.

p.s. Telfort is ook onderdeel van de kpn holding ;) En ik vraag mij af of de NS glasvezel nog steeds gebruikt wordt?

sorry als ik trouwens een foutje in bovenstaande gegevens heb gemaakt ..... die telecom bedrijven houden van splitsen overnemen etc etc het is moeilijk te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger kon je er met een simpele traceroute achterkomen op welk netwerk je zat (latency eerste hop > 20 ms was BabyXL), nu lijkt dat niet meer het geval te zijn aangezien KPN dezelfde techniek is gaan gebruiken. Er worden nog zat storingen op dat netwerk gemeld dus opgedoekt is het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mafketel schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:48:
[...]

Ik had het idee dat alleen bbned(tele2/versatel) en de kpn een apart netwerk hadden.

Vroeger ook nog cistron/babyxl maar tegenwoordig wordt alles via wba-e op 10 locaties in nl door de kpn afgeleverd.
De grootste DSL telco's die eigen dslams in de centrales (deel van) KPN hebben staan zijn KPN zelf overal (duh), Tele2 (zowel Tele2 als BBned dat ze gekocht hebben), Telfort (BaByXL/Tiscali vroeger), Online (voormalig Wanadoo/Orange). Verder zijn er nog een zeker 5 tal kleinere (minder locaties). Vroeger had ook UPC onder de vlag Priority Telecom eigen dslams staan her en der. Of die er nog staan of iets mee gedaan wordt geen idee.

Op welke dslam je lijn ook is aangesloten (jouw lijn mee verbonden wordt) is een factor. En het transport van de dslam naar het netwerk van je ISP toe is soms op andere manieren. Vroeger veel ATM transport netwerken (alleen maar), tegenwoordig veel Ethernet transport netwerken (beide over glas). De eerste IP hop die je zelf ziet in een traceroute is al voorbij dat transport netwerk. Is een gateway van je ISP in het ISP netwerk.

Tegenwoordig kan je dus overal op aangesloten zijn. En KPN levert ook een Wholesale product die ISP's kunnen gebruiken als zelf geen apparatuur hebben ergens of niet zelf willen/kunnen bouwen inderdaad.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 03-02-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter v D
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-09 21:55
Hier een heel raar probleem met een telfort modem/router. Dit is overigens niet bij mij thuis maar bij familie.

Eergisteren is deze lijn opgeleverd en aangesloten. Eerst draadloos verbonden met de modem/router, dit leek goed te gaan, alleen klapt de verbinding er om de zoveel tijd uit. Toen over op kabel, nog steeds problemen. Niet echt verdere handelingen ondernomen die dag. De dag erna weer geen internet, echter naar een reset van de router is de lijn gewoon stabiel gebleven. Echter vandaag, naar het aanzetten van de pc, weer geen internet. Pas naar een powercycle van de router weer verbinding. Alle lampjes blijven trouwens gewoon branden. Normaal gesproken zou ik zelf gaan kijken, maar dit is net aan de andere kant van het land, dus even op en neer zit er gewoonweg niet in. Tevens kan ik ook niet op afstand kijken wat er misgaat, er is immers geen internet. Dit is alles wat ik kan vertellen verder. De lijn lijkt van zeer goede kwaliteit te zijn, 19000/1000 ingetraind toen ik even het scherm overgenomen had en inlogde op de router. Op de oude verbinding (ziggo) waren er geen problemen in deze setting. Heeft iemand, met deze beperkte informatie, een idee waar de fout zit ?

Betreffende postcode: 9717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort(na een storing van een paar dagen geleden) is het internet hier(postcode 5406) echt extreem traag. Ok, dit is het buitengebied en het is normaal al traag (6mbit down en 1mbit up) maar nu is het gezakt naar 4mbit down(dat gaat nog zelfs) maar 150kbit up, die lage upspeed killed gewoon de hele verbinding hier, ook is het heel instabiel(de down en up krijgen soms echt drops, ook komt speedtest.net soms gewoon uberhaupt niet voorbij het upload gedeelte). Telfort.nl laden duurt bijvoorbeeld zo'n 3 minuten. Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Is je lijnsnelheid in je modem nog wel normaal of is die ook laag?

Als die nog in orde is maar je haalt 't niet is het anders onderzoeken dan als je lijnsnelheid zelf laag is. Modem al een keer herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

aap

Ik moest vandaag - zoals wel vaker - bij mijn lieve moeder de technische helpdesk spelen, want haar telefoon deed het niet meer; tenminste niet op haar hoofdnummer.

Toen ik ter plekke kwam en op het modem (Zyxel 2602H) inlogde, liep ik tegen twee dingen aan die mij voor een raadsel stellen:
  • het wachtwoord van het modem was veranderd. Mijn moeder zou zelf nooit op het modem inloggen, laat staan het wachtwoord opnieuw instellen. Hier kon ik met de "monteursmode" omheen, maar het is dus nog steeds onbekend wat het wachtwoord nu is.
  • de link van telefoonnummer naar aansluiting was uitgevinkt in het voip-menu. Dit heeft jaren gewoon gewerkt en stond nu opeens uit.
Is het mogelijk dat Telfort hier remote iets veranderd heeft of moet ik het zoeken in een hacker die via de wifi ingelogd is? Dat laatste lijkt mij vrij vergezocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Wat bedoel je met monteursmode? Ik ben zeer benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan je niet beter voor de zekerheid het modem van je moeder naar fabrieks instellingen zetten en opnieuw instellen met een nieuw wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

aap

Totaalgeflipt schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 00:41:
Wat bedoel je met monteursmode? Ik ben zeer benieuwd...
Als je op de achterkant van het modem een knopje indrukt, kun je gedurende 5 minuten inloggen met het fabriekswachtwoord (link). Zo kon ik dus toch de instellingen wijzigen. Je kunt echter in deze mode niet het wachtwoord veranderen.
bjck schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:00:
Kan je niet beter voor de zekerheid het modem van je moeder naar fabrieks instellingen zetten en opnieuw instellen met een nieuw wachtwoord?
Ja, daar heb ik wel aan gedacht, maar ik heb me er nog niet voldoende in verdiept wat de risico's zijn dat ik e.e.a. (met name de voip) niet meer aan de praat krijg.

Maar ik ben vooral erg nieuwsgierig hoe de instellingen zomaar opeens veranderd kunnen zijn. Als het al een hacker is, dan is hij er dus in geslaagd zowel het wifi wachtwoord (wpa2) als het modemwachtwoord te kraken. Van de andere kant waren dat beide geen heel sterke wachtwoorden (nl. die ingesteld door de monteur), dus misschien te raden voor een ingewijde. Maar dan nog, wie zou de moeite nemen om bij een willekeurig iemand modeminstellingen te gaan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan ook zijn dat de configuratie beschadigd is geraakt en wat gegevens niet meer hetzelfde zoals het was.

Met oudere modem firmware moet je zelf Telefonie instellen. De nieuwere versies komt het vanzelf in je modem als hij in fabrieks instellingen opstart. Je draadloze netwerk instellingen moet je nog wel even handmatig instellen, die weet alleen jij als je ze niet op een spandoek voor het raam hebt hangen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 05-02-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
@bjck thanks ik was online idd even vergeten als dslam eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 13:50
Ik ben de wireless dropouts van m'n Zyxel modem/router zat en heb nu een Netgear WNDR3700 hier liggen die ik achter m'n Zyxel wil hangen. Ik begrijp dat de Zyxel moet blijven routeren, anders werkt VOIP niet meer.

Voordat ik het wiel ga uitvinden en een hele zondag aan het klooien ben met settings: kan iemand wellicht uitleggen wat de belangrijke settings zijn om het geheel soepel aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:47
Is er misschien al ergens iets bekend of telfort ook iets gaat doen met glasvezelnetwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
catchingfire schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:28:
Ik ben de wireless dropouts van m'n Zyxel modem/router zat en heb nu een Netgear WNDR3700 hier liggen die ik achter m'n Zyxel wil hangen. Ik begrijp dat de Zyxel moet blijven routeren, anders werkt VOIP niet meer.

Voordat ik het wiel ga uitvinden en een hele zondag aan het klooien ben met settings: kan iemand wellicht uitleggen wat de belangrijke settings zijn om het geheel soepel aan de praat te krijgen?
Wat voor drop-outs heb je? Elke 30min een paar seconde? Of verlies je echt het signaal en zie je in Windows rechts onderin dat draadloos netwerk weer verbonden is opeens?
Stuurprogramma's van de draadloze netwerk kaart op je computer al geupdate met een recente versie?

Dat zou ik eerst doen voordat je gaat rommelen.

De juiste manier als je telefonie hebt om de Netgear aan te sluiten is deze als AccessPoint te gebruiken. Dus niet als router maar alleen als Wireless AP. Meestal hang je hem dan met een LAN poort (niet WAN) aan de ZyXEL en schakel je op het apparaat de DHCP server uit zodat de ZyXEL IP adressen blijft uitdelen aan je PC's (die is de router in je netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

scofield schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:18:
Is er misschien al ergens iets bekend of telfort ook iets gaat doen met glasvezelnetwerken?
Ik weet wel dat ze bezig zijn met ETH, dus ze zouden straks ook meer kunnen aanbieden, misschien tot 40 of nog hoger.
Misschien kan webcare hierover iets roepen.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
bjck schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:59:
Wat voor drop-outs heb je? Elke 30min een paar seconde? Of verlies je echt het signaal en zie je in Windows rechts onderin dat draadloos netwerk weer verbonden is opeens?
Stuurprogramma's van de draadloze netwerk kaart op je computer al geupdate met een recente versie?
Random uitvallen van het draadloze signaal, ongeveer eens per half uur schat ik. Dit heb ik dan tegelijkertijd op verschillende systemen (Win7, SnowLeopard, WinXP), lijkt me sterk dat het aan die devices ligt dus, mijn prime-suspect is de Zyxel. Het signaal is dan pakweg 30 seconden weg, en dan is het er opeens weer en wordt er weer geconnect. Het lijkt bijna alsof de Zyxel gereset wordt.

Als ik de Netgear als accesspoint configureer, fungeert ie dan als soort van switch? Maar een switch heeft geen IP? Hoe kan ik toch in de web-gui van de Netgear komen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 10:07
scofield schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:18:
ik ben bang dat je daar geen antwoord op krijgt.
probeer zelf meer als een jaar een antwoord te krijgen of de centrale waar ik op zit een update krijgt.
kpn en telfort kan mij daar geen antwoord op geven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Eindelijk heb ik hier weer internet, het hele weekend kon ik vrijwel nergens bij. Kon ik toevallig wel op die ene site, was het alsnog tergend langzaam....
Wat ben ik blij dat ik naar Ziggo over ga stappen. *O*

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 23:40

The_Worst

Unox

catchingfire schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:18:
[...]

Random uitvallen van het draadloze signaal, ongeveer eens per half uur schat ik. Dit heb ik dan tegelijkertijd op verschillende systemen (Win7, SnowLeopard, WinXP), lijkt me sterk dat het aan die devices ligt dus, mijn prime-suspect is de Zyxel. Het signaal is dan pakweg 30 seconden weg, en dan is het er opeens weer en wordt er weer geconnect. Het lijkt bijna alsof de Zyxel gereset wordt.
Ik heb hier sinds enkele dagen exact hetzelfde probleem. :( Eéns per (half) uur valt het draadloze signaal op alle apparaten weg en na 30 seconden is er weer verbinding. Had hier eerst geen problemen mee maar de laatste paar dagen is het waardeloos. Kan dit trouwens komen doordat de draadloze verbinding zwaar belast wordt? Ik stream de laatste paar dagen (hd-) films van mijn desktop naar laptop en hierdoor merk ik dat het signaal wegvalt.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Waarom is het zo stil vanuit de kant van Webcare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 20:53
Ik heb zo een dergelijk probleem gehad met een SpeedTouch. Destijds moest ik de automatische Tijd synchronisatie uitzetten en hem manueel invoeren, toen werkte het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
  • Laatst online: 30-09 15:26
The_Worst schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:46:
[...]

Ik heb hier sinds enkele dagen exact hetzelfde probleem. :( Eéns per (half) uur valt het draadloze signaal op alle apparaten weg en na 30 seconden is er weer verbinding. Had hier eerst geen problemen mee maar de laatste paar dagen is het waardeloos. Kan dit trouwens komen doordat de draadloze verbinding zwaar belast wordt? Ik stream de laatste paar dagen (hd-) films van mijn desktop naar laptop en hierdoor merk ik dat het signaal wegvalt.
Ja, dat kan. Mijn Zyxel modem gaat compleet over de rooie als er +/- 4 devices aan hangen. Na wat onderzoek bleek dat de modem het gewoonweg niet bij kon benen(100% CPU). Je kunt testen of je hier ook last van hebt door bijvoorbeeld te switchen van WPA2 naar WEP. Slechtere beveiliging, maar minder CPU intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:37

OgWok

U.N.C.L.E.

Sinds vorige week werkt mijn nummerherkenning niet meer. Weet niet precies wanneer, maar zie nooit meer een nummer staan als er gebeld wordt. Toestel is hetzelfde.

Webcare is er niet vaak meer lijkt het.

[ Voor 11% gewijzigd door OgWok op 07-02-2011 14:07 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Siemens DECT toestel?

Dan moet je hem even van de stroom halen. Dat wil dan wel helpen soms als hij van DTMF naar PSK is gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OgWok,

Deze al geprobeerd? http://forum.telfort.nl/topic8389.html#p183509
Lijkt op suggestie hierboven, maar omzetten van DTMF naar FSK en weer terug helpt soms ook.

@stefimke,

De uptime van de modem is wel prima, dit kunt u als het goed is ook terugvinden in de webinterface van de modem.
Heeft u de ReAuthentication Timer aangepast? Zie ook http://forum.telfort.nl/post172367.html#p172367

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 21:05
Hier ook maar even melden, krijg binnenkort CanalDigitaal Alles in 1.
20Mbit Internet via KPN, maar met een Telfort-modem, namelijk de Zyxel P-2601 HN-F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Hee Webcare is er weer, mooi. Heb Caller ID Payload op FSK gezet, dus even afwachten. Telefoon is geen Siemens.
Wat ook opvalt is dat de telefoon al een tijdje "hard" staat. Heb Listening Volume al op -1 gezet in de Zyxell, maar dat doet niks. Hoor sinds tijden weer ruis op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:33:
De uptime van de modem is wel prima, dit kunt u als het goed is ook terugvinden in de webinterface van de modem.
Heeft u de ReAuthentication Timer aangepast? Zie ook http://forum.telfort.nl/post172367.html#p172367
Uptime is inderdaad prima volgens de GUI, maar toch lijkt er elk half uur ofzo iets te resetten waardoor de wireless wegvalt. De bedrade verbindingen blijven dan gewoon in de lucht voor zover ik weet.

Dit zijn mijn settings rondom die ReAuthentication Timer:
ReAuthentication Timer : 0
Idle Timeout : 3600
Group Key Update Timer: 1800

Ik gebruik kanaal 1, dat is erg rustig bij mij in de buurt. Andere kanalen heb ik ook geprobeerd maar dat haalt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die 1800 is precies een half uur. Als je die nu verhoogt naar 2400 heb je het dan om de 40 minuten?

Zo zou je kunnen nagaan of die onderste timer er iets mee te maken heeft dat je clients even geen verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
bjck schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:42:
Die 1800 is precies een half uur. Als je die nu verhoogt naar 2400 heb je het dan om de 40 minuten?

Zo zou je kunnen nagaan of die onderste timer er iets mee te maken heeft dat je clients even geen verbinding hebben.
Dat "half uur" is ook maar een gooi. Zo zat ik net op de bank en heb om 22:07uur een dropout gehad, weer verbonden om 22:08 en om 22:10 weer een dropout. Zonder dat er flinke traffic is, geen usenet/torrent/gaming-traffic op de achtergrond, gewoon wat licht surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 13:30
@Telfort Webcare: Ik zie dat je er weer bent, dus ik post dit nog een keer:

beste hugo/Telfort Webcare:

We hebben al eerder contact gehad over mijn sneleheid en het profiel dat aan mijn adres/abbonement gekoppeld is. Maar...

Ik las het volgende bij een topic op het telfortforum:
--------------------
Uw profiel was altijd P6144/768 met een minimale SNR van 9dB, vandaar de consistente 6,8Mbit downstreamsnelheid met een SNR van 9dB.
Dit profiel is nu sinds 17 december P20480/1024M met een SNR ondergrens van 7dB. Soms ziet uw modem zoveel verstoring op de lijn dat hij meer ruismarge reserveerd en dus soms intraint met een SNR van 15dB.

Hugo
---------------------
De vraag van deze man was dat de snelheid steeds wat anders was en op den duur zelfs gecapped naar 3 MBIT.

Bij mij had ik destijds via 'online' gewoon 9-10 MBit (praktische snelheid down)
Ik heb vorig jaar dan ook bij telfort het 20mbit pakket besteld, maar vanwege de mogelijkheden werd het ingesteld op 8 mbit profiel. Ik betall echter gewoon nog voor het 20 mbit profiel hoor.

Nu lees ik hierboven dat het soms dus veranderd/aangepast is. (bij bovenstaand voorbeeld per 17 december)

Is het mogelijk om het voor mij nogmaals te checken of nu het profiel inmiddels omhoog gegooid kan worden en mijn snelheid eindelijk weer hoger kan dan de kleine 6mbit die ik nu gemiddeld haal?
Is het mogelijk om misschien nu wel op zijn minst 9- 10 mbit in de praktijk te halen'? Wat ik eerst ook haalde over dezelfde lijnen op t zelfde adres?

Mocht u mijn gegevens nodig hebben. Dan zal ik deze evt. even sturen in een DM. Of hoe u het ook hebben wilt.

Mijn 2e vraag is: Bij mijn buren die ook telfort hebben en t zelfde modem als ik, zij hebben een 4 mbit pakket, en vreemd genoeg is hun uploadsnelheid hoger dan de mijn. Enig idee?

Mijn 3e vraag. Er zou nogmaals een nieuw modem naar mij zijn opgestuurd, omdat deze de eerste keer niet aangekomen is. (heb nu zolang er iets anders aan, geleend van iemand). Voor de telefoon werd mij verzekerd dat deze opgestuurd werd door een collega, op t moment dat wij spraken.

Hij is nog steeds niet aangekomen.

M.v.g.,

E. Vonck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Modem is defect geraakt bij mijn moeder thuis. Ze sturen een nieuwe op. Weet iemand toevallig of dit dan standaard een 4 poorts is of dat je gewoon een oude 1 poorts ervoor terug krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Chadi schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:45:
Modem is defect geraakt bij mijn moeder thuis. Ze sturen een nieuwe op. Weet iemand toevallig of dit dan standaard een 4 poorts is of dat je gewoon een oude 1 poorts ervoor terug krijgt?
Het ligt eraan wat je had, als het een 4 poorts was dan krijg je die terug omdat je een bruikleen modem hebt, Mocht je nog een 1 poorts hebben dan krijg je 1 poort modem terug.

Mocht je geen bruikleen modem hebben dan krijg je standaard 1 poorts modem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@evonck,

Bij die persoon is het abonnement gewijzigd van Tiscali T6 naar Telfort Internet Plus, daar hoort uiteraard een profielwijziging bij. Uw profiel is nog steeds 8192/1024 waarvan u 6858/989 haalt.

Dat uw buren licht hoger intrainen kan bijvoorbeeld komen door een verschil in de interne bekabeling.

Volgens de track&trace is uw modem op 26-01-2011, 13.25uur door u in ontvangst genomen. Dat klopt niet begrijp ik?

@Chadi,

Dit is altijd hetzelfde type modem.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:09:
@evonck,

Bij die persoon is het abonnement gewijzigd van Tiscali T6 naar Telfort Internet Plus, daar hoort uiteraard een profielwijziging bij. Uw profiel is nog steeds 8192/1024 waarvan u 6858/989 haalt.

Dat uw buren licht hoger intrainen kan bijvoorbeeld komen door een verschil in de interne bekabeling.

Volgens de track&trace is uw modem op 26-01-2011, 13.25uur door u in ontvangst genomen. Dat klopt niet begrijp ik?

Hugo
Dag Hugo, goed weer van je te horen, welcome back.

Mmm.. mijn bekabeling is beter dan dat van de buren. (mijn eigen bedrading, in de muren weet ik uiteraard niet) Vreemd toch..

Betreft het tweede
Nee dat modem is misschien wel afgeleverd maar in ieder geval niet bij mij (ook niet bij die buren). Dit ben ik toen ook met uw collega nagegaan aan de telefoon, en hij begreep er ook niets van. Volgens hem was het afgeleverd op mijn nummer maar bij ene mevrouw vonck (met een andere voorletter). Ik zei dat ik dat heel knap vond aangezien ik niet getrouwd ben en mn zussen of moeder niet eens in dezelfde province wonen. :)

Tijdens het telefoongesprek heeft hij een andere collega een modem opnieuw laten opsturen. Hij zei dit tijdens het telefoongesprek.

Die heb ik nog steeds niet ontvangen. Ik kan me niet voorstellen dat het voor een 2e keer is misgegaan, als dat wel zo is, is dat des te erger.

Ik heb nu een modem in bruikleen van iemand anders, maar ik zou t toch fijn vinden als iets eindelijk eens ook op mijn adres bezorgd wordt.

Met vriendelijke groet,

E. Vonck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:47
Om even terug te komen op het fenomeen glasvezel.
Hier in Alphen aan den Rijn postcode 2405 enz. is Glashart bezig met een glasvezelnetwerk in de grond te leggen incl. bedrading tot en met de meterkast. Tot nu toe lijken alleen Lijbrandt en KPN de isp's te zijn die dit gaan leveren. Is er bij de webcare of wie er meer van kan weten iets bekend of Telfort hier op korte termijn iets gaat betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stefimke,

Zijn de drops exact om het half uur? Uw modem is recentelijk geupgrade naar (AJZ.6)b5 waar de timers standaard al op 0/3600/1800 staan. Is het nu verholpen?

@The_Worst,

Voor u geldt hetzelfde, is het probleem nu verholpen?

@Scheeve,

Zijn alle 4 de clients intensief bezig? Gebruiken ze allen simultaan veel connecties? Zoals bijvoorbeeld torrents. CPU load op 100% hoeft geen problemen te geven. Er kan dan nog gewoon van VoIP en internet gebruik gemaakt worden.

@evonck,

Niet alleen in uw woning maar ook in de bekabeling van de flat zelf kunnen verschillen zitten. Sowieso zit u erg ver van de centrale en zie ik heel veel lijnen met dezelfde of een nog lagere snelheid intrainen, ook buiten de flat. Ik ben bang dat de verwachtingen wat bijgesteld moeten worden, die 9-10 MBit gaat u via DSL daar in de straat/wijk helaas nooit meer halen.

Ik heb nogmaals verzocht een nieuw modempakket te versturen, deze komt eraan!

@Scofield,

Telfort heeft sterk de wens om ook over glas te leveren en daar zijn we achter de schermen dan ook zeker mee bezig.

Waar KPN.com als ISP nu over glas kan leveren kan Telfort dat ook. De actieve apparatuur en het netwerk is als WBA product door alle ISP’s te koppelen.

Beetje lastig verhaal, maar kort gezegd is het:
Laag 1 - Fysieke glas aangelegd door Glashart (Reggefiber).
Laag 2 - Actieve Ethernet apparatuur (ftth switches) op POP locaties (area pops) en transport naar centrale locaties. Dit is de WBA dienst, door KPN. Dit is in oudere gebieden ook mogelijk via een Reggefiber dienst, daar koppelt Lijbrandt/XMS van oudsher ook op.
Laag 3 - IP diensten (gateway, internet, bellen, tv, mail, etc) koppelen op WBA, dat is de ISP.

Telfort moet zorgen voor de (koppeling van) laag 3 diensten en alle systemen, modems, en processen optuigen om ook daadwerkelijk abonnementen aan te kunnen bieden, over te nemen, op te zeggen, te kunnen supporten e.d.
Wanneer Telfort in de markt komt met glasvezel abonnementen kan ik nu nog niet zeggen. Ik zal proberen daar binnenkort meer informatie over te geven.

Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 23:40

The_Worst

Unox

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:44:
@The_Worst,

Voor u geldt hetzelfde, is het probleem nu verholpen?
Bedankt voor je reactie.

Ik had je eerdere bericht over het hoofd gezien dus ik had de waarden nog niet aangepast. Ik heb dit zojuist gedaan en ik zal kijken of ik de problemen nog heb. Kan even duren omdat dit mij alleen opvalt als ik een film stream over het netwerk. Dit kan, en mag, toch geen oorzaak zijn van het uitvallen? Lijkt mij een constante, misschien een vrij hoge, stream aan data maar het is slechts één connectie.

Addendum:
Ik kijk nu door het log heen en ik zie dit nu voor het eerst verschijnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
1   02/09/2011 15:04:45 Time initialized by NTP server  195.241.76.236:123  192.168.1.254:123    
2   02/09/2011 14:56:38 WEB Login Successfully          User:admin
3   02/09/2011 01:09:43 Time initialized by NTP server  195.241.76.236:123  192.168.1.254:123    
4   02/08/2011 11:11:31             1x:00237621641c:logout
5   02/08/2011 11:08:48             1x:00237621641c:logout
6   02/08/2011 10:41:27             1x:00237621641c:logout
7   02/08/2011 10:38:47             1x:00237621641c:logout
8   02/08/2011 08:41:29             1x:00237621641c:logout
9   02/08/2011 07:40:06             1x:00237621641c:logout
10  02/08/2011 07:11:29             1x:00237621641c:logout
11  02/08/2011 06:40:04             1x:00237621641c:logout
12  02/08/2011 06:10:02             1x:00237621641c:logout
13  02/08/2011 05:42:14             1x:00237621641c:logout
14  02/08/2011 04:12:06             1x:00237621641c:logout
15  02/08/2011 04:10:00             1x:00237621641c:logout
16  02/08/2011 02:55:02             1x:00237621641c:logout
17  02/08/2011 02:25:00             1x:00237621641c:logout
18  02/08/2011 01:54:58             1x:00237621641c:logout
19  02/08/2011 01:24:57             1x:00237621641c:logout
20  02/08/2011 01:09:28 Time initialized by NTP server  195.241.76.236:123  192.168.1.254:123    
21  02/08/2011 01:09:02 Time initialized by NTP server  195.241.76.236:123  192.168.1.254:123    
22  02/08/2011 01:01:39             1x:00215dee79a4:logout

Nu zijn er 2 dingen die mij opvallen, de 1x:00237621641c:logout, wat houdt dit in? Ik heb dit nog nooit eerder gezien en waarom wordt de tijd zo vaak gesynchroniseerd? Normaal gebeurt dit toch alleen als een modem wordt gereboot?

[ Voor 57% gewijzigd door The_Worst op 09-02-2011 15:09 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:09:

@Chadi,

Dit is altijd hetzelfde type modem.

Hugo
Dacht dat jullie de 1 poorts niet meer leverden tegenwoordig. Of hebben jullie al die modems in d eopslag voor het geval dat ? :)

• Mexel

Mexel

Telfort heeft sterk de wens om ook over glas te leveren en daar zijn we achter de schermen dan ook zeker mee bezig.

Waar KPN.com als ISP nu over glas kan leveren kan Telfort dat ook. De actieve apparatuur en het netwerk is als WBA product door alle ISP’s te koppelen.

Beetje lastig verhaal, maar kort gezegd is het:
Laag 1 - Fysieke glas aangelegd door Glashart (Reggefiber).
Laag 2 - Actieve Ethernet apparatuur (ftth switches) op POP locaties (area pops) en transport naar centrale locaties. Dit is de WBA dienst, door KPN. Dit is in oudere gebieden ook mogelijk via een Reggefiber dienst, daar koppelt Lijbrandt/XMS van oudsher ook op.
Laag 3 - IP diensten (gateway, internet, bellen, tv, mail, etc) koppelen op WBA, dat is de ISP.

Telfort moet zorgen voor de (koppeling van) laag 3 diensten en alle systemen, modems, en processen optuigen om ook daadwerkelijk abonnementen aan te kunnen bieden, over te nemen, op te zeggen, te kunnen supporten e.d.
Wanneer Telfort in de markt komt met glasvezel abonnementen kan ik nu nog niet zeggen. Ik zal proberen daar binnenkort meer informatie over te geven.

Hugo
Ik denk dat Glasvezel nog een jaartje misschien gaat duren aangezien een medewerker op de eerste lijn dit heeft verteld, ik weet wel dat Telfort heel graag ITV wil leveren, maar wanneer dat gaat gebeuren weet ik niet.
Hopelijk gaat het straks in me andere huis beter, heb nu maar een flut verbinding. In me andere huis is wel 20 of 40, beschikbaar.

• catchingfire
@Stefimke,

Zijn de drops exact om het half uur? Uw modem is recentelijk geupgrade naar (AJZ.6)b5 waar de timers standaard al op 0/3600/1800 staan. Is het nu verholpen?
Nee, ze zijn volledig random, maar gemiddeld wellicht eens per half uur bij actief gebruik, wellicht dat het onder idle minder is maar dat weet ik niet. Het -lijkt- alsof het vaker optreed als er meerdere devices wireless verbonden zijn.

Persoonlijk heb ik een workaround nu: aangezien ik niet meer kon thuiswerken vanwege de wireless dropouts en het daardoor vernaggelen van de VPN connectie met werk die elke keer niet meer hersteld kon worden heb ik nu een Netgear WNDR3700v2 achter de Zyxel aangesloten in switch/accesspoint mode en connect nu met m'n wireless devices op dit accesspoint. Dit werkt feilloos, heb geen enkele dropout meer gehad sindsdien. Wederom maakt dit duidelijk dat het probleem in de Zyxel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The_Worst,

De 1x:00237621641c:logout logs komen van WiFi apparaten die zich afmelden.
Als je alle firewall vinkjes aanzet, krijg je gewoon veel spam. Wat standaard niet aan staat is in principe niet heel onveilig.
De tijd wordt normaal gesproken een keer per dag gesynchroniseerd.. Nog dingen specifiek aangepast?

@Chadi,

Er is altijd een voorraad om defecten te vervangen.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
@ telfortwebcare,

Ik heb het modem ontvangen hoor.

Waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 20:03

nFo

@ Webcare:

Verbinding klapt er sinds vandaag steeds uit. :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CYSF4MMrESypApJWqXbOGQGL/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
catchingfire schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:39:
[...]

Persoonlijk heb ik een workaround nu: aangezien ik niet meer kon thuiswerken vanwege de wireless dropouts en het daardoor vernaggelen van de VPN connectie met werk die elke keer niet meer hersteld kon worden heb ik nu een Netgear WNDR3700v2 achter de Zyxel aangesloten in switch/accesspoint mode en connect nu met m'n wireless devices op dit accesspoint. Dit werkt feilloos, heb geen enkele dropout meer gehad sindsdien. Wederom maakt dit duidelijk dat het probleem in de Zyxel zit.
Kun je de zyxel niet weglaten en direct deze netgear aansluiten? Lijkt mij nl ook wel wat. Scheelt weer stroomvreter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
witteveder schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:55:
Kun je de zyxel niet weglaten en direct deze netgear aansluiten? Lijkt mij nl ook wel wat. Scheelt weer stroomvreter?
Helaas niet, de Zyxel is nodig voor VOIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:19:
@The_Worst,

De 1x:00237621641c:logout logs komen van WiFi apparaten die zich afmelden.
Als je alle firewall vinkjes aanzet, krijg je gewoon veel spam. Wat standaard niet aan staat is in principe niet heel onveilig.
De tijd wordt normaal gesproken een keer per dag gesynchroniseerd.. Nog dingen specifiek aangepast?

@Chadi,

Er is altijd een voorraad om defecten te vervangen.

Wouter
Inderdaad kreeg een single poorts die ook niet werkte :D Heb gelijk een 4 poorts op marktplaats gescoord voor 10 euro. Kan ik nu beide defecten terug sturen . Heb ze beide niet meer nodig. Of krijg ik dan gejammer als ik ooit mocht opzeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare

Heb Caller ID Payload een aantal keer om gezet van DTMF naar FSK en terug, maar nummerherkenning werkt nog steeds niet. Telefoon gereset, geen resultaat.
Hebben jullie nog ideeen, hoe dit weer werkend te krijgen?

[edit] heb nog een Thomson TG784 staan en die heb even aangesloten en...... nu werkt nummerherkenning direct. Lijkt dus in de Zyxell te zitten, zou je zo denken :?

[ Voor 27% gewijzigd door OgWok op 13-02-2011 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
catchingfire schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:24:
[...]

Helaas niet, de Zyxel is nodig voor VOIP
/noob vraag (zelf antwoord vinden lukte me niet goed met pricewatch nl)
Is er een netgear die net zo goed is maar dan met VOIP?

[ Voor 3% gewijzigd door witteveder op 13-02-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn zus heeft op mijn aanraden een Telfort ADSL verbinding genomen. Nu wordt dat de 15de geactiveerd maar omdat mijn eigen Telfort verbinding destijds ook enkele dagen eerder online was heb ik het net geinstalleerd. Alles werkt, maar ik moet zeggen dat de snelheid me heel erg tegen valt. Ik snap het concept 'tot 20mbps' alleen is de meerwaarde van het 'Plus' abbonement nihiel. De lijn schikt op 7256kbps down en 902 kbps up. Dat is verre van 20mpbs.

Volgens Speedtest is de afstand tot de centrale hemelsbreed 800meter.
Nu heb ik zelf ooit hier wat instellingen gelezen die je op de modem kon wijzigen waardoor mijn eigen lijn van 8mbps naar 12 is gegaan (niet heel boeiend, maar meer richting de 20mbps).

Haar modem is een P-2601HN, iemand enig idee qua settings wat ik kan veranderen om te zorgen dat ze meer richting de 20 gaat?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
DSL Line Status

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 0 db
tone   0- 31: 00 00 00 57 9a bb bb cb bb bb bb ab ab aa a9 88
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone  64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone  96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 16 db
tone   0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone  32- 63: 05 56 77 88 88 89 99 99 99 99 99 98 88 88 88 88
tone  64- 95: 88 88 77 77 77 77 77 77 77 78 88 77 77 77 78 77
tone  96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 67 77 77
tone 128-159: 66 66 66 65 65 55 55 55 55 55 55 55 55 56 55 56
tone 160-191: 56 66 65 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 66
tone 192-223: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 65 44 44 44 44
tone 224-255: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 256-287: 54 44 44 44 44 44 44 44 04 44 44 44 44 44 44 44
tone 288-319: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 320-351: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 352-383: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 43
tone 384-415: 32 34 33 33 42 22 22 33 42 33 22 33 44 22 22 24
tone 416-447: 33 23 22 22 43 44 32 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 448-479: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 480-511: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 44
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 902 kbps
interleaving delay upstream: 800
impulse noise protection upstream: 10
current rate downstream: 7256 kbps
interleaving delay downstream: 800
impulse noise protection downstream: 5
attainable rate upstream: 976 kbps
attainable rate downstream: 7544 kbps
linetype: ADSL_2plus
operational uptime:  1:20
CodeViolations: 0
FEC: 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Concept van 'tot 20Mb' bij ADSL ISP's is gewoon een 'wide-open' concept. Wat de lijn kan halen krijg je geleverd. Komt door de technologie ADSL waar bij de lengte van de draad van invloed is (oa) op de te behalen snelheid. Wat ISP's wel doen tegenwoordig is op hun website een indicatie geven van de te verwachten snelheid op je adres. Doet Telfort ook als je bij het 20Mb abonnement, net na invoeren postcode en je abonnement kan kiezen, op het linkje klikt "Snelheid tot 20 Mb/s".

Aan de lengte van de lijn ligt het niet zo te zien. De demping downstream is 16dB, dat is tussen 1000 en 1500m. Dan mag je best wel in de buurt van de 15 tot 20Mb lijnsnelheid komen.

Kan een slechte aansluiting zijn, ergens een draad verbinding die slecht contact maakt. De standaard dingen gecontroleerd bij het aansluiten? Geen afsplitsing op de lijn in huis (bridge-tap)? Nette verbinding gemaakt? Direct op het hoofd aansluitpunt? Als ISRA in de muur zit en je gebruikt een telefoon stekker zit deze goed stevig? Als hij beetje los zit kan dat heel slecht contact maken. Een ISRA in de muur even openen en kijken of het niet zwart is de contact punten, of de twee draden netjes vast zitten en er geen lijn naar extra aansluitpunt in huis is bijgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bedankt, volgens de postcode check zou er 13/17mbps beschikbaar moeten zijn.

De hoofdaansluiting is niet afgetapt en komt binnen in de huiskamer als stekkerdoos-achtige constructie. Het controleren van de aansluiting moet ik even verduidelijkt hebben voordat ik dingen ga open maken.

Die horizontale witte rechthoek heeft erop gedrukt staan dat het louter door PTT medewerkers geopend mag worden. Voor de rest kan ik die stekkerdoos even controleren, dat zal ik zo doen. De rest is standaard door Telfort geleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Saus op 13-12-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Saus schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:56:
Bedankt, volgens de postcode check zou er 13/17mbps beschikbaar moeten zijn.

De hoofdaansluiting is niet afgetapt en komt binnen in de huiskamer als stekkerdoos-achtige constructie. Het controleren van de aansluiting moet ik even verduidelijkt hebben voordat ik dingen ga open maken.

Die horizontale witte rechthoek heeft erop gedrukt staan dat het louter door PTT medewerkers geopend mag worden. Voor de rest kan ik die stekkerdoos even controleren, dat zal ik zo doen. De rest is standaard door Telfort geleverd.

[afbeelding]
Dat rechte ding is je ISRA. Het onderste deel kan je niet openen, dan verbreekt de verzegeling en mag KPN openen. De bovenkant is een kapje dat jij mag openen, daar zitten 5 schroef verbindingen onder. 1a - 1b - a(arde) - 2a - 2b.

1a + b = lijn1
2a + b = lijn2

Het kabeltje van ISRA naar de wandcontact doos kan je nog controleren, daar kan wel een slechte verbinding zitten. Misschien niet goed gestripte kabel (met mantel onder de schroef), niet goed vastgeschroefd of een draadbreuk in die kabel (niet aannemelijk).

Controleren kan geen kwaad, van dit soort problemen met ADSL (en ook met kabel) is thuis bij ISRA tot modem helaas de meest voorkomende bron van problemen. Komt vaak niet door jezelf maar doordat het al niet optimaal zat in of bij je aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:02
Ik bedacht mij net een probleempje met firmware update.
Heb nu P-2601HN-F1 in bridge mode staan.
Maar aangezien jullie updates nu automatische installeren krijg ik de updates helemaal niet binnen neem ik aan?
Heb nu V3.10(BLV.4) firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare

Hebben jullie al een idee hoe ik de nummerherkenning weer werkend kan krijgen op de ZyXEL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OgWok,

Het zou moeten werken. Wat laat het telefoontoestel precies zien? En slaat het telefoontoestel ook de ontvangen oproepen op? Zo ja, staat in het 'oproeplog' wel het correcte nummer, of daar ook geen nummerherkenning?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:45:
@OgWok,

Het zou moeten werken. Wat laat het telefoontoestel precies zien? En slaat het telefoontoestel ook de ontvangen oproepen op? Zo ja, staat in het 'oproeplog' wel het correcte nummer, of daar ook geen nummerherkenning?

Wouter
Zoals ik al vermeld heb werkt de nummer herkenning op een Thomson die ik nog heb liggen direkt. De ZyXEL doet helemaal niets (meer). Het toetel laat nu niets zien alleen Profoon, toen het nog werkte de naam van de persoon uit de telefoonlijst in het toestel.
In de logs staan de nummers die mij bellen wel, dus waarom geeft de ZyXEL ze niet meer door? De Thomson doet dat wel......

[ Voor 18% gewijzigd door OgWok op 16-02-2011 21:02 ]

• hgroen
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-04-2023
Mexel schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:50:
[...]

Het ligt eraan wat je had, als het een 4 poorts was dan krijg je die terug omdat je een bruikleen modem hebt, Mocht je nog een 1 poorts hebben dan krijg je 1 poort modem terug.

Mocht je geen bruikleen modem hebben dan krijg je standaard 1 poorts modem terug.
Ik heb een probleem met mijn Zyxel modem en na contact met de helpdesk kreeg ik te horen dat ik niet voor een modem in aanmerking kwam omdat het modem te oud was en geen bruikleen modem er zat geen garantie meer op. Ik heb nu een T4 met telefoon voor 25 Euro maar kon wel een modem krijgen als ik een nieuw abonnement af zou sluiten voor een jaar dan betaalde ik 6 maanden minder en 6 maanden meer (30 Euro) voor hetzelfde dus zou ik op hetzelfde uitkomen.

Waar kan ik iets vinden over het feit dat je een modem met 1 poort krijg als je geen bruikleen modem heb en hoe krijg ik dat voor elkaar? Als de helpdesk me alleen een mogelijkheid geeft een gelijk en maar duurder abonnement af te sluiten?

[ Voor 5% gewijzigd door hgroen op 17-02-2011 12:55 ]

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
@OgWok

Bij mij ook nog nooit goed geweest. De ene keer wel en de andere niet. Dit is alleen bij het Zyxel modem en modem van een ander merk heeft dit niet. Nummers staan wel in de logfile. Caller ID Payload staat op FSK. Diverse andere centrales geprobeerd maar geeft geen verschil.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

ronald97 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:32:
@OgWok

Bij mij ook nog nooit goed geweest. De ene keer wel en de andere niet. Dit is alleen bij het Zyxel modem en modem van een ander merk heeft dit niet. Nummers staan wel in de logfile. Caller ID Payload staat op FSK. Diverse andere centrales geprobeerd maar geeft geen verschil.
Heeft "altijd" goed gewerkt. Lijkt erop dat na de laatste firmware update het gestopt is.

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Volgens mij staat deze firmware minimaal 1 jaar erop.

Current Firmware Version: V3.40(ASG.3)b1

Model is P-2602R-D1A

Verwijderd

@hgroen,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM, dan zal ik kijken wat de mogelijkheden zijn.
Een 1 poorts (basismodem) ontvangt u alleen ter vervanging voor een defect bruikleen basismodem en kunnen we niet los meer uitleveren.

Hugo
Pagina: 1 ... 17 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.