Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.602 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Eén voordeel: we weten dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat drie modems tegelijkertijd de geest hebben gegeven of iets dergelijks. ;)

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 16:06

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Sinds vanochtend, of gisterenavond laat, heb ik WEER geen internet bij Telfort. De ADSL verbinding staat, maar ik krijg geen IP adres. Alles natuurlijk al meerdere keren gereset, maar gezien de reputatie van Telfort zal het probleem daar wel weer liggen.

Zijn er anderen die op dit moment last hebben van een storing bij Telfort? De storingspagina vermeldt namelijk niets. De klantenservice is niet bereikbaar en er staat geen nummer van een storingsdienst bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Aha, dus ik ben net de enige:
tweakers.net/forum/list_messages/1440641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws hier en bij mijn schoonouders ook geen telefoon en internet via de telfort lijn (tilburg zuid), Wel lekker rustig zo worden niet overstelpt met nieuwjaars wensen..... Jammer dat het WEER telfort moet zijn die het laat afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 09:29
Nope, deze reactie gaat via Telfort ADSL, dus als je dit kan zien doet'ie het bij ons nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same shit hier (Tilburg Zuid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:06

grass460

[DPC] Division_Brabant

geen enkel probleem hier (cuijk NO-Brabant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JbRbV
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52
Helaas op 5037 (Tilburg) is er ook geen verbinding.
Niemand bereikbaar, gaat goed zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 23:23
MindBender schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:06:
Sinds vanochtend, of gisterenavond laat, heb ik WEER geen internet bij Telfort. De ADSL verbinding staat, maar ik krijg geen IP adres. Alles natuurlijk al meerdere keren gereset, maar gezien de reputatie van Telfort zal het probleem daar wel weer liggen.

Zijn er anderen die op dit moment last hebben van een storing bij Telfort? De storingspagina vermeldt namelijk niets. De klantenservice is niet bereikbaar en er staat geen nummer van een storingsdienst bij...
Het is nieuwjaar, helaas worden er dingen opgeblazen voor de lol.. laten we hopen dat het niet een wijkcentrale is! :p Helpdesk niet aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind eigenlijk dat een provider op het moment dat de klatenservice niet berijkbaar (gesloten) is ook geen kosten in rekening mag brengen aan klanten die ene poging doen om te bellen. Als je nu de Klatenservice van Telfort belt dan duurt het nog bijna 2 min. voordat je te horen krijgt dat je daar niemand aan de telefoon gaat krijgen.

Of nog beter de kosten zijn 30 cent per minuut je moet bellen met je mobiel want tja die Telfort telefoon doet het niet dus er komt nog wat extra boven op. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat die 30 cent per minuut alleen in rekening wordt gebracht over de tijd dat je daadwerkelijk iemand aan de telefoon hebt, de wacht tijd en de tijd dat de computer je bezig houd zou hierin niet mee mogen tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

Hmm, het *lijkt* dat er geen specifieke storing is bij Telfort. TweakDSL klanten (althans, eentje die ik toevallig net voorbij zag komen op IRC ;)) hebben er ook last van. Dus dan zou je denken dat er een glasvezeltje aan gort is oid :z

[ Voor 18% gewijzigd door BHQ op 01-01-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier in Zuid-Holland gewoon een prima Telfort verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Tilburg noord end delen van de Reeshof liggen er ook uit.

De grootste schoffering vind ik nog wel het ontbreken van een telefoonnummer van de storingsdienst. Maandag toch maar eens informeren bij XS4all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Ik heb een brief gekregen van Telfort dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden over 2 weken (regio Den Bosch). heeft iemand enig idee wat er gebeurt? Wellicht een snelheidsverhoging? (ik heb nu 8Mbit). Volgens brief zou eea max een uurtje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

We zijn weer online, al is mijn downloadsnelheid nog geen 9600b/s; Volgens mijn (waardeloze) Draytek router al zo'n 30 minuten en mijn server heeft om 0:12 voor het laatst contact met buiten gehad, dus zijn we weer mooi ruim 17 uur offline geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad het komt langzaam weer op gang. Internet hikt nog wat maar dat zal wel komen omdat in eens alle Telfort klanten hier in de regio online komen.

Kleine aanvulling:
Ik lees nu her en der dat in Haarlem en cuik de Telfort verbindingen onderuit gaan. zou de storing zich uitbreiden? Of zouder er in Tilburg zoveel online komen dit het hele Telfort netwerk onderuit haalt?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 18:01 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 16:57
Mijn verbinding is inmiddels weer ok... ook met normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MindBender schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:36:

De grootste schoffering vind ik nog wel het ontbreken van een telefoonnummer van de storingsdienst. Maandag toch maar eens informeren bij XS4all...
Andere consumentenproviders hebben 24/7 storingsnummers beschikbaar voor iedereen, en een helpdesk bemand in de weekends/feestdagen volgens jou? Veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Bleiswijk ook problemen.
Downstream Speed: 2385 kbps, normaal is dit 4570 kbps gecapped.
Voor m'n gevoel gaat het echter nog veel trager, websites reageren soms maar erg traag.
Uptime van het modem was maar een half uur.
Telefonie heeft er vorige week trouwens ook al uit gelegen.
Normaal nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Push updates uitzetten:

http://forum.telfort.nl/topic5346-360.html#p174269

Persoonlijk vind ik de uitleg wat omstreden.

Open 2 terminal/prompt vensters, typ in de ene; telnet 192.168.1.254 en voer je wachtwoord in van de router gevolgd door het commando sys stdio 0 (vensters open houden). Bij de ander ftp 192.168.1.254 gevolgd door een enter gezien je geen gebruikersnaam hoeft in te vullen en daarna weer je wachtwoord. Geef commando get rom-t bij ftp terminal (backup maken van deze rom staat in je persoonlijke map) en vervolgens de volgende zaken aanpassen in een tekstverwerker als gedit/notepad;

Bij onderstaande regel checken of je persoonlijke wachtwoord staat aangegeven (1234 is stock).

/ Menu 23.1 System Password Setup 230000000 = System Password = 1234

En bij / Menu 98.6 Auto Provision Setup moet de boel er zo uit zien als beneden;

980600001 = Auto Provision Active <0(No) |1(Yes)> = 0
980600002 = Auto Provision Server Address = 0
980600003 = Auto Provision Expire Time (Second) <1~2600000> = 180
980600004 = Auto Provision Retry Expire Time (Second) <180~65535> = 1800
980600005 = Auto Provision Protocol <0(TFTP)| 1(HTTP)> = 1
980600006 = Auto Provision Method <0(Common)| 1(Bluewin)| 2(Pincode)> = 0
980600007 = Auto Provision PhoneNumber =
980600008 = Auto Provision Pincode =

Dus NIET zo;

980600001 = Auto Provision Active <0(No) |1(Yes)> = 1
980600002 = Auto Provision Server Address = zy-fw.tiscali.nl
980600003 = Auto Provision Expire Time (Second) <1~2600000> = 180
980600004 = Auto Provision Retry Expire Time (Second) <180~65535> = 1800
980600005 = Auto Provision Protocol <0(TFTP)| 1(HTTP)> = 1
980600006 = Auto Provision Method <0(Common)| 1(Bluewin)| 2(Pincode)> = 0
980600007 = Auto Provision PhoneNumber =
980600008 = Auto Provision Pincode =

Rom terug schrijven middels het commando; put rom-t vensters sluiten klaar!!!

Ps: Gaat hier om de Zyxel maar voor andere routers zal aanpassen hetzelfde moeten zijn althans de regels. Hoe je erin komt staat vast in de manual ;) En als je niet op je zyxel komt even de firewall uitgooien en bij advanced @ remote management telnet en ftp op lan/wan zetten en de secured client ip op all (kan weer terug gezet worden na de aanpassing). En uiteraard stekker van dsl eruit trekken als je bezig bent mocht telfort het weer op zijn heupen krijgen :>

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis en blijft raar dat wanneer je downgrade diezelfde nacht alweer de andere software in je modem staat
[is mijn eigendom]

zal dus bovenstaande maar eens proberen kijken of het gaat werken.
na de nieuwe update is mijn bellen erg slecht geworden
maar eens zien of op de oude software [die dan ook blijft staan als je hem erin zet] beter gaat.

thnx papaspilsje ga het zeker proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burddie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:56
Een vinkje bij instellingen zou het een stuk gemakkelijker maken inderdaad. Misschien een ideetje voor de mensen achter de schermen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment nog steeds een waardeloze verbinding van wel 2300kbs.
Sommige websites reageren goed, zoals Tweakers.
Andere websites reageren niet of nauwelijks, zoals Telfort.

Hebben anderen (Tilburg) ook nog steeds problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:31:
tis en blijft raar dat wanneer je downgrade diezelfde nacht alweer de andere software in je modem staat
[is mijn eigendom]
Is wel te verklaren. Jij downgrade je eigen modem met firmware, die gaat vervolgens (iedere <insert interval>) kijken op de URL die erin ingesteld staat of er nieuwe firmware is, en als dat het geval is upgrade hij deze.

@papapilsje: in mijn 2602 die ik gisteren van iemand heb overgenomen ter vervanging van de 2601 van Telfort stond overigens niet zy-fw.tiscali.nl maar provisioning.telefoniedienst.nl. Overigens resolven deze beide adressen naar een XS4ALL ADSL-verbinding ( a82-94-99-136.adsl.xs4all.nl [82.94.99.136]), wat op zich ook wel weer apart is. De auto-update is in elk geval uitgezet.

[ Voor 29% gewijzigd door spone op 02-01-2011 15:41 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

blaataaps schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:41:
[...]
Andere consumentenproviders hebben 24/7 storingsnummers beschikbaar voor iedereen, en een helpdesk bemand in de weekends/feestdagen volgens jou? Veel succes :)
Ik hoef geen 24/7 klantenservice: Opheldering over rekeningen en technische ondersteuning kan prima tijdens kantooruren of in de avonduren.
Maar ik wil wel 24/7 een storing kunnen melden, al is het maar via een voicemail die regelmatig door de storingsdienst wordt afgeluisterd. Dat kon 30 jaar geleden al voor de telefoon en kabel TV, dus dat is helemaal niet zo gek. Nu ligt een hele stad offline, Telfort is niet bereikbaar en de statuspagina meldt dat er geen storingen bekend zijn: Dat wekt geen vertrouwen in een snelle oplossing.

En verder heeft Albert39 gewoon gelijk: Als je er niet bent, neem je de telefoon niet op. Dat begrijpt iedereen. Je gaan niet mensen tegen 30ct/m door een frontline laten lopen om vervolgens op alle endpoint te melden dat je er niet bent, dat is gewoon achterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MindBender schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:55:
[...]

Ik hoef geen 24/7 klantenservice: Opheldering over rekeningen en technische ondersteuning kan prima tijdens kantooruren of in de avonduren.
Maar ik wil wel 24/7 een storing kunnen melden, al is het maar via een voicemail die regelmatig door de storingsdienst wordt afgeluisterd. Dat kon 30 jaar geleden al voor de telefoon en kabel TV, dus dat is helemaal niet zo gek. Nu ligt een hele stad offline, Telfort is niet bereikbaar en de statuspagina meldt dat er geen storingen bekend zijn: Dat wekt geen vertrouwen in een snelle oplossing.

En verder heeft Albert39 gewoon gelijk: Als je er niet bent, neem je de telefoon niet op. Dat begrijpt iedereen. Je gaan niet mensen tegen 30ct/m door een frontline laten lopen om vervolgens op alle endpoint te melden dat je er niet bent, dat is gewoon achterlijk.
Het is toch opgelost voor je het hebt kunnen melden? Daar zijn tegenwoordig monitoringsystemen voor, die werden 30 jaar geleden nog niet zo veel gebruikt ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 18:52
Piepsysteem :) Maar het is wel lekker als je bij storingen goed op de hoogte gehouden wordt, dan weet je ook of je bij problemen het eerst bij jezelf moet zoeken of het een algemene storing is. Als ze toch van die goede monitoringsystemen hebben kan er vast ook wel output naar een mooie statuspagina van gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Bleiswijk blijf ik problemen houden. Dit is schat ik begonnen iets voor oudejaarsdag. Toen hoorde ik van mijn zwager dat mijn telefoon onbereikbaar was. Nieuwejaarsdag heb ik het nummer met m'n mobiel gebeld en bleek gewoon over te gaan. Later die dag heb ik in het (zwarte) modem ingelogd en bleek de verbindingssnelheid gehalveerd te zijn. Deze is sinds de Tiscali tijd altijd nog in orde geweest. Eerst 2Mbit, later 4Mbit. Met de overgang naar Telfort is deze snelheid eerst op maximaal haalbaar gezet. Omdat we ver van de centrale in Bergschenhoek wonen bleek dit geen succes en is de snelheid weer vast gezet op circa 4Mbit.
Dit heeft altijd prima gewerkt. Down 4570kbs en up 736kbs.

Nu haal ik down echter maar 2330 meer en laden websites erg traag en onregelmatig. Tweakers bijvoorbeeld gaat redelijk snel. Anderen traag of niet. Een telefoongesprek voeren is ook bijna niet meer te doen. De andere zijde merkt niks, ik hoor een hortend en stotend verlopend gesprek.
Wil iemand van Telfort, bijvoorbeeld Hugo hier vandaag eens naar kijken of er iets mis is met mijn verbinding?

Alvast bedankt. Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 20-09 16:57
Ik ervaar sinds een tijdje problemen die ik in de afgelopen jaren nog nooit gehad heb (zie Canard in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19").

Ik heb 't idee dat dit direct gerelateerd is aan de mate van internetgebruik. Bv. bij het spelen van Quake Live maar ook bij het downloaden van torrents.
Als ik nu een paar torrents download op volle snelheid (max 5Mbit) werkt dat voor een paar seconden, daarna zie je de snelheid inzakken tot bijna 0. Op dat moment kan ik geen enkele website meer bereiken... nog sterker: ik kan de webinterface van het modem zelfs niet meer op. (ik heb de P-2602R-D1A, firmware V3.40(ASG.3)b1).

Ik heb toen uTorrent conservatiever ingesteld qua connecties en dat lijkt te helpen.
edit:
overigens ook maar tijdelijk... na een tijdje loopt het modem alsnog vast, ook na het fors terugschroeven van het aantal max. connecties

Het lijkt er op dat het modem het gewoonweg niet aankan. Volgens mij heb ik een tijdje geleden die automatische firmware update gekregen en vermoed dat dat dus niet echt een verbetering is.

Ik zou zeggen om een oudere firmware te flashen en de auto-update uit te schakelen.

Heeft Klantenservice Telfort (Hugo?) een verklaring voor mijn verbindingsproblemen?

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 03-01-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:05
Ruimzicht schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:34:
Vandaag een brief van Telfort: er gaan werkzaamheden uitgevoerd worden aan de en ik krijg een nieuw modem....(??) met een "uitgebreide installatiehandleiding". Mijn splitter moet er tussenuit (mocht die er nog tussen zitten - is niet het geval)

Ik vraag me af waarom ik een nieuw modem krijg: ik ben via Speedlinq bij Telfort terecht gekomen en mijn modem was dus mijn eigendom. Ik heb mijn oude modem (Speedtouch...) bovendien recent vervangen voor een nieuwe (Draytek; Annex B ) en die werkt perfect. Dus... een nieuw (gratis?) modem van Telfort? Watskebeurt?

Ik wil graag weten wat de achtergrond is, wat gaat er (technisch) veranderen waardoor een nieuw modem nodig is?
Hmm... zojuist is mijn vrees bevestigd: ze gaan de lijn omzetten van Annex B (ISDN) naar Annex A (PSTN).

Allemaal prachtig, ware het niet dat ik vrij recent een nieuw modem heb aangeschaft, die in één klap waardeloos is. En ik niet meer de baas ben over mijn eigen modem.... Op z'n zachtst gezegd was het wel netjes geweest als Telfort dat duidelijker had gemeld in de brief... Wees gewaarschuwd.

Dus binnenkort te koop: Draytek Vigor 2820Vn Annex B, z.g.a.n. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het standaard modem is van Telfort? Is dat nog steeds die zyxel? Want die is volgens mij al beter dan die van KPN, wat een hoerending is die experiabox.

Zit namelijk even te kijken waar ik naar wil overstappen, ik wil gewoon een stabiel modem want ik heb al een losse router.
Zit nu te twijfelen tussen Alice en Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:46
Las net die blog op Telfort.nl, staat wel iets leuks op:
Zo kost een telefoontje naar onze klantenservice vanaf vandaag 10 cent per minuut in plaats van 30 cent per minuut en is ons deelnemerschap aan Bureau Krediet Registratie (BKR) beëindigd. Dit betekent dat alle bij BKR verrichte achterstandregistraties van Telfort klanten zijn verwijderd.

[ Voor 4% gewijzigd door Xaero op 03-01-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jaap67 en Canard,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om e.a. te kunnen onderzoeken.

@Ruimzicht,

U gaat migreren van WBA-A (ATM) naar het nieuwe WBA-E (Ethernet) netwerk en wordt daarbij aangelsloten op een nieuwe multi-mode DSLAM. Deze ondersteunt zowel ADSL(2+), VDSL(2) en fiber en bent hiermee dus klaar voor de toekomst. Voor iedere WBA-E lijn van 1500 meter of minder komt VDSL2 dit jaar sowieso beschikbaar.

Onze ZyXEL's zijn geoptimaliseerd voor deze DSLAM's dus het is mogelijk dat die ietsje hoger intrainen dan andere modems. Een annex B modem kan echter gewoon intrainen op een WBA-E DSLAM, al doet het ene modem (chipset) dat beter dan de ander. Ik zou het zeker eerst gaan proberen met de Vigor 2820Vn dus vooralsnog heeft u deze niet voor niets gekocht.

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hugo, Telfort
DM is verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 13:30
@Telfort Webcare:

beste hugo/Telfort Webcare:

We hebben al eerder contact gehad over mijn sneleheid en het profiel dat aan mijn adres/abbonement gekoppeld is. Maar...

Ik las het volgende bij een topic op het telfortforum:

--------------------
Uw profiel was altijd P6144/768 met een minimale SNR van 9dB, vandaar de consistente 6,8Mbit downstreamsnelheid met een SNR van 9dB.
Dit profiel is nu sinds 17 december P20480/1024M met een SNR ondergrens van 7dB. Soms ziet uw modem zoveel verstoring op de lijn dat hij meer ruismarge reserveerd en dus soms intraint met een SNR van 15dB.

Hugo
---------------------
De vraag van deze man was dat de snelheid steeds wat anders was en op den duur zelfs gecapped naar 3 MBIT.

Bij mij had ik destijds via 'online' gewoon 9-10 MBit (praktische snelheid down)
Ik heb vorig jaar dan ook bij telfort het 20mbit pakket besteld, maar vanwege de mogelijkheden werd het ingesteld op 8 mbit profiel.

Nu lees ik hierboven dat het soms dus veranderd/aangepast is. (bij bovenstaand voorbeeld per 17 december)

Is het mogelijk om het voor mij nogmaals te checken of nu het profiel inmiddels omhoog gegooid kan worden en mijn snelheid eindelijk weer hoger kan dan de kleine 6mbit die ik nu gemiddeld haal?
Is het mogelijk om misschien nu wel op zijn minst 9- 10 mbit in de praktijk te halen'? Wat ik eerst ook haalde over dezelfde lijnen op t zelfde adres?

Mocht u mijn gegevens nodig hebben. Dan zal ik deze evt. even sturen in een DM. Of hoe u het ook hebben wilt.

Mijn 2e vraag is: Ik heb een modem dat VIOP ondersteunt en kan via een medetweaker een avaya toestel vor weinig overnemen. Is het mogelijk om gratis via mijn modem via mijn internet te bellen met dit toestel?

M.v.g.,

E. Vonck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
@Telfort Webcare:

De snelheid van mijn verbinding (die overigens keurig stabiel is) valt me wat tegen met een intrainsnelheid van 11,56Mb / 1,01Mb . Zouden jullie kunnen aangeven wat de snelheid van de (Telfort-)verbindingen om mij heen is, om zeker te weten dat het aan de afstand tot de centrale ligt en niet aan mijn eigen lijn? De attenuation downstream is 28 dB, noise margin downstream 9dB.

Alvast per DM postcode/huisnr gestuurd :)

[ Voor 6% gewijzigd door spone op 03-01-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:31:
@Ruimzicht,

U gaat migreren van WBA-A (ATM) naar het nieuwe WBA-E (Ethernet) netwerk en wordt daarbij aangelsloten op een nieuwe multi-mode DSLAM. Deze ondersteunt zowel ADSL(2+), VDSL(2) en fiber en bent hiermee dus klaar voor de toekomst. Voor iedere WBA-E lijn van 1500 meter of minder komt VDSL2 dit jaar sowieso beschikbaar.

Onze ZyXEL's zijn geoptimaliseerd voor deze DSLAM's dus het is mogelijk dat die ietsje hoger intrainen dan andere modems. Een annex B modem kan echter gewoon intrainen op een WBA-E DSLAM, al doet het ene modem (chipset) dat beter dan de ander. Ik zou het zeker eerst gaan proberen met de Vigor 2820Vn dus vooralsnog heeft u deze niet voor niets gekocht.
Dank voor de heldere uitleg! Dat ging vanmiddag aan de telefoon een stuk lastiger...

Ik train nu in op 19,714 Mbit down en 1,029 Mbit up. Dat vind ik niet slecht, als de Zyxel nóg hoger gaat zou ik onder de indruk zijn :P

Wat bedoel je met "een WBA-E lijn van 1500 meter"? Is dat de afstand tot de wijkcentrale? Zoja, dan is dat op mij van toepassing. Dus dan VDSL2?

Ik blijf het overigens slordig vinden, hoe fraai en klaar voor de toekomst het nieuwe modem ook is. Had ik geweten dat dit modem onderweg was dan had ik natuurlijk nooit EUR 250,- uitgegeven aan een nieuwe... Maar dat zal wel het onoverkomelijke gevolg zijn voor de ex-Speedlinq klanten (die nog nooit eerder een bruikleen modem hadden ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 20:19

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vandaag is mijn Telfort verbinding opgeleverd. :) Ik heb er zelf nog niet van kunnen genieten.
M'n vriendin heeft de activatie gedaan. :)

Via www.speedtest.net heb ik haar even snel een testje laten doen:
Via de server in Rotterdam, down 16.34Mbit, up 0.8 Mbit, ping 61ms.

Ik had op iets betere resultaten gehoopt, maar er is nog hoop, ik heb vorige week m'n oude trouwe thompson omgeruild voor de Zyxel, zonder de splitter te vervangen en zonder de telefoon kabels te vervangen. Dus er zit nu nog een vrij lang telefoonkabeltje van m'n splitter naar het modem. De splitter is ook al een oudje, maar als over 3 dagen de telefonie opgeleverd wordt kan die er ook uit.

Er gebeurde nog wel wat vreemds, m'n vriendin zat op Hyves, opeens kreeg ze een pagina van de Zyxel: No DSL. Nadat ze FF opnieuw had opgestart. Werkte alles weer normaal. Wel een beetje vaag dat die Zyxel opeens met NO DSL pagina's komt. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je modem geen DSL signaal heeft (geen linesync) geeft hij die pagina inderdaad. Misschien dat net na activeren en verbinden hij nog even een keer opnieuw de verbinding opbouwde.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat zou idd goed kunnen. Ik heb alles via de telefoon moeten doen. Maar als bv de lijn klappert, krijg je dan elke keer die pagina van de zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt het echt 35 dagen voordat je aangesloten bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ikzelf heb het op 4 december aangevraagd, en de dag voor kerst, 24e, kreeg ik bericht dat m'n verbinding opgeleverd was, dus pak 'em beet 20 dagen.

[ Voor 36% gewijzigd door spone op 04-01-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hugo, Telfort

Vanmiddag kreeg ik een mail van de klantenservice van Telfort, naar aanleiding van de daar gestelde vraag:
Wij hebben de lijn om 15.40 uur laten opstarten en even later een meting uitgevoerd.
De resultaten vindt u hieronder:
Huidige DSL-snelheid (down/up): 4.570 734 kbit/s
Ingestelde maximale DSL-snelheid (down/up): 4.576 736 kbit/s

Tot nu toe is de lijn stabiel gebleven. Even afwachten of dit zo stabiel blijft, maar ik heb goede hoop :)

Kun je uitleggen wat er nu eigenlijk mis is gegaan, dus waarom mijn modem veel lager en onstabiel intrainde?
Zat de fout bij mij, in de centrale, of was er heel iets anders aan de hand?

Nogmaals bedankt.
Groeten, Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Telfort Webcare:

Ik heb waarschijnlijk een erg simpele vraag, maar heb nog geen volledig antwoord. Als je er even naar zou kunnen kijken zou erg fijn zijn! Topic is hier te vinden: Verwijderd in "Verwarring: ISRA-punt(?) + Telfort-ADSL ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

interface status: 15253 kbps / 1031 kbps

Heb ongeveer hetzelfde probleems als beschreven in deze post: Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18"

Er staan geen elektrische apparaten in de buurt, als ik onderstaande gegevens invoer krijg ik ook een paar "deuken" in mijn spectrum te zien. Enig idee wat ik hier aan kan doen?

dsl log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 7 dBm
output power downstream: 22 dBm
attenuation upstream: 6 dBm
tone   0- 31: 00 00 00 06 8a bb bb cc cd dd dd dd dc cb ba 96 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 6 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 16 dBm
tone  32- 63: 02 45 66 78 89 99 aa bb bc cc cc cc cc cc cc cc 
tone  64- 95: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bc bb 
tone  96-127: cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 128-159: ab bb ba ba ba ba ab ba aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 9a 9a 9a 9a 99 99 a9 
tone 192-223: a9 a9 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 256-287: 69 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 288-319: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 99 99 99 98 
tone 320-351: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 89 98 88 
tone 352-383: 88 88 92 98 88 88 88 88 88 99 99 99 99 29 99 89 
tone 384-415: 88 98 88 89 88 88 88 99 99 99 98 88 88 88 88 88 
tone 416-447: 88 88 88 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 78 
tone 448-479: 88 88 88 77 88 88 88 88 88 88 87 77 77 77 77 77 
tone 480-511: 77 77 76 66 66 66 66 66 66 66 66 55 55 55 55 43

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat zijn verstoringen van buitenaf, dit noem ik geen dipjes maar gewoon normaal en eigenlijk heel netjes/strak signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat het modem enkele keren per dag spontaan reset.
Hebben meer mensen hier last van?
Misschien kan Telfort Webcare hier even naar kijken?
Alvast bedankt.

9741 EP Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs_O schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:21:
Inmiddels zijn er steeds meer mensen die hier last van blijken te hebben. Ik heb Telfort Webcare op woensdag 15 december al een DM met gegevens gestuurd maar daarvan verder geen reactie gekregen. Vanochtend gebeurde het wéér en heb ik dus Telfort Helpdesk maar gebeld. Men gooide het daar op 'een torrnetprobleem' omdat er in het modem logs waren die bepaalde botnet-aanvallen hadden geregistreerd. Het modem zou het dan 'te druk' hebben met het weren daarvan en dus geen internet kunnen leveren.

Ik denk zelf dat dat geen verband heeft: ik gebruik heel af en toe torrents als ik echt niet anders kan en uTorrent is dan ook maar 'n paar uur actief at best. Nog belangrijker: ik heb inmiddels alweer 'n hele tijd ('n week?) geen torrents gebruikt en toch had ik vanochtend weer een onderbreking. Terwijl er vanochtend helemaal geen 'botnet-aanvallen' waren geregistreerd in 't modem.

De Telfort helpdesk gaf echter aan dat ze als enige plausibele verklaring de 'torrent+botnet'-theorie hadden. Ik gaf aan dat hier op T.net meer mensen het probleem hadden, en dat ik hun theorie ook voor mijn specifieke geval onlogisch vond, maar daar hadden ze vooralsnog geen boodschap aan. Ze vroegen mij om alle torrentsoftware enige tijd uit te zetten (toen ik met hen belde wist ik niet of mijn medebewoners torrents gebruiken, inmiddels weet ik dat dat niet zo is). Als het nu weer voorkomt, stellen ze een onderzoek in. Oftewel, dat kan nooit lang meer duren want daarvoor komen die onderbrekingen veel te vaak voor. |:(
Ook ik heb dagelijks problemen met mijn modem (Zyxel P-2602HW-D1A) die regelmatig niet meer te bereiken is via WiFi voor circa 1 minuut. Het heeft er sterk de indruk van dat het te maken heeft met de firmware upgrade (V3.40(AJZ.6)b4_20101007) van enige tijd geleden. Daarvoor nooit problemen gehad. Torrents gebruik ik niet, puur browsen op de laptop en iPad. Als de verbinding wegvalt is dat gelijktijdig op zowel laptop als iPad. Alle lampjes blijven gewoon netjes groen branden op de modem maar deze is zelf niet te bereiken.

Zijn er al mensen die hiervoor een oplossing hebben gevonden?

@Telfort Webcare: kunnen jullie iets voor mij betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:13:
[...]

Ook ik heb dagelijks problemen met mijn modem (Zyxel P-2602HW-D1A) die regelmatig niet meer te bereiken is via WiFi voor circa 1 minuut. Het heeft er sterk de indruk van dat het te maken heeft met de firmware upgrade (V3.40(AJZ.6)b4_20101007) van enige tijd geleden. Daarvoor nooit problemen gehad. Torrents gebruik ik niet, puur browsen op de laptop en iPad. Als de verbinding wegvalt is dat gelijktijdig op zowel laptop als iPad. Alle lampjes blijven gewoon netjes groen branden op de modem maar deze is zelf niet te bereiken.

Zijn er al mensen die hiervoor een oplossing hebben gevonden?

@Telfort Webcare: kunnen jullie iets voor mij betekenen?
Ik heb na heel veel communicatie met verschillende Telfort helpdesks een nieuw modem toegezegd gekregen. Ik had dus ook de 2602HW-D1A; de kortstondige onderbrekingen die ik daar mee had kon Telfort zelf niet 'vinden' hoewel er in de modemlogs wel steeds allerlei dingen geregistreerd werden rond 't punt van onderbreking. Toen ik gisteren terug kwam van vakantie zag ik dat het nieuwe modem was afgeleverd. Ook kreeg ik 28-12 nog een mailtje van Telfort dat de firmware van het (oude, dus) modem bijgewerkt was maar daar ik op vakantie was, weet ik niet of die update het probleem heeft verholpen.

Het nieuwe modem geeft so far (in de afgelopen ~20 uur) nog geen merkbare problemen, maar dat zegt nog niet alles. Pas als het nu gewoon een week goed gaat, weet ik zeker dat het probleem 'm inderdaad in (de firmware van) dat oude modem zat.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

bjck schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:06:
Dat zijn verstoringen van buitenaf, dit noem ik geen dipjes maar gewoon normaal en eigenlijk heel netjes/strak signaal.
okay :)
Wat bedoel je precies met storingen van buitenaf?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
mind_ schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:47:
[...]

okay :)
Wat bedoel je precies met storingen van buitenaf?
Radio zenders, neon/tl verlichting elektronica, andere zend apparatuur etc. Dat kan opgevangen worden al in de kabel in de grond.

Dit spectrum ziet er echt heel mooi uit voor een ADSL verbinding op die lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Coenen schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:37:
Via www.speedtest.net heb ik haar even snel een testje laten doen:
Via de server in Rotterdam, down 16.34Mbit, up 0.8 Mbit, ping 61ms.
Ik heb nog even wat getest, downloaden via een newsserver gaat met: 2.1MB/s en met een strakke lijn.
Ping naar tweakers.net gaat met 20ms, af en toe uitschieters naar 40 of 60ms. Al met al ben ik best tevreden en mag ik denk ik niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Thijs_O schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:56:
[...]

Ik heb na heel veel communicatie met verschillende Telfort helpdesks een nieuw modem toegezegd gekregen. Ik had dus ook de 2602HW-D1A; de kortstondige onderbrekingen die ik daar mee had kon Telfort zelf niet 'vinden' hoewel er in de modemlogs wel steeds allerlei dingen geregistreerd werden rond 't punt van onderbreking. Toen ik gisteren terug kwam van vakantie zag ik dat het nieuwe modem was afgeleverd. Ook kreeg ik 28-12 nog een mailtje van Telfort dat de firmware van het (oude, dus) modem bijgewerkt was maar daar ik op vakantie was, weet ik niet of die update het probleem heeft verholpen.

Het nieuwe modem geeft so far (in de afgelopen ~20 uur) nog geen merkbare problemen, maar dat zegt nog niet alles. Pas als het nu gewoon een week goed gaat, weet ik zeker dat het probleem 'm inderdaad in (de firmware van) dat oude modem zat.
Begreep dat met de nieuwe firmware de modems volliepen met logs.
Dus even naar je logging en alles uitzetten. Via Maintenance > Logs > Log settings (tabje)
Dat zou de spontane resets moeten verhelpen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Laatst online: 20-09 00:45
The Druid schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:05:
[...]

Begreep dat met de nieuwe firmware de modems volliepen met logs.
Dus even naar je logging en alles uitzetten. Via Maintenance > Logs > Log settings (tabje)
Dat zou de spontane resets moeten verhelpen.
Daar had het weinig mee te maken; ik had mijn logs al onder controle en lange tijd beperkt tot VoIP/SIP-only. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Laatst online: 15:31
Ik heb zojuist een nieuwe modem van Telfort gekregen, blijkbaar is de oude niet goed genoeg(?) Helaas werkt heel internet nu niet meer, het DSL lampje wil niet gaan knipperen. Zodra ik de oude modem weer aansluit knippert het lampje wel gewoon weer 8)7

Schiet mij maar lek maar ik word er echt helemaal gek van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
DjRex schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:26:
Ik heb zojuist een nieuwe modem van Telfort gekregen, blijkbaar is de oude niet goed genoeg(?) Helaas werkt heel internet nu niet meer, het DSL lampje wil niet gaan knipperen. Zodra ik de oude modem weer aansluit knippert het lampje wel gewoon weer 8)7
Laat me raden... je hebt in het verleden ook ISDN apparatuur gebruikt - en dus nu nog een ISDN lijn? En een brief van Telfort gemist. Je bent dan waarschijnlijk te vroeg met wisselen, de lijn wordt binnenkort aangepast. Zie ook de reactie van Telfort in deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Ruimzicht schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:06:
[...]

Laat me raden... je hebt in het verleden ook ISDN apparatuur gebruikt - en dus nu nog een ISDN lijn? En een brief van Telfort gemist. Je bent dan waarschijnlijk te vroeg met wisselen, de lijn wordt binnenkort aangepast. Zie ook de reactie van Telfort in deze post.
Ja klopt.. Maar we hebben geen ISDN lijn meer dus dat zou geen probleem moeten zijn. Heb contact gehad met de klantenservice en die hebben de lijn doorgemeten en was niks mis mee. Nu moet ik het oude modem weer aansluiten en sturen ze nog een nieuwe op.. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je modem is niet defect, je lijntype wordt omgezet. Vanaf de dag dat het niet meer werkt (staat in een brief of mailtje van Telfort) moet je twee dingen doen in jou geval:

1. ADSL splitter verwijderen (als die er nog tussen zit, is namelijk ISDN type)
2. Modem wisselen (nieuwe aansluiten, oude terug sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
bjck schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:45:
Je modem is niet defect, je lijntype wordt omgezet. Vanaf de dag dat het niet meer werkt (staat in een brief of mailtje van Telfort) moet je twee dingen doen in jou geval:

1. ADSL splitter verwijderen (als die er nog tussen zit, is namelijk ISDN type)
2. Modem wisselen (nieuwe aansluiten, oude terug sturen).
Dat is dan raar, staat niks over in een brief en de helpdesk heeft er ook niks over gezegd. Die zouden dat toch moeten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ik had vroeger ook ISDN, zie je niks meer van.
Toch heb ik ook vandaag de doos binnen gekregen met het nieuwe modem, Zyxel p-2601hn f1.
In de brief van 2 weken geleden staat duidelijk: Installeer nieuwe modem na werkzaamheden.

Waar ik me zorgen om maak is dat het nieuwe modem maar 1 telefoonaansluiting heeft.
Ik heb vast bellen en gebruik SIP voor Voip voor nagenoeg gratis bellen naar China en Australie.
Mijn huidige modem is een Zyxel 2602 HW, twee telefoonaansluitingen.

Denken jullie dat het mogelijk is om het huidige modem te blijven gebruiken?
Zijn er ook voordelen aan het nieuwe modem?
DjRex schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:53:
[...]

Dat is dan raar, staat niks over in een brief en de helpdesk heeft er ook niks over gezegd. Die zouden dat toch moeten weten?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Met de 2601HN-F1 heb je maar één toestel aansluiting ja, maar je kan 3 SIP accounts en providers instellen (2602 maar 2). Bij het uitbellen kan je dan een ander account kiezen door ##2# voor het nummer te gebruiken voor het 2de account.

Een ISDN modem gebruiken op een PSTN poort kan verbinden soms, maar stabiel of snel is het soms niet als het al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Klinkt goed. Bedankt voor de tip.
bjck schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:22:
Met de 2601HN-F1 heb je maar één toestel aansluiting ja, maar je kan 3 SIP accounts en providers instellen (2602 maar 2). Bij het uitbellen kan je dan een ander account kiezen door ##2# voor het nummer te gebruiken voor het 2de account.

Een ISDN modem gebruiken op een PSTN poort kan verbinden soms, maar stabiel of snel is het soms niet als het al werkt.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Meer mensen last van een storing? Sinds een uur of twee lijkt het er uit te liggen. Op de site staat niets, ik ga straks bellen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik heb deze ochtend wel last van dat het af en toe (bijna) lijkt weg te vallen..maar heb het modem nog niet gerestart, dus dat moet ik eerst even doen om een conclusie te kunnen trekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Telfort heeft bevestigd dat er storing is. Dan wacht ik maar af dan weet ik iig dat het niet aan mijn apparatuur ligt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:00
Ik had al sinds gisteravond last van heel traag ladende pagina's, zo rond 11 uur.

Even gekeken met wireshark, maar ik zie de helft van de pakketten niet goed aankomen, duplicated ACK's etc.

Dacht ik dat het in het modem zat, maar blijkbaar dus toch een storing. Dan maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik zie het, hier ook packet loss..ik lees op nu.nl dat het een KPN iets is, KPN en XS4ALL hebben er ook last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Laatst online: 30-09 11:34
http://www.nu.nl/internet...toringen-bij-telfort.html

Lekker is dat.

Ik heb de laatste tijd ook minstens 100kb downloadsnelheid minder dan het zou moeten zijn.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44
GeenAngst schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:22:

Lekker is dat.

Ik heb de laatste tijd ook minstens 100kb downloadsnelheid minder dan het zou moeten zijn.
1 jaar geleden had ik ook 100kb meer download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Laatst online: 30-09 11:34
Jij wel, best wel raar af en toe maar goed.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:03
Lees op de Telfort site dat er geen storing meer zou zijn, maar in 940*** is er sinds vanmiddag al geen internetverbinding meer.

Kan support daar iets over zeggen?

[ Voor 1% gewijzigd door DeTjuk op 08-01-2011 10:51 . Reden: ANO ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GeenAngst schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:22:

Lekker is dat.

100 kb lijkt me nog wel te overzien :p , adsl wordt sowieso meestal alleen maar langzamer omdat het al op de max zit en het enige wat er veranderd is dat er interferentie bij komt en dat de kabels er ook niet jonger op worden. Bij een nieuwe techniek (vdsl) gaan de snelheden dan weer omhoog.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 07-01-2011 18:41 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Coenen

Met welke snelheden traint de modem in?

Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is dit wat je wilt zien?
Maintenance > Diagnostic > DSL Line: DSL line status;

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 0 db
tone 0- 31: 00 00 00 67 9a bc dd ee ee de ee ed dd dc ba a8
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 8 db
attenuation downstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 07 88 99 aa bb aa ab bb bc cc cd ee ee ee ee ee
tone 64- 95: ef fe ff ff ff ff ff ef ff ee fe fe ef fe fe ee
tone 96-127: fe ee ef ee ee ee ee ef fe ee ee ef ee ee ee fe
tone 128-159: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ed ed dd dd dd
tone 160-191: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd dd dd dd dd dd cd cd dd dd dd dd dd dd
tone 224-255: dd dc dd cd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 256-287: cc cd cc cc cc cc cc cc cc cc cc dd cd cd dd cc
tone 288-319: dd cd cd cc cc dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 320-351: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 352-383: 0c cc cc bc cb cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 448-479: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab bb
tone 480-511: bb ab ba bb ba ba aa aa aa aa a8 88 77 76 65 42
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1083 kbps
interleaving delay upstream: 350
impulse noise protection upstream: 4
current rate downstream: 21155 kbps
interleaving delay downstream: 600
impulse noise protection downstream: 5
attainable rate upstream: 1168 kbps
attainable rate downstream: 22208 kbps
linetype: ADSL_2plus
operational uptime: 3 days, 15:35
CodeViolations: 0
FEC: 0

Dit is met oude ADSL1 splitter, en vanaf de splitter een kabel van ongeveer 1 ~ 1.5 meter.
Als m'n Telfort telefonie opgeleverd is, dan gaat de splitter er tussenuit en gaat er een kort kabeltje van m'n ISRA punt naar m'n modem. Deze zit gelukkig op ongeveer dezelfde hoogte (in de meterkast) als m'n ISRA punt. :)

Downloaden via Astraweb gaat met 2.0 ~ 2.1MB/s
Een HTTP download (bv speedtest.bbned.nl) gaat met 1.9 ~ 2MB/s, was eerst iets lager.

Gamen (ping) moet ik nog proberen. Maar dat staat voor vanavond op het program.

[ Voor 3% gewijzigd door Coenen op 07-01-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DeTjuk schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:35:
Lees op de Telfort site dat er geen storing meer zou zijn, maar in 9404BW is er sinds vanmiddag al geen internetverbinding meer.

Kan support daar iets over zeggen?
Kabel defect in Assen, deze wordt momenteel hersteld. Heel lokaal/klein is dat in een paar straten waarschijnlijk alleen. Bij XS4all hebben is wel een melding op de website.

http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=5382&taal=nl

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 07-01-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:00
Bij mij bleek het uit eindelijk heel ander probleem te zijn, factory defaults van de Zyxel lostte de problemen op.

Config terugzetten die ik vooraf gebackupt had, bracht de problemen weer terug. Wat het nu is weet ik niet, maar het werkt hier in ieder geval weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Coenen

Ja, dat is het!

Mooie spectrum ook, nette downloadsnelheid. Ik verwacht na de aanpassingen van jou dat je op ca. 2.3 MB/s.

Bedankt voor de medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:03
bjck schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:01:
[...]

Kabel defect in Assen, deze wordt momenteel hersteld. Heel lokaal/klein is dat in een paar straten waarschijnlijk alleen. Bij XS4all hebben is wel een melding op de website.

http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=5382&taal=nl
Bedankt voor de info. Rond 20.00 uur was er weer verbinding.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
En telfort ligt er bij mij uit. 3085NM, Rotterdam

[ Voor 13% gewijzigd door RRCreations op 08-01-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb de kabels tussen m'n ISRA punt en modem vervangen. Dus ipv ISRA punt --- kabel -- splitter --- modem nu 1 kabel (grijs) die bij m'n zyxel modem zat. Deze lijkt ongeveer 1.5meter te zijn. De kabels die ik hiervoor gebruikte waren beide bijna 2 meter lang.

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 0 db
tone 0- 31: 00 00 00 78 9b dd de ef ef fe ee ed dc bb a9 87
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 8 db
attenuation downstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 06 77 88 89 99 88 99 99 aa aa ab bb bb bb cc cc
tone 64- 95: cc cd dd ed ee ee ee ee ee ee ee ee ee ef ee fe
tone 96-127: ee ee ff ee ee fe ee ee ee ee ee ef ee ee ee ee
tone 128-159: ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee ee dd dd
tone 160-191: dd dd ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 192-223: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dc dd dd dd dd dc cc
tone 224-255: cd cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc dd dd dd
tone 256-287: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cd dd dd dc
tone 288-319: cc dc dd dd cc cc cc cc cc cd cc cc cc cc cc cc
tone 320-351: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 352-383: 0c cc cc cc cc cc cc bc bc bb cb bb cb bb bb bb
tone 384-415: bb bb bc bb bb bb bc cb cb bc cb cb bb bb bc cc
tone 416-447: bc bb cc bb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 448-479: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 480-511: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1090 kbps
interleaving delay upstream: 350
impulse noise protection upstream: 4
current rate downstream: 21216 kbps
interleaving delay downstream: 600
impulse noise protection downstream: 5
attainable rate upstream: 1176 kbps
attainable rate downstream: 22352 kbps
linetype: ADSL_2plus
operational uptime: 12 min
CodeViolations: 0
FEC: 0

Ik ben er een paar kbps op vooruit gegaan, niet veel wel iets. M'n download snelheid is praktisch hetzelfde gebleven. Geen 2.3MB/s helaas. Ik hang nog een beetje rond de 2MB/s.

Edit; update: net even de 2.15MB/s aangetikt. :)
Het lijkt erop dat ik niet kan inloggen in m'n modem, zou ie het te druk hebben?

Bij m'n modem zaten nog een zwart en rood telefoon kabeltje. Helaas zijn die 20cm lang. Als ze nu ~40cm lang waren geweest had ik een korte strakke verbinding gehad tussen m'n modem en ISRA punt.
Omdat de grijze kabel te lang was heb ik deze samen gebonden. Zou dit nog effect kunnen hebben?

Wat anders; Telefonie. Ik kan bellen, waarschijnlijk al sinds gister. Maar ik kon gister en vandaag ook nog via de KPN bellen. Met hetzelfde nummer. Ik heb bij het aanvragen van Telfort ADSL/TEL nummer portering aangevraagd. Nu kan ik dus via Telfort en KPN via hetzelfde nummer bellen. Ik had verwacht dat m'n lijn via de KPN dood zou gaan. Op dat moment zou ik over moeten schakelen naar Telfort. Schijnbaar zit er wat overlap in. Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:33

franssie

Save the albatross

Coenen schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:41:
[]
Bij m'n modem zaten nog een zwart en rood telefoon kabeltje. Helaas zijn die 20cm lang. Als ze nu ~40cm lang waren geweest had ik een korte strakke verbinding gehad tussen m'n modem en ISRA punt.
Omdat de grijze kabel te lang was heb ik deze samen gebonden. Zou dit nog effect kunnen hebben?
[]
ja dat heeft iets effect (het is een soort spoel geworden afhankelijk van hoe je 'm hebt samengebonden) maar dat effect zal miniem tot niet merkbaar zijn. Wat je tzt eens kan doen is ergens een kabel tang lenen of kopen en zelf een kabel op lengte knijpen, zal niet veel helpen maar dan weet je dat je er alles aan gedaan hebt om een max snelheid te krijgen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Net gebeld met Telfort, maar een modem met 2 telefoonaansluitingen leveren ze niet.
Best wel vreemd dat als ze wijzigingen aanbrengen in de installatie ze ook minder gaan leveren.
Nu heb ik 2 telefoons beneden staan en 1 boven op een eigen basisstation.
Op allebei komen gesprekken binnen, terwijl op het toestel boven alleen uitgebeld kan worden naar het buitenland via SIP.
Het is natuurlijk wel mooi dat je dmv een code toch met SIP kan bellen, maar zo makkelijk als het voorheen was zal het nooit worden.
Erg jammer dit. :(
bjck schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:22:

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zet je Telfort om naar alleen telefonie en het werkt weer net zo makkelijk ;)

Werkt ##2# ook bij de oude Zyxels? Ik kan namelijk wel twee sipaccount uitgaand instellen en ik vind twee telefoons een beetje onzinnig (op mijn ata ging het automatisch met een dialplan, maar dat kan niet met de zyxels)

[ Voor 59% gewijzigd door Marzman op 08-01-2011 13:08 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Op de oude Zyxels was de code niet nodig. Kiezen uit het adresboek en gaan.

"Zet je Telfort om naar alleen telefonie en het werkt weer net zo makkelijk" kan ik niet helemaal volgen.
Kun je hier iets meer aan uitleggen?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Alleen internet bedoel ik ;) Dan heb je 1 voipaccount.

In dat adresboek kun je dus wel een sipaccount opgeven dat gebruikt wordt? Eens naar kijken dan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Volgens mij lullen we een beetje langs elkaar heen.
Ik gebruik Telfort Vast bellen voor bellen in NL.
Een 3th party voor bellen naar buitenland.
In dat geval is het handig om 2 telefoons te hebben.
Eén boven en 1 beneden om alle binnenkomende gesprekken op te pakken.
Tevens beneden bellen dmv Telfort en boven bellen dmv SIP 3th party.
Het toestel beneden is geblokkeerd voor bellen naar buitenland. Hiermee wordt voorkomen dat we een hoge rekening krijgen van Telfort.
Kortom, een modem met 2 telefoon poorten is ideaal.
Kan ik mijn oude modem nog koppelen aan het nieuwe? Of gaat dat niet werken?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, we lullen niet langs elkaar heen. Ook binnen Nederland is een third party een stuk goedkoper want dan kost het je 10 euro per 120 dagen ipv 10 euro per maand en mag je gratis bellen naar vaste nummers.het is ook mijn "vaste nummer". Ik bel al sinds 2005 zo, het kost bijna niks en het is heel betrouwbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 09-01-2011 09:21 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Lang leve voipbuster toch? ;) Ik ga nu bellen via Telfort ipv KPN. Dat zou al wat voordeel op moeten leveren.
Wat ik precies met m'n voipbuster account ga doen weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

OK, zo had ik het niet begrepen. Bedankt voor de tip.
Nu nog een oplossing om boven ook de telefoon te laten rinkelen.
Misschien nog een toestel er bij kopen wat ik wel op het Siemens basisstation kan koppelen.
Hiermee word ik dus wel op kosten gedreven, iets wat ik graag had voorkomen.
Marzman schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:04:
Nee, we lullen niet langs elkaar heen. Ook binnen Nederland is een third party een stuk goedkoper want dan kost het je 10 euro per 120 dagen ipv 10 euro per maand en mag je gratis bellen naar vaste nummers. Ik bel al twee jaar op die manier en het is ook mijn "vaste nummer". Ik bel al sinds 2005 zo, het kost bijna niks en het is heel betrouwbaar.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan meerdere toestellen (vast wel twee, misschien drie ook wel) op een modem poort aansluiten. Vroeger had je ook maar 1 KPN telefoon aansluiting en daar sloot je ook twee toestellen op aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 10:07
sinds enkele uren geen internet en telefoon.
7692ah
meer mensen met problemen ? op de site van telfort geen meldingen.

het is weer terug 22.15

[ Voor 10% gewijzigd door pa3fap op 08-01-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 19:45
Ja, sinds 15:25 - 16:20 geen internet en sindsdien super traag. Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Allemaal leuke posts op GoT, maar iets concreter graag dan een melding. Voor niets gaat de zon op en als je gaat zitten gaat de wereld verder behalve jij.

@ pa3fap

De grotere ISP's melden grotere verstoringen wel, maar kleinere niet. Denk aan kabel breuken in de wijk zelf of een defecte kaart in de centrale waar 8 - 24 of 48 aansluitingen last van hebben. Van die 48 poorten is bijvoorbeeld 1 of 5 een Telfort aansluiting.
De enige die ik het meest zie melden is XS4all, die melden ook kleinere onderbrekingen zoals kabel breuken in de wijk.

@ pokkuhlag

Wat heb je al gedaan om te kijken of het niet bij jezelf zit? Modem herstart? Wat zegt de webinterface dat je lijnsnelheid is?
Als die wel goed is verder zoeken in PC of misschien je up- en of download vol gedrukt? Je router herstarten misschien dat die in de stress is.
Is je snelheid van de lijn laag controleer je firmware in je modem, Telfort heeft een aantal op de website gelinkt staan voor als je nog een (veel) oudere hebt in je modem.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 08-01-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
Ik heb eerst alles reboot, modem router. Met bandwidth monitor in de router kan ik zien of alle andere computers de bandbreedte bezet. Maar dat was hem allemaal niet. Vanochtend ff de modem gereset zodat ie uit bridge mode is en zag het probleem:

WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 82.171.xxx.xxx
- IP Subnet Mask: 255.255.240.0
- Default Gateway: 82.171.xxx.xxx
- VPI/VCI: 0/34

Interface Status Rate
DSL Up 2551 kbps / 68 kbps

Ook nieuwe firmware geupdate :V3.40(ASG.3)b1 maar het hielp niet.

edit: Zonder splitter doet ie helemaal niks. vreemd :?

[ Voor 4% gewijzigd door pokkuhlag op 09-01-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Heb je er een aansluiting naast deze ADSL verbinding in het zelfde ISRA? ISDN?
Is het linesharing met PSTN, of zit de splitter er overbodig tussen?

Als het zonder splitter helemaal niet werkt en met een beetje zoals je laat zien kan het zijn dat je ergens een stekker of draad hebt die heel slecht contact maakt of sluiting tussen beide aders. Kijk even goed na of je met een ander kabeltje naar je ISRA meer succes hebt. Of misschien heb je het niet bij ISRA aangesloten maar op een ander aansluitpunt? Dat kan ook heel goed de oorzaak zijn, dan heb je misschien meer aansluitpunten in huis die verstoren.

Kortom, controleer je aansluiting tussen ISRA en modem. Als het een ISRA in de muur is dat open kan kan je ook daarin even controleren of het netjes vast zit en goed contact maakt. Zo'n lage upstream icm met downstream duidt meestal op een probleem met aansluiting en 9 van de 10x is dat binnenshuis. Of je modem heeft de geest gegeven, maar die is minder aannemelijk dat je dan dit resultaat krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 09-01-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokkuhlag
Ik heb PSTN line sharing.

De ISRA punt heeft een 30 cm lange draad, verschillende draden getest. Oud huis, dus direct vanaf woonkamer ipv via meterkast.

Gelukkig een telfort modem kunnen lenen van familie. En ja hoor :D full speed. Dus modem heeft de geest gegeven. Morgen maar eens ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Afgelopen Zaterdag (of Vrijdag) is m'n naast m'n Telfort ADSL m'n Telfort telefonie opgeleverd. Zaterdag heb ik 1 keer gebeld naar een vast nummer dat ging goed. Vanmiddag belde m'n vriendin naar m'n mobiel. Met een ongelofelijke storing op de lijn. Ratels, Brommen tikken, vanalles wat. Dit is toch niet normaal hoop ik? D'r is zo bijna niet te bellen.

Update; als ik een phone2phone call doe met voipbuster is de storing al een stuk minder, maar het is er nog wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Coenen op 10-01-2011 21:09 . Reden: wat info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Modem eens herstarten, ander toestel proberen. Alleen één toestel direct aan modem hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb er 1 DECT basis station aanhangen. Ik heb wel 2 DECT telefoons. Het zou wel heel toevallig zijn als m'n telefoon net kapot is gegaan tijdens de overgang van KPN naar Telfort. Vorige week werkte het toestel nog prima, maar het kan. Ik had al bedacht om een andere telefoon te proberen. M'n modem zal ik later herstarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Coenen op 11-01-2011 09:09 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.