The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Dat was volgens mij begin 2008, ik mag toch hopen dat je contract inmiddels zo ver is dat je na een maand over kunt stappen.Freee!! schreef op woensdag 15 december 2010 @ 06:42:
[...]
Nee, een ander bedrijf (Speedlinq), nooit problemen gehad totdat Telfort het overnam.
Overigens kom ik ook van Speedlinq af, daar had ik veel meer problemen dan bij Telfort.
Bij mij niet: ik had 10Mbit en dat heb ik nu nog steeds.TheKillingBean schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:03:
Is na de update ook de snelheid veranderd? Ik download nu nog maar met 1/4 van mij normale snelheid. Modem heb ik al een keer opnieuw opgestart.
[ Voor 27% gewijzigd door pven op 15-12-2010 09:25 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Hugo
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 09:35 ]
Ja, maar tot nog toe had ik niet zoveel zin in de rompslomp van het overstappen. Ondertussen begin ik er wel serieus over te denken.pven schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:24:
[...]
Dat was volgens mij begin 2008, ik mag toch hopen dat je contract inmiddels zo ver is dat je na een maand over kunt stappen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Ok bedankt voor je reactie, ik zal mijn modem opnieuw opstarten en kijken of dat invloed heeft.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:30:
De storing van gisteren kan onmogelijk invloed hebben gehad op downloadsnelheid. Modem heeft z'n DSL synch niet verloren, dan blijft over; de capaciteit van de rest van het netwerk en daar is sinds gisteren niets in gewijzigd.
Hugo
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Verwijderd
Zo te zien staat er een 16Mbit profiel op uw lijn en is dit vanwege de lijnlengte het maximaal bestelbare profiel.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om dit te controleren.
Hugo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 12:38 ]
Telfort (/HugoVerwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:29:
@Maestro,
Zo te zien staat er een 16Mbit profiel op uw lijn en is dit vanwege de lijnlengte het maximaal bestelbare profiel.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om dit te controleren.
Hugo
Hebben jullie misschien een verklaring voor het probleem waar ik en anderen de laatste tijd tegenaan lopen? Zie deze en deze post. Alvast bedankt!
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Verwijderd
Hugo
Oeps.. foutjeAls gevolg van een storing van een server heeft u op 14 december van 13:00 tot 18:10 geen gebruik kunnen maken van internet. Ook was bellen was niet beschikbaar. We bieden u onze excuses aan voor het ongemak.
We hechten veel belang aan de kwaliteit van onze diensten en doen er alles aan om verstoringen in de toekomst te voorkomen.
Is uw verbinding na afloop niet hersteld?
Uw verbinding zou op donderdag 9 december 6:00 uur weer moeten werken. Is dit bij u niet het geval? Dan raden wij u aan om uw modem uit te zetten en na 10 seconden weer aan te zetten. Voor online hulp kunt u terecht op telfort.nl/klantenservice.
Dus omdat op 14 december er een storing was zou op 9 december mijn verbinding weer werken...

Ik haal tegenwoordig max. 12 mbit. Dit was voorheen anders, enig idee hoe dit komt?
Ik DM even mijn postcode & huisnummer naar jullie.
Hier ook, eerst 12 mbit maar nu nog maar 10 mbitChahid1985 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:33:
@ Telfort Webcare
Ik haal tegenwoordig max. 12 mbit. Dit was voorheen anders, enig idee hoe dit komt?
Ik DM even mijn postcode & huisnummer naar jullie.
Edit\
Maakt het trouwens uit hoe je netwerk configureerd voor de snelheid die je ondervindt? M.a.w. wat is de snelste oplossing:
1- Modem in bridged mode en dan naar een router
2- Modem in router mode met DHCP aan en de router als switch
3- Modem in router mode en dan in de WAN port van de router die ook als router fungeert (2 netwerken aan elkaar als het ware).
[ Voor 34% gewijzigd door Maks op 15-12-2010 17:48 ]
Ik heb een non-wireless modem/router met DHCP aan (toewijzing van IP-adressen via MAC adres). Ik heb mijn wireless router aan een lan poort gehangen als access-point.
Trek hier een constante 2.1 MB/sec binnen (625m van de centrale).
Modem "traint in"op 20935 kbps down / 1128 kbps up
[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 16-12-2010 21:16 ]
Ik heb een telfort internet plus aangevraagd met ingang van 20 jan. Er stond bij dat ik een ZyXEL P-2601HN-F1 modem erbij ga krijgen. is dat correct of krijg ik een ZyXEL 2602H-D serie of de ZyXEL 2602R zoals aangegeven bij de startpost?
En zijn er veel verschillen tussen de modems behalve verschil in ports en wireless functie?
bij voorbaat dank.
(als iemand anders de antwoord heeft mag diegene ook gerust antwoord geven =P)
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dat heb ik al ingesteld in m'n Zyxel.
Ik heb een abonnement voor 30,- per maand inclusief telefoon.
Nog tips over hoe ik moet opzeggen? Ik wil graag naar een abo van 20,- per maand exclusief telefoon, maar ik zal wel uitkomen bij 25,- per maand ben ik bang.
Technisch nog dingen waar ik aan moet denken?
Telfort blokkeert geen poorten, toch?
Groet,
HJ
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
uPNP staat aan, dit is een overzicht van mijn port mappings, wat doe ik fout?

[ Voor 25% gewijzigd door Slasher op 17-12-2010 21:29 ]
Elect a clown, expect a circus.
In de NAT tabel heb ik het volgende staan:
5 xbox 88 88 88 88 88 192.168. 1. 32
6 xbox 3074 3074 3074 3074 3074 198.168. 1. 32
7 xbox 80 80 80 80 80 192.168. 1. 32
8 xbox 53 53 53 53 53 192.168. 1. 32
In de firewall rules heb ik betreffende poorten en bijbehorende protocollen/poort (TCP/UDP) ook toegelaten.
Ik heb poort 53 toegevoegd en heb nu een OPEN NAT thanxenetlepan schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:19:
Heb je betreffende poorten ook als services toegelaten via je firewall (als je die ook hebt ingeschakeld)?
In de NAT tabel heb ik het volgende staan:
5 xbox 88 88 88 88 88 192.168. 1. 32
6 xbox 3074 3074 3074 3074 3074 198.168. 1. 32
7 xbox 80 80 80 80 80 192.168. 1. 32
8 xbox 53 53 53 53 53 192.168. 1. 32
In de firewall rules heb ik betreffende poorten en bijbehorende protocollen/poort (TCP/UDP) ook toegelaten.
[ Voor 88% gewijzigd door Slasher op 18-12-2010 10:53 ]
Elect a clown, expect a circus.
Nee, werkt gewoon... Incidenteel komen er nieuwe instellingen binnen vanaf internet, waardoor het opeens niet meer kan werken. Dat is bij mij 2 maanden geleden een keer gebeurd... Maar dan eea weer terugzetten en je belt weer.....henkjanj schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:32:
Ik wil af van Telfort bellen, ga bellen via budgetphone (inbound) en justvoip (betamax, outbound).
Is het mogelijk om de 1 poorts zyxel modem (grijze) in te ruilen voor een wifi variant zonder extra kosten?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Men verbinding valt er regelmatig uit.Voor enkele seconden of minuten.
It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.
Verwijderd
Uw lijnlengte is 2585 meter waardoor het maximum bestelbare profiel bij KPN 16Mbit is, niets aan te veranderen.
@Chahid1985,
U trainde in op 14438/996, heb uw profiel nu iets aangepast en uw modem traint nu in op 16093/1077. Hoe kwam u aan die 12Mbit?
@Maks,
U traint momenteel in op 15.095 down, 1.031 up.
Hoe kwam u aan die 10Mbit en hoe had u die snelheid getest?
@s3. en ma9ma,
Graag ontvang ik jullie postcode en huisnummer in een DM om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
@GeenAngst,
Is dit op LAN of DSL (WAN) niveau?
Graag ontvang ik ook uw gegevens in een DM.
Hugo
Ik moet wel zeggen dat ik maar 2x storing heb gehad op al die tijd dus het is verder allemaal netjes, ook de overstap naar telfort ging vlekkeloos.
hallo upc =)
[ Voor 27% gewijzigd door martjah op 21-12-2010 15:14 ]
Vandaag belt mijn zus met de mededeling dat ze 'geen internet meer heeft'.
Ik er naartoe en de lampjes op het modem (Zyxel 2602xx) branden allebei (DSL en Internet)
Op de aangesloten PC's wireless en wired zie ik een 169.x.x.x IP adres (door Windows zelf gekozen), dus het lijkt wel of het modem opeens geen IP adressen meer uitdeelt.
Aan de configuratie is niets gewijzigd. Ik had nog geen tijd om een PC handmatig een adres binnen de range te geven, dat ga ik morgen proberen. Ook een modem factory reset heb ik nog niet gedaan, wel een uit/aan cyclus, maar dat hielp niet. Volgens mij kan een DSL-side storing geen lokaal DHCP probleem veroorzaken, of heb ik het mis ? Ik vind het een vreemd probleem..
[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 22-12-2010 06:49 ]
Ik ervaar sinds een of twee weken een soortgelijk probleem. Ik merk 't ook met online gaming (Quake Live); voor een paar seconden valt de verbinding weg. Gelukkig is Quake Live daar robuust voor maar fijn is het niet. Dit probleem doet zich dan ongeveer een paar keer per 5 minuten voor. Ik speel voornamelijk 's avonds tussen 21:00 en 23:00.Thijs_O schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:16:
Net voor de tweede keer sinds de storing vanmiddag dat internet 'dipt': pakweg 20 seconden valt internet weg. Dat lijkt weinig, maar is vreselijk vervelend als je op dat moment net ingame zit online (disconnect, je kan opnieuw beginnen) en nog meer wanneer je aan de telefoon zit zoals ik net zat. Verbinding kraakt, stoort en einde gesprek.
Meer mensen die hier last van hebben, al dan niet sinds de storing?
Ik heb nog niet kunnen vaststellen of het de internetverbinding is of dat 't met de Quake servers te maken heeft.
Heel irritant het is sinds een paar dagen bij mij.
Ik game maar niet meer want ik erger me dood.
Bij mij weten zijn dit de enige twee dns server van telfort
1 dns: 195.241.77.55
2 dns: 195.241.77.58
http://www.snelpchulp.nl/providers/dns-servers/
Hoor graag jullie mening hierover.
In dezelfde postcode regio heb ik overigens ook dit probleem. Wegvallende gesprekken etc. Dit is voorheen nooit geweest.
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Thijs_O schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:54:
[...]
Telfort (/Hugo),
Hebben jullie misschien een verklaring voor het probleem waar ik en anderen de laatste tijd tegenaan lopen? Zie deze en deze post. Alvast bedankt!
martjah schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 23:18:
[...]
dit heb ik sinds 2 weken af en toe. Een aantal keer rond het einde van de middag.
valt de verbinding zo'n 10 minuten weg totdat hij zich herstelt. Of het modem herstarten en dan werkt het meteen weer.
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:13:
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM, dan ga ik uw lijn onderzoeken.
Hugo
Canard schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:41:
[...]
Ik ervaar sinds een of twee weken een soortgelijk probleem. Ik merk 't ook met online gaming (Quake Live); voor een paar seconden valt de verbinding weg. Gelukkig is Quake Live daar robuust voor maar fijn is het niet. Dit probleem doet zich dan ongeveer een paar keer per 5 minuten voor. Ik speel voornamelijk 's avonds tussen 21:00 en 23:00.
Ik heb nog niet kunnen vaststellen of het de internetverbinding is of dat 't met de Quake servers te maken heeft.
-----GeenAngst schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:27:
@ Canard ja hier heb ik ook last van.
Heel irritant het is sinds een paar dagen bij mij.
Ik game maar niet meer want ik erger me dood.
Inmiddels zijn er steeds meer mensen die hier last van blijken te hebben. Ik heb Telfort Webcare op woensdag 15 december al een DM met gegevens gestuurd maar daarvan verder geen reactie gekregen. Vanochtend gebeurde het wéér en heb ik dus Telfort Helpdesk maar gebeld. Men gooide het daar op 'een torrnetprobleem' omdat er in het modem logs waren die bepaalde botnet-aanvallen hadden geregistreerd. Het modem zou het dan 'te druk' hebben met het weren daarvan en dus geen internet kunnen leveren.
Ik denk zelf dat dat geen verband heeft: ik gebruik heel af en toe torrents als ik echt niet anders kan en uTorrent is dan ook maar 'n paar uur actief at best. Nog belangrijker: ik heb inmiddels alweer 'n hele tijd ('n week?) geen torrents gebruikt en toch had ik vanochtend weer een onderbreking. Terwijl er vanochtend helemaal geen 'botnet-aanvallen' waren geregistreerd in 't modem.
De Telfort helpdesk gaf echter aan dat ze als enige plausibele verklaring de 'torrent+botnet'-theorie hadden. Ik gaf aan dat hier op T.net meer mensen het probleem hadden, en dat ik hun theorie ook voor mijn specifieke geval onlogisch vond, maar daar hadden ze vooralsnog geen boodschap aan. Ze vroegen mij om alle torrentsoftware enige tijd uit te zetten (toen ik met hen belde wist ik niet of mijn medebewoners torrents gebruiken, inmiddels weet ik dat dat niet zo is). Als het nu weer voorkomt, stellen ze een onderzoek in. Oftewel, dat kan nooit lang meer duren want daarvoor komen die onderbrekingen veel te vaak voor.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Verwijderd
Op DSL niveau lijkt het probleem dus niet te zitten. Wel opmerkelijk. Ik ga nog wat dingen onderzoeken en kom later vandaag bij u terug.
Hugo
Ik heb mijn gegevens in een PM gestuurd kan je even mijn lijn nakijken ?Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:37:
De eerste onderbreking die ik tegenkom was zondag 19 december 2010 om 20.49uur, vanmorgen is er geen onderbreking in het DSL signaal gezien. Het modem is 2,7 dagen voor het laatst opnieuw ingetraint, dat is dus de onderbreking die ik zie op zondag.
Op DSL niveau lijkt het probleem dus niet te zitten. Wel opmerkelijk. Ik ga nog wat dingen onderzoeken en kom later vandaag bij u terug.
Hugo
Zondag zat de hele wijk kortstondig zonder stroom, vandaar die onderbreking. Zoals in de DM gezegd waren er ook onderbrekingen op 14 december rond 18.00 en 23.00, en dus vandaag ergens tussen 12.00 en 12.30. Net zoals bij de andere mensen hier met dezelfde klachten duurt een onderbreking meestal minder dan 'n minuut. Tijdens een onderbreking kan ik het modem wel benaderen en blijft de verbinding tussen modem en PC's in stand. Het ligt niet aan een specifieke PC aangezien het voorkomt bij alle systemen en ook de telefoonverbinding (Telfort Vast Bellen, dus VoIP) niet werkt (het is al eens gebeurd dat de verbinding middenin een gesprek weg viel).Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:37:
De eerste onderbreking die ik tegenkom was zondag 19 december 2010 om 20.49uur, vanmorgen is er geen onderbreking in het DSL signaal gezien. Het modem is 2,7 dagen voor het laatst opnieuw ingetraint, dat is dus de onderbreking die ik zie op zondag.
Hugo
Verwijderd
Bij u is het modem voor het laatst opnieuw verbonden op maandag 20 december 20.37uur. Heeft u daarna nog iets gemerkt?
@Thijs_O,
Uw dataverkeer ziet er uit als usenet verkeer. 2 tot 55GB download per dag met 200MB tot max 1,5GB up op de dagen dat er 50GB+ wordt gedownload. Dat mag verder geen invloed hebben op het presteren van uw modem. Heeft u nog veel logging aan staan?
@Henk007,
Lijkt op een modem/LAN glitch, nog niet eerder tegen gekomen. Een reset naar defaults zou ik adviseren maar ik begrijp inmiddels uit uw DM dat het probleem alweer is opgelost.
Hugo
Als je met logging doelt op het modem: enkel de standaardopties System Errors, Attacks en FSM stonden aangevinkt. Ik heb juist net wat meer aangevinkt om te kijken of het loggen van meer dingen misschien een aanwijzing kan geven maar voorheen werden alleen de drie bovengenoemde dingen gelogd dus dat zal de oorzaak wel niet zijn.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:30:
@Thijs_O,
Uw dataverkeer ziet er uit als usenet verkeer. 2 tot 55GB download per dag met 200MB tot max 1,5GB up op de dagen dat er 50GB+ wordt gedownload. Dat mag verder geen invloed hebben op het presteren van uw modem. Heeft u nog veel logging aan staan?
Er wordt hier in huis inderdaad usenet gebruikt, maar het is niet zo dat de onderbrekingen samen vallen met het gebruik van usenet.
Misschien dat dit verband kan hebben: het modem traint tegenwoordig (dat is volgens mij al enkele maanden zo inmiddels) in op ca. 12mbit, dit was daarvoor altijd ongeveer 10mbit. In de praktijk halen wij nooit dergelijke snelheden. Usenet komt nooit boven de 8mbit. Als ik een test doe op Speedtest.nl geeft deze gemiddeld 7.6mbit aan. Kan het zijn dat het modem te hoog intraint en daardoor instabiel wordt of iets dergelijks?
EDIT: Overigens ontgaat het me waarom statistieken over m'n dataverkeer hier relevant zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Thijs_O op 22-12-2010 14:46 ]
Verwijderd
De lijn is op DSL niveau niet instabiel. U traint zonder problemen in op 12.874/1.031 en als deze gaat staan klapperen omdat de hij op het randje van de capaciteit draait zou dit ook zichtbaar moeten zijn in de DHCP-logs, wat niet het geval is.
Logging is wel redelijk zwaar voor het modem maar als u ook met de standaardopties al problemen had is dat redelijk veilig af te vinken.
Ik heb intern nog wat vragen uitstaan en kom z.s.m. bij u terug.
Hugo
Vermoedelijk probleem verholpen. DNS server van telfort doet niet zo netjes haar werk hier. Met open DNS lijkt het probleem verholpen. Je zou zeggen dat telfort dit zelf ook wel goed zou hebben geregeld. Of zijn er meerdere invloeden waarom dit niet kan werken?Moffin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:09:
Een kennis van mij heeft last met bellen via een telfort internet verbinding. Bij VoIP zit er wat vertraging op de lijn. Ik heb mijn voipprovider een trace laten doen en nu blijkt dat de DNS server van telfort voor wat vertraging zorgt waardoor er stukken in het gesprek soms wegvallen. Is het raadzaam om gebruik te maken van open dns? Of wellicht andere dns servers van telfort toe te voegen?
In dezelfde postcode regio heb ik overigens ook dit probleem. Wegvallende gesprekken etc. Dit is voorheen nooit geweest.
is er iets veranderd ? heb een 100mb test gedaan download 1mb/s normaal zat ik rond 1.6/1.8, verder heb ik m`n modem al een reset gegeven geen succes.
Met het netwerk van de UT heb ik bijvoorbeeld geen problemen, ook mensen in Belgie kan ik zonder problemen joinen.
De gebruikers van Tele2 en Ziggo hebben onderling geen problemen enkel met mijn verbinding.
Ik ga vanavond het modem in bridged modus zetten om te kijken of dat werkt.
Bears and Bulls
Men verbinding valt de hele tijd weg. Zeker aan het begin van de avond is het erg. (tussen 19.00-22.30)Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:30:
@GeenAngst,
Bij u is het modem voor het laatst opnieuw verbonden op maandag 20 december 20.37uur. Heeft u daarna nog iets gemerkt?
Zeker de laatste 2 avonden is het helemaal ruk.
Net weer het modem zien falen. In de logs gekeken, en wéér heel veel SIP requests..
1
2
3
4
5
6
7
| 3 12/22/2010 18:26:00 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER Rsp code:404 4 12/22/2010 18:26:00 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER Rsp code:404 5 12/22/2010 18:26:00 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER Rsp code:404 6 12/22/2010 18:26:00 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER Rsp code:404 7 12/22/2010 18:26:00 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER Rsp code:404 8 12/22/2010 18:26:00 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER Rsp code:404 9 12/22/2010 18:26:00 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER Rsp code:404 |
Valt daar nog iets aan te doen?
Ik had al enige tijd last van slechte verbinding als ik maar een torrentje downloade. De CPU van de modem schoot omhoog en een reset was het beste om de oude snelheid terug te krijgen (ik zit nu 3 jaar bij Telfort, en de modem is ook zo oud al dus). Ik heb ze daarom gebeld en ik krijg nu geheel kosteloos een nieuwe draadloze modem van ze. Een klein addertje is dat mijn contract voor een jaar verlengd wordt, maar dat is niet zo'n probleem aangezien nog voor de oude prijs bij hun zit en ik daarbij ook een maand gratis internet krijg. Moet zeggen dat ik wel aangenaamd verrast was zo.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Op de telfort site staat dat je gewoon een gratis modem zou moeten krijgen zonder addertje.cramwinckel schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:08:
Ik wil toch bij wijze van variatie in dit topic even een warme douche uitdelen:
Ik had al enige tijd last van slechte verbinding als ik maar een torrentje downloade. De CPU van de modem schoot omhoog en een reset was het beste om de oude snelheid terug te krijgen (ik zit nu 3 jaar bij Telfort, en de modem is ook zo oud al dus). Ik heb ze daarom gebeld en ik krijg nu geheel kosteloos een nieuwe draadloze modem van ze. Een klein addertje is dat mijn contract voor een jaar verlengd wordt, maar dat is niet zo'n probleem aangezien nog voor de oude prijs bij hun zit en ik daarbij ook een maand gratis internet krijg. Moet zeggen dat ik wel aangenaamd verrast was zo.
lees...http://klantenservice.int...n-en-bestellen/Modem.aspx
Dat is voor modems die in bruikleen zijn. Veel klanten die al lange tijd klant zijn van Telfort of een van haar voorgangers hebben nog modems die niet in bruikleen zijn maar die met korting gekocht zijn. Dus eigendom van de klant. En die worden niet gratis vervangen. Maar dat is zoals ik het lees.Arifje schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:52:
[...]
Op de telfort site staat dat je gewoon een gratis modem zou moeten krijgen zonder addertje.
lees...http://klantenservice.int...n-en-bestellen/Modem.aspx
Door Telfort mogelijk wel, maar door een aantal voorgangers zeer zeker niet.Arifje schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:22:
Ik dacht dat de modem altijd als bruikleen werd gegeven door telfort ?
Misschien, dat weet ik niet. Maar ik zat bij Tiscali en daar had je geen bruikleen-modems. Die modem gebruik ik nu nog steeds (nog wel). Toen Tiscali overging in Telfort heg ik daar geen andere modem voor ontvangen. Dus hoewel ik nu bij Telfort zit maak ik (nog) geen gebruik van een bruikleen-modem.Arifje schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:22:
Ik dacht dat de modem altijd als bruikleen werd gegeven door telfort ?
idd. dns zijn ruk op het moment bij telfortMoffin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:09:
Een kennis van mij heeft last met bellen via een telfort internet verbinding. Bij VoIP zit er wat vertraging op de lijn. Ik heb mijn voipprovider een trace laten doen en nu blijkt dat de DNS server van telfort voor wat vertraging zorgt waardoor er stukken in het gesprek soms wegvallen. Is het raadzaam om gebruik te maken van open dns? Of wellicht andere dns servers van telfort toe te voegen?
paginas die niet in 1 keer geladen worden.
vanmorgen leek er even verbetering in te komen , maar nu is het weer drama
en idd ook een kwakkelende telefoonlijn.
Beste Telfort Webcare,Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:55:
Puur om aan te geven dat het inderdaad geen torrents zijn. Usenet is door het lage aantal TCP sessies ook niet belastend voor de chipset van het modem.
De lijn is op DSL niveau niet instabiel. U traint zonder problemen in op 12.874/1.031 en als deze gaat staan klapperen omdat de hij op het randje van de capaciteit draait zou dit ook zichtbaar moeten zijn in de DHCP-logs, wat niet het geval is.
Logging is wel redelijk zwaar voor het modem maar als u ook met de standaardopties al problemen had is dat redelijk veilig af te vinken.
Ik heb intern nog wat vragen uitstaan en kom z.s.m. bij u terug.
Hugo
Zojuist tussen ca 17.14 en 17.16 is de internetverbinding weer ca. 45 seconden verbroken geweest. Gedurende deze storing heb ik de volgende dingen geconstateerd:
- Internet was niet meer beschikbaar (diverse websites wouden niet meer laden, de verbinding in een online game werd verbroken) hoewel Windows aan gaf dat er nog steeds verbinding was met het modem.
- Ik kon het modem niet vanuit de browser (via 192.168.1.254) benaderen.
- Op het modem zelf (fysiek) waren de lampjes voor DSL en Internet (alsmede alle andere gebruikelijke lampjes) wel gewoon aan.
- Hoewel ik al vrijwel zeker was dat er de afgelopen week nauwelijks tot geen torrentverkeer is geweest, kan ik garanderen dat er de afgelopen 24+ uur helemaal geen torrentverkeer was. Ook was er op het moment van de storing geen usenetverkeer.
In de logs van het modem trof ik de volgende dingen aan ongeveer rond dat tijdstip (alle meldingen kwamen tig keer tegelijkertijd langs):
'Exceed MAX incomplete, sent TCP RST: TCP - ACCESS PERMITTED' -> om 17.16:45
'Firewall default policy: UDP (W to W/PRESTIGE) - ACCESS DROPPED' -> om 17.16:45, is regelmatig terugkerende melding maar viel nu precies samen met de eerste
'SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER - Rsp code:404' -> om 17.16:47
Vervolgens om 17.17:51, ca. één minuut later, volgt dan nog 'SIP Registration Success by SIP:XXXXXXXXXX' (nummer gecensureerd). Ik kan niet verder terug in de logs dan 17.16:45 kijken. In de logs zijn nergens 'ATTACKS' aanwezig.
De internetonderbreking was hier op de PC net 1-2 minuten eerder maar de tijd in het modem en de tijd op mijn PC kunnen natuurlijk iets afwijken. Ik vind het opvallend dat deze drie meldingen alledrie in veelvoud langskomen op (vrijwel) exact hetzelfde moment, terwijl ze niet direct aan elkaar gerelateerd zijn (denk ik). Ik heb nu logging aan staan op alles behalve 'Forward Web Sites' (om evidente privacy-redenen voor medebewoners).
----
Ik heb direct na de storing ook de Telfort Helpdesk gebeld en de storing gemeld, maar niet met al deze details omdat ik de logs pas net goed ben wezen doorspitten. Veel vollediger dan dit kan ik alles niet uitleggen. Mij is inmiddels uitgelegd dat jullie geen storing zien op de DSL lijn. Tegelijkertijd is hier de afgelopen maanden ook niets veranderd in de zin van nieuwe computers, etcetera. Wel hebben we de afgelopen periode stroomonderbrekingen gehad en af en toe gaf het modem daarna kuren en was het enkel met hulp van de Telfort helpdesk weer aan de praat te krijgen.
Ik hoop op een spoedige oplossing.
Heb ik nu ook gedaan en de telefoon werkt weer zonder dat er delen van de gesprekken wegvallen.
open dns servers:
1 dns: 208.67.222.222
2 dns: 208.67.220.220
had ik net ook gedaan...heb jij je router daarna gereset? en pc opnieuw gestart?Moffin schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:43:
[...]
Heb ik nu ook gedaan en de telefoon werkt weer zonder dat er delen van de gesprekken wegvallen.
open dns servers:
1 dns: 208.67.222.222
2 dns: 208.67.220.220
bij mij heeft het niet geholpen ...misschien nog maar eens proberen met een reset deze keer.
Verwijderd
In een DM ontvang ik graag van u een volledige copy/paste van uw modem logs en daarbij evt de tijdstippen dat u problemen ervaarde.
@SonyEricsson,
Heeft u het nu specifiek over resolves van webpagina's of over telefonieproblemen?
Een trage DNS zou technisch bekeken geen invloed kunnen/mogen hebben op de gesprekskwaliteit omdat er na het opzetten van een verbinding puur op IP heen en weer wordt "gestreamed".
Er is dan mogelijk iets anders aan de hand.
Wat betreft de modems; Vanaf eind 2008 zijn we bruikleenmodem's gaan leveren, daarvoor was alles koop en dus eigendom.
Hugo
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 13:44 ]
het gaat alle2 brakVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:44:
@Thijs_O,
In een DM ontvang ik graag van u een volledige copy/paste van uw modem logs en daarbij evt de tijdstippen dat u problemen ervaarde.
@SonyEricsson,
Heeft u het nu specifiek over resolves van webpagina's of over telefonieproblemen?
Een trage DNS zou technisch bekeken geen invloed kunnen/mogen hebben op de gesprekskwaliteit omdat er na het opzetten van een verbinding puur op IP heen en weer wordt "gestreamed".
Er is dan mogelijk iets anders aan de hand.
Wat betreft de modems; Vanaf eind 2008 zijn we bruikleenmodem's gaan leveren, daarvoor was alles koop en dus eigendom.
Hugo
resolves van paginas en krakende telefonie
volgens mij is mijn lijntje niet helemaal 100%
postcode:3077ha,32
Ik kan in het modem maar een beperkte tijd terug kijken, in dit geval tot 13.50 vanmiddag (dat zijn 128 'lines' aan log) dus dat kan niet meer. Maar in alle eerlijkheid: hoeveel duidelijker kan ik het nog maken? In mijn vorige bericht heb ik al uitgebreid uiteengezet welke meldingen in het modemlog verschijnen tijdens een internetonderbreking, hoe laat die onderbreking plaatsvindt en ik heb zelfs in detail toegelicht wat wel en niet werkt tijdens zo'n onderbreking (192.168.1.254 niet benaderbaar, lampjes op modem branden wel, etc). Veel duidelijker kan ik het ook niet maken.Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:44:
@Thijs_O,
Het is inmiddels al weer twee 'onderbrekingen' geleden dat de Telfort helpdesk aan gaf dat 'als het nogmaals fout gaat, gaan wij zelf een onderzoek in gang zetten'. Ik kan jullie echt niet meer informatie geven dan ik in mijn voorgaande berichten en m.n. mijn vorige bericht heb gedaan. Ik zou niet weten wat er nog ontbreekt. De Telfort-telefoon helpdesk gaf aan dat ze mij verder niet helpen omdat mijn probleem op dit moment door 'jullie' (Telfort Webcare) wordt behandeld en dat 'jullie' een 'vervolgprocedure' in gang moeten zetten. Mochten jullie bij Telfort Webcare dus niet weten hoe dit verder op te lossen valt zou ik het in ieder geval fijn vinden als mijn probleem weer wordt overgezet naar 'n afdeling van de helpdesk die er verder mee kan. Ik weet niet hoe alles intern bij Telfort werkt, maar jullie kunnen me ook gewoon telefonisch benaderen op bij voorbaat 't mobiele nummer wat inmiddels in jullie systeem staat geregistreerd. Dat heeft sterk mijn voorkeur.
Geen DSL signaal vanaf vanaf 04:12. dus internet is al meer dan 10 uur plat.
Modem reset helpt niet, en Teflort heldesk viert ook een welverdiende Kerst.
Hoop dat er toch nog wat gaat gebeuren om de storing te verhelpen. Meer mensen in de omgeving met dit probleem?
UPDATE: Het blijkt een modem probleem te zijn.
Na de helpdesk snel door de 2e lijns geholpen, zij zouden KPN inschakelen. Moet zeggen dat deze ervaging met Telfort support heel snel en goed verliep.
Net is een KPN monteur langs geweest en die kon wel intrainen met zijn meter. Grappig was wel dat de KPN monteur via zijn meter kon intrainen op mijn oude intrain snelheid de veel hogere was dan de snelheid van de laatste tijd. Modem is dus langzaam overleden
De KPN monteur heeft gebeld met Telfort en zij zouden een nieuwe modem opsturen.
Weet iemand hoe lang je op een nieuwe modem moet wachten, of gaat dat dezelfde dag nog verstuurd worden?
[ Voor 51% gewijzigd door Shoppie op 27-12-2010 14:39 ]
Op poort 1 heb ik een basisstation met 3 handsets, op poort 2 heb ik een oude bel aangesloten. Allebei geregistreerd op SIP1. Poort 1 doet het gewoon bij een inkomend gesprek, poort 2 laat niets van zich horen.
Als ik de oude bel in poort 1 stop komt het inkomend gesprek meteen in de voicemail.
Wanneer ik bij de ringtest in de webinterface phone 2 aanklik doet deze het overigens gewoon.
Iemand die hier een oplossing voor heeft is de held van de eeuw.
Dan zou hij eigenlijk te weinig spanning krijgen bij een inkomend gesprek of..? Aangezien hij het wel doet bij de ring-test.AtRi schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:09:
Als het echt een oude bel is moet je er misschien een condensator voorschakelen. Google is je vriend.
Lees ik nou goed dat na een nachtje draaien van het nieuwe modem, je een firmware update krijgt? Ik kan namelijk geen 3rd party SIP gegevens registreren. Postcode heb je nog in je DM geloof ik.
In het modem zie ik bij WAN de keuze voor Routed, maar mis de optie voor bridged. Het lijkt erop dat deze actief door Telfort wordt uitgeschakeld? Ik ben bij Online vertrokken omdat ik lichtelijk niet goed werd van de mate waarin het modem dichtgetimmerd was, nu blijkt dit bij Telfort in mindere mate ook het geval te zijn? Dus kortgezegd: hoe krijg ik de modem in bridge mode?
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Je router een vast IP geven en vanaf modem alle poorten forwarden naar je router. Zelfde effect als je modem in bridge modespone schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:57:
Sinds kort heb ik (weer) internet van Telfort (zonder telefonie). Hierbij heb ik het zyxel P-2601HN-F1-modem gekregen. Ik heb al gekeken in het modem, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat de verbinding wordt gebridged naar mijn Linksys router, waarna laatstgenoemde het NATen voor zijn rekening neemt? LAN poort in de WAN poort van de Linksys gaat hem niet worden, dan wordt er dubbel geNAT.
In het modem zie ik bij WAN de keuze voor Routed, maar mis de optie voor bridged. Het lijkt erop dat deze actief door Telfort wordt uitgeschakeld? Ik ben bij Online vertrokken omdat ik lichtelijk niet goed werd van de mate waarin het modem dichtgetimmerd was, nu blijkt dit bij Telfort in mindere mate ook het geval te zijn? Dus kortgezegd: hoe krijg ik de modem in bridge mode?
[ Voor 114% gewijzigd door spone op 28-12-2010 10:53 ]
Ik heb hier (na me hebben ingeschreven te hebben op het forum) een draadje gemaakt met de vraag of iemand nog een goede ISP kende in Utrecht. Mij ging het vooral om snelle levering van de draadloze modem zodat ik niet lang zonder internet hoefde te zitten.
De Telfort Webcare van hier reageerde direct op mijn oproep en heeft mij persoonlijk geholpen met een goed aanbod waarmee ik een week later al kon internetten. Ondertussen ben ik voorzien van antwoorden op mijn technische vragen. Reacties binnen het kwartier waren voor de webcare echt geen uitzondering (en niet alleen tijdens werktijden!)
Ik kan dan ook niet anders dan erg tevreden zijn over de service en reactietijden van de webcare hier op het forum. Mijn modem hangt nu prima en het internet voldoet aan de verwachtingen.
Kortom voor mij zeer positieve ervaringen! Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat telfort geen 50mb/s internet heeft anders had ik dat genomen.
Verwijderd
Ik heb een nieuw modem naar u verzonden, probeer het daar eens een tijdje mee.
@S3.,
Klopt, die komt er in de 1e nacht in
@spone,
Ik kan momenteel geen handmatige firmwareupdates verwerken. Over een aantal weken komt de nieuwe firmwareversie met bridge-modus voor de HN-F1 uit en dan wordt uw modem daar automatisch van voorzien.
@Burddie,
Heeft u al gekeken naar de tabel met checkboxes waar de SIP accounts en de 2 phonepoortjes aan elkaar gekoppeld kunnen worden? Daar kunt u dan voor inkomende calls van SIP1 naast Phone1 ook Phone2 aanvinken, dan moet die ook overgaan. Werkt de bel dan?
@BertP,
Heel goed om te horen dat u zo tevreden bent! Afgelopen woensdag aanvragen en dan nu online zijn is ook niet verkeerd natuurlijk
Hugo
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 17:55 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:44:
@Burddie,
Heeft u al gekeken naar de tabel met checkboxes waar de SIP accounts en de 2 phonepoortjes aan elkaar gekoppeld kunnen worden? Daar kunt u dan voor inkomende calls van SIP1 naast Phone1 ook Phone2 aanvinken, dan moet die ook overgaan. Werkt de bel dan?

Hier had ik inderdaad al rekening mee gehouden. Ook dezelfde gegevens in SIP2 invullen heeft helaas geen enkel effect.
Mooi, heb het nu kunnen configureren. Alleen na de wissel hoor je als je iemand belt helemaal niets, totdat men opneemt
Recent (1,5 maanden) is de firmware V3.40(AJZ.6)b4_20100921 naar mijn koopmodem gepushed, ff zeuren maar dit zou ik graag zelf willen bepalen bij een product wat mijn eigendom is.
Na de update, in tegenstelling tot voorheen, veel problemen met wireless connectie op drukke wireless channels, lagere intrain snelheid, mem usage modem erg hoog / traag en xbox live niet meer aan de praat te krijgen. Firmware terug zetten heeft geen nu want dan krijg je gewoon weer een update. Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen ?
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Verwijderd
Goede vraag want ik kreeg net een mail binnen met deze mededeling maar die push firmware verneukt mijn wifi verbindingen. Die update is al zeker 1 a 2 maanden geleden gepushed volgens mij want toen begon het gezeik met mijn telefoon en laptop.The Druid schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:46:
@Tefortwebcare / Hugo
Recent is de firmware V3.40(AJZ.6)b4_20100921 naar mijn koopmodem gepushed, ff zeuren maar dit zou ik graag zelf willen bepalen bij een product wat mijn eigendom is.
Na de update in tegenstelling tot voorheen veel problemen met wireless connectie op drukke wireless channels, lagere intrain snelheid, mem usage modem erg hoog / traag en xbox live niet meer aan de praat te krijgen. Firmware terug zetten heeft geen nu want dan krijg je gewoon weer een update. Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen ?
Maar ja moeilijk verband leggen als niemand wat verteld en na onderzoek op inet zijn er meer mensen die opeens gezeik hebben met hun telefoon (mobiel wifi dus) sindsdien. Maar dat niet alleen, mijn laptop is ook niet vooruit te branden met verbinding maken. En met usenet om de haverklap dat de boel wegvalt.....waardeloze vpn verbinding (afstand). Dus zonder een arme helpdekser de kleren van het hemd te schelden alle ideeen welkom om die opdringerige nutteloze updates tegen te houden. Nooit gehoord van 'don't fix it if it ain't broke' zeker
Kreeg vandaag zelfde email binnen van Telfort.The Druid schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:46:
@Tefortwebcare / Hugo
Recent is de firmware V3.40(AJZ.6)b4_20100921 naar mijn koopmodem gepushed, ff zeuren maar dit zou ik graag zelf willen bepalen bij een product wat mijn eigendom is.
Na de update in tegenstelling tot voorheen veel problemen met wireless connectie op drukke wireless channels, lagere intrain snelheid, mem usage modem erg hoog / traag en xbox live niet meer aan de praat te krijgen. Firmware terug zetten heeft geen nu want dan krijg je gewoon weer een update. Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen ?
Aangezien ik uit het Tiscali tijdperk kom is de modem ook mijn eigendom.
Heb een klacht gestuurd naar Telfort, want ze zitten een firmware update uit te voeren op spullen die niet van Telfort zijn.
Wat gaan ze hierna doen? bios update van me pc/laptop?
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Dat is niet hetzelfde. Je blijft dubbel NAT houden en dat is precies de reden dat je een *andere* router wil. Je wil het NATten door een andere doos laten doen.Masimo schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:34:
[...]
Je router een vast IP geven en vanaf modem alle poorten forwarden naar je router. Zelfde effect als je modem in bridge mode
Verwijderd
Dus ik dacht mooi, dan kan alvast wat instellingen veranderen. Helaas kom ik er niet in, dit omdat er geen DSL signaal is. Dat vind ik wel gek, ik zou verwachten dat als ik m'n PC bedraad aansluit en naar 192.168.1.254 ga gewoon zou moeten kunnen inloggen. Of er nu een DSL signaal is of niet. Zijn er mogelijkheden om erin te komen zonder DSL?
Die firmwareupdate daar heb ik ook gemengde gevoelens bij. Ik heb er ooit de nieuwste firmware van Zyxel zelf ingezet, maar een dag later stond de Telfortfirmware weer terug. Nu waren er geen verschillen in functionaliteit en stabiliteit dus maakte het concreet weinig uit en ik kan me in het geval van troubleshooting ook nog wel voorstellen dat Telfort er een bepaalde firmware in wil hebben maar afgezien van de momenten waarop ik de helpdesk bel zou ik het ook niet erg vinden om dat zelf te mogen bepalen.
Maar in dit specifieke geval maakt het dus niks uit, dus ik zal er verder ook niet over zeuren
[ Voor 70% gewijzigd door Marzman op 29-12-2010 19:30 ]
/▌
Dat zou wel moeten kunnen volgens mij, misschien zet je er iets achter? Doe je echt alleen http://192.168.1.254/ zonder iets er achter.Coenen schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:19:
Ik heb vandaag m'n P-2601HN-F1 modem opgehaald, bij de buurvrouw. Maandag ga ik over naar Telfort.
Dus ik dacht mooi, dan kan alvast wat instellingen veranderen. Helaas kom ik er niet in, dit omdat er geen DSL signaal is. Dat vind ik wel gek, ik zou verwachten dat als ik m'n PC bedraad aansluit en naar 192.168.1.254 ga gewoon zou moeten kunnen inloggen. Of er nu een DSL signaal is of niet. Zijn er mogelijkheden om erin te komen zonder DSL?
Of je hangt hem aan je huidige ADSL verbinding. Als die toevallig ook 0/34 gebruikt als VPI/VCI met DHCP werkt het nog gewoon ook.
Bedraad of draadloos moet allebei lukken op http://192.168.1.254 ook zonder DSL signaal Ik heb deze modem ook een week of 2 als vervanging voor een kapotte 3 jaar oude ding. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze modem / router.Coenen schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:19:
Ik heb vandaag m'n P-2601HN-F1 modem opgehaald, bij de buurvrouw. Maandag ga ik over naar Telfort.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Ik kan het modem wel pingen, ipv van een kabel heb ik het nu draadloos geprobeerd. Bedraad of draadloos zou niks uit moeten maken.
Ik heb geen idee wat m'n VPI/VCI is op dit moment. Ik heb in m'n Thompson modem gekeken, maar kon zo gauw niks vinden. Ik hang morgen het nieuwe modem wel even aan m'n huidig ADSL verbinding.
Kun je in de P-2601HN-F1 het NAT'ten niet uitzetten? Bij mijn P-2602H-D1A gaat dat wel (onder Network > NAT > General).spone schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:51:
Nee dat is het helaas niet, dat is effectief 2x NAT (Layer 3) ipv een bridge (Layer 2). Toch bedankt voor het reageren
Anders effe wachten op je firmware update.
Tijdelijk een vast IP adres instellen op je PC (bijv. 192.168.1.10), kabeltje inprikken en dan nog eens proberen.Coenen schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:19:
Helaas niet. Voor jouw beeldvorming een plaatje van de interface:Masimo schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:29:
[...]
Kun je in de P-2601HN-F1 het NAT'ten niet uitzetten? Bij mijn P-2602H-D1A gaat dat wel (onder Network > NAT > General).
Anders effe wachten op je firmware update.

Ik zou zo graag willen dat Telfort standaard nog gewoon de 2602 leverde, in plaats van dit nieuwe (momenteel beperktere) ding. Zit helaas weinig anders op dan op de firmware update wachten, hopen dat deze een beetje snel komt.
[ Voor 10% gewijzigd door spone op 30-12-2010 00:53 ]
Er zijn vast wel mensen die willen ruilen, dat nieuwe ding heeft veel meer functionaliteit (meer voipaccounts, wireless, meerdere poorten, ok sommige 2602's hadden sommige van die dingen ook maar dat modem kreeg je alleen met bijbetaling)spone schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:52:
[...]
Helaas niet. Voor jouw beeldvorming een plaatje van de interface:
[afbeelding]
Ik zou zo graag willen dat Telfort standaard nog gewoon de 2602 leverde, in plaats van dit nieuwe (momenteel beperktere) ding. Zit helaas weinig anders op dan op de firmware update wachten, hopen dat deze een beetje snel komt.
/▌
Dan werkt je andere ISP met dezelfde instellingen als Telfort qua ADSL. Klopt ook wel als ik je verhaal op GoT zo volg.Coenen schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:13:
Schiet mij maar lek. Ik heb m'n Zyxel modem nu ipv m'n Tomphson aangesloten. M'n oude internet verbinding werkt gewoon.En ik kan nu wel inloggen. Ik zal het zo nog eens proberen zonder DSL signaal.
Verwijderd
Hugo
(Top 3 zou toch haalbaar moeten zijn)
[ Voor 16% gewijzigd door OgWok op 30-12-2010 15:57 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik vraag me af waarom ik een nieuw modem krijg: ik ben via Speedlinq bij Telfort terecht gekomen en mijn modem was dus mijn eigendom. Ik heb mijn oude modem (Speedtouch...) bovendien recent vervangen voor een nieuwe (Draytek; Annex B ) en die werkt perfect. Dus... een nieuw (gratis?) modem van Telfort? Watskebeurt?
Ik wil graag weten wat de achtergrond is, wat gaat er (technisch) veranderen waardoor een nieuw modem nodig is?
Verwijderd
Tevens melde de beste man mij dat mijn vraagtekens betreft de legaliteit ongevraagd mijn spullen te voorzien van andere software dat een update op een leen modem rechtsgeldig is en dat dit bij koop modems niet gedaan wordt (voor een bovenbuurman ergens).
Al met al ben ik het nog steeds niet eens met opgedrongen updates en betwijfel nog steeds of dit juridisch mogelijk is (algemene voorwaarden staan immers niet boven de wet). De man vertelde wel dat hogerhand besproken werd hoe dit in de toekomst verder geregeld wordt maar kon daar verder nog geen uitspraken over doen.
Toch ben ik te spreken over het feit dat men de moeite gedaan heeft mij hierover te informeren en de push update aan de riem heeft gelegd voorlopig...althans dat was niet voor alle lijntjes mogelijk. Duimen dat de heren der hogere regionen beslissen updates vrijwillig te houden (net zoals game consoles of zo, er is een update wilt u....NEE
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 03:06 ]
/▌
Verwijderd
Indeed indeed, ik heb zojuist na update 4 in een kwartier Zyxel laten vliegen (reply @ g3 tether). Geen mensen van hun woord blijkbaar...stiekum s'nachts als een gek firmwares pushen. Ik heb hier zo geen zin in dat geeikel op niks af. Duik de juridische hoek maar in want dit is gewoon not done ongevraagd mijn shit verklotenMarzman schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:10:
Mijn koopmodem wordt ook gewoon geupdate, dus dat klopt niet helemaal.
Op de telfort website zijn geen storingen bekend en klantenservice per telefoon is niet bereikbaar.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.