Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kan er iemand wat zeggen over de snelheid die ik op postcode 5401 kan verwachten? Ondanks de storing van gister neig ik er naar om over te stappen van Tweak 3Mb naar Telfort 20Mb. Ook niet onbelangrijk, hoe stabiel is het Telfort netwerk? Kan ik een beetje strakke ping verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 19:00
Enigszins stompzinnig excuusmail ontvangen:

Verstoring Telfort Internet 15-11-2010

Geachte heer ,

Als gevolg van weg- of andere bouwwerkzaamheden waarbij een kabel is geraakt,
heeft u van maandagmiddag 15 november tot dinsdagmiddag 16 november geen gebruik kunnen maken van internet. Ook vast bellen was niet beschikbaar. We bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

Wij hebben hard gewerkt om onze dienstverlening zo snel mogelijk te herstellen. We hechten veel belang aan de kwaliteit van onze diensten en doen er alles aan om verstoringen in de toekomst te voorkomen.

Is uw verbinding nog niet hersteld? Uw verbinding zou weer moeten werken. Is dit bij u niet het geval? Dan raden wij u aan om uw modem uit te zetten en na 10 seconden weer aan te zetten.

Voor online technische hulp kunt u terecht op telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

- Geen enkele compensatie voor geleden ongemak.
- Hoe gaat Telfort voorkomen dat een graafmachine kabels gaat raken? Kom op zeg, je kunt niet om de honderd meter traject een bewakertje neerzetten dat er niks beschadigd word. Dit is volledig buiten de macht van een ISP, zet daar dan ook geen valse beloftes neer. Dit is gewoon bedrog! en de mensen om de tuin leiden.
- Een MAIL om te waarschuwen dat de internetverbinding weer terug is. Net zoiets als op een dove roepen en hopen dat hij reageert 8)7. De mensen die handig genoeg zijn om een alternatieve verbinding te leggen, die hebben zulke stompzinnige mails niet nodig.

Dat er een storing is, soit, zand erover. Dat kan overal en altijd gebeuren. Maar je tot een inspanning verplichten die je toch niet gaat leveren is ook dikke onzin. Telfort daalt in mijn achting, alhoewel dalen, ZINKEN, als de Titanic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:23
Het is voor sommigen ook nooit goed ook. Sturen ze geen excuusbrief dan was het niet goed.. Doen ze het wel, dan is het ook weer niet goed. Ze beloven helemaal niet dat er nooit meer een graafmachine zal zijn die een kabel raakt. Ze gaan er alleen 'alles aan doen om verstoringen in de toekomst te voorkomen.' Dat kan ook op andere manieren. Je zou ze natuurlijk ook kunnen vragen hoe ze dit gaan aanpakken ipv meteen te gaan ranten hier.

En wat had je verwacht als compensatie? 1/30 van het maandbedrag, dus +/- 1 euro terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
sverzijl schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:37:
Het is voor sommigen ook nooit goed ook. Sturen ze geen excuusbrief dan was het niet goed.. Doen ze het wel, dan is het ook weer niet goed.
En wat had je verwacht als compensatie? 1/30 van het maandbedrag, dus +/- 1 euro terug?
Geld mogen ze houden, da's niet te doen om zoiets te gaan verrekenen. Maar wat betere berichtgeving tijdens de storing met een iets specifiekere raming van de storingsduur. Bandje op de helpdesk met automatische melding, melding op TT pagina. Zomaar 3 voorstellen die weinig kosten, makkelijk uitvoerbaar zijn en veel goodwill opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01
Ramon 73 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:04:- Hoe gaat Telfort voorkomen dat een graafmachine kabels gaat raken? Kom op zeg, je kunt niet om de honderd meter traject een bewakertje neerzetten dat er niks beschadigd word. Dit is volledig buiten de macht van een ISP, zet daar dan ook geen valse beloftes neer. Dit is gewoon bedrog! en de mensen om de tuin leiden.
Dit is echt com-ple-te onzin ;w . Typisch geval van het is nooit goed. Ik vind dat Telfort zijn klanten goed helpt laatste tijd, ik zie ze zelfs op Twitter. Dit was een keer overmacht, doe je weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Geen idee wat een TT pagina kost (xs4all heeft dat dacht ik, of had het). Probeleem met storingen is dat je pas weet hoe lang het duurt als het opgelost is. Dat ze beter en sneller kunnen communiceren ben ik wel deels je met je eens (heb er wat akkefietjes mee gehad) maar in dit geval is het overmacht, tenminste bij de huidige opzet van het netwerk.
Uiteindelijk is het natuurlijk raar dat het internetverkeer van zo'n groot gebied slechts door 1 kabel loopt aangezien het IP protocol juist is opgezet om meerdere roetes (router!) mogelijk te maken mocht een segment uitvallen. Als je dus een ring structuur in je netwerk zou hebben wordt het hooguit trager. Ik ben geen netwerk expert dus zal het wel fout hebben maar ivm kosten is het natuurlijk goedkoper om point-to-point verbindingen te hebben dan redundante ringen(zoals het stroomnetwerk die wel heeft behalve in de bommelerwaard en daar kunnen ze je ook uitleggen hoe vervelend dat is als en een apache door de kabel vliegt).
En Telfort is wel een budget aanbieder, het is enigzins waar en support naar je geld, iets waar wij Nederlanders moeite mee lijken te hebben. Als het net zo kritisch voor je is moet je voorbereid zijn op uitval, zoals een afspraak met je buren om het net te delen als 1 een storing heeft (mag niet maar dat snappen ze wel als het tijdelijk is) of je valt terug op 3g (mag ook niet maar als je geen zware torrents aanzet is dat ook best werkbaar). STap drie zou kunnen zijn om eventueel tijdelijk ergens anders heen te gaan (mc donalds, vrienden).

Zijn toch dingen waar je over na moet denken - als je stroom uitvalt doet je CV het ook niet meer en dat vind ik vervelender, maar daar hoor ik hier op tweakers weinig mensen over klagen.
Valt je water uit (gebeurd hier wel eens, geen ring) dan stopt je toilet er eigenlijk ook mee.

Als het uit overmacht (en dat was dit, zeker met een dubbele breuk) gebeurt kan Telfort er weinig aan doen behalve de graver aansprakelijk stellen.
Nogmaals de communicatie kan wel sneller maar dat vermindert hooguit wat van de frustratie maar verhelpt het probleem in zo'n geval als dit niet.

Laten ze eerst maar eens hun interne processen en eventueel de redundantie beter krijgen - daar hebben we op de lange termijn meer aan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

franssie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:31:
Geen idee wat een TT pagina kost (xs4all heeft dat dacht ik, of had het). Probeleem met storingen is dat je pas weet hoe lang het duurt als het opgelost is. Dat ze beter en sneller kunnen communiceren ben ik wel deels je met je eens (heb er wat akkefietjes mee gehad) maar in dit geval is het overmacht, tenminste bij de huidige opzet van het netwerk.
Uiteindelijk is het natuurlijk raar dat het internetverkeer van zo'n groot gebied slechts door 1 kabel loopt aangezien het IP protocol juist is opgezet om meerdere roetes (router!) mogelijk te maken mocht een segment uitvallen. Als je dus een ring structuur in je netwerk zou hebben wordt het hooguit trager. Ik ben geen netwerk expert dus zal het wel fout hebben maar ivm kosten is het natuurlijk goedkoper om point-to-point verbindingen te hebben dan redundante ringen(zoals het stroomnetwerk die wel heeft behalve in de bommelerwaard en daar kunnen ze je ook uitleggen hoe vervelend dat is als en een apache door de kabel vliegt).
En Telfort is wel een budget aanbieder, het is enigzins waar en support naar je geld, iets waar wij Nederlanders moeite mee lijken te hebben. Als het net zo kritisch voor je is moet je voorbereid zijn op uitval, zoals een afspraak met je buren om het net te delen als 1 een storing heeft (mag niet maar dat snappen ze wel als het tijdelijk is) of je valt terug op 3g (mag ook niet maar als je geen zware torrents aanzet is dat ook best werkbaar). STap drie zou kunnen zijn om eventueel tijdelijk ergens anders heen te gaan (mc donalds, vrienden).

Zijn toch dingen waar je over na moet denken - als je stroom uitvalt doet je CV het ook niet meer en dat vind ik vervelender, maar daar hoor ik hier op tweakers weinig mensen over klagen.
Valt je water uit (gebeurd hier wel eens, geen ring) dan stopt je toilet er eigenlijk ook mee.
Mijn toilet heeft dan wel weer een soort UPS, ook wel stortbak genoemd :p
Als het uit overmacht (en dat was dit, zeker met een dubbele breuk) gebeurt kan Telfort er weinig aan doen behalve de graver aansprakelijk stellen.
Nogmaals de communicatie kan wel sneller maar dat vermindert hooguit wat van de frustratie maar verhelpt het probleem in zo'n geval als dit niet.

Laten ze eerst maar eens hun interne processen en eventueel de redundantie beter krijgen - daar hebben we op de lange termijn meer aan.
Het kan gebeuren inderdaad. Bij Telfort is het wat grijzer, maar de meeste providers hebben niet eens een eigen dsl netwerk en dus niet eens de optie om het dubbel uit te voeren. Ook niet als het een premiumprovider is met Gold SLA. Het ligt dan net zo goed plat als er een bulldozer met de kabel vandoor gaat en je krijgt dan hooguit wat geld terug.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
franssie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:31:
Ik zeg of denk ook niet dat Telfort hier iets aan kan (gaan) doen. Zoiets is nauwelijks te vermijden. Daarom vind ik het overdreven om te zeggen dat je je best gaat doen storingen te voorkomen. In de interne structuur ja, maar alles offsite is nou eenmaal iets moeilijker. Als er ergens een server(rack) op z'n gat was gegaan door verkeerd onderhoud of opbouw, dan was de mail doelgericht geweest. Nu is het een nietszeggend en zinloos standaardbriefje.
Dat bedoel ik, an sich valt het aantal storingen mee. Maar liever energie in het verbeteren van communicatie en interne architectuur, dan in het sturen van nietszeggende brieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ramon 73 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:45:
[...]
Als er ergens een server(rack) op z'n gat was gegaan door verkeerd onderhoud of opbouw, dan was de mail doelgericht geweest. Nu is het een nietszeggend en zinloos standaardbriefje.

[...]
Ok, het was ook niet echt een reactie op jou, het is inderdaad een zinloos standaard mailtje.
Dat bedoel ik, an sich valt het aantal storingen mee. Maar liever energie in het verbeteren van communicatie en interne architectuur, dan in het sturen van nietszeggende brieven.
laten we het hopen, webcare team leest hier mee en misschien kunnen ze dit soort terechte emoties en meningen eens escaleren. Ik heb ook voor een bank gewerkt overigens die door de klanten voornamelijk positief beoordeeld werd omdat ze hun fouten zo goed oplosten ... -O- ...zegt iets over de bank ... maar ook de klanten ;)
Marzman schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:42:
[...]
Mijn toilet heeft dan wel weer een soort UPS, ook wel stortbak genoemd :p

[...]
Ik heb een hele rivier om water uit te halen dus dat werkt ook wel, heb je die niet dan is een regenton al een goed idee ;)
Het kan gebeuren inderdaad. Bij Telfort is het wat grijzer, maar de meeste providers hebben niet eens een eigen dsl netwerk en dus niet eens de optie om het dubbel uit te voeren. Ook niet als het een premiumprovider is met Gold SLA. Het ligt dan net zo goed plat als er een bulldozer met de kabel vandoor gaat en je krijgt dan hooguit wat geld terug.
Eigenlijk wel raar dat we een halve maatschappij op een kwaliteit infrastructuur bouwen die voor water of stroom niet acceptabel gevonden wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 17-11-2010 21:03 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twazerty schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:13:
[...]

Ik kom ook nooit boven de 1000 upload uit hier in Oss: 15619 kbps / 996 kbps. Lijkt mij niks mis mee.
op zich ook niks mis mee
alleen dat de eerdere aangave een hogere waarde laat zien, dus het kan daar wel.
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 01:28:
ik woon in groningen,
storingen zijn er niet

maar normaal heb ik 14.500 / 1024 kbps

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:44

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ramon 73 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:59:
[...]

Geld mogen ze houden, da's niet te doen om zoiets te gaan verrekenen. Maar wat betere berichtgeving tijdens de storing met een iets specifiekere raming van de storingsduur. Bandje op de helpdesk met automatische melding, melding op TT pagina. Zomaar 3 voorstellen die weinig kosten, makkelijk uitvoerbaar zijn en veel goodwill opleveren.
Voordat ik over werd gezet naar Telfort zat ik bij Compuserve. Ik heb ze ooit gebeld toen er storing was. (geen internet of iets dergelijks.) Ik kreeg DIRECT een gesproken tekst dat er een storing is en dat KPN er mee bezig is oid. Belde via een vaste lijn die we er nog naast hebben. Zo konden ze denk ik zien vanuit welke locatie ik belde. Internet zat namelijk op die analoge telefoonlijn. Opzich zou het mooi zijn als het volgende gebeurde:
Je belt telfort en je krijgt direct storingen te horen die er op dit moment bekend zijn. Zullen er hopelijk nooit meer als 10 tegelijk zijn :P

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 16:02
hallo tweakers
op dit moment zit ik op onderstaande firmware versie
Current Firmware Version: V3.40(ASG.2)_20091207
modem geeft aan dat er een upgrade is
mijn vraag iemand hier die al geupgrade is en verbeteringen gemerkt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:53

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Telfort Webcare.

Het volgende log trof ik aan op de ZyXEL:
No. Time                  Source IP              Destination IP         Note                             
  1|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
    SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER
  2|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  3|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  4|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  5|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  6|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  7|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  8|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404

en dat gaat nog zo'n 19K door. Hebben jullie enig idee wat dit betekent? Indien gewenst kan ik ook het hele bestand mailen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

flashback1989 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:45:
hallo tweakers
op dit moment zit ik op onderstaande firmware versie
Current Firmware Version: V3.40(ASG.2)_20091207
modem geeft aan dat er een upgrade is
mijn vraag iemand hier die al geupgrade is en verbeteringen gemerkt heeft?
Ja, ik, naar versie V3.40(ASG.3)b1. Wat opvalt is dat de ZyXEL's webinterface vlotter reageert. Hij draait nu bij mij een week. Heb wel een logbestand gevonden met een bak foutmeldingen, maar dat was allemaal rond dezelfde tijd. Zo te zien werkt alles nog naar wens. Heb de ZyXEL tot nu toe nog niet hoeven resetten en de telefoon werkt ook nog. Ben dus voorzichtig positief. Moet ook blijken dat de verbinding bij een stevige torrent download goed blijft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:49
Bij contractgegevens:
Uw persoonlijke aanbod

Geachte heer WENT,

U wilt graag geld besparen? Met het nieuwe abonnement van Telfort bespaart u maar liefst 36,00 euro per jaar. Ervaar zelf de voordelen van dit nieuwe abonnement.

Huidige abonnement
Telfort internet 20 Mb
Geschatte downloadsnelheid 15 - 20 Mb/s(volgens speedtest.net overigens slechts 13,5-14Mb/s)
Kosten maandelijks € 20,45 p/mnd
Abonnementskosten per jaar 245,40

Nieuwe abonnement
Internet Plus
Geschatte downloadsnelheid 15 tot 20 Mb/s(bij deze wel echt meer dan 15 Mb/s?)
Kosten maandelijk € 24,95 p/mnd(1e 6mnd 9,95)
Abonnementskosten per jaar 299,40

Volgens Telfort zou ik met het nieuwe Internet Plus € 36 per jaar besparen. Ik ben niet zo goed in rekenen dus heb mij rekenmachine er bij gepakt en maar die zegt dat het € 54 per jaar duurder is. Wat doe ik of mijn rekenmachine fout?

Krijg je bij Internet Plus echt de beloofde 15-20 Mb/s of net als bij Internet 20 Mb/s ook slechts 13,5 Mb/s ?

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 10:46
sipjohn schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:36:
[....]
Volgens Telfort zou ik met het nieuwe Internet Plus € 36 per jaar besparen. Ik ben niet zo goed in rekenen dus heb mij rekenmachine er bij gepakt en maar die zegt dat het € 54 per jaar duurder is. Wat doe ik of mijn rekenmachine fout?

Krijg je bij Internet Plus echt de beloofde 15-20 Mb/s of net als bij Internet 20 Mb/s ook slechts 13,5 Mb/s ?
Ik denk toch echt dat je iets verkeerds hebt getypt...
Oude: 20,45*12= €245,40
Nieuwe: (24,95*6)+(9,95*6)=209,40

Dus in het eerste jaar zou de nieuwe prijs goedkoper zijn.. Maar als je kijkt naar 2 jaar..

Oude: 20,45*24=€490,80 over 2 jaar
Nieuwe: (24,95*18)+(9,95*6) = €508,80 over 2 jaar.

En na 5 jaar:
Nieuwe: 1407 euro over 5 jaar
Oude: 1227 euro over 5 jaar

Verder is die snelheid afhankelijk van het koper dat naar jou huis ligt, dus zal de snelheid niet hoger over lager kunnen worden. Het is alleen aan de kant van Telfort die de prijzen veranderd. De snelheid zal gelijk blijven..

Het probleem is wel, als je hiermee akkoord gaat, zit je zowiezo 1 jaar vast aan Telfort volgens mij. En moet je dus een jaar wachten voordat je op kan zeggen. Als het goed is, kan je omdat je al minstens 1 jaar hebt gehad, je nu elk moment kan opzeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Xaero op 19-11-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
OgWok schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:55:
@ Telfort Webcare.

Het volgende log trof ik aan op de ZyXEL:
No. Time                  Source IP              Destination IP         Note                             
  1|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  2|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  3|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  4|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  5|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  6|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  7|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404                   
  8|11/18/2010 22:34:58  |                      |                      | Rsp code:404

en dat gaat nog zo'n 19K door. Hebben jullie enig idee wat dit betekent? Indien gewenst kan ik ook het hele bestand mailen.
De SIP client in je modem ontvangt een SIP verzoek wat hij niet kan plaatsen. Hij reageert daar dan op met een 404 Not Found (User not found). Komt voor door SIP spam, internet 'boefjes' die proberen toestellen te laten rinkelen bijvoorbeeld doordat SIP clients die niet goed zijn geprogrammeerd of ingesteld.

De reactie met 404 is de juiste hierop.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 14:06
Hier nog even een update van de telfort soap die hier gaande is:

-oude modem (speedtouch) begint kuren te vertonen, in overleg met de helpdesk word een nieuwe opgestuurd.
-Nieuwe modem functioneert niet, helpdesk stuurt een nieuw modem
-Nieuwe modem functioneert niet, geen andere aanwijsbaar probleem, helpdesk stuurt nu een nieuw modem
-Ook dit modem werkt niet, na veel heen en weer gebel komt een KPN monteur.
-Lijnmeting door KPN monteur, lijn is 100% in orde, aslmede de interne bekabeling hier.
-Telfort bied aan om onze ISDN lijn om te zetten naar een analoge lijn icm een nieuw (analoog modem).

Ik ben benieuwt of dit wel succes gaat hebben.
@ telfort webcare, is er al een datum bekent dat dit gaat gebeuren? Het nieuwe modem is ondertussen gearriveerd.

PS ik heb nog geen oude modems teruggestuurd aangezien de problemen nog niet zijn opgelost en er door de helpdesk tot voor kort nog regelmatig gevraagd werd om een of meerdere van de opgestuurde modems aan te sluiten. Ik neem aan dat dit geen probleem is zolang ons probleem nog niet door jullie is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 21:09
Mars18 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:27:
Hebben jullie sinds gister ook (regio rotterdam) last dat af en toe de verbinding wegvalt voor 30 seconden bijvoorbeeld, zowel draadloos als met draad.

Erg vervelend. Vooral met online gamen.
Ik heb dit probleem nog steeds.
ik verlies hierdoor de verbinding met een voetbalspel, en krijg ik het verlies.

Als er geen oplossing voor komt, ga ik Telfort echt opzeggen.
Jammer dan de 3 jaar die wel goed was

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

......................

Denk niet dat jij met die extra Euro's 15-20Mb/s gaat krijgen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:28
Er word veel gezanikt en gezeikt over Telfort, zowel in t verleden als nu. Ook ik heb wel met regelmaat te kampen gehad met de ellende van Telfort, zeker in t begin van onze 'relatie'.

Nu een paar jaar verder....ik moest verhuizen en wilde telfort mee hebben. En dat is VLEKKELOOS verlopen.
Ook fantastisch goede hulp gehad van Hugo @ Webcare Team Telfort hier op tweakers. Mooie aanbieding gehad, veel hulp en ik heb niets maar dan ook niets te klagen :D

:+ onze relatie is weer een nieuwe periode ingegaan :+

Hugo, Wouter en de rest van Telfort Webcare Team en Telfort zelf,

DANKJEWEL :D

(overigens, mooie waardes @ nieuwe huis, ik ben erg tevreden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

Natuurlijk niet. De snelheid is afhankelijk van de afstand van de wijkcentrale, kwaliteit van het koper, aansluitkunsten binnenshuis en het gebruikte modem.

Veranderen naar dit pakket maakt verder geen verschil, enkel administratief (prijs)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Beste Hugo,

Ik ben totaal niet blij met jullie zilver grijze zyxel wifi modem..
Ten eerste ben ik zoiezo al niet blij dat ik maar 8mbit maximaal hier kan halen. Ik heb hier eerder al eens contact gehad met telfort. En zei wisten mij te vertellen dat de koperelijn vanaf de provider naar de centrale hier in nuth van een bepaald type zou zijn dat het niet mogelijk zou zijn om sneller te kunnen dan de huidige 8mbit.
Omdat ik echter toen een 20mbit abonnement heb afgesloten en jullie geen 8mbit aanbieden als pakket hebben jullie toen mijn lijn gecastereerd en terug gebracht naar 8mbit.. Dit is punt 1.

Waar ik al helemaal over val is dat k*t modem van jullie. Sinds het begin dat ik de modem heb ging alles nog goed.. Wifi snelheid was erg sterk, en adsl snelheid tot 8 mbit ok.. Maar sinds jullie enige tijd aan mijn modem hebben lopen rotzooien (door er steeds weer nieuwe geweldige telfort BETA firmwares erop te rammen) is mij toen opgevallen dat me web interface ineens er heel anders uitzag (terwijl ik hier totaal geen toestemming heb voor gegeven om zomaar zonder overleg allerlei nieuwe firmware zomaar toe te staan..

Dit heeft echter geresulteerd dat me wifi verbinding zo instabiel als het maar kan zijn is geworden..
Ik zit echter nog steeds in mijn appartement. Als ik nog niet eens 5 meter verder op de slaapkamer zit stort gewoon heel mijn wifi verbinding in. Nog erger vind ik dat ik de ene keer volledige streepjes zie en de andere keer nog blij mag zijn als ik uberhaupt er nog 2 streepjes van de gehele verbinding over houd.
En nog extremer word als me wifi verbinding vrij vaak *spontaan* uit valt.. Dus het komt er feitelijk erop neer dat me wifi verbinding voor geen meter te vertrouwen is.. en dit sinds jullie aan mijn firmware hebben lopen rommelen. Want neem aan dat dit automatisch bij jullie word gedaan.. Echter heb ik al zitten denken om een nieuw modem aan te schaffen. Maar dat gaat me dan voor een fritzbox a 200 euro kosten. En dat geld kan ik op dit moment veel beter gebruiken.. Ook zie ik niet in om een nieuwe wifi access point aan te schaffen.. Het is dan ook totaal niet mijn probleem dat een modem dat eerder in het begin wel goed deed en sinds firmware updates gezeik heb met me wifi verbinding.. Ook heb ik nog totaal geen respons van een eerder bericht gehad van telfort.

Dus ik hoop i.i.g dat jullie via deze weg contact met me willen opnemen en het probleem van mijn modem zullen willen oplossen. Want ik ben totaal niet gedient dat men zomaar BETA firmwares op mijn eigen betaalde modem gaan installeren. en hierdoor problemen van ondervinden. Ten tweede wil ik ook niet dienen als test persoon voor jullie firmware..

Dus ik hoop dat jullie met mij contact zouden willen opnemen anders ligt er binnen 1 maand het abbo hier eruit en ga ik naar een andere provider.. want ben het langzamerhand wel zat aan het worden.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:32

Totaalgeflipt

De enige echte

En wat heb jezelf al gedaan om het probleem op te lossen? Kanaal van het modem al eens veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is altijd verkocht als tot 20 mbit. Er zijn ook genoeg mensen die zo ver van de centrale wonen dat ze de 8 mbit niet halen en er zijn ook nog steeds adsl1 centrales.

En wifi in een appartement is altijd even zoeken naar een vrij kanaal. Ik heb hier ook 8 andere netwerken om me heen die storen. Een helemaal vrij kanaal is er hier niet eens want ze overlappen elkaar en op mijn slaapkamer zie ik weer andere netwerken (en zijn het er dus meer als 8). Maar meestal werkt het wel goed, soms valt het even helemaal weg. Dat kan ook een magnetron van een buurman zijn die niet 100 procent is afgeschermd. Bij mijn ouders in het dorp is diezelfde wifiverbinding superstabiel omdat er verder niks stoort.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Marzman schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:03:
Het is altijd verkocht als tot 20 mbit.
Dat is wat mensen altijd maar weer opnieuw vergeten en altijd maar weer als argument gebruiken.

Buiten dat, Telfort kan van buitenaf geen wijzigingen in het modem aanbrengen. Dat er een nieuwe firmware is en dat het modem deze automatisch download uit de repo is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Marzman schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:03:
Het is altijd verkocht als tot 20 mbit. Er zijn ook genoeg mensen die zo ver van de centrale wonen dat ze de 8 mbit niet halen en er zijn ook nog steeds adsl1 centrales.

En wifi in een appartement is altijd even zoeken naar een vrij kanaal. Ik heb hier ook 8 andere netwerken om me heen die storen. Een helemaal vrij kanaal is er hier niet eens want ze overlappen elkaar en op mijn slaapkamer zie ik weer andere netwerken (en zijn het er dus meer als 8). Maar meestal werkt het wel goed, soms valt het even helemaal weg. Dat kan ook een magnetron van een buurman zijn die niet 100 procent is afgeschermd. Bij mijn ouders in het dorp is diezelfde wifiverbinding superstabiel omdat er verder niks stoort.
Ook heb je vaak in appartementen te maken met bewapend beton. Stukken staan in de muren om alles stevig te houden. Wifi signalen houden hier niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jarpse schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:16:
[...]

Dat is wat mensen altijd maar weer opnieuw vergeten en altijd maar weer als argument gebruiken.

Buiten dat, Telfort kan van buitenaf geen wijzigingen in het modem aanbrengen. Dat er een nieuwe firmware is en dat het modem deze automatisch download uit de repo is iets anders.
Volgens mij komt die firmware wel van Telfort af hoor. Ik had er ook een andere ingezet en na een nachtje stond de oude er weer in. Zyxel heeft daar tools voor speciaal voor ISP's. Maar verder boeit het me niet zo want afgezien van de versienummers en een andere startpagina na het inloggen zie ik geen verschil in functionaliteit of stabiliteit. Ik had die nieuwere er ingezet in de hoop dat er wat meer VOIPopties zouden komen. Maar Telefort gaat echt geen instabiele firmwares uploaden, dan krijgen ze het veel te druk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 21-11-2010 16:37 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Marzman schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:36:
[...]

Volgens mij komt die firmware wel van Telfort af hoor. Ik had er ook een andere ingezet en na een nachtje stond de oude er weer in. Zyxel heeft daar tools voor speciaal voor ISP's. Maar verder boeit het me niet zo want afgezien van de versienummers en een andere startpagina na het inloggen zie ik geen verschil in functionaliteit of stabiliteit. Ik had die nieuwere er ingezet in de hoop dat er wat meer VOIPopties zouden komen. Maar Telefort gaat echt geen instabiele firmwares uploaden, dan krijgen ze het veel te druk :)
Hmm, volgens mij kijken die Zyxels in een repo, zien daar een nieuwere firmware, leechen die, en bij een reboot is de nieuwe firmware geladen.

Maar, ja. Dat er toevallig 'b4' in de nieuwe firmware staat hoeft niet te zeggen dat het 'beta 4' oid zou moeten voorstellen, dat ding is gewoon final ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:53
Ik heb hier nonstop problemen bij Telfort, heb een internet en telefonie abbo (tot 20mbit) en is vastgezet op 6mbit atm vanwege instabilieit. Ik heb nog steeds met grote regelmaat dat het internet eruit klapt. Er lag is of dat de voip telefoon stoort, niet werkt, of dat we onbereikbaar zijn.

Ik overweeg nu om over te stappen naar een andere provider. Klopt het dat ik mijn contract kan opzeggen omdat Telfort de beloofte diensten niet naar afspraak levert (door alle storingen per week)?

Als dit het geval is, wat raden jullie mij aan bij een providerswitch? Ik wil denk ik overstappen naar de kabel voor internet en telefoon. zijn er providers die jullie mij aan/afraden? :)

p.s. Ik ben woonachtig in Voorhout op het moment :>

[ Voor 3% gewijzigd door Bloodhoundje op 21-11-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jarpse schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:48:
[...]

Hmm, volgens mij kijken die Zyxels in een repo, zien daar een nieuwere firmware, leechen die, en bij een reboot is de nieuwe firmware geladen.

Maar, ja. Dat er toevallig 'b4' in de nieuwe firmware staat hoeft niet te zeggen dat het 'beta 4' oid zou moeten voorstellen, dat ding is gewoon final ;)
Er staat ook een jaartal in :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:44
@technokiddy - Ik raad je aan contact op te nemen met telfort zelf. Ze zullen je veel beter kunnen uitleggen wat je kan en wat je niet kan, vooral omdat we ook niet weten wat voor een abbonnement je hebt. Als het goed is kan je op korte termijn van ADSL af. Ik raad je daarna ook aan geen adsl te kiezen, maar een alternatief (kabel dus oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Technokiddy schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:08:
Ik heb hier nonstop problemen bij Telfort, heb een internet en telefonie abbo (tot 20mbit) en is vastgezet op 6mbit atm vanwege instabilieit. Ik heb nog steeds met grote regelmaat dat het internet eruit klapt. Er lag is of dat de voip telefoon stoort, niet werkt, of dat we onbereikbaar zijn.

Ik overweeg nu om over te stappen naar een andere provider. Klopt het dat ik mijn contract kan opzeggen omdat Telfort de beloofte diensten niet naar afspraak levert (door alle storingen per week)?

Als dit het geval is, wat raden jullie mij aan bij een providerswitch? Ik wil denk ik overstappen naar de kabel voor internet en telefoon. zijn er providers die jullie mij aan/afraden? :)

p.s. Ik ben woonachtig in Voorhout op het moment :>
Als je gaat switchen, heeft het volgens mij geen zin om naar een andere ADSL provider te gaan.. Als je snelheid op 6 mbit is gecapt, dan heeft dat een reden gehad. Iets als te ver van centrale, slechte koperkabel, insert reden here. Dat zou dus betekenen dat je met een andere provider precies hetzelfde probleem zou hebben. Het zou minder kunnen zijn, door het gebruik van een ander modem, of iets. Maar dan nog zou je waarschijnlijk die 6mbit houden. Dan zou ik je dus aanraden om glasvezel indien mogelijk, of via de coax te nemen (upc, ziggo of caiway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 21:09
Telfort Internet helpdesk is dicht op maandag?

Heb Telfort Internet zojuist opgezegd. En overgestapt naar UPC. Waar de 25 mb internet net zo duur is als de 20 mb van Telfort.

Jammer van de slechte service van Telfort, geen antwoorden op Forum berichten en Twitter berichten.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Ik heb mijn Zyxel modem in Bridge mode gezet om dat ik gek werd van de vastlopers met torrents. Is er nu echter nog een manier om bij de modem webinterface te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Want UPC geeft wel meteen antwoord op twitter en forums die verder helemaal niks met UPC te maken hebben? Ik vind dat Telfort het best goed doet met het webcareteam. Als je meteen een antwoord wilt moet je ze via de officiele kanalen benaderen.

Bij Ziggo krijg ik trouwens geen 20 mbit voor 20.50, als je daar bij UPC 25 mbit voor krijgt is dat inderdaad een leuke prijs (bij ziggo kost 15 mbit al bijna 30 euro)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWnStaR
  • Laatst online: 29-09 10:57
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb handmatig enkele instellingen gewijzigd in mijn P-2601HN-F1 (WiFi instellingen, port-forwarding, etc.). Sinds vanmorgen zijn deze instellingen voor een groot deel gereset naar de fabrieksinstellingen zonder dat ik ook maar iets heb gedaan.

Port forwardings zijn niet meer terug te vinden, WiFi kanaal is teruggezet op 6, WPA2-PSK key is gereset, admin wachtwoord moet ik opnieuw instellen, en zo zijn er nog meer instellingen gereset. Het lijkt alsof de fabrieksinstellingen terug zijn gezet, zonder dat ik de ZyXEL zelf heb gereset. Het vreemde is dat de handmatig ingestelde SSID wel bewaard is gebleven. Verder werkt internet en telefonie prima.

De firmware versie is: V3.10(BLV.4)b1_20101109

Kan het zijn dat bij een stroomonderbreking de instellingen gereset worden? Of bij een Firmware update van Telfort? Wanneer is de laatste Firmware update geweest? Ik heb begin vorige week de instellingen nog aangepast en sinds vanmorgen waren ze gereset. Gisteravond werkte het nog en ik heb niets gemerkt van een stroomonderbreking, dat moet dan vannacht zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Polster schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:09:
Ik heb mijn Zyxel modem in Bridge mode gezet om dat ik gek werd van de vastlopers met torrents. Is er nu echter nog een manier om bij de modem webinterface te komen?
Ja, een statisch IP instellen op je client wat in dezelfde range ligt als je modem (pre-bridge). Je modem is nogsteeds benaderbaar op hetzelfe IP.

Overigens is het wel aan te raden een vuurmuur ergens tussen te zetten (eentje die geen moeite heeft met veel NAT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01
Polster schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:09:
Misschien met de console kabel?

Ik heb hier totaal geen last van overigens. Laatste beta fw, 'Max NAT/Firewall Session Per User' staat bij mij 6000 (= max).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Robin4,

Jammer om te horen dat u problemen ervaart met uw modem. Waar staat de ReAuthentication timer op ingesteld? Graag ontvang ik alvast uw postcode en huisnummer in een DM.

@Lampuhkap,

Heerlijk dat alles vlekkeloos is verlopen en ook nog eens hoger intraint op uw nieuwe adres! Da's altijd mooi meegenomen. Signaal dus direct gevonden op het 2e aderpaar?
Ik was graag van dienst en wil u bedanken voor alle lovende woorden. :)

Even wat anders; Ik zie 0,02% ongecorrigeerde fouten in uw downstream dataverkeer. Zit het modem direct aan uw ISRA? Liggen er spanningsadapters/subwoofers in de buurt van uw modem?
Post eens het spectrum hier uit uw DSL lijnanalyse. (onder tools in het modem)
U traint nu 17.302/1.009 in op een 9dB profiel en durf hem met deze fouten niet naar 7dB te zetten. Als de fouten eruit zijn kan dat wel en valt er mogelijk nog ~1 Mbit winst te behalen.
Al zitten ze 3 huizen verder '"maar" op 15Mbit...

@Technokiddy,

Uw lijn zou ik graag eens willen bekijken. In een DM kunt u uw postcode en huisnummer kenbaar maken.

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vraagje,

Gaan over 5 weken verhuizen naar nieuwbouw woning.

Huidige abbo: Vodafone Vast (zonder telefonie), 20 mb praktijk nog geen 10mb, € 25 p.m.
Verhuizen met Vodafone € 59 + aansluiten KPN lijn €139,50

Ik overwoog Telfort 20 mb, 1e 6 mnd € 9,95 + 6 mnd € 24,95. Telfort claimt op site dat zij aansluiten KPN-lijn in abbo hebben verwerkt, geen extra kosten

Door dit topic redelijk geschrokken/in de war geraakt, door alle negatieve berichten/situaties van mensen.
Internet veel verhalen dat Telfort in geval van nieuwbouw, een 'heen -en weer spelletje met KNP' aangaat.

Er is nog geen KNP-lijn in nieuwbouw.
Telfort: je moet bij KPN eerst een lijn laten aansluiten.
KPN: nee Telfort moet de lijn aansluiten, etc...

Iemand ervaringen hoe dit zit met Telfort in postcode: 2493

overwoog ook ziggo, maar ook daar zulke slechte verhalen over.
door alle slechte verhalen van bijna elke provider, geen idee meer wat wijsheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het kunnen dat jullie mail nu niet werkt?
Kan geen mail versturen ontvangen via Outlook maar ook niet via webmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Negatieve berichten? Dat valt nogal mee toch? Mensen gaan nu eenmaal niet zo snel in een forum posten voor complimentjes :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Liggen ze er nou alweer uit?
Damn..

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:23
geen problemen hier, alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
W1ckeD schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:18:
Liggen ze er nou alweer uit?
Damn..
Nee hoor.

[ Voor 89% gewijzigd door blaataaps op 24-11-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:19
Iemand ook last van een ontzettend trage upload?
Ik heb theoretisch 20Mbit en heb normaal niets te klagen over de downloadsnelheid
maar met enige regelmaat is de upload om te huilen. Sites laden verschrikkelijk traag. Foto's uploaden bij bijv marktplaats duurt minuten terwijl dit normaal binnen enkele seconden lukt. Speedtest geeft meerdere malen aan dat mijn upload +/- 4.6 KByte/sec is. Waar kan dit aan liggen?

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Hier wel, hoor.
Al een tijdje zelfs en heb niks geks gedaan.
Net even reset/restart etc gedaan, niks..

Life is complicated

• bjck
Maak er nou niet een persoonlijk 'ik even geen verbinding' topic van svp. Ik zat even terug te kijken naar je laatste reacties in dit topic en gaat elke keer over dat het niet werkt en daarna een hoop reacties met niets meer dan 'nog steeds niet'.

Meldt ook eens wat meer informatie zodat andere misschien ook wat kunnen met je kreten. Wat brandt er op je modem? DSL? Internet? Groen/rood? Modem type? Hoe is je PC aangesloten? Hoe test je? Ping? Webpagina opvragen? hoe/wat.

• Bi-zonder
  • Niet online
Ik had gisteren (eind van de middag) en vanmorgen (nu net) ook een 'klapperende' verbinding.

Hoewel ik Vodafone vast internetten heb, begreep ik uit eerdere berichten dat dit via Telfort netwerk gaat.

Nu net op Telfort-site gekeken:

24/11/2010

Status: Afgerond

Op woensdag 24-11-2010 vonden er tussen 00:00 en 06:00 uur onderhoudswerkzaamheden aan het ADSL-netwerk (internet) plaats in:

- Dordrecht-Zwijndrecht
- Dordrecht-Sterrenburg
- Waddinxveen
- Zoetermeer-Palenstein
- Zoetermeer-Centrum
- Den Haag – Marnix
- Scheveningen
- Delft-Centrum
- Delft-Voorhof
- Rijswijk
- Voorburg

De internetverbinding kon tijdens de werkzaamheden enkele malen onderbroken worden.

Wellicht dat W1ckeD, hier ook last van gehad heeft?

• bjck
Bi-zonder schreef op donderdag 25 november 2010 @ 06:40:
Ik had gisteren (eind van de middag) en vanmorgen (nu net) ook een 'klapperende' verbinding.

Hoewel ik Vodafone vast internetten heb, begreep ik uit eerdere berichten dat dit via Telfort netwerk gaat.

Wellicht dat W1ckeD, hier ook last van gehad heeft?
Een klapperende verbinding spreek je over als jouw ADSL verbinding niet verbonden blijft met de centrale. Dat is meestal specifiek voor een verbinding en niet generiek.

Onderhoud in een netwerk wat een ISP meldt treft alle aansluitingen op een centrale, vaak is het dan onderhoud op de verbindingen naar die centrale of de centrale appratuur. Meestal blijft dan je ADSL signaal wel werken maar heb je geen IP adres/verbinding even in die periode.

• Bi-zonder
  • Niet online
Dan was aan de hand wat jij zegt denk ik. excuus voor foutief gebruik 'klapperende verbinding'.
Want alle lichtjes op modem brandde. Kon alleen geen 'ip adres vernieuwen' in die tijd.

• lithoijen
Telfort begint me langzaam aan de keel uit te hangen.
Dat er technische problemen zijn die moeilijk zijn op te lossen is 1 ding, maar afspraken niet nakomen is heel wat anders. Eerst zeggen ze toe een modem op te sturen, komen ze er weer op terug. Komt er een monteur langs, komen ze er weer op terug (om beide oplossingen later alsnog uit te proberen.). En ondertussen helpt geen van de oplossingen van telfort ons verder. Het is dat zelf met een stokoude speedtouch nog verbinding weet te krijgen ander zaten we hier al ruim een maand zonder.

Nu zouden we over gezet worden van ISDN naar analoog in de hoop dat dat het probleem zou oplossen (zie onderstaande mail), maar je raad het al er gebeurd niks op de afgesproken dag!

Beste heer ...............,
Ongeveer een week geleden heeft Telfort u een brief gestuurd met daarin informatie over de geplande onderhoudswerkzaamheden. De werkzaamheden vinden plaats op 2010-11-25 tussen 8.00 en 18.00 uur. Uw verbinding met internet en vast bellen zal 10 tot 30 minuten niet werken.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet

En alles zonder bericht, je moet er zelf maar achter komen. Dit is toch geen stijl?

@ webcare, kunnen jullie er alsjeblieft eens naar kijken want dit kan echt niet :(

[ Voor 14% gewijzigd door lithoijen op 25-11-2010 19:05 ]

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 20:36
Ik heb momenteel een Telfort 20mbit abonnement, maar zit op een ADSL1 centrale. Dit abonnement heb ik al +/- 3 jaar. Aangezien dit een nieuwbouwwijk in Eindhoven is (dus niet op het plattenland), dacht ik dat de centrale vrij snel zou ge-upgrade worden. Helaas is dit nu nog steeds niet gebeurt :|

Weet iemand toevallig wanneer ook de laatste ADSL1 centrales geupgrade zullen worden? 8mbit als maximale snelheid lijkt nu, anno 2010, echt niet meer bij de tijd te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
lithoijen schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:59:

Nu zouden we over gezet worden van ISDN naar analoog in de hoop dat dat het probleem zou oplossen (zie onderstaande mail), maar je raad het al er gebeurd niks op de afgesproken dag!
Nieuwe modem aangesloten?

Lijkt misschien of er niets gebeurd is, maar je bent vast wel omgezet. Je ISDN modem kan ook nog verbinden op die nieuwe type lijnkaarten (hoeft niet stabiel te werken maar verbind wel). Daarom lijkt het alsof er niets gebeurd is. Na zo'n omzetting kom je dus weer online met en is enige verandering een ander IP adres. En dat je nu op een PSTN poort zit (die toevallig ISDN modems laat verbinden ook).

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 26-11-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Als dat gebeurd ga ik er vanuit dat er op zijn minst even de verbinding uit ligt. Volgens het logboek van het modem is dit niet gebeurd. Verder verbind het modem nog steeds via annex B en is de snelheid waarmee het intraint nog steeds het zelfde. Kortom, volgens mij is er niks gebeurd.

Bovendien, toen ik de tweede lins destijds vroeg of onze problemen misschien veroorzaakt werden omdat we in de centrale per ongeluk in een adsl annex a gepatch waren sinds de overgang naar adsl 2 werd mijn verzekerd dat dit niet kon. Het modem zou dan helemaal geen verbinding maken.

[ Voor 33% gewijzigd door lithoijen op 26-11-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lithoijen,

Zo te zien is de verbinding gisterenmiddag rond 12 uur even weg gevallen. U heeft toen ook een nieuw IP adres gekregen. Zou u het witte modem kunnen aansluiten? Dan kunnen we namelijk ook weer controleren of u nog last van packetloss heeft.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan Wouter TELFORT

ik vroeg aan Telfort waarom ik een veel langzamere downrate haal sinds kort,
ik heb altijd bij Compuserve en na de overname door KPN, het laatste jaar bij Telfort
altijd rond de 15.000 kbps down gehaald en up 1029 kbps..

Na vele keren resetten haal ik nu 11.851 down en up 970 kbps.

Het bijgeleverde snoer van het isra punt in mijn appartement is 3 meter, dan het gele snoer van modem naar pc
-ethernet - is 160 cm....dat is altijd zo geweest .

Waarom zou ik nu ineens snoeren moeten vervangen terwijl ik afgelopen jaar bij Telfort
15.000 haalde ?
Kan het ook aan de nieuwe firmware liggen ?
v3.40.ASG3.b1

Kunt u mij prive emailen mischien en een test doen ?

groet,
Johan
Groningen 9724LL

Op 17-11-2010 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kunnen wij u het volgende informeren.

We hebben de snelheid van uw verbinding onderzocht. In onderstaand kader ziet u welke snelheid wij aan u leveren en welke snelheid er werkelijk gemeten wordt.

Tijdstip meting = 19 november 2010 9:55

CPE IP = 82.136.234.55

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 22.752 / 1.536
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 11.196 / 1.106

Snelheid verbeteren
Doorloop de volgende stappen om de snelheid van uw verbinding te verbeteren:

1. Sluit het modem rechtstreeks op het IS/RA punt aan. Dit is het punt waar de KPN-lijn uw huis binnenkomt.
2. Houd de bekabeling tussen het IS/RA punt en het modem zo kort mogelijk. We raden u aan een nieuwe kabel hiervoor te gebruiken.
3. Zorg dat de afstand tussen het modem en het IS/RA punt niet langer is dan een halve meter.

Kunt u het IS/RA punt niet vinden?
De volgende plekken in uw huis zijn de meest voorkomende plaatsen voor een IS/RA punt:

- Meterkast. Meestal is het een grijs of wit rechthoekig kastje van een paar centimeter breed
en ongeveer twaalf centimeter hoog.
- Een telefoonaansluiting (wandcontactdoos) ingebouwd in de muur van uw woonkamer. Dit
kan ook in een andere kamer zijn. Deze vorm komt vaak voor in appartementen.

Behaalt u nog niet de verwachte snelheid?
Neem dan contact op met onze telefonische klantenservice. We raden u aan met uw mobiele telefoon te bellen, zodat wij uw modem op afstand kunnen testen. Wij zijn bereikbaar op nummer 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.

Wilt u zelf de snelheid van uw verbinding testen?
Wij raden u aan om de snelheid te testen door een bestand van 100Mb via de volgende website te downloaden: ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

Als u gebruik maakt van draadloos internet, sluit dan de computer aan met een kabel op het modem voor het testen van de snelheid. Wij raden u af de snelheid te testen via http://www.speedtest.nl. U download hier namelijk maar een klein bestand (1mb).

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSL LINE STATUS

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bb dd dd cc cc dc cc cc cc bb a9 73
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 26 db
tone 32- 63: 00 35 67 88 99 9a aa aa aa bb bb bb ba aa aa aa
tone 64- 95: aa aa a9 99 a9 99 aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 96-127: 99 99 99 99 99 99 98 88 88 88 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 98 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 78 88 88 88 88 88 88 87 77 77 77 77 78
tone 192-223: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 27
tone 256-287: 57 77 77 76 77 77 77 77 66 67 66 66 66 66 77 66
tone 288-319: 66 66 66 66 66 66 66 66 65 55 55 55 55 55 56 55
tone 320-351: 56 65 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 352-383: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 384-415: 55 56 66 66 56 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 416-447: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 62
tone 448-479: 66 55 55 54 44 44 44 44 45 55 55 55 54 44 44 44
tone 480-511: 54 44 54 44 45 55 44 44 44 44 44 44 44 44 43 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:09:
Het bijgeleverde snoer van het isra punt in mijn appartement is 3 meter
Da's een goede reden om de kabel te vervangen. Bij voorkeur een ronde, kortere kabel (<1 meter).

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik die kopen ?
bij de telfort winkel in Groningen ?

hoe lang moet die zwarte kabel dan zijn ?

Als ik het moden op de grond zet vlakbij het isra punt ,
dan heb ik een gele ethernet kabel van 3 meter nodig van het modem naar mijn PC

Is zo'n gele ethernet kabel ook te koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanmiddag gekregen van de Telfort winkel
een ronde , grijze kabel van ongeveer 1 m met telefoonstekker

en bij Dynabyte gekocht een 3 meter lange ronde Hama cat5e UTP kabel met
vergulde stekker van het modem naar de PC,

mijn snelheid is slechts licht verbeterd volgens Zyxel 260R-D1A
12969 kbps / 1040 kbps

terwijl ik van dec 2009 tot 17nov 2010 15000 kbps haalde.

en bij Orange 2 jaar en Compuserve 1 jaar 15 a 16.000 kbps

vraag aan Wouter;Telfort
is er een lijnmeting mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

ik heb een probleem met mijn Zyxel router (Telfort) als ik met mijn mobiel ''nokia n85'' over Wifi wil internetten. Wanneer ik naar een router zoek vind hij mijn router ook en vraagt vervolgens om een wachtwoord. na het invoeren kan ik max 2 paginas bekijken en daarna niet meer. meesta kom ik er helemaal niet op, error is dan geen reactie van router.

met een andere nokia die ik heb precies het zelfde probleem.

trouwens met meerdere laptops teglijk internetten geeft geen problemen op mijn router....

met mijn mobiel bij iemand anders thuis gaat gewoon goed, dus alleen bij mij thuis op mijn eigen router heb ik een probleem,wie weet wat dit kan zijn?

misschien in mijn router op een andere kanaal zetten? ik weet niet op welke kanaal hij standaard moet staan of op welke andere kanaal ik hem kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Als ik ook telefonie heb bij Telfort, kan ik dan ook nog een voipbuster account in het modem opslaan? Zodat ik naar bepaalde (buitenlandse) nummers met voipbuster bel en NL nummers gewoon met Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:28:
@lithoijen,

Zo te zien is de verbinding gisterenmiddag rond 12 uur even weg gevallen. U heeft toen ook een nieuw IP adres gekregen. Zou u het witte modem kunnen aansluiten? Dan kunnen we namelijk ook weer controleren of u nog last van packetloss heeft.

Wouter
Nu zit ik er helemaal langs. De verbinding is er inderdaad uit geweest. Sorry voor de verkeerde beeldvorming, maar in tegenstelling tot wat jullie helpdesk suggereerde kan een ISDN adsl modem dus wel een verbinding opbouwen over een analoge lijn.

Ik heb het nieuwe modem nu aangesloten gehad en dit lijkt 100% te werken. Op het moment heb ik wel onze fritzbox als modem aangesloten. Aangezien deze alleen geschikt was voor een analoge lijn hing deze altijd achter de speedtouch modem. Dit is nu niet meer nodig. En ook met dit modem lijkt alles nu stabiel! :)

Boven alles is de snelheid nu ook veel hoger als hij ooit is geweest, een leuke bijkomstigheid.
Bedankt voor de moeite, ik ga maar eens een pakketje maken met ASL modems die terug kunnen naar telfort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Coenen schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:50:
Als ik ook telefonie heb bij Telfort, kan ik dan ook nog een voipbuster account in het modem opslaan? Zodat ik naar bepaalde (buitenlandse) nummers met voipbuster bel en NL nummers gewoon met Telfort.
Volgens mij bieden de telfort modems niet de optie voor verschillende SIP providers, in iedergaval niet zoals bijvoorbeeld een fritzbox waar zulke dingen allemaal zijn in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb net in een Telfort winkel een Telfort verbinding aangevraagd. Ik ga van TweakDSL naar Telfort.
Wat wel vreemd was is dat in het Telfort systeem TweakDSL niet voor komt. In de plaats daarvan is voor KPN gekozen. Ik ben benieuwd of dit goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
lithoijen schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:19:
[...]

Volgens mij bieden de telfort modems niet de optie voor verschillende SIP providers, in iedergaval niet zoals bijvoorbeeld een fritzbox waar zulke dingen allemaal zijn in te stellen.
Je kunt 't wel instellen, alleen je hebt niet een lijstje net VoIP/SIP providers waar je uit kunt kiezen. Je zal zelf de server instellingen moeten invullen dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ok, eerst maar eens zorgen dat de overgang van Tweak naar Telfort goed gaat. Dan maar eens kijken of ik voipbuster erbij kan zetten. Opzich niet 123 nodig, aangezien ik ook via Telfort ga bellen, dus voor bellen naar vaste lijnen betaal ik al bijna niets meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gnosticus,

Ik stel voor om verder te gaan in het topic dat u op ons forum heeft lopen.

@benim,

Heeft u dezelfde problemen met dezelfde telefoon op een andere draadloze router/accesspoint?
Zou u een vast IP adres op uw telefoon kunnen instellen, bijvoorbeeld 192.168.1.10?

@Coenen,

Da's geen probleem. Zoals lithoijen aangeeft zitten er geen 'belplannen' in de ZyXEL zoals de FritzBox heeft, maar het is wel gewoon mogelijk om twee telefoonnummers in te stellen.
Heeft de medewerker KPN geselecteerd als huidige aanbieder? Via de portal is het namelijk ook mogelijk om gewoon 'overig / andere provider' aan te vinken..

@lithoijen,

Dat ziet er inderdaad weer prima uit! Is de terugbelafspraak van zaterdag nog naar wens verlopen?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:00:
@Coenen,
Heeft de medewerker KPN geselecteerd als huidige aanbieder? Via de portal is het namelijk ook mogelijk om gewoon 'overig / andere provider' aan te vinken..

Wouter
De medewerker heeft inderdaad KPN geselecteerd voor m'n internet verbinding. Zaterdag in de winkel zag ik de keuze 'overig / andere provider' voorbij komen in de portal. De medewerker heeft nog met een technisch persoon van jullie gebeld. Die kende TweakDSL ook niet. Volgens de technische persoon moest er voor KPN gekozen worden. De medewerker was ervan overtuigd dat het de KPN moest zijn. Zie ook PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:26
Heerlijk dit :(

5-11 mijn bestelling gedaan bij telfort, medewerker kon al mijn vragen goed beantwoorden en dit was allemaal prima en ik was erg tevreden.
En uiteindelijk het bericht gekregen dat mijn internet de 24e van november zou werken, Prima super snel dacht ik, maar toen begon het geneuzel.

18 november: modem wordt volgens de track en trace geleverd op mijn adres, ik was aan het werk dus postbode neemt het pakket weer mee. logisch en niks mis mee. (heb alleen geen briefje in de bus gehad)
echter wordt er die dag een 2e levering geplant, en ik was nog steeds aan het werk.
Echter in plaats van het pakketje op het postkantoor te leggen heeft deze postbode bedacht dat de heer met mijn voor en achternaam hier niet woont. Geen idee hoe hij hier bij kwam maar oke, resultaat was dat het pakket geretourneerd werd naar telfort.

Dus ik bel de zelfde middag pissig op naar telfort, en zei beloven na ERUUUUG lang in de wacht te hebben gestaan, dat er een nieuw modem wordt gestuurd naar het adres van mijn ouders (aangezien er daar altijd iemand thuis is, en ik er toch vaak langskom).
We zijn ondertussen weer 12 dagen verder en op de 29e van November beland: Nog geen router bij mijn ouders, dus ik maar weer bellen :(

Weer lang in de wacht, hele verhaal verteld en dan de opmerking, "oh ik kan niks terug vinden dat er een pakket naar uw ouders is gestuurd", ik ga even overleggen -> Weer lekker in de wacht.

Nu wordt het nog mooier, nu is er intern bij telfort een mailtje gestuurd, naar de afdeling "routers verzenden" ofzo iets, en die bellen mij dan in de "komende dagen" terug. Tja klinkt mij alsof ik weer een week moet wachten en dan zelf moet bellen.

Ondertussen is het betalen van mijn abbo wel begonnen, terwijl ik nog steeds niet op internet kan :(
Wat ze daar aan kunnen doen? dan moet ik over een paar weken zelf naar de afdeling facturatie bellen.
Ben ondertussen 2x een internetmaandbedrag kwijt aan belkosten.

Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, want begin het nu toch wel erg zat te worden

[ Voor 3% gewijzigd door itsme9x op 29-11-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Laatst online: 24-09 22:28
Vandaag 3 aanmeldingen gedaan bij Telfort internet en bellen (mezelf, ouders en zus). Waarom moet het 35 dagen duren voor de verbinding opgeleverd kan worden? Heb gekozen voor nummerbehoud, maar dat hoeft toch ook maar max 7 dagen te duren tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
Het aanleggen van internet duurt altijd 3-5 weken

35 dagen zal dan waarschijnlijk de max zijn, bij mij was het ook 35 dagen, maar bleek dus achteraf al na 19 dagen geregeld. ondanks dat ik er dus nog niks aan heb (zie bovenstaand verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Bij mij gaat het ongeveer ook een Maand duren. Waarschijnlijk is het lastig om de KPN sneller te laten bewegen. ;) Plus je zit met kerst en oud en nieuw, dus waarschijnlijk veel mensen vrij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@itsme9x,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM, ik wil graag eens uitzoeken wat de huidige status van uw probleem is.

@falconz,

Als jullie het alle 3 heel zeker weten (;))en niet meer van plan zijn om te annuleren kan ik de bedenktijd van de order afhalen. Daarna gaat het allemaal vrij rap en wordt er doorgaans met 1 week geleverd.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:49:
@itsme9x,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM, ik wil graag eens uitzoeken wat de huidige status van uw probleem is.
DM send!

Vraagje: kan ik niet gewoon een router in de telfortshop in utrecht ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@itsme9x,

Onze winkels hebben geen modems liggen. Er is vandaag een modem verzonden naar Maarssen. Ik hoor het graag van u als u deze ontvangen heeft, dan maak ik een creditatie in orde.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:35:
@itsme9x,

Onze winkels hebben geen modems liggen. Er is vandaag een modem verzonden naar Maarssen. Ik hoor het graag van u als u deze ontvangen heeft, dan maak ik een creditatie in orde.

Hugo
Oke bedankt!

is het misschien ook mogelijk om hier een track en trace van te krijgen? aangezien ik niet zo vaak in die woning ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is vanaf morgen bekend en zal ik dan via DM doorgeven.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
2e keer deze avond dat het modem ineens er mee stopt. DSL signaal blijft, maar modem reageert niet meer. Logboek staat vol met dit:
code:
1
2
3
4
5
6
2   11/30/2010 21:53:19 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER         Rsp code:404
3   11/30/2010 21:53:19 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER         Rsp code:404
4   11/30/2010 21:53:19 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER         Rsp code:404
5   11/30/2010 21:53:19 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER         Rsp code:404
6   11/30/2010 21:53:19 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER         Rsp code:404
7   11/30/2010 21:53:19 SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER         Rsp code:404

En dat minstens 128 keer in nog geen minuut. Verder gaat het logboek helaas niet..

Hoe kan dit? Massaal een attack uitgevoerd op mijn ip..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
@webcare, ja die is naar wens verlopen ( dat begreep ik tenminste van mijn vader) :-)
ik vraag me nog wel nog steeds af wat het probleem nu was? Hebben julie daar nog een goed idee over?

Zelf gok ik er nog steeds op dat bij de ombouw van de telefooncentrale er wat mis is gegaan.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken, in het speciaal het webcateteam van telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Telfort Webcare schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:32
@andyy,

Wat zegt de postcodecheck? Via http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html postcode en huisnummer invullen, "Verder" en op de link "tot 20 Mb/s" klikken.

andyy schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:39
Geschatte snelheid op jouw adres: 7 tot 10 Mb/s

[ Voor 19% gewijzigd door andyy op 30-11-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
Trouwens is het niet mogelijk om een online chathulp op de telfort site op te starten?
Het contact is een stuk laagdrempeliger, en kost niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:55
Ik heb Telfort 20Mb met een grijze Zyxel modem. Regelmatig valt het wifi signaal weg, hetgeen vooral irritant is als ik muziek luister met mijn Squeezebox (duet) die gebruik maakt van het draadloze netwerk.

Eerder gebruikte ik een andere router omdat het modem destijds geen router functionaliteit had, daarmee had ik nooit dat probleem. Zou een aanpassing in Channel selection zin hebben? En hoe kom ik er dan welke kanalen mijn buren gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@Telfort Webcare:

Zijn er in de afgelopen dagen werkzaamheden geweest in wijkcentrale Leiden-Corn. Schuytlaan? Sinds gisteravond ondervind ik namelijk enorm veel last van een wegvallende verbinding (hiervóór geen enkel probleem). Elke keer duurt dit zo'n 20-25 seconden. Vandaag overdag nauwelijks last gehad en nu -sinds ± 16:30u- begint het wegvallen weer. Opvallend detail is dat het dus voornamelijk tijdens de piekuren gebeurd.
Mijn postcode: 2331, model modem: P-2602H-D1A (firmware versie: TI AR7 08.02.02.d3)

Ter info, een deel van het log:

1 12/01/2010 16:42:59 SIP Registration Success by SIP:..... SIP[1]
2 12/01/2010 16:42:51 DSL link up DSL Link
3 12/01/2010 16:42:27 DSL link down DSL Link
4 12/01/2010 16:38:34 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
5 12/01/2010 16:38:23 DSL link up DSL Link
6 12/01/2010 16:37:59 DSL link down DSL Link
7 12/01/2010 16:35:59 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
8 12/01/2010 16:35:49 DSL link up DSL Link
9 12/01/2010 16:35:25 DSL link down DSL Link
10 12/01/2010 16:34:49 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
11 12/01/2010 16:34:39 DSL link up DSL Link
12 12/01/2010 16:34:15 DSL link down DSL Link
13 12/01/2010 16:31:19 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
14 12/01/2010 16:31:05 DSL link up DSL Link
15 12/01/2010 16:30:41 DSL link down DSL Link
16 12/01/2010 16:27:44 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
17 12/01/2010 16:27:31 DSL link up DSL Link
18 12/01/2010 16:27:07 DSL link down DSL Link
19 12/01/2010 16:26:44 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
20 12/01/2010 16:26:34 DSL link up DSL Link
21 12/01/2010 16:26:10 DSL link down DSL Link
22 12/01/2010 16:06:34 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
23 12/01/2010 15:19:07 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
24 12/01/2010 14:30:07 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
25 12/01/2010 13:40:07 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
26 12/01/2010 12:53:07 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
27 12/01/2010 12:05:37 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
28 12/01/2010 11:15:37 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
29 12/01/2010 11:15:25 DSL link up DSL Link
30 12/01/2010 11:15:05 DSL link down DSL Link
31 12/01/2010 10:38:42 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
32 12/01/2010 09:51:12 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
33 12/01/2010 09:04:12 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
34 12/01/2010 08:28:55 SIP Request Error :No match Mgr,method:OPTIONS Rsp code:404
35 12/01/2010 08:16:42 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
36 12/01/2010 07:31:12 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
37 12/01/2010 07:31:05 DSL link up DSL Link
38 12/01/2010 07:30:41 DSL link down DSL Link
39 12/01/2010 07:25:47 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
40 12/01/2010 07:25:34 DSL link up DSL Link
41 12/01/2010 07:25:10 DSL link down DSL Link
42 12/01/2010 07:02:22 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
43 12/01/2010 06:13:22 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
44 12/01/2010 05:27:52 SIP Registration Success by SIP:.... SIP[1]
45 12/01/2010 05:27:43 DSL link up DSL Link
46 12/01/2010 05:27:19 DSL link down

DSL Line status:

noise margin upstream: 8 dBm
output power downstream: 22 dBm
attenuation upstream: 11 dBm
tone 0- 31: 00 00 00 0b cd dd ee ee ff ee ff ee ed dc ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 29 dBm
tone 32- 63: 22 46 77 89 99 aa bb cc cd dd dd dd ee ee ee ee
tone 64- 95: ed dd dd dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 160-191: bc bb cb bb bc bb bb bc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 192-223: cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb b9
tone 256-287: 2a bc bc b2 bb cb bb bb bb b2 bb bb bb bb bb bb
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ba aa ba aa aa aa
tone 320-351: aa aa aa aa aa 8a aa aa aa aa aa aa a8 99 aa aa
tone 352-383: aa aa aa aa 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 89 99 99 99 99 98 88 87 55 88 89 99 99 88 88
tone 416-447: 88 88 88 88 88 88 88 77 88 88 88 87 77 77 76 77
tone 448-479: 76 77 76 76 66 66 25 66 66 66 66 65 55 55 55 55
tone 480-511: 55 55 55 44 44 43 44 43 42 32 23 22 21 10 00 00

En packet stats:

System up Time: 19:50:42
Current Date/Time:
CPU Usage: 6.98%
Memory Usage: 57%

WAN Port Statistics

Link Status: Up
WAN IP Address: (verwijderd)
Upstream Speed: 1117 kbps
Downstream Speed: 16527 kbps
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-ENET Up 564104 684216 0 0 0 0:00:20

LAN Port Statistics

Ethernet Status TxPkts RxPkts Collisions
Ethernet Up 683278 22176 0

Naast het internet, valt de telefoon -logischerwijze- ook uit, dit vind ik toch het vervelendst. Ik hoop dat jullie hier een verklaring voor hebben?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

@webcare; mijn Zyxelrouter die volgens mij nog stamt uit de wanadoo (kan dat?) tijd begint wat kuren te vertonen; soms opeens stroom eraf, willekeurig geen verbinding maken met pc's etc. Is het mogelijk een nieuwe te ontvangen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@webcare, ondanks dat KPN als mijn ADSL provider is opgegeven, gaat mijn migratie van TweakDSL naar Telfort nu goed verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kun je doen als je ver van de centrale afzit, vind 650kb/s (5mbit) beetje alla 1995...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:45
Kabel, of verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Telfort Webcare,

in navolging op mijn vorige reactie, waarbij ik er nog vanuit ging dat de wegvallende verbinding vrijwel alleen in de piekuren gebeurde. Ik heb zojuist het log bekeken en zag dat het nu ook de hele nacht (af en aan) is gebeurd. Klein stukje nog van het log van afgelopen nacht:

14 12/02/2010 04:39:36 DSL link up DSL Link
15 12/02/2010 04:39:12 DSL link down DSL Link
16 12/02/2010 04:30:59 SIP Registration Success by SIP:... SIP[1]
17 12/02/2010 04:30:48 DSL link up DSL Link
18 12/02/2010 04:30:24 DSL link down DSL Link
19 12/02/2010 03:51:59 SIP Registration Success by SIP:... SIP[1]
20 12/02/2010 03:51:47 DSL link up DSL Link
21 12/02/2010 03:51:23 DSL link down DSL Link
22 12/02/2010 03:43:54 SIP Registration Success by SIP:... SIP[1]
23 12/02/2010 03:43:41 DSL link up DSL Link
24 12/02/2010 03:43:17 DSL link down DSL Link
25 12/02/2010 03:43:04 SIP Registration Success by SIP:... SIP[1]
26 12/02/2010 03:42:51 DSL link up DSL Link
27 12/02/2010 03:42:27 DSL link down DSL Link
28 12/02/2010 03:39:04 SIP Registration Success by SIP:... SIP[1]
29 12/02/2010 03:38:53 DSL link up DSL Link
30 12/02/2010 03:38:29 DSL link down DSL Link
31 12/02/2010 03:17:59 SIP Registration Success by SIP:... SIP[1]
32 12/02/2010 03:17:49 DSL link up DSL Link
33 12/02/2010 03:17:25 DSL link down DSL Link
34 12/02/2010 03:14:34 SIP Registration Success by SIP:... SIP[1]
35 12/02/2010 03:14:26 DSL link up DSL Link
36 12/02/2010 03:14:02 DSL link down DSL Link
37 12/02/2010 02:58:24 SIP Registration Success by SIP:... SIP[1]
38 12/02/2010 02:58:14 DSL link up DSL Link
39 12/02/2010 02:57:50 DSL link down DSL Link
40 12/02/2010 02:46:49 SIP Registration Success by SIP:... SIP[1]
41 12/02/2010 02:46:38 DSL link up DSL Link
42 12/02/2010 02:46:14 DSL link down DSL Link
43 12/02/2010 02:45:24 SIP Registration Success by SIP:... SIP[1]
44 12/02/2010 02:45:14 DSL link up DSL Link

Noise margin is nog steeds hetzelfde als gisteren: up 8dBm en down 7dBm (dit lijkt ook niet te fluctueren)

(vorige reactie: KillerBee in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19" )

[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 02-12-2010 06:09 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 17:06
@killerbee: Heb je PSTN of ISDN? Je attenuation-waarden zien er niet goed uit, waarschijnlijk zul je even met kabels in de weer moeten tussen je ISRA en modem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

PSTN. Ik check vrij regelmatig (maandelijks, soms vaker) het log en ook de dsl line status, daarom kan ik met zekerheid zeggen dat de line status waarden bij mij niet/nauwelijks fluctueren, ik neem aan dat als deze echt niet goed zijn, ik toch wel eerder tegen dit probleem zou zijn aangelopen? :? Tot twee dagen geleden werkte mijn verbinding probleemloos.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil best de bekabeling nakijken en -indien nodig- vervangen, maar ik wil toch graag eerst weten of het probleem niet extern kan liggen (daarom vroeg ik ook of er misschien werkzaamheden zijn geweest in de wijkcentrale).
Ik hoop dat de heren van Telfort Webcare hier iets over kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xaero,

Ik zie inderdaad ook dat er iets niet helemaal goed gaat, lijkt er op dat de modem door iets werd ontregelt.
Dat kan intern of extern zijn, een attack zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Inmiddels werkt het wel weer naar behoren, modem opnieuw opgestart?

@lithoijen,

Uw oorspronkelijke probleem speelde op het vorige netwerk, daar hebben we de oorzaak niet van gevonden.
Maar middels de omzetting naar het nieuwe netwerk is dat probleem niet meer aan de orde. Het ging alleen niet helemaal lekker aangezien u nog een ISDN modem had aangesloten.

@andyy,

Graag ontvang ik uw postcode (zonder spatie) en huisnummer in een DM.

@eggda,

Probeer eens inSSIDer, daarmee kunt u de draadloze kanalen in de buurt scannen en visualiseren.
Allicht dat u dan uw kanaalkeuze kunt optimaliseren ;)

@KillerBee,

Werkzaamheden aan een wijkcentrale zijn doorgaans niet de oorzaak van een instabiele lijn. Overigens kunt u wel altijd een overzicht van de ingeplande werkzaamheden inzien via onze mededelingen pagina.

@Obiter dictum,

Als het zo'n oud modem is, zal er naar alle waarschijnlijkheid geen garantie meer op zitten. Heeft u hier al contact over gehad met de klantenservice?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:43:
@Obiter dictum,
Als het zo'n oud modem is, zal er naar alle waarschijnlijkheid geen garantie meer op zitten. Heeft u hier al contact over gehad met de klantenservice?
Nee, nog geen contact mee gehad. Hoezo is dit trouwens een garantiekwestie, ik had juist begrepen dat omdat de modems eigendom van Telfort blijven zaken als inruilen bij kapotgaan eenvoudig zou zijn...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:11:
[...] ik had juist begrepen dat omdat de modems eigendom van Telfort blijven zaken als inruilen bij kapotgaan eenvoudig zou zijn...
Obiter dictum schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:43:
[...] mijn Zyxelrouter die volgens mij nog stamt uit de wanadoo tijd [...]
;)

Als het een ZyXEL modem in bruikleen is, is het geen probleem. Alle zwarte ZyXEL modems zijn in ieder geval allemaal koop-modems. Hiervoor zou u eerst het abonnement moeten omzetten, voordat wij u een bruikleenmodem kunnen leveren.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Telfort Webcare (Wouter),

het aanpassen van mijn profiel lijkt te helpen, de laatste uitval was gistermiddag om 16:45u, zag ik in het log, daarna (en tot nu toe) is de verbinding weer zo stabiel als een huis :) .
Bedankt nogmaals ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Ik heb een probleempje: ik heb een jaarcontract bij telfort afgesloten, en 2 weken later moest ik mijn woning uit :S Nu woon ik bij mij ouders, maar die hebben al internet waar ze tevreden mee zijn en waarvan ze het emailadres graag willen behouden. Dus mijn telfort verbinding verhuizen is geen optie. Nu moet ik dus het komende jaar gaan betalen voor een verbinding waar ik geen gebruik van maak. Weten jullie of hier iets aan te doen is? (ik ken niemand die mijn contract wil overnemen)

Iemand vertelde mij laatst ook dat er een regel/wet is die zegt dat je in situaties waar je geen woning hebt, of een woning waar al internet aanwezig is, dat providers dan verplicht zijn je contract te ontbinden. Ik heb hier nog nooit van gehoord :S klinkt dit jullie bekend in de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

@ webcare, Nog bedankt voor de bos bloemen.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bij Telfort internetplusbellen wel een eigen modem gebruiken of worden deze gegevens ook niet vrij gegeven?.
Pagina: 1 ... 12 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.