Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je kan proberen de oude 50 mm. f/1.8 te vinden :

Afbeeldingslocatie: http://www.zimfamilycockers.com/Canon50mmLens.jpg

Die lijkt wat meer op de f/1.4 en is daarom wat makkelijker voor Manual Focus gebruik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:50

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Dat is inderdaad een stuk interessanter dan de mkII in dit geval. Ook deze is voor onder de 100 euro te krijgen (2e hands) dus dat klinkt mij als muziek in de oren. Nu is alleen de vraag, in hoeverre weet deze lens betere video te capturen dan de 50mm/1.8 van pentacon die dus maar 15 euro waard is ongeveer. Ik neem aan dat deze canon geen last heeft van de blur/onscherpte die de pentacon soms heeft?

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:21

McMiGHtY

- burp -

Kijk voor de gein deze is door:

http://cinema5d.com/viewtopic.php?f=11&t=2710
Vintage lenzen voor foto/video dslr
Alternatieve objectieven

Kun je veel te weten komen of specifieke lenzen en wat daarvan de bijverschijnselen zijn, het kan soms wat hebben.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:01
Bigf00t schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:22:
Vandaag heb ik mijn 'Cinematics lens gear ring' ontvangen. Ze zijn in diverse kleuren verkrijgbaar maar ik ben voor zwart gegaan. Het is een mooi en degelijk product welke stevig op mijn lens geklemd zit.
Zie hier de Ebay link: http://www.ebay.com/itm/270932102641.

Ik vond op YouTube ook nog deze review van een andere tevreden gebruiker:

[video]
Ik heb er ook 3 besteld, maar loop tegen het probleem aan dat de ringen te groot zijn. Ik krijg mijn follow focus er niet meer tegenaan, ook niet als ik hem maximaal uitschuif. Jammer.

Verwijderd

Hoe komt het dat tijdens het filmen met mijn canon 50mm f1.8 klikgeluiden hoor als het diafragma verandert? ook het beeld schokt dan even. Met de kitlens heb ik hier geen last van. Is dit te voorkomen zonder alles manueel in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat hoort zo alleen heeft elke lens een ander soort geluid en sommige zijn bijna niet te horen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:56

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:48:
Hoe komt het dat tijdens het filmen met mijn canon 50mm f1.8 klikgeluiden hoor als het diafragma verandert? ook het beeld schokt dan even. Met de kitlens heb ik hier geen last van. Is dit te voorkomen zonder alles manueel in te stellen?
Je wilt juist manueel. Juist om te voorkomen dat je dit soort dingen krijgt en je lens gaat bepalen. Bij de kitlens (17-55?) zul je ook dingen moeten bemerken dat hij gaat knijpen. Gewoon handmatig doen = controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dan dat het beeld even schokt op het moment dat het diafragma verandert? Het is me met de kitlens nooit opgevallen eigenlijk. Manueel filmen is wel leuk voor korte shots op plekken waar het licht constant is maar dat is voor buiten eigenlijk niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je auto exposure wilt tijdens video, dan kan je dat beter via auto iso doen. Dat gaat in elk geval nog in redelijk subtiele stapjes en zonder mechanische actie en zonder invloed op je beeld (in de zin dat sluitertijd en diafragma echt je beeld beïnvloeden, iso enkel de belichting, afgezien van ruis natuurlijk).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het grote nadeel aan auto exposure is natuurlijk dat het veel vaker wisselt dan je wilt. Als je een home video maakt, dan zal dat je waarschijnlijk weinig interesseren, maar als je later het spul mooi wilt bewerken dan ga je je er aan storen. Stel dat je net op het randje zit qua belichting, dan zal je camera vrolijk heen en weer springen tussen 2 iso standen, dat bevordert de kwaliteit van het beeld echt niet.

Ik vraag mij af of het voor een home video niet beter is om auto shutter te hebben (als dat kan). Ben je je film-look wel kwijt, maar dat kan in veel meer stapjes ingesteld worden en ook veel meer licht hebben dan 1/50 op iso 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:03

SomerenV

It's something!

Aloys schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:43:
Het grote nadeel aan auto exposure is natuurlijk dat het veel vaker wisselt dan je wilt. Als je een home video maakt, dan zal dat je waarschijnlijk weinig interesseren, maar als je later het spul mooi wilt bewerken dan ga je je er aan storen. Stel dat je net op het randje zit qua belichting, dan zal je camera vrolijk heen en weer springen tussen 2 iso standen, dat bevordert de kwaliteit van het beeld echt niet.

Ik vraag mij af of het voor een home video niet beter is om auto shutter te hebben (als dat kan). Ben je je film-look wel kwijt, maar dat kan in veel meer stapjes ingesteld worden en ook veel meer licht hebben dan 1/50 op iso 200.
Als je homevideo wilt maken kun je beter een camcorder kopen. Gewoon volautomatisch, knopje drukken en altijd haarscherpe beelden (tenzij de autofocus het even af laat weten). Voor een DSLR geldt: als je video wilt gaan doen moet je weten wat je doen en moet je weten hoe je met bepaalde beperkingen om moet gaan. Zelf film ik alleen maar manueel, puur vanwege de controle die je dan hebt. Het kost misschien wat meer moeite (maar gaat na een tijdje ook vrijwel automatisch) maar het resultaat is echt veel beter!

(deze reactie is overigens meer gericht op r0ck3t maar ik gebruik de reactie van Aloys even om er op in te haken)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Heren en dames,

Ik ben op zoek naar een viewfinder voor mijn Canon 600d. Deze camera heeft een swivel scherm (kantelbaar ding dus) en ik zou graag de viewfinder gebruiken terwijl dit scherm is uitgeklapt en dus nog kan bewegen. Het beste zou dan zijn dit te doen zonder ijzeren frame, of met een frame dat het scherm niet hindert bij het inklappen, want het is de bedoeling dat dit nog wel kan. (helemaal terug in de beginpositie klappen zodat deze ook weer veilig in een tas kan of iets dergelijks)

Nu heb ik hiervoor op internet een leuke oplossing gevonden. Een hoesje wat om een uitklapscherm gehangen kan worden met klittenband (dus snel weer te verwijderen) waar dan weer een normale viewfinder aan geklikt kan worden. Hierbij heb je dus geen lijm en geen obsctructie bij het inklappen van het scherm terwijl toch het geheel nog gekanteld kan worden.

Helaas sturen ze dit ding alleen naar America, en ik kan helaas geen europees alternatief vinden. Iemand enig idee of ervaringen met alternatieven?

Hier nog de link van het ding dat ik had gevonden:
http://cheesycam.com/carr...vel-lcd-viewfinder-mount/

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Bombtrack schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:54:
Heren en dames,

Ik ben op zoek naar een viewfinder voor mijn Canon 600d. Deze camera heeft een swivel scherm (kantelbaar ding dus) en ik zou graag de viewfinder gebruiken terwijl dit scherm is uitgeklapt en dus nog kan bewegen. Het beste zou dan zijn dit te doen zonder ijzeren frame, of met een frame dat het scherm niet hindert bij het inklappen, want het is de bedoeling dat dit nog wel kan. (helemaal terug in de beginpositie klappen zodat deze ook weer veilig in een tas kan of iets dergelijks)

Nu heb ik hiervoor op internet een leuke oplossing gevonden. Een hoesje wat om een uitklapscherm gehangen kan worden met klittenband (dus snel weer te verwijderen) waar dan weer een normale viewfinder aan geklikt kan worden. Hierbij heb je dus geen lijm en geen obsctructie bij het inklappen van het scherm terwijl toch het geheel nog gekanteld kan worden.

Helaas sturen ze dit ding alleen naar America, en ik kan helaas geen europees alternatief vinden. Iemand enig idee of ervaringen met alternatieven?

Hier nog de link van het ding dat ik had gevonden:
http://cheesycam.com/carr...vel-lcd-viewfinder-mount/ :*)
http://www.ebay.com/itm/S...-60D-CAMERA-/320863503023
En nog goedkoper ook.

Zo gevonden http://www.google.nl/#hl=...=39314241&biw=320&bih=508

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 03-12-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 20:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben regelmatig bezig met filmen, en ook ga ik me bezig houden met reportages en interviews etc....
Nu ben ik van plan om een Behringer XM8500 te nemen, maar voor de toekomst zit ik wel aan draadloze mini-microfoons (dasspeld) te denken. Ik neem aan dat de meeste wel op 3,5mm jack zullen werken.

En zijn er meerdere mensen hier die ervaring hebben met zo iets, en wat de prijsklasses zijn, en binnen de juiste frequenties zitten die in ons land zijn toegestaan?

Ik lees over hele dure Sennheisers van 1000 euro (voor zender+ontvanger alleen) maar er moet toch wel wat goedkopers zijn? Geen idee wat Tweakers TV voor hun reportages nou precies gebruikt?

Iemand die wat advies kan geven?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Een van de goedkoopste en meest gebruikte setjes is de Sennheiser G3. Voor een zender, ontvanger en lavalier bedoel je zo'n €500/600 euro. Sony heeft eenzelfde soort kitje voor een soortgelijke prijs. Goedkopere setjes ben ik niet bekend mee, maar dat zijn vaak oude dingen die problemen hebben met frequenties enzo. Met de G3 zit je goed, eventueel een 2e hands Sennheiser G2 setje, dat moet wel lukken voor zo'n €300/350,-

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Ah enorm bedankt, E-bay was op mijn werk geblokkeerd, en heb om een of andere reden daarom thuis ook al die links overgeslagen...raar. Maar toch bedankt!

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Er is hier wel eens over shoulder rigs en stabilisatie-systemen gepraat en vandaag kwam ik een nieuw merk tegen: Sevenoak. Ze zichten zich vooral op entry-level systemen en door het lagere maximale gewicht van de meeste van hun rigs zijn de prijzen enorm gunstig. Het probleem is echter dat omdat ze zo nieuw zijn, er nagenoeg geen reviews of voorbeeld-filmpjes te vinden zijn. Iemand hier die ervaring heeft met het merk?

Schoulder-rig voor €65
Stabilisatie (soort glidecam) voor €78
Viewfinder (lijkt op die van Zacuto) voor €89,95
Nog een shoulder-rig voor €119

Qua prijs dus erg aantrekkelijk, en wat die shoulder-rigs betreft geloof ik het allemaal wel, maar die stabilisator vertrouw ik niet.

Hier overigens nog de homepage van het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Voor die prijzen zou ik eigenlijk willen zeggen: probeer het uit :P Alleen die glidecam-alternatief zou ik niet vertrouwen, €79 voor zo'n ding, terwijl elk ander (goed) merk minimaal 4-5x zoveel ervoor vraagt lijkt me een beetje too good to be true.

Alhoewel die geschikt is voor camera's tot 950 gram, dus voor een DSLR is 'ie eigenlijk al veel te licht.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 09-12-2012 19:10 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Hahn schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:08:
Voor die prijzen zou ik eigenlijk willen zeggen: probeer het uit :P Alleen die glidecam-alternatief zou ik niet vertrouwen, €79 voor zo'n ding, terwijl elk ander (goed) merk minimaal 4-5x zoveel ervoor vraagt lijkt me een beetje too good to be true.
Dat is dus een beetje het ding. Er is tot nu toe altijd een soort monopolie geweest in die markt waardoor je als merk enorm veel kunt vragen. Qua materialen en productie zijn die dingen bij lange na niet zo duur. Daarom twijfel ik ook enorm. Die schouder dingen zien er dan wel weer prima uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, die shoulderrigs zien er best aardig uit en qua materialen is het eigenlijk ook niks. Paar buizen en klaar.

Voor een paar tientjes kan je zelf ook makkelijk zoiets bouwen:

$20 DIY Shoulder Rig (1 schouder)

$25 DIY Shoulder Rig (2 schouders)

Alleen ziet dat er natuurlijk niet bepaald professioneel uit. Dus dat je dan voor 3x dat bedrag wel een gelikt product kan krijgen lijkt me heel redelijk. Maar van die shoulderrigs van €300-1000 vind ik flink over the top.

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 09-12-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik heb hier een 3D model liggen klaar om uitgewerkt te worden (hoera voor connecties bij een bedrijf waar ze aluminium kunnen bewerken) maar zelfs dan wordt het nog lastig om tegen die prijs van Sevenoak op te boksen. Daarbij vind ik hun design ook wel gaaf. Zelfbouw is leuk, maar het moet er wel nog leuk uit zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

SomerenV schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:15:
Ik heb hier een 3D model liggen klaar om uitgewerkt te worden (hoera voor connecties bij een bedrijf waar ze aluminium kunnen bewerken) maar zelfs dan wordt het nog lastig om tegen die prijs van Sevenoak op te boksen. Daarbij vind ik hun design ook wel gaaf. Zelfbouw is leuk, maar het moet er wel nog leuk uit zien ;)
Precies... Heb het altijd verrot om met een paar stukken afvoerpijp op je schouder te gaan lopen. Ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
SomerenV schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:01:
Er is hier wel eens over shoulder rigs en stabilisatie-systemen gepraat en vandaag kwam ik een nieuw merk tegen: Sevenoak. Ze zichten zich vooral op entry-level systemen en door het lagere maximale gewicht van de meeste van hun rigs zijn de prijzen enorm gunstig. Het probleem is echter dat omdat ze zo nieuw zijn, er nagenoeg geen reviews of voorbeeld-filmpjes te vinden zijn. Iemand hier die ervaring heeft met het merk?

Schoulder-rig voor €65

Qua prijs dus erg aantrekkelijk, en wat die shoulder-rigs betreft geloof ik het allemaal wel, maar die stabilisator vertrouw ik niet.

"Nieuw merk" precies... Dit zijn gewoon Opteka producten met een andere naam. Opteka is niet bepaald een high-end merk. Ik kan je aanraden om gewoon meteen deftig materiaal te kopen. Dit wil niet zeggen dat je enkele duizenden euros moet uitgeven maar bv. Cage/FollowFocus van Kamerar is heel erg aan te raden.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Gisteren de Proaim FC-10 besteld voor 130 euro. Heb even rondgezocht en het schijnt een prima rig te zijn, zeker voor die prijs. Ik verwacht hem volgende week binnen en laat dan wel weten wat ik ervan vind :)

Afbeeldingslocatie: http://www.proaimshop.com/pas/images/T/FC-10%20Shoulder%20Mount%20rig.jpg

Proaim Filmcity Shoulder Support Mount Rig (FC-10)

Iedereen overigens bedankt voor de reacties :) Ik twijfelde enorm over dat andere spul en het gebrek aan reviews maakte me nóg huiveriger. Hopelijk is de FC-10 wel wat :)

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

SomerenV schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:05:
Gisteren de Proaim FC-10 besteld voor 130 euro. Heb even rondgezocht en het schijnt een prima rig te zijn, zeker voor die prijs. Ik verwacht hem volgende week binnen en laat dan wel weten wat ik ervan vind :)

[afbeelding]

Proaim Filmcity Shoulder Support Mount Rig (FC-10)

Iedereen overigens bedankt voor de reacties :) Ik twijfelde enorm over dat andere spul en het gebrek aan reviews maakte me nóg huiveriger. Hopelijk is de FC-10 wel wat :)
Carbon fiber rods zie ik. Kan alleen niet ontdekken waar de Z-bracket van gemaakt is. Lijkt kunststof. En dat schuim op de schouder heeft ook niet het eeuwige leven. Maar is makkelijk vervangbaar lijkt mij. Echter overall ziet het er best geil uit. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 13-12-2012 13:33 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ziet er goed uit, ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn en of de kwaliteit een beetje meevalt..

• SomerenV

SomerenV

It's something!

ManiacsHouse schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:19:
[...]

Carbon fiber rods zie ik. Kan alleen niet ontdekken waar de Z-bracket van gemaakt is. Lijkt kunststof. En dat schuim op de schouder heeft ook niet het eeuwige leven. Maar is makkelijk vervangbaar lijkt mij. Echter overall ziet het er best geil uit. :)
De brackets zijn gemaakt van een of ander hoge kwaliteit kunststof en de rods zijn inderdaad Carbon Fiber. Verder is alles gewoon volgens industrie-standaarden dus te gebruiken met follow focus-systemen, matte boxes, etc. Ben echt heel benieuwd of het wat is. Wel moet ik nog een tegengewicht regelen, maar dan kan niet moeilijk zijn. :+

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

SomerenV schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:59:
[...]
Wel moet ik nog een tegengewicht regelen, maar dan kan niet moeilijk zijn. :+
Vriendin er aan en gaan met de banaan. :X

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand nog een tip voor een goede rails voor op een statief? Heb een Manfretto statief en wil daar eigen nog een rails op voor mooie shots maar die dingen zijn veelal kneiter duur :X

• SomerenV

SomerenV

It's something!

DaannO schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:06:
Iemand nog een tip voor een goede rails voor op een statief? Heb een Manfretto statief en wil daar eigen nog een rails op voor mooie shots maar die dingen zijn veelal kneiter duur :X
Vanaf 170 euro. Geen idee of dit is wat je bedoeld, maar misschien is het wel wat :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

SomerenV schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:10:
[...]

Dat is dus een beetje het ding. Er is tot nu toe altijd een soort monopolie geweest in die markt waardoor je als merk enorm veel kunt vragen. Qua materialen en productie zijn die dingen bij lange na niet zo duur. Daarom twijfel ik ook enorm. Die schouder dingen zien er dan wel weer prima uit :)
Monopolie is niet helemaal de juist term denk ik. Volgens mij zijn er al jaren verschillende fabrikanten van dit spul. Het punt is denk ik meer dat dit soort producten tot voor kort nauwelijks door hobbyisten werden gebruikt, maar lauter door professionals. En net zoals met professionele camera's, lenzen en accessoires betaal je daar gewoon de hoofdprijs voor.

Met de introductie van de videoDSLR is er nu vanuit de hobbywereld ineens vraag ontstaan naar allerlei rigs en videoaccessoires om de functionele/ergonomische tekortkomingen van videoDSLRs op te lossen. Het kost gewoon wat tijd voordat er fabrikanten in dat gat springen om ook in dat segment producten neer te zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DaannO
SomerenV schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:57:
[...]

Vanaf 170 euro. Geen idee of dit is wat je bedoeld, maar misschien is het wel wat :)
Jup, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik heb gisteren de shoulder-rig binnengekregen. Eerste indruk is erg goed, al helemaal voor de prijs! Camera zit op de juiste positie en ik hoef m'n hoofd niet in een rare houding te houden om te kunnen filmen. In het weekend ga ik uitgebreid testen en plaats ik hier een mini-review :) Voor nu heb ik maar één foto. Je hebt er niet veel aan, maar het is beter dan niks :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qnmvT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
SomerenV schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:39:
Ik heb gisteren de shoulder-rig binnengekregen. Eerste indruk is erg goed, al helemaal voor de prijs! Camera zit op de juiste positie en ik hoef m'n hoofd niet in een rare houding te houden om te kunnen filmen. In het weekend ga ik uitgebreid testen en plaats ik hier een mini-review :) Voor nu heb ik maar één foto. Je hebt er niet veel aan, maar het is beter dan niks :+

[afbeelding]
Helemaaaaal niet gek! Ben benieuwd naar je review.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Negakinu schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:49:
[...]

Helemaaaaal niet gek! Ben benieuwd naar je review.
Ben zelf ook aangenaam verrast eerlijk gezegd. 130 euro is belachelijk weinig voor een dergelijke rig, dus dan zeg je jezelf steeds 'verwacht er niet teveel van, als het maar werkt!'. Het enige minpuntje tot nu toe is dat de buis waar de handvaten aanzitten bewogen kan worden, ondanks dat het vast zou moeten zitten, maar dat is met twee kleine stukjes rubber op te lossen. Qua stabiliteit is het een wereld van verschil met m'n 50mm lensje dat toevallig op de camera zat. Geen irritante kleine trillingen meer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zit je camera niet wat ver naar achteren? Ben ook benieuwd naar de review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Proaim Filmcity shouldermount mini-review

Ik wilde eigenlijk in het weekend al de shouldermount uittesten, maar vanwege wat last-minute kerstinkopen en regenachtig weer heb ik dit uitgesteld tot vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eKkqi.jpg?1
Hierboven zie je de mount. Hij is redelijk rechtoe-rechtaan. De handles kun je naar voren of achteren draaien en zo'n beetje alles kan naar voren of achteren geschoven worden zodat het allemaal aansluit op wat je fijn vindt. De camera zit precies op de juiste hoogte om hem te gebruiken in combinatie met een viewfinder zodat je je hoofd niet raar hoeft te houden om door een viewfinder heen te kijken. Anyways, het belangrijkste is natuurlijk hoe dit ding het doet!

130 euro is geen geld voor een shouldermount vergeleken met de versies die al snel 4x zo duur zijn. Een gevalletje 'to good to be true'? Nee, absoluut niet! Vandaag heb ik hem hier in het dorp gebruikt en ik ben er zeer tevreden mee. Als stabilisator doet hij zijn werk uitstekend en hij ligt comfortabel in je hand en op je schouder.

- Ligt lekker in de hand en is niet te zwaar.
- Focussen gaat zonder follow-focus best goed, maar een follow-focus zal wel een must zijn.
- Er is ruimte op de mount voor een follow-focus, mattebox, microfoon en counterweight, dus voldoende uitbreidingsmogelijkheden.
- De buis waar de handles aan zitten kan nog bewogen worden, zelfs als je de moertjes helemaal aangedraaid hebt. Gelukkig is dit eenvoudig op te lossen met wat kleine stukjes antislip-rubber of iets in die richting.
- De mount is prima ergens neer te zetten als je even een pauze neemt.
- Helaas geen tas meegeleverd, dus vervoer is even wat lastiger. Je kunt hem in zijn geheel meenemen (wat prima te doen is) of je haalt het deels uit elkaar en stopt het in een eigen tas.
- De materialen voelen stevig aan en kunnen volgens mij wel tegen een stootje.

Kleine minpuntjes dus die allemaal wel op te lossen zijn, maar voor een dergelijke prijs ben ik zeer onder de indruk. Een van de grootste voordelen van de mount, naast de stabiliteit, is de uitstraling die je hebt. Het staat veel professioneler dan filmen vanuit de hand of vanaf monopod en mensen weten tenminste dat je aan het filmen bent in plaats van fotograferen. Anyways, genoeg gepraat, tijd voor een impressiefilmpje! Het is puur bedoeld als testcase voor de mount, zodat iedereen kan zien of de beelden een beetje stabiel zien. Alles, op wat shots in het begin na, is gedaan met de 50mm f/1.8, dus geen optische stabilisatie. Als camera is de 550D gebruikt.

Er zitten wat rare frameskips (althans, daar lijkt het op) in de video, geen idee waarom.

De schouldermount is hier te koop voor 128 euro (gratis verzenden naar Nederland) en met deze couponcode:OliDSLR7 krijg je nog 7 procent korting. Voor iedereen met een krap budget die op zoek is naar een shouldermount is dit een erg goede koop. Ik heb hem uiteraard nog maar even gebruikt, maar ben erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb verschillende shoulderrigs gehad maar voor mijn toepassing vind ik het niet handig werken.
Daarom ga ik nu maar eens proberen of een stabilizer wat voor me is.

Ik heb zojuist de Flycam Nano besteld:
http://www.camerakings.co...camcorders-upto-700-grms/

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.bigcommerce.com/server1800/72002/products/56/images/764/nano-18__26328.1312986960.1280.1280.jpg

Het balanceren schijnt in het begin best een aardig klusje te zijn dus daar heb ik al rekening mee gehouden.
Ook lees ik overal dat het best wat oefening kost om er goed mee te kunnen werken, maar de beelden die ik zie zien er erg strak uit :)

Deze post op CheesyCam vond ik wel interessant:
http://cheesycam.com/flyc...-video-camera-stabilizer/

Nadat ik mijn bestelling geplaatst had vond ik trouwens aan de hand van de Camera kings gegevens nog deze website: http://www.filmingdepot.com. Als je het design ziet is het snel duidelijk wie erachter zit ;) Het vreemde is dat de prijzen wel verschillen. Op de Flycam Nano scheelt het een tientje (in dollars). Helaas zag ik het pas na het bestellen.

Edit:
Ondanks het kleine prijsverschil had ik toch even een mailtje gestuurd. Het verschil heb ik direct als refund gekregen dus dat wel netjes!

[ Voor 6% gewijzigd door Bigf00t op 31-12-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

SomerenV schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:01:

Schoulder-rig voor €65

Heb afgelopen week een schouderstatief van Sevenoak aangeschaft. Een iets uitgebreidere versie dan de 119 euro variant die jij noemt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3lPpi7P6KAMv53LgduEGyJo3/full.jpg
Sevenoak SK-R01P
(ook op de foto: LCDVF en een paar focus ringen)

Nu nog met zelfgeknutseld contragewicht. Nog een keer de originele accessoire bestellen.

Heb er nog niet echt mee gewerkt, maar het voelt in elk geval allemaal wel stevig aan en met een contragewicht er aan voelt het wel comfortabel aan. Met een batterygrip onder de camera komt ie mooi op hoogte om door de viewfinder loupe te loeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
Hier op mijn werk willen we ook een DSLR aanschaffen die vooral voor video gebruikt zal gaan worden. De laatste tijd doen we steeds meer video-projecten en tot nu toe huren we altijd apperatuur.
Het budget ligt zo rond de €5000 euro, en daar moet dan ook alles bij in zitten (camera, microfoon, statief etc). De kit zal het meeste gebruikt gaan worden voor interviews en "business-to-business" video's.

Zelf zat ik te denken aan de volgende configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Canon EOS 5D Mark II Zwart€ 1.629,-€ 1.629,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.629,-

Sachtler Ace statief (rond de €600)
Tilta Runner Rig (€800)

Alleen ben ik een beetje in dubio over de lenzen en de audio. Zal ik kiezen voor een paar leuke Samyung Primes? Of gewoon een goede Canon EF 24-70 kiezen die eigenlijk allround alles aan kan?

Tevens moet ik ook nog iets hebben om de audio goed op op te nemen(welke recorder?), ik zat te denken aan de Rode microfoon voor het vlugge werk en een boom + richtmicrofoon voor de interviews etc.

Hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

[b][message=39565592,noline]Tevens moet ik ook nog iets hebben om de audio goed op op te nemen(welke recorder?), ik zat te denken aan de Rode microfoon voor het vlugge werk en een boom + richtmicrofoon voor de interviews etc.
Ik heb zelf voor interviews altijd gebruik gemaakt van een lavalier. Dit werkte erg goed, plus dat je niemand nodig hebt om je boom vast te houden ;)

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Terrz: Een 24-105 kan ook leuk zijn voor het filmen, omdat deze Image Stabelizer heeft. Deze lens is alleen wel een stop minder lichtsterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik wil binnenkort een camera aanschaffen om te filmen, voor wat projectjes (film nu veel met mijn mobiel ;p). Wat is aan te raden? niet gelijk het duurste van het duurste maar om mee te beginnen. Waar moet ik een beetje op letten ?

b.v.d. Patryk,

EDIT : Ik heb uiteraard zelf ook al een beetje research gedaan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer ;p

[ Voor 18% gewijzigd door gangstahh op 16-01-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

gangstahh schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:51:
Ik wil binnenkort een camera aanschaffen om te filmen, voor wat projectjes (film nu veel met mijn mobiel ;p). Wat is aan te raden? niet gelijk het duurste van het duurste maar om mee te beginnen. Waar moet ik een beetje op letten ?

b.v.d. Patryk,

EDIT : Ik heb uiteraard zelf ook al een beetje research gedaan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer ;p
Tsja wat is duurste van het duurste...
Canon 550D. Kost je geen berg en kan veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
(Ik weet niet of het in het goede topic zit. De Sony NEX 5N is tenslotte geen DSLR.)

Door een eenvoudige hotshoe adapter te kopen
kun je de Sony NEX makkelijk uitbreiden met accessoires

Zoals een waterpas, lamp, geluidsrecorder, microfoon e.d.
Ik heb een paar voorbeelden in het volgende fillumpie verwerkt.

http://youtu.be/19fk1QbUkfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Laatst online: 22:26
ManiacsHouse schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:35:
[...]

Tsja wat is duurste van het duurste...
Canon 550D. Kost je geen berg en kan veel.
Nice! Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Magic Lantern erop en gaan met de banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Laatst online: 24-08 22:21
Ik heb m'n rig inmiddels ook opgebouwd, na een tijdje lurken zal ik 'm dan ook maar laten zien. :)
Bestaat uit een Sony A57, wat een beetje een vreemde eend in de bijt is qua filmen. M'n broer en ik gebruiken echter al Sony om te fotograferen, dus dit scheelt gewoon een hoop lenzen aanschaffen.
Voor audio heb ik gekozen voor een (tweedehans) Rode VideoMic Pro. Deze is aangesloten op een koptelefoon-versterker die ik nog had liggen. Aangezien deze het signaal splitst en versterkt kan ik gewoon meeluisteren terwijl het signaal wel door de camera wordt opgenomen. Een field recorder staat nog op de verlanglijst.
Als viewfinder een Carry Speed VF-3 gekozen, welke via een soort quick-release gemonteerd zit. Veel anderen werken met een frame dat je op de camera plakt, maar dat werkt niet met het beweegbare scherm van de A57. Is een absoluut een verademing, maakt het schieten en scherpstellen zoveel makkelijker. Gekocht voor 99 dollar tijdens een actie.
Dit alles hangt op/aan een Photography & Cinema Prime Rig. Keuze is hierop gevallen omdat deze lekker flexibel is, de schouderpad is namelijk 90 graden te verstellen waardoor je die op je borst kan drukken om "gun style" te schieten. Hiervoor moet ik wel 2 buisjes losschroeven, waar ik normaal het contragewicht aan heb hangen. Verder is alles van aluminium en verstelbaar/uitwisselbaar. En voor 200 dollar (cyber monday), inclusief swiss rods en een friction arm, is het ook best betaalbaar.
Enige dat nog "mist" is een variabel ND-filter, maar die vind ik nog vrij prijzig. :X
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fRfRDzjl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

_gibeon_ schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:01:
Ik heb m'n rig inmiddels ook opgebouwd, na een tijdje lurken zal ik 'm dan ook maar laten zien. :)
Bestaat uit een Sony A57, wat een beetje een vreemde eend in de bijt is qua filmen. M'n broer en ik gebruiken echter al Sony om te fotograferen, dus dit scheelt gewoon een hoop lenzen aanschaffen.
Voor audio heb ik gekozen voor een (tweedehans) Rode VideoMic Pro. Deze is aangesloten op een koptelefoon-versterker die ik nog had liggen. Aangezien deze het signaal splitst en versterkt kan ik gewoon meeluisteren terwijl het signaal wel door de camera wordt opgenomen. Een field recorder staat nog op de verlanglijst.
Als viewfinder een Carry Speed VF-3 gekozen, welke via een soort quick-release gemonteerd zit. Veel anderen werken met een frame dat je op de camera plakt, maar dat werkt niet met het beweegbare scherm van de A57. Is een absoluut een verademing, maakt het schieten en scherpstellen zoveel makkelijker. Gekocht voor 99 dollar tijdens een actie.
Dit alles hangt op/aan een Photography & Cinema Prime Rig. Keuze is hierop gevallen omdat deze lekker flexibel is, de schouderpad is namelijk 90 graden te verstellen waardoor je die op je borst kan drukken om "gun style" te schieten. Hiervoor moet ik wel 2 buisjes losschroeven, waar ik normaal het contragewicht aan heb hangen. Verder is alles van aluminium en verstelbaar/uitwisselbaar. En voor 200 dollar (cyber monday), inclusief swiss rods en een friction arm, is het ook best betaalbaar.
Enige dat nog "mist" is een variabel ND-filter, maar die vind ik nog vrij prijzig. :X
[afbeelding]
Zit er vet uit.Waar heb je die Carry Speed vandaan?
Waar is zo'n koptelefoonversterker verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
De viewfinder komt dus bij Carry Speed vandaan.
De versterker is een Fiio E7, die ik normaal gebruik als DAC. Deze staat op stand 25, wat in mijn geval gewoon een 1:1 doorgave van de audio blijkt te zijn. Echter kan je voor dat geld veel beter een field recorder (bijv Zoom H4N of Tascam DR-40) kopen. Ik had de Fiio toevallig nog liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik vind die Carry Speed Viewfinder niet echt geweldig eerlijk gezegd, maar er is ook eigenlijk niks beters voor dat geld :|

- Ik moest hem meteen na ontvangst uit elkaar halen om wat vezeltjes tussen de lenzen te verwijderen.
- Oculair heeft als het ware "vignetting" dus je moet echt effe kijken hoe je hem afstelt/gaat gebruiken.
- Als je een grip onder je 7D hebt zoals ik dan past het allemaal nog maar net en i.c.m. een 5dMKII + grip kan je het schudden, want dan zijn de 2 rails om de viewfinder heen niet hoog genoeg :F
- Het "quick release" gedeelte vind ik redelijk stroef werken. Beetje gammel af en toe, maar blijft wel zitten gelukkig.
- 99 USD + 33 € extra heffing vanwege de Fedex shipment uit China ... blijkbaar voelen ze zich te goed ten opzichte van de rest van de eBay sellers uit China die de produkten gewoon als normale post versturen 8)7 Op de Carry Speed website doen ze alsof ze 100% uit USA zijn en totaal niet GGS misbruiken voor de produktie... LOL!

Maar goed... het is beter dan niks en voor die paar keer dat ik het zal gebruiken goed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
Voor dit geld ga je sowieso niks beters vinden, laten we dat voorop stellen. :)

De vignetting kan ik me in vinden, eigenlijk is de vergrotingfactor nét iets te groot. Stoort mij niet, omdat mijn scherm net iets kleiner is dan waar 'ie voor gemaakt is.
Verder heb ik 10 dollar betaald voor shipping en nog geen "naheffing" (wat gewoon invoerrechten zijn, kan CS ook niets aan doen) ontvangen. Dus dat valt ook nog mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Even terug op de vraag over de aanschaf van een wireless transmitter-recieverpack voor een lavalier...

Tot nu toe hebben we veel gehoord over Sennheiser, maar zijn er ook andere merken waar ik naar zou kunnen kijken.

Ik ben van plan om met regelmaat wel eens interviews af te nemen op plekken zonder veel omgevingsgeluid, en hoor veel positieve dingen over lavaliers in deze situatie. Hoe is Rode hierin, deze hebben ook lavaliers, maar ook goede transmitter-recieverpacks?
Of heeft iemand anders nog een advies voor max. 300 euro? Of is dit gewoon niet te halen?

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 05-02-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vond dit wel een goede review die meerdere setjes bespreekt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

AW_Bos schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:50:
Even terug op de vraag over de aanschaf van een wireless transmitter-recieverpack voor een lavalier...

Tot nu toe hebben we veel gehoord over Sennheiser, maar zijn er ook andere merken waar ik naar zou kunnen kijken.

Ik ben van plan om met regelmaat wel eens interviews af te nemen op plekken zonder veel omgevingsgeluid, en hoor veel positieve dingen over lavaliers in deze situatie. Hoe is Rode hierin, deze hebben ook lavaliers, maar ook goede transmitter-recieverpacks?
Of heeft iemand anders nog een advies voor max. 300 euro? Of is dit gewoon niet te halen?
Wat dacht je van deze? :P
http://www.buyincoins.com...208-new-product-5360.html

En doen het ook nog redelijk.

Eerlijk gezegd begrijp ik de prijsstelling niet. Een draadloze mic voor over de € 300... Kreeg pas de vraag of ik interesse had in een simpele fieldmixer. Ding had nieuw € 600 euro gekost, wilden ze nog 400 voor hebben. Dan zal het wel 'profi' zijn, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Tja, het punt is ook de freqentie he, ik weet (nog) niet wat de frequentie is van de Kongin, maar met 'verboden' freqenties heb je kans op storingen en inteferentie enzo... Dat wil je niet, helemaal niet nu DVB-T op een deel van frequentiereeks zit waar oude microfoonapparatuur op uitzend...

Maar goed, ik moet eens de frequentie bekijken. Sennheizer heeft een mooi overzicht van de gebruikte frequenties in Nederland. Zal morgen eens opzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

ManiacsHouse schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:14:
[...]

Wat dacht je van deze? :P
http://www.buyincoins.com...208-new-product-5360.html

En doen het ook nog redelijk.
[video]

Eerlijk gezegd begrijp ik de prijsstelling niet. Een draadloze mic voor over de € 300... Kreeg pas de vraag of ik interesse had in een simpele fieldmixer. Ding had nieuw € 600 euro gekost, wilden ze nog 400 voor hebben. Dan zal het wel 'profi' zijn, maar toch...
Als ik andere youtube filmpjes bekijk lijkt het wel bagger te zijn.
Misschien ook maar eens bestellen en zelf een review maken.
Alleen zitten we nu met het chinees nieuwjaar. :(

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Gutteguttegut schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:27:
[...]
Als ik andere youtube filmpjes bekijk lijkt het wel bagger te zijn.
Misschien ook maar eens bestellen en zelf een review maken.
Alleen zitten we nu met het chinees nieuwjaar. :(
Ik heb er inmiddels 1 besteld. Puur voor de fun en als backup. Zou inmiddels onderweg zijn. Zal dan ook eens review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier volgens mij nog zo'n apparaat liggen, hele tijd geleden voor de test gekocht maar het was nog slechter als dat ik had verwacht.
Veel ruis, rare bijgeluiden en slecht tot niet af te stellen.
De goedkoopste optie is om een losse recorder te gebruiken zoals bij een Zoom H1 icm een lav mic.
En sinds kort heeft Rode ook een lav mic die je icm hun software op de iPhone kan gebruiken: http://www.smartlav.com/
Je kan op je telefoon uiteraard ook de app iTalk gebruiken icm een andere lav mic met iPhone connector voor het geval je het maar incidenteel gaat gebruiken.

Mocht je het vaker gebruiken en een beperkt budget hebben, dan kan je beter op zoek gaan naar een gebruikt Sennheiser G2 setje zodat je de audio ook kan monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
SomerenV schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:57:
[...]

Ik zit nog eens te kijken naar een goed rails. Iemand nog tips? Ben eigenlijk op zoek naar een rails met van die rollers er in, in plaats van dat plastic er tussen. Schijnt veel soepeler te rollen namelijk.. Iemand tips voor een niet al te dure unit, rond de 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:18:
Ik heb hier volgens mij nog zo'n apparaat liggen, hele tijd geleden voor de test gekocht maar het was nog slechter als dat ik had verwacht.
Veel ruis, rare bijgeluiden en slecht tot niet af te stellen.
De goedkoopste optie is om een losse recorder te gebruiken zoals bij een Zoom H1 icm een lav mic.
En sinds kort heeft Rode ook een lav mic die je icm hun software op de iPhone kan gebruiken: http://www.smartlav.com/
Je kan op je telefoon uiteraard ook de app iTalk gebruiken icm een andere lav mic met iPhone connector voor het geval je het maar incidenteel gaat gebruiken.

Mocht je het vaker gebruiken en een beperkt budget hebben, dan kan je beter op zoek gaan naar een gebruikt Sennheiser G2 setje zodat je de audio ook kan monitoren.
Sennheiser G2 gaat eruit, in 2015 wordt er G3 geadviseerd vanwege de frequentie-aanpassingen in de ether. Ik heb geen idee welke frequenties de G2 gebruikt, maar ik denk dat er nog wel een paar overblijven welke zullen werken, maar veel zullen het er niet zijn, gok ik. Dat moet ik nog eens uitzoeken mocht ik for the time being een G2 ga kopen. G3 zal ook wel op termijn goedkoper worden lijkt me zo?

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 06-02-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad wat berichten voorbij zien komen ivm frequenties de veiling en draadloze gear.
Als je zoekt op deze freqentie kom je genoeg berichten tegen maar heb me er nog niet in verdiept.
https://www.google.nl/search?q=806-814MHz
Infopagina van Sennheiser: http://www.sennheiser.nl/whitespace
En hier een PDF van Sennheiser met freqentieblokken> http://www.google.nl/url?...sKg&bvm=bv.41934586,d.d2k

Daarnaast zijn deze G2/G3 setjes er ook in verschillende versies/frequentieblokken.

Er zit nog een behoorlijk gat tussen de prijzen van een gebruikt G2 en G3 setje, en aangezien je per zender ook 1 ontvanger nodig hebt kan het aardig in de papieren lopen heb je ook weer een setje nodig voor de 2e persoon of 3e persoon.(interviewer en client+partner)
Dit is helemaal afhankelijk van de situatie en jouw wensen en budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ZIjn het nou echt twee verschillende apparaten die zenders en ontvangers, of is het een optie die je aan aan klikken of een device nou een zender of ontvanger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn 2 verschillende kastjes, zender is te herkennen aan de mute knop.

Voor meer info: http://www.sennheiser.nl/...adcast-eng-film_ew-100-g3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Hebben jullie hier tips voor goede schouderrigs (ook redelijk uit te breiden/extra dingen als FF en schermpje op te zetten) voor een redelijk bedrag? Sommige zijn echt belachelijk duur. Er moet toch een erg goede zijn voor rond de €150?!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Peter_Aragorn schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:40:
Hebben jullie hier tips voor goede schouderrigs (ook redelijk uit te breiden/extra dingen als FF en schermpje op te zetten) voor een redelijk bedrag? Sommige zijn echt belachelijk duur. Er moet toch een erg goede zijn voor rond de €150?!
Effe stukje terug lezen. ;)
SomerenV in "Het video-dSLR hardware topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Had ik gelezen, maar bevalt die nog steeds?

Heb wel een aantal pagina's terug gelezen hoor, maar daarna niks meer over de gekochte rigs gelezen. Ervaringen etc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Peter_Aragorn schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 09:47:
Had ik gelezen, maar bevalt die nog steeds?

Heb wel een aantal pagina's terug gelezen hoor, maar daarna niks meer over de gekochte rigs gelezen. Ervaringen etc,
SomerenV een DM sturen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Zeg, dat is geen slecht idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Jeuh! Carnaval :+
:/
Maar zo makkelijk is tweakers dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
ManiacsHouse schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:14:
[...]

Jeuh! Carnaval :+
:/
Maar zo makkelijk is tweakers dus :)
Maar mijn andere vraag staat natuurlijk nog steeds, anderen zijn vrij om te antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik heb mijn Sevenoak rig inmiddels één keer uitgebreid gebruikt. Is best wel goed bevallen.

Resultaat (geschoten met D7000 + 16-85VR):

Vrijwel alles met deze rig geschoten, alleen de laatste stukken binnen zijn zonder het schouderstatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Heya!

Ik ben van plan een rigje te kopen voor mijn als maar groeiende filmbedrijfje/filmstudie. Camera is een Nikon D600. Ik zoek iets "goedkoops" en kwam bij de volgende rigs uit:

P&C PR-1 Prime Video Roulder Rig ($260 + $15 shipping)
Gini Puing I ($315 + $50 shipping)

ik zag hierboven al iemand met PR-1, heeft iemand ervaring met de Puing? Of nog een andere aan te bevelen rig? Ik denk dat ik alles inmiddels gehad heb...
Dit zijn mijn overwegingen:
De Puing heeft denk ik veel pretterige handvaten aangezien je deze helemaal kunt aanpassen, alleen wel jammer deze van metaal zijn. = zwaar & minder prettige grip
De PR-1 heeft als voordeel dat de shoulder pad gedraaid kan worden zodat je hem ook op je borst kan zetten.
Bij de Puing zit echter wel een follow focus (ik heb er echter al een) en een iets completere kit.

-EDIT

het is de Advanced Puing I geworden. iets duurder maar wel betere handvaten, soulderpad een gewicht en monitor arm er bij. Wellicht post ik de ervaringen.

[ Voor 8% gewijzigd door kywr op 28-02-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Ik zit zelf ook te kijken naar een rigje om op korte termijn aan te schaffen voor mn productiebedrijfje. Ik kwam steeds uit bij de Fotga DP500 II systemen. Ebay en dergelijke ligt er vol mee, maar een officiele store hebben ze niet. Ook is het lastig om gewoon een alles in 1 pakket te kopen, maar die modulariteit is aan de andere kant natuurlijk ook enorm welkom. Weet iemand een betrouwbare reseller van de DP500 II systemen en als je ervaringen hebt met het systeem ben ik natuurlijk hardstikke benieuwd.

In eerste instantie gaat het vooral om een quickrelease plate met follow focus, later het liefst uitbreidbaar met handvaten, shoulder plate en contragewicht etc, maar ook monitor armen en C brackets etc.

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb intresse in het volgende pakket .
Kan ik hier ook mee filmen op een aanvaardbaar niveau ( huis en tuin gebruik ;-))

http://www.digicamshop.be...0mm-di-ii-nikon-af-d.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Laatst online: 08-09 18:04
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:48:
Ik heb intresse in het volgende pakket .
Kan ik hier ook mee filmen op een aanvaardbaar niveau ( huis en tuin gebruik ;-))

http://www.digicamshop.be...0mm-di-ii-nikon-af-d.html
Ik heb deze camera ook gehad. Voor huis tuin en keuken gebruik is het meer dan voldoende.
Alleen de lens is niet gestabiliseerd, dus dat kan nogal wat trillend beeld geven. Dus een stabilisator of statief is wel handig.

Ik heb hier ook diverse compilaties gemaakt van festivals.
Voorbeeldje met Nikon D3100 - 18-135mm lens

YouTube: Wish Outdoor Festival 2012 - Aftermovie - Mind.Illusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Laatst online: 29-11-2022
Hey mensen, een vraagje van mijn kant. Ik bezit een 650D en nu is mijn vraag hoe ik goed handmatig scherp kan stellen wanneer ik aan het filmen ben. Want wanneer ik de footage terug kijk ben ik er niet tevreden over. Ik gebruik nog geen hulpmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Marc_87 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:23:
Hey mensen, een vraagje van mijn kant. Ik bezit een 650D en nu is mijn vraag hoe ik goed handmatig scherp kan stellen wanneer ik aan het filmen ben. Want wanneer ik de footage terug kijk ben ik er niet tevreden over. Ik gebruik nog geen hulpmiddelen.
:? Net zoals je handmatig scherpstelt als je foto's maakt.
knopje op lens waarmee je van auto naar manuele focus kunt schakelen. En dan met de hand aan de focusring draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
ManiacsHouse schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:37:
[...]

:? Net zoals je handmatig scherpstelt als je foto's maakt.
knopje op lens waarmee je van auto naar manuele focus kunt schakelen. En dan met de hand aan de focusring draaien. ;)
Ja dat snap ik ook wel he! Maar ik vind het moeilijk om via het LCD scherm te zien of het ook echt scherp is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

was het niet zo dat bij video onscherpte minder opvalt dan bij foto's?
als het op het lcd dan er scherp uit ziet, zou het dus geen groot probleem moeten zijjn

[ Voor 38% gewijzigd door mrc4nl op 23-03-2013 13:19 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Marc_87 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:07:
[...]

Ja dat snap ik ook wel he! Maar ik vind het moeilijk om via het LCD scherm te zien of het ook echt scherp is...
Ghehe excuses voor mijn flauwe reactie. Had zo'n idee dat als je dat al niet weet kun je beter wat anders gaan doen. ;)
Misschien toch een viewfinder er opzetten. Dan is scherpstellen best te doen. Dit heb je al voor € 15 ofzo als je een beetje zoekt. Of Magic Lantern er op. Of een fieldmonitor. Of alledrie :)
Omdat ik een bril heb werkt alleen de lcd niet lekker voor mij. Kan op zo'n korte afstand niet op de lcd met mijn ogen scherpstellen * ManiacsHouse is ouwe lul aan het worden
mrc4nl schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:18:
was het niet zo dat bij video onscherpte minder opvalt dan bij foto's?
als het op het lcd dan er scherp uit ziet, zou het dus geen groot probleem moeten zijjn
Onscherpte kan functioneel zijn bij filmen. Ligt er maar net aan wat je wilt. Onscherpte geeft ook de meer filmlook.

[ Voor 30% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-03-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
ManiacsHouse schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:28:
[...]

Ghehe excuses voor mijn flauwe reactie. Had zo'n idee dat als je dat al niet weet kun je beter wat anders gaan doen. ;)
Misschien toch een viewfinder er opzetten. Dan is scherpstellen best te doen. Dit heb je al voor € 15 ofzo als je een beetje zoekt. Of Magic Lantern er op. Of een fieldmonitor. Of alledrie :)
Omdat ik een bril heb werkt alleen de lcd niet lekker voor mij. Kan op zo'n korte afstand niet op de lcd met mijn ogen scherpstellen * ManiacsHouse is ouwe lul aan het worden
Misschien is dat het bij mij ook, ik heb namelijk een bril op. Maar wat voor viewfinder bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Marc_87 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:03:
[...]

Misschien is dat het bij mij ook, ik heb namelijk een bril op. Maar wat voor viewfinder bedoel je dan?
http://www.linkdelight.com/buy/viewfinder.html
En dan de eerste paar. Zoiets. Heb ik ook en was al een hele verbetering.
Zijn wel cheap ass maar voldoen. Hier in het topic is er ook 1 vermeld welke je kunt wegklappen en bijstellen als je mindere ogen hebt. Wel duurder maar ook mooier.
Als ik op de lcd zonder viewfinder, moet ik het toestel ver van me af houden om mijn ogen rust te geven. Anders gaan ze echt vervelend doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
ManiacsHouse schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:45:
[...]

http://www.linkdelight.com/buy/viewfinder.html
En dan de eerste paar. Zoiets. Heb ik ook en was al een hele verbetering.
Zijn wel cheap ass maar voldoen. Hier in het topic is er ook 1 vermeld welke je kunt wegklappen en bijstellen als je mindere ogen hebt. Wel duurder maar ook mooier.
Als ik op de lcd zonder viewfinder, moet ik het toestel ver van me af houden om mijn ogen rust te geven. Anders gaan ze echt vervelend doen.
Tnx man! Hier ga ik eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Eindelijk issie daar dan. De Fotga DP500 II camera rig met followfocus en C-bracket. De bouwkwaliteit stelt zeker niet teleur. Komt goed stevig over! Een extra buisje krijg ik niet helemaal goed vast op de plek waar ik hem zou willen, maar tot nu toe verder helemaal niets te klagen. Ik ga dan ook zeker de shoulderrig uitbreidingen etc halen zodra de volgende factuur binnen is :)

Hier een foto van hoe de rig er nu uitziet:
http://cropped.nl/gallery...video/cropped-camera-rig/

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Als je nog wat spaargeld over hebt...

http://www.digifotopro.nl...ysteem-maar-niet-goedkoop

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

Dat is inderdaad een leuk speeltje - Hebbon!
Mja, gaat em nog even niet worden.

Ander vraagje. Iemand een goede betrouwbare manier om dingen zoals de Fotga DP500 II onderdelen naar Nederland te halen zonder dat het direct vanaf china komt? Die versturen alles als kado etc, en dat is eigenlijk niet de bedoeling ivm belastingaangifte en inkomstenaftrek, maar ik heb ook niet geweldig veel zin om elke keer de invoersrechten voor mijn eigen kiezen te krijgen. Liever dat die dan bij de factuur zitten inbegrepen. Iemand nog tips of een goede reseller in europa? Liefst in Nederland, maar Europa is volgens mij ook prima.

Casual Critic op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zag het eerder vandaag en had nog even gezocht naar prijzen, maar kon niks vinden. Maar $15.000 is toch wel ongeveer 10 tot 20 keer zoveel als ik had verwacht :+

Alhoewel ik toen nog niet dit had gezien:

want dat is toch wel aardig indrukwekkend (en niet goedkoop om voor elkaar te krijgen) :P

[ Voor 35% gewijzigd door Hahn op 05-04-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hahn schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:57:
Ik zag het eerder vandaag en had nog even gezocht naar prijzen, maar kon niks vinden. Maar $15.000 is toch wel ongeveer 10 tot 20 keer zoveel als ik had verwacht :+

Alhoewel ik toen nog niet dit had gezien:

[video]
want dat is toch wel aardig indrukwekkend (en niet goedkoop om voor elkaar te krijgen) :P
Wat ik dus het probleem vind met deze dingen is dat het point and shoot is. Als je achter iemand aan loopt dan moet je de camera alsnog aantikken om hem in het vizier te houden met de lens, en dat resulteert weer in storingen op het scherm. Dus voor uit de hand filmen 1 richting op werkt dit prima, maar echt iemand volgen met de camera werkt simpelweg niet, behalve als diegene in een rechte lijn blijft lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Aantikken zou ik sowieso nooit doen of aanraden :+ Bij deze lijkt het me nog wat lastiger om te sturen ja, maar bijvoorbeeld bij een steadycam-achtig iets kan je 'm prima een kant opsturen door te draaien met je vingers (van je vrije hand). Alleen moet je daar een handigheid in krijgen, zodat je met het sturen niet de stabilisatie verstoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 05-04-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Met dit systeem kan je de camera op afstand draaien ten opzichte van het systeem, zodat je dus niet hoeft te tikken of met je vingers hoeft te sturen.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah, die BTS had ik al gezien, maar toen was het me niet opgevallen dat op 02:00 degene met het scherm ook een controller in z'n handen had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Cool systeem, maar dat zal wel wat kosten (en je kan het niet alleen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

De M10 kan 10lbs hebben en kost $15.000 de M5 kan 5lbs hebben en kost $7.500.

Je kan het wel alleen doen indien gewenst, netzo als met een steadicam. Met een wijde lens en afgestopt is dat geen probleem. Een tweede persoon kan echter op afstand de gimbal bedienen en dus de framing doen met een wireless zender en monitor zoals de Wevi en icm wireless follow focus ook de focus.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Kijk dat zijn pas gamechangers!!

Black Magic Production Camera:
-4K
-S35
-Global Shutter
-Compressed CinemaDNG
-$3995,-

Black Magic Pocket Cinema Camera:
-S16
-1080P
-Active MFT mount
-Compressed CinemaDNG
-Prores
-SD card recorder
-$995,-

Afbeeldingslocatie: http://cinescopophilia.com/wp-content/uploads/2013/04/Blackmagic-Production-Camera-4K.jpg

http://www.dvxuser.com/V6...-and-4K-production-camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
jd1987 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:01:

-4K
-S35
-Global Shutter
-Compressed CinemaDNG
-$3995,-

-S16
-1080P
-Active MFT mount
-Compressed CinemaDNG
-Prores
-SD card recorder
-$995,-

[afbeelding]

Awesome!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
JP_S schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:43:
Met dit systeem kan je de camera op afstand draaien ten opzichte van het systeem, zodat je dus niet hoeft te tikken of met je vingers hoeft te sturen.

[video]
Meer info...
http://youtu.be/jjNOAhCWTLg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-08 15:56
jd1987 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:01:

-4K
-S35
-Global Shutter
-Compressed CinemaDNG
-$3995,-

-S16
-1080P
-Active MFT mount
-Compressed CinemaDNG
-Prores
-SD card recorder
-$995,-

[afbeelding]

Een vriend van mij had de Black Magic Pocket overwogen voor een octocopter rig maar hij vertelde me dat dat ding erge last heeft van een rolling shutter en hierdoor onbruikbaar is voor zijn toepassing. Dit is een voorbeeld van zijn werk:

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

In de Pocket wordt dezelfde sensor gebruikt als de orginele BMCC. Die heeft redelijk last van rolling shutter ja. Voor je vriend is de BMPC dan perfect, geen rolling shutter meer, want die maakt gebruik van een global shutter. Toffe reel btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bombtrack

Bombtrack

<GoT>Bombtrack#2553

In hoeverre is dit een interessante keuze als je allemaal EF lenzen hebt. Ik weet dat ze via een adapter op M4/3 kunnen maar dan verlies je de iris controle. Dit kan dan weer met een extra iris in de adapter, maar is dat iets? Zou dit dan een interesante optie zijn om over te stappen?

En in hoeverre kan de pocket dan opboksen tegen de normale CC van blackmagic? De pocket heeft namelijk aansluitingen waar mijn DSLR nu ook gebruik van maakt, en bij de CC zou ik nieuwe apparatuur of verloopstukken gaan moeten gebruiken ;)

Casual Critic op YouTube

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Let op:
Lees alsjeblieft de OpeningsPost (OP) door voordat je een vraag stelt. Hier kun je al veel info vinden.

Mocht je informatie hebben om de OP aan te vullen dan willen wij die graag toevoegen. Maak even een TR aan met de ontbrekende/onjuiste info en we passen het aan. Alvast dank.