Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Vraag en aanbod staat in (tromgeroffel, het publiek houdt het niet meer en vraagt luidkeels WAARWAAR)

http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 78% gewijzigd door Moby op 29-11-2011 16:13 . Reden: Daar is dit forum niet voor ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:13

ManiacsHouse

Scheisse!

Recrush schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:41:
Ik heb die andere (Red Star) gekocht voor grofweg €220,-

Ben echt benieuwd hoe hij bevalt, evenals jouw ervaringen met de Fotga. Wat heb je er allemaal bij gekocht?
Morgen komen de pics en een lijstje met spul wat ik er bij heb gehaald. Een akkefietje met DHL want blijkbaar is de doos opengemaakt ofzo en lag de helft van de spullen uit de verpakking. Dus even foto's daarvan maken en dan even alles uitstallen voor wat shots.
En de knakkers van Linkdelight zijn de follow focus vergeten... Die zenden ze me nog na. Maar het spul ziet en voelt degelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
Ik wil fotos! graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Zeg je gaat me toch niet spammen/pushen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Bijna wel haha, ik ben heel erg nieuwschierig! sta zelf op het punt om te bestellen namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

colorsone schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:41:
Bijna wel haha, ik ben heel erg nieuwschierig! sta zelf op het punt om te bestellen namelijk!
Aha okay wat ga je bestellen? De Fotga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Geen idee, ik wil weten wat jij allemaal besteld hebt, en hoe je ervaring is, vanuit daar maak ik wel een beslissing haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
ManiacsHouse schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:51:
[...]

Morgen komen de pics en een lijstje met spul wat ik er bij heb gehaald. Een akkefietje met DHL want blijkbaar is de doos opengemaakt ofzo en lag de helft van de spullen uit de verpakking. Dus even foto's daarvan maken en dan even alles uitstallen voor wat shots.
En de knakkers van Linkdelight zijn de follow focus vergeten... Die zenden ze me nog na. Maar het spul ziet en voelt degelijk...
Ai, jammer dat het dan weer zo moet lopen. Mijn rig zal binnenkort ook wel komen, al had ik ook even wat gezeik met de verkoper. Stond in de advertentie dat ze zouden shippen binnen 1 dag na betaling. Had op zaterdag 19 november besteld maar eind van de week nog geen bevestiging van verzenden gehad op eBay. Dus ik een berichtje gestuurd naar de verkoper, geen reactie. 2 dagen later ofzo zag ik dezelfde rig aardig afgeprijst (ivm black friday), ik een beetje een boos berichtje gestuurd dat ze hem wel doodleuk goedkoper maken maar dat de mijne ook nog niet eens verzonden was, m.a.w. ik had hem beter niet/later kunnen kopen. Kreeg toen een reactie terug (25 november) dat hij de voorafgaande week verzonden was en dat hij binnenkort bezorgd zal worden. Twee dagen later (27 november) kreeg ik ineens een mailtje en bericht op eBay dat de status nu op "verzonden" staat. Dus volgens mij hebben ze hem pas verstuurd nadat ik een bericht gestuurd had..

Ik zie trouwens wel op de foto dat jouw follow focus waarschijnlijk wel beter in gebruik is, als ik het zo zie kun je hem locken op 1 of 2 punten zodat je heel snel naar een bepaald focuspunt kunt. Mijne heeft alleen een wijzertje en dat witte vlak waar je dan een streepje oid op kan zetten. Zoals deze: http://www.ebay.com/itm/D...ain_0&hash=item2c6123f8d6

De nieuwe, die dus niet bij mijn rig gaat zitten, heeft dit: http://www.ebay.com/itm/B...ain_0&hash=item415f8f4113

Lijkt me wel een leuke upgrade later. :)

Maarreuhh..
FOTO's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

colorsone schreef op donderdag 01 december 2011 @ 15:46:
Geen idee, ik wil weten wat jij allemaal besteld hebt, en hoe je ervaring is, vanuit daar maak ik wel een beslissing haha.
You got DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Recrush voor die $110,- verschil kan je bijv. een stuk klitteband monteren op die witte rand en zo ook je "stops" erop plakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:25:
@Recrush voor die $110,- verschil kan je bijv. een stuk klitteband monteren op die witte rand en zo ook je "stops" erop plakken. :)
Is idd een idee. :Y Zal wel eens kijken naar de mogelijkheden zodra ik hem heb. Weet wel dat de nieuwe versie met stops wel goed is en dat die stops ook goed werken. Met klitteband en zelf maken zal het misschien niet zo strak werken omdat het wat mee zal geven enzo, maar dat is een kwestie van uitproberen. Voor de investering hoef ik het niet te laten in ieder geval. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een eenvoudig video licht. Ik maak met mijn Canon 550D regelmatig binnenshuis filmpjes van onze kleine. Maar vooral 's avonds levert dat vaak door hoge iso vaak beelden met redelijk wat ruis op. Nu zat ik wat rond te kijken.
Zou dit iets voor mij kunnen zijn?
Zou dit voldoende verlichten? Of moet ik op zoek naar een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

KopjeThee schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:40:
Ik ben op zoek naar een eenvoudig video licht. Ik maak met mijn Canon 550D regelmatig binnenshuis filmpjes van onze kleine. Maar vooral 's avonds levert dat vaak door hoge iso vaak beelden met redelijk wat ruis op. Nu zat ik wat rond te kijken.
Zou dit voldoende verlichten?
Denk het wel, maar ...
Of moet ik op zoek naar een andere oplossing ?
Heb je al naar F/2/1.8/1.4 lenzen gekeken ?? Waar film je nu mee ? :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

KopjeThee schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:40:
Zou dit voldoende verlichten? Of moet ik op zoek naar een andere oplossing?
Lichtsterke lenzen is zeker wijsheid. Maar als je tijd hebt om paar dagen te wachten kun je beter eens hier kijken.
http://www.linkdelight.co...er-Light-with-Filter.html
'Slechts' rond de € 25, verzendkosten erbij en dan ben je nog goedkoper dan die van amazon. Vorige week binnengekregen (meteen bij mijn rig besteld) en het ding geeft een beste bak met licht. Misschien wat meer cheap-ass dan die Kaiser... Maar als je een kleine portemonnee hebt...

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 06-12-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:21:
[...]
Denk het wel, maar ...
Heb je al naar F/2/1.8/1.4 lenzen gekeken ?? Waar film je nu mee ? :)
Standaard zit de 15-85 er op, niet echt lichtsterk. Ik heb ook de 35/2 en 85/1.8. Die 85 is iets te tele voor in (mijn) huis. Die 35/2 is wel goed, maar dan krijg ik soms toch wat last van de dof: die kleine rent niet altijd in het scherpe gebied. :)
ManiacsHouse schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:26:
[...]
Lichtsterke lenzen is zeker wijsheid. Maar als je tijd hebt om paar dagen te wachten kun je beter eens hier kijken.
http://www.linkdelight.co...er-Light-with-Filter.html
'Slechts' rond de € 25, verzendkosten erbij en dan ben je nog goedkoper dan die van amazon. Vorige week binnengekregen (meteen bij mijn rig besteld) en het ding geeft een beste bak met licht. Misschien wat meer cheap-ass dan die Kaiser... Maar als je een kleine portemonnee hebt...
Ik wil er zeker niet meer dan 200euro aan uitgeven. Hoe minder hoe beter eigenlijk, maar hij moet wel voldoende licht geven en enigszins stevig zijn.
Misschien ook zoiets. Maar ik weet verder ook niet heel goed waar ik op moet letten: misschien stralingshoek en lichttemperatuur (al dan niet door meegeleverde filters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

KopjeThee schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:46:
[...]

Standaard zit de 15-85 er op, niet echt lichtsterk. Ik heb ook de 35/2 en 85/1.8. Die 85 is iets te tele voor in (mijn) huis. Die 35/2 is wel goed, maar dan krijg ik soms toch wat last van de dof: die kleine rent niet altijd in het scherpe gebied. :)

[...]

Ik wil er zeker niet meer dan 200euro aan uitgeven. Hoe minder hoe beter eigenlijk, maar hij moet wel voldoende licht geven en enigszins stevig zijn.
Misschien ook zoiets. Maar ik weet verder ook niet heel goed waar ik op moet letten: misschien stralingshoek en lichttemperatuur (al dan niet door meegeleverde filters).
Je moet echt eens even bij Linkdelight rondneuzen of op eBay. Vind je genoeg spul voor veel minder geld. Filters bij mijn lamp zijn niet de beste, maar voor dat geld afdoende. Tsja als de kleine niet in het scherpe gebied rent dan moet je blijf focussen of meerennen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:49:
[...]

Je moet echt eens even bij Linkdelight rondneuzen of op eBay. Vind je genoeg spul voor veel minder geld. Filters bij mijn lamp zijn niet de beste, maar voor dat geld afdoende. Tsja als de kleine niet in het scherpe gebied rent dan moet je blijf focussen of meerennen. :P
OK, deze bijvoorbeeld?

Meerennen is geen optie met de 35/2, die heeft geen IS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

KopjeThee schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:36:
[...]

OK, deze bijvoorbeeld?

Meerennen is geen optie met de 35/2, die heeft geen IS. :)
Die heb ik ook maar dan in de 126-led versie. Bij Linkdelight kost de 160-led net zo veel als bij DealExtreme. Zelfs goedkoper maar er komt bij LD nog verzendkosten bij. Prima lamp voor dat geld en er kunnen verschillende soorten accu's in en ook normale AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:54:
[...]

Die heb ik ook maar dan in de 126-led versie. Bij Linkdelight kost de 160-led net zo veel als bij DealExtreme. Zelfs goedkoper maar er komt bij LD nog verzendkosten bij. Prima lamp voor dat geld en er kunnen verschillende soorten accu's in en ook normale AA.
OK, ik heb 'm besteld. Kwam op 36,93 euro. Ik heb hier weinig ervaring mee. Maar ik hoop niet dat ik gedoe krijg met de douane. Dan zou er volgens mij nog 19% btw bijkomen en de koerier kan nog kosten in rekening brengen (postnl rekent 12,50 euro clearing kosten volgens mij). Dan zou ik alsnog op 56,45 euro uitkomen. Nog niet erg duur overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

KopjeThee schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:19:
[...]

OK, ik heb 'm besteld. Kwam op 36,93 euro. Ik heb hier weinig ervaring mee. Maar ik hoop niet dat ik gedoe krijg met de douane. Dan zou er volgens mij nog 19% btw bijkomen en de koerier kan nog kosten in rekening brengen (postnl rekent 12,50 euro clearing kosten volgens mij). Dan zou ik alsnog op 56,45 euro uitkomen. Nog niet erg duur overigens.
Drie keer bij hun wat besteld en nog nooit douane-gedoe gehad. Men plakt er altijd standaard een 'gift'-sticker op en mijn laatste bestelling wat ruim € 600,- maar volgens de papieren op de doos was het maar € 48,- :P
Mag dat? Nee vast niet... Maar ik ben niet degene die het pakket inpakt. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacsHouse op 06-12-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 16:35
ManiacsHouse, hoe bevalt die Fotga?

Ik ben zelf ook erg geneigd die rig te gaan bestellen..

Had je misschien al wat foto's van de rig in real life?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Inderdaad Dennis, ik ben nog steeds benieuwd naar foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

colorsone schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:26:
Inderdaad Dennis, ik ben nog steeds benieuwd naar foto's!
Octagen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 19:10:
ManiacsHouse, hoe bevalt die Fotga?

Ik ben zelf ook erg geneigd die rig te gaan bestellen..

Had je misschien al wat foto's van de rig in real life?

:)
Ahum kuch... Belofte maakt schuld das waar... Vorige week met sinterklaasgedoe en perikelen op mijn werk omtrent mijn ontslag... -O- Geen tijd en veel puf gehad om uitgebreid foto's te maken...
Deze week meer tijd en dan zal ik een soortement review maken okay? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Supah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Ik heb nu bijna een week de Red Star shoulder rig met follow focus en mattebox.
Qua hoe hij eruit ziet, in elkaar moet en review van de follow focus;

Mijn ervaring ermee is dat het voor het geld zeker een leuk ding is. Zoals duidelijk in de filmpjes is het meeste van metaal wat gewoon degelijk aanvoelt. De schroefplugjes (weet even geen betere naam) voelen niet super aan en kunnen soms ook niet strak genoeg zitten, waardoor je met een klein beetje kracht al bijv. het handvat kan draaien of de steun. Niet helemaal de bedoeling dus.

Over de shoulder pad, daar heb je niet gruwelijk veel aan. Het gewicht blijft het meest op je onderarmen/polsen te zitten.Ik ga zelf nog kijken wat ik voor mogelijkheden heb om er meer gewicht aan te hangen zodat hij beter in evenwicht komt.

De mattebox stelt niet veel voor, zoals ook in het tweede filmpje te zien is.
De follow focus ben ik wel erg over te spreken. Werkt super soepel en voelt erg stevig aan!

Al met al geen slechte rig, zeker niet voor zijn geld (220,-). Natuurlijk is het geen high end spul en dat merk je ook wel, maar om mee te beginnen is het voldoende. Ikzelf heb er nul spijt van in ieder geval en denk dat ik er nog genoeg plezier aan ga hebben! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 20:41
Diezelfde rig is trouwens (zonder follow focus) maar 100 euro bij Linkdelight: http://www.linkdelight.co...SLR-Camera+Matte-Box.html

Ik heb zelf de D|Focus al, dus heb geen FF nodig. Ga hem denk ik deze week bestellen. Hoop wel dat er nog een mogelijkheid is wat gewicht achterop de schoudersteun te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

acehighhugo schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:36:
Diezelfde rig is trouwens (zonder follow focus) maar 100 euro bij Linkdelight: http://www.linkdelight.co...SLR-Camera+Matte-Box.html

Ik heb zelf de D|Focus al, dus heb geen FF nodig. Ga hem denk ik deze week bestellen. Hoop wel dat er nog een mogelijkheid is wat gewicht achterop de schoudersteun te zetten..
Offtopic. www.linkdelight.com is down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hier wel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

En weer up :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Dennis, waar blijven de foto's en videos? Ik wacht nog steeds voordat ik het bestel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb van de week mijn eigen schouderrig gebouwd met 15mm rails etc, ben zelf erg te spreken over het resultaat. Zal vanmiddag of morgen wel even een paar plaatjes schieten + uitleg :)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Zo, het grootste deel van mijn zelfbouwrig is nu wel klaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbrester.com/meuk/IMAG0634.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbrester.com/meuk/IMAG0635.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbrester.com/meuk/videorig-0344.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbrester.com/meuk/videorig-0346.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbrester.com/meuk/videorig-0348.JPG

Alles netjes op 15mm rails. Statief quickrelease onderop, manfrotto quickrelease bovenop voor de camera zelf (accu enzo). Rechts een kleine mount voor mijn Zoom H1 voor wanneer ik de Videomic op de camera zelf heb enzo.

Ringlicht moet ik nog wat aan bijschaven, die ziet er nog niet heel prachtig uit, plus het batterijblokje moet ik nog even met klitteband onderop vast maken. In totaal heb ik hier een uurtje of 8 in zitten, 2 tientjes aan materiaal en 2 tientjes aan aanvullend gereedschap.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Netjes! Is dat gewoon kunststof dat witte? Aluminium rails?
Schoulderpad lijkt mij dat dat gaat glijden. En het geheel doet wat lomp aan.
Maar behoudens dit commentaar... _/-\o_ _/-\o_

(en ja ik moet foto's van mijn rig nog plaatsen... I know... O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

ManiacsHouse schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:55:
Netjes! Is dat gewoon kunststof dat witte? Aluminium rails?
Schoulderpad lijkt mij dat dat gaat glijden. En het geheel doet wat lomp aan.
Maar behoudens dit commentaar... _/-\o_ _/-\o_

(en ja ik moet foto's van mijn rig nog plaatsen... I know... O+ )
Kunststof ja, een 2cm dikke snijplank (geïnspireerd door de IKEA rig). Met aluminium rails ja. De schouder daar zit schuimrubber op de binnenkant waardoor hij echt niet glijdt, de kromming is zo zacht omdat ik zo heel makkelijk omhoog en omlaag kan bewegen.

En lomp... tja, ik vind het zelf wel meevallen, hij er zit ten minste wat gewicht in, dat vind ik zelf altijd wel fijn, daarbij kan ik alles er op en aan hangen hoe ik maar wil.

Joejoe!

• colorsone
@ManiacsHouse, jij mag geen commentaar meer in dit topic plaatsen tot dat je jou foto's etc gepost heb! :$

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

DonMetal schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:10:
[...]

Kunststof ja, een 2cm dikke snijplank (geïnspireerd door de IKEA rig). Met aluminium rails ja. De schouder daar zit schuimrubber op de binnenkant waardoor hij echt niet glijdt, de kromming is zo zacht omdat ik zo heel makkelijk omhoog en omlaag kan bewegen.

En lomp... tja, ik vind het zelf wel meevallen, hij er zit ten minste wat gewicht in, dat vind ik zelf altijd wel fijn, daarbij kan ik alles er op en aan hangen hoe ik maar wil.
Oh aluminium rails. Dacht lijkt wel verwarmingbuis :P. Die hebben wel gewicht ja. Die snijplank is wel een goed idee. De ring is wel erg goed gemaakt, maar is dat niet interessanter om gewoon te kopen?

Zit te denken om een apart topic te gaan openen over rigs etc. Iemand interesse om dit samen te doen?

Kan colorsone meteen mijn foto's zien. :P

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er is al een topic over zelfgemaakte camera gear, misschien is het een idee om het daar te dumpen?
@DonMetal: Hoe heb je die snijplank gebogen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

zonoskar schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:25:
Er is al een topic over zelfgemaakte camera gear, misschien is het een idee om het daar te dumpen?
@DonMetal: Hoe heb je die snijplank gebogen?
Mmm dat is een beetje dood en gaat over DIY-spul. Mijn rig is niet DIY. Dan toch maar hier posten.

• colorsone
Ik vind het wel een heel goed idee om een topic te openenen met alles over rigs, follow focus, schermpjes en alles wat er bij komt kijken, ook is het handig voor mensen die net als ons net hier mee beginnen om sites te posten zoals www.linkdelight.com en dergelijke om voor iedereen in nederland voor een betaalbare prijs een degelijk rig kunnen scoren! en niet zoals die belachelijke prijzen zoals ze die in ons land vragen.

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
colorsone schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:17:
Ik vind het wel een heel goed idee om een topic te openenen met alles over rigs, follow focus, schermpjes en alles wat er bij komt kijken, ook is het handig voor mensen die net als ons net hier mee beginnen om sites te posten zoals www.linkdelight.com en dergelijke om voor iedereen in nederland voor een betaalbare prijs een degelijk rig kunnen scoren! en niet zoals die belachelijke prijzen zoals ze die in ons land vragen.
Een topic voor video-dSLR hardware bedoel je dus? :+

Lijkt me nogal dubbelop :)

• colorsone
Haha ja, oke true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
En maar wachten op ManiacsHouse....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

colorsone schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:42:
En maar wachten op ManiacsHouse....
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:35

McMiGHtY

- burp -

Kwam deze toevallig tegen: http://www.dinodirect.com...slr-slr-currency-EUR.html Misschien dat mensen er wat aan hebben ;)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Dat is volgens mij gewoon die Redstar follow focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
ManiacsHouse schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:23:
[...]

Dat is volgens mij gewoon die Redstar follow focus.
Dennis, hoe bevalt je rig? ik wacht nog steeds op foto's haha, maar wat ik wou vragen, is het mogelijk om een HDMI monitor, een Mic en een Led lamp erop te krijgen? want voor zover ik op de foto's kon zien is er maar 1 aansluiting op de rig mogelijk, ik heb wel een bracket gezien waar je 2 andere dingen op kan bevestigen, die je dan op de hotshoe van je camera schroeft, hoe heb jij dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
Zojuist besteld bij Linkdelight:

Afbeeldingslocatie: http://67.222.47.190/ldmedia/product/POF09Z/POF09Z_show2.jpg

http://www.linkdelight.co...html?keyword=rig+shoulder

Hoop dat het wat is, voor dat geld. Wel 40 euro verzendkosten.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
DonMetal schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:23:
Ringlicht moet ik nog wat aan bijschaven, die ziet er nog niet heel prachtig uit, plus het batterijblokje moet ik nog even met klitteband onderop vast maken. In totaal heb ik hier een uurtje of 8 in zitten, 2 tientjes aan materiaal en 2 tientjes aan aanvullend gereedschap.
Erg nice, wat voor lensje heb je erop zitten, film je daar ook veel mee? Heb zelf ook 600d.

Nog een vraagje, wie heeft er ervaringen met videolichten? Zit te twijfelen om de pricewatch: Canon Speedlite 320EX aan te schaffen, deze heeft een flitser en videolicht. Bij sommige videoreviews op youtube zie je dat het best nog wel een mooi verschil maakt:

YouTube: Speedlights.net: Video LED Light of the Canon Speedlite flash 320EX

Bij nader inzien is het alleen voor de closeups handiger. Maar zou eerder voor een videolicht gaan dan voor een flitser, dus vraag me af of jullie nog aanraders hebben wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
acehighhugo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:23:

[afbeelding]

Wij (als in ik & 60D) zijn ook zeer benieuwd!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
loewie1984 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:45:
[...]

Wij (als in ik & 60D) zijn ook zeer benieuwd!
Ik laat het weten als hij binnen is. Zal ook pics maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acehighhugo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:23:

[afbeelding]

Leuk ding. Ben benieuwd of dat uiteindelijk niet al het gewicht op je handen/armen terecht komt ipv op de schouder. (Waar zo'n schouderpad toch deel voor dient) Nu lijkt 'ie alleen schokken op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:51:
[...]

Leuk ding. Ben benieuwd of dat uiteindelijk niet al het gewicht op je handen/armen terecht komt ipv op de schouder. (Waar zo'n schouderpad toch deel voor dient) Nu lijkt 'ie alleen schokken op te vangen.
Heb hem voornamelijk gekocht voor de baseplate, de rest was extra, maar dit schijnt inderdaad een veel voorkomend probleem te zijn. Ik hoop dat ik er iets 'aan' kan maken, aan de achterkant, om het gewicht op te vangen. Dan is hij nog goed bruikbaar ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:51:
[...]

Ik kan bevestigen dat het gewicht vooral op je handen/armen rust. Bij gewoon vasthouden doet de shoulderpad niet veel, je moet de rig iets tegen je borst/schouder aanduwen, dan is hij het stevigst en het beeld het stabielst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Nou ik heb de gok ook maar gewaagd om te bestellen bij linkdelight, en wel dit: Fotga DP500 Shoulder bracket rail, Fotga DP500 Quick release plate, Fotga DP500 Quick release slot, Liliput 7" HDMI Monitor, Pro DC Microphone + Muff, Aputure Amaran 160 LED Light, Capa LCD Viewfinder, 11'' Magic arm with clamp, 77mm UV Filter, 335mm Multifunctional Dual bracket, Matte box, 3x Adjustable lens gear belt and a wireless remote shutter.

Ook ga binnenkort de Flycam 5000 bestellen met comfort arm en vest.

[ Voor 7% gewijzigd door colorsone op 01-01-2012 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
colorsone schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:39:
Nou ik heb de gok ook maar gewaagd om te bestellen bij linkdelight, en wel dit: Fotga DP500 Shoulder bracket rail, Fotga DP500 Quick release plate, Fotga DP500 Quick release slot, Liliput 7" HDMI Monitor, Pro DC Microphone + Muff, Aputure Amaran 160 LED Light, Capa LCD Viewfinder, 11'' Magic arm with clamp, 77mm UV Filter, 335mm Multifunctional Dual bracket, Matte box, 3x Adjustable lens gear belt and a wireless remote shutter.

Ook ga binnenkort de Flycam 5000 bestellen met comfort arm en vest.
En dan ben je zo'n 400 eu lichter? Fotga komt op mij wel een stuk degelijker over, maar het moet mijns inziens nog steeds goedkoper kunnen. De materiaalkosten zijn het niet.

Ben benieuwd, houdt ons op de hoogte

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

loewie1984 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:26:
[...]

En dan ben je zo'n 400 eu lichter? Fotga komt op mij wel een stuk degelijker over, maar het moet mijns inziens nog steeds goedkoper kunnen. De materiaalkosten zijn het niet.

Een complete rig met FF terwijl je van een ander merk alleen de FF al bijna 200-300 euro kost. Ik heb de Fotga hier thuis en het is gewoon goede kwaliteit. Alleen nog steeds verzuimd om foto's hier neer te zetten...
Sorry Daniel... :$

Maar zie dat colorsone inmiddels ook e.e.a. heeft besteld. Hij zal er geen spijt van krijgen. Nu alleen nog op zoek naar extra klemmen of van die knietjes om meer zooi aan de rig te kunnen hangen.
Zoiets bijvoorbeeld.
http://www.dealextreme.co...r-camera-camcorder-106426
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_106426_3_small.jpg Zit 1/4" en 1/8" draad in.

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-01-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Ik heb er inderdaad een klem bij besteld om die monitor erop vast te maken, plus nog een beugel waar led lamp en microfoon op kunnen, ben benieuwd heb met creditcard betaald en payment is confirmed ben benieuwd hoelang het duurt voor ik het binnen heb, zodra het er is zal ik meteen foto's posten!
loewie1984 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:26:
[...]

Was iets meer als 700 euro kwijt voor het totaal

[ Voor 39% gewijzigd door colorsone op 01-01-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

colorsone schreef op zondag 01 januari 2012 @ 23:09:
Ik heb er inderdaad een klem bij besteld om die monitor erop vast te maken, plus nog een beugel waar led lamp en microfoon op kunnen, ben benieuwd heb met creditcard betaald en payment is confirmed ben benieuwd hoelang het duurt voor ik het binnen heb, zodra het er is zal ik meteen foto's posten!

[...]

Was iets meer als 700 euro kwijt voor het totaal
Per express had ik het in 1 dag. Alleen het pakket verwerken bij LD zelf duurt dag of 3. Verzenden via normale pakketpost is een dag of 7.
Welke klem heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Staat een paar posts terug, en wat gek want ik kon niet uit express kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Nog steeds staan mijn bestelling op Payment Confirmed @ linkdelight.. is dit normaal? @ManiacsHouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

colorsone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:07:
Nog steeds staan mijn bestelling op Payment Confirmed @ linkdelight.. is dit normaal? @ManiacsHouse
Is normaal. Voordat ze het versturen duurt effe paar dagen. Anders open even een ticket dat kan bij support. Die reageren meestal binnen 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Already done that.. vanmiddag gedaan, ben echt benieuwd, hoe bevallen de spullen? Of heb ik een miskoop begaan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

colorsone schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:19:
Already done that.. vanmiddag gedaan, ben echt benieuwd, hoe bevallen de spullen? Of heb ik een miskoop begaan haha.
Ja je bent genaaid. :9 :+ Ik werk voor LD en probeer zoveel mogelijk mensen te pushen om rotzooi te kopen. :p
Punt is dat ik het nog steeds niet echt heb gebruikt. Kerst/nieuwjaar/ontslag en iedereen hier ziek heeft me nog niet eens de mogelijkheid gegeven om het uitgebreid te testen. Alleen uitpakken en in elkaar zetten en beetje rommelen. Maar de FF loopt supersoepel zonder speling ofzo.

Je kunt de rig wat ik zo zie aan alle kanten uitbreiden. Het is mooi zwart aluminium en past allemaal goed in elkaar. En eigenlijk moet ik nog steeds een goeie review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Bestelling staat nog steeds op payment confirmed, al een paar keer contact gehad en ze zeggen dat er een achterstand is ivm nieuwjaar, naja dat za ik dan maar geloven, hopen dat ik het midden/eind volgende week wel binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
Ik heb mijn shoulder rig gisteren binnen gehad, en ben er ERG tevreden over. Hij weegt bijna niets en is erg solide. De mattebox is totale troep, maar dat viel te verwachten.

+1 ook nog voor Linkdelight voor de snelle verzending. Ik had het pakket op eerste kerstdag besteld. Daarbij is de doos gemarkeerd als 'gift' met een waarde van 30 dollar, dus ik hoefde er niets bij te betalen. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
hmm, ik heb het op 31 december besteld, status nog steeds op payment confirmed, zie dat ze nu ook goeie mattebox hebben van fotga, die is wel erg prijzig maar misschien toch wel bestellen, hoop dat ik alle spullen ook snel binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

colorsone schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:42:
hmm, ik heb het op 31 december besteld, status nog steeds op payment confirmed, zie dat ze nu ook goeie mattebox hebben van fotga, die is wel erg prijzig maar misschien toch wel bestellen, hoop dat ik alle spullen ook snel binnen heb!
Ja zag die mattebox ook... Maar mijn budget begint een beetje te knagen. Overigens hebben ze nu ook een nieuwe follow focus waarbij je stops kunt instellen en het tandwiel kunt wisselen van kant. En dat nog steeds voor een prijs ver onder de 'duurdere' types. Zit te denken om de FF die bij de rig zit te verkopen en deze te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Why? zou je dat nodig hebben denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Even een vraagje voor de technici hier, ik heb nu Magic Lantern Unified draaien op mijn 5D2 en daar zit een functie op waarmee je je hele scherm leeg kan maken van icoontjes e.d. Kun je in zo'n geval in 1080P opnemen vanaf je hdmi?

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Ik weet niet hoe dat zit met icoontjes, maar ik dacht dat de HDMI geen 1080p uitzond.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Topicstarter
Klopt, geen 1080P-out op een 5D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Hmm, jammer. Was even naar aanleiding van de Nikon D4, die wel fabrieksaf deze mogelijkheid heeft. 180Mb/s datastroom via de hdmi!

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Wat ik zelf leuke video's vind zijn die van YouTube: Kanaal van FenchelJanisch2. Behandelt ook het filmen met een dSLR bij weinig licht en filmen zonder extra stabilisatoren (rig). Korte filmpjes, sommige zijn best informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
http://youtu.be/sa7eeZgqRas

Vond dit wel een leuk filmpje over hoe je goedkoop en relatief makkelijk, zelf een camera stabilisator kan maken.

Bij dit filmpje hoort nog een linkje met daarin de daadwerkelijke tutorial:
http://www.instructables....-Shoulder-Rig-Filmmaking/

[ Voor 33% gewijzigd door DesertRose op 08-01-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Mijn spullen zijn nog niet opgestuurd.. GRRR :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Pfoeh, zondag een uurtje of 2 interviews gefilmd (met tussenpozen). Magic Lantern AJ5.9 erop omdat ik audio in camera opnam. Op een gegeven moment kapte m'n camera er mee, ik zag net vantevoren dat 't temperatuur blokje in 't rood sprong maar dat heb ik wel vaker gezien. Deze keer leek ie echter helemaal dood.
Accu eruit, kaartje eruit, accu erin. Helemaal niks.

Een uurtje later kwam ie gelukkig weer tot leven. Ik verwacht een thermische beveiliging, maar was wel ff schrikken :)

Hoe doen jullie dat qua temperatuur?

[ Voor 3% gewijzigd door abrakadaver op 10-01-2012 20:32 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

abrakadaver schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:32:
Pfoeh, zondag een uurtje of 2 interviews gefilmd (met tussenpozen). Magic Lantern AJ5.9 erop omdat ik audio in camera opnam. Op een gegeven moment kapte m'n camera er mee, ik zag net vantevoren dat 't temperatuur blokje in 't rood sprong maar dat heb ik wel vaker gezien. Deze keer leek ie echter helemaal dood.
Accu eruit, kaartje eruit, accu erin. Helemaal niks.

Een uurtje later kwam ie gelukkig weer tot leven. Ik verwacht een thermische beveiliging, maar was wel ff schrikken :)

Hoe doen jullie dat qua temperatuur?
Vreemd, je zou verwachten als je met tussenpozen (ligt er natuurlijk aan hoelang die zijn) je cam niet zo oververhitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22

SomerenV

It's something!

Gisteren heb ik mijn eerste echte video accessoire gekocht voor mijn 550D, namelijk een LCD Viewfinder. Normaal kosten die dingen minimaal 60 euro, maar ik kwam er op Marktplaats eentje tegen voor 29,95. Toevallig kwam de koper uit Hamont, dus kon ik even langsrijden (25 minuutjes rijden). Toch wel fijner want als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat het ook. Echter zag het product er netjes uit, en het is gewoon gloedje nieuw. Snel naar huis, instructie op het doosje doorgenomen, magneetframe bevestigd en alles past perfect. Ik heb hem nog niet echt goed kunnen testen (hoop dat vanavond te doen) maar de eerste indrukken zijn goed!

Dus mocht je een krap budget hebben en op zoek zijn naar video accessoires voor je DSLR, check dit dan even. De verkoper is een hele aardige man met een eigen kleine fotostudio (dus verstand van zaken).

Vanavond zal ik wat foto's posten samen met mijn eerste film-ervaringen met de viewfinder :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Capa LCD Viewfiner

Hier kost er eentje 16 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Die Marktplaats verkopers kopen ook alles gewoon op Chinese websites als Dealextreme, Focalprice, Taobao enzo en verkopen het dan voor een veel hogere prijs door hier in Nederland. Wat mensen niet lijken te beseffen is dat je ook als particulier gewoon in China kunt kopen, met gratis verzendkosten nog wel. In het land van de blinden... ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dat zij het goedkoop op dergelijk websites kopen weet ik. Zo ben ik eens erg goedkoop aan een oplader gekomen voor de camcorder die ik destijds had. Die kwam uit Thailand volgens mij en koste me (inclusief verzenden) nog geen 12 euro. Maar dan nog vind ik 29,95 voor een viewfinder een erg nette prijs, ongeacht waar het vandaan komt. Ook kun je gewoon makkelijk je geld overmaken aangezien het verkocht wordt op een Nederlandse website (wat veel mensen misschien wat prettiger vinden). Ik vraag me eigenlijk af waarom je voor de meeste viewfinders zo godsgruwelijk veel moet betalen. Het is niet meer dan een doosje met matte binnenkant + vergrootglas + rubberen oogkapje + magneetstrip. Moet dat dan echt zó duur zijn? Daarom vind ik 30 euro een erg nette prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Het is inderdaad een nette prijs. Zeker vergeleken bij de dure merken. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Vergeet niet: heel veel mensen durven niet in het buitenland te bestellen..
Bang voor oplichting, gedoe met invoeren, en zovoorts. Zij betalen graag iets meer, zie het als "een risico afkopen". Een hele hoop mensen springen daar op in en verlenen die service, zo zie ik het..

Laatst een Zacuto in m'n hand gehad. Dingen zijn erg duur, maar wel zeer zeer stevig. Zo is het met alles, voor iets beter, betaal je wel gewoon een hele berg meer (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Daarvoor hebben we toch paypal en creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

colorsone schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:42:
Daarvoor hebben we toch paypal en creditcard?
Niet iedereen heeft Paypal of een creditcard (zoals ik bijvoorbeeld O-) ) Nu is een Paypal account zo aangemaakt, maar ik gebruik net zo graag iDeal. Daarnaast is het zoals Wouter87 zegt, niet veel mensen willen iets kopen uit het buitenland uit angst voor verschillende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Ik heb mijn bestelling bij Linkdelight inmiddels geannuleerd, het duurde mij te lang, na wat heen en weer gemail kwam het er op neer dat inneens mijn adres niet goed was etc, dus toen maar gevraagd om een refund die ze eigenlijk meteen uit voerde, dat deden ze dan wel weer netjes. Jammer want had de spullen toch wel gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acehighhugo
colorsone schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:09:
Ik heb mijn bestelling bij Linkdelight inmiddels geannuleerd, het duurde mij te lang, na wat heen en weer gemail kwam het er op neer dat inneens mijn adres niet goed was etc, dus toen maar gevraagd om een refund die ze eigenlijk meteen uit voerde, dat deden ze dan wel weer netjes. Jammer want had de spullen toch wel gewild.
Raar zeg. Ik heb niets geen problemen gehad, en had mijn spul heel snel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Ja vind het ook vreemd, dan was het weer door nieuwjaar, dan lag het weer aan hong kong post, dan lag het weer aan mijn adres. na 3 weken vond ik het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

colorsone schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:52:
Ja vind het ook vreemd, dan was het weer door nieuwjaar, dan lag het weer aan hong kong post, dan lag het weer aan mijn adres. na 3 weken vond ik het wel goed.
Damned das vreemd... Twee keer wat besteld en geen enkel probleem gehad. Vaag... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Heb mijn bestelling van Linkdelight binnen 2 weken binnengekregen

Vraagje: Iemand een goed idee voor het bevestigen van zo'n magnetisch metalen viewfinder bracketje op een 600d-klapscherm? Plakspul wat er op zit werkt voor geen meter..

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
DonMetal schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:54:
Heb mijn bestelling van Linkdelight binnen 2 weken binnengekregen

Vraagje: Iemand een goed idee voor het bevestigen van zo'n magnetisch metalen viewfinder bracketje op een 600d-klapscherm? Plakspul wat er op zit werkt voor geen meter..
Yup! Dit spul :
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2o2d1H3V0A3V2n3E3p1c/FOAMTAPE2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2Y3P3h2s0w3p01232s2K/FOAMTAPE1.JPG
De lijm die bij mijn brachtes zat heeft het per bracket ongeveer 3 maanden uitgehouden.
Van waar ik het spul heb, of hoe het heeft weet ik niet, maar het plakt als een tierelier!
Maar het is een dubbelzijdig sticky foam tape ;)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

dodge_911 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:04:
[...]

Yup! Dit spul :
[afbeelding]
[afbeelding]
De lijm die bij mijn brachtes zat heeft het per bracket ongeveer 3 maanden uitgehouden.
Van waar ik het spul heb, of hoe het heeft weet ik niet, maar het plakt als een tierelier!
Maar het is een dubbelzijdig sticky foam tape ;)
Is het niet zoiets? http://www.google.nl/sear...5l0l0l0l0l192l657l2.3l5l0

Ik heb op mijn 550D een screenprotector zitten. Iemand ervaring met viewfinder plakken in combinatie met een protector op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
ManiacsHouse schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:26:
[...]

Is het niet zoiets? http://www.google.nl/sear...5l0l0l0l0l192l657l2.3l5l0

Ik heb op mijn 550D een screenprotector zitten. Iemand ervaring met viewfinder plakken in combinatie met een protector op het scherm?
Ik denk een no go, want je viewfinder gaat als hefboom werken op het oppervlak van de protector en hem er dus los aftrekken. Ik heb erg geen verstand van ofzo, maar lijkt,me wel logisch...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

dodge_911 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:57:
[...]

Ik denk een no go, want je viewfinder gaat als hefboom werken op het oppervlak van de protector en hem er dus los aftrekken. Ik heb erg geen verstand van ofzo, maar lijkt,me wel logisch...
Dat idee had ik dus ook al... Misschien protector er afhalen en iets bijknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

dodge_911 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:57:
[...]

Dat werkt idd zo, is bij mij gebeurd ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Zou wel kunnen, maar dan even je viewfinder vastzetten met een elastiekje richting je pop-up flitser zoals je wel vaker ziet gebeuren??

Dan fungeert je tape er alleen voor om je viewfinder op zijn plaats te houden qua afstanden

[ Voor 26% gewijzigd door leonvw op 19-01-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

leonvw schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:58:
Zou wel kunnen, maar dan even je viewfinder vastzetten met een elastiekje richting je pop-up flitser zoals je wel vaker ziet gebeuren??

Dan fungeert je tape er alleen voor om je viewfinder op zijn plaats te houden qua afstanden
600D flipscreen ;)

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Ohja natuurlijk! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een 3.5mm splitter met 25db demping op de kabel om een Zoom recorder op de mic aansluiting te verbinden. zoals:
http://www.bhphotovideo.c...N_Line_to_Microphone.html
http://www.pinknoise-syst...phone-splitter-p-672.html
http://www.amazon.com/Ses...-Monitoring/dp/B004VIOZSK

Heeft iemand enig idee waar je die in NL kan kopen of gebruiken jullie een alternatief?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:43:
Ik ben op zoek naar een 3.5mm splitter met 25db demping op de kabel om een Zoom recorder op de mic aansluiting te verbinden. zoals:
http://www.bhphotovideo.c...N_Line_to_Microphone.html
http://www.pinknoise-syst...phone-splitter-p-672.html
http://www.amazon.com/Ses...-Monitoring/dp/B004VIOZSK

Heeft iemand enig idee waar je die in NL kan kopen of gebruiken jullie een alternatief?
Ik heb die van Pinknoise besteld, ging allemaal heel makkelijk. Maar moet eerlijk zeggen dat ik hem nooit gebruik aangezien veels te zacht is.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Let op:
Lees alsjeblieft de OpeningsPost (OP) door voordat je een vraag stelt. Hier kun je al veel info vinden.

Mocht je informatie hebben om de OP aan te vullen dan willen wij die graag toevoegen. Maak even een TR aan met de ontbrekende/onjuiste info en we passen het aan. Alvast dank.