Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:48
Zijn dit dan separate betaalrekeningen? Of één 'lopende' betaalrekening plus een interne (spaar)rekening?

Binnenkort ga ik mijn eenmanszaak ook omzetten naar een BV en zit ook bij KNAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:39
Erwin23 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:58:
[...]

Bij dit soort opdrachtenomschrijvingen vermoed ik vals spel. Vaak heeft de partij al een (daar werkende) persoon in gedachte voor de invulling van de opdracht. Echter vanwege de spel-/beleidsregels dient de aanvraag extern uitgezet te worden. Hierbij worden dan dusdanige specifieke eisen gesteld dat eigenlijk alleen de oorspronkelijk bedoelde persoon voor in aanmerking komt en voor alle anderen die op de opdracht reageren het verspilde moeite is
Neehoor, 90procent van de opdrachten bij de gemeente zijn zo. De politie doet het ook vaak. Blijkbaar maken ze liever gebruik van een pool mensen die er vaker zit dan nieuwe mensen de mogelijk ook beter passen maar hiermee uitgesloten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:36
Dix0r schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:02:
Zijn dit dan separate betaalrekeningen? Of één 'lopende' betaalrekening plus een interne (spaar)rekening?

Binnenkort ga ik mijn eenmanszaak ook omzetten naar een BV en zit ook bij KNAB.
Ik ken meerdere mensen die het hebben omgezet en aangezien 2026 in de buurt is - soms is het beter om een nieuwe BV te starten en niet om te zetten, zorgt voor een stuk minder papierwerk :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:12
Wat vinden jullie van het volgende?

Ben al een tijdje opzoek naar een andere opdracht, dus zit op Magnit en Striive 4x per week te kijken.
Nu ben ik een week geleden benaderd door een recruiter, die had een opdracht bij klant X en heb CV opgestuurd. Eind vorige week zie een aantrekkelijke opdracht op Striive bij klant X.
Ik denk ik ga mijn CV in orde maken en ben van plan te reageren. Nu gaat de recruiter waar ik contact mee had reageren op die opdracht. Hij wist blijkbaar van te voren dat deze opdracht eraan zat te komen.

Ben een beetje zoekende van wat 'het juiste' is om te doen. Ik heb gevraagd voor hoeveel euro per uur ze er tussen gaan zitten maar daar heb ik nog geen antwoord op.
Aan de ene kant, als ze er niet tussen zitten, is er meer geld voor mij.
Aan de andere kant, ze wisten blijkbaar eerder dat een opdracht beschikbaar was, dus er zal iets van connecties zijn.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
bertuslambertus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:13:
Wat vinden jullie van het volgende?

Ben al een tijdje opzoek naar een andere opdracht, dus zit op Magnit en Striive 4x per week te kijken.
Nu ben ik een week geleden benaderd door een recruiter, die had een opdracht bij klant X en heb CV opgestuurd. Eind vorige week zie een aantrekkelijke opdracht op Striive bij klant X.
Ik denk ik ga mijn CV in orde maken en ben van plan te reageren. Nu gaat de recruiter waar ik contact mee had reageren op die opdracht. Hij wist blijkbaar van te voren dat deze opdracht eraan zat te komen.

Ben een beetje zoekende van wat 'het juiste' is om te doen. Ik heb gevraagd voor hoeveel euro per uur ze er tussen gaan zitten maar daar heb ik nog geen antwoord op.
Aan de ene kant, als ze er niet tussen zitten, is er meer geld voor mij.
Aan de andere kant, ze wisten blijkbaar eerder dat een opdracht beschikbaar was, dus er zal iets van connecties zijn.

Wat zouden jullie doen?
Niet per se... Jij hebt een tarief en daar zetten zij misschien iets op. Als de klant daar mee akkoord gaat is dat aan he. Had jij anders hoger ingezet op die opdracht? Want dan is het raar dar als je zelf reageert hoger inzet, dan wanneer er een recruiter tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:52
Het is een afweging. Ze kunnen jouw niet aanbieden zonder jouw toestemming, althans daar zou ik op zijn zachtst iets van vinden.

Je moet peilen in hoeverre ze daadwerkelijk extra informatie en/of invloed hebben. Heb vaak genoeg meegemaakt dat partijen net iets eerder weten dat er iets aankomt, maar dat ze 0,0 voorrang oid hebben. Soms hebben ze net wel een streepje voor, kunnen ze nog een woordje extra doen oid.

Soms ben jij via de tussenpartij de enige de ze aanbieden, soms een selectie van twee of drie waarvan jij er dan een bent. Dan heb je dus ook wat minder concurrentie.

Als je weet dat jouw CV net zoveel kans maakt als je rechtstreeks reageert als via een tussenpartij, dan zou ik kiezen voor rechtstreeks. Kun je in je tarief ook weer enigszins rekening mee houden.

Kortom, bel die recruiter en hoor hem uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
Neal schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:28:
[...]

Niet per se... Jij hebt een tarief en daar zetten zij misschien iets op. Als de klant daar mee akkoord gaat is dat aan he. Had jij anders hoger ingezet op die opdracht? Want dan is het raar dar als je zelf reageert hoger inzet, dan wanneer er een recruiter tussen zit.
Waar ik een beetje 'bang' voor ben en ook niet 'rechtvaardig' vind is dat ze niet voor een paar euro tussen zitten maar 10+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
bertuslambertus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:30:
[...]

Waar ik een beetje 'bang' voor ben en ook niet 'rechtvaardig' vind is dat ze niet voor een paar euro tussen zitten maar 10+ euro.
Maar ben je aan hen gebonden? Of kun je jezelf ook aanbieden?
Soms is een eindklant gebonden aan werken via bepaalde partijen, maar soms maar de hiring manager zelf gewoon iemand kiezen en dat je duus ook rechtstreeks kan reageren en factureren. Dat is voor jou en de klant mogelijk het meest positieve.

Aangezien je het op Strive vind, lijkt me dat dit gewoon mogelijk is, dus waarom via de recruiter laten reageren? Die moeten juist voor jou zoeken waar je zelf niet bij/binen komt. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
Neal schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:37:
[...]

Maar ben je aan hen gebonden? Of kun je jezelf ook aanbieden?
Soms is een eindklant gebonden aan werken via bepaalde partijen, maar soms maar de hiring manager zelf gewoon iemand kiezen en dat je duus ook rechtstreeks kan reageren en factureren. Dat is voor jou en de klant mogelijk het meest positieve.

Aangezien je het op Strive vind, lijkt me dat dit gewoon mogelijk is, dus waarom via de recruiter laten reageren? Die moeten juist voor jou zoeken waar je zelf niet bij/binen komt. Maar dat is mijn mening.
Ja mee eens, zeker omdat ik zelf de opdracht ook al had gevonden.

Ben niet aan de tussenpartij gebonden, die heeft zich er 'makkelijk tussen gewringt'. Het is een aanbesteding.

[ Voor 7% gewijzigd door bertuslambertus op 20-10-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
bertuslambertus schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:38:
[...]

Ja mee eens, zeker omdat ik zelf de opdracht ook al had gevonden.
Dan beantwoord je zelf je eigen vraag :)

Enne: Succes, hopen dat ie voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usernamerandom
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:00
Ik beleg prive bij degiro (losse aandelen), abn (fondsen) en brand new day (pensioen).

Ik heb wat geld in mijn BV (ik ben freelancer) zitten. En vroeg me af er specifieke brokers/banken zijn voor BV's. Is iemand hier bekent met beleggen in de BV en of er bepaalde brokers handiger zijn dan anderen? Of maakt het allemaal niet veel uit en spelen dezelfde factoren als voor prive beleggingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
usernamerandom schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:00:
Ik beleg prive bij degiro (losse aandelen), abn (fondsen) en brand new day (pensioen).

Ik heb wat geld in mijn BV (ik ben freelancer) zitten. En vroeg me af er specifieke brokers/banken zijn voor BV's. Is iemand hier bekent met beleggen in de BV en of er bepaalde brokers handiger zijn dan anderen? Of maakt het allemaal niet veel uit en spelen dezelfde factoren als voor prive beleggingen?
Je opties zijn met een BV beperkt. Ik gebruik Interactive Brokers, en die is prima. Tarieven zijn goed, maar de user interface is wennen. Alle documentatie op orde krijgen is wel wat gedoe.
Pagina: 1 ... 647 648 Laatste