bertuslambertus schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:23:
Ik werk nu een kleine 24 maanden bij een grote overheidsinstelling. Mijn huidige contract loopt af op 1 november 2025. Er wordt een nieuwe opdracht uitgezet, maar hierbij worden ZZP’ers expliciet uitgesloten.
Nu ben ik al een paar maand rond aan het kijken naar andere opdrachten, en een paar keer gereageerd maar kan geen andere opdracht vinden.
Er is een aanbod gedaan, door de betreffende overheidsinstelling, voor vast dienstverband, het is zeker niet slecht betaald maar daar ga ik financieel sterk op achteruit.
Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik ook op de opdracht kan reageren (maar dan niet als ZZP'er).
Aangezien het qua ZZP opdrachten behoorlijk minder is (iig op mijn 'vakgebied') ben ik aan het kijken naar alternatieven zoals Verloning, Payroll, Midlance, Detachering, DUBV/Uniforce.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze vormen van werken en wat de voor en nadelen zijn.
Snap dat het een beetje schelden in de kerk is, en wil zelf ook liever blijven Freelancen.
Echter kijkend naar de opdrachten de afgelopen paar maanden, en dat het rond de jaarwisseling sowieso een heel stuk minder is, en verwacht in 2026 ook niet heel veel opdrachten, ben ik toch naar alternatieven aan het kijken.
In het verleden heb ik wel eens geopperd om met 21+ mensen een B.V. op te richten, maar zelf daar nooit achteraan gegaan.
Las dat pirke het hier in het verleden ook over had?
pirke in "Het freelance (ICT-ers) discussie topic"
Al zoekende kwam ik ook op
https://maatschapsvriend.nl maar vind er niks terug hier op dit forum.
Graag hoor ik jullie ervaringen/meningen.
Alvast bedankt