Afhankelijk van je type opdrachten (fulltime 1 klus of veel kleine dingen) vind ik het niet echt "uit de ratrace stappen". Toch maar ja zeggen om dat klusje te doen want ach, vrouw-lief heeft voor zondag toch andere plannen. Als je "gewoon" 1 klus hebt voor een langere periode is dat waarschijnlijk niet zo herkenbaar.
Ik denk wel dat het interessant is om verder te kijken. Ga bv eens serieus kijken naar huizen die in aanmerking zouden komen voor een B&B (ik heb er in Frankrijk en Oostenrijk een aantal bezichtigd). Probeer bv op AirBnB eens te kijken hoe ver vooruit je moet plannen bij huisjes in die regio, want de illusie dat je 6 maanden per jaar vol zit a 100 euro per nacht, is een zeepbel die maar voor zeer weinig lokaties geldt (zelfs in de bergen vlak bij een ski gebied waar in de zomer ook heel veel activiteit is, is 6 maanden echt veel). En ga rekenen 

Misschien heb je geen 6 maanden nodig maar 3 maanden om break-even te spelen, ik noem maar wat. Misschien kun je iets vinden voor part-time erbij, etc etc. Ik denk dat er heel veel werk is waar je veel meer "voldoening" uit haalt. Voldoening tussen " en " want volgens mij heb je in de IT wel veel mensen voor wie het ook een hobby is, dus het is leuk dat je geld kunt verdienen met iets wat soms gewoon als lekker hobby'en aanvoelt. Een luier vervangen bij een bejaarde zal niet als hobby aanvoelen, maar wel een voldoening geven dat je iets doet waar de mensheid iets aan heeft. Ik ken dat gevoel wel dat je echt iets wilt bijdragen waar de wereld iets aan heeft 

Over AI: van scratch af aan apps genereren zal best aardig lukken. Net als dat low-code voor veel type applicaties prima werkt. Het probleem is niet hetgeen waar het voor werkt, maar voor de gaten waarin het niet toereikend is.... dat is het echte probleem. Als ik zie wat veel klanten van Exact gebruiken (mijn expertise), zou je daar een hoop met low code prima mee kunnen maken. Maar "een hoop" is niet "alles". En zelden is een klant tevreden als de eenvoudige schermen werken, maar de complexe (maar dat zijn precies de schermen waarin het echte werk gebeurt....) niet....
Een kennis van me met -10 kennis van programmeren is al wel een paar maanden bezig met een app te genereren, wordt het 1 toegevoegd, is het ander weer verneukt. Je moet bijna als tegen een klein kind zeggen "je moet dit en dat doen, maar, zorg er wel voor dat je niets stuk maak". Ga maar drinken pakken in de keuken, maar let op dat je onderweg niet tegen die plant aan botst, niet met je arm iets van die tafel zwiept, dat je de koud water kraan gebruikt en niet de warme kraan, eerst de beker onder de kraan en dan pas aanzetten, etc