Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:38
loewie1984 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:59:
[...]

Wat wel kwalijk is is de betaaltermijn vanuit Circle8 zo heb ik zelf ervaren, gemiddeld kreeg ik na 55 dagen pas betaald en ik weiger factoring of een andere loesche dienst die nog wat van uurtarief afsnoept.
Je hoeft maar één keer incassokosten (dreigen) te rekenen dan zeggen ze heel vaak sorry en betalen ze wel op tijd, is mijn ervaring. En hierbij weer N += 1 dat de meeste mensen dit domweg niet doen, en het daarom dus de (lucratieve) default blijft.

[ Voor 14% gewijzigd door Aftansert op 06-10-2025 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
hackerhater schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:02:
[...]

Omdat het de "macht" in de handen van 2 partijen legt in plaats van een open DAS.
Die macht was in het geval van Harvey Nash bij de ANWB 1,30 per uur of zo. Voor dat geld mogen ze er van mij wel drie schijven tussen zetten. Vaak krijgt de recruiter die de kandidaat aanbrengt een kickbackfee. Wat mij betreft vind ik dit een uitstekende ontwikkeling. Ik zou het alleen prettig vinden als Harvey Nash dit soort opdrachten ook direct op een portaal zet. Yacht Externen Management heeft ook niet alle opdrachten op haar eigen portaal. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:32
bertuslambertus schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:23:
Ik werk nu een kleine 24 maanden bij een grote overheidsinstelling. Mijn huidige contract loopt af op 1 november 2025. Er wordt een nieuwe opdracht uitgezet, maar hierbij worden ZZP’ers expliciet uitgesloten.
Nu ben ik al een paar maand rond aan het kijken naar andere opdrachten, en een paar keer gereageerd maar kan geen andere opdracht vinden.
Er is een aanbod gedaan, door de betreffende overheidsinstelling, voor vast dienstverband, het is zeker niet slecht betaald maar daar ga ik financieel sterk op achteruit.

Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik ook op de opdracht kan reageren (maar dan niet als ZZP'er).
Aangezien het qua ZZP opdrachten behoorlijk minder is (iig op mijn 'vakgebied') ben ik aan het kijken naar alternatieven zoals Verloning, Payroll, Midlance, Detachering, DUBV/Uniforce.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze vormen van werken en wat de voor en nadelen zijn.

Snap dat het een beetje schelden in de kerk is, en wil zelf ook liever blijven Freelancen.
Echter kijkend naar de opdrachten de afgelopen paar maanden, en dat het rond de jaarwisseling sowieso een heel stuk minder is, en verwacht in 2026 ook niet heel veel opdrachten, ben ik toch naar alternatieven aan het kijken.

In het verleden heb ik wel eens geopperd om met 21+ mensen een B.V. op te richten, maar zelf daar nooit achteraan gegaan.

Las dat pirke het hier in het verleden ook over had?
pirke in "Het freelance (ICT-ers) discussie topic"

Al zoekende kwam ik ook op https://maatschapsvriend.nl maar vind er niks terug hier op dit forum.

Graag hoor ik jullie ervaringen/meningen.

Alvast bedankt
Inmiddels een paar partijen gesproken en een kleine berekening ontvangen.
Eigenlijk zijn er tot nu toe 2 opties:
Verloning, bij zeg 13.500 omzet hou je kleine 6000 euro netto over. Hierbij betaal je alleen al aan werkgeverspremies etc al 3k+ per maand.
Opting In, daar kun je in principe gewoon aantal uren * uurprijs per maand doen, daar haal je loonheffing van af (https://rekenbuddy.nl/rekentools/loonheffing-berekenen/) en je hebt je netto 'salaris'. Met 13500 per maand kom je uit op ongeveer 7300 netto.
Weet er iemand wat meer over Opting In? Of iemand die ervaringen heeft met verloning?
Ben een beetje benieuwd naar de valkuilen.
Ja blijf liever als zelfstandige bezig, maar dit is een beetje noodzakelijk kwaad. En mocht er toch nog iets voorbij komen waardoor ik als Zelfstandige door kan dan pak ik die ook met beide handen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:07
Willen ze nog afgezet worden voor de verkiezingen? Een motie van de meerderheid van de kamer negeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:04
bertuslambertus schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:17:
[...]

Inmiddels een paar partijen gesproken en een kleine berekening ontvangen.
Eigenlijk zijn er tot nu toe 2 opties:
Verloning, bij zeg 13.500 omzet hou je kleine 6000 euro netto over. Hierbij betaal je alleen al aan werkgeverspremies etc al 3k+ per maand.
Opting In, daar kun je in principe gewoon aantal uren * uurprijs per maand doen, daar haal je loonheffing van af (https://rekenbuddy.nl/rekentools/loonheffing-berekenen/) en je hebt je netto 'salaris'. Met 13500 per maand kom je uit op ongeveer 7300 netto.
Weet er iemand wat meer over Opting In? Of iemand die ervaringen heeft met verloning?
Ben een beetje benieuwd naar de valkuilen.
Ja blijf liever als zelfstandige bezig, maar dit is een beetje noodzakelijk kwaad. En mocht er toch nog iets voorbij komen waardoor ik als Zelfstandige door kan dan pak ik die ook met beide handen aan.
Op welke termijn heb je dit nodig? ben bezig met een andere variant, maar is nog niet geheel uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:32
wvdl schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 21:38:
[...]

Op welke termijn heb je dit nodig? ben bezig met een andere variant, maar is nog niet geheel uitgewerkt.
Kleine 2 - 3 maanden?
Met wat voor variant ben jij bezig? Mag ook via PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:03
loewie1984 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:59:
[...]

Klopt maar Circle8 is doorgaans een partij die een euro pakt op ieder uur, omdat broker zijn vanuit de opdrachtgever.
Dat hangt van het contract af. Circle8 zit evengoed ook gewoon in mantels wat ook geld kost om die aanbesteding te winnen en dan pakken ze echt wel meer (rond de 10 a 15 euro).

Maar al die portals die alle bedrijven in instanties hebben is nu toch ook horror. Moet je je eerst inschrijven, 2 weken wachten op goedkeuring. Dan zie je een opdracht ergens anders. Weer inschrijven, wachten op goedkeuring, opdracht inmiddels gesloten.
Dan is er wel iets van freelance.nl maar dat wist inmiddels ook al enorm commercieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36
Eens hoor, bij mij kwam na een tijdje fastflex ertussen als intermediar op een lopende opdracht. Het aantal hoepeltjes waar ik doorheen heb moeten springen was ook niet tof.

discogs

Pagina: 1 ... 645 646 Laatste