Ik ben nog wat aan het stoeien met de arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ze vragen naar het inkomen van de afgelopen 3 jaar. Dat heb ik uiteraard gewoon aangeleverd, in mijn geval was dat loondienst.
Waarbij jaar 1 een flink stuk lager lag dan jaar 2 en 3. Rekening met mijn ZZP inkomen voor 2025 houden ze niet. Vind ik opzichtig logisch, maar ik kom hier zo op terug.
Ze houden echter ook geen rekening met mijn pensioenopbouw, wat in mijn geval in loondienst prima was en maandelijks/jaarlijks een flinke stuiver.
Ik heb nu dus een voorgesteld bedrag wat "oké" is, maar als ik mijn voorgenomen pensioen inleg hierbij wil voorzetten als ik arbeidsongeschikt raak dan is het niet zo "oké" meer.
Volgend jaar kan ik het bedrag wijzigen, met de gegevens over 2025. Dat is gunstig, want dat komt naar verwachting wel wat beter uit en jaar 1 telt dan niet meer mee. Echter, verhogen ze met maximaal 15%. Tsja, dat is nog steeds niet wat ik voor ogen had.
Jaarlijks switchen wil ik niet. Want ik ben officieel chronisch ziek. Nu klinkt dat veel erger dan dat het is, ik voel mij prima. Kan er gewoon oud mee worden, maar het kan ook gerust nog voor veel ellende zorgen ooit.
Dat maakt overstappen toch wat lastiger. Afgezien van een rijtje uitsluitingen (logisch), is het overstap traject dan gewoon veel langer en daar heb ik dus niet elk jaar zin in als het niet hoeft.
Iemand nog tips om het elders te proberen? De genoemde verzekeraar heb ik overigens ook al uit dit topic gehaald

Als het allemaal lood om oud ijzer is, dan zit er niets anders op dan de komende drie jaar flink veel inkomen te vergaren en ergens anders een nieuwe aanvraag te doen. Dan rolt daar waarschijnlijk een bedrag uit waar ik mij beter in kan vinden