Wat hebben jullie, als uurtje factuurtje ZZP'er, dan aan boekhouding als je daar een gemiddeld een uur per maand mee bezig bent?
Facturen stuur ik door naar Moneymonk (of lees: willekeurig ander pakket), worden automatisch ingelezen.
Uren moet ik toch echt zelf bijhouden cq invullen in Moneymonk (kan elders, maar moet je toch zelf doen).
Kilometers houd ik zelf bij in Moneymonk, ben er nog niet achter of dat het handigst is maar alternatief zou Excel zijn gok ik (foutgevoeliger)
De verkoopfacturen moet ik zelf opstellen en versturen. Is ook de spreekwoordelijke druk op de knop obv urenregistratie, maar zou een accountant/boekhouder kunnen doen.
Bank wordt automatisch ingelezen en hij koppelt nagenoeg alles goed. Dus alleen even checken.
Die ene investering per jaar die je niet in de kosten drukt en wilt activeren en daarmee afschrijven kost eenmalig wellicht wat uitzoekwerk, maar is toch wel te overzien.
BTW aangifte, kan met de uurtje factuurtje ZZP'er, ook nooit heel ingewikkeld zijn en bereid Moneymonk dus keurig goed voor. Eens per kwartaal even checken, doorzetten en betalen. Zou niet weten wat een accountant/boekhouder daar nog aan kan doen/verbeteren.
Dan blijft over de IB aangifte. Wordt ook keurig voorbereid, maar dat is het enige punt waarop het meekijken door een fiscalist (die zou ik dan toch echt prefereren boven een boekhouder/accountant) wellicht meerwaarde heeft. Al kost dat echt geen 12u (1u per maand gemiddeld).
Ik denk dat het gros van ons per maand een handvol (repeterende) facturen, inkoop en verkoop, heeft. Dat kost toch echt geen uur per maand. Heb ik nou iets lastig en/of tijdsintensiefs vergeten?
Maar hey, mochten mensen daar echt 100 á 120eu per maand voor willen betalen dan neem ik ze dat desnoods graag uit handen.