Afas schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:20:
[...]
Dat klinkt best naïef van je opdrachtgever.

Een grote aannemer heeft bijna zonder uitzondering zelf ook engineers in dienst en zo'n rol vraag veel afstemming dus jij hebt waarschijnlijk regelmatig overleg en dat gaat niet alleen over de inhoud van een eindproduct maar ook over oplossingsrichtingen, het proces, afstemming met andere partijen in de keten e.d. Dat zijn toch indicaties dat het minimaal een grijs gebied kan zijn.
Ik snap je en deel dit ook wel, echter ben ik van mening dat wanneer zij geen probleem hebben met een dergelijke constructie ik die ook niet heb.
Er lopen enkele zelfstandig welke mijn rol hebben, maar 90% is in vaste dienst.
Men piekt met een aantal projecten, en de aantal FTE's welke alles kunnen doen blijft achter. Vacatures staan permanent open, maar geen mensen die reageren - je kent het

.
Ik heb er ook geen antwoord op. Wel/niet in dienst. Vanuit het bedrijf willen ze ongetwijfeld een flexibele schil houden, vanuit de overheid niet. Waar doe je goed aan..?
Vanochtend sprak ik de portier op ons project. (regelt inschrijvingen van de vaklieden, zorgen dat iedereen de bouw op en af gaat en kan, opent de hek en schaftruimtes, etc)
Haar werkgever (detacheerder) maakt zich wel zorgen, maar zijzelf geloof het allemaal wel.
Haar zzp collega's zijn vooral mensen met zzp tariefen van 30/35 euro. (Bouw)opruimers, schoonmakers, portieren, goedkope timmermannen.. Ik snap haar werkgever wel. Is weinig ondernemen aan.
Enfin, ik kijk het nog een jaartje aan. Zolang deze aannemer zelf geen juridisch of belastingtechnische zorgen ziet zie ik ze ook niet.