Wbt #5 Heb jij (opdrachtnemer) de mogelijkheid meer winst/rendement te behalen dan dat van de organisatie (opdrachtgever)? Dat lijkt me een beetje een uitzonderlijke situatie (met lage kans).adesign schreef op maandag 25 november 2024 @ 23:18:
Ik kreeg een aantal vragen van mijn opdrachtgever als een soort checklist betreft wet dba. Ik heb er een aantal uitgepikt. Klopt het dat als ik het zo invul dit 100% wordt gezien als ondernemer? Of had ik dan een bepaalde vraag anders moeten beantwoorden. Ik vraag dit zodat ik naar deze situatie toe kan bewegen in 2025.
- Zijn er debiteurenrisico, aansprakelijkheidsrisico en financiële risico’s bij het niet nakomen van een resultaatverplichting bij de werkende? Ja
- Is het van belang dat de risico’s zijn afgedekt met een verzekering? Ja
- Heeft de werkende investeringen gedaan die van belang zijn voor de betreffende arbeidsrelatie? Ja
- Is er sprake van investeringen door de organisatie die ook privé gebruikt worden door de werkende? Nee
- Heeft de werkende de mogelijkheid tot een hogere winst of rendement dan dat van de organisatie? Ja
- Kan de werkende zich zonder toestemming laten vervangen? Ja
- Is vrije vervanging door de werkende zelf mogelijk? Ja
- Worden tijdens de uitvoering van de werkzaamheden louter en alleen gereedschap, hulpmiddelen en materialen van de organisatie gebruikt? Nee
- Worden bedrijfsmiddelen(zoals laptop, smartphone, auto e.d.) die over het algemeen als basisvoorziening in de privésfeer worden beschouwd aangeboden door de werkgever? Nee
- Kan de werkende qua competenties (inclusief opleiding, werkervaring, kennis, vaardigheden) werkzaamheden verrichten die niet structureel binnen de organisatie van de werkgevende aanwezig zijn en verricht de werkende deze werkzaamheden met gebruikmaking van die competenties? Ja
- Is het voor derden niet herkenbaar dat de werkende op afstand staat van de organisatie van de werkgevende? Nee
- Kan de werkende zichzelf alleen presenteren als zijnde werknemer van de organisatie en niet als een zelfstandige, zelfs tijdens het werk? Nee
- Betreft het een korte opdracht met beperkte (uren)omvang (let op: meerdere korte opdrachten worden in samenhang bezien)? Ja
1x Venus-E v151 +LilyGo HA, CT003 V116 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh