Dat was inderdaad waar ik op doelde. Het antwoord ‘dan is je bedrijf niet legitiem’ klinkt nogal rigoreus. Maar ik zal het loslaten. Ik weet dat ik ondernemer ben. De keuzehulp geeft ook aan: 9 criteria zzp’er, 1 critereum wijst op eventueel loondienst (te lang met dezelfde opdrachtgevers werken). Maar dat heeft ook te maken met mijn werk. Ik werk als copywriter en als jij goede teksten levert, de teksten scoren in de zoekmachines en je goed communiceert, waarom zou zo’n opdrachtgever dan iemand anders zoeken? Er zijn heel veel tekstschrijvers die dit ook ervaren.jadjong schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:23:
[...]
Er is geen enkele reden om een onderneming op te doeken, al blijf je het BTW-nummer behouden voor de Marko-pas....
Als jij schijnzelfstandig bent bij een enkele van je tien klanten dan zijn die werkzaamheden toe aan een arbeidscontract en de andere negen hebben nergens last van. Tenzij je een arbeidscontract tekent waar een concurrentiebeding in staat.
Maar ze kijken naar het gehele plaatje. Ik weet dat de rest op orde is, dus waarom zou ik me druk maken?