Dank @
Hmmbob en @
Faust1946,
Kijk die AOV, hoe ik daar naar kijk is, het is een risico inschatting die je maakt. En los van dat dat ook de hoek is waar ik me in mijn vakgebied mee bezig houdt, is het risico naar mijn inschatting beperkt.
Er kunnen mij 3 dingen overkomen: ik wordt van de fiets afgereden of krijg een auto ongeluk, je krijgt de verschrikkelijke K ziekte, of je krijgt een hartaanval.
Ik ben 40, eet overwegend gezond, beweeg, en echt veel stress heb ik niet. Ik heb wel in 2018 op t randje van overspannen gezeten, en dus kan ik me al niet meer verzekeren tegen psychische of burn-out klachten en voor de AOV verzekering van het UWV ben ik inmiddels te laat (niet dat ik t vergeten ben, maar kan me daar niet meer op herroepen)
Als ik naar de uitsluitingsvoorwaarden van een AOV kijk, dan moet er heel wat gebeuren wil ik met mijn kantoorbaan, waar ik hoofzakelijk mijn hersens, mijn mond en mijn vingers voor gebruik wil een verzekering uit keren. Als ik een been of arm breek, dan gaat t typen misschien wat langzamer.
Nederlanders zijn kampioen verzekeren. Dit is vooralsnog een bewuste keuze. Het is ook niet dat ik het me niet kan of wil veroorloven. Bedoel 3600 eu premie op een jaar t.o.v. het totaal is prima te overzien.
Dus dat is voor mij zeker niet de beweegreden om voor loondienst te kiezen.
Ik merk gewoon dat wanneer ik in loondienst ga, dat ik te veel geïnvesteerd en betrokken raak, en als het dan niet loopt zoals 'ik het wil' dat ik het daar zelf lastig mee heb, thans zeker in het verleden.
Nu als consultant adviseer ik, en volg je mijn advies niet op dan even goede vrienden, ik slaap er geen nacht minder om zolang de factuur wordt betaald. En wat ik nu doe, om in loondienst voor een detacheerder te doen zie ik helemaal niet zitten. 'Kom gezellig bij ons werken en wordt onderdeel onze tribe'