Ik denk dat de belastingdienst de capaciteit mist om echt gedegen onderscheid te kunnen maken tussen schijn en echte zelfstandigen. Als gastouder zit je ook in het groene vakje overigens, al is het tarief te laag. Met de extra eisen die er gesteld gaan worden o.a. max 2 gastouderbureaus, en beleidsplannen e.d. zullen veel gastouders het bijltje er bij neergooien. Maar mijn vechtgenote gaat nooit bij een KDV werken, lange dagen, veel kinderen, en voor alle ouders elke dag een foto maken en een verhaaltje schrijven over hoe leuk het was.... Doet ze liever mondeling, en 4-5 moeders/vaders per dag i.p.v. 40...
Oh enne er zijn genoeg hoogopgeleide gastouders hoor, vaak is het een manier om de zorg voor het eigen kroost te kunnen combineren met werk.
Ik zit in het rode vakje 3-4 opdrachtgevers per jaar, maar wel met een fatsoenlijk tarief, en vaak langere projecten. Ik maak me echt geen zorgen, als ze mij in loondienst willen, dan kan dat alleen bij een bedrijf, want ik heb afwisselend werk nodig, bij een organisatie loop ik vast op sleur.... En zo'n bedrijf moet dan wel met een aantrekkelijk aanbod komen. Soms verlang ik wel terug naar het laatste bedrijf waar ik werkte tot 2014, even een collega vragen om mee te denken zit er als ZP niet in.
[
Voor 6% gewijzigd door
HvdBent op 30-09-2024 15:47
]