Dan heb je wellicht mijn antwoord niet begrepen. Het gaat niet om risico nemen, maar om risico te calculeren. Ik heb geld belegd in aandelen van een bedrijf. Daar heb ik vooralsnog veel op verloren. Maar omdat het geen groot bedrag is, is het risico beperkt. Dat ik het volledige bedrag kan verliezen, heb ik ingecalculeerd.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:44:
[...]
Het doel van de vraag was om te onderzoeken hoe anderen 'meer ondernemer' willen worden.
Daar hoort ook bij bewust risico nemen: bv een investering doen waarvan je nog niet zeker weet of je die terugverdient.
Als je daar zelf geen interesse in hebt hoef je niet te antwoorden.
Behalve ZZP, werk ik ook nog aan een trainingen/cursussen (al ligt het een beetje op zijn gat nu). Ook daarin zit een zeker risico, want wellicht verkoop ik het nooit. Maar omdat ik het ook leuk vind, is dat niet zo erg.
Verder denk ik wel aan de verkoop van een product/dienst in de ont"google"ing aan MKB in de omgeving (misschien wel in de vorm van verkoop/ondersteuning van QNAP systemen). Maar daar twijfel ik nog over want ik heb niet zoveel zin in zeurende klanten. Daar moet ik nog een soort oplossing voor bedenken: misschien wel in de vorm van een strippenkaart.
Wat betreft die inbedding heb ik al een aantal maal geschreven hoe ik dat ga oplossen/wil gaan oplossen.