alles aan zuper komt op mij over als een goedkope telecomprovider. Een club die voorsorteertTdem schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:59:
Vanwege recente arbeidsongeschiktheid van 13 maanden accepteren verzekeraars mij niet voor een reguliere AOV, omdat ik een te groot risico ben. Mijn idee is nu om jaarlijks maximaal mijn pensioenruimte te benutten. In geval van arbeidsongeschiktheid mag je dit vervroegd opnemen.
Nu kwam ik een reclame tegen van Zzuper. Zij hebben geen medische acceptatie en bij ongeschiktheid krijg je eenmalig een bedrag uitgekeerd. Dat zou wat mij betreft een goed twee-sporenbeleid voor mij kunnen zijn, samen met maximaal pensioensparen.
Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën over?
op een evt. verplichte aov voor ondernemers. Hoeft op zich niet slecht te zijn, maar of ze helemaal
gericht zijn op een zo goed mogelijke verzekeraar te zijn, of om lekker te cashen op de eenpitters
die straks mogelijk iets moeten, ik weet het niet.
En daarbij, wat zijn de gevolgen van een eenmalige uitkering?
Kom je (of je partner evt.) dan ineens in de knoei met toeslagen en uitkeringen? Word het gezien als spaargeld en kun je straks spaargeld belasting gaan aftikken, voordat het inkomen word?
Mss hebben ze er zelf een goed antwoord op, je zou het kunnen vragen. Maar het komt op mij een beetje
over alsof je met hen een soort weddenschap afsluit, dat je de volgende maand arbeidsongeschikt word, met als inzet de premie en als mogelijke hoofdprijs de uitkering.
Maar wellicht is het ook beter dan niets.