Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:46

ralpje

Deugpopje

Bwana schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:12:
Wat gebruiken jullie voor je webmail/hosting/office? Ik neem nu een jaarlijks Microsoft pakket af maar daar wil ik eigenlijk vanaf. Ik heb een eigen domeinnaam waarbij ik mijn e-mail via de DNS settings doorlink naar de Microsoft mail.
Heeft er iemand een vergelijkbare setup en tips?
Belangrijkste vraag: waarom wil je af van Microsoft? Pas als je weet wat je daar niet bevalt, kun je iets zoeken waar dat wél naar jouw wensen geregeld is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Wat gebruiken jullie voor je webmail/hosting/office? Ik neem nu een jaarlijks Microsoft pakket af maar daar wil ik eigenlijk vanaf. Ik heb een eigen domeinnaam waarbij ik mijn e-mail via de DNS settings doorlink naar de Microsoft mail.
Hosting doe ik zelf op mijn thuisserver (want stelt niets voor), domeinen/DNS ligt bij TransIP, email bij O365.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamaar_jamaar
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Ik gebruik zelf een combinatie van Proton (webmail/vpn/drive/unieke emails voor elke dienst etc), en office365 voor overige. Met name Proton is de afgelopen jaren een stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-08 14:27
Ik ben op zoek naar een voorbeeld 'aanbiedingsformulier' die ik moet toevoegen bij een opdracht in Headfirst (kan niet echt een goed voorbeeld of uitleg vinden hiervan).

Enerzijds lees ik dat erin komt te staan dat je voldoet aan de eisen en wensen van de opdracht zoals hier staat beschreven halverwege de pagina onder 'eisen' https://www.headfirst.nl/...fb90ada3f9cd?download-pdf

Anderzijds twijfel ik of het niet een offerte is als deze https://www.topvoorbeelden.com/voorbeeld-offerte-ZZP.html . Zo ja, zijn er betere voorbeelden? Het gaat om software ontwikkeling.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zit bij MS. Kost ~12 euro incl btw per maand en zit gewoon alles in en werkt altijd. Daarnaast fijne backup plek met Onedrive. Kost me ~6 minuten werken per maand en daarvoor ga ik niet lopen klooien met iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Crazy D

I think we should take a look.

Hertog_Martin schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:47:
[...]

Maximaal 20% idd, dus minimaal 5 jaar.. Maar die keuze mag je dus altijd maken los van verwachte levensduur?
Bij de belastingdienst zie ik niets anders dan max 20%, onroerend goed werkt dan wel even anders. Heel simpel geredeneerd zal het op langere termijn vrij weinig schelen: 5 jaar hogere kosten, of 10 jaar iets minder kosten. Als je bijtelling betaald over werkelijke kosten zal ook dat op langere termijn redelijk gelijk uitkomen schat ik zo in. Maar ik ken de regels voor fietsen niet, als daar het verhaal over werkelijke kosten niet voor geldt en gewoon altijd x% van cataloguswaarde, dan maakt het al helemaal niets uit. En zou ik sowieso lekker zo snel mogelijk afschrijven.
Volgens de BD de adviesprijs dus in verhouding kan bijtelling vrij hoog zijn als je voor stuk lager dan advies hebt gekocht.
Als het om adviesprijs gaat is het wel een fuck up dingetje. Misschien kun je deal maken met de verkoper dat je adviesprijs betaald, maar een x-aantal onderhoudsbeurten gratis krijgt? Of bandjes, goede regenkleding, etc.
Dat is de hamvraag inderdaad :) en gaat om 500 netto
Elke 500 euro is natuurlijk leuk meegenomen, maar of het het waard is om daar heel veel tijd in te steken….

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sth87
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-09 11:06
DNS bij Combell, webdomain wijst naar linkedin en mail domein bij Office 365, business standard met jaar abo afgenomen via Combell, was iets goedkoper en meer service/support, zij bieden ook een veeam backup van mailbox
zou het niet anders willen eerlijk gezegd... lijkt me toch een propere setup, dus wat zou je anders willen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• riemer1990
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 19:15
Furion2000 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:41:
Ik ben op zoek naar een voorbeeld 'aanbiedingsformulier' die ik moet toevoegen bij een opdracht in Headfirst (kan niet echt een goed voorbeeld of uitleg vinden hiervan).

Enerzijds lees ik dat erin komt te staan dat je voldoet aan de eisen en wensen van de opdracht zoals hier staat beschreven halverwege de pagina onder 'eisen' https://www.headfirst.nl/...fb90ada3f9cd?download-pdf

Anderzijds twijfel ik of het niet een offerte is als deze https://www.topvoorbeelden.com/voorbeeld-offerte-ZZP.html . Zo ja, zijn er betere voorbeelden? Het gaat om software ontwikkeling.
Het gaat om een specifieke aanbiedingsformulier van Headfirst en/of de opdracht zelf. Bij Striive kun je deze downloaden onder "bieding plaatsen" en dan aan de rechterkant heb je evt formulieren die je kan downloaden en weer ingevuld kan uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Furion2000 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:41:
Dat formulier is specifiek voor de aanbieding. Is dus niet een generiek iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwana
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 17:14
sth87 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 11:29:
[...]

DNS bij Combell, webdomain wijst naar linkedin en mail domein bij Office 365, business standard met jaar abo afgenomen via Combell, was iets goedkoper en meer service/support, zij bieden ook een veeam backup van mailbox
zou het niet anders willen eerlijk gezegd... lijkt me toch een propere setup, dus wat zou je anders willen?
Meer een principekwestie, maar ik vind Microsoft producten gewoon nooit zo prettig werken. Ik lees hier dat de meesten daar wel gebruik van maken, misschien is dat toch gewoon de beste optie. Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:47
Het is vooral dat mensen MS office gebruiken omdat ze het gewend zijn. Ze zijn zeker niet de beste.
Het is wat je zelf wilt. Mailbox.org wat ik zelf gebruik is gevestigd in Duitsland.

Spul als DKIM en eigen domeinen is included.

[ Voor 11% gewijzigd door hackerhater op 19-04-2024 13:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faust1946
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-09 21:47
Dit zal wel weer een trigger zijn voor sommige mensen om te zeggen dat dit niet te matchen is met een 'echte ondernemer', maar ik gebruik lekker een gmail adresje :P. Ik doe vrijwel niks via het mailadres van mijn bedrijf. Ik verricht vrijwel altijd mijn werk via de omgeving van de klant (met bijbehorend mailadres) of ik krijg een laptop van de klant. Een extra (Microsoft) email-adres, levert me niks op behalve extra kosten (en gedoe door een extra mailcliënt die ik moet checken).

Enige argument voor mij om het aan te passen: het staat professioneler om vanuit een eigen domein te mailen. Ik loop er momenteel niet tegenaan dat dit me in de weg zit dus vind het wel best.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Bwana schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:50:
[...]

Meer een principekwestie, maar ik vind Microsoft producten gewoon nooit zo prettig werken. Ik lees hier dat de meesten daar wel gebruik van maken, misschien is dat toch gewoon de beste optie. Dank voor de reacties!
het is een beetje kip/ei natuurlijk. Maar de hele wereld gebruikt het en daarmee wordt het allemaal een stuk simpeler.
Persoonlijk wil ik tijd/energie niet verdoen voor zo'n klein bedrag per maand.
Als ik een CV moet maken of ik moet een powerpoint aanpassen, formulier invullen oid die ik opgestuurd krijgt, moet het gewoon meteen werken.
Je krijg bijvoorbeeld ook Teams erbij en dat wordt ook tegenwoordig redelijk veel gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
riemer1990 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:06:
[...]

Het gaat om een specifieke aanbiedingsformulier van Headfirst en/of de opdracht zelf. Bij Striive kun je deze downloaden onder "bieding plaatsen" en dan aan de rechterkant heb je evt formulieren die je kan downloaden en weer ingevuld kan uploaden.
Exact dat, helemaal overheen gekeken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Hosting en domein bij TransIP en daarnaast Google Suite.

Mijn.host is goedkoper voor de meeste .nl-domeinen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 11:42

mwa

Cheapo domein via iCloud+ (dank je wel vrouwlief voor het delen van je iCloud 😎). Low budget dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 16:25
Ik zit met hetzelfde en was van plan binnenkort eens te gaan kijken naar Open-Xchange. OX Suite Cloud zou dan in dat geval een oplossing zijn maar vind het behoorlijk lastig om een Nederlandse aanbieder te vinden, laat staan eentje die Nederlandse servers gebruikt i.p.v. het via een WHMCS paneel door te verkopen en dus automatisch op VS servers terecht te komen. Had ook al Proton Business geprobeerd, maar die functionaliteit vond ik zelf te beperkt en lijkt meer op een veredelde family plan. Nog geen ander goed alternatief gevonden tot nu toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:39
Kurios schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:48:
[...]

Ik zit bij MS. Kost ~12 euro incl btw per maand en zit gewoon alles in en werkt altijd. Daarnaast fijne backup plek met Onedrive. Kost me ~6 minuten werken per maand en daarvoor ga ik niet lopen klooien met iets anders.
Plus dat je Teams meetings kan aanmaken en sturen naar klanten en leads met de betaalde Office 365.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:28
Haha gasten wat is jullie uur tarief dat jullie zoveel tijd besteden aan iets wat een paar grijpstuivers kost. In westfriesland noemen ze dit schrale atsers.

Ps als je iter bent in de ma hoek neem dan een action pack en dan krijg je 100 euro per maand azure credits en alle licenties gratis.

Of nog beter meldt je aan bij Microsoft startup hub. Ik heb nu 25.000 dollar gratis azure credits en als die op zijn gaat dat naar 150.000 dollar. Bv dan kan je bv een nvidia a100 x4 (320gb) vm gpu machine voor noppes opspinnen( a 12.000 euro per maand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier ook office365 uit een action pack, kan je daarnaast nog lekker spelen met alles wat MS verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
mannowlahn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:53:
Haha gasten wat is jullie uur tarief dat jullie zoveel tijd besteden aan iets wat een paar grijpstuivers kost. In westfriesland noemen ze dit schrale atsers.

Ps als je iter bent in de ma hoek neem dan een action pack en dan krijg je 100 euro per maand azure credits en alle licenties gratis.

Of nog beter meldt je aan bij Microsoft startup hub. Ik heb nu 25.000 dollar gratis azure credits en als die op zijn gaat dat naar 150.000 dollar. Bv dan kan je bv een nvidia a100 x4 (320gb) vm gpu machine voor noppes opspinnen( a 12.000 euro per maand).
Heeft niks met kosten te maken in mijn geval.
Ik kan simpelweg MS's software niet uit staan en vind het waardeloos werken.
Ik zit dan ook in de *nix-hoek met mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:42
hackerhater schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:26:
[...]

Ik heb mijn hosting bij transip staan (I know prijzig, maar goede uptime) en mijn email en co staat bij mailbox.org.
Ik heb geen losse office paketten, niet dat die uberhaupt zouden werken op mijn machines (Linux).
Waar heb je de goede uptime voor nodig als je je mail niet bij ze host?

Ik zit met mijn mail bij Google (Google Workspace of Google Cloud, weet niet meer hoe het heet) met een eigen domein.

Office heb ik jaren terug gekocht voor de MacBook en gebruik ik nog steeds.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
hackerhater schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 09:26:
[...]

Ik heb mijn hosting bij transip staan (I know prijzig, maar goede uptime) en mijn email en co staat bij mailbox.org.
Ik heb geen losse office paketten, niet dat die uberhaupt zouden werken op mijn machines (Linux).
Ik weet dat dit ook weer een beerput open trekken is, maar waarom zou O365 niet op linux werken?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
mannowlahn schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:53:

Moet je voor Microsoft startup hub niet een product ontwikkelen om daarvoor in aanmerking te komen?

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Rutix schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:26:
[...]

Moet je voor Microsoft startup hub niet een product ontwikkelen om daarvoor in aanmerking te komen?
Ja maar met een domein en een vaag idee kom je er al :)

Zelf wel echt een product op basis van azure openai aan het ontwikkelen, maar merkte dat het aanmeld process echt geen reet voorstelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Rutix schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:24:
[...]

Ik weet dat dit ook weer een beerput open trekken is, maar waarom zou O365 niet op linux werken?
De webbased versies ja, niet de geïnstalleerde versies.
c-nan schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 21:07:
[...]

Waar heb je de goede uptime voor nodig als je je mail niet bij ze host?

Ik zit met mijn mail bij Google (Google Workspace of Google Cloud, weet niet meer hoe het heet) met een eigen domein.

Office heb ik jaren terug gekocht voor de MacBook en gebruik ik nog steeds.
Omdat mijn website, uren administratie, demo's voor websites en docker/git repo's er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hackerhater schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 22:01:
[...]

De webbased versies ja, niet de geïnstalleerde versies.
Oh ik gebruik de geinstalleerde versies bijna nooit meer :P

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:13
Ik heb een Microsoft Partner Network abonnement. Twee eigenlijk, één per BV. Geeft me ongelooflijk veel licenties voor zowel cloud diensten als software, voor iets meer dan €400 per jaar, per abo.

Het is gestoord eigenlijk hoe goedkoop het is.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-09 22:00
Je moet er wel rekening mee houden, zoals bij Action Pack bijvoorbeeld is, dat die licenties niet zomaar overal voor gebruikt mogen worden. Visual Studio bijv. wel om zelf zaken te proberen en ontwikkelen, maar niet om software te ontwikkelen waarmee je de markt opgaat of voor klanten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 15:19
Is iemand hier bekend met flexspot.io? Mijn huidige opdracht loopt af en ik zie veel interessante opdrachten hier staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:46

Yucon

*broem*

Mede naar aanleiding van die opmerkingen over het Action Pack ben ik er nog eens ingedoken. Ik wilde al een tijdje met Business Central aan de slag om te zien hoe makkelijk of moeilijk het zou zijn ermee te interfacen. Nu vind ik daarvoor alleen dit: https://dynamics.microsof...QMoogroc9DgQaAiBIEALw_wcB

Zelf ben ik niet thuis in de MS licentiestructuur. Heb je echt een compleet BC systeem als je 1 zo'n licentie hebt? Het voelt een beetje of dit de prijs per user is maar dat er daar overheen nog een prijskaartje voor een omgeving komt. Maar dat kan ik er niet uithalen. Is iemand daarmee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

poestoe schreef op zondag 21 april 2024 @ 08:04:
Is iemand hier bekend met flexspot.io? Mijn huidige opdracht loopt af en ik zie veel interessante opdrachten hier staan.
Net even account aangemaakt, ze hebben in elk geval veel opdrachten staan.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:26

sebasd

loopt op espresso

Staan daar ook ‘eigen’ of ‘unieke’ opdrachten op of is het een scraper vanuit andere platforms? Of erger, nog een extra laagje tussen jou en de opdrachtgever? Wat is hun businessmodel?

In ieder geval lijkt het met het aantal opdrachten wel goed te zitten daar.

[ Voor 5% gewijzigd door sebasd op 21-04-2024 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
sebasd schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:32:
Staan daar ook ‘eigen’ of ‘unieke’ opdrachten op of is het een scraper vanuit andere platforms? Of erger, nog een extra laagje tussen jou en de opdrachtgever? Wat is hun businessmodel?

Het lijkt alsof het met AI gescraped is. Zeker omdat het elk uur nieuwe opdrachten ophaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:26

sebasd

loopt op espresso

Dank je. Dat vermoeden had ik al een beetje, goed om de n naar 2 te zien gaan :)

Maar alsnog, handig om veel opdrachten op een en dezelfde plek te hebben. Meteen even doorgestuurd naar een collega ZZP’er die op zoek is naar zijn eerste opdracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
sebasd schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:18:
Dank je. Dat vermoeden had ik al een beetje, goed om de n naar 2 te zien gaan :)

Maar alsnog, handig om veel opdrachten op een en dezelfde plek te hebben. Meteen even doorgestuurd naar een collega ZZP’er die op zoek is naar zijn eerste opdracht.
Kan zeker een handige verzamelplaats zijn. Als je een stuk van de tekst kopieert en in Google stopt, vind je in veel gevallen de oorspronkelijke vacature 👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:09
Zoiets doet sentior toch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
sebasd schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:32:

Ik vermoed dat het gescraped is want ik klikte een random opdracht open waar freelance stond maar in de tekst stond dit:
Eisen:
Deze opdracht is niet geschikt voor ZZP i.v.m. de wet DBA.• Je hebt ervaring met architectuurconcepten, zoals SOA, REST en design for agility.• Je hebt ervaring met architectuurmethodes, zoals TOGAF en DYA.• Ervaring in een Agile organisatie (Scrum, SAFe).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Zijn er ervaringen met het Knab Boekhoudpakket https://www.knab.nl/zakelijk/boekhouden/boekhoudpakket ?

Ik zie veel gesprekken over boekhoudpakket x met bankkoppeling naar bank y en dit voelt als een alles in 1 oplossing. Misschien zijn er ook nadelen aan zoals Knab boekhoudpakket zorgt ervoor dat je gevendorlocked bent aan Knab bankaccount?

Ik vergelijk nu bijv. MoneyBird (14 euro + 1,5 euro koppeling) vs. Knab Boekhoudpakket (12 euro). Het is een verschil van niks, dat is het hem niet, maar meer dat ik niet echt verschillen kan ontdekken puur alleen met de omschrijvingen die er zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Furion2000 op 22-04-2024 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Furion2000 schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:51:
Zijn er ervaringen met het Knab Boekhoudpakket https://www.knab.nl/zakelijk/boekhouden/boekhoudpakket ?

Ik zie veel gesprekken over boekhoudpakket x met bankkoppeling naar bank y en dit voelt als een alles in 1 oplossing. Misschien zijn er ook nadelen aan zoals Knab boekhoudpakket zorgt ervoor dat je gevendorlocked bent aan Knab bankaccount?

Ik vergelijk nu bijv. MoneyBird (14 euro + 1,5 euro koppeling) vs. Knab Boekhoudpakket (12 euro). Het is een verschil van niks, dat is het hem niet, maar meer dat ik niet echt verschillen kan ontdekken puur alleen met de omschrijvingen die er zijn
Ik gebruik het. Is gewoon een samenwerking met digibtw. Werkt prima. Enige wat ik mis is een urenregistratie voor uren die niet te factureren zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 14:08
sebasd schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:18:

Heek even gekeken, maar ik weet niet of ie veel toevoegd.
De tweede klik was al gewoon loondienst bij een detacheerder.

De manier waarop ze opdrachten scrapen maakt me niet optimistisch of ze niet net zo goed onze profielen aan het farmen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Tdem schreef op maandag 22 april 2024 @ 08:58:
[...]

Ik gebruik het. Is gewoon een samenwerking met digibtw. Werkt prima. Enige wat ik mis is een urenregistratie voor uren die niet te factureren zijn.
En is dat makkelijk op te lossen (denkende aan het urencriterium) door dat los bij te houden en dan te bundelen ri de belastingsdienst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Furion2000 schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:01:
[...]

En is dat makkelijk op te lossen (denkende aan het urencriterium) door dat los bij te houden en dan te bundelen ri de belastingsdienst?
Ik houd het bij in een spreadsheet. Je hoeft het alleen aan te tonen als je een controle krijgt. Een alternatief is dat je een project aanmaakt met een uurtarief van 0 euro :)

De eerste maand is gratis. Dus je zo sowieso even kunnen aanmelden en kijken of het aan je verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskooskaas010
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-04 14:59
Ben recent begonnen als freelancer en vorige maand gestart met mijn eerste opdracht. Wij hebben thuis één auto: een leaseauto via de werkgever van mijn partner, waar we ook bijtelling voor betalen voor privé kilometers. Wanneer zij de auto niet nodig heeft, gebruik ik hem soms om naar mijn opdrachtgever te rijden. Mijn vraag is: zou ik ook die kilometers mogen declareren bij de Belastingdienst?

Gevoelsmatig lijkt me dit niet de bedoeling en heb dit tot op heden dan ook niet gedaan. Maar zou een dief van m'n eigen portemonnee zijn als het wel mag en ik de €0,23/kilometer niet opvoer.

Iemand hier ervaring mee / betere google skills dan ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 02-06 07:48
Volgens mij zijn zakelijke kilometers onafhankelijk van de auto waarmee je die aflegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 13:25
@keeskooskaas010 Dit mag inderdaad gedeclareerd worden, alle kilometers behalve openbaar vervoer (omdat je kosten van het kaartje al declareerd) mag worden opgevoerd. Dus ook kilometers lopend en met de fiets.

[ Voor 12% gewijzigd door Tabbo12 op 22-04-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xiangpo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:50
Tabbo12 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:01:
@keeskooskaas010 Dit mag inderdaad gedeclareerd worden, alle kilometers behalve openbaar vervoer (omdat je kosten van het kaartje al declareerd) mag worden opgevoerd. Dus ook kilometers lopend en met de fiets.
Inderdaad, openbaar vervoer kosten mogen volgens mij ook als kilometers gedeclareerd worden. Alleen dan kan je de treinkaartjes niet meer declareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Zakelijke km's zijn idd onafhankelijk van de methode van reizen. Maar, je mag zaken niet dubbel belasten. Dus de treinkaart vergoeden en 23 cent per km mag niet. Hoewel ik 'm niet 100% zuiver vind aanvoelen mag je volgens mij gewoon prima 23 cent rekenen. Die mag je ook rekenen als je meerijdt omdat je buurman toevallig daar ook werkt (wat in datzelfde "niet 10% zuiver" gevoel zit voor mij). Dus lekker doen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tabbo12
Ik kom er hierdoor dus net achter dat ik een euro per dag kan besparen bij een opdracht waar ik altijd met de metro naar toe ga. Kilometervergoeding is meer dan de OV kosten.
Volgende keer dus prive inchecken 😉 Scheelt nog administratie ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 15:18
Tabbo12 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:19:
Ik kom er hierdoor dus net achter dat ik een euro per dag kan besparen bij een opdracht waar ik altijd met de metro naar toe ga. Kilometervergoeding is meer dan de OV kosten.
Volgende keer dus prive inchecken 😉 Scheelt nog administratie ook.
De tijd om kilometers in een sheet in te voeren kost je meer dan die euro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05 07:13
keeskooskaas010 schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:57:
Ben recent begonnen als freelancer en vorige maand gestart met mijn eerste opdracht. Wij hebben thuis één auto: een leaseauto via de werkgever van mijn partner, waar we ook bijtelling voor betalen voor privé kilometers. Wanneer zij de auto niet nodig heeft, gebruik ik hem soms om naar mijn opdrachtgever te rijden. Mijn vraag is: zou ik ook die kilometers mogen declareren bij de Belastingdienst?

Gevoelsmatig lijkt me dit niet de bedoeling en heb dit tot op heden dan ook niet gedaan. Maar zou een dief van m'n eigen portemonnee zijn als het wel mag en ik de €0,23/kilometer niet opvoer.

Iemand hier ervaring mee / betere google skills dan ik?
Die zakelijke kilometers maakt niet uit, zolang het je eigen vervoer is en niet op de zaak staat.
Zelfs als je met de fiets gaat zou je die kilometers mogen vergoeden.
Carpoolen is ook gewoon prima en staat zelfs in de toelichting van de belastingdienst.
Als je de auto zelf op de zaak hebt en in de bijtelling rijdt, dan mag het weer niet. Simpel gezegd omdat je alle autokosten dan al verrekend met de zaak en je dus niet een extra 0,23eur vergoeding (voor de afschrijving, benzine etc) nodig hebt.

https://www.rijksoverheid...voermiddel%20u%20gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:32

Ik gebruik het ook, werkt voor mij lekker. Niet echte vendor lockin (wel een beetje, omdat koppeling naar Knab bank account gratis is. Ik vind het een fijn programma.

Echter als je tevreden bent met Moneybird zou ik voor die 3,50 niet overstappen. Je moet boekhouding opnieuw inrichten, kost ook tijd. En wat als volgende maand Moneybird weer goedkoper is, stap je dan weer over?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
Tdem schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:46:
[...]
Een alternatief is dat je een project aanmaakt met een uurtarief van 0 euro :)
Dat ik zou ook doen, uren invoeren in de app is zo simpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:21
Verder ook wel logisch natuurlijk. Je partner betaald bijtelling voor privé gebruik. Een stukje van dat privé gebruik zet jij zakelijk in, daar staat dan een vergoeding tegenover.

Voelt wellicht wat dubbel als je dat ding volgooit met de tankpas van de zaak, eigenlijk moet je dan even een recent loonstrookje erbij pakken en kijken naar de inhouding van de bijtelling :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tabbo12
Metalman schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:54:
[...]

De kilometers in de de MoneyMonk app invullen kost niet veel tijd en doe ik toch al omdat ik een kilometervergoeding reken naar klanten.
Het declaratierapport uit de OVpay app mailen en koppelen aan de transactie kostte me meer tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
keeskooskaas010 schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:57:
Mijn vraag is: zou ik ook die kilometers mogen declareren bij de Belastingdienst?
Nee, want je kan niets declareren bij de belastingdienst. Jezelf die 0,23/km uitkeren kan wel, zoals hierboven al aangegeven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolucious
Over de bijtelling gesproken:
Momenteel heb ik een auto op de zaak, waarvoor ik bijtelling betaal. Als ik een 2e auto van de zaak zou hebben (/s ik wil per klant een andere uitstraling hebben) waar ik ook bijtelling voor zou rekenen, zou ik enkel de auto met de hoogste bijtelling hoeven te pakken (Bron: Handboek loonheffing; 23.3.12).

Dus bij 2 auto's op de zaak die prive gereden worden, dan hoeft enkel over het hoogste bijtelling betaald te worden.
Logisch, want uiteindelijk kan ik telkens maar 1 auto prive rijden, terwijl de andere auto stil staat. Dus voorzichtigheidshalve dan maar de hoogste belasten.

Hoe zit dit als je ook nog een fiets (of meerdere) van de zaak hebt die je prive fietst.
Geld dan hetzelfde, dat je enkel de hoogste hoeft te belasten? Dat lijkt met wel zo logisch.
Omdat ik dan al een auto van de zaak heb, moet ik dan die bijtelling van de fiets er bij optellen, of valt dat ook in die Handboek loonheffingen 23.3.12 categorie?

Misschien dat iemand het al uitgezocht heeft, anders vraag ik een fiscalist :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:21
Bijtelling op één auto terwijl je er zakelijk twee hebt kan alleen als je alleenstaand bent of huisgenoten hebt die geen rijbewijs hebben, anders moet je voor beide auto's bijtelling betalen :)

Hoe het met fietsen zit durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
lost95 schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:58:
[...]

Ik gebruik het ook, werkt voor mij lekker. Niet echte vendor lockin (wel een beetje, omdat koppeling naar Knab bank account gratis is. Ik vind het een fijn programma.

Echter als je tevreden bent met Moneybird zou ik voor die 3,50 niet overstappen. Je moet boekhouding opnieuw inrichten, kost ook tijd. En wat als volgende maand Moneybird weer goedkoper is, stap je dan weer over?
Ik ga starten en de keuze staat nu nog even open wat betreft bank en boekhoudpakket, dus vandaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Furion2000 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:53:
[...]

Ik ga starten en de keuze staat nu nog even open wat betreft bank en boekhoudpakket, dus vandaar.
Heb je een accountant? Kijk wat zij gebruiken. Als ze einde van het jaar een uur extra bezig zijn vanwege een ander pakket heb je het prijsverschil er weer uit...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Furion2000 schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:53:
[...]

Achso, wellicht bij beide een proefaccount nemen en kijken of je de look en feel van de een of de ander fijner vind. NEt even bij moneybird gekeken en denk dat ze qua functionaliteit redelijk hetzelfde zijn. Zie dat prijsstelling bij moneybird ook afhankelijk is van aantal transacties per maand.

Zelf ben ik dus erg tevreden met Knab boekhoudpakket/DigiBTW. (Maar heb simpele administratie. Uren registratie, 1 verkoop factuur, paar inkoopfacturen per maand (verzekeringen) en urenregistratie tbv facturering en rittenregistratie tbv kilometer vergoeding.

Enige dat ik "handmatig" moet doen is de journaalpost voor salarisadministratie (heb BV en ben DGA) invoeren. En dat is ook simpel (ben zelf boekhouder van origine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:44
Zijn er hier zzp'ers waarvan hun partner ook zzp'er is? En hoe hebben jullie het ingericht?
Mijn vrouw wilt/gaat ook voor haarzelf beginnen in twee andere bedrijfstakken als ik.

Voorlopig lijkt het me goed dat zij ook een eenmanszaak gaat doen, maar mogelijk wordt met name door het gezamenlijke inkomen het oprichten van een BV dan interessanter? Uiteraard zijn dit vragen die ik prima met een accountant kan bespreken, maar ben ook gewoon benieuwd naar jullie ervaringen hier.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob

Heb je ook naar Moneymonk gekeken? Ik vind het ideaal en erg intuïtief - doe er zelf alles mee (geen boekhouder/accountant dus).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-09 16:21
Metalman schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:54:
[...]

Dat lukt op het toilet van de opdrachtgever wel :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
loewie1984 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:15:
Zijn er hier zzp'ers waarvan hun partner ook zzp'er is? En hoe hebben jullie het ingericht?
Mijn vrouw wilt/gaat ook voor haarzelf beginnen in twee andere bedrijfstakken als ik.

Voorlopig lijkt het me goed dat zij ook een eenmanszaak gaat doen, maar mogelijk wordt met name door het gezamenlijke inkomen het oprichten van een BV dan interessanter? Uiteraard zijn dit vragen die ik prima met een accountant kan bespreken, maar ben ook gewoon benieuwd naar jullie ervaringen hier.
Mijn vrouw is ook freelancer. We hebben alles zakelijk gescheiden en dat houden we liever ook zo.

Tuurlijk is het financieel wat interessanter om het in 1 bv te gooien. Maar als je ooit uit elkaar gaat, dan is het een enorm gedoe. De financiële winst is nou ook weer niet zo bijzonder. Tevens kan je nu zelf bepalen hoe je omgaat met opdrachten, tarieven en andere zaken die een zakelijke invloed kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Crazy D schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:02:
[...]

Heb je een accountant? Kijk wat zij gebruiken. Als ze einde van het jaar een uur extra bezig zijn vanwege een ander pakket heb je het prijsverschil er weer uit...
Ik wil het uiteindelijk zelf gaan doen, dus ik dacht ik start er gewoon mee (eerst eens ervaren) en als ik graag het wil laten controleren dan vind ik wel een accountant/boekhouder. Die paar tientjes zijn niet het issue.
Hmmbob schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:16:
[...]

Heb je ook naar Moneymonk gekeken? Ik vind het ideaal en erg intuïtief - doe er zelf alles mee (geen boekhouder/accountant dus).
MoneyMonk zegt zelf een koppeling te hebben, maar Knab zegt er weer niks over https://www.knab.nl/zakelijk/boekhouden/boekhoudkoppeling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Furion2000 schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:35:
[...]

Ik wil het uiteindelijk zelf gaan doen, dus ik dacht ik start er gewoon mee (eerst eens ervaren) en als ik graag het wil laten controleren dan vind ik wel een accountant/boekhouder. Die paar tientjes zijn niet het issue.

[...]

MoneyMonk zegt zelf een koppeling te hebben, maar Knab zegt er weer niks over https://www.knab.nl/zakelijk/boekhouden/boekhoudkoppeling
Ja hoor, ik heb Moneymonk gekoppeld met Knab (de PSD2 koppeling is dat). Werkt prima: iedere nacht worden de laatste transacties geladen.

edit: ik zie het ja, Knab noemt heel wat paketten maar vermijdt Moneymonk. Gek verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 22-04-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolucious
Hmmbob schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:37:
[...]

Ja hoor, ik heb Moneymonk gekoppeld met Knab (de PSD2 koppeling is dat). Werkt prima: iedere nacht worden de laatste transacties geladen.

edit: ik zie het ja, Knab noemt heel wat paketten maar vermijdt Moneymonk. Gek verhaal.
Volgens mij zit het verschil vooral, dat KNAB een boekhoudkoppeling link benoemd, waarvoor KNAB een geld bedrag in rekening brengt, terwijl Moneymonk een PSD2 koppeling gebruikt, waardoor je gratis inzicht hebt en het dus gratis is naar mijn weten.

Ik heb nu zelf KNAB met Moneymonk en ben er erg tevreden over.
Ik ben nu ook administratie aan het doen voor anderen en wil die dienst verlening graag uitbreiden. Merk dat er best veel vrienden van me zijn die struggelen met het boeken (of simpelweg geen zin erin hebben), terwijl ik het zelf erg leuk vind om te doen (blijf toch accountant he :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

Mooi man, die flextender website. Ik probeer mezelf aan te bieden maar er zijn knockout criteria. De eerste:
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van (bedrijfskundige) informatica

Ja ik heb wel een bachelor en ca 27 jaar werkervaring. Maar geen opleiding in informatica dus ik mag mezelf niet aanbieden :D daarom heb ik zo'n moeite met die overheidsopdrachten. Ik ga ook niet jokken en daarna alsnog afgewezen worden want ik denk dat ik weet hoe de rest van de procedure eruit ziet.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Rolucious schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:23:
[...]

Volgens mij zit het verschil vooral, dat KNAB een boekhoudkoppeling link benoemd, waarvoor KNAB een geld bedrag in rekening brengt, terwijl Moneymonk een PSD2 koppeling gebruikt, waardoor je gratis inzicht hebt en het dus gratis is naar mijn weten.

Ik heb nu zelf KNAB met Moneymonk en ben er erg tevreden over.
Ah, dat kan kloppen ja. Ik heb ooit in het begin 1,50 betaald voor die boekhoudkoppeling, maar dat verviel met de PSD2 koppeling.

Ook ik erg tevreden met Knab+Moneymonk, en volgens mij waren er dat hier wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Rolucious schreef op maandag 22 april 2024 @ 12:20:
[...] Als ik een 2e auto van de zaak zou hebben (/s ik wil per klant een andere uitstraling hebben)
Ik ben wel benieuwd wat voor opdrachten je doet. Mijn opdrachtgevers hebben mijn auto nog nooit gezien, tijdens een intake en heb ook niet het idee gehad dat ze het ook maar iets interesseerden of ik in een Lada of een Bentley zou rijden zolang ik doe waarvoor ik betaald wordt.

Je rijdt dan gewoon in 1 auto prive km's (en de andere dus niet) anders betaal je wel erg veel bijtelling (tenzij je zoals eerder gezegd alleen woont en niemand anders erin rijdt): https://www.salarisvanmor...van-de-zaak-hoe-werktdat/

[ Voor 22% gewijzigd door jongetje op 22-04-2024 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:57:
[...]

Ah, dat kan kloppen ja. Ik heb ooit in het begin 1,50 betaald voor die boekhoudkoppeling, maar dat verviel met de PSD2 koppeling.

Ook ik erg tevreden met Knab+Moneymonk, en volgens mij waren er dat hier wel meer.
Die PSD2 koppeling is toch maar 90 dagen geldig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Deveon schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:05:
[...]

Die PSD2 koppeling is toch maar 90 dagen geldig?
Ja, je krijgt een week van te voren een mailtje van Moneymonk. In je Moneymonk omgeving kan je met een druk op de knop & inloggen bij Knab de koppeling verlengen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:31
Vanochtend ingeschreven bij de KvK. Inschrijven van een EMZ duurt nog geen 10 minuten, kost wel ff €80,-. Leuk uurtarief ;-).

Eerste 2 opdrachtgevers ook al binnen. Fantastisch, mega blij mee :D

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Hammetje schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:58:
Vanochtend ingeschreven bij de KvK. Inschrijven van een EMZ duurt nog geen 10 minuten, kost wel ff €80,-. Leuk uurtarief ;-).

Gefeliciteerd! Wat ga je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hammetje schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:58:

Had je liever dat het langer duurde? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:31
@Deveon Touché, scherp ;). To be fair; dat zo'n registratie niet volledig digitaal kan anno 2024 is op zijn minst bijzonder te noemen.

@Tdem ; binnen de Zorg-ICT aan de slag als consultant, architect & technisch projectleider. Voornaamste focus is het domein performance (snelheid, stabiliteit, betrouwbaarheid) bij zorginstellingen met een specifiek EPD, dat raakt vaak ook infrastructuur (gepland én ongepland). Daarbij heb ik een vrij brede scope van virtualisatielaag tot aan applicatielaag. Daarnaast stuk projectleiding bij zorginstellingen die van EPD migreren (of implementeren).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Nu online
Hammetje schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:20:
@Deveon Touché, scherp ;). To be fair; dat zo'n registratie niet volledig digitaal kan anno 2024 is op zijn minst bijzonder te noemen.

@Tdem ; binnen de Zorg-ICT aan de slag als consultant, architect & technisch projectleider. Voornaamste focus is het domein performance (snelheid, stabiliteit, betrouwbaarheid) bij zorginstellingen met een specifiek EPD, dat raakt vaak ook infrastructuur (gepland én ongepland). Daarbij heb ik een vrij brede scope van virtualisatielaag tot aan applicatielaag. Daarnaast stuk projectleiding bij zorginstellingen die van EPD migreren (of implementeren).
Poeh, dat klinkt lekker druk, die lui willen het liefst alles én gisteren geimplementeerd, is mijn ervaring
(lang geleden, loondienst, alleen consultant, toegespitst op communicatie, HL7, EDI, DICOM)

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbe81
  • Laatst online: 09:21
Crazy D schreef op maandag 22 april 2024 @ 11:14:
Zakelijke km's zijn idd onafhankelijk van de methode van reizen. Maar, je mag zaken niet dubbel belasten. Dus de treinkaart vergoeden en 23 cent per km mag niet. Hoewel ik 'm niet 100% zuiver vind aanvoelen mag je volgens mij gewoon prima 23 cent rekenen. Die mag je ook rekenen als je meerijdt omdat je buurman toevallig daar ook werkt (wat in datzelfde "niet 10% zuiver" gevoel zit voor mij). Dus lekker doen.
Waarom is dit niet 100% zuiver? Je betaalt bijtelling voor het privégebruik. Vervolgens gebruik je het aan jouw privé ter beschikking gestelde voertuig voor de zakelijke kilometers waarvoor een vergoeding geldt.

(Het gevoel van niet zuiver bij meerijden met de buurman snap ik dan weer wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:54
mbe81 schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:47:
[...]

Waarom is dit niet 100% zuiver? Je betaalt bijtelling voor het privégebruik. Vervolgens gebruik je het aan jouw privé ter beschikking gestelde voertuig voor de zakelijke kilometers waarvoor een vergoeding geldt.

Voor het milieu in ieder geval wel zuiver(der) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faust1946
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-09 21:47
Dit is geen grijs gebied en gewoon 100% zuiver: je mag niet 2 keer je reiskosten opvoeren door bijvoorbeeld een treinkaartje en een kilometervergoeding op te voeren. Maar als je alleen de kilometervergoeding opvoert dan maakt het niks uit met welk vervoersmiddel je de reis doet. Al wandel je 40km naar je werk.

Letterlijke quote van de belastingdienst overigens t.a.v. carpoolen: 'Organiseert u het carpoolen zelf met uw collega’s? Dan kan iedere collega of werknemer een vergoeding krijgen van € 0,23 per kilometer. De kilometers die u daarvoor moet omrijden, kunt u dan niet vrij van belastingheffing vergoed krijgen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

mbe81 schreef op maandag 22 april 2024 @ 16:47:
[...]

Omdat je 0,0 kosten hebt aan de lease auto van je vrouw. De bijtelling verandert niet, benzine is betaald, etc. Bij wandelen naar je werk kun je nog stellen dat je schoenen slijten :)

@Faust1946 ik zeg ook dat het niet zuiver voelt, niet dat het niet zuiver is. Die 23 cent mag je rekenen ook al ga je in het water liggen en laat je je meevoeren :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 22:07
Stel je vliegt zakelijk naar New York, enkele reis 5860km. Mag je er dan ook voor kiezen om 2965,50 af te trekken (retour)? Dat is flink meer dan de kosten van een gemiddeld economy ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbe81
Crazy D schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:37:
[...]

Omdat je 0,0 kosten hebt aan de lease auto van je vrouw. De bijtelling verandert niet, benzine is betaald, etc. Bij wandelen naar je werk kun je nog stellen dat je schoenen slijten :)
De bijtelling zijn de kosten die je privé als huishouden betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ascension schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:41:
Stel je vliegt zakelijk naar New York, enkele reis 5860km. Mag je er dan ook voor kiezen om 2965,50 af te trekken (retour)? Dat is flink meer dan de kosten van een gemiddeld economy ticket.
Goed punt. Ik vlieg in mei naar barcelona. Dat is €710,- met 23 cent per km…..Hmmmm makes me think….

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer1979
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:00
https://www.belastingdien...k-privevervoermiddel-2024

Alleen als het je eigen (gehuurde) vliegtuig was :-) Anders gewoon de kosten van het ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Moraal misschien, maar wettelijk is daadwerkelijke kosten maken geen vereisten. Carpoolen mag ook. Daarnaast kan je ook claimen dat je betaald met tijd of moeite. 5 km per uur wandelen levert je net geen euro per uur aan aftrekpost op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
peer1979 schreef op maandag 22 april 2024 @ 19:43:
https://www.belastingdien...k-privevervoermiddel-2024

Alleen als het je eigen (gehuurde) vliegtuig was :-) Anders gewoon de kosten van het ticket.
Dus km-vergoeding voor OV pakken ipv werkelijke kosten aftrekken is dus ook geen optie wat iemand hier eerder op de dag suggereerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]

@Faust1946 ik zeg ook dat het niet zuiver voelt, niet dat het niet zuiver is. Die 23 cent mag je rekenen ook al ga je in het water liggen en laat je je meevoeren :)
En als je dan helemaal donkergrijs wilt gaan, km vergoeding opgeven als je thuiswerkt.

(Zo zijn er ook mensen die geen bijtelling betalen door met de motor/ fiets/ brommer naar werk te gaan en deze kms allemaal administratief op de leaseauto wegschrijven zodat je die weer privé kunt gebruiken.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ascension
@jongetje jouw voorbeelden zijn niet grijs maar gewoon zwart hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 21:12

Matis

Rubber Rocket

jongetje schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:54:
En als je dan helemaal donkergrijs wilt gaan, km vergoeding opgeven als je thuiswerkt.

(Zo zijn er ook mensen die geen bijtelling betalen door met de motor/ fiets/ brommer naar werk te gaan en deze kms allemaal administratief op de leaseauto wegschrijven zodat je die weer privé kunt gebruiken.)
Totdat blijkt dat de ANPR hit niet strookt met de ritten administratie :N

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
Matis schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:59:
[...]

Totdat blijkt dat de ANPR hit niet strookt met de ritten administratie :N
Maar carpoolen mag dus ook.
Dat wordt wel een heel omvangrijk proces voor de Belastingdienst om fraude aan te tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:37
Beter al die tijd & moeite steken in een uirtje extra werken per week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
Ascension schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:05:
[...]

Dus km-vergoeding voor OV pakken ipv werkelijke kosten aftrekken is dus ook geen optie wat iemand hier eerder op de dag suggereerde.
Dat lijkt inderdaad toch niet toegestaan, terwijl werkgevers hier wel een kilometervergoeding aan hun werknemers mogen geven.
Lopend naar een klant wordt dus ook niet vergoed. Of zijn schoenen een prive vervoersmiddel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Lycaon schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:32:
[...]

Maar carpoolen mag dus ook.
Dat wordt wel een heel omvangrijk proces voor de Belastingdienst om fraude aan te tonen.
Bijtelling wel of niet voor een auto is net even wat zwaarder dan een Excel sheet bij houden om 23 cent per km te rekenen. Als jij zegt dat je vandaag naar Groningen bent gereden, dat niet hebt gedaan maar daardoor wel 250 km extra prive km's hebt gesjoemeld, kunnen ze dat wel degelijk controleren en als die rit niet gemaakt is, ben je de sjaak. Andersom, als jouw "nee ik rijdt geen prive km's met deze auto" auto gespot wordt hij een pretpark (zonder zakelijk motief om daar te zijn), wordt dat ook niet gewaardeerd....

(als je carpoolt met de buurman hoef jij in je rittenregistratie van die auto waarvan je zegt geen prive km's te maken, ook geen entry te maken....)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
Crazy D schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:47:
[...]

Bijtelling wel of niet voor een auto is net even wat zwaarder dan een Excel sheet bij houden om 23 cent per km te rekenen. Als jij zegt dat je vandaag naar Groningen bent gereden, dat niet hebt gedaan maar daardoor wel 250 km extra prive km's hebt gesjoemeld, kunnen ze dat wel degelijk controleren en als die rit niet gemaakt is, ben je de sjaak. Andersom, als jouw "nee ik rijdt geen prive km's met deze auto" auto gespot wordt hij een pretpark (zonder zakelijk motief om daar te zijn), wordt dat ook niet gewaardeerd....

(als je carpoolt met de buurman hoef jij in je rittenregistratie van die auto waarvan je zegt geen prive km's te maken, ook geen entry te maken....)
Ah, dacht dat het nog over de 23 ct. declaratie ging. Maar in dit geval volkomen eens inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
page404 schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:24:
Mooi man, die flextender website. Ik probeer mezelf aan te bieden maar er zijn knockout criteria. De eerste:
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van (bedrijfskundige) informatica

Ja ik heb wel een bachelor en ca 27 jaar werkervaring. Maar geen opleiding in informatica dus ik mag mezelf niet aanbieden :D daarom heb ik zo'n moeite met die overheidsopdrachten. Ik ga ook niet jokken en daarna alsnog afgewezen worden want ik denk dat ik weet hoe de rest van de procedure eruit ziet.
Overheid staat op meerdere vlakken enorm van de arbeidsmarkt af. Dit soort zaken, tevens vergoedingen. Je ziet meteen waarom men dus moeite heeft goed personeel te werven.

Recentelijk moest ik de ook meedoen aan een onderzoek mbt nieuwe opdracht, maar gewoon bedrijfsleven. Heb alleen mavo als hoogst afgerond, moest ook serieus mijn cijferlijst gaan zoeken van 25 jaar terug haha. Stond bij afronding wel een uitroepteken bij, als aandachtspunt. Maar was verder geen beperking mbt de opdracht gelukkig.

Zelf zou ik hierom dus nooit bij de overheid kunnen werken omdat ik geen afgeronde hbo opleiding heb. Het is wat het is, los van het feit dat de cultuur waarschijnlijk geen match zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Nu online
mannowlahn schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:32:
[...]

moest ook serieus mijn cijferlijst gaan zoeken van 25 jaar terug haha. Stond bij afronding wel een uitroepteken bij, als aandachtspunt. Maar was verder geen beperking mbt de opdracht gelukkig.

Zelf zou ik hierom dus nooit bij de overheid kunnen werken omdat ik geen afgeronde hbo opleiding heb. Het is wat het is, los van het feit dat de cultuur waarschijnlijk geen match zou zijn.
Vertelden ze er ook bij hoe je aandacht zou moeten/kunnen besteden aan een cijferlijst van 25 jaar terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:50
mannowlahn schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:32:
[...]

Overheid staat op meerdere vlakken enorm van de arbeidsmarkt af. Dit soort zaken, tevens vergoedingen. Je ziet meteen waarom men dus moeite heeft goed personeel te werven.

Recentelijk moest ik de ook meedoen aan een onderzoek mbt nieuwe opdracht, maar gewoon bedrijfsleven. Heb alleen mavo als hoogst afgerond, moest ook serieus mijn cijferlijst gaan zoeken van 25 jaar terug haha. Stond bij afronding wel een uitroepteken bij, als aandachtspunt. Maar was verder geen beperking mbt de opdracht gelukkig.

Ik heb nooit begrepen waarom je iemand zou inhuren op basis van zijn MBO / HBO / UNI diploma. Als werknemer aannemen is een andere discussie natuurlijk. Want diegene neem je in principe aan voor lange tijd.
Je wilt toch iemand inhuren die een probleem voor je op kan lossen. Dan ga je toch niet vragen naar zijn opleiding en dat ook nog eens als knockout criteria gebruiken? Dan ga je kijken naar wat diegene kan doen voor je, dus dan vraag je naar zijn ervaring / portfolio / referenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Partijen die opleiding als knock-out toepassen is vaak een teken van strenge hiërarchie en is er weinig waardering voor buiten de gebruikelijke lijntjes denken.

Laatst zag ik bij de Politie zelfs een knock-out op MBO diploma. Ben toch er benieuwd wel aanbestedingsexpert daar achter zit om te voorkomen dat het ongeschoold schorriemorrie niet ingehuurd wordt. Nog erger was het waarschijnlijk een compromis om eindelijk die HBO diploma eis te laten vallen.

Maar ja, het zal wel een misvatting van deze ongeschoolde zijn dat eisen noodzakelijk moeten zijn en je binnen de aanbestedingsprocedure punten uitdeelt op wensen.
Pagina: 1 ... 508 ... 642 Laatste