Kurios schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:34:
Al dat gedoemdenk over de markt. Het is simpelweg nog niet bekend hoe of wat die wet gaat inhouden. Die minister is nu demissionair, dus dat betekent uitstel. Een ander kabinet zal er ook weer anders naar kijken. Vervolgens zal er weer jaren over gedaan worden om tot een uiteindelijke wet te komen.
Plus het is pas een wet als het door de 1e Kamer is. Kijkend naar de 'salderingswet' is dat niet altijd een zekerheidje. Zeker niet als er tussentijds verkiezingen een andere substantiele samenstelling 1e en 2e Kamer tot gevolg hebben.
Plus het feit:
Hoeveel ZZP zullen wel niet in de financiele problemen komen als ze weer in loondienst gedrukt worden

Er zullen er zat zijn die een stevige hypotheek (plus dure lease auto?) hebben maar die nu fluitend kunnen betalen. Op het moment dat ze terug in loondienst moeten dat niet of nauwelijks kunnen opbrengen.
Ik zal in ieder geval eea moeten bijsturen.

Heb een groot deel van mijn verdiensten na de aanschaf van een groter huis geïnvesteerd. Ik kan dus niet even 50% van de hypotheek aflossen en zal dus inkomsten van de investeringen die eigenlijk bedoeld waren voor pensioen deels moeten gebruiken voor de hypotheek/dagelijkse lasten.
Zal een flinke change of plans zijn, maar dat hoort bij het spel en komt zeker goed
Ik maak me overigens geen zorgen

Anders had ik eea veiliger aangepakt. Er is (ook) in mijn tak van sport een schreeuwend tekort voor wat ik doe, dus er zal vast een mouw aan gepast worden
[
Voor 6% gewijzigd door
ybos op 11-03-2024 21:27
]