Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
Recent ben ik gestart met mijn eerste klus (voorheen in loondienst), en ontvang momenteel kinderopvangtoeslag. Nu zal het voor dit jaar qua toetsingsinkomen niet een dermate groot verschil zijn, maar voor 2024 zal dit anders gaan worden.

Ik heb een mooie financiële prognose gemaakt voor 2024, dus op zich zou ik vanaf januari deze door kunnen geven aan de belastingdienst. Iemand ervaring met dit soort wijzigingen voor toeslagen? Wat is in deze zin wijsheid om te doen, prognose invullen en gedurende het jaar bijstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:01
SpyroTechnik schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:58:
Recent ben ik gestart met mijn eerste klus (voorheen in loondienst), en ontvang momenteel kinderopvangtoeslag. Nu zal het voor dit jaar qua toetsingsinkomen niet een dermate groot verschil zijn, maar voor 2024 zal dit anders gaan worden.

Ik heb een mooie financiële prognose gemaakt voor 2024, dus op zich zou ik vanaf januari deze door kunnen geven aan de belastingdienst. Iemand ervaring met dit soort wijzigingen voor toeslagen? Wat is in deze zin wijsheid om te doen, prognose invullen en gedurende het jaar bijstellen?
Ik heb ditzelfde meegemaakt in loonverband. Het is inderdaad wijs om al vooraf een prognose in te vullen. Dat voorkomt dat je aan het eind van het jaar flink moet terug betalen. Alternatief is zorgen dat je voldoende buffer hebt om terug te betalen en aan het einde van het jaar het inkomen invullen, maar ik houd daar persoonlijk niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-03 00:32

Ik zou vooral voorkomen dat je te veel toeslag krijgt en daarna in 1x veel moet terugbetalen.
Toen ik starte had ik had begin van het jaar een prognose doorgegeven, maar daarna niet bijgesteld, omdat ik geen grote verschillen verwachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsellus
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09-2024

Eerste wat in me opkomt om rekening mee te houden is de middelingsregeling bij je belastingaangifte volgend jaar :)

Verder ben ik zelf altijd terughoudend met toeslagen, dus aan de conservatieve kant invullen zodat je aan het eind van jaar niet (veel) terug hoeft te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:38

mwa

Zorg dat je het op tijd doorgeeft (de app is enorm handig). Dat scheelt enorm veel terugbetalen, wat bij mij/ons het geval was. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Marsellus schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:08:
[...]

Eerste wat in me opkomt om rekening mee te houden is de middelingsregeling bij je belastingaangifte volgend jaar :)

Verder ben ik zelf altijd terughoudend met toeslagen, dus aan de conservatieve kant invullen zodat je aan het eind van jaar niet (veel) terug hoeft te betalen.
Middelen is afgeschaft.

Verder vertel ik de Belastingdienst altijd het rooskleurige scenario zodat ik achteraf altijd geld terug krijg ipv moet bijbetalen. Voor toeslagen is van belang dat je er nog wel recht op houdt want je kan het niet met terugwerkende kracht aanvragen.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gewoon even wat positieve vibes : Na ruim een maand op m'n eerste klus heb ik net met ze overlegd om het voor een jaar te verlengen, dus ik ben heel blij :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:58
Klopt, maar nee, het kan nog wel. Laatste tijdvak waarin je kan middelen is 2022, 2023, 2024. Dus zou potentieel gunstig kunnen zijn als 2024 een uitschieter wordt tov de eerdere jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:18
Idd.. tis wel afgeschaft maar je kan nog wel middelen over de afgelopen jaren. Hier ook gewoon de voorlopige aanslag ingediend zodat de KOT daar rekening mee houdt.. Anders moet je idd terugbetalen.. Niet erg, maar je moet het wel weten, anders kom je voor een leuke verrassing te staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hielko schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:32:
[...]

Klopt, maar nee, het kan nog wel. Laatste tijdvak waarin je kan middelen is 2022, 2023, 2024. Dus zou potentieel gunstig kunnen zijn als 2024 een uitschieter wordt tov de eerdere jaren.
Hmm interessant, volgend jaar BV dus ligt mijn IB inkomen opeens een stuk lager. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:28
De middelingsregeling is allemaal niet zo rooskleurig als men denkt. Zeker als je een relatief hoog inkomen hebt krijg je te maken met de zogenaamde tariefsaanpassing Box 1. Ik heb sterk wisselende inkomsten (50k, 76k, 122k in de afgelopen 3 jaar) en met middeling krijg ik 1500 euro terug. Fijn geld hoor maar heel extreem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

saabfanatic schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:15:
De middelingsregeling is allemaal niet zo rooskleurig als men denkt. Zeker als je een relatief hoog inkomen hebt krijg je te maken met de zogenaamde tariefsaanpassing Box 1. Ik heb sterk wisselende inkomsten (50k, 76k, 122k in de afgelopen 3 jaar) en met middeling krijg ik 1500 euro terug. Fijn geld hoor maar heel extreem is het niet.
1500 piek is toch weer een kleine maand kinderopvang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:40
mwa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:51:
[...]

1500 piek is toch weer een kleine maand kinderopvang ;)
Wordt er dan ook verrekend met voorgaande jaren met een hoger inkomen?

Voor het duurste kind zaten wij toch al in de 33% dus daar maakt het niks uit...voor het 2e kind is het een procentje of 15.... dus over de gehele som maakt het voor ons 7% uit op het totaalbedrag...en dan is het ook nog zo dat je de bureaukosten niet terugkrijgt. Aangezien we weinig uren BSO afnemen en die kosten een flink deel uitmaakt, gaat het voor ons over mss 300 euro op jaarbasis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
coldasice schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:21:
[...]

Wordt er dan ook verrekend met voorgaande jaren met een hoger inkomen?

Voor het duurste kind zaten wij toch al in de 33% dus daar maakt het niks uit...voor het 2e kind is het een procentje of 15.... dus over de gehele som maakt het voor ons 7% uit op het totaalbedrag...en dan is het ook nog zo dat je de bureaukosten niet terugkrijgt. Aangezien we weinig uren BSO afnemen en die kosten een flink deel uitmaakt, gaat het voor ons over mss 300 euro op jaarbasis...
Middeling heeft niks te maken met de kinderopvangtoeslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
saabfanatic schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:15:
Verwacht over tijdvak 2020-2022 een ruime 5K terug te krijgen dankzij de middeling (dankzij overstap eenmanszaak richting BV), tikt wel aan. 2017-2019 was wat minder, maar alsnog een ruime 2K.

[ Voor 3% gewijzigd door Hielko op 09-11-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Hielko schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:25:
[...]

Middeling heeft niks te maken met de kinderopvangtoeslag.
Ik werd op het verkeerde been gezet door die kleine maand kinderopvangtoeslag. Ik dacht door de middeling dat je toeslag ook werd aangepast, dank voor de verduidelijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hielko schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:26:
[...]

Verwacht over tijdvak 2020-2022 een ruime 5K terug te krijgen dankzij de middeling (dankzij overstap eenmanszaak richting BV), tikt wel aan. 2017-2019 was wat minder, maar alsnog een ruime 2K.
Zelf kreeg ik over 25-74-76k ongeveer 850 terug. Terugkomend op Kinderopvangtoeslag had ik in dat laatste jaar liever een laag belastbaar inkomen dat ik het via die weg terug kreeg dan via middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Deveon schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:38:
[...]

Zelf kreeg ik over 25-74-76k ongeveer 850 terug. Terugkomend op Kinderopvangtoeslag had ik in dat laatste jaar liever een laag belastbaar inkomen dat ik het via die weg terug kreeg dan via middelen.
Volgens mij is het zo dat je voor de beste uitkomsten uit de middeling een deel inkomen moet hebben wat ruim in de hoogste belastingschijf valt, en dan in de andere jaren flink minder. 0-50-50K levert bijvoorbeeld niks op in de middeling, maar 150-50-50K zit je op 4K teruggave. Dus bijv. bij de overstap van goedlopende eenmanszaak richting een BV zit potentieel een mooie winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:29
Wat is HeadFirst/Striive toch een bijzonder portaal. Nu al 2 keer een bieding afgewezen omdat er voorkeur werd gegeven aan een 'voorkeursprofessional'.
Bij navraag blijkt dat het simpelweg een opdracht is om een warme stoel te vullen. Iemand zit er al, maar moet nog even de officiële procedure volgen.
Hebben meer mensen dit al eens meegemaakt? Ik vind het vooral zonde van mijn tijd om zo'n bieding te plaatsen terwijl ze daar al blijkbaar weten dat geen "echte" opdracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
UrbanSnEAky schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:07:
Wat is HeadFirst/Striive toch een bijzonder portaal. Nu al 2 keer een bieding afgewezen omdat er voorkeur werd gegeven aan een 'voorkeursprofessional'.
Bij navraag blijkt dat het simpelweg een opdracht is om een warme stoel te vullen. Iemand zit er al, maar moet nog even de officiële procedure volgen.
Hebben meer mensen dit al eens meegemaakt? Ik vind het vooral zonde van mijn tijd om zo'n bieding te plaatsen terwijl ze daar al blijkbaar weten dat geen "echte" opdracht is.
Toevallig heb ik vorige maand dit proces doorlopen. Ik had een akkoord met mijn klant, die ook Headfirst als broker gebruikt. Er is toen een rol in select aangemaakt waar ik op diende te reageren. Dat noemde ze inderdaad een warme stoel.

Hetgeen niet netjes was, was dat ik een premium account diende te hebben om uberhaupt te kunnen reageren om zodoende per gewerkt uur een deel af te staan. Daar heb ik apart voor gebeld en na overleg kunnen terugdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Vaak herken je de aanvraag door de extreem korte duur tot sluitingstijd van de aanvraag en de zeer specifieke eisenlijst. Twijfel je dan even de betreffende recruiter contacten. Die vertelt je graag of het wel of geen warme stoel is want dat scheel ze weer in het aantal afwijzingen wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
Kawa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:13:
[...]

Vaak herken je de aanvraag door de extreem korte duur tot sluitingstijd van de aanvraag en de zeer specifieke eisenlijst. Twijfel je dan even de betreffende recruiter contacten. Die vertelt je graag of het wel of geen warme stoel is want dat scheel ze weer in het aantal afwijzingen wat ze moeten doen.
Ah, ik heb vaak genoeg opdrachten gezeien met een sluitingstijd van 1 dag. Ik vroeg me dan altijd al af wie er nu zo snel alles kon regelen. Maar schijnbaar is dit dus gewoon de reden

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:29
Kawa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:13:
[...]

Dat ga ik bij de volgende biedingen doen idd, eerst even bellen. Scheelt weer frustratie aan mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hielko schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:45:
[...]

Volgens mij is het zo dat je voor de beste uitkomsten uit de middeling een deel inkomen moet hebben wat ruim in de hoogste belastingschijf valt, en dan in de andere jaren flink minder. 0-50-50K levert bijvoorbeeld niks op in de middeling, maar 150-50-50K zit je op 4K teruggave. Dus bijv. bij de overstap van goedlopende eenmanszaak richting een BV zit potentieel een mooie winst.
Met een variable inleg in pensioen kan je natuurlijk ook mooi spelen om het verschil te vergroten. Een belastbaar inkomen van 150k zorgt namelijk ook voor een forse jaarruimte het jaar erop en wat je niet gebruikt til je als reserveringsruimte door naar het volgende jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ze faciliteren enkel, veel (semi-)overheid is echter verplicht om een aanbesteding te doen ondanks ze geen enkele motivatie hebben om een ander te selecteren. Soms kan je het bijzondere eisen halen zoals niet voor de hand liggende certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Eerst even controleren of het een onzinopdracht warm is, dan pas bieden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Frank_79 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:11:
[...]

Toevallig heb ik vorige maand dit proces doorlopen. Ik had een akkoord met mijn klant, die ook Headfirst als broker gebruikt. Er is toen een rol in select aangemaakt waar ik op diende te reageren. Dat noemde ze inderdaad een warme stoel.

Hetgeen niet netjes was, was dat ik een premium account diende te hebben om uberhaupt te kunnen reageren om zodoende per gewerkt uur een deel af te staan. Daar heb ik apart voor gebeld en na overleg kunnen terugdraaien.
Ik heb deze week ook twee keer gereageerd en zo'n antwoord gekregen:
De voorkeur is uitgegaan naar een professional met een betere prijs-kwaliteitverhouding. Bij gelijkwaardige kwaliteit zullen wij de aanbieding met het scherpste tarief voorleggen aan de opdrachtgever.
En
Op deze opdracht heeft de opdrachtgever helaas de voorkeur gegeven aan een voorkeursprofessional.
Beide .NET bij de overheid, beide de recruiter opgebeld en gevraagd of ik ook per mail kon reageren, maar nee, moest via Premium. Met 1600 uur per jaar is dat toch even € 4800 extra cashen voor die $!@#!@-site.

Die site die in z'n beta, Striive, trouwens het "onthou mij"-vinkje niet onthoudt; ik moet telkens opnieuw inloggen. Toen ik dat meldde, werd ik uit Striive gekickt en zit nu terug in Select, wat echt een gedrocht van een webapp is. :')

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 09-11-2023 16:09 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:32
Ik denk inderdaad dat het niet aan headfirst ligt maar aan de achterliggende partijen. Ik werk nu voor de overheid maar zij laten geen indexatie toe (opgenomen in de voorwaarden) als ik dus het tarief wil verhogen moet er een nieuwe uitvraag worden gedaan die dan op mij is gericht.

Helaas niet anders. Voor wat betreft het tarief. Ze vragen 3 euro voor het eerste jaar en daarna kun je er vanaf (eigen ervaring) ze proberen je te houden natuurlijk en doen ook nog wel eens een tegenbod (2,25) in dit geval maar ze doen er weinig voor dus vind dat ze genoeg verdient hebben :+

bl44t

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Weer een recruitment rollercoaster aan het doormaken hier. Eentje uit het boekje.

Recruiter komt met opdracht, sweet talk over mijn C.V, skills, ervaring, golvende Viking baard en de twinkeling in mijn ogen. *O*

Opdrachtomschrijving is summier maar ze zijn heel enthousiast over mijn C.V, de klant wil dat ik snel kan beginnen. Ik ben geïnteresseerd in het bedrijf, de rol en de verandering die ze willen doormaken. Eerste fase van hurry up and wait is geactiveerd.

Klant is enthousiast, een 'goed tarief' moet makkelijk kunnen volgens de recruiter. Hij kent mijn tarief.
Er moet snel een gesprek gepland worden en ik geef drie dagen en tijdstippen door en zal meer horen.

Radiostilte van 2 dagen, ik bel 2 keer en informeer of ik die tijdstippen nog vrij moet houden. We plannen twee nieuwe tijdstippen in de week erna.

Radiostilte van 3 dagen, ik informeer weer of ik die tijdstippen nog vrij moet houden, ik dacht dat er haast was?

Opeens is het tarief toch wat te hoog, er is overleg geweest met de klant en er moet 10 euro af. Recruiter levert naar eigen zeggen zelf ook in, 5-10%. Is het nou 5 of 10%? Daar heeft ie geen duidelijk antwoord op. In eerdere gesprekken gaf hij aan dat ze een fee ontvangen en verder niet meer dan 5% per uur, nu is dat opeens onduidelijk.

Heb sterk het vermoeden dat de vraag om tarief te verlagen komt omdat ik te actief reageer en ook wel zin heb in de rol. Kijken of ze er mee weg kunnen komen om meer winst te maken :(

Heb aangegeven graag het gesprek te hebben met de opdrachtgever voordat ik enige concessie kan doen in tarief. Dat tarief bespreek ik doorgaans liever met de opdrachtgever direct. De rol van een recruiter is om te weten in welke range ze iemand aanbieden en niet om dat vooraf uit te onderhandelen. Anders loop ik het risico dat twee keer te moeten doen.

Wat is jullie ervaring met de 'tarief moet toch wat omlaag na een eerste enthousiastere we willen je snel hebben en je bent er geknipt voor-fase"?
Is dit een herkenbaar spel of gewoon een logische gang van zaken die vaker voorvalt en is mijn wantrouwen voor recruiters hier onterecht?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
@Pietert ik vraag altijd wat het maximale tarief is aan een recruiter. Als het maximale tarief mij namelijk niet zint, als in lager of gelijk aan mijn eigen minimale tarief, dan hebben vervolgstappen geen zin. Daarna ga ik eerst het gesprek aan met de eindklant, want de inhoud van een opdracht kan een recruiter toch nooit goed uitleggen. Ik leg nooit voor een gesprek al een tarief vast, daar onderhandel ik dan over als ik meer weet over de klant en opdracht. Wel geef ik vaak aan wat het minimale tarief is dat ik voor de opdracht zou willen hebben, want dat verschilt bij mij ook van tijd ot tijd (afhankelijk van meerdere parameters, zoals inhoud van opdracht, reisafstand, remotewerk, etc.).

In jouw verhaal lees ik best wel wat red flags en als het kan zou ik met deze recruiter niet verder gaan. Lijkt alsof hij niet goed wist wat de eindklant wilde, dus wellicht had hij nog helemaal geen klant en is hij met jouw cv de markt op gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door gem-p op 09-11-2023 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:09
Lekker je poot stijf houden.
De klant is serieus dus wil jou hoe dan ook. dus als er wat af moet, levert de recruiter maar in. Of je doet voor de vorm 2,50 lager maar wel excl reiskosten ofzo.

Of er is geen klant, en jouw tarief voor een volgende keer dat hij jou belt, is je max tarief 10 eur lager als je nu toegeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 18:34

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik wilde hier even polsen, ik ben nu bezig met een portfolio/landing page als website voor als mijn onderneming 1-1-24 of ergens komend jaar live zou gaan.

Maar ik vraag me af hoe noodzakelijk het is, wat het oplevert om een website te hebben.
Ik zie linkedin, mond tot mond reclame en mogelijke freelance platforms als veel waardevoller dan het hebben van een website. Ik wil er ook niet te veel tijd, geld, aandacht aan besteden.

Heb er nu een laten genereren met AI (framer.com) die weinig tijd heeft gekost en makkelijk in te richten is.

Dus wie van de freelancers zegt "een website is onmisbaar", of zegt "ik heb nog nooit een reactie/lead/opdracht gehad via een website"

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:52
Wat gaat je onderneming doen? Als het uurtje-factuurtje freelancen is, dan is het eigenlijk niet anders dan wanneer je in vast dienstverband bent; je kunt de tijd beter besteden aan je CV en je (linkedin etc) netwerk. Als je project-gericht gaat werken, bijvoorbeeld het bouwen van websites of consultancy verlenen voor een bepaald product, dan kan het relevanter zijn.

Ik heb een website, en heb er nog nooit wat aan gehad. Was wel leuk om te maken en een nieuw framework te leren, maar dat was het wel zo'n beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kawa
loewie1984 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:10:
Ik wilde hier even polsen, ik ben nu bezig met een portfolio/landing page als website voor als mijn onderneming 1-1-24 of ergens komend jaar live zou gaan.

Maar ik vraag me af hoe noodzakelijk het is, wat het oplevert om een website te hebben.
Ik zie linkedin, mond tot mond reclame en mogelijke freelance platforms als veel waardevoller dan het hebben van een website. Ik wil er ook niet te veel tijd, geld, aandacht aan besteden.

Heb er nu een laten genereren met AI (framer.com) die weinig tijd heeft gekost en makkelijk in te richten is.

Dus wie van de freelancers zegt "een website is onmisbaar", of zegt "ik heb nog nooit een reactie/lead/opdracht gehad via een website"
ik heb nog nooit een reactie/lead/opdracht gehad via een website :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Kawa schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:37:
[...]

ik heb nog nooit een reactie/lead/opdracht gehad via een website :P
Maar je hebt wel een site, en je zegt eigenlijk: ik heb er niks aan.. ?

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
loewie1984 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:40:
[...]

Ja same here. Wel een site, maar nog nooit wat aan gehad. Meeste gaat toch via LinkedIn bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Roet schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:37:
Wat gaat je onderneming doen? Als het uurtje-factuurtje freelancen is, dan is het eigenlijk niet anders dan wanneer je in vast dienstverband bent; je kunt de tijd beter besteden aan je CV en je (linkedin etc) netwerk. Als je project-gericht gaat werken, bijvoorbeeld het bouwen van websites of consultancy verlenen voor een bepaald product, dan kan het relevanter zijn.

Ik heb een website, en heb er nog nooit wat aan gehad. Was wel leuk om te maken en een nieuw framework te leren, maar dat was het wel zo'n beetje.
Dienstverlening/ consultancy op het gebied van information security, information technology.

discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:18
Ben wel met een site begonnen maar tegenwoordig is het gewoon een forward naar m'n LinkedIn.. geen omkijken naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Boekhoudkundig vraagje:

Ik heb een subsidie toegewezen gekregen voor 'Mijn Cyberweerbare Zaak', maar hoe zou ik dat nu administratief moeten verwerken? Ik ben een eenmanszaak.

Ik heb dus een uitgave (zeg 1000 euro), die voer ik in, en verwerk ik als investering in mijn boekhouding.
Daarnaast krijg ik dus 500 euro subsidie van de RVO, is dat dan gewoon 'omzet' of iets dergelijk? Of zou ik zoiets dan aan die uitgave moeten koppelen en dus maar 500 euro als uitgave boeken?

Of zou ik de subsidie ook direct naar mijn priverekening kunnen laten storten, en het dan dus ook helemaal niet hoeven boeken in de boekhouding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kawa
[...]

Ja heb een site of eigenlijk 1 pagina. Het is idd meer voor de vorm. Opdrachten krijg ik via de portalen (zelf zoeken) of linkedin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-06 19:27
[...]

Heb er een, wordt sporadisch op gekeken, maar ik heb wel wat redenen om er toch een te hebben.
  1. De belastingdienst ziet het als onderdeel van ondernemen
  2. Ik heb een stukje 'voor intermediairs' opgenomen. Ga er niet van uit dat ze het lezen, maar het kan een kleine plus zijn in onderhandelingen met die intermediair. Ze HADDEN het kunnen (en moeten) lezen toen ze mijn profiel toch zo goed lazen en zo geweldig vonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VexedFowl
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-12-2023
@iedereen,

Even een vraag aan jullie allen. Ik probeer me al een tijdje in te lezen op het freelance leven. Nu is mij vandaag een freelance opdracht in de schoot geworpen. Echter heb ik altijd in het veilige loondienst verband gewerkt en weinig tot geen kaas gegeten van Freelance. Een paar korte vragen aan jullie:

1. De opdracht is voor een half jaar met potentiele verlenging van nog een half jaar. Ik werk dan als Freelancer via een tussen-bedrijf bij een klant.

2.Waar moet ik op letten als freelancer?

Het tussen-bedrijf geeft aan reiskosten en pensioen te regelen.
Maar dat ik zelf voor de overige dingen moet zorgen. (Verzekeringen, werkeloosheid e.d.)

Welle zaken moet ik zelf bekostigen? En hoeveel zou ik netto minimaal aan de kant moeten zetten, belasting technisch gezien?

Bedankt alvast voor alle reacties. Hopelijk ben ik hier op de goede plek voor deze vragen. Het internet kan me niet echt duidelijkheid geven op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:42
Kurios schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:53:
Boekhoudkundig vraagje:

Ik heb een subsidie toegewezen gekregen voor 'Mijn Cyberweerbare Zaak', maar hoe zou ik dat nu administratief moeten verwerken? Ik ben een eenmanszaak.

Ik heb dus een uitgave (zeg 1000 euro), die voer ik in, en verwerk ik als investering in mijn boekhouding.
Daarnaast krijg ik dus 500 euro subsidie van de RVO, is dat dan gewoon 'omzet' of iets dergelijk? Of zou ik zoiets dan aan die uitgave moeten koppelen en dus maar 500 euro als uitgave boeken?

Of zou ik de subsidie ook direct naar mijn priverekening kunnen laten storten, en het dan dus ook helemaal niet hoeven boeken in de boekhouding?
Als de 1000 euro daadwerkelijk een investering is die je kunt activeren, dan inderdaad zo verwerken. Anders als kosten. Wat betreft de subsidie kun je deze boeken als overige bedrijfsopbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
VexedFowl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:22:
@iedereen,

Even een vraag aan jullie allen. Ik probeer me al een tijdje in te lezen op het freelance leven. Nu is mij vandaag een freelance opdracht in de schoot geworpen. Echter heb ik altijd in het veilige loondienst verband gewerkt en weinig tot geen kaas gegeten van Freelance. Een paar korte vragen aan jullie:

1. De opdracht is voor een half jaar met potentiele verlenging van nog een half jaar. Ik werk dan als Freelancer via een tussen-bedrijf bij een klant.

2.Waar moet ik op letten als freelancer?

Maar dat ik zelf voor de overige dingen moet zorgen. (Verzekeringen, werkeloosheid e.d.)

Welle zaken moet ik zelf bekostigen? En hoeveel zou ik netto minimaal aan de kant moeten zetten, belasting technisch gezien?

Bedankt alvast voor alle reacties. Hopelijk ben ik hier op de goede plek voor deze vragen. Het internet kan me niet echt duidelijkheid geven op dit moment.
klinkt vreemd dat je tussenpersoon je pensioen gaat regelen. Klinkt nogal tegenstrijdig. Wat voor constructie bieden zij aan?

Verder, weet je al wat voor uurtarief je wordt geboden? Wat je weg moet zetten hangt van je winst af die je verwacht aan het einde van het jaar te maken. Lastig zeggen zo allemaal, je bericht is net niet gedetailleerd genoeg.

Maar dus key om eerst goed te begrijpen hoe de constructie in elkaar zit

[ Voor 11% gewijzigd door Kartmans1 op 09-11-2023 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
loewie1984 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:10:

Ik heb wel een site, en daar staan ook mijn algemene voorwaarden op, daar verwijs ik dan naar ipv meesturen bij opdrachtomschrijvingen. Ik werk niet via recruiters maar eigen netwerk, CV nog nooit nodig gehad dus mensen checken mijn LinkedIn en mogelijk even mijn site. Maar heel actief bijwerken doe ik niet. Heb het al veel te druk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

VexedFowl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:22:
Is het dan niet gewoon midlance oftewel loondienst met extra stappen?

Maar:
Arbeidsongeschiktheidsverzekering (check het UWV)
Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
Gereedschap, licenties, cursussen
21% omzetbelasting (btw)
50% inkomstenbelasting en zvw apart houden
10% sparen

[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 09-11-2023 21:38 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VexedFowl
Kartmans1 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:29:
[...]
klinkt vreemd dat je tussenpersoon je pensioen gaat regelen. Klinkt nogal tegenstrijdig. Wat voor constructie bieden zij aan?

Verder, weet je al wat voor uurtarief je wordt geboden? Wat je weg moet zetten hangt van je winst af die je verwacht aan het einde van het jaar te maken. Lastig zeggen zo allemaal, je bericht is net niet gedetailleerd genoeg.

Maar dus key om eerst goed te begrijpen hoe de constructie in elkaar zit
Het is een umbrella bedrijf, wat er tussen zit en een bepaalde fee rekent voor de bemiddeling enzo. Voor zover ik het tot nu toe heb begrepen, zou ik me ook niet hoeven aan te melden als ZZP-er e.d. Ik vind het zelf ook een bijzondere constructie en aangezien ik niet goed bekend ben, kom ik ook hier terecht.

Het is voor mij alleen erg onbekend gebied. Het uurtarief is ongeveer 5x hoger dan mijn huidige uurtarief (netto) als ik die heb omgerekend.

Ik heb een pro-forma gekregen, maar ik vind het lastig om die zomaar het internet op te slingeren. :P

Dus zou je je vragen uit kunnen schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuppens
Pietert schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:58:
Weer een recruitment rollercoaster aan het doormaken hier. Eentje uit het boekje.

Recruiter komt met opdracht, sweet talk over mijn C.V, skills, ervaring, golvende Viking baard en de twinkeling in mijn ogen. *O*

Opdrachtomschrijving is summier maar ze zijn heel enthousiast over mijn C.V, de klant wil dat ik snel kan beginnen. Ik ben geïnteresseerd in het bedrijf, de rol en de verandering die ze willen doormaken. Eerste fase van hurry up and wait is geactiveerd.

Klant is enthousiast, een 'goed tarief' moet makkelijk kunnen volgens de recruiter. Hij kent mijn tarief.
Er moet snel een gesprek gepland worden en ik geef drie dagen en tijdstippen door en zal meer horen.

Radiostilte van 2 dagen, ik bel 2 keer en informeer of ik die tijdstippen nog vrij moet houden. We plannen twee nieuwe tijdstippen in de week erna.

Radiostilte van 3 dagen, ik informeer weer of ik die tijdstippen nog vrij moet houden, ik dacht dat er haast was?

Opeens is het tarief toch wat te hoog, er is overleg geweest met de klant en er moet 10 euro af. Recruiter levert naar eigen zeggen zelf ook in, 5-10%. Is het nou 5 of 10%? Daar heeft ie geen duidelijk antwoord op. In eerdere gesprekken gaf hij aan dat ze een fee ontvangen en verder niet meer dan 5% per uur, nu is dat opeens onduidelijk.

Heb sterk het vermoeden dat de vraag om tarief te verlagen komt omdat ik te actief reageer en ook wel zin heb in de rol. Kijken of ze er mee weg kunnen komen om meer winst te maken :(

Heb aangegeven graag het gesprek te hebben met de opdrachtgever voordat ik enige concessie kan doen in tarief. Dat tarief bespreek ik doorgaans liever met de opdrachtgever direct. De rol van een recruiter is om te weten in welke range ze iemand aanbieden en niet om dat vooraf uit te onderhandelen. Anders loop ik het risico dat twee keer te moeten doen.

Wat is jullie ervaring met de 'tarief moet toch wat omlaag na een eerste enthousiastere we willen je snel hebben en je bent er geknipt voor-fase"?
Is dit een herkenbaar spel of gewoon een logische gang van zaken die vaker voorvalt en is mijn wantrouwen voor recruiters hier onterecht?
Je status is me niet helemaal duidelijk, heb je wel al een eerste ronde (succesvol) gehad, en gaat het nu over contract/tariefonderhandelingen, of moet je ben je nog op die eerste ronde aan het wachten?

Klant is enthousiast heb je alleen van de recruiter gehoord?

Die radiostiltes zijn wel een red flag.

10 euro eraf voordat het gesprek geweest is lijkt me onzin, waarschijnlijk willen ze je dan toch goedkoper proberen in te kopen, cq. heeft de recruiter jou alleen maar een worst voorgehouden, zat dat tarief er vanaf het begin al niet in (en zeker niet met een recruiter ertussen).

Ik zou tegenwoordig het spelletje meespelen, kijken hoe ver je komt met vage toezeggingen. Geen tarief per mail, of daarin twee zinnen verder het voorbehoud maken van mondelinge afspraken.
Dan bij de klant informeren voor welk tarief je nu écht op tafel ligt.
Als dan de marge niet die 5% is die recruiter er compleet tussenuit halen (in overleg met de eindklant, en met een eenmalige kennismakingsfee) . Zo heb ik het al een keer weten te spelen :)

Andere tactiek die ik ook toepas is de rechtstreekse lijntjes te gaan zoeken: Inhuurplatform of HR/recruiters van het bedrijf.
Wel onder het mom van: voor deze opdracht ben ik benaderd door een recruiter.
Ten eerste wil ik weten of jullie zaken doen met deze recruiter, en met freelancers in het algemeen.
Zo ja, dan wil ik dit netjes afhandelen.
Het heeft mijn interesse in het bedrijf en de soort werkzaamheden wel gewekt voor andere of latere opdrachten, waarbij ik me niet meer verbonden heb met de recruiter.

Dit heb ik bijvoorbeeld gedaan met een bedrijf waarbij ik zogenaamd zou worden aangeboden door Morgan Black.
Maar goed de dame van HR was duidelijk. Geen zaken met MB, geen freelancers/ZZP'ers.

Dat was trouwens bij CZ. Die zijn trouwens wel geinteresseerd in ZZP'ers, maar alleen om ZZP zorgverzekeringen te verkopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
VexedFowl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:41:
[...]

Het is een umbrella bedrijf, wat er tussen zit en een bepaalde fee rekent voor de bemiddeling enzo. Voor zover ik het tot nu toe heb begrepen, zou ik me ook niet hoeven aan te melden als ZZP-er e.d. Ik vind het zelf ook een bijzondere constructie en aangezien ik niet goed bekend ben, kom ik ook hier terecht.

Het is voor mij alleen erg onbekend gebied. Het uurtarief is ongeveer 5x hoger dan mijn huidige uurtarief (netto) als ik die heb omgerekend.

Ik heb een pro-forma gekregen, maar ik vind het lastig om die zomaar het internet op te slingeren. :P

Wat hierboven al werd gezegd lijkt dit op mid lancen. Denk dat je meer een ‘vast salaris’ krijgt op je rekening. Wat je vaak ziet is dat jij iets van 70% bruto krijgt van wat het tussenbedrijf factureert aan de eindklant. Je bent ook gewoon in loondienst

Wellicht wat minder risico dan echt freelancen, maar ook niet de verdiensten en vraag is of je er netto echt op vooruitgaat.

Lees ook dit: https://nextlevelfreelancer.com/freelancen-vs-midlancen/

Als je in een beetje een gewilde markt zit kun je beter echt voor jezelf beginnen als freelancer.

[ Voor 7% gewijzigd door Kartmans1 op 09-11-2023 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pkuppens
[...]

<RANT mode="ON>
Dit STINKT naar Midlance. En ze maken schaamteloos misbruik van dat je zo onbekend bent op dat gebied.

Ze bieden zeker ook nog een basissalaris bij ziekte?!

https://www.linkedin.com/...jck/?originalSubdomain=nl

Weet je al 100% zeker dat je de opdracht krijgt als je ja zegt?

Als ze na dat half jaar toch niet doorgaan met je, dan zit je in een heel karige WW, als het MEEzit.
En als je het niet eens wordt, waarschijnlijk zelfs DAT niet.

</RANT>

Er zijn best mensen die midlance wel fijn vonden als overstap naar ZZP, maar zoek dan een degelijke partij die je niet misleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Hoe wordt de overeenkomst genoemd? Overeenkomst van opdracht? Arbeidsovereenkomst? In welk land zit de andere partij?

De combinatie pensioen en reiskosten door hen geregeld, maar verzekeringen (tegen werkloosheid... Dat kan niet in de IT...) door jou valt voor mij niet te rijmen.

Er zijn een paar soorten ratten op de wereld die zonder risico voor hen over jouw rug rijk willen worden: recruiters, influencers en midlancebureaus. Bij allemaal uit de buurt blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 09-11-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-06 13:56
fry77 schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:02:
[...]

Niemand gaat zomaar een opdracht overdragen aan een ander. En over alles is te praten.
En zo niet, gebruik je opzeg termijn om wat anders te zoeken. Qua timing zou ik dan nu alles opzetten wat je nodig hebt en op 2 januari ontslag indienen, half feb / begin maart zit je dan ergens voor jezelf
Ik zit met een vergelijkbare "planning" in mijn hoofd. Ik vraag me een beetje af, is het handig om nu al bij de KvK langs te gaan, of daarmee te wachten tot het nieuwe jaar?

Bij de KvK lees ik vooral dat je je bedrijf start zodra je begint. Zelf wil ik wel proberen om eerst een opdracht te vinden en dan ontslag in te dienen. Een KvK nummer lijkt dan wel weer nodig om mee in te schrijven op de portalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuppens
Rubert schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:04:
[...]

Ik zit met een vergelijkbare "planning" in mijn hoofd. Ik vraag me een beetje af, is het handig om nu al bij de KvK langs te gaan, of daarmee te wachten tot het nieuwe jaar?

Bij de KvK lees ik vooral dat je je bedrijf start zodra je begint. Zelf wil ik wel proberen om eerst een opdracht te vinden en dan ontslag in te dienen. Een KvK nummer lijkt dan wel weer nodig om mee in te schrijven op de portalen.
Je kunt sowieso bij de KvK langs. Voor advies, of toch alvast inschrijven:
Je kunt nl een bedrijf inschrijven zonder dat je meteen 'freelancer'/ZZP'er bent (of ondernemer voor de IB).
Dat ben je dit jaar sowieso niet, je haalt de urennorm niet.
Je kunt misschien al wel alvast ondernemen voor de BTW.

Opdracht vinden met ook nog eens een ontslag indienen kan soms wel lastig zijn, omdat opdrachtgevers vaak een acuut probleem hebben en dan geen 2 maanden willen wachten tot je beschikbaar komt.

Wat je dan wel kunt proberen is om bij je huidige werkgever minder te gaan werken, vakantiedagen opnemen e.d. om een 'schuine las' te maken, alvast deeltijd beginnen, opbouwen bij de opdrachtgever, afbouwen bij de werkgever. Met een fijne baas en opdrachtgever is dat misschien bespreekbaar.
Bij een niet zo'n fijne baas wil je niet lang meer werken, en bij een niet zo'n fijne opdrachtgever mogelijk ook de opdracht niet uitvoeren..

Timing is trouwens niet zo briljant, de verkiezingsprogrammas van de meeste partijen beloven niet veel goeds. Het kan moeilijk worden opdrachten te vinden wegens minder vraag naar zzp'ers en dan ook meer aanbod op de weinige opdrachten. Misschien lekker verkiezingsuitslag afwachten, dan nog eens vragen.
Voordat het regeerakkoord er is duurt nog wel lang. En uiteindelijk zal het hopelijk niet zo'n vaart lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door pkuppens op 09-11-2023 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VexedFowl
Kartmans1 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:56:
[...]
Wat hierboven al werd gezegd lijkt dit op mid lancen. Denk dat je meer een ‘vast salaris’ krijgt op je rekening. Wat je vaak ziet is dat jij iets van 70% bruto krijgt van wat het tussenbedrijf factureert aan de eindklant. Je bent ook gewoon in loondienst

Wellicht wat minder risico dan echt freelancen, maar ook niet de verdiensten en vraag is of je er netto echt op vooruitgaat.

Lees ook dit: https://nextlevelfreelancer.com/freelancen-vs-midlancen/

Als je in een beetje een gewilde markt zit kun je beter echt voor jezelf beginnen als freelancer.
Het is eerder ik 40% en hun 60%, ik heb even snel "de onder aan de streep getallen" in andere getallen gezet. Maar zij rekenen in fictieve getallen 10.000 door aan de opdrachtgever en ik krijg hiervan dan fictief gezien 4000 euro voor om het even gemakkelijk rekenbaar te houden.

Ik heb de link gelezen en dit klinkt ook totaal niet aantrekkelijk. Wel de lasten maar niet de lusten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Pietert schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:58:

Ik denk dat je je tijd verdoet, als de klant echt enthousiast zou zijn dan is er geen radiostilte. Een beetje normale klant wil ook eerst een gesprek om te zien of je het gevraagde tarief waard bent.

Als ik in deze situatie zou zitten zou ik zeggen dat ik op datum xx om yy tijd heb voor een gesprek met de klant, je tarief staat vast en valt niet meer over te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Rubert schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:04:
[...]

Je hebt het overal nodig, dus ik zou gewoon kvk nummer gaan regelen. Heb ik 2021 een bedrijf geregistreerd, ben 2022 begonnen. Je zet die eerste maand op 0 inkomsten bij je BTW aangifte en thats it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Frank_79 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:11:
[...]

Dus je hebt eerst aangeboden met het Premium abonnement en daarna gebeld om het terug te draaien? Daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Ze kunnen kennelijk die hele Premium koppelverkoop niet uitzetten in hun portaal. Op mijn verzoek om dan vooraf via E-mail te bevestigen dat het Premium abonnement voor mij zou worden verwijderd kreeg ik van Headfirst tot 2x toe een onsamenhangende tekst waaraan ik totaal geen rechten kon ontlenen. Nou, dan niet. Ik heb nu mijn warme stoel ingevuld via Sevenstars. Die deden totaal niet moeilijk, eten niet van twee walletjes en betalen gewoon op tijd.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-06 19:26
@VexedFowl Wat je schrijft is 99% zeker geen freelance/ZZP klus maar midlance. Een soort detacheringsburo die geen lasten maar wel lusten wil. Maw jij mag alles regelen behalve de hele financiele afhandeling.
Dat heeft voordelen en nadelen; het kan een opstap zijn naar volwaardig ZZP-er worden.
Doe waar je je goed bij voelt. De meesten hier zullen midlance verafschuwen (ik ook) maar als het werkt voor jou, wat houd je dan tegen? Doe wat je leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuppens
VexedFowl schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:22:
[...]

Het is eerder ik 40% en hun 60%, ik heb even snel "de onder aan de streep getallen" in andere getallen gezet. Maar zij rekenen in fictieve getallen 10.000 door aan de opdrachtgever en ik krijg hiervan dan fictief gezien 4000 euro voor om het even gemakkelijk rekenbaar te houden.

Ik heb de link gelezen en dit klinkt ook totaal niet aantrekkelijk. Wel de lasten maar niet de lusten.
Ik geloof dat je intussen de correcte conclusie hebt getrokken..

Overigens denk ik wel dat we midlance binnenkort wel vaker gaan zien ivm alle posities die 'niet geschikt voor invulling door ZZP'er' zijn.

Hopelijk vinden we dan wel betere partijen dan deze.. (Naming & Shaming?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuppens
Wolly schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:30:
[...]

Ik denk dat je je tijd verdoet, als de klant echt enthousiast zou zijn dan is er geen radiostilte. Een beetje normale klant wil ook eerst een gesprek om te zien of je het gevraagde tarief waard bent.

Als ik in deze situatie zou zitten zou ik zeggen dat ik op datum xx om yy tijd heb voor een gesprek met de klant, je tarief staat vast en valt niet meer over te onderhandelen.
Stel wel een einddatum om in ieder geval een gespreksdatum te hebben staan, laat het tarief nog in het midden.

Als er over en weer interesse is, voer dan de eind-onderhandelingen over tarief en bijbehorende voorwaarden. Misschien wil je voor een geweldige opdracht toch wat water bij de wijn doen.
Maar vooral, als de recruiter toch een paar centen ruikt denk ik wel dat ze met een stuk lagere marge toch genoegen nemen. Of misschien tijdelijk (3 maanden). Bereid je wel voor goed voet bij stuk te houden, en ben bereid het alsnog te laten klappen.

Ik verwacht niet veel tarief-ruimte bij de opdrachtgever, maar je weet maar nooit, en misschien zijn er andere afspraken te maken. Je wil ook niet al te duur bij de opdrachtgever zitten, dan wordt de lat waar je tegen gelegd wordt ook heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
RichieB schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:55:
[...]

Dus je hebt eerst aangeboden met het Premium abonnement en daarna gebeld om het terug te draaien? Daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Ze kunnen kennelijk die hele Premium koppelverkoop niet uitzetten in hun portaal. Op mijn verzoek om dan vooraf via E-mail te bevestigen dat het Premium abonnement voor mij zou worden verwijderd kreeg ik van Headfirst tot 2x toe een onsamenhangende tekst waaraan ik totaal geen rechten kon ontlenen. Nou, dan niet. Ik heb nu mijn warme stoel ingevuld via Sevenstars. Die deden totaal niet moeilijk, eten niet van twee walletjes en betalen gewoon op tijd.
Ik legde het niet goed uit. Ik werd geconfronteerd met het feit dat dat zou moeten. Vervolgens ben ik gaan bellen. Telefonisch kreeg ik te horen dat het inderdaad zo moest gaan, maar dat ze het daarna uit zouden zetten. Heb om bevestiging per mail gevraagd en gekregen. Wel onhandig proces dus.

Mijn klant en ik waren akkoord. Zij besteden inhuur uit via 3 brokers. Bij Headfirst liep ook een vorig traject, dus ik had daar nog een account. Vandaar dat ik het via hen heb laten lopen. Nu bezig met mijn traject en dan heb je er ook geen last meer van. Ik weet niet of andere brokers het aanbieden, maar wat ik nu bijvoorbeeld wel handig vind, is het reversed billing van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
pkuppens schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:36:
[...]

Stel wel een einddatum om in ieder geval een gespreksdatum te hebben staan, laat het tarief nog in het midden.

Als er over en weer interesse is, voer dan de eind-onderhandelingen over tarief en bijbehorende voorwaarden. Misschien wil je voor een geweldige opdracht toch wat water bij de wijn doen.
Maar vooral, als de recruiter toch een paar centen ruikt denk ik wel dat ze met een stuk lagere marge toch genoegen nemen. Of misschien tijdelijk (3 maanden). Bereid je wel voor goed voet bij stuk te houden, en ben bereid het alsnog te laten klappen.
Er is al in een eerder stadium gesproken over een "goed" tarief vanuit de klant waarbij de verwachting vanuit opdrachtnemer bekend was. Als er dan daarna ineens beren op de weg liggen over dat tarief terwijl er nog geeneens een gesprek is gepland/geweest dan word je gewoon aan het lijntje gehouden.
Ik verwacht niet veel tarief-ruimte bij de opdrachtgever, maar je weet maar nooit, en misschien zijn er andere afspraken te maken.
Op basis van wat verwacht je dat?
Je wil ook niet al te duur bij de opdrachtgever zitten, dan wordt de lat waar je tegen gelegd wordt ook heel hoog.
Dat is aan jezelf, als je je waarde weet hoef je niet bang te zijn dat mensen daar ook iets voor terugverwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolapa
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:13
Kurios schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:53:
Boekhoudkundig vraagje:

Ik hoop op dezelfde subsidie maar nog geen uitsluitsel gekregen. Hoe ik het begrijp is de investering gewoon doen en betalen + afschrijven op standaard wijze. Maar hoe de subsidie dan te boeken moet ik ook nog even puzzelen, het moet in ieder geval niet gaan meetellen als omzet en er moet geen btw gerekend worden. Het moet dus op een aparte grootboekrekening terecht gaan komen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
pkuppens schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:29:
[...]
Overigens denk ik wel dat we midlance binnenkort wel vaker gaan zien ivm alle posities die 'niet geschikt voor invulling door ZZP'er' zijn.

Hopelijk vinden we dan wel betere partijen dan deze.. (Naming & Shaming?!)
We kunnen ook zelf een midlance-partij beginnen hoor. Als we gewoon open durven zijn in wat iedereen binnenbrengt en wat er weer uitgaat, de overheadkosten laag houden en het samen willen doen, dan wil dat prima. Als ik 100 euro binnenbreng en jij 200, dan is het logisch dat ik een salaris krijg van 80 euro en jij van 160. En als ik op de bank zit 20 en jij 40. Cijfers zijn fictief en uit een dikke duim. Er is vast wel een mooie constructie te bedenken... en het werkt prima totdat er iemand denkt dat hij het voor zichzelf en/of een paar anderen wel anders kan maken of er een dikketeur op de stoel komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
lolapa schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:43:
[...]

Ik hoop op dezelfde subsidie maar nog geen uitsluitsel gekregen. Hoe ik het begrijp is de investering gewoon doen en betalen + afschrijven op standaard wijze. Maar hoe de subsidie dan te boeken moet ik ook nog even puzzelen, het moet in ieder geval niet gaan meetellen als omzet en er moet geen btw gerekend worden. Het moet dus op een aparte grootboekrekening terecht gaan komen denk ik.
Ik kwam gisteren deze nog tegen:

https://ondernemersplein....idie-lening-of-uitkering/

Subsidie en uw winst uit onderneming

Als u subsidie krijgt, telt die mee bij uw bedrijfswinst. U betaalt hier jaarlijks inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting over. De kosten die u maakt en financiert met uw subsidie kunt u aftrekken van uw winst.

Btw betalen over subsidie
U betaalt alleen btw (omzetbelasting) over uw subsidie als u belastingplichtig bent én er een direct verband is tussen de vergoeding en uw werkzaamheden. Bijvoorbeeld als u een evenement organiseert en per bezoeker een vast bedrag aan subsidie krijgt. Lees meer over subsidie en btw op Belastingdienst.nl.

Dus ik ga het zo doen:
- uitgave gewoon boeken als normaal(investering)
- bij IB de KIA toepassen :D
- subsidie uitbetaling wegboeken onder een "subsidiebaten", zodat het meetelt voor de IB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolapa
  • Laatst online: 14:13
Kurios schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:09:
[...]

Dus ik ga het zo doen:
- uitgave gewoon boeken als normaal(investering)
- bij IB de KIA toepassen :D
- subsidie uitbetaling wegboeken onder een "subsidiebaten", zodat het meetelt voor de IB
Heb jij een bestaande post subsidiebaten in je boekhouding? Zo ja, waar valt dit dan onder? Passiva? Ik moet er namelijk zelf een grootboekrekening voor aanmaken. (moneymonk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
lolapa schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:29:
[...]

Heb jij een bestaande post subsidiebaten in je boekhouding? Zo ja, waar valt dit dan onder? Passiva? Ik moet er namelijk zelf een grootboekrekening voor aanmaken. (moneymonk)
Het lijkt me dat het hetzelfde gaat als bijv je rentebaten of betalingsverschillen? Ik doe dat gewoon als subrekening van mijn 'Omzet' rekening. (ik gebruik ander pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-06 13:07

page404

Website says no

@pkuppens ik heb verschillende midlance partijen gezien en alhoewel ik de een sympathieker vond dan de ander (ShareAByte als zeer positieve uitschieter), is bij de meeste partijen het copy-paste van het oorspronkelijke concept. Incl die 30% afdracht en afwentelen van alle kosten op de medewerker. Bij THN (sorry, House of Talents :P) kon je (in het verleden?) niet eens je laptop via hun fiscaal aftrekken, terwijl ze wel die mogelijkheid hebben. Zegt genoeg lijkt me.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:16
lolapa schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:29:
[...]

Het is een winst- en verliesrekening, niet een activa/passiva-rekening op de balans.

Voor een aangifte IB hoef je wat betreft opbrengsten slechts onderscheid te maken tussen 5 categorieën waarvan velen enkel "opbrengsten uit leveringen en diensten" en "overige opbrengsten" zullen gebruiken (en misschien ook "wijziging in voorraden gereed product en onderhanden werk"). Subsidie valt onder overige opbrengsten als ik afga op wat RGS er van vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 14:53
Het is een umbrella bedrijf, wat er tussen zit en een bepaalde fee rekent voor de bemiddeling enzo. Voor zover ik het tot nu toe heb begrepen, zou ik me ook niet hoeven aan te melden als ZZP-er e.d.
Dat is verloning. Je bent in loondienst bij die toko en dit is dus geen ZZP opdracht. Dit is eigenlijk een 'extreme' vorm van Midlance waarbij je ook geen basisloon krijgt. Waarschijnlijk heb je een soort nul uren contract met ze.

Ze doen een beetje administratie voor je, er in ruil daarvoor heb je nul aftrekposten e.d. die een echte zelfstandige wel heeft. https://verloning.nl/ is een bedrijf die dit doet.

https://niels.nu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
init6 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:11:
Er zitten nogal wat partijen binnen dergelijke organisaties zoals Tata en TSC die wel degelijk serieus zijn, maar echt rock bottom betalen.
En je werkt ook samen met "rock bottom" mensen. No way dat ik ooit nog eens samen ga werken met mensen van WITCH consultancies (Wipro, Infosys, Tata, Cognizant, HCL): over het algemeen complete idioten. Die bedrijven nemen iedereen met een hartslag aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Wolly schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:51:
[...]

Er is al in een eerder stadium gesproken over een "goed" tarief vanuit de klant waarbij de verwachting vanuit opdrachtnemer bekend was. Als er dan daarna ineens beren op de weg liggen over dat tarief terwijl er nog geeneens een gesprek is gepland/geweest dan word je gewoon aan het lijntje gehouden.

[...]

Dat is aan jezelf, als je je waarde weet hoef je niet bang te zijn dat mensen daar ook iets voor terugverwachten.
Dat lijntje is mij nu duidelijk, er is inmiddels een afspraak gepland voor dinsdag. Ik kreeg een mail met alles opgesomd inclusief datum, tijdstip en tarief.

Ik heb alleen het tijdstip bevestigd, dat tarief bevestig ik niet en bespreek ik wel met de opdrachtgever.
Ik weet idd wat ik waard ben/moet zijn en ga niet akkoord met een te laag tarief. Ik verlies liever een opdracht dan dat ik dit spel mee moet spelen.

Wat dat betreft zijn sommige recruiters net makelaars, compliceren en een beetje schimmig en spannend maken wat gewoon een makkelijke en transparante deal had kunnen worden.

Nu ga ik een gesprek in waarbij ik een van de schakels in de keten niet vertrouw, iets dat niet had gehoeven.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
zwaanenberg schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:30:
Net op die site van sharepeople gekeken, maarre..:
-na 2 maanden pas betaling, tot 2 jaar max(oke bekend)
-start vanaf 50% arbeidsongeschiktheid
- stopt als je weer 75% arbeidsgeschikt bent
- tevens wordt je maandelijkse bedrag vermeningvuldigt met je arbeidsongeschiktheidpercentage

Klinkt imo allemaal wel heel doorgerekend zodat er minimaal aanspraak op gemaakt wordt
En de kosten zijn het laatste jaar ongeveer verdrievoudigd. Mijn gemiddelde is van 24 per maand naar 69 per maand gegaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hydra
Pietert schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:37:
Nu ga ik een gesprek in waarbij ik een van de schakels in de keten niet vertrouw, iets dat niet had gehoeven.
Ik ben er ook vrij hard in geworden. Ik hoor recruiters graag uit over de klant en het uurtarief e.d. en als ik het niet eens ben met hun werkwijze, heb ik er geen issue mee om hen heen te werken. Het is een grote boevenbende die alles bij elkaar liegt, dan ga ik zelf ook niet lief en eerlijk zijn.

"Goh <leuk bedrijf> heeft interesse? Erg interessant. Ik heb daar een eigen ingang, maar toch bedankt!" en dan gewoon via appgroepjes rondvragen wie je daar kan introduceren.

Heb een recruiter gehad die me zo benaderde voor een klant waar ik al gezeten had en die claimde dat het voor mij toch beter zou zijn om via hen te gaan omdat ze voor mij een mooi uurtarief zouden kunnen onderhandelen. Wat denk je zelf? 8)7

Overigens doe ik nooit toezeggingen op het tarief voordat ik met iemand daar gesproken heb. Recruiters claimen allemaal een goede persoonlijke relatie met de klant te hebben. Okay, prima. Maar dan moet jij die persoon ook kunnen overtuigen dat het hun tijd waard is ff een half uurtje met mij te kletsen over de rol en hoe ik die voor hen in kan vullen.

Dat kunnen ze over het algemeen niet. Het zijn CV schuivers en die manager ziet hen gewoon als de zoveelste CV schuiver en neemt hun mening over de mensen helemaal niet serieus omdat volgens de recruiter elke CV die ze aanleveren echt fantastisch is. Via recruiters komt je CV op een grote hoop andere CVs waarvan de kwaliteit over 't algmeen "meh" is. Ik merkt ook dat de succesratio voor mij via recruiters ook heel veel lager is dan wanneer ik via via binnenkom. Mensen hebben als je via een recruiter komt over het algemeen een slechtere eerste indruk van je.

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 10-11-2023 14:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roet
Het is dat ik maar één duimpje kan geven, anders had je er meer gekregen @Hydra d:)b. Hier sinds de start 2 jaar geleden, ook geen recruiter er tussenin gehad. De laatste drie recruiters die mij hebben gecontacteerd waren een half jaar geleden nog respectievelijk een assistent chef-kok, bedrijfsleider van een café en een catering assistent.

Ik zie niet in hoe die mensen mij een beter passende opdracht kunnen vinden dan dat ik dat kan. En dat vind ik vooral lastig; als ze nou echt toegevoegde waarde hadden, óke. Maar bij de meeste is dat gewoon niet het geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hydra
Roet schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:13:
Ik zie niet in hoe die mensen mij een beter passende opdracht kunnen vinden dan dat ik dat kan.
Precies. Maar ze maken wel allemaal diezelfde claims wat gewoon een met de paplepel ingegoten sales verhaaltje is.

Dit is hoe recruiting clubs zelf recruiten voor hun mensen. Zegt genoeg volgens mij dat dat filmpje nog online staat nadat het online volkomen afgefakkeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Ik heb deze opdracht verder nergens gezien en heb geen netwerk bij deze betreffende klant. Ik ga wel eens nadenken hoe ik dat netwerk kan verbeteren en waar ik de zichtbaarheid mis voor klanten die zelf op zoek gaan.

Veel grote corporates mogen dat niet eens om een rol in te vullen, die mogen een job description aanleveren bij een recruiter en moeten afwachten wat er aangeboden zal worden.
Hydra schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:22:
[...]

Precies. Maar ze maken wel allemaal diezelfde claims wat gewoon een met de paplepel ingegoten sales verhaaltje is.

Dit is hoe recruiting clubs zelf recruiten voor hun mensen. Zegt genoeg volgens mij dat dat filmpje nog online staat nadat het online volkomen afgefakkeld is.
Dat filmpje is echt heerlijk sneu. Kende die partij gelukkig niet :D

[ Voor 39% gewijzigd door Pietert op 10-11-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Pietert schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:57:
Dat filmpje is echt heerlijk sneu. Kende die partij gelukkig niet :D
Heb ook een keertje zo'n soort filmpje van een Nederlandse toko gezien, maar kan deze niet terugvinden helaas :)

Edit: @Roet heeft 'em gevonden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 10-11-2023 15:10 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Roet
Hydra schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:22:
[...]

Deze video is nog tenenkrommender dan die van Quades die een tijdje geleden voorbij kwam met die Maserati. Ze pretenderen allemaal een soort superhelden te zijn die topprestaties leveren. Dat valt wel mee vind ik. Deze video en die van Quades vatten wel mooi samen wat ik tegen recruiters heb. :+

Filmpje van Quades: YouTube: Een werkdag van een Recruitment Consultant bij Quades

[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 10-11-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Roet schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:07:
Deze video is nog tenenkrommender dan die van Quades die een tijdje geleden voorbij kwam met die Maserati. Ze pretenderen allemaal een soort superhelden te zijn die topprestaties leveren. Dat valt wel mee vind ik. Deze vidoe en die van Quades vatten wel mooi samen wat ik tegen recruiters heb. :+

Filmpje van Quades: YouTube: Een werkdag van een Recruitment Consultant bij Quades
Oh top, dat was dus het filmpje waar ik naar opzoek was. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kawa
[...]

Deze video is nog tenenkrommender dan die van Quades die een tijdje geleden voorbij kwam met die Maserati. Ze pretenderen allemaal een soort superhelden te zijn die topprestaties leveren. Dat valt wel mee vind ik. Deze video en die van Quades vatten wel mooi samen wat ik tegen recruiters heb. :+

Het bizarre is dat ze zelf niet door lijken te hebben wat een goedkope patserige vertoning dit is. Leuk dat je zo aan je eigen werknemers komt maar ze lijken te vergeten dat de rest van de wereld ook mee kijkt.. echt hoe dan :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Ooit benaderd door Quades maar omdat ik lid ben/was van ITgilde wilde ze niet verder met me. Ging nergens over en ze konden het alleen met onjuiste argumenten onderbouwen. Dus die stonden al niet meer op mijn lijstje. Sowieso heb ik moeite met dat soort pakjesmannen. Nou ja, ze beginnen met 1-0 achterstand. Pakje-dasje zegt niet altijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:10:
Ooit benaderd door Quades maar omdat ik lid ben/was van ITgilde wilde ze niet verder met me. Ging nergens over en ze konden het alleen met onjuiste argumenten onderbouwen. Dus die stonden al niet meer op mijn lijstje. Sowieso heb ik moeite met dat soort pakjesmannen. Nou ja, ze beginnen met 1-0 achterstand. Pakje-dasje zegt niet altijd wat.
pakje vind ik nog wel kunnen maar dan in dat Quades filmpje.. Looptie als een stijve hark met een LouisVuitton tasje :X Zal me nog niet verbazen dat het er eentje is die 'aan het strand' in een zuidelijk gelegen land gekocht is. Stelletje Ekstertjes zijn het .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
Als je dacht dat bovenstaande filmpje van Quades erg was... ze hebben nog patserigere filmpjes online staan:
YouTube: Solliciteer nu! - Quades Recruitment

met als toppunt van het filmpje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QNfsYHWjPXQQ7-qmKph4LFpPtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgVTiIOZmyOKeV9xBcXv2eUP.jpg?f=fotoalbum_large
:X 8)7 |:(

[ Voor 50% gewijzigd door ConQuestador op 10-11-2023 16:19 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Met z'n Louis Vuitton tasje in zijn Maserati _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Frank_79 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:42:
[...]
Ik werd geconfronteerd met het feit dat dat zou moeten. Vervolgens ben ik gaan bellen. Telefonisch kreeg ik te horen dat het inderdaad zo moest gaan, maar dat ze het daarna uit zouden zetten. Heb om bevestiging per mail gevraagd en gekregen. Wel onhandig proces dus.
[...]
Heb je er dan geen probleem mee dat je eerst het vakje "Ja, haal maar €3 van mijn tarief af" aanvinkt? Ik vind het al vreemd dat opdrachtgevers niet snappen dat alle ZZP-ers via Headfirst gewoon €3 op hun tarief gooien, maar eigenlijk vind ik het nog vreemder dat ZZP-ers er kennelijk geen moeite mee hebben om een zakelijke verplichting aan te gaan die hun dan later weer wordt kwijtgescholden. Als Headfirst nou een super bemiddelaar was die echt waarde toevoegt, maar ze zijn gewoon een hele grote CV-fabriek die geen idee hebben van de inhoud en dan nog vaak te laat betalen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

Zullen die gasten niet gewoon de grootste lol hebben met het maken van die filmpjes tijdens een vrijmibo? Dat hoop ik eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Ga je daar werken en dan mag je voor een honger loontje in je pak LinkedIn contacten cold-callen. Komt de baas voorrijden in z'n Maserati en opeens begrijp je waar hij die van betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaanenberg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Fantastisch. Vroeger was het als je een trader was, nu een recruiter. Goed, zie er ook wel weer de humor van in. Geeft overigens ook aan dat de markt verzadigd aan recruiters wordt. Mensenhandel, zit veel geld in.
Enne, heb zelf geen echte IT achtergrond, maar waren de filmpjes voor IT recruitment voor de dotcom bubble ook niet soortgelijk?
Wel leuk dat als een recruiter belt ik nu dat filmpje in mijn hoofd heb. Wellicht leuk om hun eens 'gek' te maken met mooie beloftes

Toont trouwens ook dat de verhouding werk/opbrengst bij tarief onderhandeling en cut the middleman man behoorlijk skewed is.

Reken er trouwens maar op dat er bij borrels gepocht wordt hoeveel 'onnozele it-nerds' ze weggezet hebben. Opschepverhalen hoe laag ze het tarief wel niet naar beneden hebben kunnen praten.

Nee, ik voel me niet bot als ik ze afkap aan de telefoon

[ Voor 36% gewijzigd door zwaanenberg op 10-11-2023 17:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Nog een leuke voor de collectie: YouTube: Eindejaarsafsluiting 2019 - Elevation Partners

Elevation Partners, organisatie boven al die toko's als The Next Gen, Layer, Cluster, Searchlite, Supplyd, enzovoort. Het patjepeeër gehalte is vrij hoog met Rolexen uitdelen op de kerstborrel _O-

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:42
Van Binsbergen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
ConQuestador schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:17:
Als je dacht dat bovenstaande filmpje van Quades erg was... ze hebben nog patserigere filmpjes online staan:
YouTube: Solliciteer nu! - Quades Recruitment

met als toppunt van het filmpje:
[Afbeelding]
:X 8)7 |:(
En dat allemaal vanuit mijn mooie Zwolle. Ik zag ze al zitten in hotel Wientjes en het laatste filmpje is vanuit de ABNAMRO toren (waar destijds ook mannetjes veel aan verdiend hebben, maar dat terzijde...)

En dan mannetjes die op een boksbal rammen... echte mannetjes. Brrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
[...]

Deze video is nog tenenkrommender dan die van Quades die een tijdje geleden voorbij kwam met die Maserati.
Nergens om, maar ik meen me in dit topic ook wel discussies over youngtimers te herinneren, over Porsches van 20K. Welnu, er zijn ook Maserati's van zelfs minder dan 20K. Maar goed, ik ben niet ter Quades trouw :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
BoyGenius schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:39:
Nog een leuke voor de collectie: YouTube: Eindejaarsafsluiting 2019 - Elevation Partners

Elevation Partners, organisatie boven al die toko's als The Next Gen, Layer, Cluster, Searchlite, Supplyd, enzovoort. Het patjepeeër gehalte is vrij hoog met Rolexen uitdelen op de kerstborrel _O-
En dat allemaal van onze 15 euries die we achterlaten bij dat soort toko's...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eliaz
  • Laatst online: 12:21
[...]

De Quades filmpjes lang geleden gezien en een tijdje gedacht dat het sketches/satirische parodieën waren van recruiters, beetje zoals de "partij tegen de burger" filmpjes van De Speld. Niets is minder waar. Ook reacties gezien in dit topic dat mensen er achter komen dat ze worden weggezet door Quades met een "onderhandelde" marge van €22.50 per uur (slordige 40K per jaar). Schijnen zelfs mensen met marges van 30+ weg te worden gezet...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hydra
Deveon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:31:
Heb 'em ff op LinkedIn opgezocht en die gast is nu front-end developer. ZZPer. Nota bene. Kennelijk was die Maserati toch niet alles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaanenberg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:29
Eliaz schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:25:
[...]

De Quades filmpjes lang geleden gezien en een tijdje gedacht dat het sketches/satirische parodieën waren van recruiters, beetje zoals de "partij tegen de burger" filmpjes van De Speld. Niets is minder waar. Ook reacties gezien in dit topic dat mensen er achter komen dat ze worden weggezet door Quades met een "onderhandelde" marge van €22.50 per uur (slordige 40K per jaar). Schijnen zelfs mensen met marges van 30+ weg te worden gezet...
Hoorde laatst ook. Iemand 150 en zelf 120 ontvangen ja ..

Het meeste geld zit toch in
-mensenhandel (arbeid)
-handel in kapitaal (Wallstreet etc)

En de enigste die mooi is vaak de maatschappij wat oplevert: innovatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
zwaanenberg schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:16:
[...]

Hoorde laatst ook. Iemand 150 en zelf 120 ontvangen ja ..

Het meeste geld zit toch in
-mensenhandel (arbeid)
-handel in kapitaal (Wallstreet etc)

En de enigste die mooi is vaak de maatschappij wat oplevert: innovatie
Niets is zo waardevol als connecties, nauw gevolgd door kapitaal. Arbeid is alleen waardevol als het schaars is.

Over het algemeen zijn ITers geen verkopers, daar zit een enorm gat om van de profiteren. Wie zoals techniek als verloop onder de knie heeft is meestal ondernemer, met of zonder personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Deveon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:31:
[...]

Hij stapt in met de sleutel in zijn hand, maar volgens mij heb je helemaal geen sleutel nodig in een Maserati, tenminste, in een nieuwe BMW al niet....volgens mij niet zijn eigen auto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-06 19:34

Matis

Rubber Rocket

Deveon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:35:
Niets is zo waardevol als connecties, nauw gevolgd door kapitaal. Arbeid is alleen waardevol als het schaars is.

Over het algemeen zijn ITers geen verkopers, daar zit een enorm gat om van de profiteren. Wie zoals techniek als verloop onder de knie heeft is meestal ondernemer, met of zonder personeel.
Ach, van iedere nieuwe opdracht word je wijzer.

Dit was de eerste keer dat ik via een recruiter aan een opdracht ben gekomen.

Al is de opdrachtgever super en sluiten de werkzaamheden precies aan bij hetgeen in de omschrijving van de recruiter stond, ben ik toch met open ogen in de verkooppraatjes getuind.
Helaas had ik toen nog niet de post Het freelance ICT-ers discussie topic op mijn netvlies.

Voor de volgende job / onderhandelingen heb ik een document opgesteld met vragen die ik kan stellen aan de recruiter en me hopelijk zo behoed voor een dergelijke financiële aderlating.

[ Voor 24% gewijzigd door Matis op 10-11-2023 19:51 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1 ... 459 ... 630 Laatste