Op dit moment zeker niet winstgevend.
vanaf 5-6 man draait het break-even op kosten.
vanaf 13-15 pas in de zwarte cijfers met alle uren die we erin stoppen.
Dat is het risico van ondermen toch? (als loonmedewerker)
Dat samen met je andere constructies pleit wel voor de check of je ondernemend bent (maar dat wil je juist niet (of toch wel)).
wet dba gaat niet of jij als persoon ondermend bent, maar per opdracht(arbeidsrelatie) die je doet.
In de vele (kromme) voorbeelden komt dit ook wel naar voren. Je kan oa prima 3 opdrachtgevers tegelijk hebben waarvan 1 wordt gekenmerkt als schijnzelfstandig en 2 als wel legitiem.
De vervolgstap is dan vanuit de belastingdienst, als die opdracht(en) niet meer meedoen aan zijn 'ondernemerschap', is ie dan nog wel ondernemer geweest voor dat jaar? wordt dat ook nog eens negatief beoordeelt, krijg je niet alleen de wet dba loon ellende maar ook nog eens het terugbetalen van je ondernemingsvoordelen.
----
Als jij vanuit loondienst, vanuit welke detachering/midlance bedrijf dan ook die NEN-4400-1 gecertificeerd is, ga je geen last hebben met wet dba voor de opdrachten. want je hebt al vastgesteld dat er een relatie is met gezag en daarvoor dus in loondienst bent.
Ik zou dan toch wat meer focussen op andere opdrachten.
Mijn voorspelling is dat het vanaf volgend jaar alleen maar erger gaat worden (in mijn vakgebied).
Dat probeer ik hier mee voor te zijn. risico en keuze van mijn kant dus :-D