Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:21
UrbanSnEAky schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:10:
Ik heb meerdere spaarrekeningen in mijn KNAB account. Eentje hiervan heb ik laten verwijderen.
Tijdens het opstellen van de IB (over 2022) kwam ik er achter dat er gewoon transacties verdwenen waren.
Op 6 juni had ik de laatste transactie gedaan en dezelfde dag had ik de rekening laten verwijderen. Blijkbaar gaf dat problemen met syncen.

Het vervelende hieraan is dat KNAB ook nog eens die transacties niet had in een boekhoudexport. Het enige wat ik had was de afschriften PDF (of te wel, ik mocht ze handmatig gaan invoeren).

In elk geval een les voor mezelf om alle transacties in de gaten te houden (ook al is het van/naar spaarrekening) en de rekening niet te laten verwijderen voordat er een sync heeft plaatsgevonden.
Die boekhoud sync loopt volgens mij iedere nacht, dus als je hem weggooit kan hij die laatste transacties inderdaad niet meer vinden.

Wel vreemd dat je die niet in de export hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
UrbanSnEAky schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:10:
Ik heb meerdere spaarrekeningen in mijn KNAB account. Eentje hiervan heb ik laten verwijderen.
Tijdens het opstellen van de IB (over 2022) kwam ik er achter dat er gewoon transacties verdwenen waren.
Op 6 juni had ik de laatste transactie gedaan en dezelfde dag had ik de rekening laten verwijderen. Blijkbaar gaf dat problemen met syncen.

Het vervelende hieraan is dat KNAB ook nog eens die transacties niet had in een boekhoudexport. Het enige wat ik had was de afschriften PDF (of te wel, ik mocht ze handmatig gaan invoeren).

In elk geval een les voor mezelf om alle transacties in de gaten te houden (ook al is het van/naar spaarrekening) en de rekening niet te laten verwijderen voordat er een sync heeft plaatsgevonden.
Ik heb al jaren dat het jaaroverzicht van KNAB niet overeenkomt met het saldo op de rekening op 1-1 en 31-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 21:59
Deveon schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Ach die journalisten snappen het ook niet altijd helemaal, eerst maar afwachten tot de officiële communicatie volgt of de soep daadwerkelijk zo heet is. Voor mij is de dekking minimaal gelijk en de premie ook minimaal gelijk, enkel de verhouding is scheef.
De overheid kennende met hun nieuwe huurregels zal dit ook week een flink flater worden. Het probleem willen ze niet aanpakken, wat schieten mensen hier nou mee op? Het enige resultaat is dat die schijn zzper straks stoppen omdat het niet te betalen is. De mensen die wel alles fatsoenlijk regelen die mogen extra bijdragen onder de noemer solidariteit.

Door dit soort kortzichtige dingen zou ik bijna overwegen de vvd te gaan stemmen. Is er dan niemand daar in Den Haag die wel een beetje verder kan kijken dan zijn neus lang is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
mannowlahn schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:47:
[...]

De overheid kennende met hun nieuwe huurregels zal dit ook week een flink flater worden. Het probleem willen ze niet aanpakken, wat schieten mensen hier nou mee op? Het enige resultaat is dat die schijn zzper straks stoppen omdat het niet te betalen is. De mensen die wel alles fatsoenlijk regelen die mogen extra bijdragen onder de noemer solidariteit.

Door dit soort kortzichtige dingen zou ik bijna overwegen de vvd te gaan stemmen. Is er dan niemand daar in Den Haag die wel een beetje verder kan kijken dan zijn neus lang is?
En wat gaat de VVD er dan precies aan doen?

Uit het verkiezingsprogramma:
Vangnet

Er moet een beter vangnet voor zzp’ers komen. Daarom komt er een betaalbare basisverzekering tegen arbeidsongeschiktheid, waarbij verzekeraars verplicht moeten zijn iedere zzp’er te accepteren.
https://www.vvd.nl/standpunten/zzpers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 21:59
Wolly schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:49:
[...]

[...]

Ja een betaalbare vangnet voor zzpers, dat lijkt er niet op als je 225 moet neerleggen en een jaar geen aanspraak kan maken en minimum loon uitgekeerd krijgt. Vergelijk dat met wat je voor dat bedrag nu krijgt. 70k per jaar, binnen drie maanden uitgekeerd. Los van het feit dat degene die al iets geregeld hebben die pot blijkbaar nog verder moeten spekken omdat dit niet toereikend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 22:59
Wolly schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:49:
[...]

[...]

Zolang ze het niet verplichten is dit juist goed toch, een betaalbare AOV voor de ZZP'ers die willen? Het gaat mij erom dat het niet verplicht gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
mrwiggs schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:07:
[...]

Zolang ze het niet verplichten is dit juist goed toch, een betaalbare AOV voor de ZZP'ers die willen? Het gaat mij erom dat het niet verplicht gaat worden.
Dat is waar, ze pleiten niet voor een verplichte verzekering.

Dus de VVD en D66 zijn (of waren?) beiden tegen een verplichte verzekering en toch komen ze met dat plan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51
_eLMo_ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:37:
[...]

Dat is prima toch? Dat voorkomt misbruik, houd de verzekering goedkoop voor de korte termijn probleempjes. Het gaat er juist om de grote kosten (chronisch ziek, lange termijn arbeidsongeschikt) op te vangen zodat de maatschappij deze niet als geheel hoeft te dragen.
Ik heb wel eens wat berekeningen gemaakt voor een AOV. Het verschil in premie tussen een wachtijd van 1 of 2 jaar, is veel minder dan tussen een paar maanden en een jaar. En volgens mij, omdat er meer zekerheid ontstaat dat er uitgekeerd moet worden.

Op moment dat er 1 jaar wachttijd is, en er een beroep wordt gedaan op de verzekering, zal is er een serieus probleem bij de klant, dus weinig kans op spoedig herstel.

Ik vind het ook prima als de maandagochtend-kater niet is verzekerd. Maar als je een freelance tegelaar bent voor 30e per uur, vindt ik het weer geen net voorstel om een jaar in te laten teren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:13
Vergeet niet dat het grootste deel van de zzp’ers met lage tarieven werkt in bijvoorbeeld de zorg of horeca. Dit is een stuk bescherming voor hen. Van iemand die +100 euro per uur vraagt mag je wel verwachten dat degene beter ingelezen is en op de hoogte is van de voordelen en nadelen van dergelijke verzekeringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:23
Waarom zou iemand die 100 euro per uur rekent, beter ingelezen zijn dan iemand die 50 euro per uur vraagt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:51
mannowlahn schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:56:
[...]

Ja een betaalbare vangnet voor zzpers, dat lijkt er niet op als je 225 moet neerleggen en een jaar geen aanspraak kan maken en minimum loon uitgekeerd krijgt. Vergelijk dat met wat je voor dat bedrag nu krijgt. 70k per jaar, binnen drie maanden uitgekeerd. Los van het feit dat degene die al iets geregeld hebben die pot blijkbaar nog verder moeten spekken omdat dit niet toereikend is?
Het grote verschil zit hem in de gezondheid. Je moet wel kerngezond zijn om voor 225 euro per maand een verzekering van 70k te krijgen. Iemand met overgewicht en wat gezondsheidsklachten (maar wel gewoon 40 uur in loondienst werkt zonder historische ziekte) kan bijna niet ZZPen met een verzekering omdat hij/zij niet geaccepteerd gaat worden.

[ Voor 13% gewijzigd door ColeJ op 02-06-2023 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09 10:05
ColeJ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:47:
[...]

Het grote verschil zit hem in de gezondheid. Je moet wel kerngezond zijn om voor 225 euro per maand een verzekering van 70k te krijgen. Iemand met overgewicht en wat gezondsheidsklachten (maar wel gewoon 40 uur in loondienst werkt zonder historische ziekte) kan bijna niet ZZPen met een verzekering omdat hij/zij niet geaccepteerd gaat worden.
Dat laatste zit het er inderdaad in. In mijn geval met mijn hartafwijking (waar ik gewoon 80 mee kan worden) ga nooit geaccepteerd worden voor dat bedrag.
Maar dit overheids-voorstel is weer zo'n typisch ding van nutteloos.

Als ze nu de basis via de staat deden voor beroeps-arbeidsongeschikheid, half/heel jaar wachttijd en dan tot modaal gedekt (70% van inkomen, cap van 40K). Dat zou al flink schelen. Alles erboven is dan particulier verzekeren.
Voor ons zou terugvallen van 2 modaal naar modaal nog steeds pijn doen, maar dat is tenminste nog op het niveau "kan de rekeningen betalen"
En dan de premie na ratio van het inkomen. Voor de particuliere verzekering kan de premie dan een heel stuk omlaag omdat ze minder hoeven te dekken (alleen het deel boven de basis)

En dan zou je het ook nog kunnen doen dat verzekeraars beide moeten aanbieden waarbij de basis overal gelijk is + acceptatie-plicht. Zodat dat pruts UWV het niet hoeft te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door hackerhater op 02-06-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsteryoyo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-12-2023
Hallo allemaal, ik ben mij aan het oriënteren naar de eerste freelance klus! Echter hou ik freelance.nl goed in de gaten echter heb ik nog geen KVK nummer dus reageren gaat niet. Hoe hebben jullie dit gedaan? Vind het inschrijven bij de KVK alleen hiervoor lastig, uiteraard als ik een opdracht heb ontkom je er niet aan.
Mijn huidige rol: DevOps engineer en zit nu 3/4 jaar in de consultancy. Hiervoor deed ik vooral wat OPS klussen. Totaal zo'n 10 jaar ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:34
gangsteryoyo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:26:
Hallo allemaal, ik ben mij aan het oriënteren naar de eerste freelance klus! Echter hou ik freelance.nl goed in de gaten echter heb ik nog geen KVK nummer dus reageren gaat niet. Hoe hebben jullie dit gedaan? Vind het inschrijven bij de KVK alleen hiervoor lastig, uiteraard als ik een opdracht heb ontkom je er niet aan.
Mijn huidige rol: DevOps engineer en zit nu 3/4 jaar in de consultancy. Hiervoor deed ik vooral wat OPS klussen. Totaal zo'n 10 jaar ervaring.
Waarom zou je je niet alvast inschrijven? Wil je álles pas gaan doen tijdens het verkrijgen van ‘n eerste opdracht (e.g., inschrijving KVK, zakelijke rek. openen, evt. verzekeringen afsluiten)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• figlio del comm
Idd, nu eerst gaan inschrijven. Niks lastigs aan. Over het algemeen heeft de KvK een wachttijd van minimaal een aantal dagen. Zonder KvK kun je geen verzekering afsluiten (vaak verplicht) en gaat niemand een overeenkomst met je aan.

[ Voor 4% gewijzigd door figlio del comm op 02-06-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eliaz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 15:58
Wat houdt oriënteren precies in? Als je niet eens kan reageren op opdrachten houdt het snel op. Hoe meer drempels je voor jezelf opwerpt, hoe sneller je geneigd bent langer te wachten. Als je een opzegtermijn hebt van één maand, dan kan het snel gaan qua intakes, screening, aanmelding enzovoort zodat je augustus kan beginnen. Als je dan nog geen verzekering/kvk/btw/rekening hebt vertraagt dat alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:03
Oriënteren betekend kijken of je verwacht een opdracht te kunnen vinden, niet het daadwerkelijk vinden van een opdracht.

Indien je inschatting is dat het wel lukt dan zal je toch echt in het diepe moeten duiken:
Baan opzeggen, KVK regelen, verzekeringen regelen, en een opdracht zoeken.

Je loopt dus het risico je ZZP cariere te beginnen met bankzitten..
(Toen ik dit zo vertelde aan mijn toenmalige werkgever werd me meteen aangeboden dat ik mocht blijven tot ik iets gevonden had. Gelukkig heb ik geen gebruik hoeven maken van dit aanbod)

[ Voor 9% gewijzigd door ConQuestador op 02-06-2023 10:48 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gangsteryoyo
Ik zie inderdaad wat beren/drempels op de weg en er lijken er steeds meer bij te komen :) . Bijv ik zit nog met een 3 jaar leasecontract in mijn maag, wat ik nog even moet uitpluizen wat dat mij gaat kosten.

Thanks voor de tips/hulp btw!

[ Voor 7% gewijzigd door gangsteryoyo op 02-06-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsteryoyo
Lycaon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:32:
[...]

Waarom zou je je niet alvast inschrijven? Wil je álles pas gaan doen tijdens het verkrijgen van ‘n eerste opdracht (e.g., inschrijving KVK, zakelijke rek. openen, evt. verzekeringen afsluiten)?
Ik denk misschien te moeilijk van als ik nou de eerste maanden nog geen opdracht heb maar wel een KVK nummer daar heb zitten toch ook verplichtingen aan zoals belasting aangifte etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:44
gangsteryoyo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:49:
Ik zie inderdaad wat beren/drempels op de weg en er lijken er steeds meer bij te komen :) . Bijv ik zit nog met een 3 jaar leasecontract in mijn maag, wat ik nog even moet uitpluizen wat dat mij gaat kosten.
Thanks voor de tips/hulp btw!
Even om een boompje vouwen ;-)

Maar serieus: Meestal kun je het contract afkopen of de auto naar een collega overdoen. Zelf het contract overnemen kan ook een optie zijn.

Die leasecontracten van 4+ jaren zijn echt molenstenen om je nek als consultant. Als je freelance ideeen begint te krijgen, dan moet je heel terughoudend zijn met weer een nieuw contract aangaan.
Zelf had ik nog 1 jaar te gaan toen ik vertrok. Omdat ik 20j in dienst was geweest, werd dat kwijtgescholden. In jouw geval is dat misschien wat lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik kwam ook uit dienstverband met lease auto. Gelukkig kon ik deze intern doorschuiven, al moest ik lullen als brugman en de oud collega nog wat financieel compenseren voor een maand dubbele bijtelling.

Wat ik namelijk niet wist, is dat het voor een startende eenmanszaak onmogelijk is om het lease contract over te nemen, ik had alleen opties auto overnemen of lease contract afkopen (dat is feitelijk alle openstaande termijnen betalen). Allebei zonde van je geld.

Een oud collega had dat wel met zijn tesla model s gedaan, want die was intern niet door te schuiven. Uiteindelijk met kleine winst gelijk verkocht, maar je moet wel even flinke smak geld hebben klaarstaan om de auto over te nemen, dus dat is een risico.

Wijze les: neem nooit een lease auto met een verplichting deze mee te nemen. Puur een gouden kooi. Als je mogelijkheden wil hebben in je carrière, nooit doen! Achteraf gezien is het ook belachelijk dat je salaris op een andere manier krijgt uitgekeerd, maar dat het risico bij jou ligt.

Ik heb wel eens gezien dat er websites/brokers zijn om lease contracten over te nemen, dat kan bijvoorbeeld soms wel lukken als je een gewilde hebt (bijv 4% bijtelling oid). Ik heb daar zelf geen ervaring mee.

[ Voor 19% gewijzigd door Kurios op 02-06-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
gangsteryoyo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Ik denk misschien te moeilijk van als ik nou de eerste maanden nog geen opdracht heb maar wel een KVK nummer daar heb zitten toch ook verplichtingen aan zoals belasting aangifte etc.
Ja je moet BTW aangifte doen. Als je niks koopt en verkoopt, is dat letterlijk 1 minuut werk.

Maar het voordeel is wel dat je opstartkosten kan maken op je eenmanszaak en de BTW alvast kan aftrekken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Overigens DevOps engineer is super hot en is veel vraag naar. Met een beetje CV heb je daar zo een opdracht in tegen prima tarief.

Doe me wel een lol en kijk zelf direct op de grote portalen ipv via allerlei tussenpartijen op freelance.nl. 8 v/d 10 opdrachten daar zijn gewoon direct vindbaar en zal je zo 15k+ per jaar schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 10:04
Kurios schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Zo zou ik dat niet opvatten. Ze willen het niet op dezelfde manier verzekeren, of tegen minder gunstige voorwaarden dan jij zou willen. Je staat vrij om te handelen met wie je wil uiteraard, mogelijk wel op eigen risico.
Als dat zo zijn zou ik er geen problemen mee hebben. Maar het is al een aantal jaren onmogelijk om als ZZP'er een aansprakelijkheids verzekering te nemen voor klanten in de VS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

En? Overal 0 invullen en je bent klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 22:59
[...]

Let ook even op het urencriterium. Hoe later je je inschrijft, hoe kleiner de kans dat je dat gaat halen (ook al mag je uren meetellen voor je inschrijving, maar als je toen nog volledig in dienst was is dat niet realistisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Als je er nog niet klaar voor bent, ben je er nog niet klaar voor. Dat is ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsteryoyo
Kurios schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:48:
[...]

Overigens DevOps engineer is super hot en is veel vraag naar. Met een beetje CV heb je daar zo een opdracht in tegen prima tarief.

Doe me wel een lol en kijk zelf direct op de grote portalen ipv via allerlei tussenpartijen op freelance.nl. 8 v/d 10 opdrachten daar zijn gewoon direct vindbaar en zal je zo 15k+ per jaar schelen.
Klopt de markt is gunstig voor DevOps engineers momenteel.
Kan je een paar voorbeelden geven van grote portalen? Ik heb namelijk geen idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ColeJ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:20:
Als je er nog niet klaar voor bent, ben je er nog niet klaar voor. Dat is ook niet erg.
Precies dit, zelf heb ik jaren met de gedachte gespeeld en zelfs pas 2 jaar na mijn eerste post in dit topic de knoop doorgehakt omdat de gelegenheid zich voordeed, om vervolgens een half jaar later pas echt te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:15
kwaazaar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:36:
De website van Knab is traag, foutmeldingen in de app. Pfff, ben net overgestapt van Bunq naar Knab om van de problemen af te zijn, dus hier zit ik niet op te wachten.
KNAB, ing, Rabo. Ze hebben allemaal wel een storingen.

Gelukkig naar mijn mening zijn er niet heel veel storingen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:41
Kurios schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:40:

Wat ik namelijk niet wist, is dat het voor een startende eenmanszaak onmogelijk is om het lease contract over te nemen,
Lukte mij gewoon met 1 telefoontje, hoezo onmogelijk dan in jouw situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Schmitzel schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:45:
[...]

Lukte mij gewoon met 1 telefoontje, hoezo onmogelijk dan in jouw situatie?
destijds (~5 jaar geleden), wilde de lease maatschappij waar mijn oud werkgever zat mij niets leasen. Ook een aantal andere gebeld en daar moest je overal jaarcijfers overleggen om in aanmerking te komen voor een lease contract. Ik meen me te herinneren dat er 1 wel wilde, maar dan moest ik wel een paar duizend euro alvast aanbetalen oid.

Maar ik kon er vanaf, dus heb na een paar afwijzingen er ook niet bijster veel tijd in gestoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:14
Kurios schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:40:
Wat ik namelijk niet wist, is dat het voor een startende eenmanszaak onmogelijk is om het lease contract over te nemen,
Oh, dit was bij mij echt 0 probleem. "Wat ga je doen?" 'Hetzelfde als nu, maar dan voor mezelf' "Oh, da's prima".
Sterker nog, ben bij dezelfde maatschappij een nieuwe auto aan t leasen nu.

(nee; wil geen youngtimer, ja; had geld op de bank maar een huis gekocht).

[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 02-06-2023 12:50 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
gangsteryoyo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:37:
[...]

Kan je een paar voorbeelden geven van grote portalen? Ik heb namelijk geen idee. :)
Korte uitleg: https://inhuurkaart.nl/bl...eld-zo-zit-het-in-elkaar/
Bij inhuurkaart staat ook een lijst waarin je kan zoeken

En verder de grote brokers/preferred suppliers zoals Headfirst, Myler, SevenStars, etc. Op bijv https://www.consultancy.nl zie je nog wel eens nieuwsberichten voorbijkomen welke bedrijven een aanbesteding hebben gewonnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 02-06-2023 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Laatst online: 16:06
Kurios schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:49:
[...]

destijds (~5 jaar geleden), wilde de lease maatschappij waar mijn oud werkgever zat mij niets leasen. Ook een aantal andere gebeld en daar moest je overal jaarcijfers overleggen om in aanmerking te komen voor een lease contract. Ik meen me te herinneren dat er 1 wel wilde, maar dan moest ik wel een paar duizend euro alvast aanbetalen oid.

Maar ik kon er vanaf, dus heb na een paar afwijzingen er ook niet bijster veel tijd in gestoken.
Wel goed om dit er bij te zetten dus in plaats van een enorme generalisatie te maken dat het onmogelijk is.

Heb notabene een Model S naar mn BV gekregen zonder borg. Moest een aangifte inkomstenbelasting van vorig jaar aanleveren en een business plan.

Hangt mogelijk ook af naar de grootte van de LM, voor kleinere partijen zijn de risico’s mogelijk te groot. Maar ik weet niet bij welke partij je werkgever zat.
gangsteryoyo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:37:
[...]

Ik heb wel zo het idee dat men Ops oftewel “gewoon” it beheer steeds meer aan het aanprijzen is als “DevOps” maar dat de werkzaamheden dat zeker weten niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:08
Deveon schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:38:
[...]

Precies dit, zelf heb ik jaren met de gedachte gespeeld en zelfs pas 2 jaar na mijn eerste post in dit topic de knoop doorgehakt omdat de gelegenheid zich voordeed, om vervolgens een half jaar later pas echt te beginnen.
Hier idem. Lange tijd met het idee gelopen. Denk wel 3 jaar. Wat bij mij heel erg meespeelde was de gezinssituatie. De kinderen hebben nu een leeftijd dat ze eigen verplichtingen krijgen en toen was ik er qua thuis ook klaar voor. Toen actief bezig gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:44
Kurios schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:56:
[...]

Korte uitleg: https://inhuurkaart.nl/bl...eld-zo-zit-het-in-elkaar/
Bij inhuurkaart staat ook een lijst waarin je kan zoeken

En verder de grote brokers/preferred suppliers zoals Headfirst, Myler, SevenStars, etc. Op bijv https://www.consultancy.nl zie je nog wel eens nieuwsberichten voorbijkomen welke bedrijven een aanbesteding hebben gewonnen.
Preferred suppliers zoals SevenStars is wel wat anders dan bv Myler of Headfirst. SS roomt ook gewoon 15/u af of meer. Laten we niet de indruk gaan wekken dat ze beter zijn dan de gemiddelde andere recruiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
kwaazaar schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Preferred suppliers zoals SevenStars is wel wat anders dan bv Myler of Headfirst. SS roomt ook gewoon 15/u af of meer. Laten we niet de indruk gaan wekken dat ze beter zijn dan de gemiddelde andere recruiter.
Mijn punt was meer dat de indruk die ik op freelance.nl recruiter bedrijfjes krijg is dat ze weer tussen jou en preferred suppliers(zoals bijv SS) zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 02-06-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:15
Kurios schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:38:
[...]

Mijn punt was meer dat de indruk die ik op freelance.nl recruiter bedrijfjes krijg is dat ze weer tussen jou en preferred suppliers(zoals bijv SS) zitten.
In de tijd bij de werkgever. Was het ook vaak via via. Zeker de kleinere detacheerder, worden vaak niet direct bij grotere eindklanten de leverancier.

Zo kan er een constructie zijn dat er 2 of 3 tussen partijen zitten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
To_Tall schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:21:
[...]

In de tijd bij de werkgever. Was het ook vaak via via. Zeker de kleinere detacheerder, worden vaak niet direct bij grotere eindklanten de leverancier.

Zo kan er een constructie zijn dat er 2 of 3 tussen partijen zitten.
Kan zeker. Maar als je het kan voorkomen, moet je dat zeker doen. Ik vind lagen ertussen geen toegevoegde waarde leveren.

Overigens werd het bij mijn oude werkgever niet gewaardeerd als er bureautjes tussen zitten. Daar hadden we gewoon accountmanagers die opdrachten regelden. Soms zat er een grote partij tussen, maar dat kwam puur doordat inhuur via preferred suppliers moest gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiauwMan
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:06
Ik had via freelance.nl een mogelijk interessante opdracht voorbij zien komen die ik heb kunnen herleiden naar DJI (Nieuwegein).

Via https://inhuurkaart.nl/de...264e7b309bb5e1dee6a3932b/ heb ik ook de raamcontracten (is dat hetzelfde als preferred suppliers?) gevonden, maar ik zie de betreffende opdracht niet op hun websites staan.

Wat doen jullie in zo'n geval? Even naar een van die preferred suppliers bellen?

Never mind, is de politie en momenteel geen optie ivm het lange screening proces

[ Voor 8% gewijzigd door MiauwMan op 02-06-2023 23:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Itar
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:27
MiauwMan schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:37:
Ik had via freelance.nl een mogelijk interessante opdracht voorbij zien komen die ik heb kunnen herleiden naar DJI (Nieuwegein).

Via https://inhuurkaart.nl/de...264e7b309bb5e1dee6a3932b/ heb ik ook de raamcontracten (is dat hetzelfde als preferred suppliers?) gevonden, maar ik zie de betreffende opdracht niet op hun websites staan.

Wat doen jullie in zo'n geval? Even naar een van die preferred suppliers bellen?
Inhuurkaart.nl is inderdaad heel handig. Maar let op, de raamcontracten die je hebt gevonden zijn voor Facilitaire dienstverlening. Via https://inhuurkaart.nl/kortste-route/dji/ vind je de raamcontracten voor alle vakgebieden. Voor ICT (gokje) staan daar heel andere partijen tussen. Mogelijk vind je daar wel de betreffende opdracht.
Via https://inhuurkaart.nl/ en dan het tabje 'ik zoek de kortste route' kun je op die manier heel veel partijen vinden. Een tussenpartij is niet altijd te vermijden, maar zorg dat het er maximaal 1 is. En informeer ook vooraf naar het (maximum)tarief voor jou en het verschil met dat wat de klant betaalt (de marge dus). Als je daar geen eerlijk antwoord op krijgt is dat al een veeg teken. Enne, het gestelde maximumtarief is zeker niet altijd het echte maximum, dus ga vooral van je eigen tariefstelling uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-08 21:47
Is er een reden om een auto op de zaak te zetten als je vrijwel nooit zakelijk rijdt? Ik heb nu privé een youngtimer en gebruik 'm 2-3x keer per jaar om bij een klant langs te gaan—volgens mij kan ik 'm het beste gewoon privé houden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:12
DesiredPeanut schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:12:
Is er een reden om een auto op de zaak te zetten als je vrijwel nooit zakelijk rijdt? Ik heb nu privé een youngtimer en gebruik 'm 2-3x keer per jaar om bij een klant langs te gaan—volgens mij kan ik 'm het beste gewoon privé houden toch?
Op basis van de keren dat dit al langsgekomen in het topic is het, contra-intuïtief, juist gunstig om een auto privé te houden als je veel zakelijk rijdt en weinig privé; als je een relatief goedkope/betrouwbare/zuinige auto rijdt en dan met de kilometervergoeding (meer dan) kostendekkend kunt rijden.
Een auto met een lage bijtelling (elektrisch van afgelopen jaren terug of youngtimer) kun je dan weer beter zakelijke rijden als je relatief veel privé rijdt t.o.v. zakelijk, want dan haal je veel voordeel uit de beperkte bijtelling die je betaalt en zijn al je kosten wel aftrekbaar.
Dat alles wel in acht nemend dat je minimaal 10% zakelijk gebruik haalt, anders is er geen keuze mogelijk. Op basis van je beschrijving van 2-3x per jaar een ritje langs de klant kom je daar vermoedelijk niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Leftblank op 03-06-2023 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zeker, behalve dat je aannemelijk moet maken dat minimaal 10% zakelijk ermee rijdt. Als die zakelijke ritten naar Polen zijn en/of je ook weinig privé rijdt kom je daar misschien mee weg. Aan de andere kant zou ik, als ondernemer, zulke sporadisch altijd liever huren of met het OV gaan.

Daarnaast kan je een auto niet overdragen van privé naar zakelijk. Als DGA kan het wel maar met zo weinig zakelijk gebruik bevind je daarmee wel op glad ijs. Enige kan bedenken is om een heel kalenderjaar niet privé met de auto te rijden en daarmee geen keuze te hebben tot zakelijk of privé en daarom zakelijk te moeten boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
Deveon schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:39:
[...]

Zeker, behalve dat je aannemelijk moet maken dat minimaal 10% zakelijk ermee rijdt. Als die zakelijke ritten naar Polen zijn en/of je ook weinig privé rijdt kom je daar misschien mee weg. Aan de andere kant zou ik, als ondernemer, zulke sporadisch altijd liever huren of met het OV gaan.

Daarnaast kan je een auto niet overdragen van privé naar zakelijk. Als DGA kan het wel maar met zo weinig zakelijk gebruik bevind je daarmee wel op glad ijs. Enige kan bedenken is om een heel kalenderjaar niet privé met de auto te rijden en daarmee geen keuze te hebben tot zakelijk of privé en daarom zakelijk te moeten boeken.
Die 10% zakelijk gebruik hoef je niet aan te tonen als je de 2,7% afdraagt zoals hier gesteld. Dan hoef je helemaal niks meer te bewijzen.

https://www.belastingdien...aftrekken/btw_en_de_auto/

Verkeerde link, juiste link:
https://www.belastingdien...egebruik_auto_van_de_zaak

[ Voor 9% gewijzigd door Strykeforce op 04-06-2023 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Reken het uit:
https://www.berekenhet.nl...-de-zaak-of-in-prive.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 00:51
De grens ligt bij 500km zakelijk gebruik. Dat is de norm die de BD zelf hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-08 21:47
Dank allen—10% of 500km haal ik allebei niet dus dan is de keuze makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strykeforce
DesiredPeanut schreef op zondag 4 juni 2023 @ 15:06:
Dank allen—10% of 500km haal ik allebei niet dus dan is de keuze makkelijk.
Had de verkeerde link gebruikt: https://www.belastingdien...egebruik_auto_van_de_zaak

Nogmaals, die 10% of 500km hoeft nergens uit te blijken als je het simpelweg “afkoopt” door 2,7% van de cataloguswaarde elk jaar te betalen. Je hoeft niet eens een administratie rondom de ritten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figlio del comm
Wat jij linkt gaat alleen over de BTW. Deze discussie is hier al meermaals gevolgd.
De 500 km grens slaat op evt privé gebruik bij een zakelijke auto. De 2,7 procent regel gaat dus over de BTW. Een zakelijke auto dient minimaal 10% zakelijk ingezet te worden. Linkjes naar de BD hierover staan pagina’s terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Strykeforce schreef op zondag 4 juni 2023 @ 16:57:
[...]

Had de verkeerde link gebruikt: https://www.belastingdien...egebruik_auto_van_de_zaak

Nogmaals, die 10% of 500km hoeft nergens uit te blijken als je het simpelweg “afkoopt” door 2,7% van de cataloguswaarde elk jaar te betalen. Je hoeft niet eens een administratie rondom de ritten te hebben.
Ik ben de draad even kwijt, gaat het nu om de BTW of de etikettering van de auto?

Volgens mij zijn dat aparte zaken, bij <10% zakelijk gebruik ben je toch verplicht om hem uit de zaak te halen?

@figlio del comm Ik zie nu pas je reply, die 500km is dus puur voor de btw en niet voor de etikettering?

[ Voor 6% gewijzigd door Wolly op 04-06-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
figlio del comm schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:13:
Wat jij linkt gaat alleen over de BTW. Deze discussie is hier al meermaals gevolgd.
De 500 km grens slaat op evt privé gebruik bij een zakelijke auto. De 2,7 procent regel gaat dus over de BTW. Een zakelijke auto dient minimaal 10% zakelijk ingezet te worden. Linkjes naar de BD hierover staan pagina’s terug.
2,7% btw over privebruik zodat je dus geen administatie hoeft te houden waar uit zou blijken hoeveel % prive en hoeveel % zakelijk. Oftewel niet te bewijzen uiteindelijk, behalve een aantal uitzonderingen die de belastingdienst zelf opsomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• figlio del comm
Strykeforce schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:09:
[...]

2,7% btw over privebruik zodat je dus geen administatie hoeft te houden waar uit zou blijken hoeveel % prive en hoeveel % zakelijk. Oftewel niet te bewijzen uiteindelijk, behalve een aantal uitzonderingen die de belastingdienst zelf opsomt.
Dat gaat alleen over de BTW, niet of je de auto wel voldoende zakelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:42
Strykeforce schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:09:
[...]

Op diezelfde pagina staat:
Geen administratie waaruit het privégebruik van de auto blijkt
Hebt u geen administratie waaruit het privégebruik van de auto blijkt? Dan stelt u de btw die u moet betalen voor het privégebruik vast op 2,7% van de catalogusprijs van de auto, inclusief btw en bpm. Dit percentage van 2,7 geldt ook voor de auto die u gebruikt op basis van operational lease of financial lease.

Ook voor deze situatie kunt u uitrekenen hoeveel btw u moet betalen voor privégebruik met het hulpmiddel 'Btw of btw-aftrek over uw auto berekenen'. U kunt dit hulpmiddel niet gebruiken als u of uw personeel een eigen bijdrage betaalt voor privégebruik.
In jouw geval dus niet over het privé gebruik (want die hoeveelheid weet je niet) maar over de catalogus waarde.

Los van bovenstaande, want dat gaat inderdaad over de BTW, vind ik zelf niets op de belastingdienst website die iets benoemt over de 10% danwel minimaal 500km zakelijk gebruik. Alleen deze pagina over maximaal 500km privé gebruik:
https://www.belastingdien...n/keuzemogelijkheden_auto

Als ik verder zoek kom ik alleen een uitspraak tegen van een rechtbank en het hof die op deze pagina’s worden benoemd:
https://www.taxence.nl/ni...km-werkt-beide-kanten-op/
https://www.taxence.nl/au...-auto-geldt-grens-van-10/

[ Voor 21% gewijzigd door mrdemc op 04-06-2023 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
figlio del comm schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:42:
[...]

Dat gaat alleen over de BTW, niet of je de auto wel voldoende zakelijk gebruikt.
Klopt en mijn punt daaruit is dat er nergens een administratie is die kan aantonen of dat wel of niet zo is, dus alleen als het duidelijk is uit je werkzaamheden door bijvoorbeeld jaren voor een bedrijf uit de VS remote te werken.
mrdemc schreef op zondag 4 juni 2023 @ 19:48:
[...]

Op diezelfde pagina staat:

[...]

In jouw geval dus niet over het privé gebruik (want die hoeveelheid weet je niet) maar over de catalogus waarde.
Klopt, het is dan 2,7 over de catalogus prijs omdat je dus geen privegebruik registreerd en je het dus ook niet weet, het is een vast percentage (over de catalogus prijs) voor het privegebruik.

[ Voor 0% gewijzigd door Strykeforce op 05-06-2023 08:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Let wel, 2.7% voor een auto waarbij je de btw van de auto-aankoop hebt teruggevraagd, maar slechts 1.5% voor een marge-auto (2e hands).

[ Voor 4% gewijzigd door indexample op 04-06-2023 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 4 juni 2023 @ 17:55:
[...]
Volgens mij zijn dat aparte zaken, bij <10% zakelijk gebruik ben je toch verplicht om hem uit de zaak te halen?
Hoe dan? Eenmaal zakelijk kun je een auto niet meer naar privé halen
Of moet ik iedere keer dat ik een jaar geen zakelijke rit rij mijn auto verkopen? En wat als ik toch eind december een intake op locatie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Leipo schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:00:
[...]

Of moet ik iedere keer dat ik een jaar geen zakelijke rit rij mijn auto verkopen? En wat als ik toch eind december een intake op locatie heb?
Je hebt het over een eenmanszaak neem ik aan?
Volgens de hoofdregel is pas bij een zakelijk en privégebruik van meer dan 10% sprake van keuzevermogen. Maar een auto is verplicht ondernemingsvermogen voor de inkomstenbelasting als het privéverbruik minder dan 500 kilometer per jaar bedraagt. Het omgekeerde is echter niet het geval, zo oordeelt Hof Arnhem-Leeuwarden. Stel dat het zakelijk gebruik minstens 500 kilometer is, maar minder dan 10% van het totaal. In dat geval is de auto toch verplicht privévermogen.
Ik vraag mij ook af wanneer je die auto dan verplicht naar prive moet halen, als je deze inderdaad in een jaar tijd voor misschien 100km zakelijk gebruikt en voor 5.000km prive. Je weet immers niet wat het jaar erop brengt, wellicht heb je dan weer een klus met dagelijks 150km woon-werkverkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Leipo schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:00:
[...]

Als jij geen stabiele business-case hebt voor een auto van de zaak dan is privé een beter idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:13

TommyGun

Stik er maar in!

jadjong schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:18:
[...]

Als jij geen stabiele business-case hebt voor een auto van de zaak dan is privé een beter idee.
Ik denk dat ik de 10% zakelijk niet eens haal, maar wie gaat dat kunnen controleren of bewijzen? Of het nou ritjes naar familie of klanten zijn geweest... Succes ermee. Rittenregistratie hoeft niet, enige aanknopingspunt is wellicht de brandstoffacturen en zelfs dan...

En ik rijd 'm zakelijk want interessanter qua kosten voor brandstof, onderdelen (zo ook alle accessoires) en onderhoud, dure Youngtimer qua dagelijks gebruik :) Dat bespaart me meer dan wat de bijtelling en 2,7% btw correctie kost

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 05-06-2023 00:56 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 4 juni 2023 @ 21:18:
[...]

tja, toen ik mijn zaak startte en een auto kocht reedt ik nog 45.000km op jaarbasis zakelijk
toen kwam corona en werkte ik iedere dag wel vanuit huis
nu beginnen opdrachtgevers weer meer te verlangen dat je toch af en toe naar kantoor komt, maar er zijn nog steeds opdrachtgevers die volledig remote accepteren

oftewel: ik kan toch geen kapitaal blijven vernietigen door steeds een auto te verkopen en weer aan te schaffen wanneer ik hem nodig zou hebben? er is op voorhand niet te voorspellen welke klussen volledig remote zullen zijn en welke op locatie: ik zal dus altijd een auto tot mijn beschikking moeten hebben.

ik snap de geest van de wet: geen misbruik van zakelijk maken, dus geen bmw z4 voor de bouwvakker aangezien die niet zakelijk te gebruiken is (of toch wel als ik zo sommige familieleden zie :P )
maar voor een IT'er is het een beetje grijs gebied zo lijkt het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

Nou ja de grap is natuurlijk, dat je geen km registratie hoeft bij te houden en daarmee officieel dus ook geen inzicht hebt in hoeveel km je sowieso hebt gereden in een jaar, en hoeveel km prive was. Mogelijk loop je bij een controle tegen de lamp als je een jarenlange remote opdracht hebt (maar goed, remote binnen Nederland betekent nog steeds dat je erheen kunt rijden, dus zou het om remote buitenland gaan waar heel aannemelijk is dat je er niet naartoe gaat). Zolang je aannemelijk kunt maken dat je in de jaren wel aardig wat zakelijk hebt gereden, en dan nu misschien even niet vanwege corona en remote opdrachten, is dat goed verdedigbaar. De belastingdienst zegt immers die 10% maar je mag ook niet zomaar een auto naar prive overhevelen. En dat zou je dan pas per 31-12 kunnen doen want eerder weet je niet hoeveel km je hebt gereden. Waarvoor je geen administratie voor bij hoeft te houden...

TL;DR; tenzij je echt echt echt niet wat zakelijke km's kan verdedigen, is zakelijk gewoon prima te doen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Leipo schreef op maandag 5 juni 2023 @ 07:24:
[...]
oftewel: ik kan toch geen kapitaal blijven vernietigen door steeds een auto te verkopen en weer aan te schaffen wanneer ik hem nodig zou hebben? er is op voorhand niet te voorspellen welke klussen volledig remote zullen zijn en welke op locatie: ik zal dus altijd een auto tot mijn beschikking moeten hebben.
Gelukkig zijn er andere manieren om je verplaatsen dan alleen een zakelijke auto. Simpelste alternatief is een privé auto die de meeste waarschijnlijk toch wel nodig hebben. Als je privé geen auto nodig hebt kan je ook met het OV, huren of voor die enkele rit zelfs met de taxi. Als je tijdens de rit doorwerkt zal het voor de meeste hier zelfs kostenneutraal of zelfs winstgevend zijn tov zelf rijden.

Mocht je voor Covid een investering hebben gedaan waarna je zakelijke auto niet meer gebruikt verwacht ik niet dat de inspecteur heel moeilijk doet als die op de zaak blijft met een enkele rit. Dit is uiteraard wel een zeer uitzonderlijk scenario wat vervalt wanneer je de auto wél vervangt.
Crazy D schreef op maandag 5 juni 2023 @ 07:39:
TL;DR; tenzij je echt echt echt niet wat zakelijke km's kan verdedigen, is zakelijk gewoon prima te doen.
Je hoeft die 10% niet te bewijzen, maar je moet het wel aannemelijk kunnen maken op basis van bijvoorbeeld je agenda. De inspecteur zal echter niet specifieke ritten gaan controleren om onder die 10% te komen en gelijk een boete op te leggen zoals ze wel bij de 500 vrije kilometers zonder bijtelling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 09:10
Kijkend naar de verplichte AOV:
Ik zit dit te lezen: https://www.insify.nl/blo...rplichte-aov-voor-zzpers/
De premie zal naar verwachting zo’n 7,5-8,0% van het totale inkomen bedragen. Hierbij is de premie aftrekbaar van de belasting. De gemiddelde premie zal rond de € 225 per maand liggen.
Als ik hier zo rond lees is 80-100 euro per uur niet gek. Als je een beetje doorwerkt kun zit je tussen de 1700 en 1800 uur per jaar.
Omzet: zeg 160.000 euro per jaar. 7,5% is dan 1000 euro per maand.
Voor een dekking:
De dekking van de verplichte AOV
De verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering dekt, net zoals het wettelijk minimumloon, 70% van het laatstverdiende inkomen en maandelijks maximaal € 1934 bruto. Je kan dus maximaal een inkomen van net onder de € 35.000 verzekeren.
Dus per jaar 12.000 euro premie om je te verzekeren tegen 35.000 euro per jaar, maar dan moet je wel 100% afgekeurd zijn. Voelt wel heel raar allemaal als ik eerlijk ben.

Als ik even snel een berekening doe bij Centraal beheer: stel ik pak het gemiddelde (225 euro per maand) dan kan ik mij verzekeren voor rond de 80.000 euro per jaar.
En het lukt mij niet eens om 1000 euro aan premie voor AOV te betalen, dan zou ik voor richting de 400.000 euro per jaar verzekerd zijn.

Ik heb het gevoel dat ik wat mis.

Daarnaast lees ik dit (een reden):
Veel zzp’ers zijn nog niet verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid en zijn voor werkgevers onder andere daardoor relatief goedkoop. Dit zorgt volgens vakbonden voor een oneerlijke concurrentiestrijd. Hierdoor is het voor werkgevers aantrekkelijker om met zzp'ers te werken dan om werknemers aan te nemen.
Hoe kan het zijn dat uit de tijd geraakte vakbonden zich hiermee kunnen bemoeien? Wat is hun belang? Denk dat een werkgever liever vaste krachten heeft dan zzpers (gewoon een kosten kwestie), maar dat gaat nu lastig want te weinig aanbod van personeel dus ze moeten wel. Maar daarom moeten we dus onnodig op de kosten gejaagd worden zodat de vakbonden potentieel meer leden kunnen krijgen?

Ik snap de verplichte keuze voor AOV wel, maar dan moet het wel normaal marktconform zijn. Als ik dit zo lees dan is dat dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@bertuslambertus Het lijkt me dat die 7,5-8% dan dus ook van maximaal 35.000€ is. Dat is €233 / maand.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertuslambertus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 09:10
_eLMo_ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:59:
@bertuslambertus Het lijkt me dat die 7,5-8% dan dus ook van maximaal 35.000€ is. Dat is €233 / maand.
Ok, maar voor €233 per maand heb ik ergens anders een verzekering met een dekking van 80k+ per jaar.

Lees nu trouwens ook dat dat in dat artikel staat.. 8)7
Het voordeel van een particuliere verzekeraar is dat je tegen dezelfde premie waarschijnlijk een hogere uitkering of een betere dekking kunt regelen.
Als je dit leest:
Wel moet je dekking minstens even goed zijn als die van de oplossing van de overheid. Ook moet je minstens evenveel premie betalen als dat je bij de overheid zou betalen.
.
Dit is echt raar, dat de dekking minimaal x moet zijn kan ik helemaal in mee, maar dat de premie ook minimaal x moet zijn slaat echt totaal nergens op m.i.

[ Voor 11% gewijzigd door bertuslambertus op 05-06-2023 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bertuslambertus schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:06:
[...]

Ok, maar voor €233 per maand heb ik ergens anders een verzekering met een dekking van 80k+ per jaar.

Lees nu trouwens ook dat dat in dat artikel staat.. 8)7

[...]

Als je dit leest:

[...]
.
Dit is echt raar, dat de dekking minimaal x moet zijn kan ik helemaal in mee, maar dat de premie ook minimaal x moet zijn slaat echt totaal nergens op m.i.
Ik reken er op dat de verzekeraars hun dekking gaan verlagen (maar wel boven de UWV variant) maar de tarieven niet, er is immers ineens een enorme (verplichte) vraag naar deze verzekering dus ze kunnen er flink wat klanten mee winnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

bertuslambertus schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:56:
Als ik even snel een berekening doe bij Centraal beheer: stel ik pak het gemiddelde (225 euro per maand) dan kan ik mij verzekeren voor rond de 80.000 euro per jaar.
En het lukt mij niet eens om 1000 euro aan premie voor AOV te betalen, dan zou ik voor richting de 400.000 euro per jaar verzekerd zijn.

Ik heb het gevoel dat ik wat mis.
Ja, je mist de verplichte acceptatie. Probeer jij je maar eens te verzekeringen met een BMI van 30+, of met rugklachten terwijl jij lichamelijke arbeid verricht. Bij de normale AOV's komen alleen de gezonde mensen in aanmerking voor een AOV, of als je mazzel hebt, mag je flink lappen en wordt je geaccepteerd. Met de nodige uitsluitingen voor bepaalde vergoeding omdat je 15 jaar geleden pijn aan je pink hebt gehad.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 09:55
https://www.zipconomy.nl/...urde-schijnzelfstandigen/

Ik weet oprecht niet meer of onze overheid om te lachen, of om te huilen is.

Hadden er niet een aantal mensen hier de belastingdienst als tegenvoorbeeld genoemd voor het serieus nemen van de DBA, omdat ze zelf de DBA niet serieus zouden nemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Deveon schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:56:
Je hoeft die 10% niet te bewijzen, maar je moet het wel aannemelijk kunnen maken op basis van bijvoorbeeld je agenda. De inspecteur zal echter niet specifieke ritten gaan controleren om onder die 10% te komen en gelijk een boete op te leggen zoals ze wel bij de 500 vrije kilometers zonder bijtelling doen.
Tjah. Je agenda vullen is niet zo heel moeilijk, en aangezien je geen registratie verplicht bent kun je dus nooit bepalen of je op die 10% zit. Dus moet je het wel heel bond maken als je bij een controle "door de mand valt". Dan heb je echt 0,0 creativiteit en/of zit je precies in die situatie waarom deze regel ooit bedacht is (inderdaad, die leuke toffe auto leasen met 0 zakelijke km's, maar dat was goedkoper voor de werkgever dan salarisverhoging).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
bumble_bee schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:26:
https://www.zipconomy.nl/...urde-schijnzelfstandigen/

Ik weet oprecht niet meer of onze overheid om te lachen, of om te huilen is.

Hadden er niet een aantal mensen hier de belastingdienst als tegenvoorbeeld genoemd voor het serieus nemen van de DBA, omdat ze zelf de DBA niet serieus zouden nemen? :+
Was het niet zo dat je verplicht in loondienst moet bij de intermediair om bij de BD aan de slag te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
bertuslambertus schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:56:

Kies eens een ander beroep waar je wat meer risico loopt, zoals glazenwasser. Stel dat je daar 80k voor wilt verzekeren, dan loopt de premie binnen enkele jaren op tot boven de 1000.-
Ik heb geprobeerd om mijn gehele inkomen te verzekeren en daarbij eerlijk aangegeven dat ik wel eens op plekken kom waar je een helm of zwemvest moet dragen. Niet dat ik midden op zee stalen constructies bouw, het is gewoon een veiligheidspolicy van de klant als je verder moet dan de receptie/kantoorgebouw. Het zorgt er alleen wel voor dat de premie x2.5 gaat.
Van 100k naar 140k was grappog genoeg een maandelijks verschil(in het starttarief) van drie tientjes.

140k achter een bureau zonder helm (1j wachttijd, tot 68 uitkeren):
Premie start bij 168, binnen tien jaar naar 490 per maand.
140k met helm (1j wachttijd, tot 68 uitkeren):
Premie start bij 390, binnen 10 jaar naar 1160 per maand.
En dan heb ik nog de mazzel vam een goede gezondheid.
Als je dan begin 20 bent en vanaf je 30e 12k per jaar doneert aan het goede doel dan telt dat hard door.

Nou hoef ik op zich niet het volledige bedrag te verzekeren, maar als je de uitkering zou halveren levert dat niet een gehalveerde premie op. :/
Als mijn hypothetische 1160 straks 225 wordt dan snap je wel bij wie de premie omhoog gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:26:
[...]

Tjah. Je agenda vullen is niet zo heel moeilijk, en aangezien je geen registratie verplicht bent kun je dus nooit bepalen of je op die 10% zit. Dus moet je het wel heel bond maken als je bij een controle "door de mand valt". Dan heb je echt 0,0 creativiteit en/of zit je precies in die situatie waarom deze regel ooit bedacht is (inderdaad, die leuke toffe auto leasen met 0 zakelijke km's, maar dat was goedkoper voor de werkgever dan salarisverhoging).
Precies, ik kan hem even niet terug vinden maar er was ook een uitspraak van de Hoge Raad van destijds een keukenmonteur die naast zijn bedrijfsbuis een fiscaal vriendelijke Prius (oid) had. Echter was het niet gelukt om te onderbouwen dat er voldoende zakelijk mee gereden was omdat dit duidelijk een gevalletje waar rook is vuur betrof.

Zelf rijd ik ook niet veel zakelijk dus zet braaf mijn zakelijke ritten in mijn agenda, zeker omdat ik voor zakelijke ritten ook wel eens onze privé auto pak vanwege comfort, kosten en duurzaamheid. Mijn youngtimer rijdt niet voor 21 ct/km (1 op 10) dus betaal zelfs meer belasting als ik de privé auto pak. Iedereen wint.
Crazy D schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Probeer jij je maar eens te verzekeringen met een BMI van 30+,
Dat was hier geen probleem, maar zoals ik al eerder aangaf loont het om te shoppen. Niet elke verzekeraar hanteert op dezelfde historie dezelfde uitsluitingen. Zeker met de komende verplichte verzekering zou ik er alles aan proberen te doen om uitsluitingen te mijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Hier staat een rekenvoorbeeld:

https://www.zipconomy.nl/...digen-kosten-en-uitkeren/

TL;DR je gaat volgens deze berekening ongeveer 210 euro per maand betalen en dat is fiscaal aftrekbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:57
Dat wordt dus rap alsnog een BV oprichten. Dit AOV debacle geldt dan niet. Die automatische DBA check gaatr er vooralsnog op nat en fiscaal is een eenmanszaak steeds minder interesant bij onze tarieven.

Ook leuk dat elke belangenorganisatie zich richt op de wachttijd om de kosten te verlagen. Ik hoor echt niemand over de wachttijd die die zielige witte busjes en witte uniformpjes zzp'r door moeten zien te komen. Met geld dat ze in een zinloze verzekering hebben gepompt :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35
Rant;
Wat een verschrikking om een simpele creditcard bij ICS via Knab aan te vragen, zeg!!!
Dit hele proces schreeuwt dat ze daar echt veel te makkelijk geld verdienen. Wat een gekut voor een simpele CC met een heel beperkt credit.
UBO onzin (t is een eenmanszaak), 6 keer NAW invullen, domme vragen over sector, wel een KvK db link maar toch even een nieuw uittreksel toevoegen aub... :( :+ 8)7

End of rant.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Wolly schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:12:
Ik reken er op dat de verzekeraars hun dekking gaan verlagen (maar wel boven de UWV variant) maar de tarieven niet, er is immers ineens een enorme (verplichte) vraag naar deze verzekering dus ze kunnen er flink wat klanten mee winnen.
UWV wil bij de private verzekeraars een "stabiliteitsbijdrage" gaan innen om te voorkomen dat ieder gezond iemand een private verzekering neemt, en alleen de medische probleemgevallen in de publieke verzekering overblijven.

Daarvoor zullen de tarieven van private verzekeringen dus inderdaad ook omhoog moeten...

[ Voor 14% gewijzigd door maxnl op 05-06-2023 14:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
maxnl schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:10:
[...]

UWV wil bij de private verzekeraars een "stabiliteitsbijdrage" gaan innen om te voorkomen dat ieder gezond iemand een private verzekering neemt, en alleen de medische probleemgevallen in de publieke verzekering overblijven.

Daarvoor zullen de tarieven van private verzekeringen dus inderdaad ook omhoog moeten...
Klinkt redelijk *. Uiteindelijk gaat het om een collectieve verzekering waardoor het risico zo goed mogelijk gezamenlijk gedragen wordt.

*mits eea goed uitgewerkt wordt natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Elfjes op 05-06-2023 15:05 ]

Bla bla bla...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Elfjes schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:04:
[...]

Klinkt redelijk *. Uiteindelijk gaat het om een collectieve verzekering waardoor het risico zo goed mogelijk gezamenlijk gedragen wordt.

*mits eea goed uitgewerkt wordt natuurlijk
En dan gaat men hier weer reageren à la "Maar ik leef gewoon gezond en word wel geaccepteerd door de goedkoopste verzekeraar, dus waarom moet ik meebetalen voor de rest? Het heet toch 'zelfstandig ondernemer'?" en dan zijn we weer terug bij de meritocratie.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

dr.lowtune schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:03:
Hier staat een rekenvoorbeeld:

https://www.zipconomy.nl/...digen-kosten-en-uitkeren/

TL;DR je gaat volgens deze berekening ongeveer 210 euro per maand betalen en dat is fiscaal aftrekbaar.
Het kabinet onderzoekt nog of een opt-out mogelijk is. Dat betekent dat een zelfstandige de keuze krijgt om in plaats van deze verzekering een private verzekering af te sluiten. Die moet minstens dezelfde dekking en premie hebben als de publieke verzekering. De minister wil daarbij dat deze privaatverzekerden via een ‘stabiliteitsbijdrage’ meebetalen aan het collectief.
Dus de opt-out mogelijkheid is nog helemaal niet zeker?

Die stabiliteitsbijdrage ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaanenberg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:08
Is het van belang om een zakelijk email account en/of website te hebben als freelancer? Ik wil zelf mijn pietachternaam@outlook.com emailadres gebruiken maar volgens mijn vriendin (zzper, andere branche) is dit not done en moet je echt een email adres /website hebben die professioneler oogt. Ik vind dat wat overdreven. Nu begrijp ik dat het emailadres ikdrinkbier@outlook.com uit mijn studententijd niet kan, maar een pietachternaam@outlook.com prima is naar mijn mening. Is dat ook zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

zwaanenberg schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:04:
Is het van belang om een zakelijk email account en/of website te hebben als freelancer? Ik wil zelf mijn pietachternaam@outlook.com emailadres gebruiken maar volgens mijn vriendin (zzper, andere branche) is dit not done en moet je echt een email adres /website hebben die professioneler oogt. Ik vind dat wat overdreven. Nu begrijp ik dat het emailadres ikdrinkbier@outlook.com uit mijn studententijd niet kan, maar een pietachternaam@outlook.com prima is naar mijn mening. Is dat ook zo?
Welja, waarom niet. Maar als je toch een website gaat draaien heb je ook een domein nodig, dan kun je net zo goed die gebruiken (en evt laten forwarden naar het gewenste adres).

Mijn info@bedrijfsnaam.tld gaat ook gewoon naar mijn voor.achternaam@gmail.com adres, waar vanuit ik dan weer (terug) mail.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:29

_Arthur

blub

Voor een bouwvakker prima, maar als ITer zoiets heeft als primair bedrijfsemailadres, dan, euh tja :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
Gangster22@hotmail.com lijkt me geen goed idee. Ik heb gewoon mijn voorletter . achternaam @ gmail .com.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een domein is €10/jaar ofzo? En email hosting met custom domain kost bij Apple €0.99 / maand. Persoonlijk vind ik het wat knullig staan als je uurtarief > €50/uur is.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:34
Persoonlijk ben ik meet voor domein met een kleine site en mail gegaan. Zijn de kosten niet. Kan ook met weinig moeite iets nets neerzetten. Stukje minimale PR gecombineerd met een stukje professionaliteit. Zeker als je er ook nog een blog of andere medium aan koppelt om wat updates te geven.

Maar, tegelijkertijd werk ik ook veel met andere zelfstandigen waar voornaam.achternaam@gmail voorbij komt. IT/Data wereld. Daar knapt niet snel iemand op af.

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwaanenberg
Duidelijk, dank voor alle antwoorden! Inderdaad ook wat geneuzel van mij in marge, het is de moeite niet om het niet te doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Het komt niet echt professioneel over. Een NL domein kost bij Yourhosting 17 euro, plus 50 cent per maand voor DNS en redirect. Verder heb ik toch al iCloud en daar het domein opgevoerd. De website (soort van Belastingdienst dingetje of je ondernemer bent) verwijst door naar mijn LinkedIn profiel. Zelfs een aannemer met Outlook of Gmail adres vind ik amateuristisch overkomen en zou daar zonder aanbeveling nooit zaken mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ColeJ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 16:15:
[...]

Gangster22@hotmail.com lijkt me geen goed idee. Ik heb gewoon mijn voorletter . achternaam @ gmail .com.
Die punt doet niets.. :+

https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 23:05
Dzine schreef op maandag 5 juni 2023 @ 13:52:
Rant;
Wat een verschrikking om een simpele creditcard bij ICS via Knab aan te vragen, zeg!!!
Dit hele proces schreeuwt dat ze daar echt veel te makkelijk geld verdienen. Wat een gekut voor een simpele CC met een heel beperkt credit.
UBO onzin (t is een eenmanszaak), 6 keer NAW invullen, domme vragen over sector, wel een KvK db link maar toch even een nieuw uittreksel toevoegen aub... :( :+ 8)7

End of rant.
Och, jij krijgt er tenminste nog één. Ik werd afgewezen, of alleen geaccepteerd voor een CC waarbij ik een depot van een paar duizend euro vooraf stort. Ja, dahaag. ;w

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Liegebeest
Helemaal eens met TommyGun, zo duur ik een domeintje niet.

Plus, houd er rekening mee dat wanneer je persoonsgegevens van klanten of medewerkers gaat verwerken, of andere gevoelige data, dat dan zo'n mailboxje bij Hotmail of GMail echt niet door de beugel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Liegebeest schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:01:
[...]

Helemaal eens met TommyGun, zo duur ik een domeintje niet.

Plus, houd er rekening mee dat wanneer je persoonsgegevens van klanten of medewerkers gaat verwerken, of andere gevoelige data, dat dan zo'n mailboxje bij Hotmail of GMail echt niet door de beugel kan.
Als je het doet voor wat mails mbt reageren op opdrachten ed. is het toch geen issue. Mails en documenten van de opdrachtgever komen sowieso niet in mijn mailbox maar in die van de opdrachtgever en in de systemen van de opdrachtgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
jongetje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Als je het doet voor wat mails mbt reageren op opdrachten ed. is het toch geen issue. Mails en documenten van de opdrachtgever komen sowieso niet in mijn mailbox maar in die van de opdrachtgever en in de systemen van de opdrachtgever.
Eens, eens... Als er echt niets van de klant doorheen komt behalve jouw biedingen voor opdrachten? True... Maar als je ooit toch serieuzere data d'r doorheen gaat halen? Andere koek.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29

Yucon

*broem*

Aangezien het zo te zien om het peilen van meningen gaat: ik vind het uitgesproken pauper in onze branche. Sorry, ik kan het niet positiever brengen.

Bij een loodgieter vind ik het niet zo'n punt maar in als IT 'er zou ik als opdrachtgever heel erg gaan twijfelen waar je nog meer op bezuinigd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaanenberg
Yucon schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:12:
Aangezien het zo te zien om het peilen van meningen gaat: ik vind het uitgesproken pauper in onze branche. Sorry, ik kan het niet positiever brengen.

Bij een loodgieter vind ik het niet zo'n punt maar in als IT 'er zou ik als opdrachtgever heel erg gaan twijfelen waar je nog meer op bezuinigd hebt.
In de financiële branche vond men het anders prima als iemand miljarden heen en weer schuift komt aanlopen op slippers. Grapje, begrijp wat je bedoelt.
On a side note, met 30+ C zit menig thuiswerkend zzp'er ook zo thuis te werken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:42
Het kan ook een veiligheidsrisico zijn, iedereen kan een Gmail of Outlook mailadres aanmaken, en wie zegt dan dat bijv. Voornaam.bedrijfsnaam@outlook.com niet ook van jou is? Terwijl jij daadwerkelijk alleen voornaam.achternaam@outlook.com gebruikt. Daarmee kun je zeer gerichte aanvallen mee uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Deveon schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:48:
Dat was hier geen probleem, maar zoals ik al eerder aangaf loont het om te shoppen. Niet elke verzekeraar hanteert op dezelfde historie dezelfde uitsluitingen. Zeker met de komende verplichte verzekering zou ik er alles aan proberen te doen om uitsluitingen te mijden.
Dan ben ik benieuwd bij welke AOV jij zit. Volgens meerdere tussenpersonen accepteren maatschappijen mensen met een veel te hoge BMI niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

mrdemc schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:58:
Het kan ook een veiligheidsrisico zijn, iedereen kan een Gmail of Outlook mailadres aanmaken, en wie zegt dan dat bijv. Voornaam.bedrijfsnaam@outlook.com niet ook van jou is? Terwijl jij daadwerkelijk alleen voornaam.achternaam@outlook.com gebruikt. Daarmee kun je zeer gerichte aanvallen mee uitvoeren.
Tjah, ga jij ook alle alternatieve domeinen registreren die lijken op jouw naam? Ik ken een praktijkgeval waarin een domein is geregistreerd van een bedrijf met een l in de naam. Domein was met een i maar door hoofdletter i te gebruiken in mails valt dat amper op.. fietsbel of fietsbeI zie jij het verschil? Stuur je een mooi mailtje vanaf je nep-domein en ben je alsnog "binnen". Dit was een pen-test situatie, maar iedereen trapte er volop in. Mooie eye-opener hoe makkelijk je misleidt kan worden.

Ik vind een outlook adres niet per definitie pauper eruit zien, ook niet als je in een oude Volvo youngtimer voor de deur aan komt rijden :P Ik vind het wel gewoon handig om een eigen domein te hebben, al is het maar voor alle mail aliassen (en dat je een factuur dus echt naar een factuur adres kunt laten mailen ipv naar jenaam+factuur@gmail.com). Is een redirect op je site naar LinkedIn dan ook "besparen, waar heeft ie nog meer op bespaard"?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:33:
[...]

Dan ben ik benieuwd bij welke AOV jij zit. Volgens meerdere tussenpersonen accepteren maatschappijen mensen met een veel te hoge BMI niet.
Direct afgesloten bij Klaverblad, maar zit zelf net op het randje. Mogelijk zat ik tijdens de aanvraag net onder de 30. Het lijkt mij stug dat verzekeraars er zo strikt in zijn gezien het helemaal geen betrouwbare meting is.
Pagina: 1 ... 413 ... 644 Laatste