tekken4111 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:17:
Vraagje voor de ondernemers die een aov hebben afgesloten

Ik merk dat het uitzoeken me niet helemaal lekker afgaat en zit met wat vraagjes die jullie misschien makkelijk kunnen beantwoorden.
1) Ik zie dat er een groot verschil is voor de maandprijs om wel/niet indexatie mee te nemen. Is dit het waard en is het niet slimmer na een aantal jaar gewoon een nieuwe verzekering af te sluiten als het bedrag echt te laag is geworden tov wat je wilt krijgen?
2) een hoop partijen geven de eerste x jaar korting. Is het zomaar mogelijk deze korting te blijven krijgen door bijvoorbeeld na de kortingsjaren over te stappen?
Ik sta ook open voor suggesties voor goed betaalbare partijen

Thanks voor het meedenken vast!
Ik zou sowieso een ter zake kundige adviseur in de arm nemen. Als je het zelf doet en/of voor de laagste prijs dan kan het zijn dat dat op korte termijn een goede keus leek, maar pas als het puntje bij paaltje komt en je hebt een keer iets nodig van ze, pas dan zal blijken wat ze echt waard zijn. Een (goede) adviseur heeft niet alleen ervaring met het aanvragen van de verzekering zelf, maar ook ervaring met het beroep doen op die verzekering als iemand een keer iets zou overkomen.
1. Dat kan je doen. Maar die inflatie/correctie is natuurlijk ieder jaar een ding. 2% inflatie per jaar zorgt toch al voor een koopkrachtverlies van 9.6 %. Ik zou voor een stukje gemak gaan, en het er gewoon lekker bij nemen. Ook vanwege punt 2.
2. Iedere zoveel jaar overstappen gaat niet echt, zo begreep ik van mijn adviseur. Sowieso zijn er per situatie/doelgroep maar een paar echt goede verzekeraars, en als ze het idee hebben dat je het alleen maar doet vanwege de kortingen dan bedanken ze gewoon vriendelijk om het weer opnieuw af te sluiten.
Daar komt bij dat de meeste mensen aan slijtage onderhevig zijn naar mate ze ouder worden. Bij het afsluiten van zo'n verzkering worden er $veel medische vragen gesteld, en alles wat de verzekeraar een te groot risico acht wordt uitgesloten. Na het afsluiten van zo'n verzekering wordt daar echter nooit meer om gevraagd.
Stel dat je nu een verzekering afsluit, en over een paar jaar stoot je eens lelijk je hoofd met een lichte hersenschudding tot gevolg, dan heb je kans dat als je ooit naar een andere verzekeraar zou overstappen ze alles dat met je hoofd te maken heeft uitsluiten van de verzekering.
Daarom zou ik in beginsel zo'n verzekeraar uitzoeken 'voor het leven'. Als je dan toch een keer zou willen overstappen dan kan dat natuurlijk, maar op voorhand daar al op plannen zou ik dus niet doen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.