Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:09
BennyV schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:02:
[...]

Was voor mij reden om de Hypotheek in 2021 aan te vragen via RAbobank... die doen de controles nog wel zelf. Maakte dingen makkelijker, mede omdat mijn hypotheekadviseur ooit bij de Rabobank heeft gewerkt, wist dus precies hoe hij alles aan moest leveren :-)
Mocht je die hypotheek de eerste twee weken gratis proberen om er aan te wennen?? :+
(sorry, kon het écht niet laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyV
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-09 14:05
RonaldHeirbaut schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:03:
[...]

Mocht je die hypotheek de eerste twee weken gratis proberen om er aan te wennen?? :+
(sorry, kon het écht niet laten)
Ik denk dat ik iets mis? Ik snap deze niet...

Zou wel een leuke optie zijn... "Nee bevalt me toch niet, dat samen wonen... Doe maar mn oude huis terug"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:58
BennyV schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:06:
[...]

Zou wel een leuke optie zijn... "Nee bevalt me toch niet, dat samen wonen... Doe maar mn oude huis terug"
Er is een tijd (geweest?) dat Rabobank externen vroeg om de eerste twee weken gratis te werken als “proefperiode” meen ik. Waanzin.

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat zijn hier veelgebruikte platforms om freelance klussen te vinden ? :) Ben de markt een beetje aan het verkennen op het moment, maar er zijn zoveel websites dat ik twijfel welke de juiste zijn!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
DennusB schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:08:
Wat zijn hier veelgebruikte platforms om freelance klussen te vinden ? :) Ben de markt een beetje aan het verkennen op het moment, maar er zijn zoveel websites dat ik twijfel welke de juiste zijn!
Seven Stars
Head First
Freelance.nl
iTaq

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Headfirst en brainnet (overgenomen door Magnit).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
BennyV schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:06:
[...]

Ascension in "Het freelance ICT-ers discussie topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennyV
Rockster schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:07:
[...]

Er is een tijd (geweest?) dat Rabobank externen vroeg om de eerste twee weken gratis te werken als “proefperiode” meen ik. Waanzin.
Aha, Ja vanuit mijn tak van sport (windows engineer) weinig interesse van/naar Rabobank ;-) Zijn vooral Dev mensen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BennyV
Weet niet precies in welke Space je zit/kijkt.

Ik heb in het verleden via Freelance.nl rond gekeken.. Maar mn opdrachten kwamen eigenlijk gewoon via LinkedIn.
Die recruiters zijn niet altijd even slecht, gooi het wordje "beschikbaar" in je Titel, en ze vinden jou wel.
Je linked met ze, je belt even met ze. En als je een goed gevoel bij ze hebt, deel je je CV.

Ze pakken dan circa 10-20 euro van het inkomende geld, maar dat doen ze ook via freelance.nl
Ik ben alleen altijd wat terughoudend als ze hier niet open over willen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
BennyV schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:31:
[...]

Weet niet precies in welke Space je zit/kijkt.

Ik heb in het verleden via Freelance.nl rond gekeken.. Maar mn opdrachten kwamen eigenlijk gewoon via LinkedIn.
Die recruiters zijn niet altijd even slecht, gooi het wordje "beschikbaar" in je Titel, en ze vinden jou wel.
Je linked met ze, je belt even met ze. En als je een goed gevoel bij ze hebt, deel je je CV.
Thanks voor je reactie. Zit voornamelijk in de DevOps / Public Cloud (AWS) space met meerdere jaren ervaring op kritische omgevingen op AWS, Security daarvan, CI-CD en containers. Thanks voor je tips :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:16
Freelancedev was echt de beste maar die is nu ter zielen naar Fring wat echt een waardeloos platform is

Freelance.nl is okay maar meerendeel van de partijen die daar op zitten staan op mijn shitlist, Quades, Starapple, orange quarter etc.

Select? Krijg ik nooit een reactie terug lijkt wel, geen idee wat het doel van dat platform is?

Investeer wat tijd op de portalen van overheid en LinkedIn.

Ik zou graag willen dat bedrijven weer eens actiever hun vacatures op LinkedIn zouden zetten. Dan zijn we van die ellendige tussen personen af die schandalige marges hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
DennusB schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:41:
[...]

Thanks voor je reactie. Zit voornamelijk in de DevOps / Public Cloud (AWS) space met meerdere jaren ervaring op kritische omgevingen op AWS, Security daarvan, CI-CD en containers. Thanks voor je tips :)
Aegon draait veel op aws, je kan die even nagaan.

Volgens mij bij abn amro ook en TomTom.

Vraag altijd naar de marge, tarieven van 20 euro zijn echt te ziek, die kan je prima naar 10 krijgen. Ze kunnen toch geen freelancers vinden. En zorg ervoor dat je na uitdienen contract vrij bent om zelf met de klant om de tafel te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door mannowlahn op 12-04-2023 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BennyV schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:01:

Zijn antwoord op mijn vraag: "Waarom ik" was ook letterlijk gewoon een randomizer, hij werkte zelf niet eens voor de BD maar was in opdracht van de BD rond aan het gaan voor controles. Hij maakt raport op naar de BD en die volgt 95% van de tijd de adviseren van de controlerende partij.
Toch niet als zelfstandige he? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity7
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-12-2024
Dank allen, denk dat ik met Raadhuys in zee ga. Weet ik wat ik ongeveer kan verwachten kwa doorlooptijd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Inschrijven bij de verschillende DAS systemen voor (semi-) overheid (DUO / Kadaster / NS / Politie / gemeentes / provincies / you name it)
Krijg je dagelijks mailtjes met nieuwe opdrachten.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Freeaqingme schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:58:
[...]

Ook dan ben je wel gebonden aan de regeling DGA, en moet je nog steeds wel bewust met dit soort dingen omgaan.
De enige regel van belang is het noodzakelijkheidscriterium (waar je in het geval van een telefoon, laptop en tablet probleemloos aan voldoet als je dat ding daadwerkelijk (ook) voor het werk gebruikt):
Noodzakelijke gereedschappen, computers, mobiele communicatiemiddelen en dergelijke apparatuur

Vergoedingen, verstrekkingen en terbeschikkingstellingen van gereedschappen, computers, mobiele communicatiemiddelen en dergelijke apparatuur zijn gericht vrijgesteld als deze voldoen aan de volgende voorwaarden:

• de voorziening naar uw redelijke oordeel noodzakelijk is voor een behoorlijke vervulling van de dienstbetrekking (noodzakelijkheidscriterium)
• uw werknemer de voorziening moet teruggeven of de restwaarde van deze voorziening aan u moet betalen als hij deze niet meer nodig heeft voor de dienstbetrekking
• de voorziening geen onderdeel uitmaakt van een cafetariaregeling

Als uw werknemer privévoordeel heeft van de noodzakelijke voorziening, hoeft u dit voordeel niet tot het loon te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 07:38
Yucon schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:24:
[...]

Ik heb zelf nog geen controle gehad. Maar wat ik op basis van vrij structurele geluiden in zowel dit topic als op higher level begrepen heb, is dat er voor dingen die niet uitgesproken zwart/wit zijn er uiteindelijk een naar het totale plaatje gekeken wordt als onderdeel van wat er rechtgetrokken zou moeten worden.

In het begin vond ik dat erg vreemd. Misschien wel juist met een IT achtergrond verwacht je een vrij binaire situatie, maar toch lijkt het zo niet te werken. Bij discussies over bijvoorbeeld een bureaustoel op een thuiswerkplek zal een inspecteur dat eerder op kwade opzet gooien als je structureel grijze gebieden in je voordeel uitlegt. Bij een wat gemengder beeld zou je dan eerder uit kunnen komen op "tja, dit is niet helemaal hoe het hoort, maar onder de streep ziet het er wel ok uit dus we laten het hierbij".
Bedankt voor je toelichting. Ik had inderdaad verwacht dat een controle een binaire situatie zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 08:54
Zijn er ook mensen hier die nog andere platforms gebruiken dan de zojuist genoemde voor .net opdrachten? Ik vind het aantal .net opdrachten vrij karig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 16:49

ralpje

Deugpopje

BennyV schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:31:
[...]

Heb jij nooit iets via Brainnet gedaan, nee? :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
ralpje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:38:
Brainnet staat heel weinig. Bol.com adverteert daar bijv. niet terwijl ze wel Brainnet (/Magnit) gebruiken voor de facturering. ING idem. Rabo zet wel het e.e.a. op Brainnet, maar daar wil ik niet werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 12-04-2023 19:07 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
mannowlahn schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:43:
Ik zou graag willen dat bedrijven weer eens actiever hun vacatures op LinkedIn zouden zetten. Dan zijn we van die ellendige tussen personen af die schandalige marges hanteren.
Dat zou ideaal zijn. Nadeel van LinkedIn is dat ze aan hun kant geen filtering doen. Als je op LinkedIn een vacature openzet krijg je al snel 100+ reacties waarvan 99+ nieteens in de buurt komen van wat je vraagt.

Beetje zoals een vacature op werk.nl zetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 12-04-2023 19:09 ]

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennyV
ralpje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:38:
[...]

Niet via, wel voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:03
Velocity7 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:13:
Wij zijn momenteel bezig met de koop van een nieuwe woning, de koop is bijna rond dus wil al het e.a. in gang zetten. Nu heeft NN (waar wij waarschijnlijk onze hypotheek zullen afsluiten) het opstellen van een inkomensverklaring uitbesteed en moet ik daarvoor met Pentrax, Raadhuys, Zakelijk Inkomen of overviewz in zee gaan. Na wat zoekwerk ik dit topic zie ik vooral Raadhuys genoemd worden en sporadisch komt Overviewz ook voorbij. Ik kan niet echt opmaken of men ook tevreden was met deze partijen, en hoe lang het duurde voordat de inkomensverklaring rond was. Ik werk nu bijna anderhalf jaar voor mezelf en heb een eenmanszaak.

Zijn er mensen die positieve (of negatieve) ervaringen hebben met een van de genoemde partijen? En hoe lang duurde het ongeveer om de inkomensverklaring te krijgen.
Pentrax gehad, 2 dagen was t klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Hydra schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:07:
[...]

Brainnet staat heel weinig. Bol.com adverteert daar bijv. niet terwijl ze wel Brainnet (/Magnit) gebruiken voor de facturering. ING idem. Rabo zet wel het e.e.a. op Brainnet, maar daar wil ik niet werken.
Ik deel met @BennyV een ex-werkgever. Al sprak ik hem daar met name aan de pooltafel, Brainnet was destijds één van de klanten waar we beiden zaken voor deden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
ralpje schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:35:
[...]

Ik deel met @BennyV een ex-werkgever. Al sprak ik hem daar met name aan de pooltafel, Brainnet was destijds één van de klanten waar we beiden zaken voor deden ;)
Dan heb je daar vast nog wel contacten.
Stuur ff namens mij (en vele anderen) ff een boze mail dat het volledig kansloos is dat je proforma facturen alleen maar kan goedkeuren... Als er eens wat fout gaat kan je dus niet afkeuren met commentaar oid, compleet kansloos :Y
/frustratie modus uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Velocity7 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:13:
Wij zijn momenteel bezig met de koop van een nieuwe woning, de koop is bijna rond dus wil al het e.a. in gang zetten. Nu heeft NN (waar wij waarschijnlijk onze hypotheek zullen afsluiten) het opstellen van een inkomensverklaring uitbesteed en moet ik daarvoor met Pentrax, Raadhuys, Zakelijk Inkomen of overviewz in zee gaan. Na wat zoekwerk ik dit topic zie ik vooral Raadhuys genoemd worden en sporadisch komt Overviewz ook voorbij. Ik kan niet echt opmaken of men ook tevreden was met deze partijen, en hoe lang het duurde voordat de inkomensverklaring rond was. Ik werk nu bijna anderhalf jaar voor mezelf en heb een eenmanszaak.

Zijn er mensen die positieve (of negatieve) ervaringen hebben met een van de genoemde partijen? En hoe lang duurde het ongeveer om de inkomensverklaring te krijgen.
Ik heb via Raadhuys moeten doen (was wel via een adviseur) maar niks te klagen gehad. Wellicht dat mijn adviseur nog gedoe heeft gehad maar hij gaf aan dat Raadhuys een prettige partij is om mee samen te werken. Was voor een verhuurhypotheek voor NN :). Enige irritante was dat ik bij een maatschap aangesloten ben en de jaarcijfers van die maatschap nog niet beschikbaar waren en ik dus daarop moest wachten.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:35
BennyV schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:01:
[...]

Ik heb in 2012 zo een controlle gehad. Was toen net ingeschreven als VOF, we deden een beetje webhosting/web bouw/BReak-fix klantjes in het MKB. Vooral na werktijd.
Best een leuk gesprek gehad... Waarom heeft u 2X Macbook gekocht t.w.v. 2000 euro per stuk terwijl uw jaar omzet 6000 euro betrok?
"omdat we leven van onze werkgever... En we dit als hobby/geld verdienen erbij doen" was een goed antwoord.

Hoe komt het dat u maar 6000 omzet, en toch 300 facturen heeft verstuurd?
"omdat we Webhosting doen voor soms 5 euro per maand, en klanten nogsteeds maandelijks facturen willen"

Zijn antwoord op mijn vraag: "Waarom ik" was ook letterlijk gewoon een randomizer, hij werkte zelf niet eens voor de BD maar was in opdracht van de BD rond aan het gaan voor controles. Hij maakt raport op naar de BD en die volgt 95% van de tijd de adviseren van de controlerende partij.
Kan me niet heugen dat de Belastingdienst ook maar ooit controles door externen heeft laten uitvoeren en dit strookt ook echt niet met hoe een boekenonderzoek er vandaag de dag uit ziet. De aanpak van een boekenonderzoek is overigens gewoon openbaar gepubliceerd door de BD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyV
49euro schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:06:
[...]

Kan me niet heugen dat de Belastingdienst ook maar ooit controles door externen heeft laten uitvoeren en dit strookt ook echt niet met hoe een boekenonderzoek er vandaag de dag uit ziet. De aanpak van een boekenonderzoek is overigens gewoon openbaar gepubliceerd door de BD.
Het is met 2012 alweer even geleden... dus misschien herinner ik me dat gedeelte dan incorrect. Echter meen ik dat dit toen toch echt zo was, kwam namelijk op de fiets naar het huis van mijn ouders (waar ik toen nog woonde) wat ik vreemd vond in regio den haag, meen namelijk dat daar geen Bd kantoren zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09-2024
Zijn er ook andere platforms voor front-end klussen? Kan namelijk niet echt front-end klussen vinden op de genoemde platforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
Iemand een tip voor een goede, niet al te dure boekhouder die ook wat advies m.b.t. taxatie kan geven liefst in de regio Den Haag e.o. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzubean
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 12:45
Moet nog wat kosten maken om in aanmerking te komen voor KIA... is een apple watch ultra zakelijk aanschaffen te verantwoorden als IT'er of ga ik daar later last van hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Senzubean schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:59:
Moet nog wat kosten maken om in aanmerking te komen voor KIA... is een apple watch ultra zakelijk aanschaffen te verantwoorden als IT'er of ga ik daar later last van hebben..
Ja, kan prima maar hou als IT'er er wel rekening mee dat het een zwaar klokje is en ook niet makkelijk onder een overhemd weg te stoppen is. :+

Overigens is het jaar nog jong en komt deze specifieke vraag meestal vaker voorbij in het eind van het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Apple Watch nodig om 2FA-prompts snel goed te keuren en TOTP-codes ten allen tijden in te zien. Mocht je over een Macbook beschikken kan je ook je laptop unlocken met je watch, als beveiliging-accesoire.

Etc...

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
En een rolex? Moet toch zorgen dat ik niet te laat bij mijn meeting ben :D

[ Voor 21% gewijzigd door Brainstorm86 op 13-04-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
RouterJockey schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:53:
Iemand een tip voor een goede, niet al te dure boekhouder die ook wat advies m.b.t. taxatie kan geven liefst in de regio Den Haag e.o. ???
Zoek er 1 in regio Utrecht, vorige week wederom facturen gevonden van een andere partij in mijn boekhoud programma. Als dat miep om de hoek voor 40 euro per maand was ok, maar inmiddels betaal ik 170+ euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 12:37
Prima te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-09 12:29
Bedoel je dan dat je boven het bedrag van EUR 2.600 wil uitkomen? Als ik het goed begrijp krijg je bij EUR 2.600 niets aan aftrek maar bij EUR 2.601 - 28% van het gehele bedrag?

Als startende ondernemer heb je hier dan toch niets aan? Aangezien je dan willekeurig mag afschrijven en je dan 100% kan doen? Of mis ik iets?

[ Voor 13% gewijzigd door ColeJ op 13-04-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:06
ColeJ schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:05:
[...]

Bedoel je dan dat je boven het bedrag van EUR 2.600 wil uitkomen? Als ik het goed begrijp krijg je bij EUR 2.600 niets aan aftrek maar bij EUR 2.601 - 28% van het gehele bedrag?

Als startende ondernemer heb je hier dan toch niets aan? Aangezien je dan willekeurig mag afschrijven en je dan 100% kan doen? Of mis ik iets?
De KIA is een extra afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ColeJ schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:05:
[...]

Afschrijven heeft er niet zoveel mee van doen. Het is een extra aftrekpost van 28% van het aanschafbedrag, daar heb je natuurlijk als startende ondernemer ook wat aan. Hoe snel je het afschrijft staat daar los van.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:18
Elke audit door de belastingdienst gelooft natuurlijk niet dat je een horloge, want daar hebben we het over, nodig hebt voor je werk. Dat de kans op een audit klein is, betekent niet dat je zomaar dingen moet kopen. Beetje onzin dat hier ook een cultuurtje hangt van mensen die dit goedkeuren, en al helemaal dat je extra geld moet uitgeven om een korting te krijgen Nederland is doorgeslagen wat betreft eigen ondernemingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Woy schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:13:
[...]

Afschrijven heeft er niet zoveel mee van doen. Het is een extra aftrekpost van 28% van het aanschafbedrag, daar heb je natuurlijk als startende ondernemer ook wat aan. Hoe snel je het afschrijft staat daar los van.
Dus als ik het goed begrijp kan ik dan als startende ondernemer de active in het eerste jaar met 100% afschrijven - lees: hetzelfde behandelen als kosten. Daarnaast heb ik dan fiscaal nog eens een aftrek van 28%?

Wauw, wat een cadeautjes haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Orangelights23 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:14:
Elke audit door de belastingdienst gelooft natuurlijk niet dat je een horloge, want daar hebben we het over, nodig hebt voor je werk. Dat de kans op een audit klein is, betekent niet dat je zomaar dingen moet kopen. Beetje onzin dat hier ook een cultuurtje hangt van mensen die dit goedkeuren, en al helemaal dat je extra geld moet uitgeven om een korting te krijgen Nederland is doorgeslagen wat betreft eigen ondernemingen).
Een smartwatch kan ook als agenda dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ColeJ schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:16:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik dan als startende ondernemer de active in het eerste jaar met 100% afschrijven - lees: hetzelfde behandelen als kosten. Daarnaast heb ik dan fiscaal nog eens een aftrek van 28%?

Wauw, wat een cadeautjes haha
Ja, stel je koopt een computer van zeg € 3000,-. Bij de inkomstenbelasting is er dan een vraag omtrent KIA, die zorgt dat je winst met € 840,- afneemt.

Daarnaast kun je nog kiezen hoe je de computer afschrijft, als startende ondernemer mag je dat inderdaad versneld doen, dus kun je dat jaar nogmaals € 3000,- op de winst in mindering brengen. Boekwaarde is dan € 0,-, de jaren daarna kun je dus niet meer afschrijven.

Let wel op voor beide zul je wel correctie moeten doen als je die weer verkoopt. Aangezien de boekwaarde 0 is, zal de verkoop dan een winst opleveren. Voor de KIA krijg je de eerste 5 jaar een desinvesteringsbijtelling

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 13-04-2023 16:20 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik doe veel Intune, onder andere omtrent gegevensbescherming. Als ik policies wil maken die voorkomen dat zakelijke gegevens in notificaties op weareables worden getoond zal ik die ook moeten kunnen testen.

En dat is nog maar een voorbeeld dat prima te verdedigen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:26

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Kan elk tech apparaat verdedigen aan de bd op gebied van security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
ralpje schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:24:
[...]

Ik doe veel Intune, onder andere omtrent gegevensbescherming. Als ik policies wil maken die voorkomen dat zakelijke gegevens in notificaties op weareables worden getoond zal ik die ook moeten kunnen testen.

En dat is nog maar een voorbeeld dat prima te verdedigen is.
Prima, n=1. Je mist heel mijn punt door het vanuit je eigen perspectief te benaderen.

Overigens heb je genoeg tools om het te simuleren op je machine, maar dat weet een belastingauditor niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
NLKornolio schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:46:
Kan elk tech apparaat verdedigen aan de bd op gebied van security.
Lego techniek is ook een tech apparaat denk alleen niet dat ik dit verdedigbaar krijg. Hooguit als relatie geschenk.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:26

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

To_Tall schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:24:
[...]

Lego techniek is ook een tech apparaat denk alleen niet dat ik dit verdedigbaar krijg. Hooguit als relatie geschenk.
Haha inderdaad niet over nagedacht. Ga er gelijk een pentest vlog van maken, zal mijn zoon blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyV
RouterJockey schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:53:
Heb je een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyV
Mua, ik heb 3 jaar terug mijn telefoon en smartwatch in combinatie gekocht. Zonder dat te hoeven verklaren zegt mijn boekhouder dat dit mag. Waarom zou ik dit dan niet doen?

Mijn doel is zo veel mogelijk uit mijn geld halen, dit soort kleine dingen hoort daar mijns inzien gewoon bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je bent niet alleen hoor, ik trap hier ook vaak genoeg tegen dingen die me niet aanstaan. Met name aftrekposten waar geen recht op is, en andere kromme dingen die recht worden geluld.

Ik sprak onlangs ook een tandarts die een DSLR+lenzen van 2K op de zaak had gekocht, "want ja, er moeten toch mooie personeelsfoto's op de site hahaha"... en daarna wordt dat ding alleen nog privé gebruikt.

Ik koop bijvoorbeeld ook liever een computer van 1000 euro dan een van 3000 die maar marginaal beter is, ook al kost het mij netto ongeveer hetzelfde.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BennyV schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:40:
[...]

Mua, ik heb 3 jaar terug mijn telefoon en smartwatch in combinatie gekocht. Zonder dat te hoeven verklaren zegt mijn boekhouder dat dit mag. Waarom zou ik dit dan niet doen?

Mijn doel is zo veel mogelijk uit mijn geld halen, dit soort kleine dingen hoort daar mijns inzien gewoon bij.
Omdat je dat speelgoedje absoluut niet zakelijk nódig hebt, en grotendeels privé gebruikt? Neem ik aan, hoor.

@hieronder: :')

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 08:24
@hierboven :(:)

Edit: laat ook maar. Vermoeiend geneuzel weer..

[ Voor 86% gewijzigd door Kawa op 13-04-2023 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
[...]

Zonder dat te hoeven verklaren zegt mijn boekhouder dat dit mag. Waarom zou ik dit dan niet doen?

Je boekhouder kan van alles zeggen. Vraag eens aan hem of hij ook de naheffing en boete betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennyV
ColeJ schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:15:
[...]

Je boekhouder kan van alles zeggen. Vraag eens aan hem of hij ook de naheffing en boete betaald.
Ik heb mijn once in a lifetime audit al gehad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
init6 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:43:
[...]

Zoek er 1 in regio Utrecht, vorige week wederom facturen gevonden van een andere partij in mijn boekhoud programma. Als dat miep om de hoek voor 40 euro per maand was ok, maar inmiddels betaal ik 170+ euro per maand.
Wat serieus? Je vind boekingen van andere klanten van je boekhouder in jou programma?

Nothing to see here!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hoe moet ik anders mijn belastingvrije kilometers op de fiets en te voet bijhouden? :+

Gelukkig gaat de BD niet over hoe je onderneming runt. Een kennis heeft trouwens een Apple Watch op de zaak en heeft daar bij een audit niets over gehoord. Hij kreeg enkel een waarschuwing dat 2/3de bij één opdrachtgever een risico is voor wet DBA maar verder geen diepgaand onderzoek erin.

Persoonlijk vind ik een Apple Watch grijs gebied en verwacht dat prima te kunnen verdedigen. Als jij daar anders over denkt dan kan je het beter niet aanschaffen of in ieder geval niet opnemen in de administratie. Mocht ik een audit krijgen en is het wel een probleem dan laat ik het wel weten en corrigeer ik het zonder te klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 49euro
IB technisch zal het nog wel door kunnen die Apple Watch als zakelijk te etiketteren want het behoort gezien het gebruik al snel tot het keuzevermogen.

Maar de BTW volledig als voorbelasting aftrekken is niet echt netjes. Die behoor je net als de laptop te corrigeren voor het privé gebruik. Laptop is nog verdedigbaar als puur zakelijk maar een Apple Watch betwijfel ik. Of doen jullie die Apple watches wel gewoon netjes af wanneer je niet aan het werk bent?

[ Voor 12% gewijzigd door 49euro op 13-04-2023 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Gelukkig mag iedere boerenl*l zich boekhouder noemen, dus tenzij jij eigenlijk accountant bedoelt, zou ik niet al te blind varen op wat een boekhouder zegt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Deveon schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:51:
Gelukkig gaat de BD niet over hoe je onderneming runt. Een kennis heeft trouwens een Apple Watch op de zaak en heeft daar bij een audit niets over gehoord. Hij kreeg enkel een waarschuwing dat 2/3de bij één opdrachtgever een risico is voor wet DBA maar verder geen diepgaand onderzoek erin.
Maar tot op zekere hoogte dus wel. Namelijk dat uitgaven die je doet (en vooral, de kosten die je daarvoor opvoert en de BTW die je terugvraagt) wel een zakelijk belang hebben. En zolang je dat zakelijk belang kunt verdedigen is er niets mis mee en is de sky de limit.

Een Apple Watch zal in de basis alleen opvallen als je het dure model van duurder dan 450 ex BTW hebt, anders zijn het kosten, en de inspecteur gaat echt niet alle boekingsregels doorlopen (in ieder geval niet als daar geen noodzaak toe lijkt).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:55
Crazy D schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:40:
[...]

Een Apple Watch zal in de basis alleen opvallen als je het dure model van duurder dan 450 ex BTW hebt, anders zijn het kosten, en de inspecteur gaat echt niet alle boekingsregels doorlopen (in ieder geval niet als daar geen noodzaak toe lijkt).
Maar om het extra voordeel van de KIA te pakken moet het juist weer meer dan die 450 ex btw kosten. En als het zakelijk belang van een smartwatch te verdedigen is, mag de inspecteur verder niet toetsen of jij de allergoedkoopste neemt, of een met diamantjes ingelegde smart rolex van 10k koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:38:
[...]

Gelukkig mag iedere boerenl*l zich boekhouder noemen, dus tenzij jij eigenlijk accountant bedoelt, zou ik niet al te blind varen op wat een boekhouder zegt.
De meeste hier zullen hun administratie prima zelf kunnen doen. Je hoeft echt geen accountant te hebben voor betrouwbaar advies. Enige garantie die je met accountant krijgt is dat je er meer voor betaald. De controle op het advies blijft want de verantwoordelijkheid blijft ook.

Mocht je te maken krijgen met meerdere aandeelhouders en complexe BV structuur dan zou ik wel een accountant inschakelen, al zou ik dan mijn eigen holding nog steeds liever bij mij eigen onafhankelijke boekhouder onderbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
Deveon schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:47:
[...]

De meeste hier zullen hun administratie prima zelf kunnen doen. Je hoeft echt geen accountant te hebben voor betrouwbaar advies. Enige garantie die je met accountant krijgt is dat je er meer voor betaald. De controle op het advies blijft want de verantwoordelijkheid blijft ook.

Mocht je te maken krijgen met meerdere aandeelhouders en complexe BV structuur dan zou ik wel een accountant inschakelen, al zou ik dan mijn eigen holding nog steeds liever bij mij eigen onafhankelijke boekhouder onderbrengen.
Maar daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat de meeste freelancers helemaal niet op de hoogte zijn van dergelijke regels en dus het advies van hun boekhouder inwinnen, waarbij de kans dus bestaat dat diegene ook niet voldoende geïnformeerd is. Ik heb al genoeg boekhouders voorbij zien komen die zeggen dat iets wel kan/mag, maar uiteindelijk dit of een grijs gebied is of gewoon niet mag. Of zeggen 'de kans op een audit is klein'. Waardeloos advies wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21
49euro schreef op donderdag 13 april 2023 @ 23:13:
Maar de BTW volledig als voorbelasting aftrekken is niet echt netjes. Die behoor je net als de laptop te corrigeren voor het privé gebruik. Laptop is nog verdedigbaar als puur zakelijk maar een Apple Watch betwijfel ik. Of doen jullie die Apple watches wel gewoon netjes af wanneer je niet aan het werk bent?
Is het echt de bedoeling dat je dat voor je laptop doet? Daar gaat toch geen zinnig mens tijd aan besteden, zelfs niet degenen die het echt goed willen doen? Dan krijg je dezelfde discussie als even geleden over zakelijke telefoonabonnementen. Dan zou je per app bij moeten gaan houden of het prive of zakelijk is en dan meten hoeveel kb elk verstuurt. En zelfs dan ben je er nog niet, want een app kun je ook voor meerdere doeleinden gebruiken en het gebruik zelf varieert ook. Een filmpje is meer data dan tekst.

Vandaag brengt de postbode mij mijn eerste "investering", een overgedimensioneerde NAS die ook VM's kan draaien. Een aantal weken terug hadden we het over hoe gescheiden het werkddeel op je laptop is van deel waarmee je porno kijkt. Dat was voor mij de trigger om er echt eens meer werk van te gaan maken, want ik doe nu alles door elkaar op mijn privelaptop. Dat is niet goed.

Dus een homeserver, die RAID kan om de eerste klap op te vangen van een kapotte schijf en wat terabytes voor backup en te verwachten datadumps. Maar ook: eindelijk een plek om m'n blu ray-collectie naartoe te rippen, want na weer eens de dupe te zijn geweest van de copyrightmafia heb ik mijn dvd-speler de deur uit gedaan en nu moet ik veel te zorgvuldig plannen wat ik de komende weken ga kijken.

Word ik nu geacht per maand een excel in te vullen met hoe groot de partities op die schrijven zijn? Om dan bij elka aangifte te gaan becijferen hoe dat doorwerkt? Word ik geacht om twee losse apparaten te kopen, wat zowel voor mij als het milieu een slechte, onhandige oplossing zou zijn? (Stroomverbruik was een belangrijke factor bij het maken van een keuze.)

De kern van het probleem is dat, zoals zo vaak, er gewerkt wordt met een slecht, oppervlakkig model van de werkelijkheid. Er bestaat niet zoiets als puur "gebruik voor werk" en "gebruik voor prive". Dat was al nooit zo, maar werk en prive lopen de laatste jaren steeds meer door elkaar. Wat zeg ik? De overheid draagt daar zelf net zo hard aan bij, want op elke site erover kan ik lezen dat vanuit juridisch oogpunt prive en zakelijk bij een eenmanszaak dezelfde entiteit zijn. Vanaf het begin zit ik dus al te werken met een gespleten persoonlijkheid, een eenheid met twee helften die strikt gescheiden behoren blijven. 8)7

Zoals met alle imperfecte modellen stuit je al snel op gekke, onlogische situaties als je het toe gaat passen op de echte wereld. En zoals altijd moet je dan een keuze maken: tot hoever ga ik eraan vasthouden en trek ik de consequenties door tot in het absurde? Op welk punt verliest het model zijn toegevoegde waarde en wordt het juist een last? Op een gegeven moment moet je stoppen, anders wordt het onwerkbaar. Voor zowel de ZZP'er als voor de belastinginspecteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Je mag ook een inschatting naar redelijkheid doen, je hoeft echt niet al je belminuten en gigabytes door te spitten. Wat ook al vaker is gezegd, de Belastingdienst gaat het niet voor je narekenen. Als jij het 100% zakelijk claimt en de fiscus stelt daar een vraag over dan moet jij bewijzen dat alles 100% zakelijk is.

Wie claimt/aftrekt - die bewijst.

Als je gewoon geen gezeur wilt dan corrigeer je (bijvoorbeeld) 20% voor het privégebruik telefoon, dan laat je in ieder geval zien dat je er over hebt nagedacht - geen inspecteur die dan tegen je in gaat. Maar met 1,2 miljoen ZZP'ers verwacht ik dat het gros gewoon alles 100% zakelijk boekt.

Dat je niet op de hoogte bent van de regels slaat nergens op, dat hoort ook bij ondernemen.

[ Voor 6% gewijzigd door ColeJ op 14-04-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
ColeJ schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:58:

Dat je niet op de hoogte bent van de regels slaat nergens op, dat hoort ook bij ondernemen.
Weet je hoeveel regels er zijn, en hoeveel freelancers/zzp'ers er zijn die geen tijd en/of kennis hebben om zich in te lezen in de materie, dit te begrijpen en ook hiernaar te handelen? Ben het met je eens dat het een onderdeel van ondernemen is, maar feit blijft dat dit een apart vakgebied is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Orangelights23 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:50:
[...]

Maar daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat de meeste freelancers helemaal niet op de hoogte zijn van dergelijke regels en dus het advies van hun boekhouder inwinnen, waarbij de kans dus bestaat dat diegene ook niet voldoende geïnformeerd is. Ik heb al genoeg boekhouders voorbij zien komen die zeggen dat iets wel kan/mag, maar uiteindelijk dit of een grijs gebied is of gewoon niet mag. Of zeggen 'de kans op een audit is klein'. Waardeloos advies wat mij betreft.
Tuurlijk is de kans dat je bij een accountant dat soort advies treft kleiner, maar het feit dat een beschermd beroep is hooguit indirect van invloed. De boekhouders die jij noemt zijn waarschijnlijk de prijsvechters en zullen je vaak ook gewoon in hun eigen belang adviseren (zo min mogelijk uitleg, zo min mogelijk mutaties). Als je voor 50 euro per maand je boekhouding laat doen zal je heel ergens anders terecht komen als wanneer je 100 euro per maand betaald.

Binnen de IT merk ik (met name de laatste tijd) ook steeds meer gepruts, en ik ben dan nog vrij neutraal over ander manswerk (andere expertise, zal een gedachte achter zitten, ect). Echter zie je bij andere beschermde beroepen ook dat er fouten gemaakt worden. Of heb jij nooit verhalen van en over artsen gehoord? In de advocatuur vangen ze dit met name op door per uur/kwartier te factureren, echter als je fixed price binnen komt via de rechtbijstandverzekering dan zal het advies van de advocaten op tijdsdruk ook meer in lijn zijn met de door jou genoemde voorbeelden. Snel, betrouwbaar en goedkoop gaat niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Je mag ook een inschatting naar redelijkheid doen, je hoeft echt niet al je belminuten en gigabytes door te spitten. Wat ook al vaker is gezegd, de Belastingdienst gaat het niet voor je narekenen. Als jij het 100% zakelijk claimt en de fiscus stelt daar een vraag over dan moet jij bewijzen dat alles 100% zakelijk is.

Als je gewoon geen gezeur wilt dan corrigeer je (bijvoorbeeld) 20% voor het privégebruik telefoon, dan laat je in ieder geval zien dat je er over hebt nagedacht - geen inspecteur die dan tegen je in gaat. Maar met 1,2 miljoen ZZP'ers verwacht ik dat het gros gewoon alles 100% zakelijk boekt.

Ik heb een aparte laptops die ik alleen privé (had ik net nieuw toen ik als ZZP'er begon) of zakelijk gebruik. Dus heb ik de zakelijke laptop volledig zakelijk opgevoerd. Mijn telefoonabonnement is wat lastiger. Ik heb een onbeperkt bellen abonnement met wat data voor €10 per maand. Voorlopig wordt die volledig zakelijk geboekt maar naar aanleiding van deze discussie vraag ik mijn boekhouder wellicht om het 50-50 te doen. Het is me het gezeur namelijk niet waard voor een paar euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Orangelights23 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:02:
[...]

Weet je hoeveel regels er zijn, en hoeveel freelancers/zzp'ers er zijn die geen tijd en/of kennis hebben om zich in te lezen in de materie, dit te begrijpen en ook hiernaar te handelen? Ben het met je eens dat het een onderdeel van ondernemen is, maar feit blijft dat dit een apart vakgebied is.
Dat zal zo zijn, maar iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen dus je maakt geen schijn van kans met dit argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

20% prive rekenen voor een zakelijk telefoonabonnement is een vorm van "niet te ver doortrekken tot in het absurde", maar zoals je zelf ook al aangeeft is het niet meer dan een gok. Cool. Nu heb ik een tientje per maand aan kosten geregeld. Nu de rest nog.

Dat de inspecteur het op dat moment ook opgeeft neemt niet weg dat de kern van het probleem er nog steeds zit. Ik ben ZZP'er die volledig vanuit huis werkt. Dus loopt alles door elkaar. Zo ongeveer alles wat ik uitgeef kun je wel beargumenteren dat het voor zoveel procent zakelijken zoveel procent prive is. Ik begin er niet aan. Als ik een skateboard koop ga ik het echt niet opvoeren, maar alles wat enigszins tech is reken ik als zakelijke kosten of investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Orangelights23 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:02:
[...]

Weet je hoeveel ISO/IEC 27001 regels er zijn, en hoeveel freelancers/zzp'ers er zijn die geen tijd en/of kennis hebben om zich in te lezen in de materie, dit te begrijpen en ook hiernaar te handelen? Ben het met je eens dat het een onderdeel van ondernemen is, maar feit blijft dat dit een apart vakgebied is.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wat vinden jullie van het voeren van gesprekken met mogelijke opdrachten tegelijkertijd? Ergens voelt het een beetje raar, maar misschien wel logisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
DJ Henk schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:50:
[...]
De kern van het probleem is dat, zoals zo vaak, er gewerkt wordt met een slecht, oppervlakkig model van de werkelijkheid. Er bestaat niet zoiets als puur "gebruik voor werk" en "gebruik voor prive". Dat was al nooit zo, maar werk en prive lopen de laatste jaren steeds meer door elkaar. Wat zeg ik? De overheid draagt daar zelf net zo hard aan bij, want op elke site erover kan ik lezen dat vanuit juridisch oogpunt prive en zakelijk bij een eenmanszaak dezelfde entiteit zijn. Vanaf het begin zit ik dus al te werken met een gespleten persoonlijkheid, een eenheid met twee helften die strikt gescheiden behoren blijven. 8)7

Zoals met alle imperfecte modellen stuit je al snel op gekke, onlogische situaties als je het toe gaat passen op de echte wereld. En zoals altijd moet je dan een keuze maken: tot hoever ga ik eraan vasthouden en trek ik de consequenties door tot in het absurde? Op welk punt verliest het model zijn toegevoegde waarde en wordt het juist een last? Op een gegeven moment moet je stoppen, anders wordt het onwerkbaar. Voor zowel de ZZP'er als voor de belastinginspecteur.
Dat vind ik dus het idiote; je mag wel een Apple Watch zakelijk opvoeren maar geen bureaustoel en bureau. Wat moet ik privé met mijn bureaustoel? Sterker, ik heb gewoon een werkkamer die ik na mijn werkdag dichttrek en privé kom ik er zelden. Daar mis ik echt de logica tussen privé en zakelijk. Maar goed, zolang we stemmen op de partij die we stemmen, zal er weinig veranderen. Dat hele belastingstelsel met al die uitzonderingen, toeslagen en subsidies is verrot. Overigens wel een beetje klagen met de bek vol brood: zo slecht hebben we het niet in dit landje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
DennusB schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:42:
Wat vinden jullie van het voeren van gesprekken met mogelijke opdrachten tegelijkertijd? Ergens voelt het een beetje raar, maar misschien wel logisch?
Niks raars aan. Maar het is jouw gevoel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Gewoon doen. Het gaat om een zakelijke overeenkomst.

PS: als ernaar gevraagd meldt ik het altijd wel..

| Security Management |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:51
Wat is daar raar aan ? Een mogelijke opdrachtgever spreekt toch vaak ook meerdere kandidaten.

Bij CV's die mij aangeboden worden via brokers staat bijna altijd de disclaimer dat de kandidaat niet exclusief aangeboden wordt. Als ik mijn CV aanbied, doe ik dat dus ook meestal niet exclusief. Het leuke van freelancen is dat je kunt kiezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
figlio del comm schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:51:
[...]

Wat is daar raar aan ? Een mogelijke opdrachtgever spreekt toch vaak ook meerdere kandidaten.

Bij CV's die mij aangeboden worden via brokers staat bijna altijd de disclaimer dat de kandidaat niet exclusief aangeboden wordt. Als ik mijn CV aanbied, doe ik dat dus ook meestal niet exclusief. Het leuke van freelancen is dat je kunt kiezen...
Je hebt ze d'r tussen, dat de broker eist/vraagt dat je tijdens de bieding exclusief blijft. Daar dus duidelijk een seintje over geven dat je dat niet doet.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
mithras1 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:51:
[...]

Maar om het extra voordeel van de KIA te pakken moet het juist weer meer dan die 450 ex btw kosten. En als het zakelijk belang van een smartwatch te verdedigen is, mag de inspecteur verder niet toetsen of jij de allergoedkoopste neemt, of een met diamantjes ingelegde smart rolex van 10k koopt.
In beginsel heeft de inspecteur inderdaad niets te zeggen over de hoogte van het bedrag maar de Hoge Raad heeft in het Cessna arrest besloten dat excessieve uitgave mogen worden geweigerd. Zakelijke kosten moeten redelijk zijn om aftrekbaar te zijn. Een Rolex horloge zal daarom vrijwel zeker geweigerd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Deveon schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:06:
[...]

Tuurlijk is de kans dat je bij een accountant dat soort advies treft kleiner, maar het feit dat een beschermd beroep is hooguit indirect van invloed. De boekhouders die jij noemt zijn waarschijnlijk de prijsvechters en zullen je vaak ook gewoon in hun eigen belang adviseren (zo min mogelijk uitleg, zo min mogelijk mutaties). Als je voor 50 euro per maand je boekhouding laat doen zal je heel ergens anders terecht komen als wanneer je 100 euro per maand betaald.
Een accountant moet jaarlijks bijscholing doen. Natuurlijk kan die nog steeds onjuist advies geven maar die kans is wat kleiner. En maakte het iig betrouwbaarder. Mijn aanstaande ex mag zich ook boekhouder noemen. Geloof me, die kan haar eigen BTW aangifte nog niet doen.

Sommige regels zijn ook krom, en "zakelijk belang" is ook redelijk grijs. Is iets kopen van 1000 euro dat je 15 minuten gebruikt zakelijk belang? Als je in die 15 minuten 10.000 euro verdient zeker wel. Als je in die 15 minuten niets verdient mogelijk ook 8)7 De bureaustoel is ook zakelijk belang, maar de toelichting van mijn accountant is: de belastingdienst gaat er vanuit dat je anders ook wel een bureau zou hebben. Specialistische zaken zoals een pedicurestoel of zo, als je die nodig hebt voor je werk mag je wel zakelijk kopen. Een zit/sta bureau en een zeer ergonomische bureaustoel zou je onder die noemer wellicht ook zakelijk kunnen kopen waarbij je als je je zuivere intenties wilt laten zien het prijsverschil met een Ikea stoel en bureautje zou kunnen aftrekken van het bedrag als kosten.

Waar het om gaat: niet zakelijk je prive geneugten financieren. Met dank aan onze voorgangers die hun bank zakelijk kochten (kennis van me nog steeds trouwens, "want er komt toch geen controle"). Playstation kopen omdat je software ontwikkelaar bent is ook nogal grijs, tenzij je echt games ontwikkeld. Je Watch zakelijk kopen zodat je lekker snel je 2FA kunt goedkeuren (die je ook al op je zakelijke telefoons en iPads goed kunt keuren...) is wat mij aangaat al een flinke onzin, maar ik heb m zelf ook zakelijk gekocht hoor. Met omzetten van ruim boven de 100k is dat wat mij aangaat ook niet excessief.

Maar de belastingdienst kan het ook niet specifieker maken, want de grenzen gaan dan toch opgezocht worden. "Laptop van maximaal x euro", Prima, koop je een laptop met de kleinste SSD van dat toegestane bedrag en een losse SSD.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
Crazy D schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:17:
[...]

Een accountant moet jaarlijks bijscholing doen. Natuurlijk kan die nog steeds onjuist advies geven maar die kans is wat kleiner. En maakte het iig betrouwbaarder. Mijn aanstaande ex mag zich ook boekhouder noemen. Geloof me, die kan haar eigen BTW aangifte nog niet doen.

Sommige regels zijn ook krom, en "zakelijk belang" is ook redelijk grijs. Is iets kopen van 1000 euro dat je 15 minuten gebruikt zakelijk belang? Als je in die 15 minuten 10.000 euro verdient zeker wel. Als je in die 15 minuten niets verdient mogelijk ook 8)7 De bureaustoel is ook zakelijk belang, maar de toelichting van mijn accountant is: de belastingdienst gaat er vanuit dat je anders ook wel een bureau zou hebben. Specialistische zaken zoals een pedicurestoel of zo, als je die nodig hebt voor je werk mag je wel zakelijk kopen. Een zit/sta bureau en een zeer ergonomische bureaustoel zou je onder die noemer wellicht ook zakelijk kunnen kopen waarbij je als je je zuivere intenties wilt laten zien het prijsverschil met een Ikea stoel en bureautje zou kunnen aftrekken van het bedrag als kosten.

Waar het om gaat: niet zakelijk je prive geneugten financieren. Met dank aan onze voorgangers die hun bank zakelijk kochten (kennis van me nog steeds trouwens, "want er komt toch geen controle"). Playstation kopen omdat je software ontwikkelaar bent is ook nogal grijs, tenzij je echt games ontwikkeld. Je Watch zakelijk kopen zodat je lekker snel je 2FA kunt goedkeuren (die je ook al op je zakelijke telefoons en iPads goed kunt keuren...) is wat mij aangaat al een flinke onzin, maar ik heb m zelf ook zakelijk gekocht hoor. Met omzetten van ruim boven de 100k is dat wat mij aangaat ook niet excessief.

Maar de belastingdienst kan het ook niet specifieker maken, want de grenzen gaan dan toch opgezocht worden. "Laptop van maximaal x euro", Prima, koop je een laptop met de kleinste SSD van dat toegestane bedrag en een losse SSD.
Er is natuurlijk ook gewoon een groot verschil tussen een accountant en boekhouder....

Bij het etiketteren van vermogensbestanddelen in een eenmanszaak zijn er gewoon redelijk duidelijke regels die mede door wetgeving, rechtspraak en misbruik tot stand zijn gekomen. In beginsel is het simpel: bij 90% of meer zakelijk gebruik behoort iets automatisch tot het ondernemingsvermogen. Bij 90% of meer privé gebruik tot het privévermogen. Alles tussen de 10% en 90% is keuzevermogen en hiervoor mag je dus bij aanschaf kiezen of je het tot het ondernemings- of privévermogen rekent. Kies je voor ondernemingsvermogen dien je bij staking of privé onttrekking af te rekenen over de dagwaarde incl. omzetbelasting.

Verder ligt de bewijslast voor aftrekposten dus bij jou, dat betekent dat jij moet kunnen aantonen dat je privegebruik minder dan 10% is. Dit kan bijvoorbeeld door een administratie te voeren (zoals de rittenadministratie bij auto). Kom je deze verplichting (bewaar- en administratieplicht) niet na dan sta je bij een controle altijd 1-0 achter. Hierbovenop zijn natuurlijk nog een hoop regels en wetten ontstaan doordat veel ondernemers misbruik maken door van alles en nog wat zakelijk op te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Klopt en ze mag zich ook Exact Expert noemen. Maakt dat jou werkzaamheden minder betrouwbaar?

Zo heb ik zelf ook op de opvang meegemaakt dat een nieuwe pedagogisch medewerker begon te vertellen dat mijn zoontje autistisch was. Nu zat ze er niet ver naast, maar het is nog veel belangrijker om aan te geven wat je niet weet of niet je expertise ligt. Zij zou prima mijn werk mogen doen en ik dat van haar niet.

Dat geld trouwens ook voor accountant die niet direct op de stoel van een fiscalist moet gaan zitten. Echter voor beide vind ik zelf dat het niet nodig is voor ZZPer (DGA of EMZ). Kies alleen niet voor de goedkoopste boekhouder gezien je zelf verantwoordelijk blijft. Trust but verify.

[ Voor 38% gewijzigd door Deveon op 14-04-2023 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
[...]
Voor mij geldt, kan ik mezelf in de spiegel aankijken; heb ik naar eer en geweten gehandeld. Als mens en als ZZP-er. Als iemand mij behandelt zoals ik hem/haar behandel (broker, belastingdienst, leverancier, parner, collega...), vind ik dat dan prettig en doe ik het correct? Natuurlijk heb ik het ook wel eens mis. Zowel in de boekhouding/aangifte als in de omgang met mensen. Maar deed ik dat willens en wetens?!
Ik ga geen Apple Watch kopen, zakelijk (sowieso niet trouwens, maar dat terzijde); ik kan het voor mezelf niet verantwoorden. Ook geen DSLR camera. Enz... Wat een ander doet is niet aan mij. Die Apple Watch heb ik niet zoveel moeite mee. Ik heb wel moeite met mannen als Hamers (https://nos.nl/artikel/24...plan-salarisverhoging-ing) en dat soort praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Deveon schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:00:
[...]

Klopt en ze mag zich ook Exact Expert noemen. Maakt dat jou werkzaamheden minder betrouwbaar?

Zo heb ik zelf ook op de opvang meegemaakt dat een nieuwe pedagogisch medewerker begon te vertellen dat mijn zoontje autistisch was. Nu zat ze er niet ver naast, maar het is nog veel belangrijker om aan te geven wat je niet weet of niet je expertise ligt. Zij zou prima mijn werk mogen doen en ik dat van haar niet.

Dat geld trouwens ook voor accountant die niet direct op de stoel van een fiscalist moet gaan zitten. Echter voor beide vind ik zelf dat het niet nodig is voor ZZPer (DGA of EMZ). Kies alleen niet voor de goedkoopste boekhouder gezien je zelf verantwoordelijk blijft. Trust but verify.
Maakt iemand die jouw werk doet voor 20 euro meer of minder dan jouw tarief, meer of minder betrouwbaar?

Je moet je gewoon realiseren dat een boekhouder geen beschermt beroep is. Je blijft sowieso ten alle tijden verantwoordlijk voor je eigen boekhouding, maar als het gaat over 'blind vertrouwen' op een advies zou ik eerder het advies van een accountant blind vertrouwen dan die van een boekhouder. Zeker als het gaat om adviezen waar je zelf geen kennis over hebt. Dat is juist het punt, en zeggen "mijn boekhouder vond het prima dus het mag" is hetzelfde als zeggen dat de bakker het prima vind dat jij je Rolex zakelijk koopt...

Wat niets zegt dat een specifieke boekhouder slechts of niet, maar het basisprincipe is dat een accountant een opleiding moet hebben, en een boekhouder deze misschien wel misschien niet gehad heeft.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:17:
[...]

Ik heb wel moeite met mannen als Hamers (https://nos.nl/artikel/24...plan-salarisverhoging-ing) en dat soort praktijken.
Tsja, daar heb ik nou minder moeite mee. Ik vind het meer Hollands geneuzel dat we daar over zeuren.

Ik ben overigens ZZPer in Finance&Controlling, dus geen IT. Ik kan dus niet echt gebruik maken van zakelijke voordelen met betrekking tot tech producten.

Ik zou wel graag een nieuwe NAS willen, mijn administratie moet ook ergens opgeslagen staan toch :+ ?

[ Voor 24% gewijzigd door ColeJ op 14-04-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Mijn accountant zei elke keer weer: het is JOUW handtekening en JOUW verantwoordelijkheid. Niet de onze. Dus lees je aangifte/WV-rekening, weet wat er gedaan is en vraag uitleg waar je het niet snapt.

Maar uiteraard zal een accountant zijn handen er vanaf trekken als ik iets zou willen opvoeren wat hij niet kan uitleggen. Etentjes vond hij soms al dubieus maar ging er niet voor liggen (uiteraard); "maar pas wel op dat er niet twee fristie en twee pannenkoeken op staan als je twee kinderen hebt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
ColeJ schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:21:
[...]

Tsja, daar heb ik nou minder moeite mee. Ik vind het meer Hollands geneuzel dat we daar over zeuren.
Dat vind ik raar. Er is een afspraak gemaakt, een bankierscode, en als iemand zich daar niet aan houdt en "we" zeggen er wat van, dan is het geneuzel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
ColeJ schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:21:
[...]
Ik zou wel graag een nieuwe NAS willen, mijn administratie moet ook ergens opgeslagen staan toch :+ ?
Je hebt een NAS voor €500,- en van €15.000,-
Wat vind je dat je voor jezelf kan verantwoorden en waar ligt, voor jou, die grens (hypothetische vraag hoor)? Dat een ZZP-er een NAS nodig heeft is prima uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:17:
[...]

Maakt iemand die jouw werk doet voor 20 euro meer of minder dan jouw tarief, meer of minder betrouwbaar?
Dat punt had ik al gemaakt. Vergelijk geen boekhouder van 50 p/m met een accountant van 100-150 p/m, al zou zelfs die boekhouder van 50 p/m je nog steeds beter advies geven dan de bakker die het gratis geeft.
RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:22:
Maar uiteraard zal een accountant zijn handen er vanaf trekken als ik iets zou willen opvoeren wat hij niet kan uitleggen. Etentjes vond hij soms al dubieus maar ging er niet voor liggen (uiteraard); "maar pas wel op dat er niet twee fristie en twee pannenkoeken op staan als je twee kinderen hebt"
Toch ben ik benieuwd of die er doorheen slipt wanneer je het toch zo indient. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
Deveon schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:32:

[...]

Toch ben ik benieuwd of die er doorheen slipt wanneer je het toch zo indient. :9
Natuurlijk. Bij controle zal, als je zelden zakelijk uit eten gaat, het ook niet zo'n punt worden. Maar ga je wekelijks zakelijk uit eten, al dan niet met kinderen, dan wordt de controle wel nasty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:51:
[...]

Natuurlijk. Bij controle zal, als je zelden zakelijk uit eten gaat, het ook niet zo'n punt worden. Maar ga je wekelijks zakelijk uit eten, al dan niet met kinderen, dan wordt de controle wel nasty.
Ik bedoel bij de accountant, niet de audit van de Belastingdienst. Advies geven natuurlijk, maar betwijfel of ze z’n boeking zullen tegenhouden of inhoudelijk controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08
Dat cessna-arrest is wel grappig natuurlijk, maar ook eigenlijk best willekeurig. Er is ook nog een jaguar-arrest waarbij de inspecteur de auto te duur vond maar de rechter stelde dat een inspecteur zich niet met beleid mag bemoeien. Maar er zijn genoeg auto's te koop die meer kosten dan een cessna, dus waarom is de regel gewoon niet duidelijker? Gewoon "Voor zakelijk vervoer waarbij alleen de ondernemer zichzelf hoeft de verplaatsen is het max bedrag xxx.xxx". Wat boeit het de staat nu als het een of ander gebruikt wordt. Je wilt toch juist excessieve aftrek voorkomen om zo de belastinginkomsten hoger te houden?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 49euro
Jogai schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:57:
Dat cessna-arrest is wel grappig natuurlijk, maar ook eigenlijk best willekeurig. Er is ook nog een jaguar-arrest waarbij de inspecteur de auto te duur vond maar de rechter stelde dat een inspecteur zich niet met beleid mag bemoeien. Maar er zijn genoeg auto's te koop die meer kosten dan een cessna, dus waarom is de regel gewoon niet duidelijker? Gewoon "Voor zakelijk vervoer waarbij alleen de ondernemer zichzelf hoeft de verplaatsen is het max bedrag xxx.xxx". Wat boeit het de staat nu als het een of ander gebruikt wordt. Je wilt toch juist excessieve aftrek voorkomen om zo de belastinginkomsten hoger te houden?
De betekenis van het Cessna-arrest wordt vaak onderschat merk ik. In de Jaguar uitspraak werd inderdaad duidelijk dat de inspecteur het motief mag toetsen, maar niet de hoogte van de kosten. Het Cessna-arrest borduurt echter juist voort op deze zaak. De omstandigheden in de zaak an sich zijn inderdaad vrij willekeurig maar de onderliggende uitspraak van de Hoge Raad een stuk minder. "als de kosten zo hoog zijn dat ze niet in verhouding staan tot het nut van de onderneming zijn ze niet aftrekbaar".

Het Cessna-arrest bouwt niet alleen voort op de Jaguar-uitspraak maar benadrukt nog eens hoe belangrijk de redelijkheidstoets is die de Hoge Raad al veel vaker heeft genoemd in haar vonnis. De vraag is dan in deze hoe redelijk is het dat jij een Rolex met diamantjes nodig hebt voor je werk. Natuurlijk gaat dit veel te ver voor een Apple Watch (IB technisch) maar het is zeker een belangrijke uitspraak geweest met verstrekkende gevolgen.

Waarom de regel niet duidelijker is? Iedere zaak of investering kent andere omstandigheden. Een Cessna voor een hartchirurg blijkt een stap te ver maar voor een ander beroep kan dit zomaar van essentieel belang zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door 49euro op 14-04-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Rutix schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:32:
[...]

Wat serieus? Je vind boekingen van andere klanten van je boekhouder in jou programma?
Yup, tweede keer al.
Hij is over gegaan naar nieuw pakket voor boekhouding, in oude pakket al eens factuur gevonden en bij het overgaan zag ik ineens vier bedrijven staan als contacten in exact. Dus ik verder klikken, allemaal facturen aan die contacten.

Ben er wel klaar mee. Iedere keer is het antwoord ook: ik heb contact gehad met de mensen van het programma en ze kunnen niets zien. En dan ineens zijn de facturen verdwenen. Maar ik stuur screenshots mee dus de vlieger dat ik gek ben gaat niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
init6 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:43:
[...]

Ik zal ook die mensen er van op de hoogte stellen dat jij inzage had. Dit is echt de grootste fout die als boekhouder kan maken. Die is niet geschikt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
init6 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:33:
[...]

Yup, tweede keer al.
Hij is over gegaan naar nieuw pakket voor boekhouding, in oude pakket al eens factuur gevonden en bij het overgaan zag ik ineens vier bedrijven staan als contacten in exact. Dus ik verder klikken, allemaal facturen aan die contacten.

Ben er wel klaar mee. Iedere keer is het antwoord ook: ik heb contact gehad met de mensen van het programma en ze kunnen niets zien. En dan ineens zijn de facturen verdwenen. Maar ik stuur screenshots mee dus de vlieger dat ik gek ben gaat niet op.
Poeh, ik vind dit een zeer serieuze zaak en zou niet meer lekker slapen. Kijk uit dat je geen katvanger bent geworden, jij blijft verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:25:
[...]

Dat vind ik raar. Er is een afspraak gemaakt, een bankierscode, en als iemand zich daar niet aan houdt en "we" zeggen er wat van, dan is het geneuzel?
Excuus, ik was te snel met mijn reactie. Ik dacht dat het algemeen ging over het salaris van Hamers maar wist niet dat hij de regels had overtreden. Dat is inderdaad foutieve boel.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:14

mwa

RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:22:
Mijn accountant zei elke keer weer: het is JOUW handtekening en JOUW verantwoordelijkheid. Niet de onze. Dus lees je aangifte/WV-rekening, weet wat er gedaan is en vraag uitleg waar je het niet snapt.

Daarom krijgen onze kids ook alleen asperges, tournedos en een rode wijn als we 'zakelijk' uiteten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
ColeJ schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:11:
[...]

Excuus, ik was te snel met mijn reactie. Ik dacht dat het algemeen ging over het salaris van Hamers maar wist niet dat hij de regels had overtreden. Dat is inderdaad foutieve boel.
Wat salaris betreft, vind ik er ook wat van, maar dat heeft Hamers 'slim' gedaan. Als ik mezelf weet weg te zetten voor €500,-/uur, wie doet me wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
RonaldHeirbaut schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:51:
[...]

Hangt ook af van wat voor werk je doet en hoeveel relaties je hebt. Als je jaarlijks aan 25 verschillende (relevante) relaties facturen stuurt en ontvant, is wekelijks gaan eten niet zo uitzonderlijk... Je hebt immers ook nog prospecten die je moet overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57

Yucon

*broem*

mwa schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:20:
[...]

Daarom krijgen onze kids ook alleen asperges, tournedos en een rode wijn als we 'zakelijk' uiteten gaan.
Verstandig. En die kinderijsjes is ook maar flauwekul. Ze vreten maar mooi een hele dame blanche ja :(
Pagina: 1 ... 398 ... 643 Laatste