Klant heeft me vrijdag gezegd dat ik mijn ontslagtermijn niet hoef uit te dienen en niet meer hoef terug te komen.
Ik heb deze week 7 sollicitaties, vrij internationaal:
• 1 voor werken in Gibraltar £650 per dag - mooi weer, maar lijkt me saaie locatie
• 1 voor Hamburg voor €900, maar Fintech.
• 1 voor remote €750, klinkt goed, maar 50% reizen in Duitsland (expenses paid)
• 1 voor Nederland, €800
• 1 voor Nederland, €800, maar werken voor een bank met een verplichte payrolling constructie, daar gaat 50% van mijn inkomsten. Geen wonder dat de zoveel opdrachten hebben uitstaan.
• 1 is face-2-face hier in Londen, geld totaal nog niet besproken, lijkt me lastig worden.
• 1 is telefoongesprek voor vaste baan in Londen, basis £110k, totaalpakket £150k, maar de baan spreekt me niets aan en ik wil veel liever ZZP'er blijven.
• Mogelijk 1 voor Zurich, 1000 CHF, maar lijkt me niet zo interessant en heb al het gevoel dat ik te veel het geld achterna loop.
Welke locatie zou jullie het meeste aanspreken?
Ik heb besloten mijn rate in Londen te verlagen naar £650 en de komende 6 maanden iets te doen dat ik ook leuk kan vinden. Ik kreeg op £700 niet genoeg leuke aanbiedingen en heb sollicitaties bij RBS en Lloyds gedaan. Voor £750 in Edinburgh in een superrestrictieve omgeving alles moeten automatiseren met technologie uit 1994, nee dankje. Ik heb een beetje het plezier in het werk verloren, zeker na het debacle bij de Engelse bank.
Is werken in Nederland voor de ING of de Rabobank ook zo strikt? Alles op Windows-laptop zonder enige permissies om iets te installeren en de helft van het internet geblokkeerd? PuTTY/WinSCP voor het beheren van servers.
[
Voor 5% gewijzigd door
chronoz op 29-10-2016 11:52
]