Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37
Vlieg je met de verkeerde maatschappij ;):

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2008/Ferrari_F430_Transport_02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Hydra schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:06:
Stel je gaat naar een conferentie in het buitenland en neemt daar een taxi. Dat zijn zakelijke kosten.
Ook niet helemaal.
Congressen inclusief de reiskosten zijn ook maar gedeeltelijk aftrekbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
maxnl schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:21:
Ook niet helemaal.
Congressen inclusief de reiskosten zijn ook maar gedeeltelijk aftrekbaar...
Ik waardeer dat je op me reageert maar wat meer informatie zou echt wel heel fijn zijn. Anders kan ik er zo weinig mee :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hydra schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:26:
[...]

Ik waardeer dat je op me reageert maar wat meer informatie zou echt wel heel fijn zijn. Anders kan ik er zo weinig mee :)
Zie hier: https://www.belastingdien...t/aftrek-zakelijke-kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Hydra schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:26:
De exacte regels (percentages, drempelbedragen) verschillen per jaar, en of je IB of VPB ondernemer bent.

De samenvatting van de regels vind je op de site van de belastingdienst.
Maar er zijn nog meer kleine lettertjes. Bijvoorbeeld als het om een prive auto gaat die van jou of een ander lid van je huishouden is, waarmee je naar het congres rijd. Dan is het aftrekbare bedrag bijvoorbeeld niet 80% van de werkelijke kosten, maar 80% van 19 cent per kilometer.

https://wetten.overheid.n...z=2022-04-01&g=2022-04-01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hydra schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:06:
[...]

Nouja, ik vind het best wel een terechte vraag. Je betaalt namelijk wel het hele jaar door die bijtelling juist omdat je die zakelijke auto ook prive gebruikt. Die betalingen stoppen ook niet in de weken dat je op vakantie bent.

Persoonlijk heb ik niet de behoefte om 't lot te tartten wat dat betreft en boek huurauto's op vakantie gewoon prive. Maar ik ben ook wel nieuwsgierig hoe de BD hier precies tegenaan kijkt.
Eens. Bronnen heb ik helaas niet meer (kan het zo 1-2-3) niet meer vinden, maar ik ben er een tijdje geleden in gedoken. Een auto van de zaak is een auto van de zaak. Of dat nou een leasewagen of een huurwagen is. Een auto die je voor de zaak op vakantie huurt is een auto van de zaak, waarover je ook bijtelling moet betalen, en dus ook gewoon privé mag rijden.

Dit is wat de BD erover zegt:
Terbeschikkingstelling van een auto aan een werknemer houdt in dat de werknemer voor kortere of langere tijd de feitelijke macht over de auto uitoefent of kan uitoefenen. Dit betekent dat de werknemer niet alleen de mogelijkheid heeft de auto te (laten) besturen, maar ook kan bepalen voor welke doeleinden hij de auto gebruikt.
Dat je in de vakantie 100% privé rijdt maakt is irrelevant. Het gaat om het totaalplaatje (per jaar). Als jij in je auto van de zaak 11 maanden per jaar alleen maar privéritjes van en naar de supermarkt rijdt, en in december naar China en terug rijdt, dan is dat ook geen enkel probleem.

Je betaalt bijtelling, daar gaat het om.

[ Voor 13% gewijzigd door Sefyu op 07-10-2022 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sefyu schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

Dit is wat de BD erover zegt:
Maar als jij een andere auto ter beschikking stelt moet daar ook bijtelling over betaald worden ( Bij een tijdelijk vervangende auto moet over die auto bijtelling betaald worden. ). Aangezien je auto thuis nog steeds gewoon ter beschikking staat zul je daar ook bijtelling over moeten betalen.

Ik denk dat een ruilauto bij gewoon onderhoud ( mits vergelijkbaar ), wel gewoon onder dezelfde auto geboekt kan worden. Immers zal dat niet zoveel uithalen, want de originele auto staat niet ter beschikking.

Maar ik heb wel eens gehad dat mijn auto een maand niet beschikbaar was door een grote schade, en de afwikkeling van de verzekering. Maar de vervangende auto werd dan ook daadwerkelijk voor de bijtelling gerekend ( en mijn andere auto natuurlijk niet ).

Als je op vakantie een auto zakelijk huurt dan mag je die prima zakelijk boeken, maar dan moet je over die auto IMHO ook gewoon bijtelling betalen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Woy schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:22:
Als je op vakantie een auto zakelijk huurt dan mag je die prima zakelijk boeken, maar dan moet je over die auto IMHO ook gewoon bijtelling betalen.
Denk niet dat je die zakelijk mag boeken.

Want je zit ook nog met de regel dat een auto die voor minder dan 10% zakelijk gebruikt wordt, verplicht privévermogen is.

Toen voor elektrische auto's de bijtelling nog 0% was, zijn er ondernemers geweest die geprobeert hebben een extra auto -voor erbij- op de zaak te zetten. Mocht niet bij gering zakelijk gebruik. ;)

https://uitspraken.rechts...id=ECLI:NL:GHARL:2021:178

[ Voor 18% gewijzigd door maxnl op 07-10-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Interessante kwestie, ik wilde namelijk een auto huren (in Nederland) voor een weekje vakantie, omdat de huidige auto wat klein "geworden" is sinds we een hond hebben :P. Maar als ik het zo lees dan is dat niet heel praktisch. Nu gaat 't "maar" om ~700 euro dus niet heel spannend, maar toch.

Aan het sparen voor de Youngtimer die ik op het oog heb :D BMW X5 E70.

Overigens zou ik, als ik vervangend vervoer nodig zou hebben, gewoon met de betreffende garage proberen af te spreken dat ze die kosten ergens in de factuur verwerken... en ondertussen lekker een auto van hun rijden tot de reparatie afgerond is.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
maxnl schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:34:
Toen voor elektrische auto's de bijtelling nog 0% was, zijn er ondernemers geweest die geprobeert hebben een extra auto -voor erbij- op de zaak te zetten. Mocht niet bij gering zakelijk gebruik. ;)

https://uitspraken.rechts...id=ECLI:NL:GHARL:2021:178
Dit gaat wel heel expliciet over een geval waar een ondernemer de boel loopt te flessen. We hebben het in dit topic over tijdelijk vervangend vervoer. Niet over een 2e auto op de balans waarbij iemand een kilometeradministratie vervalst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
TommyGun schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:40:
Overigens zou ik, als ik vervangend vervoer nodig zou hebben, gewoon met de betreffende garage proberen af te spreken dat ze die kosten ergens in de factuur verwerken... en ondertussen lekker een auto van hun rijden tot de reparatie afgerond is.
Dat is uiteindelijk ook mijn plan. Ik was vooral geinteresseerd waar nu precies de grenzen liggen. En gezien de antwoorden hier, is dat nog best een grijs gebied. Ik ben ook bang dat je als je hiermee de belastingtelefoon belt, je een "hurrrrr" antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hydra schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:55:
[...]

Dit gaat wel heel expliciet over een geval waar een ondernemer de boel loopt te flessen. We hebben het in dit topic over tijdelijk vervangend vervoer. Niet over een 2e auto op de balans waarbij iemand een kilometeradministratie vervalst.
Nou, de casus van de extra huurauto kan je toch moeilijk tijdelijk vervangend vervoer noemen (daar zit wel een grijs gebied, maar lijkt te mogen zolang je niks geks doet). Maar een huurauto op vakantie zonder enig zakelijk doel is natuurlijk helemaal geen vervangend vervoer, dat is gewoon tijdelijk een extra auto. Als je dat als arbeidsvoorwaarde krijgt als loonslaaf durf ik ook wel te stellen dat de belastingdienst dat ziet als verkapt loon, en niet dat je daar al bijtelling voor betaalt.

Online kan ik ook geen enkele bron vinden die een hint geeft dat een privé huurauto op vakantie aangemerkt kan worden als zakelijke kosten.

* Alleen dat als je hem 100% zakelijk gebruikt kan je wel de kosten kan aftrekken (logisch)
* Als je hem zakelijk gebruikt, maar ook meer dan 500KM prive moet je bijtelling betalen (over de huurauto). Ook logisch, want zelfde regels als bij een 1e auto.

Zie bijv. https://www.bc.nl/nieuws/...auto-huren-vier-tips.html en https://www.bc.nl/nieuws/...auto-huren-vier-tips.html

En laten we eerlijk zijn, met een heel klein beetje boerenverstand mag je toch ook wel bedenken dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat dit mag. Boerenverstand werkt niet altijd met belasting dingen, maar he, als je denkt dat een 100% prive uitgave zakelijk geboekt kan worden dan mag je wel met meer aankomen dan "dat heeft mijn boekhouder" ooit gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42
Hielko schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

En laten we eerlijk zijn, met een heel klein beetje boerenverstand mag je toch ook wel bedenken dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat dit mag. Boerenverstand werkt niet altijd met belasting dingen, maar he, als je denkt dat een 100% prive uitgave zakelijk geboekt kan worden dan mag je wel met meer aankomen dan "dat heeft mijn boekhouder" ooit gezegd.
Wat dat betreft ben ik niemand hier iets verplicht en deel ik puur mijn ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:06
Zijn er hier eigenlijk mensen die freelance werken als test automation engineer? Ik gok dat de meesten hier developer zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe de markt nu is voor TA’ers. Wat zijn gangbare tarieven, hoeveel opdrachten zijn er, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TommyGun schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:40:
Interessante kwestie, ik wilde namelijk een auto huren (in Nederland) voor een weekje vakantie, omdat de huidige auto wat klein "geworden" is sinds we een hond hebben :P. Maar als ik het zo lees dan is dat niet heel praktisch. Nu gaat 't "maar" om ~700 euro dus niet heel spannend, maar toch.

Aan het sparen voor de Youngtimer die ik op het oog heb :D BMW X5 E70.

Zelf had ik rond de vakantie periode tijdelijk even een zakelijke auto nodig en drie maanden shortlease gedaan. Volgens de regels >10% zakelijk gereden en in de bijtelling. Het viel mij op dat een maand shortlease vaak goedkoper was dan twee weken particuliere huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hielko schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:12:
Nou, de casus van de extra huurauto kan je toch moeilijk tijdelijk vervangend vervoer noemen (daar zit wel een grijs gebied, maar lijkt te mogen zolang je niks geks doet). Maar een huurauto op vakantie zonder enig zakelijk doel is natuurlijk helemaal geen vervangend vervoer, dat is gewoon tijdelijk een extra auto. Als je dat als arbeidsvoorwaarde krijgt als loonslaaf durf ik ook wel te stellen dat de belastingdienst dat ziet als verkapt loon, en niet dat je daar al bijtelling voor betaalt.
Ho ho; ik zeg nergens dat je geen bijtelling voor een dergelijke auto zou moeten betalen. Dat deel is m.i. simpel; als je 2 auto's 'op de balans' hebt die je prive rijdt, betaal je over beiden ook bijtelling. Het gaat me er vooral om of je het als zakelijke kosten kan rekenen en de BTW af kan trekken. Of gaat de wetgever gewoon bot zeggen dat het gewoon helemaal niet zakelijk gerekend mag worden.
Online kan ik ook geen enkele bron vinden die een hint geeft dat een privé huurauto op vakantie aangemerkt kan worden als zakelijke kosten.
Meestal is het zo dat de wetgever expliciet zegt wat niet mag, of wat je moet. Je mag niet meer dan 100km/u op de snelweg bijvoorbeeld. Je moet bijtelling betalen over een zakelijke auto die je prive rijdt. Etc. De wetgever zegt meestal niet wat je wel mag, dat is impliciet af te leiden uit wat je niet mag.
En laten we eerlijk zijn, met een heel klein beetje boerenverstand mag je toch ook wel bedenken dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat dit mag.
Ten eerste gaat dit een beetje richting beledigend, ten tweede weet ik niet of in deze tijd de uitdrukking "boerenverstand' uberhaupt nog handig is gezien hoeveel boeren bijzonder weinig verstand lijken te hebben ;)

Het is m.i. gewoon een interessante discussie omdat het juist zo'n grijs gebied is. Volgens mij zijn juist die grijze gebieden dat waar we als ZZPers vaak tegenaan lopen en niemand (ook de BD of wetgever) echt een simpel duidelijk antwoord op heeft. Ik vind het vooral dus leerzaam. Zo'n discussie doodslaan met termen als 'boerenverstand' vind ik een negatieve bijdrage.

Niks ten nadele van jou als persoon overigens, puur feedback op wat je hier zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Lixis schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:40:
Zijn er hier eigenlijk mensen die freelance werken als test automation engineer? Ik gok dat de meesten hier developer zijn, maar ik ben wel benieuwd hoe de markt nu is voor TA’ers. Wat zijn gangbare tarieven, hoeveel opdrachten zijn er, dat soort dingen.
Niet ik zelf direct maar ik heb wel ervaring met het inhuren van dit soort rollen en goeie mensen zijn echt extreem moeilijk te krijgen. Veel moeilijker dan gewoon de zoveelste Java developer. Het probleem met TA is vooral dat er maar heel weinig mensen goed genoeg kunnen programmeren om het werk te kunnen doen, maar geen interesse hebben developer te worden.

Voor een goeie TA zou ik me als lead graag hard maken om deze voor ongeveer hetzelfde tarief als een senior Java developer aan te nemen. Dan zit je tussen de 90 en 110 per uur. Maarja, dat is vooral mijn mening. Nadeel is dat je in een Market for Lemons zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hydra schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:46:
[...]

Ho ho; ik zeg nergens dat je geen bijtelling voor een dergelijke auto zou moeten betalen. Dat deel is m.i. simpel; als je 2 auto's 'op de balans' hebt die je prive rijdt, betaal je over beiden ook bijtelling. Het gaat me er vooral om of je het als zakelijke kosten kan rekenen en de BTW af kan trekken. Of gaat de wetgever gewoon bot zeggen dat het gewoon helemaal niet zakelijk gerekend mag worden.
Maar als je denkt dat je er wel bijtelling over moet betalen volgt daaruit ook dat gewoon alle andere regels van toepassing zijn, en dan moet je de auto dus ook zakelijk gebruiken voordat dat überhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

best een interessante discussie.

Een vriend van me heeft een elektrische leasauto. Maar hij kan in de zomer een leen/huur(?) auto krijgen voor de vakantie om de caravan te kunnen trekken.

Ik heb dit artikel gevonden..

Dus -extra- bijtelling is mogelijk. Klinkt op zich best logisch.

Vraag me af of (HR?) dit soort dingen even meldt aan het personeel voordat ze het aanbieden.. O-)

[ Voor 20% gewijzigd door bord4kop op 07-10-2022 13:35 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:09
Ik zit zelf sinds dit jaar als TestCo, veel vraag naar TA, maar inderdaad “hopen dat ze echt zo goed zijn als dat ze zelf zeggen”.

Tarief ligt zo tussen de 85-95 voor med-senior rollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:54

sebasd

loopt op espresso

Yup, nu 16 jaar in het vak, waarvan de laatste 8 als freelancer. Opdrachten zijn er meer dan genoeg, en als je de dozenschuivers een beetje weet te vermijden is 90 per uur inderdaad echt niet onredelijk, en bij de juiste klant kun je vast nog wel hoger komen.

Werk zul je inderdaad voorlopig heel makkelijk kunnen vinden, zeker als je ook echt iets meer kunt dan procedurele diarree schrijven. Met andere woorden, je kunt standaard OO concepten toepassen, vindt het niet eng om met een developer te praten over testbaarheid, en denkt verder dan alleen maar overal Selenium / Cypress / Playwright tegenaan gooien.

Ik zit zelf nu op 90, maar dat is wel voor een klant in de UK, en daar liggen de tarieven over het algemeen net iets lager. Wel een heel interessante klus (contract testing PoC en daarna op schaal implementeren) dus ik vind het prima zo. Ik maak het verschil wel weer goed met trainingen geven en zo.

Ik ben het wel met @Hydra eens, in die zin dat een echt goede test automation engineer heel lastig te vinden is. Die persoon moet fatsoenlijk kunnen programmeren, moet ook voldoende van software testen weten, en tegenwoordig ook minimaal een basiskennis van Git, CI, Docker en aanverwante technologie. Dat is onderhand een heel team... Geen wonder dat er een tekort is.

[ Voor 15% gewijzigd door sebasd op 07-10-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:52
Hier een TA, nu op 85. 2 jaar TA ervaring. Plus 10 jaar tester/testco.
Opdrachten genoeg, zowel binnen als buitenland (remote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:46
Sefyu schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:16:
[...]
Dat je in de vakantie 100% privé rijdt maakt is irrelevant. Het gaat om het totaalplaatje (per jaar). Als jij in je auto van de zaak 11 maanden per jaar alleen maar privéritjes van en naar de supermarkt rijdt, en in december naar China en terug rijdt, dan is dat ook geen enkel probleem.
Dat is zeker wel relevant en een probleem. Bij excessief privé gebruik kan de belastingdienst de bijtelling corrigeren naar de werkelijke verhouding tussen privé en zakelijk gebruik. Dus als je een auto 100% privé gebruikt kan de bijtelling worden gecorrigeerd naar 100%. De bewijslast hiervoor ligt wel bij de belastingdienst.
Je betaalt bijtelling, daar gaat het om.
Je betaalt een forfaitaire bijtelling. Dat mag zolang je niet excessief privé gebruik maakt van de zakelijke auto.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:02
Betreffende die auto.
Toen de mijne door een garagefout na een distributie-riem vervanging economisch total loss was (rip youngtimer :( ) heb ik de huurauto gewoon op de zaak gegooid tot ik een andere auto had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Nu we het woord youngtimer een paar keer langs komt vroeg ik me af, wat voor youngtimer hebben mensen hier? Ik moet binnenkort een nieuwe auto en zit ook te kijken of een youngtimer interessant is :)

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:40
@Rutix ik heb een Ford Focus ST uit 2006. Ik ben te verwend geraakt door lease auto's te hebben gereden dus hij staat weer te koop. Het is wel erg goedkoop een sportieve auto rijden wegens de youngtimer regeling. Ik ga niet opnieuw een youngtimer kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Rutix schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:43:
Nu we het woord youngtimer een paar keer langs komt vroeg ik me af, wat voor youngtimer hebben mensen hier? Ik moet binnenkort een nieuwe auto en zit ook te kijken of een youngtimer interessant is :)
Ik zit te kijken naar een BMW X5 (E70) uit 2007 of 2008, maar puur omdat ik nu eindelijk iets leuks wil gaan rijden :P. Met het thuiswerken maak ik misschien 10k km in een jaar, waarvan een kwart zakelijk... Dus dat het wat meer verbruikt en onderhoud nodig heeft is niet zo erg.

Voorheen Operational Lease gehad (telkens 5 jaar...), Ford Fiesta gevolgd door een Ford Focus. Goede auto's maar weinig aan natuurlijk.

Operational Lease ga ik als ZZP'er niet meer doen, vind ik te duur (aangezien je ook al zelf de brandstof moet betalen, bij een werkgever is het een ander verhaal) en aan het einde van de rit heb je zowat de cataloguswaarde betaald en heb je geen auto meer. Natuurlijk heeft het ook voordelen (zoals onderhoud), maar hoeveel ellende kun je hebben met een nieuwe auto? Dus dat zal ook wel meevallen doorgaans.

Financial Lease leek mij wel interessant maar aangezien ik op middellange termijn een hypotheek wil afsluiten is dat niet ideaal.

Blijft een nieuwe auto kopen over of een 2e hands (uit eigen zak), dus dat laatste is het geworden :P

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 08-10-2022 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:42
Hier ook 2e hands particulier. Geen youngtimer, gewoon wat nieuwer. Staat toch veelal thuis dus zie de meerwaarde niet van zakelijk. Youngtimer is wel aantrekkelijk maar is te oud, geen zin in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
Heb net een nieuwe Tucson in de lease genomen, telt dat ook? :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• figlio del comm
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:35
BMW 325d touring uit 2007 en een Mini Cooper R50 uit 2004. Rij beiden zakelijk, samen ongeveer 45K km. Kosten is een lachertje. Hiervoor altijd dure leasewagens gereden, maar geef niks (meer) om moderne wagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
ID-College schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:38:
Hier ook 2e hands particulier. Geen youngtimer, gewoon wat nieuwer. Staat toch veelal thuis dus zie de meerwaarde niet van zakelijk. Youngtimer is wel aantrekkelijk maar is te oud, geen zin in..
Hier wel wezen kijken voor een Volvo of BMW maar 15 jaar is toch wel erg lang geleden en hoewel het van buiten prima oogt is het van binnen echt ontzettend verouderd.

Voor dat ik ging ZZPen had ik wel een erg fijne Ford Focus Station maar die heeft de 15 jaar niet gehaald. Vergeleken met de V70, 3 en 5 serie van die tijd vond ik hem wel enorm ruim van binnen. Nu eenmaal gewend aan elektrisch voelt alles met versnellingen ouderwets (ook een automaat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• figlio del comm
Ik heb een 3serie (e91) uit 2007. Ik heb alleen de navigatie vervangen door een Android device. Het ziet er nu van binnen zeker niet gedateerd uit, heb ook alle opties op comfortgebied. Inclusief achteruit- en vooruitrijcamera ed. Enige waar je mee achter loopt is active cruise control, rijhulpsystemen ed. Maar dat vind ik toch 3 x niks, omdat de implementatie bij diverse merken maar matig is.
Lage kosten en een 6-cylinder-diesel-duw-in-je-rug maken echter ook veel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:11
TommyGun schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:22:
[...]
Ik zit te kijken naar een BMW X5 (E70) uit 2007 of 2008, maar puur omdat ik nu eindelijk iets leuks wil gaan rijden :P. Met het thuiswerken maak ik misschien 10k km in een jaar, waarvan een kwart zakelijk... Dus dat het wat meer verbruikt en onderhoud nodig heeft is niet zo erg.
Het klinkt als een leuk idee zo'n X5 maar je kan echt veel ellende verwachten met zo'n ding uit dat tijdperk. Bij een 3 serie heb je het al maar bij de luxere en zwaardere modellen is alles qua problemen en kosten nog eens uitvergroot.
Hetzelfde zie je bij de eerste generatie Touareg of Porsche Cayenne. Die je zie vaak voor een prikkie te koop staan, 5k bijvoorbeeld. Echter betaal je makkelijk het dubbele voor een reparatie wanneer je aan de beurt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:44
figlio del comm schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:48:
Ik heb een 3serie (e91) uit 2007. Ik heb alleen de navigatie vervangen door een Android device. Het ziet er nu van binnen zeker niet gedateerd uit, heb ook alle opties op comfortgebied. Inclusief achteruit- en vooruitrijcamera ed. Enige waar je mee achter loopt is active cruise control, rijhulpsystemen ed. Maar dat vind ik toch 3 x niks, omdat de implementatie bij diverse merken maar matig is.
Lage kosten en een 6-cylinder-diesel-duw-in-je-rug maken echter ook veel goed.
Wat ben je kwijt aan bijtelling voor zo'n ding dan?

Ik rijd al 7 jaar met een Toyota Avensis station business edition diesel uit 2007. Auto heeft alles, lederen bekleding, stoelverwarming etc etc. Kostte me 4500€ toen. Hij is nu een youngtimer en ik rijd hem nu lekker nog verder af. Hij heeft zelfs wat deukjes aan de zijkant maar ik zit daar niet mee.

Denk dat de dagwaarde zo'n duizend euro is dus een bijtelling zo van niks haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

retoohs schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

Het klinkt als een leuk idee zo'n X5 maar je kan echt veel ellende verwachten met zo'n ding uit dat tijdperk. Bij een 3 serie heb je het al maar bij de luxere en zwaardere modellen is alles qua problemen en kosten nog eens uitvergroot.
Hetzelfde zie je bij de eerste generatie Touareg of Porsche Cayenne. Die je zie vaak voor een prikkie te koop staan, 5k bijvoorbeeld. Echter betaal je makkelijk het dubbele voor een reparatie wanneer je aan de beurt bent.
I know, speuren naar een nette met historie. En dan heb je nog geen garanties maar goed, we gaan het wel zien :)

Overigens gaan die voor 15-20k momenteel...

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 08-10-2022 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• figlio del comm
vortexnl1982 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:17:
[...]

Wat ben je kwijt aan bijtelling voor zo'n ding dan?

Ik rijd al 7 jaar met een Toyota Avensis station business edition diesel uit 2007. Auto heeft alles, lederen bekleding, stoelverwarming etc etc. Kostte me 4500€ toen. Hij is nu een youngtimer en ik rijd hem nu lekker nog verder af. Hij heeft zelfs wat deukjes aan de zijkant maar ik zit daar niet mee.

Denk dat de dagwaarde zo'n duizend euro is dus een bijtelling zo van niks haha
35% van de dagwaarde. Plus aan eind van het jaar de 1,5% van de catalogusprijs vanwege BTW voor privégebruik. Opgeteld ongeveer 125 euro netto per maand privé. Verder alle kosten zakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

figlio del comm schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:42:
[...]

35% van de dagwaarde. Plus aan eind van het jaar de 1,5% van de catalogusprijs vanwege BTW voor privégebruik. Opgeteld ongeveer 125 euro netto per maand privé. Verder alle kosten zakelijk.
Daarom. Het kost geen drol en je hebt een lekkere full option 6 cilinder onder je kont :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 13:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TommyGun schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:38:
[...]

Daarom. Het kost geen drol en je hebt een lekkere full option 6 cilinder onder je kont :9~
In nl rijden maar heeeeeel weinig full options auto’s.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:46
Ik heb een BMW 525i Executive Lounge uit 2005. Prachtige auto die er niet gedateerd uit ziet, maar helaas alleen maar gedoe met de motor. Al met al zoveel kosten gehad het afgelopen jaar dat ik financieel gezien net zo goed een Tesla Model Y had kunnen kopen.

Hij gaat er dus uit deze maand. En dan probeer ik nog één keer een youngtimer. Dit keer een Toyota Avensis of Carolla Verso. Iets veiligere opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:46
Een E92 6-in-lijn :) privé, niet zakelijk

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
TommyGun schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:38:
[...]

Hiervoor een skoda gehad uit 2004. Fijne kar hoor maar ik kwam van een lease waar ik gewoon bijna 1000km met een tank reed. Die oude karren zijn niet altijd even zuinig en met de huidige brandstofprijzen vond ik het vrij prijzig allemaal.. ding ging 2x zo snel leeg als m'n huidige iig.. ook wat waard, niet elke 2 weken aan de pomp te hoeven staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:51
TommyGun schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:22:
[...]

Voorheen Operational Lease gehad (telkens 5 jaar...), Ford Fiesta gevolgd door een Ford Focus. Goede auto's maar weinig aan natuurlijk.

Operational Lease ga ik als ZZP'er niet meer doen, vind ik te duur (aangezien je ook al zelf de brandstof moet betalen, bij een werkgever is het een ander verhaal) en aan het einde van de rit heb je zowat de cataloguswaarde betaald en heb je geen auto meer. Natuurlijk heeft het ook voordelen (zoals onderhoud), maar hoeveel ellende kun je hebben met een nieuwe auto? Dus dat zal ook wel meevallen doorgaans.

Financial Lease leek mij wel interessant maar aangezien ik op middellange termijn een hypotheek wil afsluiten is dat niet ideaal.

Blijft een nieuwe auto kopen over of een 2e hands (uit eigen zak), dus dat laatste is het geworden :P
Ik zit ook weleens met een schuin oog naar een X5 / XC90 te loeren. Wegenbelasting staat me tegen. dikke 200/250 euro per maand, ook al is het gewoon zakelijk te boeken, vind ik te gek.
Als ik zoiets zou kopen, zet ik hem op grijs kenteken. Ombouw kost ongeveer 2000 - 2500 euro, dat "verdien" je in n dik jaar terug met het verschil in wegenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:18
Hoe ervaren een jullie de krapte in de markt mbt tarieven en recruiters? Ik heb niks te klagen met bijna 100 euro per uur maar door een recent verhaal van iemand met soort gelijke functie krijg ik het gevoel dat de spanning enorm omhoog schiet.

Deze persoon werd voorgesteld bij een klant door een recruiter voor een bedrag van 105 geloof ik. Hij kreeg later en belletje van een andere recruiter die aangaf hem daar ook te kunnen plaatsen voor 110. Waar misschien 115 zelfs ook nog mogelijk was geweest. Dit gaat om cloud engineer rol. Ik heb het gevoel dat de recruiters met minder fee genoegen nemen omdat ze bijna niet kunnen vinden en dat de tarieven omhoog kunnen. Het zal mij niet verbazen dat volgend jaar de tarieven zo maar in eens minimaal de inflatie hebben gevolgd en zelfs veel meer. Maar we praten hier over bijna een stijging van 20%.

Aan de andere kant vernam ik ook wel dat dit soort tarieven niet voor alle opdrachtgevers in het budget vallen. Dus wellicht dat die ene opdrachtgever zo omhoog zit dat ze bereid zijn meer te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
mannowlahn schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:46:
Hoe ervaren een jullie de krapte in de markt mbt tarieven en recruiters? Ik heb niks te klagen met bijna 100 euro per uur maar door een recent verhaal van iemand met soort gelijke functie krijg ik het gevoel dat de spanning enorm omhoog schiet.

Deze persoon werd voorgesteld bij een klant door een recruiter voor een bedrag van 105 geloof ik. Hij kreeg later en belletje van een andere recruiter die aangaf hem daar ook te kunnen plaatsen voor 110. Waar misschien 115 zelfs ook nog mogelijk was geweest. Dit gaat om cloud engineer rol. Ik heb het gevoel dat de recruiters met minder fee genoegen nemen omdat ze bijna niet kunnen vinden en dat de tarieven omhoog kunnen. Het zal mij niet verbazen dat volgend jaar de tarieven zo maar in eens minimaal de inflatie hebben gevolgd en zelfs veel meer. Maar we praten hier over bijna een stijging van 20%.

Aan de andere kant vernam ik ook wel dat dit soort tarieven niet voor alle opdrachtgevers in het budget vallen. Dus wellicht dat die ene opdrachtgever zo omhoog zit dat ze bereid zijn meer te betalen.
Nja, 110, 115 zijn gewoon normale tarieven.
Ik ga zelf niet voor een stuk minder zitten iig, die marge gaat toch alleen maar naar een tussenpersoon en dat heeft vaak weinig met de markt te maken.. Hier zitten mensen echt goedkoop vind ik. Ik zat na 2 jaar detachering al op 85 en kon nog helemaal niets (nota bene praten we dan nog over 8 jaar terug ook, je kan nu niet stellen dat alles goedkoper is geworden iig). Onder de 100 ga ik sowieso niet zitten, dan zoeken ze maar verder..

Even los van het feit dat het principieel is, hangen de recruiters toch niet op. Zodra ze merken dat je wilt ophangen zakken ze ter plekke onder het mom van: beter iets dan niets.. Maarja, in deze markt kan dat (nog)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Schmitzel schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:40:
[...]
Waar zoek/vind je deze remote opdrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Schmitzel schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

Dat valt mij nog iets tegen, ga donderdag op gesprek voor 90 euro. Al moet ik wel de kar gaan trekken qua testautomatisering naast zelf automatiseren.
sebasd schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:48:
[...]

Ik ben het wel met @Hydra eens, in die zin dat een echt goede test automation engineer heel lastig te vinden is. Die persoon moet fatsoenlijk kunnen programmeren, moet ook voldoende van software testen weten, en tegenwoordig ook minimaal een basiskennis van Git, CI, Docker en aanverwante technologie. Dat is onderhand een heel team... Geen wonder dat er een tekort is.
In al mijn jaren moest ik met mijn handjes van de pipelines afblijven. Daar waren hele afdelingen voor, snap het op zich wel, het is alleen zo jammer dat je die kennis dan niet kan opdoen.

[ Voor 45% gewijzigd door Loev op 09-10-2022 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:54

sebasd

loopt op espresso

Loev schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Dat valt mij nog iets tegen, ga donderdag op gesprek voor 90 euro. Al moet ik wel de kar gaan trekken qua testautomatisering naast zelf automatiseren.
Dat zijn juist de leukste klussen, en eigenlijk de enige die ik nog aanneem. Puur productie draaien qua tests schrijven, ik coach / train liever anderen om dat te doen. Als externe ook een stuk duurzamer.
In al mijn jaren moest ik met mijn handjes van de pipelines afblijven. Daar waren hele afdelingen voor, snap het op zich wel, het is alleen zo jammer dat je die kennis dan niet kan opdoen.
Zonde ja. Lekker DevOps ook, een afdeling pipelines :) Heeft mijn huidige klant ook, lekker als we net druk zijn om contract testing aan die pipelines te gaan toevoegen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
figlio del comm schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:48:
Enige waar je mee achter loopt is active cruise control, rijhulpsystemen ed. Maar dat vind ik toch 3 x niks, omdat de implementatie bij diverse merken maar matig is.
Oh grappig. Zoals ik meldde staat m'n V70 uit 2003 nu bij de garage omdat alle motorolie eruit loopt, en heb als tijdelijke auto een nieuwe XC40 meegekregen. An sich een mooi ding hoor, maar de adaptive cruise control vind ik echt helemaal niks, en je hebt ook geen 'gewone' cruise control. Hij gaat echt al een halve kilometer van te voren afremmen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Ben je dus continue bezig gas bij te geven.

M'n V70 is dan wel een oud bakkie (met cassette speler!) maar ik vind 'em eigenlijk wel gewoon heel fijn rijden. De volgende auto wordt wel weer een youngtimer, een V70 of een XC90.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 15:38
c-nan schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 08:40:
Een E92 6-in-lijn :) privé, niet zakelijk
Hier een e91 330i, prive. Prachtige auto die fantastisch rijdt. Ik rij gelukkig weinig kilometers, heb nog echt geen idee wat de volgende wordt. Cockpit functies zijn inderdaad wat gedateerd, maar heb een mooie magsafe telefoonhouder waardoor de telefoon veel funties overneemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichieB
@Hydra Let wel op de de V70 uit 2003 die je rijdt nog een echte Zweedse bolide is op het P2 platform. Vanaf 2008 werd de V70 gebouw met voornamelijk Ford componenten en werd het een compleet andere auto. Die zou ik echt vermijden ook al worden die straks ook 15 jaar oud.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:51
coldasice schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:54:
[...]

Hier een e91 330i, prive. Prachtige auto die fantastisch rijdt. Ik rij gelukkig weinig kilometers, heb nog echt geen idee wat de volgende wordt. Cockpit functies zijn inderdaad wat gedateerd, maar heb een mooie magsafe telefoonhouder waardoor de telefoon veel funties overneemt.
Een hoop BMW rijders hier :). Hier een E61 530d uit 2004. Een fijne reisauto met een lekkere 6 cylinder brom. Helaas was ik zelf ook 'aan de beurt' qua onderhoud. Automaat gespoeld/achteras gereviseerd etc. Ik had zelf gehoopt dat het grote onderhoud wat langer uit bleef, vanwege de relatief lage kilometerstand.

Maar eigenlijk praktisch is het een liefhebberij die ik grotendeels zakelijk kan bekostigen. Maar ik ben me er nu wel meer van bewust dat de vooruitstrevende techniek van 15 jaar geleden, nu aardig kwetsbaar en vooral kostbaar is om te vervangen/repareren. Ik heb wel zitten rekenen om hem weer in te ruilen om wat anders, maar als je eenmaal flinke kosten hebt gehad, dan hoop je dat de volgende kostenpost even uit blijft.

Aan de andere kant, de bijtelling die je 'bespaart' ten opzichte van een jongere auto, die zou je eigenlijk van de onderhouds kosten moeten aftrekken om een 'eerlijk' beeld te krijgen van de complete kosten ten opzichte van een niet YT.

Bottemline: Als ik goedkoop had willen rijden, had ik beter een tandem kunnen kopen en mijn vrouw laten fietsen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wuppie007 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:45:

Aan de andere kant, de bijtelling die je 'bespaart' ten opzichte van een jongere auto, die zou je eigenlijk van de onderhouds kosten moeten aftrekken om een 'eerlijk' beeld te krijgen van de complete kosten ten opzichte van een niet YT.
Inderdaad, de bejaarde X5 waar het mee begon is volgens mij prima in staat om in vijf jaar tijd net zo veel te kosten als een hagelnieuwe in de lease. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Rutix schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:43:
Heb diverse auto 's zakelijk/privé gereden:

Ik ben de auto 's vaak snel zat :P

Hier een lijstje sinds 2016
V60 hybrid: heerlijk vlotte wagen, weinig gezeik: zakelijk: €150,- p/mnd bijtelling; €500 totaal p/mnd
BMW 525d: fijne wagen, heerlijke 6 cylinder diesel (total loss) privé ~€600 totaal p/mnd
Jaguar S-type; erg fijne kar, maar 6 heel dorstige cylinders (en ineens allemaal problemen) privé ~€700 totaal p/mnd
Passat Hybrid: überrelaxed rijden met automatische sturen en adaptavive cruise control; zakelijk: €125 bijtelling en ~€450 totaal p/mnd
BMW 3 serie: mooie auto; problemen met de motor: privé €500 totaal p/mnd
BMW 535D prachtkar! Minstens 350Pk en alle opties.. catalogusprijs €104.000.. dus privé O-) totaal €800 p/mnd
Deze auto was echt heerlijk, maar €200 wegenbelasting, €104 verzekering, diesel die erdoor ging met 1:8 en dan de dure onderhoud etc. toch vrij onbetaalbaar.

Nu al een tijdje een; Skoda Superb (2019) op benzine: zakelijk: €300,- bijtelling en kost me totaal minder dan €500,- p/mnd
Deze bevalt uitstekend eigenlijk..

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apjuh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-07 11:01
Hier ook een TA met 10 jaar ervaring. Ik zit nu op 93 euro, maar merk steeds vaker dat tarieven voor seniors richting en over de 100 euro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Vraagje:
hebben meer mensen last van achterstand in de verwerking bij/van Headfirst?

Ik heb namelijk nog steeds geen goedkeuring urenstaat. En dus ook geen factuurvoorstel gehad. Deze is door de opdrachtgever vorige week verstuurd.

Normaal gesproken -en volgens contract- duurt dat maximaal 24uur en factuurvoorstel idem. Die komt dan ook altijd om 17:55 (+ of - 5 minuten) binnen :z

En ja; uiteraard al gemaild en gebeld.. maar ja; de keren dat je daadwerkelijk iemand te spreken krijgt bij HF is exact ... 0 :F

| Security Management |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RichieB
bord4kop schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:20:
Vraagje:

Ik heb namelijk nog steeds geen goedkeuring urenstaat. En dus ook geen factuurvoorstel gehad. Deze is door de opdrachtgever vorige week verstuurd.
[...]
Ik wil geen paniek zaaien, maar voorkom dat je in een Corso/TCP[1] scenario terecht komt: blijf er achter aan gaan totdat het geld op je rekening staat. Desnoods elke dag bellen. Uiteraard gaat de betaaltermijn nu lopen op het moment dat jij je urenstaat hebt ingediend. Vertragingen die zij intern veroorzaken zijn niet jouw probleem. Meld ook bij de eindklant dat dit speelt en dat als het niet snel wordt opgelost je niet meer komt.

[1]: In het verleden is gebleken: tussenpersonen in problemen betalen de assertieve ZZP-ers als eerst. De makke schaapjes kunnen uiteindelijk fluiten naar hun geld.

[ Voor 15% gewijzigd door RichieB op 10-10-2022 09:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Vraagje:

Normaal gesproken -en volgens contract- duurt dat maximaal 24uur en factuurvoorstel idem. Die komt dan ook altijd om 17:55 (+ of - 5 minuten) binnen :z

En ja; uiteraard al gemaild en gebeld.. maar ja; de keren dat je daadwerkelijk iemand te spreken krijgt bij HF is exact ... 0 :F
Ik zit niet via HF, maar ik zou ze gewoon in gebreke stellen, want ze komen hun contract niet na. Dan ook de klant op de hoogte stellen dat als het niet snel geregeld is je de dienstverlening op gaat schorten. Dan kan de klant ook nog even HF onder druk zetten. Dit soort dingen regelen is het enige bestaansrecht voor partijen als HF, dus dan moeten ze dat ook gewoon op orde hebben.

Tevens zou ik meteen melden dat je de betalingstermijn in gaat korten wegens niet nakomen van de overeenkomst om zo te compenseren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 10-10-2022 10:00 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Vraagje:

Ik heb dit ook wel eens, vooral als mijn urenstaat 'te laat' is goedgekeurd door de inhurende manager (na dinsdag 12:00). Het lijkt erop als HF 1x week een batch runt om die rekeningen te maken: zijn je uren te laat binnen dan gaan ze de volgende run mee. Niet heel flexibel, wel heel consequent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-09 15:04
Hydra schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:07:
[...]

Oh grappig. Zoals ik meldde staat m'n V70 uit 2003 nu bij de garage omdat alle motorolie eruit loopt, en heb als tijdelijke auto een nieuwe XC40 meegekregen. An sich een mooi ding hoor, maar de adaptive cruise control vind ik echt helemaal niks, en je hebt ook geen 'gewone' cruise control. Hij gaat echt al een halve kilometer van te voren afremmen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Ben je dus continue bezig gas bij te geven.

M'n V70 is dan wel een oud bakkie (met cassette speler!) maar ik vind 'em eigenlijk wel gewoon heel fijn rijden. De volgende auto wordt wel weer een youngtimer, een V70 of een XC90.
Offtopic tipje, mocht je afscheid moeten nemen van je 2003 V70: de "nieuwe" Volvo XC70 is onlangs youngtimer geworden. Betreft dan de 3.2 AWD die ergens in 2007 voor het eerst op kenteken werden gezet.

https://www.autoweek.nl/a...olvo-xc70-3-2-awd-summum/

Kom zelf van de "oude" XC70 (D5) af en heb die (met wat pijn in het hart) onlangs ingeruild voor zo'n 3.2 AWD. Wederom een geweldige kar met alles erop en eraan. Zelfs te vinden met adaptive cruise control. :P Wel een atmosferisch (dus turboloos) blok. Ik vind dat persoonlijk helemaal prima en past ook wel bij het karakter van de auto, maar je moet er van houden.

Denk overigens dat ook de V70 rond die jaargang wel vernieuwd is, maar daar ben ik niet zo in thuis. Ik heb specifiek gekeken naar XC70's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:42
Hmm, ik had ook een leuke met HF dit weekend. Ik ontving van hen het factuurvoorstel, stuur als antwoord mijn factuur, waarop ze antwoorden "elaas kunnen wij bijgesloten factuur niet in behandeling nemen, omdat wij de gefactureerde uren nog niet hebben ontvangen van de opdrachtgever. "

Ehhh, het factuurvoorstel hebben zij opgesteld op basis van de uren uit het systeem van de opdrachtgever. Dussseeehhhh :D

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
Rij hier nog twee jaar een Tesla model 3 met gelukkig 4% bijtelling. Zit echter al een jaar volledig remote te werken, echt heerlijk maar qua kilometers rij ik zakelijk eigen nihil.

Over twee jaar maar eens kijken wat ik ga doen. Dure auto in de lease is zonde. Hoewel ik dan misschien wel op een opdracht zit die wat meer hybride is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wackmack schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:53:
Rij hier nog twee jaar een Tesla model 3 met gelukkig 4% bijtelling. Zit echter al een jaar volledig remote te werken, echt heerlijk maar qua kilometers rij ik zakelijk eigen nihil.

Over twee jaar maar eens kijken wat ik ga doen. Dure auto in de lease is zonde. Hoewel ik dan misschien wel op een opdracht zit die wat meer hybride is.
Mijn model S gaat er in Februari uit. Nooit meer een Tesla!

Ik haal wel een e-Up! in de financial lease, die ik daarna overneem en volledig uitrijdt. Dat wordt mijn auto voor de komende tig jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eternia16
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 14:55
Ik moet zeggen dat ik gewoon een bescheiden Hyundai i10 lease. Niet meer halen dan nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
wuppie007 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:45:
[...]

Een hoop BMW rijders hier :). Hier een E61 530d uit 2004. Een fijne reisauto met een lekkere 6 cylinder brom. Helaas was ik zelf ook 'aan de beurt' qua onderhoud. Automaat gespoeld/achteras gereviseerd etc. Ik had zelf gehoopt dat het grote onderhoud wat langer uit bleef, vanwege de relatief lage kilometerstand.
Ik heb ook een tijd in een oude BMW gereden. In die tijd heb ik veel geleerd over auto's, vooral wat er allemaal kapot aan kan gaan :*) . Ook al valt de kilometerstand nog mee, alles wat van plastic en rubber is wordt broos of raakt uitgedroogd door ouderdom. Een goed motorblok van BMW kan echt lang mee gaan. Alleen alles wat er om heen zit gaat vanzelf een keer kapot. Systemen voor koelvloeistof en luchtinlaat, dynamo, waterpomp, radiator, brandstofpomp, noem maar op. Dan heb je ook nog alle rubbers in het onderstel.
Vaak zijn het kleine dingetjes, waarbij je toch altijd voor een reparatie kiest ipv hem de deur uit te doen. Maar onderstussen sta je wel elke 2 maanden bij de garage. Vooral het gedoe en de onvoorspelbaarheid ga je dan echt zat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
Liegebeest schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Mijn model S gaat er in Februari uit. Nooit meer een Tesla!

Ik haal wel een e-Up! in de financial lease, die ik daarna overneem en volledig uitrijdt. Dat wordt mijn auto voor de komende tig jaren.
Zo, dat is een aardige overgang, van een Tesla naar een E-Up. Tesla hier ook wel is wat gedoe gehad. Tijdens de wintersport werkte er geen één Supercharger meer, pfff.

Gelukkig goed gekomen. Misschien is een young timer ook wel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Wat youngtimers betreft is een v50 ook nog vrij modern. Ik heb afwisselend een nieuwe v40, oude v50 en nieuwe v40 gehad en als ik eerlijk ben rijdt die v50 grofweg hetzelfde.afgezien van de motor, een 1.8 benzine is niet zo'n aanrader

[ Voor 16% gewijzigd door Yucon op 10-10-2022 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:32
Bakkenist schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Denk overigens dat ook de V70 rond die jaargang wel vernieuwd is, maar daar ben ik niet zo in thuis. Ik heb specifiek gekeken naar XC70's.
Ik heb toevallig vorige week een v70 Type III gekocht. Die zijn geleverd vanaf 2007 dus recent als youngtimer aan te schaffen. Mondeo onderstel en een oerdegelijke 5 cilinder van Volvo. Ik reed daarvoor een BMW 525i maar heeft bij de 2 laatste vakanties wel wat spanning opgeleverd omdat die vlak ervoor of op vakantie stuk ging.

Als ik de m'n monteur moet geloven is de Volvo veel betrouwbaarder. Als dat niet zo blijkt wordt het snel een jonger model als primaire auto en misschien alleen nog een youngtimer als 2e auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Over youngtimes gesproken, zou dit te verantwoorden zijn? :+
https://www.mobile.de/nl/.../pg:vipcar/346759132.html

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gooi em in de verhuur als sidebusiness en rollen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Ik heb t ook overwogen, youngtimer dan, maar het is wel altijd wat met die oudere auto's vond ik. Het is financieel aantrekkelijk als er niets is, maar niet meer dan dat. En t brandstofgebruik daar gelaten, want dat is helemaal niet grappig. Even ervanuitgaande dat je een beetje auto koopt.

Her was voor mij de reden m weg te doen. Tis even slikken de btw maar eenmaal voor de deur kost ie mij 120 per maand, en dan brandstof. 1x per jaar controle en daar komt zelden wat uit, alleen de standaard dingen.. verder bijzonder zuinig, wat altijd een pre is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry77
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:34
RichieB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:03:
@Hydra Let wel op de de V70 uit 2003 die je rijdt nog een echte Zweedse bolide is op het P2 platform. Vanaf 2008 werd de V70 gebouw met voornamelijk Ford componenten en werd het een compleet andere auto. Die zou ik echt vermijden ook al worden die straks ook 15 jaar oud.
Nog erger, de eco-modellen van het laatste model rijden met een PSA motor :r

Kwam ik achter toen ik mijn 508 wilde inruilen voor een V70. Je moet echt doeken naar 5 cil. van Volvo zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
ID-College schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:53:
Ik heb t ook overwogen, youngtimer dan, maar het is wel altijd wat met die oudere auto's vond ik. Het is financieel aantrekkelijk als er niets is, maar niet meer dan dat.
Nouja, het is financieel wel heel aantrekkelijk, en je brandstof en reparaties zijn BTW-loos (ish) en van de winst aftrekbaar. Zo'n reparatie van 1400 euro doet pijn, maar als je dat meetelt al een heel stuk minder.

Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik lig van de kosten niet zozeer wakker. Het is alleen meer dat ik het lastig vind dat ik de auto niet zo vertrouw.

Overigens heb ik deze V70 in 2018 aangeschaft voor z'n 5k ofzo. Het is er wel eentje die enorm laag in de prijs zat, dus daar betaal ik nu voor denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• figlio del comm
Volgens mij is de kans dat je met een 5 jaar oude auto wat krijgt, net zo groot als eentje van 15 jaar. Vraag het de VW TSI-rijders of de Peugeot THP-rijders maar, om een willekeurig voorbeeld te noemen. Daarnaast: alles staat en valt met onderhoud en hoe er mee omgegaan is (historie, boekjes etc!). Ik heb bewust een auto van een bepaald type met een bepaalde motorisering genomen. Ook met meer dan 250.000. Alle grote zaken zijn dan al een keer langsgekomen en uitgedroogde rubbers en slangen zijn vervangen. Versleten kettingen, kettinggeleiders etc etc.
Ik reken met 250 euro per maand onderhoud
Ik rij gemiddeld 1:16,5 op diesel en dat vind ik een prima score.
Auto kost aan bedrijfskosten 775 euro per maand. Mijn privé bijtelling 125 euro. Ik rij er 40.000 km/jaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

vast wel :P

En je kan hem zakelijk kopen ook nog (bruto prijs)!

Gewoon een rijdend kantoor van maken :+

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bakkenist schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:41:
Offtopic tipje, mocht je afscheid moeten nemen van je 2003 V70: de "nieuwe" Volvo XC70 is onlangs youngtimer geworden. Betreft dan de 3.2 AWD die ergens in 2007 voor het eerst op kenteken werden gezet.

https://www.autoweek.nl/a...olvo-xc70-3-2-awd-summum/
Goeie. Thanks. Ik vond zowel de XC70 als 'nieuwe' V70 als de XC90 gewoon hele mooie auto's. Altijd al iets met Volvo's gehad :)

Overigens verwacht ik dat m'n volgende auto meteen de laatste benzine auto gaat worden. Zou me ook niks verbazen als over een tijdje nieuwe regels gaan komen wat betreft het zakelijk rijden van benzine auto's die ook invloed gaat hebben op de YT regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Yucon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:28:
Wat youngtimers betreft is een v50 ook nog vrij modern.
Vind 'em iets te klein. Kinderen en aanverwante meuk nemen veel ruimte in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Hydra schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Nouja, het is financieel wel heel aantrekkelijk, en je brandstof en reparaties zijn BTW-loos (ish) en van de winst aftrekbaar. Zo'n reparatie van 1400 euro doet pijn, maar als je dat meetelt al een heel stuk minder.

Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik lig van de kosten niet zozeer wakker. Het is alleen meer dat ik het lastig vind dat ik de auto niet zo vertrouw.

Overigens heb ik deze V70 in 2018 aangeschaft voor z'n 5k ofzo. Het is er wel eentje die enorm laag in de prijs zat, dus daar betaal ik nu voor denk ik.
Voor mij had het ook wat praktische redenen.. Ik heb nu een kleine en we hebben nog grote vakantieplannen, dus vond betrouwbaarheid daarom ook wel meetellen.. Met de vorige die ik had durfde ik iig een eurotrip te doen, daarvoor kon ik zowat prive vliegen als ik zag wat dat ding er doorheen jaste in een paar uur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 13-09 12:01
Hier een Volvo V90 (2018). Super fijne bak, zeker met twee jonge kinderen (2 en 4). Rijd fantastisch en nog elke dag zeer gelukkig mee! Of nouja, zeer gelukkig mee als ik hem op de oprit zie staan :P
Hij staat tegenwoordig nu zo ongeveer 5-6 dagen per week stil sinds we zijn verhuisd. Nu doen we bijna alles met de (bak)fiets, behalve die ene keer per week met de auto naar de klant.
Begin 2020 gekocht, toen deels met een private finance gefinancierd, deels inruil en toen er een nieuwe hypotheek kwam weer vervroegd afgelost. Kost mij nu zo ongeveer 160 euro per maand aan verzekering en wegenbelasting.
Kan wel flink benzine slurpen..Toch een klein een beetje aan het rondkijken voor een hybride auto zodat we goedkoper rondrijden. Een hybride v90 is welkom :9

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retoohs
figlio del comm schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:15:
Volgens mij is de kans dat je met een 5 jaar oude auto wat krijgt, net zo groot als eentje van 15 jaar. Vraag het de VW TSI-rijders of de Peugeot THP-rijders maar.
Er zijn auto's met slechte blokken maar na 5 jaar is het wel bekend dat je die niet moet hebben. Zoals de VAG TSI van voor 2014 inderdaad. Alle fabrikanten maken wel eens een mispeer, zelf Toyota.
Maar de statement dat een 15 jaar oude auto net zo betrouwbaar is als een 5 jaar oude auto is echt onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
15 jaar is in auto wereld een beetje het omslagpunt geweest betreffend hoe betrouwbaar wil je een auto maken in plaats van hoe betrouwbaar kán je hem maken. Daarnaast helpen de continue verscherping van emmissie-eisen ook niet voor de betrouwbaarheid.

Over betrouwbaarheid gesproken; vanochtend ben ik sinds jaren met de trein (naar mijn werk gegaan)! :+ Omdat ik geen zakelijke auto hebt kost parkeren meer dan een taxi. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Wackmack schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:15:
[...]
Zo, dat is een aardige overgang, van een Tesla naar een E-Up. Tesla hier ook wel is wat gedoe gehad. Tijdens de wintersport werkte er geen één Supercharger meer, pfff.

Gelukkig goed gekomen. Misschien is een young timer ook wel mooi!
Voor mij hoeft het allemaal niet zo duur, die Tesla was eigenlijk een slecht idee van begin af aan. En voor het gezin op vakantie hoeft't ook niet meer, nu mijn vrouw d'r Niro heeft. Hele fijne auto dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ben zelf ook aan het overwegen om een youngtimer erbij te nemen.

Heb nu een Tesla die nog een paar maanden volledig 4% bijgeteld kan worden (komt uit 2018), daarna wordt het zakelijk een héél duur grapje. Die gaat dan dus naar privé (bij een B.V. kan dat gemakkelijker).

Een "leuke" auto zakelijk rijden als youngtimer vind ik wel interessant, je hebt dan nog steeds een zakelijke auto op de balans – die je weliswaar dan niet dagelijks zult gebruiken, daar zal die Tesla dan voor gebruikt worden – en waarmee je wel zakelijk wat kosten kan maken met een leuke auto. Denk dan aan de snelle Audi's of BMW's uit 2007/8.

Dat doe je natuurlijk alleen als je liefhebber bent (moi :D), en niet zozeer dat het fiscaal nu enorm interessant is.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonaldHeirbaut
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:54
Grappig. Ben ik de enige die erover denkt om helemaal geen auto meer te nemen als de huidige overleden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:46
RomeoJ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:18:
Ben zelf ook aan het overwegen om een youngtimer erbij te nemen.

Heb nu een Tesla die nog een paar maanden volledig 4% bijgeteld kan worden (komt uit 2018), daarna wordt het zakelijk een héél duur grapje. Die gaat dan dus naar privé (bij een B.V. kan dat gemakkelijker).

Een "leuke" auto zakelijk rijden als youngtimer vind ik wel interessant, je hebt dan nog steeds een zakelijke auto op de balans – die je weliswaar dan niet dagelijks zult gebruiken, daar zal die Tesla dan voor gebruikt worden – en waarmee je wel zakelijk wat kosten kan maken met een leuke auto. Denk dan aan de snelle Audi's of BMW's uit 2007/8.

Dat doe je natuurlijk alleen als je liefhebber bent (moi :D), en niet zozeer dat het fiscaal nu enorm interessant is.
Er zijn alleen niet echt fraaie modellen geproduceerd in 2007-2008.

De 1-serie vind ik sowieso al niks. De 3-serie PFL is echt een no-go, de LCI is wel mooi maar die zijn pas goed verkrijgbaar vanaf 2009. De 5-serie facelift zou misschien kunnen.
Of je bedoelt een M model, maar dan loop je alsnog leeg op de bijtelling :D

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
RonaldHeirbaut schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:25:
Grappig. Ben ik de enige die erover denkt om helemaal geen auto meer te nemen als de huidige overleden is?
Dat is alleen een optie als je in (de buurt van) een stad woont, of andere hoogwaardige OV hebt. Spoiler: in het Brabantse platteland kom je niet ver zonder.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 16:42
Misschien een topic maken op het mobiliteit-subforum voor youngtimers?

Ik zal vast niet de enige freelancer zijn die compleet ongeboeid is door auto's.

Het zijn rollende dozen waar je in kan, en als het kapot is koop ik een nieuwe. Verder interesseert het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
c-nan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:31:
[...]

De 1-serie vind ik sowieso al niks. De 3-serie PFL is echt een no-go, de LCI is wel mooi maar die zijn pas goed verkrijgbaar vanaf 2009. De 5-serie facelift zou misschien kunnen.
Of je bedoelt een M model, maar dan loop je alsnog leeg op de bijtelling :D
Mercedes C klasse is dan net de nieuwe serie, misschien nog even half jaartje wachten dan zijn er vast iets meer te krijgen.
Ik rij m zelf ook al aantal jaar en bevalt erg goed.

https://www.autowereld.nl.../200-k-37163548/foto.html

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 10-10-2022 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
Ernemmer schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:19:
[...]

Mercedes C klasse is dan net de nieuwe serie, misschien nog even half jaartje wachten dan zijn er vast iets meer te krijgen.
Ik rij m zelf ook al aantal jaar en bevalt erg goed.

https://www.autowereld.nl.../200-k-37163548/foto.html
Kan aan mij liggen maar dat interieur ziet eruit alsof je naar 2000 wordt gegooid :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ID-College schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Kan aan mij liggen maar dat interieur ziet eruit alsof je naar 2000 wordt gegooid :D
Je bedoelt degelijk zonder poespas 😃 smaken verschillen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:20
Hmmbob schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:14:
[...]

Dat is alleen een optie als je in (de buurt van) een stad woont, of andere hoogwaardige OV hebt. Spoiler: in het Brabantse platteland kom je niet ver zonder.
Ik werk al jaren volledig remote. Auto’s van de zaak heb ik niet nodig. Het geld wat ik hierdoor bespaar zakelijk keer ik uit, procentueel gezien veel voordeliger dan een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Orangelights23 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:43:
[...]

Ik werk al jaren volledig remote. Auto’s van de zaak heb ik niet nodig. Het geld wat ik hierdoor bespaar zakelijk keer ik uit, procentueel gezien veel voordeliger dan een auto.
Ik zou't graag willen, maar heb d'r moeite mee om daar klanten voor te vinden. Dan maar hybride werken, maar idd met het OV en fiets... of misschien ipv die e-Up! dan een greenwheels ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mithras1
  • Laatst online: 15:31
Ik gebruik regelmatig een Sixt share auto om van Den Haag naar mijn klant in Amsterdam te rijden, geen parkeerkosten en het is maar net iets duurder dan de trein. De truuk is dat je die in een ander verzorgingsgebied achter mag laten voor 5 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ja, die hebben we hier dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
mithras1 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:25:
Ik gebruik regelmatig een Sixt share auto om van Den Haag naar mijn klant in Amsterdam te rijden, geen parkeerkosten en het is maar net iets duurder dan de trein. De truuk is dat je die in een ander verzorgingsgebied achter mag laten voor 5 euro extra.
Hetzelfde doe ik wel eens met een elektrische fiets of brommer (heet dat nog zo? 25 km ding) maar vind dat aardig prijzig (Go sharing). Er staar ook een MyWheels en Greenwheels in de wijk maar met parkeergeld erbij is een Uber goedkoper..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Laatst online: 13:40
Hmmbob schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:38:
Ja, die hebben we hier dus ook niet.
Nee hier in een middelgrote gemeente in Brabant kom ik ook nergens zonder auto. Of ik moet mijn reistijd met een factor 2 tot 5 per rit willen verlengen. En dat ook nog tegen hoge kosten en zonder comfort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hmmbob
Deveon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:57:
[...]

Hetzelfde doe ik wel eens met een elektrische fiets of brommer (heet dat nog zo? 25 km ding) maar vind dat aardig prijzig (Go sharing). Er staar ook een MyWheels en Greenwheels in de wijk maar met parkeergeld erbij is een Uber goedkoper..
Je zou het bijna kunnen raden....

spoiler:
Die hebben we hier (allemaal) óók niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichieB
Deveon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:57:
[...]
maar met parkeergeld
[...]
Wat is dat? ;) Als ze dat bij ons proberen in te voeren dan loopt al snel de gier uit de ramen van het gemeentehuis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35

_Arthur

blub

Hmmbob schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:19:
Je zou het bijna kunnen raden....

spoiler:
Die hebben we hier (allemaal) óók niet
Woon je bij mij om de hoek ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
RichieB schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 19:21:
[...]

Wat is dat? ;) Als ze dat bij ons proberen in te voeren dan loopt al snel de gier uit de ramen van het gemeentehuis...
Niet dat het iemand interesseert maar die hebben wij dan weer niet. Overigens gaat het om parkeergeld bij de opdrachtgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 13:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

c-nan schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:31:
[...]

Audi R8 ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 342 ... 642 Laatste