Nou, tot zo ver. De verlenging bleek op vrijdagmiddag even voor 6 uur in m'n mailbox geploft te zijn.Yucon schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:35:
.. contractgedoe ..
Nu is het denk ik gelijk duidelijk waarom ik er genoeg van heb.
Nou, tot zo ver. De verlenging bleek op vrijdagmiddag even voor 6 uur in m'n mailbox geploft te zijn.Yucon schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:35:
.. contractgedoe ..
Sometimes you need to plan for coincidence
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat ging een beetje lastig omdat ze op het aller- allerlaatste moment m'n lopende voorstel aangenomen hadden. Bij dat voorstel heb ik ook niet meer zitten prutsen met verhogingen. Het idee was enkele weken of hoogstens enkele maanden een paar dagen per week de overgang voor beide partijen wat soepeler laten lopen. Primair voor hun trouwens. Maar mij komt het ook niet vreselijk slecht uit.. maar als het niet verlengd was had ik het ook helemaal prima gevonden.Woy schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:07:
Gewoon een tegenvoorstel doen met een opslag van 17+% wegens de inflatie ( Of gewoon aangeven dat je niet meer geinteresseerd bent natuurlijk )
Maar hadden ze dan al een getekende overeenkomst van jou? Ik laat altijd eerst de andere partij tekenen, en als het nog relevant is krijgen ze die snel getekend terug. Vooral bij logge organisaties hou je zo ieder geval zelf de regie, als ze niet tijdig reageren dan teken ik gewoon niet meer en hebben we geen overeenkomst.Yucon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:18:
[...]
Dat ging een beetje lastig omdat ze op het aller- allerlaatste moment m'n lopende voorstel aangenomen hadden. Bij dat voorstel heb ik ook niet meer zitten prutsen met verhogingen. Het idee was enkele weken of hoogstens enkele maanden een paar dagen per week de overgang voor beide partijen wat soepeler laten lopen. Primair voor hun trouwens. Maar mij komt het ook niet vreselijk slecht uit.. maar als het niet verlengd was had ik het ook helemaal prima gevonden.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat niet, maar een mondeling aanbod (van mij uit) is wat mij betreft ook een geldig aanbod. Daarnaast is het wereldje waarin ik werk maar klein dus je moet oppassen je niet met dit soort truckjes buitenspel te zetten, tenminste niet nadat je het eerst mondeling toegezegd hebt en naar aanleiding daarvan mensen zich tot op directieniveau ingespannen hebben het rond te krijgen.Woy schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:29:
[...]
Maar hadden ze dan al een getekende overeenkomst van jou? Ik laat altijd eerst de andere partij tekenen, en als het nog relevant is krijgen ze die snel getekend terug. Vooral bij logge organisaties hou je zo ieder geval zelf de regie, als ze niet tijdig reageren dan teken ik gewoon niet meer en hebben we geen overeenkomst.
Ja natuurlijk, maar bij een mondeling aanbod geef ik ook wel aan dat ik binnen een redelijke termijn daadwerkelijk akkoord wil hebben. Als die termijn verloopt zal ik het nog een keer aankaarten, en als daar niet kordaat op wordt gereageerd gaat het aanbod gewoon weer van tafel.Yucon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:34:
[...]
Dat niet, maar een mondeling aanbod (van mij uit) is wat mij betreft ook een geldig aanbod. Daarnaast is het wereldje waarin ik werk maar klein dus je moet oppassen je niet met dit soort truckjes buitenspel te zetten, tenminste niet nadat je het eerst mondeling toegezegd hebt en naar aanleiding daarvan mensen zich tot op directieniveau ingespannen hebben het rond te krijgen.
EU DNS: 86.54.11.100
Hier de Apple Watch gewoon zakelijk gekocht. Gebruik het om emails te lezen.c-nan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:39:
Ik ben een diepe slaper, dus als ik word gebeld tijdens mijn piket diensten mis ik wel eens een call. Om die reden wil ik een Apple Watch (Ultra) aanschaffen. Zakelijk wel te verstaan.
Met zo een ding om m'n arm mis ik geen calls niet meer (trilfunctie en 86 decibel speakers).
Valt dit zakelijk te verdedigen?
Ik heb een Garmin Smartwatch zakelijk gekocht. Ik gebruik 'em op een dag veel meer voor de notifications (en het helpt me wel echt geen meetings te missen) dan ik 'em voor een eventuele sportfunctie gebruik. Dus ik vind het prima te verdedigen.c-nan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:39:
[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 03-10-2022 14:25 ]
https://niels.nu
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Uiteraard, ik heb mijn smartwatch ook zakelijk.c-nan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:39:
Ik ben een diepe slaper, dus als ik word gebeld tijdens mijn piket diensten mis ik wel eens een call. Om die reden wil ik een Apple Watch (Ultra) aanschaffen. Zakelijk wel te verstaan.
Met zo een ding om m'n arm mis ik geen calls niet meer (trilfunctie en 86 decibel speakers).
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Klopt. Dat is geen nieuwe eis hoor, het staat er al meerdere jaren in (langer weet ik het zelf niet, maar zou goed kunnen dat het daarvoor ook het geval was).Ernemmer schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:16:
Ik zag net dat de NS zelf nu ook iets doet aan te hoge fee's van tussenpersonen, goede zaak imo.
In hun opdracht staat als eis.
[...]
Let wel op dat je alleen in aanmerking voor compensatie komt als het om een eHerkenning variant gaat die alleen bij de belastingdienst werkt.Kaspers schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:00:
Tip voor de freelancers met een BV die gebruik moeten maken van eHerkenning: de compensatie (€24,20 per BV) voor 2022 is nu aan te vragen via deze link.
Ik heb 'm even aangescherptmaxnl schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:12:
[...]
Let wel op dat je alleen in aanmerking voor compensatie komt als het om een eHerkenning variant gaat die alleen bij de belastingdienst werkt.
Aan die variant heb je niets als je ook bij andere overheidsinstanties wilt kunnen inloggen met eHerkenning (bijvoorbeeld om WBSO aan te vragen).
Krijg je als ondernemer echt voor dergelijke bedragen compensatie? Wat een drama dat ons systeem dit soort details door de overheid laten afhandelenmaxnl schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:12:
[...]
Let wel op dat je alleen in aanmerking voor compensatie komt als het om een eHerkenning variant gaat die alleen bij de belastingdienst werkt.
Aan die variant heb je niets als je ook bij andere overheidsinstanties wilt kunnen inloggen met eHerkenning (bijvoorbeeld om WBSO aan te vragen).
Een direct gevolg van een authenticatiesysteem uitbesteden aan de markt en vervolgens verplicht stellen om daar je basisadministratie, zoals BTW aangifte, mee te moeten doen. Het gaat niet om de kosten, het gaat om het principe.Yucon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:11:
[...]
Krijg je als ondernemer echt voor dergelijke bedragen compensatie? Wat een drama dat ons systeem dit soort details door de overheid laten afhandelen
Gok dat het een pragmatische oplossing is.Yucon schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:11:
Krijg je als ondernemer echt voor dergelijke bedragen compensatie?
[ Voor 19% gewijzigd door maxnl op 03-10-2022 20:00 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Voor de BTW-aangifte moet je zelfs een nul aangifte doen. Anders krijg je een boete.miicker schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:36:
Ik heb in augustus mijn onderneming geregistreerd bij de KvK, buiten wat kleine kosten (registratiekosten KvK, domeinnaam, mailhosting) van totaal nog geen €90,- heb ik geen kosten gemaakt of inkomsten gehad. Kan ik dan het beste opgeven dat ik deze periode niets aan te geven heb?
Weet ik, maar ik bedoelde meer dat het misschien handiger is om op te geven dat ik niets heb aan te geven dan moeite gaan doen om voor 80 euro aan kosten op te geven.Alive11 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 22:10:
[...]
Voor de BTW-aangifte moet je zelfs een nul aangifte doen. Anders krijg je een boete.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Als je die kosten niet aftrekt moet je nog steeds je (0-)BTW aangifte doen. Tevens kunnen wij lastig voor jou inschatten of je die fiscale voordelen kan missen en/of hoeveel tijd het jou kost dat boekhoudkundig te verwerken.miicker schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:56:
[...]
Weet ik, maar ik bedoelde meer dat het misschien handiger is om op te geven dat ik niets heb aan te geven dan moeite gaan doen om voor 80 euro aan kosten op te geven.
[ Voor 7% gewijzigd door Mirabis op 04-10-2022 00:12 ]
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Liege, liege, liegebeest!
Let op dat je over de kosten van de KVK inschrijving geen btw betaalt.miicker schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:36:
Ik heb in augustus mijn onderneming geregistreerd bij de KvK, buiten wat kleine kosten (registratiekosten KvK, domeinnaam, mailhosting) van totaal nog geen €90,- heb ik geen kosten gemaakt of inkomsten gehad. Kan ik dan het beste opgeven dat ik deze periode niets aan te geven heb?
Lijkt me dus een administratief geschil tussen recruitment (/procurement) en het MT, daar hebben wel meer organisaties last van.Liegebeest schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 05:58:
Bij de partij waar procurement me er uit wil hebben omdat ik er als ZZP-er "te lang" zit, wil het lokale MT alsnog proberen me langer aan te nemen via een tussenpartij.
***members only***
Ik heb geen idee of die tussenpartij wat is, maar sowieso verwacht ik er niet te veel van. De inkoopafdeling had heel duidelijk gemaakt dat ik weg moet. Dus of er nou een partij tussen zit of niet? Wel, we gaan het zien...
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
c-nan schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:39:
0 aangifte moet in ieder geval, maar goed, waarom zou je het niet boeken? Wellicht kost het je deze keer meer tijd, daar leer je van. Boekhouding kost tijd maar is een kwestie van vaak doen om er handigheid in te krijgen. En met een beetje pakket doe je BTW aangifte met 1 druk op de knop (en daarna nog 1 of 2 keer klikken om via ideal te betalen). En 90 euro voor factuurtje van kvk en hosting boeken hoort je geen 10 minuten te duren of zo. Dat kost mij in e-boekhouding ik denk 1 minuut. Misschien 2 als ik zowel de kvk als de host nog als relatie moet aanmaken.miicker schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:36:
Exact expert nodig?
Nagevraagd bij mn boekhouder om een airco op zolder (kantoor) zakelijk te doen.TommyGun schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:38:
[...]
Tegenwoordig ga ik bij alles wat ik aankoop na of ik het zakelijk kan verantwoorden, al is 't maar voor 10% zakelijk gebruik (wat veelal de ondergrens is)
BTW aftrekken kan dan weer wel. Daar gelden andere eisen. Dus niet aftrekbaar voor de winst maar wel BTW mits zakelijk karakter.JEightyFive schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:26:
[...]
Nagevraagd bij mn boekhouder om een airco op zolder (kantoor) zakelijk te doen.
Moet het een eigen ingang + sanitair hebben, of minimaal 10% van je woningoppervlak voor zakelijk gebruik.
Dat eerst voldoet het niet aan maar die 10% oppervlak wel, dus ik dacht: mooi!
Moet die 10% van je woning op de balans komen. Uhm, laat maar, ik koop die airco wel privéIets teveel moeite voor dat beetje belastingvoordeel.
Even inhakend hierop, maar zijn de verbouwingskosten om de ruimte (geschikt) te maken aan deze eisen ook aftrekbaar van de winst? Al weet ik niet of mijn boekhouder op de administratie hiervan zit te wachten..JEightyFive schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:26:
[...]
Moet het een eigen ingang + sanitair hebben, of minimaal 10% van je woningoppervlak voor zakelijk gebruik.
Moet die 10% van je woning op de balans komen. Uhm, laat maar, ik koop die airco wel privéIets teveel moeite voor dat beetje belastingvoordeel.
Je bent nogal onduidelijk met wat je bedoelt met "niets aan te geven". Je hebt een nul-aangifte omzetbelasting (BTW) te doen. Dat is gewoon verplicht en zoals anderen aangeven krijg je een boete als je het niet doet. Inkomstenbelasting is een ander verhaal en daar heb je niet "niks aan te geven" aangezien je (ga ik vanuit) wel inkomsten hebt gehad uit loondienst.miicker schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 23:56:
Weet ik, maar ik bedoelde meer dat het misschien handiger is om op te geven dat ik niets heb aan te geven dan moeite gaan doen om voor 80 euro aan kosten op te geven.
Is niet echt een klassieke tussenpartij, maar één van de middelgrote IT dienstverleners in NL. Doen vooral projecten in eigen beheer en een stukje detachering. Dus ik ga ervanuit dat dit een soort doorleenconstructie wordt. Waarschijnlijk heeft jouw klant een manteloverenkomst met hun dus kunnen ze jouw zo makkelijker onderbrengen. Verwacht wel dat ze een euro of vijf erop willen gooien minimaal voor hun "kosten" voor de administratie e.d.Liegebeest schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 05:58:
Bij de partij waar procurement me er uit wil hebben omdat ik er als ZZP-er "te lang" zit, wil het lokale MT alsnog proberen me langer aan te nemen via een tussenpartij.
***members only***
Ik heb geen idee of die tussenpartij wat is, maar sowieso verwacht ik er niet te veel van. De inkoopafdeling had heel duidelijk gemaakt dat ik weg moet. Dus of er nou een partij tussen zit of niet? Wel, we gaan het zien...
HD4Life @ Full-HD
En je kan ook de KIA gebruiken voor een airco. Beetje vage constructie wel, maar ik heb mijn (mobiele) airco zakelijk gekocht waarbij ik BTW af trek, het NIET af trek van m'n winst, maar wel voor een deel aftrek vanwege de KIA.DarkFire1985 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:29:
[...]
BTW aftrekken kan dan weer wel. Daar gelden andere eisen. Dus niet aftrekbaar voor de winst maar wel BTW mits zakelijk karakter.
En mocht je het huis vervolgens ooit voor meer verkopen, dan is de kans groot dat je belasting mag aftikken over (een deel van) de winst.JEightyFive schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:26:
Exact waarom ik ben afgehaakt jamaxnl schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:56:
[...]
En mocht je het huis vervolgens ooit voor meer verkopen, dan is de kans groot dat je belasting mag aftikken over (een deel van) de winst.
Wordt dan alsnog een duur airco'tje.
Hoe doe je dat dan? Dat ding naar binnen rijden? Wat doe je met de uitlaatgassen?TheJVH schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:18:
En je kan ook de KIA gebruiken voor een airco.
KIA slaat in dit geval niet op de auto gok ik zoHydra schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Hoe doe je dat dan? Dat ding naar binnen rijden? Wat doe je met de uitlaatgassen?
Wel een dure airco met bijtelling zo te zienHydra schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:56:
[...]
Hoe doe je dat dan? Dat ding naar binnen rijden? Wat doe je met de uitlaatgassen?
Dat weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat een andere ingehuurde dit ook heeft gedaan.Landon schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:53:
De vraag is natuurlijk wat de band is tussen partij B2 en C3, mocht dit heel close zijn en jij benaderd nu partij C3 dan snij je jezelf wellicht onnodig in de vingers.. Daarnaast is er een personeelstekort in heen Nederland en als jij je verhoging niet krijgt, ga je naar de volgende klant?
[ Voor 10% gewijzigd door Krysa op 04-10-2022 13:58 ]
Moreel kompas. Tsja, dat vind ik een lastige. Enerzijds denkt partij B2 alleen maar aan keiharde knaken en willen geen millimeter bewegen. Voor partij A vind ik het wel lullig, want die staan mij altijd netjes te woord. Als het er op aankomt dan weet ik ook niet waarom er niet wordt geacteerd op mijn verzoeken.gem-p schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:12:
@Krysa het hangt natuurlijk van meer factoren af.
Als je nu een super goed uurtarief hebt, wil je dan ook potentieel gedoe krijgen met de partijen met als resultaat dat je alsnog naar iets anders op zoek moet met wellicht een lager tarief?
Als je nu een mwah tarief hebt, dan heb je ook nog eens meerdere opties: eerst iets anders zoeken voor een hoger tarief en met dat aanbod aankloppen bij je tussenpartijen met de keuze dat ze marge inleveren zodat jij meer krijgt en je dus blijft of dat je weg gaat naar de nieuwe klus. Of je gaat wel met C3 in gesprek met een mooi aanbod zoals jij het noemt en als er gedoe van komt en dat zint je niet, dan vertrek je zo naar je nieuwe klus.
En dan hangt het ook nog af van je eigen moreel-zakelijke kompas: ben je bereid om tussenpartijen te schofferen (zo zullen zij het zien), ben je bereid om partij C3 voor het blok te zetten, ben je bereid om een nieuw aanbod alsnog af te zeggen omdat je blijft bij je huidige klus. Dat laatste zeg ik, omdat een aanbod van een nieuwe klus vaak beperkt houdbaar is en je in de tussentijd je huidige tussenpersonen en/of eindklant wilt bewegen naar een hoger tarief voor jou.
[ Voor 16% gewijzigd door NLKornolio op 04-10-2022 18:02 ]
Over het MT heb je gelijk, evenals de schare aan collega's: die willen me houden.RomeoJ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:50:
[...]
In the end wil het MT je gewoon houden. Of jij veel gaat merken van die tussenpartij vraag ik me af, als je op hun verzoek "verlengd" wordt met een tussenpartij er tussen, dan neem ik aan dat de extra kosten van die tussenpartij op hun conto geschreven wordt.
P.S. voor mijn beeldvorming, hoe lang zit je er nu? Veel organisaties hanteren een max van 2 jaar.
P.P.S. volgens mij zit je er nog niet lang genoeg om de bedrijfsnaam correct te kunnen typen
Dankje voor het delen!Davidshadow13 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:36:
[...]
Verder wel goede ervaringen gehad maar met hun maar dan vooral werk inhoudelijk niet zo zeer met de back-office.
[ Voor 10% gewijzigd door Liegebeest op 04-10-2022 19:25 ]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Paar goede punten om over na te denken. Ik zit in een niche waarbij ik momenteel met mijn ervaring en de hoeveelheid beschikbaar werk goed zit. Tussenpersonen spelen geen rol. Dus op dit moment geen stress met vinden van (leuke) opdrachten. Ik weet dat de wind altijd anders kan waaien, maar op het moment staat hij goed, en zijn de weersverwachtingen goedTucanoItaly schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:20:
Ten eerste de geestelijke belasting rond de pensioenvoorziening. Hiervoor moet je beleggen. Als je al volledig bent ingevoerd in de materie, prima. Anders kan het echt heel taaie kost zijn.
Ook is er de stress van het volgende project krijgen. Natuurlijk is de markt prima, maar je moet nog steeds een project vinden dat je interessant vindt. Voordat dat langs komt, kun je best twee maanden verder zijn. Het is niet altijd gemakkelijk om projecten op elkaar te laten aansluiten.
Dan is er je boekhouding. Als je dat niet zo leuk vindt, kun je een boekhouder vertrouwen. Maar ik merk toch regelmatig bij ZZP'ers dat ze eigenlijk niet goed snappen wat de boekhouder doet, en dan altijd een vervelend gevoel hebben over de rekeningen die ze krijgen en de traagheid waarmee de aangifte wordt gedaan.
En dan is er het contact met de klant en de tussenpersonen. Vaak wil je onderhandelen over je tarief, en dat is voor mij regelmatig best stressvol. Ik heb er meerdere malen een nacht van wakker gelegen. Ik wilde die klus graag, maar wel tegen een bepaald tarief. Ging ik het er door krijgen, of niet? Wat moest ik zeggen om dat tarief te verantwoorden? Had ik het bij de juiste personen goed in de week gelegd? Dat waren gedachten die door me heen gingen.
Als een tussenpersoon jouw tarief probeert af te knabbelen ten gunste van henzelf, en dat doen ze vrijwel per definitie omdat het vaak een zero-sum game is, wat zeg je dan? Sta je stevig in je schoenen of laat je jezelf manipuleren? Ik wil hier zeker toegeven dat ik me in het verleden heb laten manipuleren.
Naast onderhandelen over het tarief, is het ook van belang dat je de voorwaarden bestudeert. Dat moet je liggen. Waarom is dat van belang? Omdat je nu een bedrijf bent, en niet meer een argeloze consument. Het is mogelijk dat jij met 1 handtekening je faillissement vastlegt, je wordt juridisch simpelweg niet beschermd behalve door jezelf. Tenzij je dit risico wilt afdekken. Wat zijn de kosten daarvoor? Weer 1 van de talloze overwegingen die je moet maken.
Ook is er de verhouding met de klant. Soms behandelt die je als personeel, en dat moet je corrigeren. Dat kan dan even vervelend aanvoelen. Soms moet je het ook laten gaan. Soms moet je kosten maken omdat de organisatie gewoon te stroperig is, om te krijgen wat je wilt. Of je moet de organisatie bewerken om te krijgen wat je wilt. In loondienst is dat allemaal veel duidelijker, en als het stokt, kun je escaleren naar je manager. Da's af en toe best lekker.
Het zal vaak wel meevallen, maar dit zijn dingen waar ik tegenaan liep bij mezelf en mede-ZZP'ers.
Ha handig, bedankt!Hydra schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:31:
Nou, misschien is het gewoon de enige optie om daar te werken als ZZPer? 10 euro per uur is vrij gangbaar en 90 euro per uur verdienen is nog steeds een prima boterham. Ik zou zeggen; vraag ze het gewoon eens. Als je aangeeft zelf het ZZP-schap te overwegen zijn de meeste ZZPers daar heel open over. Iemand naar z'n tarief vragen is over het algemeen ook niet taboe. Heb zelf genoeg mensen de oren van hun hoofd geluld over ZZPschap in ruil voor een kop koffie
[...]
Je hoeft niet nat te vingeren. Vul het gewoon hier in: https://www.berekenhet.nl...netto-inkomen-zzp-er.html
Ga uit van ongeveer 1550 uur per jaar en 90 euro per uur. Als ik uitga van 10000 kosten per jaar (laptop, etc.) kom je uit op netto 80.895. Of 6.741 netto per maand. Als je daar 1000 vanaf haalt, hou je nog 5.741 per maand over. Dan snap je wel waarom zoveel ITers met relevante skills die stap maken
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Wat voor diensten / producten verkoopt je klant? Als zij toevallig recentelijk hun prijzen verhoogd hebben en je hebt daar inzicht in kan je wellicht daar bij aanhaken? Als mijn klant hun prijzen met 10% verhoogt onder het mom van 'inflatie' dan is het natuurlijk een stuk makkelijker om zelf ook je prijzen met 10% te verhogen.NDF82 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:17:
Ik sta op het punt om mijn tarief te verhogen. Normaal doe ik dat op basis van de inflatie. Maar omdat deze vandaag de dag 17,1% is vraag ik me af of dat geaccepteerd wordt en zo niet; hoe mezelf op te stellen.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Ik zou eens kriebelen bij C3 wat zij nu eigenlijk ervan vinden dat B2 zoveel opstrijkt. En een beetje laten doorschemeren dat je overweegt verder te kijken omdat het onder de streep vanwege die 35 euro nu eenmaal niet zo heel interessant is. Op die manier krijg je met wat geluk een grote partij mee die dezelfde richting uit duwt al waar jij heen wil.Krysa schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:51:
[...]
Moreel kompas. Tsja, dat vind ik een lastige. Enerzijds denkt partij B2 alleen maar aan keiharde knaken en willen geen millimeter bewegen. Voor partij A vind ik het wel lullig, want die staan mij altijd netjes te woord. Als het er op aankomt dan weet ik ook niet waarom er niet wordt geacteerd op mijn verzoeken.
Daarnaast werk ik gemiddeld 1800 - 2000 uur per jaar en dat vertaalt zich naar 50k. Het tarief is mwah en daarnaast wat ik al zei wordt er niet gereageerd als het om verhoging en/of indexatie gaat. Partij B2 kan ook inleveren op marge, want > 1 jaar. Het is dus iets of niets![]()
Ik ben al aan het oriënteren naar een nieuwe klus en daarnaast ga ik dit gewoon voorleggen. Dit kan snel besloten worden imo.
Toch zat ik er het zelfde in als jij. Het voelt ook een beetje raar. Aan de andere kant hoort het ook bij het zijn van een ondernemer denk ik (dit ben ik pas 1,5 jaar).
Twee partijen keihard spekken ten nadele van mijzelf voelt in ieder geval ook niet goed, dus hoe dan ook ga ik dit komende week nog voorleggen bij C3.
Ik hoor van meer zzp-ers dat ze gemiddeld rond de 10% gaan zitten dit jaar.NDF82 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:17:
Ik sta op het punt om mijn tarief te verhogen. Normaal doe ik dat op basis van de inflatie. Maar omdat deze vandaag de dag 17,1% is vraag ik me af of dat geaccepteerd wordt en zo niet; hoe mezelf op te stellen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...rocent-hoger-in-september
Heeft iemand onlangs zijn/haar tarief verhoogd en hoe werd dat ontvangen?
"Iedereen is 13 oktober vrij, het is een verplichte dag."kleneman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:31:
"Soms behandelt de klant je als personeel", wat bedoel je hier precies mee?
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
De KIA is toch gelimiteerd tot bedrijfsmiddelen die wel op je balans staan? Als je alleen de btw terugvraagt maar hem voor de IB niet activeert kom je voor zover ik weet niet in aanmerking voor de KIA, aangezien jij als bedrijf geen investering hebt gedaan: investeringen zijn bedrijfsaankopen van minimaal 450 euro ex btw die op de balans komen te staan en waar je over afschrijft.TheJVH schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:18:
[...]
En je kan ook de KIA gebruiken voor een airco. Beetje vage constructie wel, maar ik heb mijn (mobiele) airco zakelijk gekocht waarbij ik BTW af trek, het NIET af trek van m'n winst, maar wel voor een deel aftrek vanwege de KIA.
Om het makkelijk te maken.
https://www.jonglaan.nl/n...%20onderhoud%20aftrekbaar.pirke schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:23:
[...]
De KIA is toch gelimiteerd tot bedrijfsmiddelen die wel op je balans staan? Als je alleen de btw terugvraagt maar hem voor de IB niet activeert kom je voor zover ik weet niet in aanmerking voor de KIA, aangezien jij als bedrijf geen investering hebt gedaan: investeringen zijn bedrijfsaankopen van minimaal 450 euro ex btw die op de balans komen te staan en waar je over afschrijft.
Oftewel alleen de BTW terugvragen en het wel als investering voor de KIA opnemen klopt volgens mij niet. Graag zie ik een link (het liefst naar de website vd belastingdienst) die het tegendeel bewijst...
Veel mobiele airco's zijn echter onder de 450 EUR ex. BTW.TheJVH schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:55:
Ik zie nergens staan dat je een airco niet als investering mag opvoeren.
Artikel 3.45. Uitgesloten bedrijfsmiddelen voor investeringsaftrek
1. Voor de investeringsaftrek behoren niet tot de bedrijfsmiddelen:
[...]
c. woonhuizen en woonschepen, met inbegrip van de gedeelten van andere zaken die dienen voor bewoning;
[...]
Goed punt, ik heb een mobiele split-unit gekocht die meer dan 450 ex btw was, dus voor mij was het redelijk simpelmaxnl schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 00:14:
[...]
Veel mobiele airco's zijn echter onder de 450 EUR ex. BTW.
En bij vaste airco's, is het de vraag of dat niet als een investering in een woonhuis gezien moet worden.
https://wetten.overheid.n...z=2022-04-01&g=2022-04-01
[...]
Uit die link:TheJVH schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:55:
[...]
https://www.jonglaan.nl/n...%20onderhoud%20aftrekbaar.
https://www.moore-drv.nl/...nemer-fiscaal-aftrekbaar/
En natuurlijk de pagina van de KIA zelf van de belastingdienst, maar daar staat (logischerwijs) niets specifiek over airco's: https://www.belastingdien...idsinvesteringsaftrek_kia
Ik zie nergens staan dat je een airco niet als investering mag opvoeren.
Wel moet ik zelf nog uitzoeken hoe ik dit precies in Moneybird zet, zodat het niet wordt meegenomen in de kosten voor de winst.
-| Hit it i would ! |-
Die Springest reviews zijn denk ik van deelnemers aan een training, niet van trainers? Als mede-trainer kan ik zeggen dat de trainer voor 95% de beoordeling bepaalt, dus deze twee hebben misschien toevallig een matige trainer gehad, in plaats van jouLiegebeest schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:02:
Heeft iemand hier recente ervaringen met FireBrand, de opleidings-toko? Ik overweeg om met hen in zee te gaan als freelance trainer en ben erg benieuwd of het wel een beetje een reputabele club is.
Bij Springest komen ze nogal ruk uit de test, maar vooral omdat er maar twee reviews staan.
Ik dacht: hah, daar hebben we GuitarHero weer vanuit Zweden/Denemarken. Maar nee, het is zijn broer Orangelights23.Orangelights23 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 06:33:
Wat is Nederland toch een belastingparadijs als je airco’s mag aanschaffen voor je thuiskantoortje…![]()
[…]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
RichieB schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:32:
[...]
Ik dacht: hah, daar hebben we GuitarHero weer vanuit Zweden/Denemarken. Maar nee, het is zijn broer Orangelights23.
NS heeft een eigen inhuurportal, dus altijd checken of de opdracht daar op staat.Ernemmer schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:16:
Ik zag net dat de NS zelf nu ook iets doet aan te hoge fee's van tussenpersonen, goede zaak imo.
In hun opdracht staat als eis.
[...]
Ik moest lachenFalcon10 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 06:51:
Ze mogen vervolgens altijd terug bellen om terug te komen, maar dan zal het uurtarief nog hoger liggen
[ Voor 35% gewijzigd door TucanoItaly op 05-10-2022 09:35 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Hmm hoe dan? Hoe kun je een investering zakelijk laten zijn als je m niet als zakelijk boekt?TheJVH schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:18:
[...]
En je kan ook de KIA gebruiken voor een airco. Beetje vage constructie wel, maar ik heb mijn (mobiele) airco zakelijk gekocht waarbij ik BTW af trek, het NIET af trek van m'n winst, maar wel voor een deel aftrek vanwege de KIA.
Om het makkelijk te maken.
Exact expert nodig?
Ik ben je nog steeds dankbaar voor ons skypegesprek toen ik vragen had over het starten als ZZP'er. Inmiddels dik een half jaar met succes aan de gang!Hydra schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:31:
Als je aangeeft zelf het ZZP-schap te overwegen zijn de meeste ZZPers daar heel open over. Iemand naar z'n tarief vragen is over het algemeen ook niet taboe. Heb zelf genoeg mensen de oren van hun hoofd geluld over ZZPschap in ruil voor een kop koffie
Dan hebben al die accountantskantoren ongelijk, ik heb de belastingtelefoon gebeld, die vrouw vond dat het er niet onder zou vallen. Je kan inderdaad wel de BTW aftrekken als je hem strikt zakelijk gebruikt. Haar redenatie was: "Het is niet noodzakelijk, daarom komt het niet in aanmerking voor de KIA".pirke schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 00:52:
[...]
Uit die link:
Bij aanschaf van een airco heeft u in beginsel wel recht op de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA). U moet dan natuurlijk wel voldoen aan de standaardeisen voor de KIA. Belangrijk is bijvoorbeeld dat u in het jaar voor meer dan € 2.400 aan investeringen pleegt. Ook moet u de airco activeren op uw balans en moet de airco zelf minstens € 450 kosten.
De website vd belastingdienst is er ook duidelijk over. Zonder activering geen aftrek...
Heb hetzelfde. Kreeg eerst een sms en daarna deze telefoontjes. Heel storend.com2,1ghz schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:03:
Ik wordt sinds enkele dagen gebeld door een of andere digitale assistent van Headfirst met een robotstem.
Zegt iemand dit wat?
De belastingtelefoon kan je nooit gebruiken voor alles wat ook maar enigszins complex is, en zelfs hele standaard dingen beantwoorden ze vaak fout.TheJVH schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:23:
[...]
Dan hebben al die accountantskantoren ongelijk, ik heb de belastingtelefoon gebeld, die vrouw vond dat het er niet onder zou vallen. Je kan inderdaad wel de BTW aftrekken als je hem strikt zakelijk gebruikt. Haar redenatie was: "Het is niet noodzakelijk, daarom komt het niet in aanmerking voor de KIA".
Maar toen heb ik even doorgevraagd om het voor mijzelf helder te krijgen; hoe zit het met bijvoorbeeld een bureaustoel. Die is ook onderdeel van de inrichting van m'n (niet zakelijke) werkkamer, maar is wel noodzakelijk voor m'n werk. Haar antwoord daarop was dat die wel in aanmerking komt voor de KIA, maar NIET zakelijk aftrekbaar is.![]()
Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat de regels dusdanig vaag zijn dat ze het bij de belastingdienst zelf ook niet helemaal weten.
Dus die vraag zou ik moeten stellen aan m'n boekhouder (die ik niet heb), of maar hopen dat de belastingcontroleur dezelfde gedachtegang heeft als ikzelf (of m'n boekhouder, mocht ik die hebben)Hielko schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:31:
[...]
De belastingtelefoon kan je nooit gebruiken voor alles wat ook maar enigszins complex is, en zelfs hele standaard dingen beantwoorden ze vaak fout.
[ Voor 99% gewijzigd door Hielko op 05-10-2022 10:42 ]
Door hem wel te boeken, maar het bedrag van de afschrijvingskosten op je IB belastingaangifte als niet-aftrekbaar op te geven, zodat het gecorrigeerd wordt?Crazy D schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:20:
Hmm hoe dan? Hoe kun je een investering zakelijk laten zijn als je m niet als zakelijk boekt?
Deze post triggert mij wel. Ga je er dan vol tegenin? En waarom? Je wilt toch ook onderdeel worden van het team, ook als ZZP-er? Of juist niet?TucanoItaly schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:19:
[...]
"Iedereen is 13 oktober vrij, het is een verplichte dag."
"Ik verwacht jou bij deze meeting."
"De afspraak is hier, dat iedereen een Windows laptop gebruikt."
"Marieke keurt alle verlof goed, mail haar even."
"Ik weet niet zeker of ik er uit kom. Tot hoe laat ben jij bereikbaar vandaag?"
"Kun jij komende week samen gaat zitten met Anita, die moet ingewerkt worden."
Voor de beleefdheid worden zulke orders als suggestie of verzoek geformuleerd. Vaste krachten moeten echter gewoon doen wat gezegd wordt. Voor een freelancer ligt dat anders.
Ik doe helemaal niets, ik probeer alleen pap te maken van de artikelen die boekhouders op internet zetten. Je zet hier heel stellig neer dat het niet klopt, maar ik durf daar best aan te twijfelen:Hielko schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:41:
[...]
Nou, gebaseerd wat je hier in het topic post lijkt het me evident dat het niet klopt wat je doet.
* Om gebruik te maken van de KIA moeten het zakelijke bedrijfsmiddelen zijn, dus die moeten op je balans komen.
* Daarnaast is een airco onderdeel van je inrichting, en de inrichting van je huis/kantoor is alleen zakelijk te boeken als je een kantoorruimte hebt die aan de bekende voorwaarden voldoet.
Dus lijkt me dat er geen schijn van kans is dat je dit correct doet...
Het is een bedrijfsmiddel, immers schaf je het aan om je bedrijfsvoering te optimaliseren en zou je het niet aanschaffen als je geen eigen zaak zou hebben (tenminste, dat neem ik maar even aanAls u in een boekjaar investeert in bedrijfsmiddelen, dan kunt u in aanmerking komen voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA). De bedrijfsmiddelen waarin u investeert, moeten dan wel in aanmerking komen voor investeringsaftrek.
Dus de kosten (dus het gehele bedrag) mag je niet aftrekken. Dat lijkt mij helder.Gebruikt u een werkruimte in uw woning voor uw onderneming? In een zeer beperkt aantal gevallen komt u in aanmerking voor kostenaftrek. Meestal kunt u de kosten van de werkruimte niet aftrekken.
Ik had mijn reactie ook al weer weggehaald, ik had zelf al bedacht dat je wellicht toch wel gelijk hebt (denk het eigenlijk wel). Wel bijzondere constructie.TheJVH schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:59:
[...]
Ik doe helemaal niets, ik probeer alleen pap te maken van de artikelen die boekhouders op internet zetten. Je zet hier heel stellig neer dat het niet klopt, maar ik durf daar best aan te twijfelen:
[...]
Het is een bedrijfsmiddel, immers schaf je het aan om je bedrijfsvoering te optimaliseren en zou je het niet aanschaffen als je geen eigen zaak zou hebben (tenminste, dat neem ik maar even aan). Dat is precies hetzelfde als een bureaustoel, het enige verschil is dat een airco niet "noodzakelijk" is (volgens de belastingtelefoon).
Maar dan is de vraag; stel het is aankomende zomer 40 graden en je thuiskantoor staat op het zuiden. De ARBO geeft aan dat 28 graden de max is, vanaf dat moment is de airco wel opeens noodzakelijk? Vaag verhaal.
[...]
Dus de kosten (dus het gehele bedrag) mag je niet aftrekken. Dat lijkt mij helder.
Echter gaat het hier niet om de kosten, maar om een aparte regeling om het aantrekkelijker te maken voor ondernemers om te investeren. Als je een laptop koopt, dan mag je het gehele bedrag aftrekken, en mag je ook gebruik maken van de KIA waardoor je nog eens 28% van het bedrag mag aftrekken.
De screenshot van @maxnl geeft in ieder geval naar mij aan dat de belastingdienst rekening houd met deze situatie (ook als je geen gebruik maakt van de KIA, maar wel BTW wil aftrekken).
Voorlopig is mijn conclusie dat het extreem vaag is en niemand echt een antwoord heeft.
Mijn opmerking gaat niet over of hij in aanmerking komt voor de KIA of niet.TheJVH schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:23:
[...]
Dan hebben al die accountantskantoren ongelijk, ik heb de belastingtelefoon gebeld, die vrouw vond dat het er niet onder zou vallen. Je kan inderdaad wel de BTW aftrekken als je hem strikt zakelijk gebruikt. Haar redenatie was: "Het is niet noodzakelijk, daarom komt het niet in aanmerking voor de KIA".
Maar toen heb ik even doorgevraagd om het voor mijzelf helder te krijgen; hoe zit het met bijvoorbeeld een bureaustoel. Die is ook onderdeel van de inrichting van m'n (niet zakelijke) werkkamer, maar is wel noodzakelijk voor m'n werk. Haar antwoord daarop was dat die wel in aanmerking komt voor de KIA, maar NIET zakelijk aftrekbaar is.![]()
Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat de regels dusdanig vaag zijn dat ze het bij de belastingdienst zelf ook niet helemaal weten.
Je hebt helemaal gelijk, dus je moet hem op je balans zetten (en de regels mbt afschrijving in acht nemen), en je moet bij je belastingaangifte ervoor zorgen dat je hem aangeeft als niet-aftrekbare kosten.pirke schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:02:
[...]
Mijn opmerking gaat niet over of hij in aanmerking komt voor de KIA of niet.
Mijn opmerking gaat over het feit dat je hem niet op de balans zet (niet activeert, niet zakelijk beschouwt voor de IB) maar wel KIA aftrek neemt. Dat klopt niet. Je krijgt alleen KIA als je het als een zakelijk middel op de balans zet.
Als je alleen de btw terugvraagt is het zakelijk voor de btw, maar nog niet zakelijk voor de IB. Als je dan toch KIA rekent dan ben je fraude aan het plegen.
Ik raad je echt heel hard aan om een boekhouder te nemen. Je hebt fantasieën over mazen in de wet die er niet zijn.TheJVH schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:05:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, dus je moet hem op je balans zetten (en de regels mbt afschrijving in acht nemen), en je moet bij je belastingaangifte ervoor zorgen dat je hem aangeeft als niet-aftrekbare kosten.
Dat geeft ook gelijk antwoord op mijn vraag; ik zet hem in Moneybird gewoon op de balans, en bij de IB (waar Moneybird in principe weinig mee te maken heeft) vul ik hem dan in bij het juiste kopje zodat hij wordt gecorrigeerd. Die screen shot heeft wel een hoop opgehelderd moet ik zeggen.
[ Voor 14% gewijzigd door GrooV op 05-10-2022 11:13 ]
Ik heb geen "fantasieën over mazen", ik probeer alleen helderheid te krijgen over wat nu precies de regels zijn. In dit geval zijn die dusdanig vaag dat blijkbaar niemand het echt weet (ook boekhouders niet, getuige de artikelen op het internet - for the record; ik heb een mailtje gestuurd naar de auteur voor opheldering) en ook boekhouders er blijkbaar hun eigen interpretatie op na houden. Als jij het blijkbaar wel precies weet dan hoor ik het heel graag, daar leren we allemaal van.pirke schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:09:
[...]
Ik raad je echt heel hard aan om een boekhouder te nemen. Je hebt fantasieën over mazen in de wet die er niet zijn.
Je kan niet iets op de balans zetten, de afschrijving dan opgeven als niet-aftrekbaar en er wel KIA over claimen. Dat is echt 100% fout op zoveel gebieden.
[ Voor 6% gewijzigd door TheJVH op 05-10-2022 11:38 ]
Yordi- schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:55:
[...]
Deze post triggert mij wel. Ga je er dan vol tegenin? En waarom? Je wilt toch ook onderdeel worden van het team, ook als ZZP-er? Of juist niet?
Als je op lokatie werkt en niemand de deur open doet moet je wel."Iedereen is 13 oktober vrij, het is een verplichte dag."
Prima, maar als ik al wat anders in de planning heb wat ik belangrijker vind kom ik niet. In loondienst gaat dat wat moeilijker"Ik verwacht jou bij deze meeting."
Kan een legitieme eis zijn."De afspraak is hier, dat iedereen een Windows laptop gebruikt."
Hoi Marieke, volgende week donderdag ben ik er niet."Marieke keurt alle verlof goed, mail haar even."
Net zo laat als gisteren"Ik weet niet zeker of ik er uit kom. Tot hoe laat ben jij bereikbaar vandaag?"
Prima, helemaal top als Anita mijn vervangster is. Ik ben immers tijdelijke inhuur vanwege reden X."Kun jij komende week samen gaat zitten met Anita, die moet ingewerkt worden."
Mwah, hij haalde die "fantasieën" wel uit een blog-artikel op de site van een accountantskantoor, dat geschreven is door iemand die naast bij dat kantoor ook bij de belastingdienst heeft gewerkt.pirke schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:09:
Ik raad je echt heel hard aan om een boekhouder te nemen. Je hebt fantasieën over mazen in de wet die er niet zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door maxnl op 05-10-2022 11:42 ]
Hm, interessant. Ik realiseer me dat ik nog niet zo stil sta bij dit soort praktische zaken. Ik zit al een tijdje in de ZZP-overweging.jadjong schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
[...]
Als je op lokatie werkt en niemand de deur open doet moet je wel.
[...]
Prima, maar als ik al wat anders in de planning heb wat ik belangrijker vind kom ik niet. In loondienst gaat dat wat moeilijker
[...]
Kan een legitieme eis zijn.
[...]
Hoi Marieke, volgende week donderdag ben ik er niet.
[...]
Net zo laat als gisteren
[...]
Prima, helemaal top als Anita mijn vervangster is. Ik ben immers tijdelijke inhuur vanwege reden X.
Super leuk om te horen!KoningsGap schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:22:
Ik ben je nog steeds dankbaar voor ons skypegesprek toen ik vragen had over het starten als ZZP'er. Inmiddels dik een half jaar met succes aan de gang!
Bij mij ook. Volgens mij willen ze wat gegevens verifieren en dan moet je een aantal keer ja zeggen. Maar omdat een formulier duidelijker en sneller is weiger ik met een robot te zitten bellen.KoningsGap schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:26:
[...]
Heb hetzelfde. Kreeg eerst een sms en daarna deze telefoontjes. Heel storend.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ik vind dit ook super lastig. Er is nergens enige vorm van eenduidigheid als het op dit soort antwoorden op hele logische vragen aankomt. Ik snap ook wel waarom veel van deze regels er zijn; er werd gewoon enorm veel misbruik van gemaakt. Maar als ik naar m'n boekhouder kijk; veel meer dan een IB invullen kan 'ie niet. De informatie die de hypotheekadviseur van 'em nodig had, ging ook heel moeizaam (enorm veel mails tussen hypotheekadviseur en boekhouder). Dus ik heb niet de illusie dat 'ie dit weet.maxnl schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:41:
Mwah, hij haalde die "fantasieën" wel uit een blog-artikel op de site van een accountantskantoor, dat geschreven is door iemand die naast bij dat kantoor ook bij de belastingdienst heeft gewerkt.
https://www.linkedin.com/in/hansbtwadvies/
Hoeveel ervaring heeft de gemiddelde boekhouder?
Precies. Het is een beetje dat "geen financieel advies" geneuzel van Insta influencers. Zij zijn niet de sjaak als het misgaat. Iedereen kan vanalles beweren op internet maar ik zou primair de BD volgen, en dan het liefst de dingen die gewoon zwart op wit terug te vinden zijn. Als je voor advies naar de belastingtelefoon gaat, zou ik ook zeker dat gesprek opnemen.pirke schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:02:
Verder is "dat heb ik gelezen op internet" niet echt een fijne verdediging bij controle van de belastingdienst.
Gewoon een brief sturen. Ik heb ook een keer een vraag gehad, een brief gestuurd, enkele weken later antwoord gekregen. Die heb je dan zwart op wit en kun je bewaren.Hydra schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:07:
[...]
Precies. Het is een beetje dat "geen financieel advies" geneuzel van Insta influencers. Zij zijn niet de sjaak als het misgaat. Iedereen kan vanalles beweren op internet maar ik zou primair de BD volgen, en dan het liefst de dingen die gewoon zwart op wit terug te vinden zijn. Als je voor advies naar de belastingtelefoon gaat, zou ik ook zeker dat gesprek opnemen.
-| Hit it i would ! |-
Absoluut. Maar niet iedereen die bij een accountantskantoor werkt is accountant. Daarbij zijn accountants meestal in een bepaalde richting gespecialiseerd.pirke schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:07:
Een accountant hoort meer te weten dan een boekhouder, dat is wel een beschermde titel.
[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 05-10-2022 12:10 ]
Het ging hier om iets wat iemand online gelezen had. Dan is het echt alleen maar een discussie tussen jou en de BD. En da's geen gelijkwaardige discussie.Falcon10 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:10:
Mja, maar weet je, dan is het nog altijd dikwijls een discussie tussen belastingsdienst en de boekhouder/accountant.
[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 05-10-2022 12:17 ]
Dat klopt.Hydra schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:10:
Absoluut. Maar niet iedereen die bij een accountantskantoor werkt is accountant.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq