Vervelend om te horen dat je zo veel tegenslag in een korte tijd hebt moeten verwerken.agraaff schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:52:
[...]
Een hele oude maar wilde even een update geven.
Ben gewoon in loondienst gebleven want vlak na dit bericht overleed mijn moeder, werd mijn dochter heel ziek(heeft 2 jaar geduurd), toen Corona daarna andere dochter uitgevallen is nog steeds niet beter en klap op de vuurpijl mijn vrouw 100%afgekeurd nu.
dat en freelance starten was een beetje teveel van het goede geweest ben ik bang.
Nu weer benaderd door the nextgen, ga het wel aanhoren, ze zeggen het anders te doen vanwege veel kritiek. mijn bezwaar was alle nadelen van freelance en nagenoeg geen van de voordelen.
Maar freelancen kriebelt toch langzaam weer nu het hier in rustiger vaarwater komt.
Zit bij een goede werkgever, leuke collega's, heel sociaal, geen slecht salaris maar toch.
Waarom wil je eigenlijk nog steeds de stap naar freelance maken?
Een werknemer bij een goede werkgever kan zorgverlof krijgen zonder iets in te leveren. Daarnaast heb je nog meer rechten. Is toch een stukje rust in mijn hoofd vind ik.
Ik ben nu 1,5 jaar freelancer en sta pas aan het begin.
Vind het heel leuk maar er is een ding waar ik met gemengde gevoelens op terug kijk.
Bij de geboorte van mijn zoon heb ik maar 3 weken verlof opgenomen. Of moet ik zeggen, omzetverlies genomen. Want verlof moet je tenslotte zelf betalen. Een werknemer krijgt 6 weken punt.
Het feit dat je soms zo moet of gaat denken is niet altijd fijn.
Dat gezegd hebbende. Tijdje geleden plaatste ik een vraag over zzp'er bij een startup. Het is mij gelukt!
Ik ga binnenkort beginnen bij een startup in Berlijn, remote. Inderdaad mijn normale tarief was wel een probleem en heb wel wat moeten inleveren maar toch kijk ik er naar uit om aan de slag te gaan.