De klant verwijst naar de wet waadi. Heb het nog niet goed bestudeerd maar https://www.amsadvocaten....urrentiebeding-in-de-weg/ is wel een interessant artikel.Woy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 06:48:
[...]
Waarom zou het juridisch geen stand houden? Tussen partijen is het gewoon vrij om afspraken te maken die tegenover andere afspraken met een andere partij staan. Jouw klant is vrij om direct met jou een overeenkomst te sluiten. Jij bent niet vrij om dat te doen. Resultaat lijkt mij duidelijk. Met wat dwang uit de klant is het voor de tussen partij mogelijk wel goed ook jouw vrij te stellen van het beding, anders is de relatie met de klant verziekt en kunnen ze in de toekomst helemaal niemand meer plaatsen. Ik zou ieder geval nooit zonder toestemming van de tussenpersoon direct een overeenkomst aangaan, want jij bent gewoon gebonden aan jouw overeenkomst
Ik heb het relatie beding uit mijn contract laten schrappen, met de wetenschap dat de klant alsnog zo'n beding heeft. Voordeel van mij is dat ik vrij sta om te doen wat ik wil. Natuurlijk zal de klant niet snel direct een overeenkomst met mij aangaan, maar het is ieder geval voor hun risico, niet voor mij.
Dat is een slimme zet. Dat ga ik voortaan ook proberen te doen.