CodeCaster schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:03:
[...]
Begin dit jaar een VOF ingeschreven bij de KvK (met twee UBO's), en het duurde nog geen vijf weken doordat zo'n rattencallcenter me belde met een gelogen lulverhaal over dat ik toch nog wel wist dat ik mijn energiecontract via hen had afgesloten. Ik zei dat ik dat niet meer wist, en werd uitgelachen. "Haha ja dat kan gebeuren, geeft niet meneer, u heeft het vast ook druk en dan vergeet u wel eens wat".
Dus ik heb meneer vriendelijk verzocht om mijn recht op verzet te hanteren, mijn gegevens te verwijderen, zich te realiseren dat ze sinds 1 juli 2021 géén VOF's en zzp'ers meer mogen bellen ("Haha dat mag wel meneer" - "Nee, dat mag je niet") en dat hij het best een echte baan kon zoeken.
Nee man! Dat zijn echt de leukste telefoontjes! (hieronder in een notendop)
Hij: Dag meneer, binnenkort verloopt uw energiecontract.
Ik: Oh? (en dan begin ik al te grijnzen en zet mijn domme klant petje op, maar dat ziet hij niet)
Hij: Jaahaa, en u moet het wel verlengen anders zit u zonder stroom en gas!
Ik: Oh jee, dat kan de bedoeling niet zijn.
Hij, Nee, dat zou vervelend zijn. Daarom is het goed dat ik u bel zodat ik het contract met u kan verlengen.
Ik: Misschien moet ik dat dan maar doen.
Hij: Fijn! Ik zal even uw gegevens erbij pakken. Even kijken: u bent meneer Heirbaut?
Ik: Jazeker, al die tijd al (en ik denk: jij bent dom, je weet toch wie je belt en je hebt toch geluisterd toen ik opnam?)
Hij: En wat is uw adres?
Ik: Dat zal daar ook wel staan toch?
Hij: Jawel, maar ook ter controle he.
Ik: Oh, oke en ik geef mijn adres
Hij: En waar had u ook al weer uw energiecontract?
Ik: Geen idee, jij belt mij daar toch over?
Hij: Ik kan het zo snel niet vinden.
Ik: Dat is raar. Net zeg je dat mijn energiecontract afloopt.
Hij: Jaja, dat klopt.
Ik: Maar je weet niet welk contract? Jij belt mij toch over dat contract en nu weet je niet welk contract ik heb?
Hij: Ik kan het even niet vinden. Waar was u ook al weer bij aangesloten?
... bla bla dit cirkeltje herhaalt zich en hij probeert mij een naam te ontfutselen
Uiteindelijk zeg ik: Luister, jij belt mij over een contract wat afloopt. Je kan me niet vertellen wat voor contract dat dan is en waar. Feit is dat ik een variabel contract heb en dat loopt nooit af. Dus wat wil je nu?
Hij heeft opgehangen.
[
Voor 0% gewijzigd door
RonaldHeirbaut op 04-03-2022 14:23
. Reden: typo ]