Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
En ook dat zegt niet zoveel. Hoeveel maandelijkse vaste lasten heb jepirke schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 23:32:
[...]
Omzet zegt niet zoveel. Wat verwacht hij aan winst te maken in 2022?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De opdrachtgever kiest zelf met welke partijen hij in zee gaat. Je voorbeeld slaat kant nog wal. Daarnaast ben je toch niet verplicht om via deze partij aan de slag te gaan. Er zijn veel betere partijen dan HeadFirst die puur cv's doorzet. Zou los van die 3 euro, niet mijn voorkeur partij zijn.RichieB schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 01:39:
[...]
Het is ordinaire koppelverkoop. Is snap werkelijk niet dat de opdrachtgevers dit goed vinden. Het is alsof je een brood koopt maar de bakker zegt dat je er minimaal 2 krentenbollen bij moet nemen. Dan ga ik wel naar een andere bakker.
We hadden een paar pagina's geleden een zwarte cq flink donkergrijze lijst. Valt er ook een witte lijst te maken? Uit m'n werknemerstijd herinner ik me ook een aantal recruiters die juist uitgesproken positief waren. Ik ben wel nieuwsgierig naar de freelance variant.jongetje schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:38:
[...]
De opdrachtgever kiest zelf met welke partijen hij in zee gaat. Je voorbeeld slaat kant nog wal. Daarnaast ben je toch niet verplicht om via deze partij aan de slag te gaan. Er zijn veel betere partijen dan HeadFirst die puur cv's doorzet. Zou los van die 3 euro, niet mijn voorkeur partij zijn.
Net bij berekenhet gekeken maar bij 110.000,- kan een bv al interessant zijn. Verschil is dan 300,- in voordeel van een bv.RonaldHeirbaut schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 00:20:
[...]
BV klinkt interessant he (vond ik namelijk wel)... maar het is mij teveel gedoe. Volgens mijn accountant wordt het pas interessant bij een omzet van >150K/jaar. Vervolgens een berg werk aan twee rechtspersonen, geschuif met geld, meer accountantskosten. Het zal wel voordelen hebben maar wegen die op tegen de nadelen?
Wat is jouw drijfveer om een BV te willen starten?
Daarnaast zijn er nog andere zaken die het wellicht interessant maken. Als je bijvoorbeeld iets gaat ontwikkelen wat je in z’n geheel wil doorverkopen kan je dat in een aparte bv stoppen en dan de bv tzt verkopen. Ook zou je vermogen in je bv kunnen opbouwen en dat aan jezelf uitlenen in de vorm van hypotheek.
Of als je iets gaat doen waar je leningen voor moet afsluiten en risico loopt, als het dan fout gaat moet je niet meteen je huis verkopen (uitgaande dat je ondeugdelijk bestuur hebt gevoerd)
Maar als je gewoon uurtjes verkoopt en onder de ton blijft kwa winst is een eenmanszaak prima
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Twee klussen, een is een migratie naar Teams, de ander is azure gerelateerd. Hiermee ben ik al een half jaar onder de pannen 😀Wackmack schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 21:38:
[...]
Gefeliciteerd! Wat ga je doen? Al een eerste opdracht?
ThanksDeveon schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:07:
[...]
https://www.berekenhet.nl...en/bv-of-eenmanszaak.html
Erg fijne site met nog meer handige rekenhulpen voor een eerste indicatie.
PSN: PcDCch
Die 3 euro is volgens mijn alleen voor het aanvullende abonnement en is enkel noodzakelijk voor het reageren op opdrachten. Eenmaal op opdracht kan je deze weer terug zetten naar basis. Bij de gemiddelde broker verlies je denk ik meer en zou zelf niet de moeite willen nemen om als eenpitter op alle portalen in te schrijven.jongetje schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:38:
[...]
De opdrachtgever kiest zelf met welke partijen hij in zee gaat. Je voorbeeld slaat kant nog wal. Daarnaast ben je toch niet verplicht om via deze partij aan de slag te gaan. Er zijn veel betere partijen dan HeadFirst die puur cv's doorzet. Zou los van die 3 euro, niet mijn voorkeur partij zijn.

Uiteraard. Ze leggen waarschijnlijk contractueel vast hoeveel ze gaan betalen voor de facturatie, etc (broker functie). Als ze slim zijn leggen ze ook nog vast wat de maximale marge is die ze op het tarief van de ingehuurde kracht leggen (bemiddelaar functie). Wat ze kennelijk niet vastleggen is dat er geen verplichte opslag gevraagd mag worden in ruil voor overbodige services en dat geïnteresseerden zich ook moeten kunnen aanbieden als ze geen gebruik willen maken van die services.jongetje schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:38:
[...]
De opdrachtgever kiest zelf met welke partijen hij in zee gaat.
Dat is precies mijn punt. ZZPers zullen door deze constructie minder snel zichzelf aanbieden via de portal van Myler/HeadFirst. Daardoor krijgen de opdrachtgevers minder interessante kandidaten om uit te kiezen. Ik denk niet dat opdrachtgevers zich dat realiseren als ze met Myler/HeadFirst in zee gaan.[…]
Daarnaast ben je toch niet verplicht om via deze partij aan de slag te gaan.
[…]
Ik denk dat het ook de vraag is waar je op lange termijn naartoe wilt. Wil je gewoon voor altijd in je eentje blijven freelancen, of heb je ambities het verder uit te bouwen? Uiteraard kan je later ook weer de boel omzetten van een eenmanszaak naar een BV, maar da's ook weer gedoe.RonaldHeirbaut schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 00:20:
[...]
BV klinkt interessant he (vond ik namelijk wel)... maar het is mij teveel gedoe. Volgens mijn accountant wordt het pas interessant bij een omzet van >150K/jaar. Vervolgens een berg werk aan twee rechtspersonen, geschuif met geld, meer accountantskosten. Het zal wel voordelen hebben maar wegen die op tegen de nadelen?
Wat is jouw drijfveer om een BV te willen starten?
Als je ambitie is er later een 'echt' bedrijf van te maken, en/of je wilt geld oppotten in je BV dan kan het wat mij betreft nog steeds aan te raden zijn. Zeker als je veel administratie zelf doet is het ook qua kosten wel te overzien.
Voor mij persoonlijk was nog een extra reden de duidelijke scheiding tussen werk en prive. Mijn IB-aangifte doe ik gewoon als loonslaaf. En dat vind ik dan ook wel weer overzichtelijk.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Mooi zeg! Wat is je rol, doe zelf ook veel migraties. Uurloon van 100+ icm migraties is zeker netjes. Helemaal 125e straksMozart schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:00:
[...]
Twee klussen, een is een migratie naar Teams, de ander is azure gerelateerd. Hiermee ben ik al een half jaar onder de pannen 😀
[...]
Thanks
De scheiding tussen werk en privé is voor mij ook iets wat zwaar weegt, ook misses Mozart vind dat een geruststellende gedachte 😉 en daarmee is de keuze al grotendeels gemaakt… maandag met de accountant om tafel en daarna maak ik een keuze.Freeaqingme schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:40:
[...]
Ik denk dat het ook de vraag is waar je op lange termijn naartoe wilt. Wil je gewoon voor altijd in je eentje blijven freelancen, of heb je ambities het verder uit te bouwen? Uiteraard kan je later ook weer de boel omzetten van een eenmanszaak naar een BV, maar da's ook weer gedoe.
Als je ambitie is er later een 'echt' bedrijf van te maken, en/of je wilt geld oppotten in je BV dan kan het wat mij betreft nog steeds aan te raden zijn. Zeker als je veel administratie zelf doet is het ook qua kosten wel te overzien.
Voor mij persoonlijk was nog een extra reden de duidelijke scheiding tussen werk en prive. Mijn IB-aangifte doe ik gewoon als loonslaaf. En dat vind ik dan ook wel weer overzichtelijk.
PSN: PcDCch
Je betaalt per sent message, gemiddeld zo'n 10 tot 20 cent per stuk, maar in competitieve markten soms wat meer.retoohs schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:28:
[...]
Volgens mij betalen ze alleen per antwoord op de InMail.
Goed, als je potentieel tienduizenden euro's aan een kandidaat kan verdienen kan dat lachend uit natuurlijk.
De eerste jaren heb je als eenmanszaak nog wat extra voordelen van de starters aftrek, en willekeurige afschrijving e.d. dat is ook wel iets om mee te nemen in je overweging. Je kunt natuurlijk prima na x periode alsnog een bv startenMozart schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:47:
[...]
De scheiding tussen werk en privé is voor mij ook iets wat zwaar weegt, ook misses Mozart vind dat een geruststellende gedachte 😉 en daarmee is de keuze al grotendeels gemaakt… maandag met de accountant om tafel en daarna maak ik een keuze.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Uw beroepsgegevens gedurende de afgelopen acht jaar
Uw huidige en vorige functie(s) gedurende de laatste acht jaar te beginnen bij uw huidige
functie. Uw huidige functie is de functie van waaruit u solliciteert; dus niet de functie
waarvoor dit veiligheidsonderzoek wordt aangevraagd.
Bovenstaande is Ja.Heeft u in de afgelopen acht jaar betaalde of onbetaalde functies gehad?
Ja/Nee
Vervolgens:
Mijn huidige opdrachtgever is niet mijn werkgever, ook mijn vorige opdrachtgevers zijn niet mijn werkgevers. Hier dus mijn eenmanszaak invullen?Beroep 1
Naam werkgever:
Functie:
Het probleem (zo ver het een probleem is) wat hiermee wel ontstaat is dat ze niet weten bij welke opdrachtgevers ik heb gezeten.
De mails lijken nog niet eens aan te komen op mijn mailserver
Jep 2 weken terug ook last van gehad. Na een paar pogingen opgegeven, 4 uur later stonden er plotseling 4 mails in me mailbox. Daarna werkte het wel direct.hackerhater schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:33:
Heeft iemand anders ook problemen met de wachtwoord reset van Bright?
De mails lijken nog niet eens aan te komen op mijn mailserver
Goed om te weten.
Werk 100% thuis nog steeds dus het is wel best zo.
Mocht het niet door de controle komen zien we het dan wel weer..
Ken ook mensen die gingen vroeger de caravan en op vakantie op de zaak.. tsjah dat is heel wat anders vind ik.
[ Voor 24% gewijzigd door 3DDude op 17-10-2021 16:51 ]
Be nice, You Assholes :)
Vaak lijkt het mooier dan het is.Deveon schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:43:
Momenteel hebben wij een nieuwbouwwoning op het oog met een niet geïsoleerde garage. Als ik deze om laat bouwen tot zelfstandige kantoorruimte mogen dan de kosten om dat te realiseren ook zakelijk geboekt worden? Of moet je eerst een zelfstandige ruimte zijn?
Ja, het mag, maar dan is de winst in de toekomst bij een eventuele verkoop in de toekomst over de garage ook belast.
Levert die "paar" euro BTW voordeel genoeg voordeel om de potentiële winst van 10K goed te maken
Vooralsnog is het niet toegestaan wat je doet, maar daar zijn al tig discussies over gevoerd3DDude schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:50:
Ik ga ook gewoon een bureau en bureaustoel op de zaak zetten.
Ken ook mensen die gingen vroeger de caravan en op vakantie op de zaak.. tsjah dat is heel wat anders vind ik.
Hier ook hoor, het is wel goed3DDude schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:50:
Ik ga ook gewoon een bureau en bureaustoel op de zaak zetten.

Waarom benoem je enkel de BTW? Je volledige inrichting kan je opvoeren als kosten.ybos schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:04:
[...]
Vaak lijkt het mooier dan het is.
Ja, het mag, maar dan is de winst in de toekomst bij een eventuele verkoop in de toekomst over de garage ook belast.
Levert die "paar" euro BTW voordeel genoeg voordeel om de potentiële winst van 10K goed te maken
Zal best, maar de reden dat alles nu aan banden is gelegd zijn door paar figuren die van alles en nog wat op de zaak zetten (zoals caravan en vakantie enz // ik ken ze echtc-nan schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:05:
[...]
Vooralsnog is het niet toegestaan wat je doet, maar daar zijn al tig discussies over gevoerd
Dus ik snap dat het niet mag maar dit kan ik wel uitleggen gaan ze dan moeilijk doen zie ik het wel weer.
Anders heb ik naast verzekering, boekhoudpakket, bankrekening geen biet aan kosten
Be nice, You Assholes :)
Niet perse, het kan ook zo zijn dat het wel privé vermogen blijft, en dus winst niet belast wordt. Het is dan wel zo dat dat gedeelte van de woning in box 3 valt en niet in box 1.ybos schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:04:
[...]
Vaak lijkt het mooier dan het is.
https://www.belastingdien...ent/hulpmiddel-werkruimte
Moet je de ruimte wel minstens 10% privé gebruiken, en minstens 70% van je inkomsten in die ruimte behalen.
[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 17-10-2021 22:04 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Een werkruimte is zelfstandig als deze duidelijk is te onderscheiden door uiterlijke kenmerken. Bijvoorbeeld door:
een eigen opgang of ingang
andere voorzieningen in de werkruimte, zoals eigen sanitair (toilet en watervoorziening)
De werkruimte zou u ook als zodanig kunnen verhuren aan bijvoorbeeld een onbekende.
Maar zonder dollen, ik denk dat de meesten geen werkruimte kunnen opvoeren als kosten. Ik heb een slaapkamer helemaal als kantoor ingericht maar kan €0,- aftrekken van de belasting als kosten.
Wat is het voordeel om de camper naast als reismiddel ook al kantoorruimte op te voeren? Een caravan kan echter wel interessant zijn. 48 weken per jaar zakelijk gebruik, 4 weken privé.RonaldHeirbaut schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:01:
Misschien kan je je camper zowel als reismiddel opvoeren als kantoorruimte. Een kantoorruimte moet aan de volgende eisen voldoen:
Je zou hem nog prive kunnen rijden voor de IB, maar zakelijk voor de BTW, dat kan wel serieus voordeel opleveren. Daarvoor wil ik m best 5x per jaar mee naar een klant rijden (en dan ver weg parkeren
Als je controle krijgt en de rariteiten in je administratie betreffen alleen die bureaustoel en dat bureau, zal het _vermoedelijk_ alleen bij een boekhoudkundige correctie blijven (en je dus minder aftrek hebt en dus meer belasting betaald).Yucon schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:14:
Dit soort discussies zie ik regelmatig voorbij komen. Wat is nu in de praktijk het resultaat als de belasting het niet accepteert? Kun je standaard rekenen op naheffing + boete of is het bij niet al te erge dingen gebruikelijk om alleen een naheffing te sturen?
Is het boekhouding een puinhoop en zijn er naast die 2 kleinigheden nog veel meer issues, kan het vervelender uitpakken.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dit soort specifieke regels hebben eigenlijk altijd als oorzaak dat er gewoon veel misbruik van werd gemaakt. Mensen die hun hele inboedel aftrekken onder het mom van 'werkruimte'.To_Tall schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:54:
Maar het blijft natuurlijk wel vreemd cq krom. Je mag wel een pc kopen en die opgeven aan de belasting dienst. Maar je mag geen werkruimte in richten. Waar die pc op komt te staan. Zoals een bureau en een bureau stoel.
https://niels.nu
Omdat wetgeving geen grijs gebied kent. Het moet eenduidig zijn. Bureau(stoel) is niet aftrekbaar. Ook niet soms ook al zal een inspecteur je betoog prima begrijpen en je zelfs gelijk geven.To_Tall schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:54:
Maar het blijft natuurlijk wel vreemd cq krom. Je mag wel een pc kopen en die opgeven aan de belasting dienst. Maar je mag geen werkruimte in richten. Waar die pc op komt te staan. Zoals een bureau en een bureau stoel.
Wet moet worden aangepast mbt thuiswerken.
Ik verwacht dat elke stoel die we op de zaak willen zetten om op te werken hieraan voldoet.
Grofweg is die norm dus stoelen die aan de arbo-norm voldoen.
Precies, ik en ook vele hier hebben hetzelfde "risico" genomen. Een herman miller en zit/sta bureau is vrij duur voor consumenten begrippen maar vele van ons zitten makkelijk 30-50 uur per week. Liever goed spul dan de Ikea Markus (die het hier prima jaren heeft gedaanKhayma schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:26:
Ook hier gewoon bureaustoel + bureau zakelijk gekocht in overleg met boekhouder. Ik werk 100% thuis dus ik heb dat risico maar voor lief genomen. Zit/sta bureau en herman miller Embody.
Bijtelling is helder, 7% van de consumentenprijs per jaar.
BTW is een vraagteken. Bij een zakelijke auto met privegebruik heb je te maken met een BTW-correctie privegebruik. Is die er ook voor fietsen?
Huh bij een zakelijke auto met privegebruik heb je toch geen btw correctie maar bijtelling?t_captain schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:14:
Klein vraagje: E-bike op de zaak.
BTW is een vraagteken. Bij een zakelijke auto met privegebruik heb je te maken met een BTW-correctie privegebruik. Is die er ook voor fietsen?
Ik begrijp het zo:Tylen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:22:
[...]
Huh bij een zakelijke auto met privegebruik heb je toch geen btw correctie maar bijtelling?
- Bijtelling is om het 'loon in natura' te compenseren
- BTW-correctie is omdat je anders 100% van de BTW aftrekt, terwijl niet 100% een zakelijke bestemming heeft.
Ze zijn dus allebij noodzakelijk:
https://www.belastingdien...gebruik_auto_van_de_zaak/
[ Voor 5% gewijzigd door Rem op 18-10-2021 12:26 ]
Ah check. Ach gelukkig heb ik een boekhouder die dat allemaal regeld hahaha.Rem schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:25:
[...]
Ik begrijp het zo:
- Bijtelling is om het 'loon in natura' te compenseren
- BTW-correctie is omdat je anders 100% van de BTW aftrekt, terwijl niet 100% een zakelijke bestemming heeft.
Ze zijn dus allebij noodzakelijk:
https://www.belastingdien...gebruik_auto_van_de_zaak/
Voor elk bedrijfsmiddel wat je ook prive gebruikt dien je een btw correctie door te voeren.t_captain schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:14:
Klein vraagje: E-bike op de zaak.
Ik zie van tijd tot tijd berichten voorbijkomen van ZZP-ers die maar gewoon digitale nomade zijn geworden, dus volgens mij is dat prima te doen; je camper tot kantoor bombarderen.pirke schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:53:
Een camper op de zaak kan prima als je er maar minimaal 500km zakelijk mee rijdt
Nederlands is makkelijker als je denkt
Zou dat nog wel dubbelchecken met je boekhouder, die van mij had het anders ook gewoon vrolijk niet ingevuld.Tylen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:35:
[...]
Ah check. Ach gelukkig heb ik een boekhouder die dat allemaal regeld hahaha.
Ik maak overigens geen gebruik van het forfait maar van de daadwerkelijke verdeling zakelijk/prive die ik met een kilometerregistratie bijhoud (ik houd enkel zakelijke ritten bij, en vanuit daar kan de ratio per jaar bepaald worden).
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Als je je eigen woning zakelijk maakt, maar er wel prive gebruik van maakt (slaapkamer enzo) dan betaal je een verhoogd eigenwoningforfait als compensatie voor het prive gebruik van een zakelijke woning. Als je in je camper gaat slapen dan vermoed ik dat je daar ook wel iets voor moet compenseren op een of andere manier. Los van de kilometers die je naar zuid frankrijk maakt met je gezin... Ik verwacht dat er dan gewoon 22% bijtelling betaalt mag worden over een catalogusprijs van 150kSeatRider schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:13:
[...]
Ik zie van tijd tot tijd berichten voorbijkomen van ZZP-ers die maar gewoon digitale nomade zijn geworden, dus volgens mij is dat prima te doen; je camper tot kantoor bombarderen.
Eventueel lukt het wel om een bedrijfsbus privé te kopen en enkel de verbouwing naar camper zakelijk op te voeren als zijnde "inrichting zelfstandig kantoor". Ik kan alleen niets vinden hoe het geregeld is met mobiele kantoren of dat het echt vastgoed moet zijn. Iets zegt mij als hier ruimte in was dat we het wel vaker gezien hadden.
Natuurlijk wel legendarisch, om je camper te parkeren bij je opdrachtgever op de parkeerplaats om wat reclame voor jezelf te maken.pirke schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:38:
Je ziet best vaak van die grote buscampers die voor motorsport of andere grote evenementen zijn gebruikt, waar de crew kon overnachten, met grote reclame slogans op de zijkant. Wellicht dat het binnen de IT wat minder gebruikelijk is, tenzij je veel op beurzen staat of op een andere manier rondreist.
Als je bijpassende kleding regelt en het logo is groot genoeg ben je wat betreft aftrek helemaal het heertjepirke schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:10:
Koppel er meteen een "uw reclame hier" poster aan, en je kan door als rijdend reclamebureau
Ik ben opzoek naar een all-in mobility card zodat ik zowel kan tanken (NL + Europa) als kan parkeren in parkeergarages. Heb weinig zin in bonnetjes scannen.. Ook met het OV is een mooie plus, maar geen pre.
Heeft iemand een goede tip? Of heeft iemand al ervaring met deze kaarten?
https://movemove.com/
https://mobilitymixx.com/
https://www.xximo.nl/
Fijn om al snel een reactie hebben.Woy schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:09:
Ik heb zelf movemove gehad, en dat werkte voor mij prima. Ik maakte overigens geen gebruik van het parkeren, maar dat is wel een mogelijkheid.
Je zegt had. Wat heb je nu?
Exact expert nodig?
Ik heb een xximo kaart en op zich bevalt me die prima. Niet te duur en ik kan er (bijna) alles mee. Je kan er niet overal mee parkeren en niet overal mee tanken. Dat moet je van te voren wel goed bekijken. ESSO Express bijvoorbeeld doet hij niet. Twee dingen vind ik vervelend:Relief2009 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:08:
Gezien ik in een losse topic geen reacties kreeg, denk ik dat het maar hier probeer.
Ik ben opzoek naar een all-in mobility card zodat ik zowel kan tanken (NL + Europa) als kan parkeren in parkeergarages. Heb weinig zin in bonnetjes scannen.. Ook met het OV is een mooie plus, maar geen pre.
Heeft iemand een goede tip? Of heeft iemand al ervaring met deze kaarten?
https://movemove.com/
https://mobilitymixx.com/
https://www.xximo.nl/
- Je betaalt aan hen een voorschot. Je zou verwachten dat ze daar dan alle tankbeurten uit betalen en dan eind van de maand een factuur sturen en 1 incasso. Maar nee, elke week doen ze een incasso.
- De OV-chipkaart is een aparte kaart die automatisch per €25,- ophoogt als je saldo op is. Dan vind ik een NS Businesscard veel makkelijker, beter en goedkoper.
[ Voor 4% gewijzigd door RonaldHeirbaut op 19-10-2021 08:17 . Reden: Toevoeging ]
Prima service voor 6,95 ex btw. Geen gedoe met bonnetjes.
@Deveon dat was volgens mij begin 2020 bij de eerste lockdown. Ze waren bang dat niet iedereen kon betalen en hebben ze Facturatie aangescherpt. Das was minder.
[ Voor 28% gewijzigd door To_Tall op 19-10-2021 08:20 ]
Ik zie het inderdaad. Als ik het zo zie zijn sowieso de bekende merken DVK stations. Dat is al genoeg voor mij.Crazy D schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:11:
MoveMove kan in het buitenland niet bij alle tankstations betalen, alleen bij DKV stations en dat blijkt dus niet elk station te zijnMaar buiten dat, werkt het wel prima verder.
Helaas bieden ze de optie niet meer voor parkeren in parkeergarages.

Wekelijks is wel jammer. Edit: ah dat was tijdelijk. Wel mindere actie.Deveon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:17:
Goeie ervaring met MoveMove, wekelijks incasso is wel een beetje veel gezien ik niet zo vaak tankte en nu helemaal niet meer.
Als je meer dan 250 euro tankt, wat gebeurt er dan precies? Door veel autorijden kom ik daar vaak boven.To_Tall schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:17:
Move move gebruik ik was ook op zoek. Zij zijn een zuster van Multitank card. Je mag tot 250 per maand tanken anders wordt er eerder gefactureerd.
Prima service voor 6,95 ex btw. Geen gedoe met bonnetjes.
@Deveon dat was volgens mij begin 2020 bij de eerste lockdown. Ze waren bang dat niet iedereen kon betalen en hebben ze Facturatie aangescherpt. Das was minder.
[ Voor 30% gewijzigd door Relief2009 op 19-10-2021 08:23 ]
Ah kijk, dit zijn nieuwe dingen die ik zelf niet heb kunnen vinden.RonaldHeirbaut schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:15:
[...]
Ik heb een xximo kaart en op zich bevalt me die prima. Niet te duur en ik kan er (bijna) alles mee. Je kan er niet overal mee parkeren en niet overal mee tanken. Dat moet je van te voren wel goed bekijken. ESSO Express bijvoorbeeld doet hij niet. Twee dingen vind ik vervelend:
- Je betaalt aan hen een voorschot. Je zou verwachten dat ze daar dan alle tankbeurten uit betalen en dan eind van de maand een factuur sturen en 1 incasso. Maar nee, elke week doen ze een incasso.
- De OV-chipkaart is een aparte kaart die automatisch per €25,- ophoogt als je saldo op is. Dan vind ik een NS Businesscard veel makkelijker, beter en goedkoper.
Je moet dus vooruitbetalen?
Ik rij nu weer een prive auto, dus geen tankpas meer.Relief2009 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:11:
[...]
Fijn om al snel een reactie hebben.![]()
Je zegt had. Wat heb je nu?
Bij mij was het gewoon maandelijkse incasso. Het enige dat wel opviel is dat de factuur altijd geantedateert was, zodat hij op de laatste dag van de maand viel, maar de factuur kwam pas ergens op de eerste dagen van de nieuwe maand, maar op zich is dat juist fijn, dan vallen alle kosten in het jaar/maand waarop ze gemaakt zijn.Deveon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:17:
Goeie ervaring met MoveMove, wekelijks incasso is wel een beetje veel gezien ik niet zo vaak tankte en nu helemaal niet meer.
Je krijgt gewoon een extra factuur die maand. Had het liever in 1 keer gehad, maar het is niet zo'n heel groot issue.Relief2009 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:22:
Als je meer dan 250 euro tankt, wat gebeurt er dan precies? Door veel autorijden kom ik daar vaak boven.
https://niels.nu
Yep. Noem het een borg. Xximo noemt het 'beschikbaar tegoed'. Ik noem het onzin. Maar zonder werkt het niet.Relief2009 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:24:
[...]
Ah kijk, dit zijn nieuwe dingen die ik zelf niet heb kunnen vinden.
Je moet dus vooruitbetalen?
Heb het geprobeerd zonder maar kwam niet ver. Niet in 2018, niet in 2021.pirke schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:55:
Tanken, dat is toch zo 2018?
Intussen staat mijn km-teller op 300.000+ en nu twijfel ik of ik een nieuwe EV wil of toch nog 1x een benzineauto van een jaar of 4 oud. Met dat thuiswerken reis ik niet zoveel meer.
Twee maanden geleden heb ik even gebeld of na een jaar trouw betalen ik ook naar maandelijks factureren mocht en dat was geen probleem. Als ik zo op de website kijk is dat nu ook weer de standaard. Geen borg, vooruitbetaling of limiet. Wel een paar euro per maand voor de pas maar dat heb ik er wel voor over.
Bevalt me in ieder geval goed. In Nederland overal tanken, carwash en parkeren werkt doorgaans ook prima.
Tja
Niet ver rijden heb ik ook... eind 2019 een nieuwe EV gekocht, heb er nu bijna 2 jaar later 16 megameter op zitten. Gelukkig schrijft ie niet zo hard af, en krijgen we nog een terugleververgoeding voor alles wat we na salderen te veel producerenRonaldHeirbaut schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
Heb het geprobeerd zonder maar kwam niet ver. Niet in 2018, niet in 2021.
Intussen staat mijn km-teller op 300.000+ en nu twijfel ik of ik een nieuwe EV wil of toch nog 1x een benzineauto van een jaar of 4 oud. Met dat thuiswerken reis ik niet zoveel meer.
Megameter (Mm) is zoveel leuker dan km ...
Tegenwoordig is het geen tankpas meer maar een mobiliteitpas. Laden, wassen, tol, OV en wat mij bij MoveMove ook aanspraak was maandelijks opzegbaar pechhulp met vervangend vervoer in Europa. Dat laatste is voor de vakantie wel erg prettig en hoef daar niet het hele jaar voor te betalen.pirke schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:55:
Tanken, dat is toch zo 2018?
Dat vind ik heel irritant. Ik zit ook bij MoveMove maar heb vaak genoeg gestaan in Duitsland bij een pomp waar ik er niet mee kon betalen. Eigenlijk vaker niet dan wel kunnen betalen. Zit ik alsnog bonnetjes in te scannen.Crazy D schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:11:
MoveMove kan in het buitenland niet bij alle tankstations betalen, alleen bij DKV stations en dat blijkt dus niet elk station te zijnMaar buiten dat, werkt het wel prima verder.
Zelf ben ik nooit boven de 250 uitgekomen dat was trouwens 150. Maar door stijgende bezinne prijzen hebben ze ook het limiet aangepast.
Zelf heb ik september helemaal niet getankt.
Ik heb dat dus geprobeerd, en nóg krijg ik een bericht waarbij iemand wel het random woord noemt, maar dan duidelijk niet mijn profiel gelezen heeft...Edwin88 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:18:
ik heb sinds kort een random nummer op mijn profiel gezet op linkedin, met de opmerking dat een recruiter dat moet melden in hun eerste berichtje als ze serieus genomen moeten worden.
Tot nu 1/6 maar die netjes dat nummer noemt en verder ook echt inhoudelijk een bericht stuurt specifiek op mij, de rest allemaal vacature schuivers
Ik weet wie ik wel heb toegevoegd aan mijn netwerk en wie ik heb genegeerd..

Ik kreeg de vraag of ik interesse heb in een midlancing constructie terwijl ik er toch echt op heb staan dat ik freelance ben.

Enige reden dat ik kan bedenken is dat je het leuk vind om in een nieuwe auto te rijden, soort van hobby. En dat is prima overigens
Ik rij om die reden mijn 2e hands gekochte prive auto.
Een oudere auto gaat wellicht vaker stuk (mij heeft mijn auto tot nu toe nog niet in de steek gelaten, maar ik rij dan ook niet veel vanwege corona) waardoor je niet naar je klant kunt rijden en wat je dus omzet kost. Maar dat los ik op door die dag een auto te huren.
[ Voor 24% gewijzigd door c-nan op 19-10-2021 12:04 ]
Nu is de bijtelling aangepast, maar mogelijk dat een elektrische auto van onder de 40k nog best interessant is nu benzine prijzen hoog liggen. 12% bijtelling, MIA, BTW aftrek, lage kosten per kilometer, etc.
Hangt natuurlijk helemaal af van hoe grote auto je nodig hebt, hoeveel kilometer je rijdt en of je graag een jonge/nieuwe auto rijdt.
Wat maakt het uit wat een ander rijdt, als jij zelf het te duur vindt cq geen zin hebt om die kosten te maken?c-nan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:02:
Welk auto rijden jullie zakelijk en waarom? Welke berekening ik ook maak, een nieuwe auto kopen is erg duur. Rij je de zakelijke auto ook nog eens prive? Dan wordt het helemaal duur.
Enige reden dat ik kan bedenken is dat je het leuk vind om in een nieuwe auto te rijden, soort van hobby. En dat is prima overigensKostentechnisch kan ik het niet verantwoorden.
Dit zijn afwegingen die iedereen toch echt voor zichzelf moet maken. De een rijdt een oldtimer op de zaak, de ander een gloedje nieuwe BMW M3. En de volgende een prive auto en declareert de 19ct/km.
Omdat ik misschien een rekenfout maak of punten zijn waar ik geen rekening mee houd maar wel moet doen. En ook nieuwsgierigheid, daar is toch niets mis mee?_Arthur schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:31:
[...]
Wat maakt het uit wat een ander rijdt, als jij zelf het te duur vindt cq geen zin hebt om die kosten te maken?
[ Voor 7% gewijzigd door c-nan op 19-10-2021 12:33 ]
Mijn Model 3 uit 2019 heeft slechts 4% bijtelling...Chnub schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:25:
Ik heb in 2019 een Tesla Model 3 zakelijk aangeschaft. Met effectieve bijtelling van 7,5%,
Hij zegt toch ook "effectief". Zijn Model 3 zal wel boven de 50k uitkomen waardoor vanaf 50k cataloguswaarde, 22% bijtelling gehanteerd moet worden over het meerdere.pirke schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:41:
Mijn Model 3 uit 2019 heeft slechts 4% bijtelling...
[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 19-10-2021 12:45 ]
Ik hoef helemaal niks te verantwoordenc-nan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:02:
Enige reden dat ik kan bedenken is dat je het leuk vind om in een nieuwe auto te rijden, soort van hobby. En dat is prima overigensKostentechnisch kan ik het niet verantwoorden.

Exact expert nodig?
De berekening kun je niet heel veel aan fout doen. Het is gewoon de vraag wat je er per maand voor over hebt (lease) of in 1 keer (aanschaf), en bijtelling. Ik heb het er voor over, een ander niet.c-nan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:32:
[...]
Omdat ik misschien een rekenfout maak of punten zijn waar ik geen rekening mee houd maar wel moet doen. En ook nieuwsgierigheid, daar is toch niets mis mee?
Exact expert nodig?
Ik heb voor “de zaak” anderhalf jaar geleden een 1 jaar oude diesel occassion met 4k op de teller gekocht. Scheelde al 7k€ in aanschaf en ik heb er qua onderhoud alsnog geen omkijken naar. Ik heb ‘m prive gekocht omdat de 0,19€ per km belastingvrij veel meer oplevert dan de aftrekposten icm bijtelling.c-nan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:02:
Welk auto rijden jullie zakelijk en waarom? Welke berekening ik ook maak, een nieuwe auto kopen is erg duur. Rij je de zakelijke auto ook nog eens prive? Dan wordt het helemaal duur.
Een oudere auto gaat wellicht vaker stuk (mij heeft mijn auto tot nu toe nog niet in de steek gelaten, maar ik rij dan ook niet veel vanwege corona) waardoor je niet naar je klant kunt rijden en wat je dus omzet kost. Maar dat los ik op door die dag een auto te huren.
Nieuw kan inderdaad zelden uit. Misschien elektrisch net, maar mijn zuinige diesel gebruikt ook amper brandstof.
Maar je kunt het het beste zelf voor je eigen situarie uitrekenen. Ik dacht dat berekenhet.nl hier ook een tooltje voor heeft, dan kun je zelf geen rekenfoutjes maken. En dan is er nog zoiets als persoonlijke voorkeur
Tja
Privé auto hier idd. Voor Corona kon het misschien nog wel aantrekkelijk zijn om te leasen. Maar sinds corona zit ik max 1x per 2 weken op kantoor. Financieel gezien kan het niet uit om te leasen tov een (goedkope) 2e handse auto. Zelfs niet met 0% bijtelling. Enige reden is idd als je een "leuke" auto wil rijden en/of veel KM's maakt. Veel mensen vinden het belangrijk om een "goede" auto te rijden dus die kiezen voor leasen.c-nan schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:02:
Het komt toch uit op persoonlijke voorkeur / eisen(single vs gezin met 4 kids bijv).
Helemaal correct_Arthur schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:45:
[...]
Hij zegt toch ook "effectief". Zijn Model 3 zal wel boven de 50k uitkomen waardoor vanaf 50k cataloguswaarde, 22% bijtelling gehanteerd moet worden over het meerdere.
Net nog een (zeer) grove berekening gedaan als ik nu opnieuw een auto zou aanschaffen; in mijn geval (verhouding en aantal prive en zakelijke kilometers) zou een nieuwe elektrische auto van 40k zakelijk ongeveer gelijk staan aan prive 23k benzine auto. (geen tijd om het helemaal nauwkeurig te doen).
Alleen voor 40k heb je geen elektische auto waar je mee campeervakanties met kinderen kan doen en goede laadmogelijkheden dichtbij is dan ook wel erg handig.
Maar als je van camperen houdt met kinderen, vaak lange afstanden maakt en geen oplaadmogelijkheden hebt zou ik het niet direct aanraden.
En ook voor een oudere auto van 6~10k kom je van A naar B met voldoende comfort als je daar voor de rest weinig waarde aan hecht en zul je zeker goedkoper uit zijn.
https://www.berekenhet.nl...-de-zaak-of-in-prive.html
Dat is wat ik doe (en altijd deed). Ik ben namelijk aartslui en heb geen zin in veel administratie. Bovendien rijd ik de meeste kilometers toch privé wat sinds het thuiswerken ivm corona alleen maar meer is geworden. Daarnaast zat ik afgelopen jaren bij NS op het hoofdkantoor dus was de trein sowieso de beste keuze. Dus zakelijk kilometers? Amper. En zolang dat zo blijft ros ik in mijn oude, afgeschreven ros, à €0,19ct/km._Arthur schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:31:
En de volgende een prive auto en declareert de 19ct/km.
Beleggen doe je met geld wat je kan missen en niet met een reserve voor belasting. Daarnaast IB een privé uitgave dus kom je officieel niet mee weg om dat buiten box 3 te houden. Je kan natuurlijk wel het bedrag aanhouden op een zakelijke rekening en zo lang je enigszins zakelijk kan verantwoorden waarom je dat bedrag op je rekening hebt staan maakt het niet uit als je het uiteindelijk voor iets anders gebruikt.vincent_1234 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:08:
Als je met het geld wat je reserveert voor je IB aangifte persoonlijk wat belegt, is het dan ook mogelijk om dit deel buiten je prive box 3 te houden, of worden je rendementen dan ook gezien als box 1 zakelijk?
Wat betreft vervoer had ik vorig jaar een zakelijk leasecontract overgenomen zodat ik als starter geen lange commitment hoefde af te geven en toch relatief nieuw kon rijden voor een scherpe prijs. Achter viel het mij wel tegen hoeveel die kostte dus blij dat die weer weg is. Nu rijd ik in een private lease auto die ook weer overgenomen heb met een leuke overnamebonus en declareer ik 19 ct/km. Het verrekenen van de OB vind ik dan weer niet de moeite waard gezien het contract "in privé" getekend is en er ook een subsidie op zit die niet voor zakelijk gebruik geld.
Voor volgend jaar overweeg ik wel een zakelijke auto erbij maar in hoeverre is het dan nog toegestaan om dan met je privé auto zakelijke kilometers te rijden en te declareren? Voor woonwerkverkeer rijdt mijn privé auto gewoon veel voordeliger en is compacter. Zo lang je bijtelling betaald en daadwerkelijk met de privé auto rijdt moet dat toch geen probleem zijn?
Klopt, het hebben van een lease-auto maakt niet dat je KM's die je met eigen vervoer maakt niet meer kunt declareren. Dus inderdaad gewoon goed de KM's bijhouden.Deveon schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:52:
[...]
Zo lang je bijtelling betaald en daadwerkelijk met de privé auto rijdt moet dat toch geen probleem zijn?
Ik was heel blij dat ik die 280 euro per maand aan diesel + andere kosten niet van 19 ct/km hoefde te betalen xD
[ Voor 61% gewijzigd door Relief2009 op 19-10-2021 16:48 ]
Privé zou ik dan duurder uit zijn. Ook met Corona. Stapdagje Veluwe, stapdagje Harlingen. Dan leuk ritje naar Denemarken. Ja dan is zakelijk iets interessanter. Dan privé.
Althans zo was mijn rekensom, toen ik de auto augustus 2020 bestelde maar afgelopen jun door derde totallos gereden is. Nu voor nieuwwaarde staat de nieuwe auto in bestelling.