kwaazaar schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:16:
[...]
Bij NextGen moest ik 2 weken wachten op een concept contract (terwijl ze eerst op vrijdag zeiden dat ik maandag kon starten) die vervolgens nog wat onacceptabele zaken had. Na veel gezeur heb ik het hele traject afgebroken. Konden ze zelf uit gaan leggen aan de klant waarom het na al die weken toch niet doorging. Kostte mij, behalve stress, ook enkele weken inkomsten, omdat ik weer opnieuw moest gaan zoeken.
Ben nu opnieuw met NextGen in gesprek voor een opdracht. Ben benieuwd of ze het nu beter doen.
Ik ben 2 weken geleden in contact geraakt met NextGen, maar het is als ik jou verhaal zo zie nog niet beter. 2 weken wachten op een reactie op een e-mail, 3x gebeld maar enkel de voicemail.
---
Ik kwam hier eigenlijk met een vraag. Een nieuwe opdrachtgever had een opdracht geplaatst (via een intermedair). Kennismakingsgesprek gehad, beviel goed vanuit beide kanten, opdracht uiteindelijk toegewezen gekregen. Opdracht zat onder mijn uurtarief, maar vanwege de duur van de opdracht en aard van de opdracht heb ik het lagere uurtarief geaccepteerd. Ik heb daarbij expliciet (zowel mondelijk als schriftelijk op de voorstelvoorwaarden) gereageerd dat ik akkoord ben, maar dat het tarief exclusief parkeerkosten is. De opdrachtgever vereist namelijk 3 dagen per week werken in hartje Amsterdam, en dat drukt flink op het uurtarief.
Na de voortstelvoorwaarden werd er nogmaals akkoord gevraagd op de voorwaarden, opnieuw aangegeven dat ik akkoord ben als de parkeerkosten vergoed worden. Door naar de contractpartij, ook daar akkoord gegeven, mits weer de parkeerkosten vergoed worden.
Concept ontvangen, verificaties afgerond etc. Definitief contract (non-concept) nog niet ontvangen/getekend. Vandaag bericht gekregen dat de opdrachtgever aangegeven heeft dat de parkeerkosten niet vergoed worden.
Wat zouden jullie doen in dit geval? De opdracht laten schieten, of het toch accepteren?