Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
technopeuter schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:40:
[...]

zo kun je bijv. niet bij je geld mocht je arbeidsongeschikt worden, dit kan evt (onder voorwaarden) wel bij andere aanbieders en laat je vanaf BND nu kosteloos mogen overstappen!
Welke aanbieders zijn dat dan? En is er niet altijd sprake van revisierente als je eerder laat uitkeren?

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:11
Als je genoeg in box 3 hebt kun je de rest van je leven bezig zijn met alles opeten, heb je geen bijstand of pensioen meer nodig. De meeste mensen zullen aan 500k tot 1m genoeg hebben. Voor ondernemers in de IT absoluut geen onhaalbare getallen.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-10 17:08
Wolly schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:55:
[...]

Welke aanbieders zijn dat dan? En is er niet altijd sprake van revisierente als je eerder laat uitkeren?
er zijn er 3, zie ook: http://www.z24.nl/onderne...-nieuwe-aanbieders-540505http://www.z24.nl/onderne...-nieuwe-aanbieders-540505

Lees die site ff verder door en je vind veel info over deze drie. voor mij is BNR interessant, Brightpensieon lijkt leuk maar kan een molensteen worden als je niets meer inlegt (je blijft 210,-/jaar betalen!)

Daarnaast blijven er aanbieders van indexfonsen aangeven dat ze goedkoper zijn als je bij hun netto inlegd (meesmann)

diskeltische lurker

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10 07:43

RMX

Van dit bericht word ik wel blij voor ZZP-ers:
https://www.knab.nl/zzp-hypotheek

Dat er nog maar meer mogen volgen!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-10 13:48
Los van het feit dat je niet alleen voor het geld moet gaan ZZP'en ben ik benieuwd wat je zoal over kunt houden per maand.

De situatie is 100% met de wind mee:
Ik werk 40 per week, 4 weken lang voor een uurtarief van €50 = €8000,- per maand aan inkomsten.

Natuurlijk moet je belasting afdragen, je verzekeren, gemaakte kosten aftrekken. Deze kosten, verzekeringen e.d. zijn allemaal variabele getallen.

Ik vraag me af; wat houd je er nu ongeveer onderaan de streep aan over? Is het rendement versus in loondienst voldoende om zelfstandig te zijn? Zijn er tools of 'ezelsbruggetjes' om het eea snel uit te rekenen?

[ Voor 5% gewijzigd door the-edge op 12-11-2015 10:46 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-10 12:05
Vuistregel: je totale loonkosten in loondienst zijn je bruto jaarsalaris met 40 a 50% erbovenop.

Dat bedrag bevat secundaire arbeidsvoorwaarden, pensioen en sociale zekerheid. Als je loondienst en zelfstandigheid wilt vergelijken, kun je van de totale werkgeverslasten uitgaan en deze vergelijken met je geprognosticeerde jaarwinst. Dat is je omzet (over een realistisch aantal declarabele uren, niet 52*40) minus je zakelijke kosten.

Als het goed is, moet je een procent of 50 vooruitgaan. Zo niet, kun je je afvragen of het plan wel de moeite waard is.

• pirke
Mijn bruto inkomen is 50% gestegen, mijn netto inkomen is 100% gestegen, en ik heb meer vakantie :)

Edit: en ik heb een veel betere AOV dan in loondienst. Pensioen spaar ik zelf in box 3.

[ Voor 31% gewijzigd door pirke op 12-11-2015 11:04 ]

• RMX

RMX

Ik vind dit wel een fijne calculator:

http://www.ikwordzzper.nl...ar-inkomen-calculator-zzp

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staar je niet blind op pensioen.
Uiteindelijk is dit ook maar gewoon een pot geld waar je later belasting van moet leven en belasting over aftikt. Verminderen van je eventuele kosten voor later zoals je hypotheek aflossen kan ook.

Zelf reken ik eigenlijk altijd met 225 werkdagen, maal 8 is dat 1800 uur. Voor sommige zal dit lager uitvallen, i.v.m. vrije dagen, vakanties, ziekte etc.

Vergelijken van loondienst en zelfstandige is heel lastig. Vergeet niet dat als je in loondienst bijvoorbeeld 4000 bruto in de maand verdient dat de kosten voor het bedrijf eerder tegen de 8000 zullen liggen.
Dit door belastingen, verzekeringen, kosten etc.
Belangrijkste (voor mij iig) is dat je zelf alles kan bepalen.
Geen vervelende 'zinloze' teammeetings meer in de avond. Geen laptop/auto van de zaak die net niet is wat je wil. Helaas dit jaar geen salarisverhoging terwijl management wel een nieuw pand heeft in hartje Amsterdam.

• t_captain
@Viper: vandaar mijn advies om te rekenen met "de hele mik", de totale werkgeverslasten.

• Viper®
  • Niet online
aye aye captain :D

Overigens zul je misschien als zelfstandige net iets minder snel een dagje vrij nemen, dit omdat dat natuurlijk directe impact heeft op je omzet. In loondienst zijn de vrije dagen min of meer al betaald.

• sverzijl
  • Laatst online: 07:33
Viper® schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:22:
aye aye captain :D

Overigens zul je misschien als zelfstandige net iets minder snel een dagje vrij nemen, dit omdat dat natuurlijk directe impact heeft op je omzet. In loondienst zijn de vrije dagen min of meer al betaald.
Ik merk inderdaad wel dat ik minder vakantie ben gaan nemen sinds ik zzper ben (7jr) . 2 weken en nog wat losse dagen hier en daar (niet om te niksen:) is wel het gemiddelde geworden. Ziek was ik sowieso al nooit, daar is niets aan veranderd.

• t_captain
Ik neem nog altijd 25 a 30 dagen per jaar op. Niet wezenlijk anders dan ik eerst deed. Ik neem niet gauw een dag om thuis te zitten niksen, maar eigenlijk deed ik dat toch al niet vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik ben van 38 dagen naar 10-14 weken vakantie gegaan, bevalt prima! 3 a 4 weekjes rond kerst, 3 a 4 weekjes in de zomer, 2 weekjes lente, weekje herfst. Juist omdat ik niet meer vast zit aan "hoeveel dagen heb ik nog?" neem ik vrij wanneer en hoelang ik wil. Netto inkomen is nog steeds verdubbeld (vakantie meegenomen), dus waarom niet?

[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 12-11-2015 17:39 ]

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-10 20:09
Nou ben ik gewoon in loondienst maar ik kan me voorstellen: omdat je klanten niet wilt teleurstellen als er druk op de ketel is. Zodat je later nog eens gevraagd wordt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• t_captain
@pirke: werk je misschien veel korte projecten of een ander model dan het al te bekende 8x5 bij de klant?

• pirke
Nee hoor, gewoon 40 uur met een opdracht zonder echte einddatum. De klant vindt het prima, als ik niet werk krijg ik niet betaald, maar de overige uren die ik maak compenseren dat ruimschoots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:40

sebasd

loopt op espresso

Goed om te lezen dat er mensen zijn die wel van die mogelijkheid gebruik maken.. Ben zelf nu een jaar zelfstandig maar ook ik merk dat ik eerder minder vrij neem dan meer..

Niet eens zozeer omdat de klant daarom vraagt, maar gewoon omdat het lekker gaat en ik even een buffer op wil bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:07

Boy

www.byoscoop.nl

ik denk ook niet zo na over 'een dag niet gewerkt, kost me zoveel!' Ik neem gewoon vrij als dat handig is, het inkomen is goed genoeg.

Ik neem nu ook 3 weken 'vrij' met kerst, maar dat is eigenlijk vrij bij de klant waar ik 32 uur zit. Zo kan ik andere projecten en zelfstudie gaan doen in die tijd, maar wel met mate..dus combineren met vakantie...

de zelfstudie is toch iets waar ik naar uit wil breiden (iOS ontwikkeling) en geeft me ook wel wat ontspanning, dus is ook een soort van hobbyen :)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

sebasd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:49:
Goed om te lezen dat er mensen zijn die wel van die mogelijkheid gebruik maken.. Ben zelf nu een jaar zelfstandig maar ook ik merk dat ik eerder minder vrij neem dan meer..
Denk ook dat een zelfstandige (in de IT-freelance wereld) vaker (en misschien sneller) tevreden is met zijn werkzaamheden dan iemand in loondienst. Waardoor wij ook minder vaak vrij hoeven te zijn om ons 'weer op te laden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:40

sebasd

loopt op espresso

_Arthur schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:20:
[...]

Denk ook dat een zelfstandige (in de IT-freelance wereld) vaker (en misschien sneller) tevreden is met zijn werkzaamheden dan iemand in loondienst. Waardoor wij ook minder vaak vrij hoeven te zijn om ons 'weer op te laden'.
Dat is inderdaad wel herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Komt ook omdat we een betaalde hobby als werk hebben. En geen baas natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Fiscaal puzzeltje: is reizen verplicht als je zakelijke kilometers ten laste van de winst brengt?

Ik bedoel de welbekende 19 cent/km, die je in een eenmanszaak ten laste van de winst brengt en in een BV aan de werknemer of DGA uitkeert. Deze vergoeding is slechts gebaseerd op reisafstand, en heeft geen bewijsstukken nodig (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een auto van de zaak of OV-vergoeding).

Denk aan de volgende casus: consultant werkt ver van huis en verblijft doordeweeks in een hotel. Je kunt natuurlijk de kilometers op maandag en vrijdag + de hotelkosten als zakelijke kosten nemen. Maar heb je ook de mogelijkheid om de verblijfskosten uit eigen zak te brengen en alle vijf de werkdagen als reisafstand te tellen? Of zou dat belastingfraude zijn?

Ik neig naar het tweede. Maar aan de andere kant is er geen relatie tussen de toepasbaarheid van de kilometervergoeding en de werkelijk gemaakte reiskosten. Als je met iemand meerijdt, kun je evengoed 19 cent/km schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
pirke schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:39:
Ik ben van 38 dagen naar 10-14 weken vakantie gegaan, bevalt prima! 3 a 4 weekjes rond kerst, 3 a 4 weekjes in de zomer, 2 weekjes lente, weekje herfst. Juist omdat ik niet meer vast zit aan "hoeveel dagen heb ik nog?" neem ik vrij wanneer en hoelang ik wil. Netto inkomen is nog steeds verdubbeld (vakantie meegenomen), dus waarom niet?
Ik ben, na de eerste twee jaar wel veel gewerkt te hebben, uiteindelijk ook minder gaan werken. Ik word tegenwoordig wat minder op uren afgerekend en wat meeer op prestaties. Gemiddeld zit ik nu in een werkweek rond de 20-28 uur declarabel, en heb een week of 8 vrij in het jaar.

Moet daar wel bij zeggen dat ik niet meer een ZZPer ben, maar tegenwoordig met anderen onderneem en ook een werknemer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

t_captain schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:24:
Fiscaal puzzeltje: is reizen verplicht als je zakelijke kilometers ten laste van de winst brengt?
Ik denk dat je niet iets kan declareren, dat er niet is (geweest).

Wat je natuurlijk wel kan doen is een (extra) netto vergoeding per dag hanteren welke je dan binnen de werkkostenregeling kan laten vallen.

Soort van "buitenshuis"-vergoeding oid. In loondienst bij mensen die buitenland-reizen maken een gebruikelijk iets; extra vergoeding omdat je hele dagen van huis af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Arthur:

Verblijfskosten kun je sowieso op de zaak schrijven (WKR met nihilwaardering; het betreft "verplicht verblijf" van huis voor het werk).

De vraag is of je in plaats daarvan ook uitgespaarde kilometers kunt doorschrijven (indien gunstiger). Dan betaal je de verblijfskosten uit eigen zak en schrijf je kilometers alsof je van huis op en neer reist. Het lijkt frauduleus, maar omdat er geen relatie hoeft te zijn tussen kosten en kilometergeld, wordt het een grijs gebied. Is meerijden met een collega en wel 19 cent schrijven niet frauduleus, maar logeren bij een bekende wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

t_captain schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:09:
@Arthur:

Verblijfskosten kun je sowieso op de zaak schrijven
Ofcourse. Ik heb het dus over een extra netto vergoeding, naast de reeds gemaakte verblijfskosten.
De vraag is of je in plaats daarvan ook uitgespaarde kilometers kunt doorschrijven (indien gunstiger). Dan betaal je de verblijfskosten uit eigen zak en schrijf je kilometers alsof je van huis op en neer reist. Het lijkt frauduleus, maar omdat er geen relatie hoeft te zijn tussen kosten en kilometergeld, wordt het een grijs gebied. Is meerijden met een collega en wel 19 cent schrijven niet frauduleus, maar logeren bij een bekende wel?
Zoals je zelf zegt: grijs gebied. Ikzelf zou het dus meer in de extra netto vergoeding zoeken, ipv km's declareren die je niet gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik zou ook geen km declareren die je niet hebt gemaakt. Dat begint op fraude te lijken. De regels oprekken is prima (met iemand meerijden en het wel declareren, je hebt de afstand afgelegd) maar daar houdt het voor mij persoonlijk wel op. Hoeveel netto voordeel levert het op? Als het slechts om 100 euro netto voordeel gaat zou ik mijn vingers er niet aan branden. Voor 10k kun je een gokje wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:24:

Ik bedoel de welbekende 19 cent/km, die je in een eenmanszaak ten laste van de winst brengt en in een BV aan de werknemer of DGA uitkeert. Deze vergoeding is slechts gebaseerd op reisafstand, en heeft geen bewijsstukken nodig (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een auto van de zaak of OV-vergoeding).

Denk aan de volgende casus: consultant werkt ver van huis en verblijft doordeweeks in een hotel. Je kunt natuurlijk de kilometers op maandag en vrijdag + de hotelkosten als zakelijke kosten nemen. Maar heb je ook de mogelijkheid om de verblijfskosten uit eigen zak te brengen en alle vijf de werkdagen als reisafstand te tellen? Of zou dat belastingfraude zijn?

Ik neig naar het tweede. Maar aan de andere kant is er geen relatie tussen de toepasbaarheid van de kilometervergoeding en de werkelijk gemaakte reiskosten. Als je met iemand meerijdt, kun je evengoed 19 cent/km schrijven.
Belastingregels zijn 'ruim' opgesteld, dit om gemiddeld gezien alle situaties te kunnen dekken. Hierin zitten grijze gebieden en mogelijkheid tot interpretatie.

Belastingtechnisch gezien zou je alleen elke daadwerkelijke zakelijke kilometer kunnen noteren. Echter is dit natuurlijk bijna niet te controleren.
Bij controle gaat de belastingdienst (lijkt mij) echt niet kijken of elke kilometer klopt.
Zolang je maar niet en hotelkosten en reiskosten tegelijk opgeeft, want dat zou raar zijn.

Als jij een nacht bij een vriend blijft slapen schrijf ik zelf ook gewoon de normale kilometers. In mijn ogen valt het juist op als je ineens een dag andere kilometers hebt staan. Verder gaat het vaak over aanzienlijk kleine bedragen gezien de totale omzet. De belastingdienst heeft er misschien een andere kijk op maar goed. Zolang jij maar binnen de marges blijft en niet teveel opvalt zullen ze niet zo snel controleren.

Wat natuurlijk niet verstandig is is om op één of ander semi-openbaar internet forum te melden dat je sjoemelt met je kilometers in je sjoemelsoftware VAG product... oh wait >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Viper® schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:10:
Zolang je maar niet en hotelkosten en reiskosten tegelijk opgeeft, want dat zou raar zijn.
Ligt ook aan de manier van vervoer. Ik rijd zelf een prive auto. Dus hotelkosten betaald het bedrijf, daarnaast kan ik dan prima de 19ct/km kilometervergoeding declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mij lijk het natuurlijk raar dat als je zakelijk een hotel neemt voor overnachting dat je dan wel je volledige reisafstand van huis/werk naar klant schrijft. Althans, mogelijk krijg je daar vragen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het ging niet om én én op de zaak te schrijven. Logisch dat dat niet mag.

Maar als de kilometers de verblijfskosten overschrijden, kun je misschien beter het hotel buiten de boeken houden. Het is me nog niet duidelijk of dat deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Als je het hotel ziet als puur overnachting loont dat wellicht, maar waarschijnlijk wil je ook nog wat eten&drinken daar, dat kun je ook allemaal zakelijk opgeven (geen btw teruggaaf op eten/drinken, en slechts 73,5% aftrek (incl btw, dat wel)). Als je een beetje leuk uit eten gaat dan moet je wel van heel ver komen wil het dan nog lonen om met de km vergoeding voordeliger uit te zijn ;) Een snelle rekensom: overnachting 100 euro + eten&drinken 100 euro * 73,5 = 173,5 euro aftrek post. Met 19 cent/km moet je 900km reizen om hetzelfde bedrag te declareren, en daarbij komen alle overnachting en eten/drinken kosten voor prive rekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:03

Peetman

Tjah....

Ik ga per 1 januari als freelancer aan de slag. In voorbereiding daarop heb ik alvast m'n linkedin profiel aangepast ivm beschikbaarheid.

Nu krijg ik via 2 verschillende bemiddelaars een aanvraag voor dezelfde opdracht. Hebben mensen hier daar ervaring mee? Zeg je tegen de 2e dat je voor waarschijnlijk dezelfde opdracht al contacten hebt lopen? Of bekijk je bij beiden wat de voorwaarden (zoals tarief) / mogelijkheden zijn?
En in hoeverre wordt dat geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:09
Ga maar met 1 partij tegelijk in zee, anders heb je het risico dat je via twee verschillende partijen bij de eindklant wordt aangeboden en dat werkt niet in jouw voordeel.

Je kan natuurlijk wel met beide partijen het gesprek aan gaan om uit te vinden onder wat voor voorwaarden ze werken (tarief, betalingstermijn, relatiebeding et cetera). Let echter wel goed op dat ze je niet gelijk al aan gaan bieden bij de klant, bepaalde partijen willen dit nog wel eens zonder overleg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Ascension schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:52:
Ga maar met 1 partij tegelijk in zee, anders heb je het risico dat je via twee verschillende partijen bij de eindklant wordt aangeboden en dat werkt niet in jouw voordeel.
Dit dus. Het is niet in jouw voordeel dat je 2x wordt aangeboden via 2 kanalen op 1 en dezelfde job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben denk ik wel 10x gebeld over een nieuwe opdracht. Er zouden 30 agencies voor aan het recruiten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-10 23:20

André

Analytics dude

_Arthur schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:02:
[...]

Dit dus. Het is niet in jouw voordeel dat je 2x wordt aangeboden via 2 kanalen op 1 en dezelfde job.
Waarom niet? Jij weet toch van niets? En de opdrachtgever krijgt van 2 kanten te horen dat jij de man bent. Ik zie het probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

André schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:12:
Waarom niet? Jij weet toch van niets?
Doorgaans weet je natuurlijk wel wie de eindklant is.
En de opdrachtgever krijgt van 2 kanten te horen dat jij de man bent. Ik zie het probleem niet?
En de ene rekent Euro 80,- per uur voor je en de andere Euro 60,-

En dan? Ik als eindklant zou het sowieso erg frappant vinden dat ik dezelfde persoon via 2 kanalen aangeboden krijg tegen verschillende tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

_Arthur schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:50:
[...]

Doorgaans weet je natuurlijk wel wie de eindklant is.

[...]

En de ene rekent Euro 80,- per uur voor je en de andere Euro 60,-

En dan? Ik als eindklant zou het sowieso erg frappant vinden dat ik dezelfde persoon via 2 kanalen aangeboden krijg tegen verschillende tarieven.
Dat gebeurd nu ook bij recruiters, het is als freelancer helemaal niet ongebruikelijk om bij meerdere tussenpersonen ingeschreven te staan.

Dat je dan 2 keer aangebracht wordt kan gebeuren. Als de klant slim is neemt hij de tussenpersoon die het minste vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vervelend wordt het als je CV door een van beide partijen wat is opgeleukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

André schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:42:
Als de klant slim is neemt hij de tussenpersoon die het minste vraagt.
Nee, echt? 8)7

Professioneel komt het allerminst over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
_Arthur schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:49:
[...]

Nee, echt? 8)7

Professioneel komt het allerminst over.
Noem mij één tussenburo van de grotere IT 'bemiddelaars' die professioneel overkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Wolly schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:00:
Noem mij één tussenburo van de grotere IT 'bemiddelaars' die professioneel overkomt?
Dus, jij verlaagt je liever tot diezelfde praktijken?

Kennelijk ben ik de enige die nog een beetje een standaard heeft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
_Arthur schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:14:
[...]

Dus, jij verlaagt je liever tot diezelfde praktijken?
Dat lees je verkeerd.
Integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

_Arthur schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:14:
[...]

:/
Leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

In dit geval heb ik nu contact met partij A. Ik ben gedurende dat contact via linkedin benaderd door partij B. Daar heb ik nog geen contact mee gehad. Partij B blijkt de gene te zijn die met de eindklant te maken heeft. Partij A zou me dus via B bij de eindklant neerzetten.
Het uurtarief dat A me bood vond ik aan de lage kant, als ik dan bedenk dat daar twee keer een fee afgaat verbaasd het me niet. Volgens mij is mijn gevraagde tarief namelijk realistisch. Maar dan wel zonder dat daar een paar strijkstokken tussen zitten.😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
t_captain schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:43:
Vervelend wordt het als je CV door een van beide partijen wat is opgeleukt.
In PDF aanleveren, zoals elke respectabele tweaker zou doen als ie iets immutables opstuurt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik ben persoonlijk van het papieren CV aan het afstappen.

Die dingen vormen in mijn ogen te veel handelswaar voor een hele horde aan bemiddelingsbedrijven. Het is één grote blufpoker: google een vacature, presenteer deze aan kandidaten als een zoekopdracht die je van je klant hebt gekregen, verzamel zoveel mogelijk reelvante CV's en gebruik die om met de klant in gesprek te komen.

Ik zie niet wat deze manier van handelen toevoegt aan ons werk of onze omzet. Integendeel, door mensen te reduceren naar een aantal technologische keywords vergroot je de uitwisselbaarheid en doe je schade aan de tarieven.

Mijn CV is slechts beschikbaar op aanvraag, voor een specifiek project en als ik heb besloten om te bieden op het project. Een profieldatabank vul je maar uit publieke bronnen zoals LinkedIn, StackOverflow en github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:48:
Ik ben persoonlijk van het papieren CV aan het afstappen.

Die dingen vormen in mijn ogen te veel handelswaar voor een hele horde aan bemiddelingsbedrijven. Het is één grote blufpoker: google een vacature, presenteer deze aan kandidaten als een zoekopdracht die je van je klant hebt gekregen, verzamel zoveel mogelijk reelvante CV's en gebruik die om met de klant in gesprek te komen.

Ik zie niet wat deze manier van handelen toevoegt aan ons werk of onze omzet. Integendeel, door mensen te reduceren naar een aantal technologische keywords vergroot je de uitwisselbaarheid en doe je schade aan de tarieven.

Mijn CV is slechts beschikbaar op aanvraag, voor een specifiek project en als ik heb besloten om te bieden op het project. Een profieldatabank vul je maar uit publieke bronnen zoals LinkedIn, StackOverflow en github.
Een nobel streven.
Persoonlijk heb ik het ook niet op recruiters. Zeker wanneer het aankomt op projecten en opdrachten voor freelancers. Wanneer het een vaste functie betreft kan ik me iets voorstellen bij een soort van aanbrengbonus. Het 'doosjes' schuiven daarintegen, inhuur op subcontract basis met tussenmarge. Wat voegt een tussenpartij toe behalve extra overhead en kosten.
De kwaliteit van het werk of kennis van de freelancer (subcontractor) is van belang voor de eindklant, maar niet voor de recruiter.
Als ik mijn werk goed uitvoer en de klant wil een verlenging betekent dat uiteindelijk meer gratis geld voor de recruiter.
Je lijkt overigens tegenwoordig om te komen in de recruitment agencies. Kwaliteit lijkt met grote sprongen achteruit te gaan. Zelfs simpele CV matching lijkt al te moeilijk. Ik ben serieus wel eens gebeld voor java opdrachten of sharepoint waar ik weinig tot niks mee doe.

CV in pdf formaat aanleveren is altijd lachen. Krijg je meestal direct een email terug met de vraag of je hem ook in word format hebt. Meestal reageer ik met een opmerking als "gewoon beetje kopieren en plakken, doe je ook eens wat voor je geld" _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zie wel degelijk de meerwaarde die een bemiddelaar kan hebben. Zeker als je opdrachten doet waarmee je een tijd onder de pannen bent voor 40 uur per week, is het goed als er iemand bezig is met de klantrelaties t.b.v. je volgende project. Zelf kom je daar pas aan toe als je project afloopt, een bemiddelaar is heeft in dat opzicht een head start. Zie het als een stukje outsourcing en specialisatie.

Het probleem zit in de kwaliteit van de match. Een klant kennen, weten wat voor persoon (vaardigheden, karakter, ambitie, specifieke ervaring, ...) de klant nodig heeft, dat heeft waarde. Als je dan een goede match hebt, is deze veel waardevoller dan een keyword search op internet. Van het verschil moet de recruiter het hebben.

Ik heb wel eens een prima match gehad zonder dat de keywords klopten. Ik had ervaring in de sector, snapte de uitdaging waar de klant voor stond, en paste in het team. De programmeertaal kende ik sechts een klein beetje en de frameworks helemaal niet. Op keywords zou ik zijn afgevallen. Uiteindelijk heb ik drie projecten voor deze klant gedaan.

Ook andersom heb ik meegemaakt. Prima match op keywords, maar de manier van werken in de organisatie paste me niet. Blij om daar weer weg te zijn.

Voor een kwalitatief goede match, heb je zo'n klantrelatie nodig, dat deze bereid is om een kandidaat buiten het keywords-plaatje te interviewen. Juist de recruiters die bovengenoemde "CV blufpoker" spelen, hebben geen echte relatie met de klant of de kandidaat en hebben dus geen meerwaarde boven een databank.

[ Voor 5% gewijzigd door t_captain op 18-11-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Uiteindelijk heeft de bemiddelings/recruitmentbranche last van hetzelfde probleem waar een hoop andere branches mee kampen: cowboys die zonder al te veel waarde toe te voegen een graantje willen meepikken.

Heb in het verleden 2 maal via een recruiter een andere baan gevonden en beide keren was dat een goede match. Maar dat was wel op mijn eigen initiatief, zodat ik meerdere opties kreeg aangeboden en daaruit kon kiezen.

Ook ik zie de toegevoegde waarde die een bemiddelaar kan hebben, maar als er een paar toko's tussen zitten voel ik me toch wat genaaid. Zeker als er meerdere in de keten je tegelijkertijd benaderen, maar je weet niet wie waar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:13:
Ik zie wel degelijk de meerwaarde die een bemiddelaar kan hebben. Zeker als je opdrachten doet waarmee je een tijd onder de pannen bent voor 40 uur per week, is het goed als er iemand bezig is met de klantrelaties t.b.v. je volgende project. Zelf kom je daar pas aan toe als je project afloopt, een bemiddelaar is heeft in dat opzicht een head start. Zie het als een stukje outsourcing en specialisatie.

Het probleem zit in de kwaliteit van de match. Een klant kennen, weten wat voor persoon (vaardigheden, karakter, ambitie, specifieke ervaring, ...) de klant nodig heeft, dat heeft waarde. Als je dan een goede match hebt, is deze veel waardevoller dan een keyword search op internet. Van het verschil moet de recruiter het hebben.

Ik heb wel eens een prima match gehad zonder dat de keywords klopten. Ik had ervaring in de sector, snapte de uitdaging waar de klant voor stond, en paste in het team. De programmeertaal kende ik sechts een klein beetje en de frameworks helemaal niet. Op keywords zou ik zijn afgevallen. Uiteindelijk heb ik drie projecten voor deze klant gedaan.

Ook andersom heb ik meegemaakt. Prima match op keywords, maar de manier van werken in de organisatie paste me niet. Blij om daar weer weg te zijn.

Voor een kwalitatief goede match, heb je zo'n klantrelatie nodig, dat deze bereid is om een kandidaat buiten het keywords-plaatje te interviewen. Juist de recruiters die bovengenoemde "CV blufpoker" spelen, hebben geen echte relatie met de klant of de kandidaat en hebben dus geen meerwaarde boven een databank.
Jij schetst de ideale situatie die ik in ieder geval nog niet tegengekomen ben.

Ik begrijp je verhaal en in dat opzicht zou ik de rol van recruiter snappen. Maar dat lijkt vanuit een geode zakelijke relatie richting de eindklant zijn. Op dit moment lijkt het meer zoveel mogelijk cv's bij elkaar harken and let's hope some stick, fishing with dynamite.

Recruiters kennen over het algemeen de klant niet tot slecht en weten vaak alleen wat keywords die op papier staan. Doel lijkt wel om iemand met een zo hoog mogelijke marge weg te zetten in plaats van de klant op een zo'n goed mogelijke manier te bedienen.
Relaties opbouwen met bemiddelaars doe ik niet aan, ik ben ze liever kwijt dan rijk. Het aanbod is inmiddels zo groot dat ik bijna elke opdracht via meerdere kanalen voorbij zie komen waarbij ik dus min of meer zelf de bemiddelaar kan kiezen.

http://www.zzp-nederland....-bemiddelaars-maken-misbr

Overigens heb ik hier ook een zakelijke kijk op. Ik gun iemand ook best zijn winst/marge, ik hoef ook weer niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Mijn ervaring is echter dat recruitment werk slecht gedaan wordt en uiteindelijk hoge marges oplevert. In sommige gevallen vind ik dat er teveel afwijking in zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 18-11-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10 08:02
Viper® schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:25:
[...]
Overigens heb ik hier ook een zakelijke kijk op. Ik gun iemand ook best zijn winst/marge, ik hoef ook weer niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Mijn ervaring is echter dat recruitment werk slecht gedaan wordt en uiteindelijk hoge marges oplevert. In sommige gevallen vind ik dat er teveel afwijking in zit.
Precies dit....Ze mogen inderdaad ook wel wat verdienen, maar dan moeten ze het wel verdienen en aan dat laatste schort het nogal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een universele stelling: een bedrijf kan duurzaam niet meer verdienen dan de waarde die ze toevoegen.

Bij een "lage kwaliteit match" is de waarde beperkt tot een klein beetje frictieleegloop wat men soms kan voorkomen. Hooguit twee a drie procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Met speculatie kun je ook rijk worden: die recruiters hoeven maar een paar goede klappers te maken (langdurige opdrachten met 20 euro/uur marge) en ze zijn binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:09
Vaak kom je niet onder een bemiddelaar uit aangezien grote bedrijven niet rechtstreeks zaken willen doen met freelancers. Ik wil altijd transparantie wat betreft het tarief, een eerlijke marge vind ik maximaal 10 euro per uur. Willen ze die transparantie niet geven of werken ze met absurde marges dan houdt het op.

Er zijn overigens wel goede bemiddelaars, ze zijn echter zeldzaam. Mijn ervaring is; hoe groter de partij, hoe slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ascension schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:27:
Vaak kom je niet onder een bemiddelaar uit aangezien grote bedrijven niet rechtstreeks zaken willen doen met freelancers. Ik wil altijd transparantie wat betreft het tarief, een eerlijke marge vind ik maximaal 10 euro per uur. Willen ze die transparantie niet geven of werken ze met absurde marges dan houdt het op.

Er zijn overigens wel goede bemiddelaars, ze zijn echter zeldzaam. Mijn ervaring is; hoe groter de partij, hoe slechter.
en 10 euro vind ik toch wel flink hoor...dat was het 'minimale' wat mijn huidig tussenbureau wilde...

ze hebben alleen gebeld en cv doorgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Boy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:45:
en 10 euro vind ik toch wel flink hoor...dat was het 'minimale' wat mijn huidig tussenbureau wilde...
10euro/uur marge is voor mij het maximum wat er tussen mag zitten. Doorgaans zit het op 5 euro of van alles tussen de 5 en 10euro.

Bij mijn huidige klant is 10euro ook de marge; enige reden om daar deze keer minder moeilijk over te doen is dat mijn reistijd 20mins enkele reis is (geen last van files) en de opdracht past mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

http://daskapital.nl/2015...verzekeringen_even_o.html

Zijn er mensen met praktijkkennis? Ik ben aan het orienteren en zoek sowieso een verzekering zonder de advieskosten. Aanraders voor partijen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Zelf zit ik bij Movir voor de beroeps AOV, van oorsprong alleen voor medici, nu ook voor zakelijke professionals. Hun voorwaarden zijn zeer goed. Niet de allergoedkoopste op de lange termijn, maar wel de beste prijs/kwaliteit (persoonlijke mening).

Als je jong bent dan is de premie overigens wel erg concurrerend, tot de 45-50 stijgt de premie elk jaar. Starters krijgen ook nog eens 5 jaar starterskorting.

Ik was 33 toen ik hem afsloot, met een uitkering van 60k per jaar in geval van ziekte langer dan 6 maanden, dekking tot 65 jaar, CBS indexering na uitkering en betaal voor het eerste jaar 1600 euro. Die premie is ook nog eens aftrekbaar... ik noem dat bijna gratis verzekerd :) Zeker als je het vergelijkt met een loondienst AOV.... bleh

De premie loopt langzaam op tot 5300 euro als ik 47 ben, maar tegen die tijd heb ik de verzekering al lang niet meer nodig. Ik gok dat ik hem tot mijn 40e ofzo aanhoud, daarna heb ik toch al genoeg eigen vermogen om sowieso te stoppen met werken. Een lage premie in de eerste paar jaar (1600-3300 tot mijn 40e) met uitstekende dekking past daar prima bij om alle risico's af te dekken voor dat ene rampscenario.

Ze werken alleen niet rechtstreeks met klanten, er moet een tussenpersoon tussen zitten. Afsluiten op basis van execution only kostte mij 200 euro. Die tussenpersoon was wel even zoeken, de meesten rekenden 300-500 euro voor execution only 8)7

Een tip: lees je goed in in alle mogelijkheden:
- welke wachttijd/eigen risico wil je?
- verzekerd bedrag? normaal inkomen of vind je een basis inkomen genoeg?
- indexering voor en/of na uitkering?
- premie per maand of per jaar (flink goedkoper)?
- maandelijks/jaarlijks opzegbaar of meteen 5 jaar vast (flink goedkoper)?
- uitkering vanaf 25/50/75/100% arbeidsongeschikt?
- "gewone" AOV (wil je niet) of beroeps AOV (wil je wel)?
- ... veel variabelen

Vanwege die vele variabelen wordt vaak een tussenpersoon aangeraden, maar als je genoeg hersens hebt en je wilt je erin verdiepen dan is alles ook op internet te vinden. Blind afgaan op een willekeurig advies zou ik sowieso niet doen, maar dat ben ik :) Gewoon lekker alles zelf uitzoeken en dan de goedkoopste tussenpersoon erbij zoeken om het aanvraagformulier door te sturen...

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:07
Ik heb bijna precies hetzelfde gedaan wat Pirke schrijft:

* Movir AOV
* 5 jaar
* Starterskorting
* Per jaar betalen (korting)
* 60k uitkering per jaar, geïndexeerd
* Tot 67 jaar uitkering
* Na 90 dagen pas uitkering (kan dat risico makkelijk dragen en kosten gaan omlaag).
* Via exection only afgesloten (via fnac).

Ik heb trouwens een AOV afgesloten omdat ik een vrouw en twee kleine kindjes heb. Ik wil voor hun dat mijn AO goed geregeld is mocht er iets gebeuren. Ik wil in mijn huidige huis blijven wonen en de kinderen moeten ook normaal kunnen blijven leven (ik wil niet terugvallen op bijstandsniveau).

Daarnaast heb ik nog een levensverzekering van 400.000 euro (kost ~12 euro in de maand) die direct uitkeert aan mijn vrouw. Deze is ook exection only afgesloten. Daarnaast nog een levensverzekering van een ton op ons huis.

Heb ook nog een ANWB abonnementje voor de auto en een rechtsbijstand verzekering (DAS). De rechtsbijstand is aftrekbaar.

Knal de ANWB er denk ik volgend jaar uit want ik denk niet dat ik stil ga staan met mijn toyota avensis uit 2007.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

_Arthur schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:06:
[...]

10euro/uur marge is voor mij het maximum wat er tussen mag zitten. Doorgaans zit het op 5 euro of van alles tussen de 5 en 10euro.

Bij mijn huidige klant is 10euro ook de marge; enige reden om daar deze keer minder moeilijk over te doen is dat mijn reistijd 20mins enkele reis is (geen last van files) en de opdracht past mij prima.
Ik werk voor klanten waarbij de tussenpartij meer dan 30 euro marge per uur ontvangt :X Is overigens geen recruiter maar de hoofdcontractant van een raamovereenkomst. De marge vind ik niet belangrijk, mijn uurtarief is wat telt en dat is prima. Dit zijn klanten waar ik anders zelf nooit terecht zou komen en ook niet voor dat tarief.

Wat betreft aov: +1 voor Movir. Ik wist al dat ik Movir wilde, ze hebben me verwezen naar een prima tussenpersoon die voor de vergelijking nog wat alternatieve offertes heeft laten zien. Ik heb een relatief lage uitkering en een hoge drempel gekozen maar ik ben dan ook niet de hoofdkostwinner. Het gaat mij erom dat ik de kosten van bijvoorbeeld mijn leaseauto kan blijven betalen als de inkomsten wegvallen.

Pensioen heb ik verder niet, behalve wat ik tijdens 15 jaar loondienst heb opgebouwd. Mijn vriend heeft een goed pensioen en daarnaast heb ik nog een appartement waarvan ik de hypotheek zo snel mogelijk wil aflossen.

Eerder stoppen met werken lijkt me vreselijk, daarvoor vind ik het veel te leuk :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Viper®
  • Niet online
+1 voor Movir.
Min of meer dezelfde kenmerken, 60k, 3 maanden wachttijd, indexatie etc. Overigens maak ik ook gebruik van het optierecht om jaarlijks het verzekerde bedrag met 10% te verhogen zonder medische test.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mochten hier nog meer vrouwen aanwezig zijn: bij Movir krijg je rondom de bevalling 16 weken lang je verzekerde bedrag uitgekeerd. Netto. En zonder wachttijd van bijvoorbeeld een jaar.
Voor vrouwen met kinderwens dus een no-brainer.

• Viper®
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:29:
Mochten hier nog meer vrouwen aanwezig zijn: bij Movir krijg je rondom de bevalling 16 weken lang je verzekerde bedrag uitgekeerd. Netto. En zonder wachttijd van bijvoorbeeld een jaar.
Ter aanvulling:
Voor medisch en zakelijk professionals:
Kent geen wachttijd. Voorwaarde is dat de zwangerschap is ontstaan na het ingaan van de verzekering. Dat moment bepalen we door 40 weken terug te rekenen vanaf de vermoedelijke bevallingsdatum..
Keert zestien weken uit minus de eigenrisicotermijn

Voor ondernemers (Soepel&Zeker AOV):
Keert uit als de vermoedelijke bevallingsdatum ten minste twee jaar na de ingangsdatum van de verzekering ligt..
Keert zestien weken uit minus de eigenrisicotermijn
Dus eerst verzekeren, daarna sexy time >:)
16 weken minus 3 maanden is maar 1 maand :>

• technopeuter
  • Laatst online: 25-10 17:08
Ik AOV bij de Amersfoortse, wel beroepsAOV, €40.000, wachttijd en 50% ongeschik minimaal.
adviseurskosten stomweg niet naar gekeken, nu balen/bloeden.

gedaan omdat het alsnog een schijntje was in vergelijking met de UWV-verzekering die ik had.

hoe doe je 400.000 ORV eigenlijk voor €12,-?

[ Voor 35% gewijzigd door technopeuter op 19-11-2015 14:35 ]

diskeltische lurker

• Viper®
  • Niet online
Ik betaal €12,51 voor een orv van 250k uit m'n hoofd. 400k voor 12 euro is niet slecht. Maar goed, die paar euro links of rechts daar lig ik niet wakker van

• RMX

RMX

Super bedankt iedereen voor de input. Ik ga eens aan de slag met Movir, en execution only :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:29:
Voor mannen dus een hint om bij deze verzekeraar weg te blijven want ze verkwanselen jouw premie aan dingen die niet als ziekte gekwalificeerd kunnen worden. Een lagere premie en geen uitkering na bevalling lijkt me een betere deal.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

ari3 schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:10:
[...]
Voor mannen dus een hint om bij deze verzekeraar weg te blijven want ze verkwanselen jouw premie aan dingen die niet als ziekte gekwalificeerd kunnen worden. Een lagere premie en geen uitkering na bevalling lijkt me een betere deal.
Er zijn ook mannen die wel begaan zijn met het fenomeen zwangerschap ;) Ik vind het in dit geval prima dat ze die regeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat de totale impact op de premie bescheiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
technopeuter schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:30:
hoe doe je 400.000 ORV eigenlijk voor €12,-?
Zou ik ook wel willen weten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:31
Inderdaad.
Laatst ook. Een recruiter belde me voor een opdracht bla bla bla. En hij wilde me aanbieden. Toen vertelde hij me de naam van de opdrachtgever. Ik heb toen eerlijk verteld dat ik een dag eerder al aangeboden ben via een andere recruiter.
Toen baalde hij en vertelde me dat hij me niet ging aanbieden. M'n antwoord was waarom. Als hij minder commissie vraagt, dan zou ik via hem goedkoper zijn dan via de andere recruiter.
Toen heeft ie de eindklant maar gebeld. Bleek dat de eerste recruiter minder commissie vroeg, dus ging het alsnog niet door. Maar ik snap niet waarom ik niet meerdere keren aangeboden wil worden bij dezelfde eindklant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Wolly schreef op maandag 23 november 2015 @ 08:56:
[...]

Zou ik ook wel willen weten :9~
Excuses het is 18,40 euro per maand en geen 12 euro ! Het is een TAF ORV btw, welke ik heb afgesloten via fnac (geen advieskosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Viper® schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:19:
+1 voor Movir.
Min of meer dezelfde kenmerken, 60k, 3 maanden wachttijd, indexatie etc. Overigens maak ik ook gebruik van het optierecht om jaarlijks het verzekerde bedrag met 10% te verhogen zonder medische test.
Movir is inderdaad een goede club. Ik heb mijn AOV voor zelfstandigen om laten zetten naar een variant voor loondienst*. Was met een simpel formuliertje om te zetten.

Ik kan het ten zeerste afraden om zonder adviseur rond te gaan shoppen voor een AOV. Het zijn dure verzekeringen en ze vereisen vaak een redelijke stapel papierwerk. Je wil als je er aanspraak op wil maken niet tot de ontdekking komen dat je een foute verzekering hebt afgesloten of dat je polis niet klopt. Zo zijn er redelijk wat budget verzekeringen die geestelijk welzijn niet afdekken, dus mocht je overspannen raken (of whatever iets met je brein, wat toch best belangrijk is in ons werkveld) dan vis je vrolijk achter het net...

Daarnaast kan een tussenpersoon ook makkelijker zaken vergelijken en je eventueel assisteren wanneer je aanspraak wil maken op de verzekering.

* De AOV was een van de dekkingen die ik goed wilde regelen toen ik weer terug ging naar loondienst. Ik had geen zin om overgeleverd te worden aan de grillen van het standaard sociale stelsel van NL. Gelukkig was dat snel geregeld en kan ik binnen x jaar de verzekering zonder al te veel ellende weer terugzetten naar een ondernemersverzekering.
ari3 schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:10:
[...]
Nou van een zwangerschap kan je toch behoorlijk ziek worden. Er zijn daarnaast genoeg beroepen waar een zwangerschap behoorlijk in de weg kan zitten hoor (of waar je wanneer je zwanger bent je bepaalde taken niet/minder kan doen vanwege het risico voor moeder en/of kind).

Daarnaast denk ik niet dat iedereen die zwanger is, het bijltje neergooit wanneer het kan. De meeste mensen houden de eer aan zichzelf en zullen gewoon doorwerken. Het is een mooi gegeven dat het kan, maar dat betekent niet dat het moet (of dat iedereen het daadwerkelijk doet). ;) Het is een ondernemersverzekering, dus daar zit over het algemeen ook een bepaald kaliber mensen in. Overigens zul je mogelijk ook niet hoog opgeven over hun dekking voor psychische klachten en dan met name hun preventie, want dat is dan misschien ook niet voor iedereen geschikt en kan je ook je vraagtekens bij zetten (uiteraard een beetje gechargeerd, maar verzekeringen dekken meestal meer dan je nodig hebt of ooit zult gebruiken). Verschil maken tussen de verschillende "groepen" wordt vaak niet al te goed ontvangen, vele schouders kunnen gewoon meer dragen, anders zou namelijk de "korting" die mannen krijgen, als extra worden toegevoegd op de premies van de vrouwen (en wat doe je met vrouwen die geen kinderen willen of kunnen krijgen?).

Daarnaast zijn er ook genoeg mannelijke kwaaltjes die niet gelden voor vrouwen, dus dan betalen zij voor iets wat "onzinnig" is. Overigens, zijn mannen volgens mij een groter risico omdat ze vaker sporten doen die voor verwondingen kunnen zorgen (teamsporten zoals voetbal) en zijn we over het algemeen een stuk lomper en hebben meer risico op schade.

Zelf heb ik totaal geen probleem met het idee dat ik een beetje extra betaal voor dingen die ik niet heb of niet kan hebben of niet hoop te krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door .Gertjan. op 23-11-2015 21:19 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

vortexnl1982 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:38:
[...]

Excuses het is 18,40 euro per maand en geen 12 euro ! Het is een TAF ORV btw, welke ik heb afgesloten via fnac (geen advieskosten).
En wat is fnac dan. Google helpt me niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

.Gertjan. schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:07:
[...]

Nou van een zwangerschap kan je toch behoorlijk ziek worden. Er zijn daarnaast genoeg beroepen waar een zwangerschap behoorlijk in de weg kan zitten hoor (of waar je wanneer je zwanger bent je bepaalde taken niet/minder kan doen vanwege het risico voor moeder en/of kind).

Daarnaast denk ik niet dat iedereen die zwanger is, het bijltje neergooit wanneer het kan. De meeste mensen houden de eer aan zichzelf en zullen gewoon doorwerken. Het is een mooi gegeven dat het kan, maar dat betekent niet dat het moet (of dat iedereen het daadwerkelijk doet). ;) Het is een ondernemersverzekering, dus daar zit over het algemeen ook een bepaald kaliber mensen in. Overigens zul je mogelijk ook niet hoog opgeven over hun dekking voor psychische klachten en dan met name hun preventie, want dat is dan misschien ook niet voor iedereen geschikt en kan je ook je vraagtekens bij zetten (uiteraard een beetje gechargeerd, maar verzekeringen dekken meestal meer dan je nodig hebt of ooit zult gebruiken). Verschil maken tussen de verschillende "groepen" wordt vaak niet al te goed ontvangen, vele schouders kunnen gewoon meer dragen, anders zou namelijk de "korting" die mannen krijgen, als extra worden toegevoegd op de premies van de vrouwen (en wat doe je met vrouwen die geen kinderen willen of kunnen krijgen?).

Daarnaast zijn er ook genoeg mannelijke kwaaltjes die niet gelden voor vrouwen, dus dan betalen zij voor iets wat "onzinnig" is. Overigens, zijn mannen volgens mij een groter risico omdat ze vaker sporten doen die voor verwondingen kunnen zorgen (teamsporten zoals voetbal) en zijn we over het algemeen een stuk lomper en hebben meer risico op schade.

Zelf heb ik totaal geen probleem met het idee dat ik een beetje extra betaal voor dingen die ik niet heb of niet kan hebben of niet hoop te krijgen.
Ik heb het nagevraagd toen ik in het offertetraject zat, want ik ben een vrouwelijke ondernemer, eind dertig zonder kinderen. Voor de verzekeraar ben ik dus een klant met een verhoogd risico op zwangerschap :P
Maar Movir verzekert graag vrouwelijke professionals, om ondernemerschap door vrouwen te stimuleren. Of omdat carrièrevrouwen met of zonder kinderen over het algemeen een gezonde levensstijl hebben.

Ik geloof in ieder geval niet dat hier veel misbruik van wordt gemaakt, dus dat vrouwen die een groot gezin willen een aov bij Movir afsluiten om even lekker te cashen. Want de uitkering rond de bevalling is aardig, maar vrouwen die in de doelgroep van Movir vallen zijn financieel nog altijd veel beter af als ze niet zwanger zouden worden. En voor wie ambities heeft richting fulltime moederschap is een aov compleet zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
RMX schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:02:
[...]

En wat is fnac dan. Google helpt me niet verder
Ik was er niet helemaal bij, het is : http://www.facn.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Laatst online: 18-10 16:47

Greyfox

MSX rulez

.Gertjan. schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:07:

Zwangerschap is toch een keuze?
Met die redenatie zou je een kater ook als legitiem verzuim kunnen noteren.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Canaria schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 02:29:
[...]

[..] Want de uitkering rond de bevalling is aardig, maar vrouwen die in de doelgroep van Movir vallen zijn financieel nog altijd veel beter af als ze niet zwanger zouden worden. En voor wie ambities heeft richting fulltime moederschap is een aov compleet zinloos.
Precies, een AOV dekt altijd maar een deel van je inkomen. Beter wordt je er dus niet van. En wie streeft naar een bestaan als thuisblijf[vader/moeder] zal geen inkomensverzekering nodig hebben, die heeft immers andere bronnen van bestaan.
Greyfox schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 07:25:
[...]

Zwangerschap is toch een keuze?
Met die redenatie zou je een kater ook als legitiem verzuim kunnen noteren.
Zwangerschap heeft een andere status dan dronkenschap. Zo mag je als werkgever niet discrimineren tegen zwangere sollicitanten, maar wel degelijk tegen dronken sollicitanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Laatst online: 18-10 16:47

Greyfox

MSX rulez

t_captain schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:36:
Zwangerschap heeft een andere status dan dronkenschap. Zo mag je als werkgever niet discrimineren tegen zwangere sollicitanten, maar wel degelijk tegen dronken sollicitanten.
Tuurlijk en vanuit de maatschappij gezien is het ook belangrijk om kinderen te krijgen, daar niet van, maar om het als ziekte te zien vind ik raar.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik denk dezelfde reden waarom alcohol 'gestimuleerd' wordt maar mensen je al snel raar aankijken als je geasocieerd wordt met andere drugs. Alcohol is namelijk ook gewoon een harddrug maar sociaal 'geaccepteerd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-10 17:10
Zijn hier toevallig ook IT-auditors/risk professionals? Ik twijfel na 4.5 jaar big4 en 3 jaar interne consultant/projectmanager om zzp'er te worden. Heeft iemand van jullie specifieke ervaring in deze beroepsgroep? Was het makkelijk, hoe kwamen jullie aan je eerste opdracht, wat is een goede tariefstelling? wat voor opdrachten doe je zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Blijkt maar weer waarom een goede AOV wel handig is :

http://www.telegraaf.nl/p...had_hersenbloeding__.html

In mijn persoonlijke situatie heb ik er voor gekozen omdat ik een gezin heb. Mocht dat niet zo zijn dan had ik het misschien niet gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:24:

In mijn persoonlijke situatie heb ik er voor gekozen omdat ik een gezin heb. Mocht dat niet zo zijn dan had ik het misschien niet gedaan...
Romijn had zich als ZZP'er niet verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid en heeft dus geen recht op steun vanuit de overheid. Zo'n verzekering wordt in het bijgesloten filmpje 'onbetaalbaar' genoemd.
Grote onzin lijkt mij
Ligt aan je dekking, het bedrag en eigenschappen.

Als ik 1 miljoen per jaar wil verzekeren vanaf de eerste dag ziekte wordt die ook 'onbetaalbaar' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat soort verhalen lees je vaker:

http://www.parool.nl/paro...ars-met-dwarslaesie.dhtml

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Yes, die situaties zijn ook de reden dat ik direct een aov heb afgesloten. Niet voor een griep of een gebroken been maar echt de situaties dat (volledig) werken nooit meer kan. Ik heb toevallig van heel dichtbij de gevolgen van een hersenbloeding op jonge leeftijd gezien. Die ervaring heeft mij in veel dingen sterk beïnvloed en dit is er één van. Het heeft eigenlijk ook wel meegespeeld bij de beslissing om zelfstandig ondernemer te worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Viper® schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:55:
[...]

[...]

Grote onzin lijkt mij
Ligt aan je dekking, het bedrag en eigenschappen.

Als ik 1 miljoen per jaar wil verzekeren vanaf de eerste dag ziekte wordt die ook 'onbetaalbaar' :')
Ja dat vond ik ook al bullshit onbetaalbaar. Maar ligt ook aan je huidige gezondheid. Als je al een beetje kwakkelt doet zo'n verzekeraar al heel snel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Canaria schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:58:
[...]

Yes, die situaties zijn ook de reden dat ik direct een aov heb afgesloten. Niet voor een griep of een gebroken been maar echt de situaties dat (volledig) werken nooit meer kan. Ik heb toevallig van heel dichtbij de gevolgen van een hersenbloeding op jonge leeftijd gezien. Die ervaring heeft mij in veel dingen sterk beïnvloed en dit is er één van. Het heeft eigenlijk ook wel meegespeeld bij de beslissing om zelfstandig ondernemer te worden ...
Ja mijn AOV betaalt ook pas uit na 3 maanden en dan wel 60k geïndexeerd t/m 67. Dus echt als laatste vangnet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
3 maanden 60K betaal je het eerste jaar iets van 1000/1200 euro voor daarna 2 tot 3k per jaar.
In mijn ogen minimale kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Viper® schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:09:
3 maanden 60K betaal je het eerste jaar iets van 1000/1200 euro voor daarna 2 tot 3k per jaar.
wow...2 tot 3 k is niet veel..

ik heb 40k, na 1 maand...betaal in begin rond 2k geloof ik of zo, maar na 5 jaar betaal ik zo'n 5k per jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zoiets betaal ik ook, voor 45K en een maand wachttijd. Die kortere wachttijd is omdat de aanleiding van de arbeidsongeschiktheid (ziekte, ongeval) nog wel eens acute hoge kosten met zich kan meebrengen. En er is dan wel een buffer, maar als de arbeidsongeschiktheid tijdelijk blijkt, heb je die buffer juist nodig zodra je weer gaat werken. Denk aan terugval (met nieuwe wachttijd), niet meer 100% kunnen werken maar nog wel boven de drempel voor uitkering, geen nieuwe opdracht kunnen vinden etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ik begin bij Movir met zo'n 1800 euro maar het loopt wel snel op tot 3100 euro als ik 37 ben (over 5 jaar). Daarna gaat het nog harder (want dan gaat de korting eraf):

jr dag premie
33 164,00 1679,30
34 164,00 2135,94
35 164,00 2460,77
36 164,00 2680,66
37 164,00 3074,51
30 164,00 3690,00
39 164,00 3973,72
40 164,00 4260,92
41 164,00 4573,96
42 164,00 4005,56
43 164,00 5200,44
44 164,00 5521,80
45 164,00 5041,68
46 164,00 6159,84
47 164,00 6456,60

Hij wordt niet hoger dan 6456,60. Bedrag is wel aftrekbaar.

Ik heb wel gemerkt dat het loont om goed om je heen te kijken voor een AOV. De prijzen en voorwaarden kunnen behoorlijk verschillen. Er zitten hier freelancers die veel meer betalen voor een mindere dekking / lager uitkering.

[ Voor 12% gewijzigd door vortexnl1982 op 25-11-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Een kleine wijziging in de voorwaarden levert ook meteen flinke verschillen op:

34 164 1632,21
35 164 1903,71
36 164 2203,91
37 164 2396,29
38 164 2748,31
39 164 3299,68
40 164 3553,88
41 164 3814,64
42 164 4081,96
43 164 4355,84
44 164 4631,36
45 164 4906,88
46 164 5175,84
47 164 5313,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Welke wijziging dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Geen idee, maar dat is mijn lijstje :) Een paar pagina's terug heb ik mijn voorwaarden gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB83
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-10 18:28
Mij is verteld dat het slim is om bij een AOV na de initiële kortingsperiode te gaan rondshoppen, en dan weer een nieuwe kortingsperiode in kan laten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Dat heb ik ook altijd begrepen, contracten zijn altijd 3 of 5 jaar. Maar goed ik ben geen expert en ik heb destijds een adviseur genomen, behalve als je er zelf diep inzit of veel verstand van hebt lijkt mij een adviseur niet onoverbodig. Zal vanavond mijn polis eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Viper® schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:44:
Dat heb ik ook altijd begrepen, contracten zijn altijd 3 of 5 jaar. Maar goed ik ben geen expert en ik heb destijds een adviseur genomen, behalve als je er zelf diep inzit of veel verstand van hebt lijkt mij een adviseur niet onoverbodig. Zal vanavond mijn polis eens opzoeken.
boh ja, is verplicht zo'n adviseur...maar die ging dus effe alles uitpluizen...SUPERveel documenten moeten opsturen en Skypen (via hun eigen omgeving, dat wel..dus niet echt Skype) en zo..pfff....duurde echt maanden voor het eindelijk rond was...

Pagina: 1 ... 25 ... 649 Laatste