Heb een vraagje aan jullie

Ik werk nu al sinds 2019 als freelance software engineer (front-end voornamelijk) in een senior/leadership-positie tegen 95 euro per uur tot 105 euro per uur voor korte klussen (zonder recruiter).
Nu krijg ik een aanbod van een bedrijf, een gezonde start-up met geld en goede inkomsten. Ik kende ze al voorheen en ik geloof in het product. Maar, ze willen mij vastleggen als personeelslid, niet freelance.
Op zich is dat normaal gesproken erg simpel: "Nee bedankt," want als freelancer haal ik bruto 160k per jaar binnen, maar nu komt dit bedrijf met het volgende aanbod:
Volledig remote;
Salaris van 120k per jaar (valt te onderhandelen);
Aandelenopties ter waarde van 120k in totaal, te verzamelen over de duur van 4 jaar.
Gezien de groei en aankomende investeringsronde is het aannemelijk dat dit bedrijf in de komende 4 jaar enorm kan gaan groeien en uiteindelijk de beurs opgaat. Dit zie ik zeker als een logisch vervolg voor dit bedrijf gezien de mensen die ik heb gesproken en hoe zij zich nu al in de markt positioneren.
Maar goed, ik weet ook niet zo heel erg veel van aandelen en de opties daarop. Wat mij in ieder geval duidelijk is, is dat het een vorm van gokken lijkt. Het bedrijf kan ook over 2 jaar failliet gaan. Gelukkig hoef ik (volgens mij) niet op dit moment al te beslissen of ik de aandelen wil kopen, dat kan ik ook binnen die 4 jaar doen (en volgens mij, zolang ik d'r werk, tot 10 jaar na indiensttreding).
Ergens klinkt dit alles wel als muziek in de oren. Geen gedoe meer met acquisitie, een leuk bedrijf, een echt doel (het bedrijf succesvol maken) voor ogen met een potentieel enorm goede beloning aan het eind (carrot-on-a-stick gevoel besluipt mij wel een beetje

)... en nog fijner, ik wil heel erg graag een goed inkomen hebben waarmee ik een hypotheek kan afsluiten. Omdat ik sinds 2019 freelance werk maar pas sinds 2021 in Nederland kom ik voorlopig niet in aanmerking voor een hypotheek.
Dus een baan met dat salaris (als single man die nog maar een paar jaartjes te gaan heeft tot zijn 40e) maakt ook veel meer mogelijk op dat gebied.
Dus, opsomming:
Optie 1: Freelance blijven, wisselend vermaak per opdracht (soms kut, soms leuk), goed inkomen, maar acquisitie is een hel (de grote T
6,
teveel tergend tijdrovende technische tering tests), maar wel de vrijheid van eigen-baas zijn, een royaal inkomen.
Optie 2: In loondienst gaan, 20+ betaald vrije dagen, alsnog eigen tijden bepalen, vermoedelijk erg leuk en rewarding werk, ze willen mij erg graag hebben, een erg mooi salaris voor loondienst, sociale zekerheden.
Details van de baan zijn niet helemaal helder, maar volgens mij komt het zonder pensioensbijdrage (acceptabel, doe ik zelf wel) en zal de werkdruk hoog zijn. Wel krijg ik d'r gratis een huis "on demand" bij in een mooi warm land aan de zee
Ben ik compleet gestoord door dit te overwegen of zou het jullie ook 3x doen nadenken?