Zoals mijn boekhouder altijd zegt: jij bent de ondernemer, ik ga niet bepalen wat jij zelf wel/niet mag.. Als jij vindt dat het mag, dan doe je dat..
Anyway, ik kan mij wel in veel berichten vinden hier. Heb zelf ook in de detachering gezeten, en het is allemaal mooi en het kan allemaal, totdat je lastig gaat worden. Ik moest b.v. bij de klant blijven voor die opdracht, anders werd die opdracht niet gegund aan ons (de klant vond het randvoorwaardelijk dat ik erbij zat, anders deden ze het niet). Ik moest meer uren schrijven, want anders kwam de afdeling financieel niet uit. Naarmate je steeds beter luistert, dan hoor je steeds meer hoe alles moet naar de zin van het bedrijf, en dat jij helemaal niet bovenaan staat.. Dat zeggen ze wel, maar zo handelen ze niet. Ik ben toen uit dienst gegaan, want wilde dat niet.. En jahoor, de opdracht werd gewoon gegund

Zonder mij.. De illusie dat ik onmisbaar ben heb ik allang niet meer..!
Ik mocht ook een bepaalde cursus niet doen omdat die te duur was. Ipv dat gewoon te zeggen zei mijn manager: "ga eerst nog maar een paar jaar werken om goed uit te zoeken wat je echt wilt, want je bent nog zoekende".. Flikker toch op man.. Dat was voor mij wel een eye-opener. Ik moest cursussen doen om te groeien, maar als ik dan een te dure cursus deed was ik "zoekende" of vonden ze het niet passen.. En als je zo steeds meer oplet en goed luistert, dan zie je vooral dat het eigenbelang is.. Nee, ben blij dat ik er weg ben.. Nu bepaal ik het zelf, ben ik ook wat ouder natuurlijk en weet ik wat ik wil, maar dat is wel vrijheid voor mij.. Niet dat eindeloze gezever of "moeten blijven" omdat iemand anders het vindt..
[
Voor 6% gewijzigd door
ID-College op 09-08-2021 10:55
]