Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

_Arthur schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:34:
[...]

Ook wel een top jaar voor "thuis-werk-oplossing-mogelijkheden"-techneuten natuurlijk.

Zal nog wel aanhouden ook denk ik. De "snel-snel" oplossingen zullen nu omgetoverd moeten worden in langetermijn oplossing.
Yuup en wat denk je van de netscaler exploit begin van dit jaar (weet je nog de "Citrix Files" op de snelweg?). Dat heeft ook super veel werk opgeleverd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ho, laat voorop staan dat ik een opdrachtgever nooit zou laten stikken :D Als projecttijger zou ik dat nooit doen.

Maar ik zie mensen 2-3 jaar op inhuurbasis bij zelfde bedrijf, dan lijkt mij het niet dat daar 2-3 jaar lang geen ruimte zou ontstaan voor bv. even een maand afwezig in de zomer.

Ik doe dan ook liever losse opdrachten bij verschillende bedrijven. En uiteraard alles met communicatie vooraf.

Het gaat mij er meer om dat ik in loondienst bv. 25 vakantiedagen erg benauwend vond, en zoiets als zzp'er niet zoek.

Mijn voorkeur gaat dan ook niet uit naar lange inhuuropdrachten. Als een recruiter aan de telefoon pitcht dat het wel voor een heel jaar is!, deels om lagere tarief recht te praten, dan word ik niet meteen enthousiast. Ik ben niet zelfstandige geworden voor de zekerheid, maar voor de afwisseling en de eigen regie daarover.

[ Voor 23% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-11-2020 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Over de telefoons/smartwatches:

Mijn abbo heb ik sowieso prive. Ik gebruik hem niet genoeg zakelijk om daar voordeel uit te halen.

De iPhone en Apple watch zijn flinke uitgaves, daar vind ik het wel de moeite waard om het op de 'bedrijfsrekening' te doen en wat belastingvoordeel te genieten. Dat kan ik ook prima verdedigen en is ook redelijk gebruikelijk voor app developers.

De telefoon/watch combi van vrouwlief zijn niet duur genoeg om veel mee te 'besparen' qua voordeel, dus die ga ik wel gewoon prive aanschaffen. Ook is het natuurlijk wat moeilijker verdedigen dat je de telefoon van je vriendin zakelijk gebruikt...

Een iPhone + watch is al snel zo'n 1500 eu, als je daar geen BTW over betaald en het bruto kan doen, gaat het om serieuze knaken die je bespaard. Ik reken een leuk uurtarief, maar de belastingdienst krijgt al genoeg van me.

Nu nog even wachten tot black friday acties, dat scheelt hopelijk ook alweer wat.

[ Voor 5% gewijzigd door Edwin88 op 04-11-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:13
c-nan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:01:
Op hoeveel declarable uren komen jullie uit in 2020?
Goeie vraag, ff gekeken, zoals het er nu uitziet 1600.
Veel te veel, ik was juist gaan ZZP'en om minder te gaan werken. Gelukkig was ik al een aantal maanden op reis toen corona toesloeg, en heb ik tussen de golven door nog een paar weekjes weg gekund.

Ik wilde eigenlijk kappen met de opdracht zodra ik in de hoogste belastingschijf zou gaan vallen, dan werk je namelijk 50% voor de staat, dankzij de WBSO ben ik er nog niet volgens mij, maar kom er wel. Iemand nog een idee voor een grote zakelijke uitgave zo eind van het jaar? :D Normaal gesproken zou ik een congres in een warm land doen..

Het kappen is ook niet echt gelukt, klant heeft verlenging aangeboden tot in Q2 2021 (na eerst loondienst te hebben aangeboden uiteraard), en ja dan zeg je toch niet zo makkelijk nee, want ja, thuis achter de PC zit je toch wel hoe dan ook. En remote onboarden bij een nieuwe klant is ook niet zo'n pretje, bovendien tarief omhoog geluld, en leuke opdracht etc etc..

Klote corona. #fuck2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55

MadEgg

Tux is lievvv

Wat veel uren allemaal ;) Ik zit op dit moment net op 1225 gefactureerde uren in 2020, waarvan de eerste factuur over december 2019 gaat. Minder werken is zeker gelukt, mer fors meer inkomsten dan voorheen.

Januari was ik op zoek, februari en maart had ik een klus met 50% inzet en sinds april 32 uur per week. Wellicht dat het het nog meer wordt als ik een klant tegenkom die me per se 36 of 40 uur per week wil hebben, maar dit is eigenlijk wel lekker ontspannen.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
In mijn geval moest ik mijn buffetje even in no time opbouwen, en willen we gaan verbouwen. Maar volgend jaar minder uren werken (voornamelijk gekoppeld aan meer reizen dan dit jaar) staat wel op de planning ;)
bumble_bee schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:41:

Ik wilde eigenlijk kappen met de opdracht zodra ik in de hoogste belastingschijf zou gaan vallen, dan werk je namelijk 50% voor de staat
weet je dat zeker?
Als ik alles door reken, zit ik op 31,5% van de netto winst die naar de belasting gaat, of 29,5% van de bruto omzet. En dan zit ik toch ook flink in de hoogste schijf (als in: >150k omzet)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:33
Hoe zit het met een arbeidsongeschikheid verzekering. Stel ik krijg een enorm hernia en kan 8 maanden alleen maar plat op bed liggen. Dan wordt er niks vergoed lijkt mij? Maar wanneer wel? Als je handen afgehakt zijn oid en je niet meer kunt tikken?

Of kan je dat allemaal regelen met een verzerkering wat je wilt en hoeveel premie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bumble_bee
Hmmbob schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:42:
[...]
weet je dat zeker?
Als ik alles door reken, zit ik op 31,5% van de netto winst die naar de belasting gaat, of 29,5% van de bruto omzet. En dan zit ik toch ook flink in de hoogste schijf (als in: >150k omzet)
Jazeker, ik heb het over het marginale tarief; op een gegeven moment gaat er van elke nieuwe euro de helft naar de Belastingdienst. Ik verwacht rond de 140k te komen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
bumble_bee schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:41:
[...]
dan werk je namelijk 50% voor de staat,
Je vergeet de MKB vrijstelling.. Enkel voor oa de AOV, HRA en bijtelling moet je uitgaan voor het toptarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
Deveon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:18:
[...]

Je vergeet de MKB vrijstelling.. Enkel voor oa de AOV, HRA en bijtelling moet je uitgaan voor het toptarief.
Dit zal voor iedereen anders zijn, en ik weet dat niet alles 1 op 1 van het toptarief af gaat (zelfstandigenaftrek, wbso, andere dingen waarvan het maximale aftrek tarief wordt afgebouwd), maar even heel globaal, omhoog gerekend vanaf de tweede schijf:

68K (eerste schijf) + 20K (WBSO) + 9K (zelfstandigen/starters aftrek) + 9K (FOR) + 3K (kosten bedrijf) +15K (schatting mkb winstvrijstelling) ~= 125K omzet.

Alles hierboven is in mijn geval 50% voor de overheid. AOV, HRA heb ik allebei niet (aov niet nodig, geen hypotheek meer).
Zit na de factuur van november al op 130K omzet dit jaar, dus werk feitelijk over een paar dagen al voor 49,5% voor mijn medemens.

[ Voor 4% gewijzigd door bumble_bee op 04-11-2020 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:31
MadEgg schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:49:
Wat veel uren allemaal ;) Ik zit op dit moment net op 1225 gefactureerde uren in 2020, waarvan de eerste factuur over december 2019 gaat. Minder werken is zeker gelukt, mer fors meer inkomsten dan voorheen.

Januari was ik op zoek, februari en maart had ik een klus met 50% inzet en sinds april 32 uur per week. Wellicht dat het het nog meer wordt als ik een klant tegenkom die me per se 36 of 40 uur per week wil hebben, maar dit is eigenlijk wel lekker ontspannen.
Ik kan alleen maar zeggen goed bezig! Ongetwijfeld een onpopulaire mening maar ik vind het juist knap en goed om minder te werken als zzp’er. Mensen die 2000+ uren draaien.. Dan denk ik heb je geen geliefde om je heen waar je tijd mee wil spenderen / hobby’s?

Bij mijn vorige opdracht zat een zzp’er die heel trotst wist te vertellen dat hij 60-70 uur per week deed. En vervolgens wel regelmatig overspannen in het ziekenhuis en zwaar overgewicht. Mja, huis, vakantie en 3 auto’s moeten natuurlijk wel betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Je moet altijd voor jezelf zorgen. Tijd met je naasten, een sociaal leven, leuke dingen doen, tijd om goed te eten en een stevige dosis lichaamsbeweging beweging zijn daarin belangrijke factoren.

ik vind het niet erg om 40 a 45 uur per week met mijn vak bezig te zijn plus enkele uren met bijkomstigheden. Dat vind ik in het algemeen leuk en eigenlijk best relaxed.

Als je zó veel gaat werken dat je stappenteller niet meer voorbij de koffiehoek komt en je weegschaal steeds dichter boven de grond, dan zit je fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Tylen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:29:
[...]

Ik zit nu op 1926 uur.
Met prognose van november en december erbij kom ik uit op: 2262

Het was een lekker jaar 2020 8)
Ik kan me herinneren dat je vorig jaar ook al zo exuberant veel uren gemaakt had, wow!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik kom dit jaar tussen de 1600 en 1700 declarabel uit. Eigenlijk iets meer dan gepland omdat mijn vakantieplannen wegens corona wat gewijzigd zijn. Dat haal ik volgend jaar wel weer in hoop ik :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:11
Als starter mag je willekeurig afschrijven. Betekend dat dat je ook het termijn zelf mag bepalen? Dus iets afschrijven in een zeer korte tijd ipv 3 of 5 jaar? Daarmee bedoel ik eigenlijk, direct afschrijven..

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
c-nan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:43:
Als starter mag je willekeurig afschrijven. Betekend dat dat je ook het termijn zelf mag bepalen? Dus iets afschrijven in een zeer korte tijd ipv 3 of 5 jaar? Daarmee bedoel ik eigenlijk, direct afschrijven..
Ja, onderaan de streep levert het je geen extra voordeel op. Is enkel een mooie manier om als starter sneller een buffer op te bouwen (meer kosten dus minder belasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Hatsjoe schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:45:
[...]

Ja, onderaan de streep levert het je geen extra voordeel op. Is enkel een mooie manier om als starter sneller een buffer op te bouwen (meer kosten dus minder belasting).
Waarom niet? Ik zit in het hoogste schijf, komende jaren misschien niet. Dan is het toch voordelig om het dit jaar volledig af te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
c-nan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:46:
[...]

Waarom niet? Ik zit in het hoogste schijf, komende jaren misschien niet. Dan is het toch voordelig om het dit jaar volledig af te schrijven?
In dat geval inderdaad wel, ging er gemakshalve vanuit dat je de komende jaren ook gewoon zal werken en in de hoogste schijf zal zitten. Mocht je komende jaren inderdaad in een lagere schijf komen dan zal het lonen om eerder af te schrijven. Ook loont het als de komende jaren de inkomensbelasting gaat dalen, maar dat zal wel niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
sbmuc schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:21:
[...]

Ik kan alleen maar zeggen goed bezig! Ongetwijfeld een onpopulaire mening maar ik vind het juist knap en goed om minder te werken als zzp’er. Mensen die 2000+ uren draaien.. Dan denk ik heb je geen geliefde om je heen waar je tijd mee wil spenderen / hobby’s?

Bij mijn vorige opdracht zat een zzp’er die heel trotst wist te vertellen dat hij 60-70 uur per week deed. En vervolgens wel regelmatig overspannen in het ziekenhuis en zwaar overgewicht. Mja, huis, vakantie en 3 auto’s moeten natuurlijk wel betaald worden.
Vorig jaar boven de 2100 uur gedraaid en dit jaar soortgelijk.
Heb ik geen geliefde :? Jazeker wel. Maar er zit een plan achter. Ik hoop in 2021 een investering te kunnen doen waarmee ik minder afhankelijk word van mijn "urenfabriek". Daar is geld voor nodig voor een initiële inleg.
Daarnaast heb ik een op dit moment echt een mooie job. Deel binnen, deel buiten en weekendwerk dat ook weer anders is dan doordeweeks, het is bijna betaalde hobby.
Morgen bijvoorbeeld een dag cursus geven, superleuk om te doen (kennisdelen en mensen zien groeien is gaaf!), en ik word er nog voor betaald ook! :o
Toekomst zal uitwijzen of wat ik doe handig is. Ik ben in ieder geval niet van plan om nog 5 jaar dit aantal uren te draaien.
Deze week alle dagen maar 4 uurtjes gemaakt om in en rond huis te klussen ivm verhuizing. Dat bevalt eigenlijk ook wel goed :o 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
En ik heb al moeite de 1225 uren te draaien. Maar goed daarom ben ik gaan freelancen, minder werken (liefst 28/week) voor meer geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
Edwin88 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:27:
En ik heb al moeite de 1225 uren te draaien. Maar goed daarom ben ik gaan freelancen, minder werken (liefst 28/week) voor meer geld!
Daar heb ik ook respect voor! Ik "kan" dat echt nog niet, dan laat ik echt teveel geld liggen :X
(Iets met mindset enzo ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
Ik ben dit jaar al bijna 4 maanden op vakantie geweest en hoop dat soort excessen nog vaker te kunnen doen 💸

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Crazy D schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:35:
[...]
bijbeunklusjes (voelt aan als 'hobbyen')
Dat zijn vaak de leukste klusjes, qua uurloon misschien iets lager, maar het is inderdaad gewoon betaalde hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 13:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik zit op 128uur voor 2020 ..

Daarom nu dus weer (bijna) full-time in loondienst wel in mijn vakgebied, maar wat een gekut zeg!
Dit dus :-(

[ Voor 61% gewijzigd door bord4kop op 05-11-2020 09:21 ]

| Security Management |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
TweakerVincent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:11:
Hoe zit het met een arbeidsongeschikheid verzekering. Stel ik krijg een enorm hernia en kan 8 maanden alleen maar plat op bed liggen. Dan wordt er niks vergoed lijkt mij? Maar wanneer wel? Als je handen afgehakt zijn oid en je niet meer kunt tikken?

Of kan je dat allemaal regelen met een verzerkering wat je wilt en hoeveel premie?
Als jij verzekerd bent met goede voorwaarden krijg je die 8 maanden gewoon geld. Maar een AOV is een heel uitgebreid iets en is hier al meerdere keren besproken, misschien even de zoekfunctie gebruiken.
In de TS staat er ook een stuk over geschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 05-11-2020 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
sbmuc schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:21:

Ik deel je mening hoor, maar wel met de kanttekening dat je niet in andermans leven kunt kijken. Ik vind die 1500 per jaar ook genoeg, in princiepe. Maar ik heb ook 300 uur dit jaar in een start-up zitten (voor niks), waar we uiteindelijk een beetje de stekker uitgetrokken hebben (ik aan mijn kant in ieder geval).

Werk kan voor mensen ook een verslaving zijn. En als je daar gevoelig voor bent is dat simpele ieder uur is een factuur rekensommetje daar misschien wel een aanjager voor.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TweakerVincent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:11:
Hoe zit het met een arbeidsongeschikheid verzekering. Stel ik krijg een enorm hernia en kan 8 maanden alleen maar plat op bed liggen. Dan wordt er niks vergoed lijkt mij?
Nou aangezien je juist voor dit soort dingen een AOV afsluit, snap ik niet goed hoe je daar bij komt?
Maar wanneer wel? Als je handen afgehakt zijn oid en je niet meer kunt tikken?

Ja, pretty much. Je kunt als je bijvoorbeeld zelf een buffer van 2 jaar hebt, een AOV nemen die de eerste 2 jaar niks uitkeert. Die is wat goedkoper. Nu is het verschil daarin overigens ook niet bijster groot, voor mij was het verschil tussen 2 maanden en 2 jaar wachttijd iets van 100 euro per maand geloof ik.

Maar een AOV is een product dat nogal ingesteld is op wat jij als persoon belangrijk vindt. Sowieso is het een financieel product waar ook advieskosten aanhangen.

Zelf heb ik geen AOV maar zit ik bij SharePeople, een "crowd sourced" verzekering tussen ZZPers. Een soort broodfonds dus. Voordeel is dat het veel (heel veel) goedkoper is. Nadeel is dat ze maximaal 2 jaar uitkeren, dus voor een permanente arbeidsongeschiktheid heb je er na 2 jaar niks meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
Ik zit dit jaar rond de 1900 uur. (+/- 40 uur per week)
Tjah vakantie sort of gecanceld omdat we nergens meer heen konden door Covid-19.

En omdat vrouwlief weer gaat studeren zijn de hogere inkomsten nodig om het gat op te vangen.
En uiteraard buffers verder opbouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
@Hydra Even snel gekeken (SharePeople), het leek interessant maar naar mate ik verder lees misschien toch weer niet, ik weet het nog niet.

Uitkering start pas als je voor ten minste 50% arbeidsongeschikt bent. Op het moment dat je dat bent, krijg je een uitkering tot dat je weer 75% arbeidsgeschikt bent. Je krijgt nooit de 100% gekozen vergoeding, tenzij je voor 100% arbeidsongeschikt bent, alles daaronder is naar rato.

De donaties die je doet zijn prive en niet aftrekbaar.

Een vergoeding van 2.500,- netto per maand kost je per jaar:
- Minimaal: 120,- deelnamekosten + 1.4% donatie = 540,- (45/maand)
- Maximaal: 120,- deelnamekosten + 6% donatie = 1.920,- (160/maand)
- Exclusief aanmalig 125,-

Waar ik voornamelijk mee zit, wanneer ben je arbeidsongeschikt? En voor hoeveel %?. Kijken ze of ik mijn beroep nog kan uitoefenen, of kijken ze puur of ik kan werken (ongeacht het soort werk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
c-nan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:37:
De donaties die je doet zijn prive en niet aftrekbaar.
Nee, maar je hebt het wel over echt extreem veel lagere kosten natuurlijk. De deelnamekosten zijn wel aftrekbaar, alleen de donaties niet. Aan de andere kant is wat je van ze krijgt ook weer netto, niet bruto.

Daarbij; ik heb al met al over het afgelopen jaar iets van 300 ofzo gedoneerd in totaal. Bij een echte AOV is dat natuurlijk heel veel meer. Al het geld dat ik nu niet aan een AOV kwijt ben, steek ik in m'n pensioen. En daar zit voor mij dus het grootste verschil; geld in een AOV ben je kwijt. Geld dat je reserveert voor bijv. SharePeople kun je sparen voor later.
Waar ik voornamelijk mee zit, wanneer ben je arbeidsongeschikt? En voor hoeveel %?. Kijken ze of ik mijn beroep nog kan uitoefenen, of kijken ze puur of ik kan werken (ongeacht het soort werk)?
Hoe denk je dat het bij een AOV gaat? :)

Daarbij; een AOV heeft als gevaar dat ze als ze eenmaal een uitkering krijgt, ze in je verleden gaan graven. Als je ooit rugklachten gehad hebt bijvoorbeeld, kun je waarschijnlijk een uitkering voor een hernia wel vergeten. Als er iets in je verleden zit wat je niet opgegeven hebt (gewoon omdat het 20 jaar geleden is, en je het vergeten bent), dan kunnen ze dat gebruiken om je hele AOV ongeldig te makenen dan moet je alles terugbetalen. En nee, je krijgt niet je inleg terug.

Komt er voor mij op neer dat hoe meer ik me in AOV verzekeraars ben gaan verdiepen hoe minder behoefte ik heb geld aan ze te geven. Alleen de smerige truukjes waarmee ze veel te lage kosten voorschotelen al, bah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

@c-nan ik ben ook deelnemer aanj Sharepeople in de hoogste tier, €3000 per maand, sinds april dit jaar. In 7 maanden tijd heeft me dat €155 aan donaties gekost, €185,- ex BTW aan inschrijfgeld en €120,- excl BTW aan deelnamekosten. Inschrijfkosten zijn eenmalig, natuurlijk.

€22,- per maand netto aan donaties + €10,- per maand bruto aan deelnamekosten, is een nettolast van tegen de €30,- per maand, tot nu toe. Zeer acceptabele kosten voor het risico wat ik ermee afdek. Mijn AOV met een wachttijd van 2 jaar kost me veel meer per maand (maar die dekt natuurlijk ook een groter risico af).

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
MadEgg schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:19:
€22,- per maand netto aan donaties + €10,- per maand bruto aan deelnamekosten, is een nettolast van tegen de €30,- per maand, tot nu toe. Zeer acceptabele kosten voor het risico wat ik ermee afdek. Mijn AOV met een wachttijd van 2 jaar kost me veel meer per maand (maar die dekt natuurlijk ook een groter risico af).
Kun je aangeven waar je zit, welke dekking, welke kosten en hoe oud je bent? Als je dat niet hier wil posten snap ik dat; DM zou fijn zijn :)

Ik vond de kosten bij de verschillende aanbieders met 2 jaar uitstel nogal tegenvallen. Vooral als je voorbij die kortingsjaren kijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 05-11-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs42
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-02 22:11
De mensen hier bij Sharepeople, hebben jullie dat via Brightpensioen? Of zelf geregeld? Of weer via iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs42
En misschien een domme vraag, maar die uurtarieven die ik voorbij zie komen, die zijn exclusief BTW?

Dus een factuur is uren gewerkt x uurtarief + BTW over dat bedrag? (Even heel kort door de bocht)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
thijs42 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:30:
De mensen hier bij Sharepeople, hebben jullie dat via Brightpensioen? Of zelf geregeld? Of weer via iets anders?
Via bright zodat ik voor de hoogste staffel kan gaan (3000 per maand uitkering). Dus dan maak je idd eerst een bright pensioenrekening aan, en daarna je Sharepeople account.

Eerder was 't nog zo dat je een Bunq rekening nodig had voor de reservering van 't geld, maar dat is nu niet meer zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
thijs42 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:33:
En misschien een domme vraag, maar die uurtarieven die ik voorbij zie komen, die zijn exclusief BTW?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
c-nan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:37:
@Hydra Even snel gekeken (SharePeople), het leek interessant maar naar mate ik verder lees misschien toch weer niet, ik weet het nog niet.

[...]
Dat is een zorg. Er moet wel een helder criterium zijn van arbeidsongeschiktheid en hoe dit wordt vastgesteld, anders heb je eigenlijk helemaal niets.
@c-nan ik ben ook deelnemer aanj Sharepeople in de hoogste tier, €3000 per maand, sinds april dit jaar. In 7 maanden tijd heeft me dat €155 aan donaties gekost, €185,- ex BTW aan inschrijfgeld en €120,- excl BTW aan deelnamekosten. Inschrijfkosten zijn eenmalig, natuurlijk.

€22,- per maand netto aan donaties + €10,- per maand bruto aan deelnamekosten, [...]
Een broodfonds is niet zakelijk maar prive van aard. Het systeem is gebaseerd op donaties (netto-netto) tussen de deelnemers, waarbij de administratieve uitvoering via het fonds loopt.

Naast je donaties betaal je wat kosten aan het fonds.
Ik geloof niet dat die kosten ineens zakelijk zouden zijn. Niet voor de WUO en niet voor de BTW.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Hydra schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:25:
[...]
Kun je aangeven waar je zit, welke dekking, welke kosten en hoe oud je bent? Als je dat niet hier wil posten snap ik dat; DM zou fijn zijn :)
AOV bedoel je? Dat wil ik best delen. Mijn verzekering loopt bij TAF met als risicodrager Quantum Leben. 2 jaar wachttijd, verzekerd tot ik 60 ben (nu 35). Het risico voor de laatste jaren neem ik bewust aangezien dat behoorlijk in de premie scheelt en ik zat buffer op kan bouwen om die jaren door te komen. Mijn uitkering is netto €2500,- bij volledige arbeidsongeschiktheid, hiervoor betaal ik na de aanvangskorting na 3 jaar €89 per maand (nu nog €61), ook netto aangezien de uitkering netto is. Premie en uitkering worden jaarlijks met 1% geindexeerd. Dit is verzekerd op beroepsarbeid, dus ik hoef niet te gaan putjescheppen als ik niet meer als engineer aan het werk zou kunnen, en ik heb recht op een uitkering vanaf 25% arbeidsongeschiktheid.

Ik heb bewust enig risico en niet al de hoog inkomen verzekerd om een goede balans tussen premie en consquenties te vinden. Op basis hiervan zou arbeidsongeschiktheid niet (financieel) betekenen dat we moeten verhuizen. Het grootste risico is dat ik de komende jaren nog moet doorkomen om voldoende buffer op te bouwen om die laatste 8 jaar te kunnen overbruggen.
thijs42 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:30:
Ik heb mij rechtstreeks bij Sharepeople aangemeld, en een maand later bij Brightpensioen. In principe los van elkaar dus.

Tja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

t_captain schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:36:
[...]
Een broodfonds is niet zakelijk maar prive van aard. Het systeem is gebaseerd op donaties (netto-netto) tussen de deelnemers, waarbij de administratieve uitvoering via het fonds loopt.

Naast je donaties betaal je wat kosten aan het fonds.
Ik geloof niet dat die kosten ineens zakelijk zouden zijn. Niet voor de WUO en niet voor de BTW.
Ik ga uit van https://www.sharepeople.nl/faq/#toggle-id-21:
Hoe zit het met de belastingdienst en SharePeople?
SharePeople is een ondernemersnetwerk. Daarom kun je het inschrijfgeld en de jaarlijkse deelnamekosten aan het SharePeople-netwerk wel als zakelijke kosten voor jouw onderneming aanmerken (en dus ook de BTW terugvorderen).

Zakelijke kosten zijn:
  • Eénmalige inschrijfkosten van €185 (ex BTW). De factuur hiervan krijg je direct na inschrijving.
  • Deelname kosten aan SharePeople netwerk (€120 per jaar (ex. BTW)). Deze worden pas na 2 maanden gefactureerd, omdat je de eerste 2 maanden van ons cadeau krijgt.
  • SharePeople is geen AO-verzekering en je betaalt dus geen premie. Je kunt donaties niet als zakelijke kosten voor jouw onderneming aanmerken. Ook kun je deze bedragen niet opgeven bij de aangifte Inkomstenbelasting als uitgaven voor een inkomensvoorziening.
Privé-uitgaven zijn:
  • Donaties aan zieken zijn ALTIJD privé betalingen. Mocht je zelf ziek worden dan krijg je het bedrag (bestaande uit 40 á 75 donaties) uitgekeerd op je prive bankrekening. Omdat het allemaal kleine bedragen zijn (veel minder dan € 2.000 per donateur per jaar) hoef je hier geen belasting over te betalen (het is dus een netto-inkomen).

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
thijs42 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:33:

Dus een factuur is uren gewerkt x uurtarief + BTW over dat bedrag? (Even heel kort door de bocht)
Business 2 business zijn prijzen altijd exclusief BTW.
* Je klant betaalt de BTW aan jou, maar trekt hem even goed weer af als voorheffing.
* Jij ontvangt de BTW maar draagt hem af als geinde BTW.

Per saldo nihil voor beide partijen.
MadEgg schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:37:
[...]

AOV bedoel je? [...], verzekerd tot ik 60 ben (nu 35). Het risico voor de laatste jaren neem ik bewust aangezien dat behoorlijk in de premie scheelt en ik zat buffer op kan bouwen om die jaren door te komen. Mijn uitkering is netto €2500,- bij volledige arbeidsongeschiktheid, hiervoor betaal ik [...] , ook netto aangezien de uitkering netto is.
[...]
De premie voor een inkomensverzekering waaronder een AOV valt, is aftrekbaar van het belastbaar inkomen in box 1. De uitkering is belast.

Als je de premie niet aftrekt, is het fair dat de uitkering ook niet belast is. Maar: jij zult moeten aantonen aan de verzekeraar dat jij nooit een cent hebt afgetrokken.

Bovendien is bruto-bruto gunstiger dan netto-netto. Het is (a) uitgestelde belastingheffing en (b) aftrekken in een hoog tarief, betalen in een laag tarief.

Nog een aandachtspuntje over de eindleeftijd van 60 jaar: kun je ook die buffer opbouwen als je komend jaar permanent arbeidsongeschikt zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

t_captain schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:44:
[...]
De premie voor een inkomensverzekering waaronder een AOV valt, is aftrekbaar van het belastbaar inkomen in box 1. De uitkering is belast.

Als je de premie niet aftrekt, is het fair dat de uitkering ook niet belast is. Maar: jij zult moeten aantonen aan de verzekeraar dat jij nooit een cent hebt afgetrokken.

Bovendien is bruto-bruto gunstiger dan netto-netto. Het is (a) uitgestelde belastingheffing en (b) aftrekken in een hoog tarief, betalen in een laag tarief.
In dezen heb ik geen keuze. Niet bij deze verzekering in ieder geval. Op het polisblad staat simpelweg dat de premie niet aftrekbaar is, en dat de uitkering netto is. De belastingdienst is het hier mee eens wat ik zo zie: https://www.belastingdien...ngeschiktheidsverzekering
De aftrekbaarheid van de premies en de belastbaarheid van de uitkering zijn afhankelijk van de gekozen AOV. In het algemeen is het zo: als de premie niet aftrekbaar is, is de uitkering niet belast. Is de premie aftrekbaar, dan is de uitkering wel belast.
Nog een aandachtspuntje over de eindleeftijd van 60 jaar: kun je ook die buffer opbouwen als je komend jaar permanent arbeidsongeschikt zou worden?
Dat wordt krap. Dat benoemde ik ook expliciet als risico. Je kunt niet alles afdekken ;) Punt is wel dat áls ik het komende jaar permanent arbeidsongeschikt zou worden, ik in ieder geval tot mijn 60e kan blijven wonen waar ik nu woon (als dat fysiek haalbaar is). Tegen die tijd zijn de kinderen ook al lang en breed uit huis dus als het er echt op aankomt kunnen we prima naar een veel kleiner en goedkoper huis verhuizen. Het zij zo. Mijn vrouw heeft ook nog inkomen natuurlijk. Het risico vind ik acceptabel. Helemaal aangezien ik het risico op permanente arbeidsongeschiktheid waardoor ik niet meer zou kunnen werken achter een toetsenbord niet heel groot inschat - er moet heel wat gebeuren voor het zo ver komt en dat is een risico wat ik bereid ben te nemen.

Wat daar ook een rol bij speelt is dat de AOV sowieso van alles en nog wat uitsluit. Zelfs als ik zou willen zou ik niet alles kunnen afdekken. Voorbeelden: als er een ongeluk gebeurt als ik alcohol gedronken heb dan kan ik fluiten naar mijn geld. Staat bij elke AOV die ik heb gezien in de voorwaarden. Ik ben geen geheelonthouder. Hetzelfde geldt voor "gevaarlijke activiteiten" zoals bungeejumpen, paragliden en eigenlijk alles waarbij je los van de grond komt met uitzondering van commerciele luchtvaart. Als ik een keer op reis de kans krijg om zoiets te doen ga ik het ook niet laten schieten "want mijn AOV dekt dat niet".

[ Voor 11% gewijzigd door MadEgg op 05-11-2020 11:00 ]

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs42
t_captain schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:44:
[...]

Business 2 business zijn prijzen altijd exclusief BTW.
* Je klant betaalt de BTW aan jou, maar trekt hem even goed weer af als voorheffing.
* Jij ontvangt de BTW maar draagt hem af als geinde BTW.

Per saldo nihil voor beide partijen.

[...]
Zoals ik dacht inderdaad. Sinds ik mijn diensten eventueel alleen zou gaan leveren aan een bedrijf uit een ander EU land (Spanje), hoef ik geen BTW te rekenen. Maar per saldo maakt dat ook niets uit. Denk ik? Klopt dat?

Ik vraag me af of ik hier nog rekening mee moet/kan houden als we straks over tarieven gaan onderhandelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
thijs42 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:49:
Zoals ik dacht inderdaad. Sinds ik mijn diensten eventueel alleen zou gaan leveren aan een bedrijf uit een ander EU land (Spanje), hoef ik geen BTW te rekenen. Maar per saldo maakt dat ook niets uit. Denk ik? Klopt dat?
Yup.

https://www.belastingdien...iensten-in-uit-buitenland
Ik vraag me af of ik hier nog rekening mee moet/kan houden als we straks over tarieven gaan onderhandelen...
Je onderhandelt altijd over tarief ex BTW omdat je eigenlijk niks met BTW te maken hebt, anders dan dat je het int voor de belastingdienst :) Het komt (bij nl, klanten) binnen en gaat 1 op 1 door naar de BD elk kwartaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Hydra op 05-11-2020 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

€22,- per maand netto aan donaties
Ik zit bij CommonEasy (zelfde principe) en van die donaties heb ik haast zoiets van: ik geef het met plezier. Het doet me goed dat je een ander kan helpen zonder dat er een winstmarge op zit. Het is puur een gift, niks meer. Ik vind dat een buitengewoon prettig principe.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
AOV bedoel je? Dat wil ik best delen. Mijn verzekering loopt bij TAF met als risicodrager Quantum Leben. 2 jaar wachttijd, verzekerd tot ik 60 ben (nu 35). Het risico voor de laatste jaren neem ik bewust aangezien dat behoorlijk in de premie scheelt en ik zat buffer op kan bouwen om die jaren door te komen. Mijn uitkering is netto €2500,- bij volledige arbeidsongeschiktheid, hiervoor betaal ik na de aanvangskorting na 3 jaar €89 per maand (nu nog €61), ook netto aangezien de uitkering netto is. Premie en uitkering worden jaarlijks met 1% geindexeerd. Dit is verzekerd op beroepsarbeid, dus ik hoef niet te gaan putjescheppen als ik niet meer als engineer aan het werk zou kunnen, en ik heb recht op een uitkering vanaf 25% arbeidsongeschiktheid.
Thanks! Dat is wel goed om te weten, en kwa kosten is dat ook een heel stuk minder dan waar ik eerder op uit kwam. An sich maak ik me met alleen SharePeople niet echt zorgen (de kans dat ik wel meer dan 2 jaar arbeidsongeschikt wordt, maar niet dood ben, is wel extreem klein natuurlijk), maarja, je kunt ook een verkeerde afslag nemen op een skipiste natuurlijk.
Ik heb bewust enig risico en niet al de hoog inkomen verzekerd om een goede balans tussen premie en consquenties te vinden. Op basis hiervan zou arbeidsongeschiktheid niet (financieel) betekenen dat we moeten verhuizen. Het grootste risico is dat ik de komende jaren nog moet doorkomen om voldoende buffer op te bouwen om die laatste 8 jaar te kunnen overbruggen.
Ja, da's mijn insteek ook. Bij Sharepeople heb ik een netto uitkering van 3000. Daarmee kunnen we ruimschoots onze hypotheek e.d. betalen. Natuurlijk zou het geen vetpot zijn, maar heb ook nog een partner die kan werken, en over dik 10 jaar zijn de kids ook 't huis uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]
[...]
Hier juist bewust gekozen voor om nu royaal te verzekeren en als ik over een paar jaar wanneer de kortingen verlopen een goede buffer hebt simpelweg de polis aan te passen of over te stappen. Het verzekerde bedrag heb ik wel relatief laag gehouden dus daarmee kan ik ook geen buffer opbouwen, zeker als je uit gaat dat je mogelijk maar 80% arbeidsongeschikt bent en dus niet de volledige uitkering krijgt en nog 20% premie moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MadEgg schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:49:
[...]

In dezen heb ik geen keuze. Niet bij deze verzekering in ieder geval. Op het polisblad staat simpelweg dat de premie niet aftrekbaar is, en dat de uitkering netto is. De belastingdienst is het hier mee eens wat ik zo zie: https://www.belastingdien...ngeschiktheidsverzekering
Het principe is inderdaad: premie aftrekken == uitkering belast.

Goed dat het op je polisblad staat. Als dat niet het geval was, kom je in een lastig parket terecht. Dan is het aan de verzekerde om aan te tonen dat hij nooit enige premies heeft afgetrokken, tot die tijd moet een verzekeraar op de heffingen blijven zitten en dat geeft maanden vertraging voordat je je uitkering hebt.

De polis lijkt dus in orde, al vraag ik me wel af of een dergelijke netto-netto polis financieel interessant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Deveon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:20:
[...]

Hier juist bewust gekozen voor om nu royaal te verzekeren en als ik over een paar jaar wanneer de kortingen verlopen een goede buffer hebt simpelweg de polis aan te passen of over te stappen. Het verzekerde bedrag heb ik wel relatief laag gehouden dus daarmee kan ik ook geen buffer opbouwen, zeker als je uit gaat dat je mogelijk maar 80% arbeidsongeschikt bent en dus niet de volledige uitkering krijgt en nog 20% premie moet betalen.
Hier hetzelfde. Ik zit nu in een mega dure levensfase met kinderen etc, dus heb me ook dito verzekerd. Dit schalen we over loop van tijd af (als we betere buffer hebben, lagere kosten, langere uitsteltijd etc). Nu (op dit moment) is de impact veel te groot als ik niet meer kan werken, vandaar ook de hogere dekking.Over 10 jaar ligt dat geheel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
t_captain schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:28:
[...]

Het principe is inderdaad: premie aftrekken == uitkering belast.

Goed dat het op je polisblad staat. Als dat niet het geval was, kom je in een lastig parket terecht. Dan is het aan de verzekerde om aan te tonen dat hij nooit enige premies heeft afgetrokken, tot die tijd moet een verzekeraar op de heffingen blijven zitten en dat geeft maanden vertraging voordat je je uitkering hebt.

De polis lijkt dus in orde, al vraag ik me wel af of een dergelijke netto-netto polis financieel interessant is.
Bij mij staat het er ook expliciet op, maar dan net andersom. Volgens mij is bruto-bruto interessanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
c-nan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:01:
Dit is mijn eerste fulltime jaar als ZZP-er. Sinds juni 2019 ben ik fulltime ZZP'er, maar dit jaar is voor het eerst een volle jaar.

Ik heb mijn verwachte uren voor de komende weken ingevuld. Ik kom uit op 1900 declarabele uren in 2020 :X Dat had ik eigenlijk helemaal niet verwacht. Ik moet minder gaan werken :P

Volgend jaar zal ik beduidend minder uren maken verwacht ik. Ik denk ~1600 uur.

Op hoeveel declarable uren komen jullie uit in 2020?
Hier ook 1900 uur. Dit is ook meteen (zo goed als) het gemiddelde van de afgelopen 12 jaar.

Of je minder 'moet' gaan werken bepaal je helemaal zelf:) Ik wilde dit jaar wel een aantal maanden vakantie nemen, maar toen kwam Corona. Dan volgend jaar zomer maar weer proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:23

page404

Website says no

Ik verwacht dit jaar (mijn eerste volle jaar) net onder de 1700 uur facturabele uren te komen. Ik streef naar 36-urige werkweek dus op zich geen slechte score vind ik. Ik twijfel toch om volgend jaar structureel iets minder te gaan werken zodat ik meer tijd heb voor kennisontwikkeling en start-up achtige projecten. Ik vind het pittig om dat naast die 1700 uur te doen zoals ik dit jaar heb gedaan.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 13-09 12:01
Wat een hoop uren allemaal, haha. Een van de redenen om te ZZP-en was meer tijd voor mijzelf en dat is gelukt. Een aantal weken vrij voor (thuis)vakantie, geboorte van mijn dochter, wat dagjes weg en ik werk bij voorkeur 32 uur per week. Ik kom dit jaar (incl. prognose november/december) op 1354 facturabele uren.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
sverzijl schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:54:
Hier ook 1900 uur. Dit is ook meteen (zo goed als) het gemiddelde van de afgelopen 12 jaar.
Maak je dan weken van 40 uur, of ook regelmatig meer? Want dan kom je uit op circa 47.5 facturabele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Hydra schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:26:
[...]

Maak je dan weken van 40 uur, of ook regelmatig meer? Want dan kom je uit op circa 47.5 facturabele weken.
Ja, af en toe een weekend, of ga ik wel eens 's avonds laat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
CptMorgan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:04:
Wat een hoop uren allemaal, haha. Een van de redenen om te ZZP-en was meer tijd voor mijzelf en dat is gelukt. Een aantal weken vrij voor (thuis)vakantie, geboorte van mijn dochter, wat dagjes weg en ik werk bij voorkeur 32 uur per week. Ik kom dit jaar (incl. prognose november/december) op 1354 facturabele uren.
Het was voor mij niet de wens om minder te gaan werken, daar vind ik m'n werk te leuk voor :) Wel vind ik het heerlijk om zonder enig overleg of verantwoording af te moeten leggen vrij te kunnen nemen, al is het maar een paar uur midden op de dag om wat prive zaken te kunnen doen. 'oh ik ben morgen pas vanaf 13:00 bereikbaar, later!'. In loondienst moest ik dat toch altijd eerst even met mijn manager overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
sverzijl schreef op donderdag 5 november 2020 @ 17:37:
[...]

Ja, af en toe een weekend, of ga ik wel eens 's avonds laat door.
Dat heb je knap gedaan :) Ik kan sowieso bij mijn huidige klant niet meer dan 36 uur per week factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 16:20
Ik kom dit jaar uit op ongeveer 1400 billable uren, en dan heb ik tot dusver ook nog een kleine 200 uur gespendeerd aan eigen projecten & administratie.

Vind ik zelf een prima hoeveelheid. Die 1400 uren is goeddeels allemaal uurtje-factuurtje, van de rest hoop je natuurlijk dat op een gegeven moment dat verder schaalt dan 1 FTE. Volgend jaar weer meer focus op omzet uit dingen die geen uurtje-factuurtje zijn.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Freeaqingme Ja, ik sta ook versteld van de uren die gemaakt worden. Ik kan dat gewoon niet. Met de zorg voor een gezin, merk ik dat mijn humeur aanzienlijk verslechterd als ik meer dan 32 uur maak.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

TucanoItaly schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:08:
@Freeaqingme Ja, ik sta ook versteld van de uren die gemaakt worden. Ik kan dat gewoon niet. Met de zorg voor een gezin, merk ik dat mijn humeur aanzienlijk verslechterd als ik meer dan 32 uur maak.
Het is wel echt een valkuil, zeker in deze tijd. Ik werk nu 40 uur in de week in loondienst en daarnaast nog eens 20-30 per week zelfstandig, maar vrouw en kinderen gaan dus ten kosten van slaap.

Gelukkig is werk ook echt iets waar ik blij van wordt en heb ik niet de behoefte aan meer vrije tijd, maar weken dat je de 70 uur aantikt merk je toch wel dat je een beetje eenzaam begint te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
TucanoItaly schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:08:
Moet zeggen dat als de komende klant geen 4x9 accepteert, ik ook overweeg om naar 32 te gaan. 3 dagen weekend is gewoon erg lekker. Denk dat ik 't een beetje af laat hangen van of m'n vriendin komend jaar weer een baan heeft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Oon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:15:
Het is wel echt een valkuil, zeker in deze tijd. Ik werk nu 40 uur in de week in loondienst en daarnaast nog eens 20-30 per week zelfstandig, maar vrouw en kinderen gaan dus ten kosten van slaap.
Wat is de reden dan dat je zoveel werkt? Ben je bezig een bedrijf op te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rool
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:36
Hydra schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:08:
[...]

Moet zeggen dat als de komende klant geen 4x9 accepteert, ik ook overweeg om naar 32 te gaan. 3 dagen weekend is gewoon erg lekker. Denk dat ik 't een beetje af laat hangen van of m'n vriendin komend jaar weer een baan heeft of niet.
Ik heb een tijdje lang ook 4 x 8 gedaan, maar dan met de woensdag vrij. Dan heb je eigenlijk twee keer twee intensieve dagen. (kan natuurlijk ook als 4 x 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Vorig jaar zat ik op 32 uur en dat beviel echt super. Het feit dat je er een dag niet bent zorgt ervoor dat ik mijn werkzaamheden beter communiceer en overdraag zodat ik op die dag ook zeker niet gestoord wordt (al ben in altijd bereikbaar als het echt nodig is). Dit jaar begonnen als ZZPer en toch maar een thuiswerk ochtend erbij gedaan om tot 36 uur te komen en de buffer op te bouwen. Echter nu ik meer thuiswerk merk ik dat ik regelmatig over de 38 uur ga. Ook omdat mijn huidige opdracht nu eindig is en dus probeer nog wat meer uurtjes te maken.

De vraag (tarief) naar infra/cloud/werkplek lijkt wel enorm afgenomen te zijn. Gezien het vele thuiswerken had ik dat eigenlijk niet verwacht. Gelukkig voorlopig nog geen einddatum dus blijf rustig rondkijken. Vorig jaar merkte ik al dat opdrachtgevers meestal niet een maand op je willen wachten (toen mijn opzegtermijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08
Oon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:15:
[...]

Gelukkig is werk ook echt iets waar ik blij van wordt en heb ik niet de behoefte aan meer vrije tijd, maar weken dat je de 70 uur aantikt merk je toch wel dat je een beetje eenzaam begint te worden
Waarom ben je dan nog in loondienst? Van 25 uur met een fatsoenlijk tarief kan je al leven, en als full-timer kan je meer kansen pakken zou ik zeggen.

Heb het ook geprobeerd met 10-20 uur te beginnen, maar dan had ik moeite om kansen te converteren in opdrachten.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors31415
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik wil DGA salaris betalen aan mezelf, zijn er open-source tools beschikbaar om dat te berekenen? Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08
Hoezo tools? Minimum voor 2020 is 46000. Klaar

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 22:56
Met een eenmans BV waarbij de inkomsten gegenereerd worden door de arbeid van de DGA is het gebruikelijk loon minimaal het vergelijk are loon in loondienst min een percentage aan kosten. Google eens op de afroommethode.

Edit: zelf even opgezocht. Als je te laag gaat zitten met je DGA loon riskeer je dat de Belastingdienst de afroommethode toepast. Je kan dus het beste een vergelijkbare functie in loondienst als maatstaf nemen.

[ Voor 41% gewijzigd door RichieB op 06-11-2020 01:06 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jogai schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 00:21:
Hoezo tools? Minimum voor 2020 is 46000. Klaar
Als ik zes ton om zet zonder noemenswaardige kosten kom ik niet weg met 46k en de rest in dividend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Hydra schreef op donderdag 5 november 2020 @ 20:08:
[...]

Wat is de reden dan dat je zoveel werkt? Ben je bezig een bedrijf op te bouwen?
Zo kun je het wel zien ja. Ik ben al zo'n 15 jaar bezig, maar nu pas echt serieus. Drie jaar geleden in de situatie die we van de week uitvoerig besproken hebben begonnen omdat ik even de stabiliteit nodig had, en daardoor kan ik nu zo'n beetje opnieuw beginnen. Vandaar dat ik bij een baas (binnen Nederland en netjes in loondienst deze keer) begonnen ben en daarnaast mijn eigen onderneming weer terug op probeer te bouwen, omdat ik toch hoop in de toekomst één van de twee te kunnen laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Jogai schreef op donderdag 5 november 2020 @ 22:14:
[...]

Waarom ben je dan nog in loondienst? Van 25 uur met een fatsoenlijk tarief kan je al leven, en als full-timer kan je meer kansen pakken zou ik zeggen.

Heb het ook geprobeerd met 10-20 uur te beginnen, maar dan had ik moeite om kansen te converteren in opdrachten.
Heel veel overhead. Zoals jij zegt mis je veel als je niet fulltime bezig bent, maar dat is op dit moment voor mij te risicovol. Daarom loondienst voor de stabiliteit, in de hoop dat ik over een jaartje (of twee) daar kan stoppen en alleen freelance verder kan gaan.

Veel werk dat ik nu binnenhaal is tegen een niet-ideal tarief, gewoon zodat ik in ieder geval iets heb. Is heel slecht, maar het haalt aan het einde van de maand vaak wel weer een extra 2000-3000 euro binnen die ik goed kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
jadjong schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 06:53:
[...]

Als ik zes ton om zet zonder noemenswaardige kosten kom ik niet weg met 46k en de rest in dividend. :+
Dan kunnen de kosten van een goede financieel adviseur er ook wel af toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Oon schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:35:
Veel werk dat ik nu binnenhaal is tegen een niet-ideal tarief, gewoon zodat ik in ieder geval iets heb. Is heel slecht, maar het haalt aan het einde van de maand vaak wel weer een extra 2000-3000 euro binnen die ik goed kan gebruiken.
Wat voor'n werk is dat dan dat het tarief zo laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sjors31415 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:06:
Ik wil DGA salaris betalen aan mezelf, zijn er open-source tools beschikbaar om dat te berekenen? Hoe doen jullie dat?
De belastingdienst stelt een minimum (ongeveer 46000 euro). Daar mag je van afwijken, mits je daar gegronde reden voor hebt (bijvoorbeeld te weinig omzet).

Verder is je loon tenminste hetzelfde loon als je duurst-betaalde medewerker.

Daarnaast kan er nog gekeken worden naar afgeleid loon, zeker als je uurtje-factuurtje of met een management fee werkt. Afgeleid loon is de omzet minus kosten minus eventueel extern pensioenopbouw (daar zit een maximum aan en mag niet meer in eigen beheer). Van het afgeleid loon moet minimaal 70% worden uitbetaald als salaris.

In de praktijk komt het overigens niet op een euro meer of minder aan. Het gaat om redelijkheid en billijkheid: je salaris moet in relatie staan tot je uurtarief.

Voor een bruto/netto berekening, aangifte loonbelasting e.d. kun je beter een accountant voor opzoeken. Die hebben daar software voor en doen dat in no-time. Het kost mij iets van 100 euro per jaar en dan krijg ik 12 loonstroken, wordt de loonbelastingaangifte gedaan en krijg ik instructies hoe, wat en wanneer ik die moet betalen.

Mijn advies: zoek een accountant. Die kan je helpen met dit soort vragen en met de administratie. En die accountant heb je toch nodig voor de jaarrekening.

[ Voor 5% gewijzigd door Skyaero op 06-11-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

Skyaero schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:55:
In de praktijk komt het overigens niet op een euro meer of minder aan. Het gaat om redelijkheid en billijkheid: je salaris moet in relatie staan tot je uurtarief.
En vergelijkbaar zijn met regulier loondienst. Als in jouw werk het heel normaal is om 120k per jaar netto te verdienen in loondienst kom je er ook niet mee weg als je jezelf 75k bruto uitkeert (en al helemaal niet als je omzet ook serieus is). Zal vast dat sommigen ermee wegkomen, tot je uitgebreide controle krijgt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Verder is je loon tenminste hetzelfde loon als je duurst-betaalde medewerker.
Lekker archaisch eigenlijk, "de baas moet meer verdienen dan de ondergeschikte".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
t_captain schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:12:
[...]

Lekker archaisch eigenlijk, "de baas moet meer verdienen dan de ondergeschikte".
Als ik het goed begrijp wordt dat principe dus wel steeds meer losgelaten (afroommethode). Ik kan me wel voorstellen dat het vragen oproept als de directeur 60k salaris heeft en een medewerker 100k, zeker als het bedrijf dan ook nog 200k winst maakt waarvan 100k aan de DGA wordt uitgekeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Zeker, maar als de DGA 60K krijgt en het rest van het geld naar de bedrijfsreserves gaat?
Zeker als het bedrijf niet veel vet op de botten heeft.

Ze zouden het veel meer moeten stimuleren dat bedrijves reserves aan houden zodat ze niet direct in de problemen komen bij tegenslagen.

Ik heb zelf op dit moment +/- 1 jaar kosten in reserves, maar vind dat zelf nog vrij laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:58
[...]

Van het afgeleid loon moet minimaal 70% worden uitbetaald als salaris.
Volgens mij heet dit de afroommethode toch? De hoge raad heeft daar inmiddels een aardige barrière voor opgeworpen: https://uitspraken.rechts...t?id=ECLI:NL:HR:2016:1269

M.i. volledig terecht, dit leidt tot willekeurige belastingheffing (waarschijnlijk altijd in het voordeel van de belastingdienst ;) ) en staat het opbouwen van pensioen of buffer in een holding aardig in de weg.

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Rockster schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:35:
[...]
Volgens mij heet dit de afroommethode toch? De hoge raad heeft daar inmiddels een aardige barrière voor opgeworpen: https://uitspraken.rechts...t?id=ECLI:NL:HR:2016:1269

M.i. volledig terecht, dit leidt tot willekeurige belastingheffing (waarschijnlijk altijd in het voordeel van de belastingdienst ;) ) en staat het opbouwen van pensioen of buffer in een holding aardig in de weg.
Ik geloof dat de afroommethode is geïntroduceerd omdat er een aantal advocaten waren die een paar ton per jaar verdiende, maar zichzelf nog geen ton per jaar aan salaris betaalde. Vanzelfsprekend omdat dividend uitkeren gunstiger was.
t_captain schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:12:
[...]
Het gaat hier uiteindelijk om de geest van de wet: Je salaris moet realistisch zijn ten opzichte van het werk dat je uitvoert en de bruto-winst die het bedrijf maakt.

Het werkelijke probleem is natuurlijk dat als je DGA bent, je al snel in de hoogste loonbelastingschijf komt te vallen (49,5% tarief) en dat de route van dividend (venootschapsbelasting 16,5% tot 200k en 26,5% box 2 belasting) je effectief 38,6% belasting betaald.

Komen we weer bij het aloude probleem in Nederland: lonen zijn zwaarder belast dan bedrijfswinst en dat levert op meerdere vlakken een economisch probleem op. Maar dat is een discussie op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hinotori
  • Laatst online: 05-08 14:36
Skyaero schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:46:
Het werkelijke probleem is natuurlijk dat als je DGA bent, je al snel in de hoogste loonbelastingschijf komt te vallen (49,5% tarief) en dat de route van dividend (venootschapsbelasting 16,5% tot 200k en 26,5% box 2 belasting) je effectief 38,6% belasting betaald.
Daar komt nog bij dat de 26,5% box 2 vrijwel oneindig uitgesteld kan worden, zelfs tot ver na je overlijden. De overheid wil gewoon je geld, en wel NU. :+

In engineering there is too much stick and not enough carrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
hackerhater schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:34:
Zeker, maar als de DGA 60K krijgt en het rest van het geld naar de bedrijfsreserves gaat?

Ze zouden het veel meer moeten stimuleren dat bedrijves reserves aan houden zodat ze niet direct in de problemen komen bij tegenslagen.

Ik heb zelf op dit moment +/- 1 jaar kosten in reserves, maar vind dat zelf nog vrij laag.
Ik ken meerdere die dat zo doen. Voldoende salaris uit keren om van te leven en de rest wordt geinvesteerd in die toekomst/gezondheid van het bedrijf. Verdienen minder dan de duurste werknemer maar hopen we later de vruchten van te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

hackerhater schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:34:

Dat hangt van je bedrijf af. Als IT'er is een reserve van 60K lastiger te verdedigen dan wanneer je een bedrijfsbus en allemaal bedrijfsmiddelen nodig hebt. De meesten van ons hebben geen hardware ter waarde van 60K om hun werk te doen. Natuurlijk kun je ook daar wel onderuit (eerste 2 jaar was je aan het sparen om een auto te kopen, uiteindelijk toch niet gedaan want meer thuiswerken, toen was je aan het sparen voor een kantoorpand, uiteindelijk besloten dat niet te doen, nu aan het sparen voor een huis in het buitenland voor de verhuur...). Punt is gewoon dat je daarmee relatief eenvoudig onder de hoge IB belastingdruk uit kunt komen, en logisch dat de belastingdienst daar wat aan probeert te doen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Crazy D schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:24:
[...]
nu aan het sparen voor een huis in het buitenland voor de verhuur...).
Daar ga je wel erg ver mee (als IT’er) denk ik, maar je kan wel eenvoudig 10% per jaar van je hypotheek in je eigen BV onderbrengen. Soms zelfs 20% of volledig wanneer de rente termijn afloopt. Dat laatste moet je natuurlijk wel een flink vermogen in de zaak hebben en ik denk niet dat je ermee weg komt dat je daarvoor spaart (beter dan 10% per jaar pakken) omdat het weinig niet met je bedrijfsvoering te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
[...]

Dat hangt van je bedrijf af. Als IT'er is een reserve van 60K lastiger te verdedigen dan wanneer je een bedrijfsbus en allemaal bedrijfsmiddelen nodig hebt. De meesten van ons hebben geen hardware ter waarde van 60K om hun werk te doen. Natuurlijk kun je ook daar wel onderuit (eerste 2 jaar was je aan het sparen om een auto te kopen, uiteindelijk toch niet gedaan want meer thuiswerken, toen was je aan het sparen voor een kantoorpand, uiteindelijk besloten dat niet te doen, nu aan het sparen voor een huis in het buitenland voor de verhuur...). Punt is gewoon dat je daarmee relatief eenvoudig onder de hoge IB belastingdruk uit kunt komen, en logisch dat de belastingdienst daar wat aan probeert te doen.
In het geval van eenmanszaken is er al IB over dat geld betaald. Het punt is dan meer vermogensbelasting.
Maar er zouden gewoon duidelijke regels moeten komen over hoeveel vet je als bedrijf zonder problemen mag houden.
Bijvoorbeeld: 2 jaar operational costs.

Door de stimuleren dat bedrijven reserves aanhouden zouden de bedrijven, en indirect ermee de economie, een stuk stabieler worden.

[ Voor 5% gewijzigd door hackerhater op 06-11-2020 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hinotori
  • Laatst online: 05-08 14:36
[...]
Punt is gewoon dat je daarmee relatief eenvoudig onder de hoge IB belastingdruk uit kunt komen, en logisch dat de belastingdienst daar wat aan probeert te doen.
Het is ook maar net hoe je daar naar kijkt. Waarom zou je als DGA bijvoorbeeld niet je eigen arbeidsongeschiktheidsbuffer in de BV mogen regelen? Dat gaat om serieuze hoeveelheden geld. En als je er geen gebruikt van hoeft te maken, dan heb je geluk en aan het einde een flinke appel voor de dorst over, in plaats van dat de verzekeringsmaatschappij die appel krijgt.

In engineering there is too much stick and not enough carrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
hackerhater schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:39:
[...]

In het geval van eenmanszaken is er al IB over dat geld betaald. Het punt is dan meer vermogensbelasting.
Maar er zouden gewoon duidelijke regels moeten komen over hoeveel vet je als bedrijf zonder problemen mag houden.
Bijvoorbeeld: 2 jaar operational costs.

Door de stimuleren dat bedrijven reserves aanhouden zouden de bedrijven, en indirect ermee de economie, een stuk stabieler worden.
Operational cost niet zo heel zinvol. In het geval van DGA's gaat het meestal over financiele holdings. De enige kosten die je daar in hebt is de accountant (en het DGA salaris).

Daarnaast zijn er ook bedrijven die veel investeren uit het eigen vermogen ipv vreemd vermogen. Dan wil je echt wel een serieuze reserve opbouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 16:20
Ik denk trouwens dat sinds Corona je als ondernemer wel een veel sterker verhaal hebt om buffers aan te houden. "Wat nou als er een noodsituatie is waarbij de overheid voor X jaar mijn tent sluit, zoals bij Corona?"

Je moet alleen oppassen als je ook weer geld vanuit prive naar je onderneming verplaatst, dan lijkt het wel op belastingontwijking. Daarnaast moet je wel oppassen dat naar mate je minder naar prive uitkeert, er scherper gekeken wordt of je niet teveel priveuitgaven in je onderneming doet.

Overigens is de tweede kamer wel voorzichtig aan 't kijken of ze meer op dit vraagstuk moeten inzetten. Dat komt dan voort uit de discussies omtrent vermogensrendementheffing. Hierbij wordt een scenario voorzien dat vermogenden (met een vermogen van > ~250K) een spaar-bv oprichten en daar alles in stallen enkel om box-3 belasting te voorkomen. Dat is, net als de rest van de box-3 uitdagingen, niet iets wat binnen afzienbare termijn zal veranderen. Toch zal het wel meer onderwerp van gesprek worden.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
Skyaero schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:04:
Operational cost niet zo heel zinvol. In het geval van DGA's gaat het meestal over financiele holdings. De enige kosten die je daar in hebt is de accountant (en het DGA salaris).
Niet perse. Je kan ook de BV hebben puur voor de aansprakelijkheid.
Maar goed ik had het puur over het scenario van geld in het bedrijf laten, niet om het om het om een andere manier uit te betalen.

Bij mijn eigen bedrijfje ben ik van plan om straks daar 0 schulden in hebben.
De auto-schuld die er nu is, is snel het verdwijnen en later wil ik deze dingen uit eigen vermogen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door hackerhater op 06-11-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het ging hier eerder over "betalingskorting" als je je IB in 1x zou betalen aan de belastingdienst. Nu krijg ik net mijn voorlopige aanslag binnen (die had ik pas ingevuld), maar daar zie ik geen verwijzing op naar zoiets. Betekent dat dat ik er geen gebruik van kan maken / korting kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hmmbob schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:11:
Het ging hier eerder over "betalingskorting" als je je IB in 1x zou betalen aan de belastingdienst. Nu krijg ik net mijn voorlopige aanslag binnen (die had ik pas ingevuld), maar daar zie ik geen verwijzing op naar zoiets. Betekent dat dat ik er geen gebruik van kan maken / korting kan krijgen?
Voor 2020 of 2021? Ik heb pas net mijn voorlopig aangifte over 2020 gedaan, zodat ik worst-case niet onnodig rente er over hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Als je de voorlopige aanslag 2020 vóór 28-02-2020 betaald hebt krijg je die (uit m'n hoofd) 1,6% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Het geld alleen als je vooraf betaald. Begin volgend jaar zal je dat voorstel krijgen voor 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Iemand interesse in een opdracht bij de Rabo?

Vaardigheden
- Snel inzetbaar
- Snelle kunnen denken
- Legacy-frustratie-bestendig.
- In staat om vast te bijten in en langere tijd te werken aan een project
- In staat om tegengas te geven; goed kunnen omgaan met argumentaties en confrontaties.

Ze zijn wel eerlijk _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 22:14

_Arthur

blub

Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:06:
Zijn er banken waarbij dat niet een noodzakelijke skill is? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
_Arthur schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:08:
Zijn er banken waarbij dat niet een noodzakelijke skill is? :D
Ja, kan je nagaan hoe erg het hier is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:50
Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:06:
Iemand interesse in een opdracht bij de Rabo?

Vaardigheden
- Snel inzetbaar
- Snelle kunnen denken
- In staat om vast te bijten in en langere tijd te werken aan een project
- In staat om tegengas te geven; goed kunnen omgaan met argumentaties en confrontaties.

Ze zijn wel eerlijk _/-\o_
Zijn er geen specifieke hardskills nodig? (Ben zelf niet op korte termijn beschikbaar hoor, naar vroeg het mij even af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 22:14

_Arthur

blub

Hydra schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:10:
Ja, kan je nagaan hoe erg het hier is :D
Ik bedoel dus meer; elke bank heeft legio legacy meuk. Dus bij elke bank moet je wel legacy-proof zijn.

*kuch* Jboss 5 *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Zijn ze niet de 2 weken gratis inzet vergeten te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
_Arthur schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:18:
Ik bedoel dus meer; elke bank heeft legio legacy meuk. Dus bij elke bank moet je wel legacy-proof zijn.

*kuch* Jboss 5 *kuch*
Ja snap ik, maar bij deze Rabobank opdrachten staat het er normaliter niet bij. Dus hier moet het wel nog een flink stuk erger zijn :)

Pagina: 1 ... 182 ... 643 Laatste