Ik heb familie en kennissen die dat werk doen. Hebben inmiddels een huis kunnen kopen en op vakantie kunnen gaan. Verdiende op schiphol destijds 1600 netto bij een afhandelaar. Nu is hij tevreden met 2500-3000 netto als "schijnzelfstandige". Nogmaals, ik weet de exacte nummers niet.
Heb nog een neef die werkt bij de grote staalboer in noord holland. Die hebben hun personeelsbestand ook meerdere malen opgeschoond. Die zit er voor 60 euro per uur.
Die taxichauffeurs doen dat werk niet omdat ze het leuk vinden of willen genieten van de “vrijheid”. Ze doen het omdat er meer geld mee te verdienen valt dan in de magazijn pallets te stapelen.
In de IT en andere hoog betaalde sectoren hebben wij voor het kiezen. Dan kijk je naar wat leuks. Zelfs de smaak van de koffie op kantoor weegt mee.
Leuk die 15 euro per uur. Dat bedrag wordt ook steeds lager en lager om jezelf gelijk te geven. Dit bedrag ligt eerder rond de >25 euro voor de koeriers.
Zo had je ook “gedwongen” rijscholen die voor 2 tientjes per uur les gaven. Waar trek je de lijn?
Dat er nog Deliveroo zzp-ers zijn die mogelijk minder verdienen is een andere zaak. Die had je 10 jaar terug niet.
Als je vandaag in de huidige economie voor Deliveroo of PostNL werkt dan doe je dat niet omdat er geen ander werk is.
Ik heb die shit van dichtbij gezien. Uitzendkrachten die via 2 uitzendbureaus moesten werken om genoeg uren te maken om rond de komen.
Ik werkte vrijdags en zaterdags bij DHL en je had een aantal mensen die van nachtdienst kwamen en vervolgens naar hun 2e baan gingen die note bene tegenover de straat was bij de concurrent.
Loondienst is geen heilige koe, dat was het nooit.
Want ik kan wel 100 argumenten bedenken waarom die ZZPers die voor 15 euro werken hun mond moeten houden, maar dat is lekker makkelijk he..
Deze fictieve scenario's alleen vermeld bij nieuwsartikelen en door politici. Gaan we ook wat doen tegen mensen die fulltime in de supermarkt werken voor een hongerloontje? Die lopen ook financieel risico namelijk.
[
Voor 10% gewijzigd door
com2,1ghz op 31-01-2020 09:52
]