Volgens mij zijn je punt 1 en 2 een beetje tegenstrijdig?Rebunted schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:46:
Ik ben al jaren een Ubuntu gebruiker (sinds 12.04). Het is misschien vloeken in de kerk hier, maar ik overweeg om over te stappen naar macOS.
Ik heb daarvoor 2 redenen:
1. Het hele tweaken / customizen wat ik vroeger zo belangrijk vond, boeit mij niet zoveel meer. Qua programma's draai ik een browser, Spotify, tekstverwerker / excel en zo nu en dan Photoshop en Filezilla voor wat webdevelopment. Voor dat laatste draai ik nu altijd nog Windows 10 via VirtualBox, dat zou ik dan ook kwijt zijn (als ik Photoshop voor MacOS koop).
2. Ik heb echt het idee dat de ontwikkeling in Ubuntu stil staat en ik ben wel toe aan iets nieuws.
Zijn er hier op GoT meer mensen die de overstap hebben gemaakt van Ubuntu naar MacOS? Online zie ik het vaak de andere kant op, deze variant komt ik niet zoveel tegen.
Toen ik in 2008 aan Ubuntu begon gingen de ontwikkelingen als een runaway train. Ik vond het geweldig, kon niet wachten en draaide vaak alvast de beta van de volgende release. En het was hard nodig ook, want er viel nogal wat te verbeteren. Maar tegenwoordig draai ik liever gewoon een LTS. Al dat tweaken hoeft voor mij ook al lang niet meer, maar het is inmiddels ook een dusdanig volwassen product dat dat ook helemaal niet meer hoeft.
Hou je natuurlijk over het argument dat de software die je wilt gebruiken er niet voor Ubuntu is. Ik neem aan dat je bekend bent met GIMP en photopea.com, maar als je toch photoshop wilt gebruiken, ja dan valt het kwartje sneller richting Mac.
Heb zelf nooit apples gebruikt dus kan je helaas niet aan hands-on ervaring helpen. Maar er zijn bij mij op het werk zat developers die het naar tevredenheid gebruiken.