Het Grote Ubuntu Topic Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 99.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qwfSUGnti4QE0PTLPqV5gWhL/full.png

Het Grote Ubuntu Topic Deel 10

Inhoud
Wat is Ubuntu

Ubuntu is de meest gebruikte Linuxdistributie voor desktopcomputers en laptops. Dit besturingssysteem is beschikbaar in een groot aantal talen, waaronder het Nederlands. De makers van Ubuntu leggen de nadruk op gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid voor gebruik thuis, op school en op het werk.

Ubuntu is gebaseerd op Debian GNU/Linux maar onderscheidt zich hiervan door regelmatige (halfjaarlijkse) nieuwe versies. De naam komt van het Zuid-Afrikaanse concept Ubuntu, wat zoiets als "menselijk zijn voor anderen" betekent.

Ubuntu is beschikbaar voor vrijwel elke gangbare processor architectuur en draait op veel systemen. Dit topic is bedoeld als informatiebron voor iedereen die wilt beginnen met Ubuntu of Linux in het algemeen, maar ook voor mensen die het al langer gebruiken en op zoek zijn naar tips, tweaks en dergelijke.

Ubuntu releases

Elke 6 maanden komt er een nieuwe versie van Ubuntu uit. In oktober 2004 is de eerste Ubuntu release uitgekomen, Warty Warthog, en had versienummer 4.10. Het versienummer is gebaseerd op het jaar en de maand van de release. De eerste versie is dus uitgekomen in oktober 2004.

Sommige Ubuntu versies zijn zogenaamde LTS-releases. Dit staat voor Long Time Support, wat betekend dat er veel langere support voor de release wordt gegeven. De eerste LTS-release was Dapper Drake 6.06, de desktop versie wordt tot 2009 ondersteund en de server versie zelfs tot 2011.

De huidige LTS versie is Hardy Heron 8.04, dit is een LTS release. Zoals hierboven al beschreven staat. De bedoeling van deze LTS distro is dat hij op een stabiele basis word gebaseerd en dat daarvan hij steeds geupdate wordt met 100% stabiele software. Deze zal in 2010 worden vervangen door de volgende versie. Dit is 10.04!

De andere versie die op het moment uit is en door veel Ubuntu gebruikers met veel plezier gebruikt wordt is 9.10. Deze is uitgekomen op 29-10-2009 en hieronder en in het topic kun je er weer uitgebreid over discussiëren :)

Wat is er nu anders dan in Windows?

Omdat Linux geen windows is. Is het niet mogelijk om dezelfde programma's te gebruiken in Linux als die je eerst op Windows gebruikte. Maar er zijn zat alternatieve programma's te vinden voor de Windows programma's en veel zijn zelfs standaard in Ubuntu. Voor dingen die je mist in Ubuntu en niet zijn te gebruiken is er nog een manier om ervoor te zorgen dat het wel goed werkt. Dat is namelijk Wine. Dit programma zal in het tweede deel van de TS worden uitgelegd.

Microsoft Office
Hier zijn er bij Ubuntu al veel goedwerkende alternatieve leverbaar. Dit is Openoffice. Imho is de versie van Linux beter dan die voor Windows :+ Er zijn een aantal alternatieven dus moet je maar eventjes uitproberen.
  • Gnumeric
  • Gnome Office
  • KSpread
Windows Media Player (Muziek)
Op dit gebied zijn er veel alternatieven mogelijk. Die je volledig kan inrichten naar eigen smaak en stijl. Ook verschillende functie's zijn onderling in de programma's aanwezig. 1 ding doen ze allemaal. Dat is muziek afspelen. Voor Linux moet je in tegenstelling van Windows een backend voor je muziek installeren. Deze staat standaard in Linux. Maar niet standaard geactiveerd. Dit word in het tweede deel los uitgelegd.
  • Amarok(vooral voor KDE)
  • Banshee
  • Rythmbox (vooral voor GNOME)
  • Listen
  • Songbird (van Mozilla)
Windows Media Player (films)
Hier zijn er onder linux ook weer meerdere spelers voor die allemaal hun eigen voordelen en nadelen hebben.
Enkele voorbeelden:
  • Totem
  • VLC. Hier heb je geen extra codecs voor nodig!
  • MPlayer
  • SMplayer
Internet Explorer
Ook hiervoor zijn er honderden alternatieven aanwezig. Uiteraard doen ze allemaal hetzelfde als Internet Explorer en meestal zelfs beter :)
  • Firefox. Deze zit standaard bij Ubuntu en is eigenlijk DE browser voor Linux.
  • Google Chrome. Op dit moment nog in de Alpha, maar werkt best prettig
  • Opera. Ook op dit OS vertegenwoordigd
  • Konquerer. De standaard KDE browser :)
Al het andere
Uiteraard zijn er nog voor veel andere programma's ook Linux/Ubuntu alternatieven te vinden. Deze kun je onder andere hier te vinden. Voor de rest kun je Wine of Cedega proberen om dingen te draaien.
En hoe ziet het eruit?

Gnome
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/crPxBYfKZ7oGyZfMYDl4q3I0/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Zyh4POFc0BaJvGRDy4Jmy1Ay/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xGvxIVYNFunJSit51CPDwswy/thumb.png

KDE
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U4Jwz1Hox04egPcRauC4AXpA/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BtatQ2wJNRr1M8WvCuKB87jq/thumb.png

Uiteraard zijn er binnen Linux vele andere looks mogelijk. Dat maakt het ook zo leuk. Elk systeem is echt uniek
Schaamteloos allemaal geript van de Frontpage :>
Download Ubuntu

Ubuntu gebruikt standaard Gnome als Desktop Environment. Omdat andere Windowmanagers ook erg geliefd zijn, is door Ubuntu ook een versie met KDE (Kubuntu) en een met Xfce (Xubuntu) uitgebracht.

Ubuntu 8.04 LTS Hardy Heron

Ubuntu 9.10 Karmic Koala

Voor een volledige lijst van images en bestanden verwijs ik je naar de mirror-pagina op Ubuntu.com.

Omdat de Ubuntu community erg actief is, zijn er veel distributies ontwikkeld gebaseerd op Ubuntu. Deze worden alleen niet vanuit Canonical uitgegeven maar worden door instanties ontwikkeld. Omdat deze distro's zijn gebaseerd op Ubuntu maken ze wel allen gebruik van de fantastische software bibliotheek van Ubuntu (de repository's, repos). Hieronder een kleine lijst van op Ubuntu gebaseerde distro's:
  • Kubuntu: KDE variant van Ubuntu.
  • Xubuntu: gebruikt Xfce als window-manager.
  • Linux Mint: Deze variant op Ubuntu is volledig door alle meegeleverde codecs, drivers en meer. Ziet er zeer gelikt uit
Hoe installeer je nu Ubuntu?

Mogelijkheden installeren Ubuntu 9.10:

Update Manager:

System>Administration>Update Manager

Afbeeldingslocatie: http://www.hoite.nl/GoT-UbuntuTS/Screenshot-Update%20Manager.png

Alternate CD.

Gebruik deze CD voor machines zonder netwerktoegang of als je geen netwerk wilt gebruiken voor de update.

1. Download en brand de ISO op cd.
of, Mount de iso als cd
code:
1
sudo mount -o loop ~/Desktop/ubuntu-9.10-alternate-i386.iso /media/cdrom0

een autostart komt in beeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoite.nl/GoT-UbuntuTS/AlternateCD.png

geen autostart?
code:
1
gksu sh /cdrom/cdromupgrade

Schone installatie:

1. Download en brand ISO op CD.
2. Start je PC van CD.
3. Kies Start or Install Ubuntu
Ubuntu start nu vanaf CD, zonder wijzigingen aan te brengen in je systeem.
4. Dubbelklik het ''Install Ubuntu'' icoontje voor de daadwerkelijke installatie op het systeem.

Wubi:

Wubi is een manier om Ubuntu te installeren vanaf windows zoals elk ander Windows Programma.
Het voordeel hiervan is dat u geen partitie hoeft aan te maken voor Ubuntu.

1. Download en brand ISO op CD.
2. Start Windows volledig op en plaats de CD in de speler.

Afbeeldingslocatie: http://www.hoite.nl/GoT-UbuntuTS/WubiAutostart.png

Afbeeldingslocatie: http://www.hoite.nl/GoT-UbuntuTS/WubiHome.png

3. Kies de optie '' Install inside Windows''
4. de volgende schermen wijzen zich vanzelf, verander eventueel de taal.

Ubuntu op de desktop

Op de vraag of Ubuntu een volwaardige vervanger is van Windows of OS X antwoorden ik en vele anderen volmondig "ja". Ubuntu Karmic Koala is prima geschikt om te gebruiken als primair besturingssysteem op een desktop of laptop.

De Ubuntu releases - met in het bijzonder Karmic Koala - zijn uiterst stabiel, erg krachtig en hebben veel mogelijkheden. Ubuntu kan dus prima als vervanger van Windows of OS X functioneren.

Ubuntu als server-OS

Linux systemen staan algemeen bekend als stabiel in de server wereld. Ubuntu is hier geen uitzondering op. Het biedt een veilig stabiel besturingssysteem met standaard geen open poorten en slechts een minimum aan software.

Een zeer fijne feature is LAMP (Linux, Apache, MySQL, PHP), waarmee je met één klik een webserver met PHP en MySQL kan installeren en runnen.
De in mijn ogen meer geschikte release van de Server editie, dit omdat hij de komende jaren nog goed ondersteund word en al stabiel was toen hij uitkwam

Ubuntu 8.04 LTS Hardy Heron

Ubuntu 9.10 Karmic Koala

Hier staan alle releases tussen. Dus ook die van 9.10. Wil je een stabiel beproefd systeem pak je 8.04
Handige links

Eerder delen van Ubuntu topics op GoT:Officiële links van Ubuntu:
[list]• De website van Ubuntu
De website van Kubuntu
De website van Edubuntu
De website van Xubuntu
De officiele start-up guide
Handige (Nederlandse) Ubuntu Wiki artikelen:
[list]• Nederlandse deel van de ubuntu wiki (niet geupdated voor Edgy Eft)
Uitleg wat repositories zijn en hoe je ze toevoegt
Wat is de terminal en de basis-commando's
Woordenboek
Geteste laptops in Ubuntu

Hoe Grub2 bewerken:Overige links:
Disclaimer
De topicstart is grotendeels te danken aan Touchdomex, monnick en Hoite voor het maken van de Ubuntu install guide

Op het moment is het topic nog steeds net als Ubuntu in ontwikkeling. Ik ben van plan als er een nieuwe release is weer een opvolgend topic te maken. Met als basis dit topic natuurlijk :9 Maar mochten er nog verbeteringen/veranderingen vanuit de posters komen. DM direct, ik zal kijken of er nog wat leuks veranderd kan worden.

Tips, foutjes, opmerkingen en verzoekjes zijn altijd welkom in het topic of via een DM. ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Gereserveerd :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ziet er goed uit! Misschien nog Songbird (mooie iTunes kloon), van Mozilla toevoegen aan de muziekspelers? En misschien benadrukken dat VLC een zeer goede speler is, en dat je er geen codecs voor hoeft te installeren?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Goed plan :+ Doe het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 22:54
Mooie TS!
Ik vind het jammer dat met deze release mijn opstarttijd niet sneller is geworden ten opzichte van 9.04 maar dit is al een bekend probleem met sreadahead en langzamere HD's (zoals die van laptops).

Verder ben ik zeer tevreden over 9.10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Joshua schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:34:
Mooie TS!
Ik vind het jammer dat met deze release mijn opstarttijd niet sneller is geworden ten opzichte van 9.04 maar dit is al een bekend probleem met sreadahead en langzamere HD's (zoals die van laptops).

Verder ben ik zeer tevreden over 9.10!
Moet zeggen mijn desktop is er ook trager op geworden met booten. Dus ergens zijn er wel meer dingen gefaald. Misschien word het nog opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:39
Ik ga ook maar even hier een bijdrage houden: om het flikkeren van de helderheid te fixen op je MSI Wind, kun je de release notes volgen.

In het kort:
Grub 2:
• Open het bootmenu: gksudo gedit /etc/default/grub
• Zoek het commando GRUB_CMDLINE_LINUX op en zorg ervoor dat er de waarde 'nomodeset' voorkomt.
• Sla het bestand op
• Open een terminal en geef: sudo update-grub

Grub 1:
• Open het bootmenu: gksudo gedit /boot/grub/menu.lst
• Zoek de regel # kopt= en voeg 'nomodeset' toe.
• Sla het bestand op
• Open een terminal en geef: sudo update-grub

Enkel bij het switchen tussen twee monitors wil het voorkomen dat het scherm te flikkert en de muisaanwijzer verdwijnt (was bij mij het geval)... Ik hoop dat er een oplossing komt :) Tot die tijd moet je wat vaker rebooten om de bug om zeep te helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288974

is dit topic deel 10 of deel 9.10? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdven
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 16:43
Hmm, misschien toch maar weer eens proberen. Vorige release (of misschien was het die daarvoor) werkte m'n draadloze kaart niet met WPA2 (Intel 4945 802.11agn). Even kijken wat het live-cdtje er nu van bakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

misschien is het idee om elke nieuwe release een nieuwe TS te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Icyzer schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:44:
[...]

misschien is het idee om elke nieuwe release een nieuwe TS te maken?
Kijk eens naar om de hoeveel releases tot nu toe het topic is gemaakt :> (uitgezonderd het laatste topic :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

Nice TS, dekt zo'n beetje alles wel inderdaad. Weet niet of dit voor iedereen interessant is, maar misschien deze post even te noemen, vond het zelf erg leuke ervaring even GNOME shell te testen.

Oeh, en er komt nog een deel 2 aan, wat leuk ^^

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Karmic is een mooie release, het enige dat ik er niet aan begrijp is de twee verschillende splashscreens die ze nu gebruiken. Eerst het witte logo (mooi) en daarna dat rare spotlight (lelijk). Ik snap dat het twee verschillende bootstadia zijn maar vloeiend is het niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik merk nochtans een behoorlijke vooruitgang met het booten in 9.10, misschien de helft sneller, wel in VirtualBox :) op Windows 7 Ultimate

[ Voor 8% gewijzigd door Graviton12 op 30-10-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296662

Ik heb sinds twee dagen een win xp / ubuntu 9.04 dual boot op mijn laptop. Ik merk alleen dat de fan bij ubuntu veel harder draait dan bij xp.

Pas als ik bij XP flink bezig ben - applets in de browser draai, film kijk, etc. - slaat de fan hard aan. Maar na een minuut of 10 gaan de toeren weer achteruit. Bijubuntu slaat hij vrijwel meteen aan en slaat ook niet meer af. In de resource monitor zie ik niets bijzonders: nagenoeg geen processor activiteit (draai nu alleen firefox), slechts 500 van 2.000MB RAM in gebruik. Ben ik nou gek, of laat ubuntu de fan eerder aanslaan? Is het ueberhaupt mogelijk dat een OS de instellingen van het BIOS overruled? En zo ja, waar kan ik dat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
k heb nog wel een leuke screenshot staan voor in de TS:
Afbeeldingslocatie: http://duft.nl/image/132/web/contrast.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

mcDavid schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:23:
[afbeelding]
fok!forum -> GoT ;)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mcDavid schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:23:
[afbeelding]
Kan ook wel mijn eigen desktop er posten als voorbeeld wat je met wat tweaken kan doen ;) Maar opzich is het niet nodig om meer screenshots in de TS te hebben. Voor de rest kunnen mensen ook wel in het NOS screenshot topic kijken :P
Anoniem: 296662 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:16:
Ik heb sinds twee dagen een win xp / ubuntu 9.04 dual boot op mijn laptop. Ik merk alleen dat de fan bij ubuntu veel harder draait dan bij xp.

Pas als ik bij XP flink bezig ben - applets in de browser draai, film kijk, etc. - slaat de fan hard aan. Maar na een minuut of 10 gaan de toeren weer achteruit. Bijubuntu slaat hij vrijwel meteen aan en slaat ook niet meer af. In de resource monitor zie ik niets bijzonders: nagenoeg geen processor activiteit (draai nu alleen firefox), slechts 500 van 2.000MB RAM in gebruik. Ben ik nou gek, of laat ubuntu de fan eerder aanslaan? Is het ueberhaupt mogelijk dat een OS de instellingen van het BIOS overruled? En zo ja, waar kan ik dat aanpassen?
Hoe zit het met je instellingen voor powercontrol/terugclocken? Als dat niet gebeurd blijft hij op volle snelheid draaien en logisch dat hij dan warmer word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296662

Touchdomex schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:30:
Hoe zit het met je instellingen voor powercontrol/terugclocken? Als dat niet gebeurd blijft hij op volle snelheid draaien en logisch dat hij dan warmer word :)
Sorry, maar kun je iets meer uitleg geven? Het zegt me niets waar jij het overhebt. Het antwoord op je vraag zal dan ook wel nee zijn - niets mee gebeurd :)

De CPU temp wordt trouwens op precies 60 graden gehouden.
@hieronder: grappig, mijn laptop is ook van MSI (VR601)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 296662 op 30-10-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik ben ook wel benieuwd, aangezien op mijn Wind de fan ook consequent blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Touchdomex schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:30:
[...]

Kan ook wel mijn eigen desktop er posten als voorbeeld wat je met wat tweaken kan doen ;) Maar opzich is het niet nodig om meer screenshots in de TS te hebben. Voor de rest kunnen mensen ook wel in het NOS screenshot topic kijken :P
'k heb de transparantie-optie van de gnome-panels aangezet. Is dat al tweaken? :P
Waarom ik 'm aandraag is omdat die screenshots in de TS nou niet bepaald ubuntu op zijn sexyst zijn...

[ Voor 0% gewijzigd door mcDavid op 30-10-2009 20:00 . Reden: OP->TS; sorry de FOK!-roots zitten er nog altijd een beetje in ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mcDavid schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:58:
[...]

'k heb de transparantie-optie van de gnome-panels aangezet. Is dat al tweaken? :P
Waarom ik 'm aandraag is omdat die screenshots in de TS nou niet bepaald ubuntu op zijn sexyst zijn...
Nee klopt. Maar dat van jou is imho ook niet ubuntu op zijn sexyst :+ Maar dat is de smaak van iedereen zelf. Voordeel is dat alles zelf te tweaken is :+

Kom er trouwens net achter dat mijn ubuntu beta dus niet goed wil updaten :( Fout in de repo ofzo... Nou ja nieuwe install dan maar :D heb net een backupje gedraait en ga straks eventjes een image branden op de stick. Direct maar 64bits :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor de startpost lijkt me Ubuntu Tweak ook een goede uitbreiding. Voor degenen die dit nog niet kenden; dit is een soort grafische schil waarmee je zeer makkelijk veel gebruikte tweaks aan je systeem kan toevoegen.

Dit prog doet het btw wel op de nette manier in tegenstelling tot veel bekritiseerde tools als automatix. Ik vind het iig een aanrader!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Krijg wel veel errors dat applicaties gestopt zijn zoals Empathy en Conky in de 9.10 maar ja beta :) systeem hangt tenminste niet à la Bill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Wat ik me al tijden afvraag: is de keyserver met vakantie? Ik krijg met geen mogelijkheid respons met als effect ongesigneerde repos.

En wat is http://archive.canonical.com/ubuntu karmic partner? Het stond ook bij Jaunty, maar was niet geselecteerd. Daarnaast is er (broncode) wat is daarvan het verschil met de versie zonder dit?

* RetroTycoon moet boel leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 14:37
http://www.reddit.com/tb/9z2xk/

Geweldige site, must-check!

http://www.bisigi-project.org/?lang=en

Al eens eerder genoemd, prachtige themes, Franse klasse!

Misschien in de startpost? Hoewel niet direct voor de echte beginners....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 12:44
Hmm, Kismet werkt hier niet.. Ik krijg de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
vinze@vinz-nc10:~$ sudo kismet
Launching kismet_server: //usr/bin/kismet_server
Suid priv-dropping disabled.  This may not be secure.
No specific sources given to be enabled, all will be enabled.
Non-RFMon VAPs will be destroyed on multi-vap interfaces (ie, madwifi-ng)
Enabling channel hopping.
Enabling channel splitting.
NOTICE: Disabling channel hopping, no enabled sources are able to change channel.
Source 0 (addme): Opening none source interface none...
FATAL: Please configure at least one packet source.  Kismet will not function if no packet sources are defined in kismet.conf or on the command line.  Please read the README for more information about configuring Kismet.
Kismet exiting.
Done.

Geen flauw idee wat ik verkeerd doe, ik heb kismet gewoon geïnstalleerd door "sudo apt-get install kismet" in te typen en heb verder niks ingesteld. Moet ik voor deze vraag een apart topic maken of is een simpel antwoord voldoende om mijn probleem(pje) op te lossen?

Daarnaast heb ik in 9.10 ook dat het internet een stuk trager is, dit heb ik alleen op mijn thuis netwerk en op school is hij wel snel. Verder nog niet echt gezocht naar een oplossing, maar heb ik in het weekend iets te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

neeroeter schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:44:

Bij die eerste link stonden wel wat interessante dingetjes :) En lijkt me uitstekend plan die bisigi themes in TS te plaatsen, gebruik 1 van die themes nu zelf ook (showtime :*) )

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Vinze schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:47:
[...]

Hmm, Kismet werkt hier niet.. Ik krijg de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
vinze@vinz-nc10:~$ sudo kismet
Launching kismet_server: //usr/bin/kismet_server
Suid priv-dropping disabled.  This may not be secure.
No specific sources given to be enabled, all will be enabled.
Non-RFMon VAPs will be destroyed on multi-vap interfaces (ie, madwifi-ng)
Enabling channel hopping.
Enabling channel splitting.
NOTICE: Disabling channel hopping, no enabled sources are able to change channel.
Source 0 (addme): Opening none source interface none...
FATAL: Please configure at least one packet source.  Kismet will not function if no packet sources are defined in kismet.conf or on the command line.  Please read the README for more information about configuring Kismet.
Kismet exiting.
Done.

Geen flauw idee wat ik verkeerd doe, ik heb kismet gewoon geïnstalleerd door "sudo apt-get install kismet" in te typen en heb verder niks ingesteld. Moet ik voor deze vraag een apart topic maken of is een simpel antwoord voldoende om mijn probleem(pje) op te lossen?

Daarnaast heb ik in 9.10 ook dat het internet een stuk trager is, dit heb ik alleen op mijn thuis netwerk en op school is hij wel snel. Verder nog niet echt gezocht naar een oplossing, maar heb ik in het weekend iets te doen :)
Dit lijkt me niet een apart topic waardig; Je foutmelding zegt al genoeg, je moet een packet source instellen. Dus een draadloze kaart eraan koppelen, anders heeft ie niks te doen. Hoe dat moet staat vast in de manpages.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Waarom is mijn notificatiebalkje helemaal uit de lijn?
Zo:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2yubvcl.png

Overigens sloot Karmic zonet helemaal niet af, en bleef hangen in een ctrl-alt-f2 schermpje. Daarna kreeg ik allerlei timeouts. Komt het bekend voor?

[ Voor 40% gewijzigd door RetroTycoon op 30-10-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Ik zie daar inderdaad wat mooie themes staan, maar ik krijg ze niet geinstalleerd? Ik download netjes de .tar.gz, maar zodra ik dan via theme's installeren kies en dan het theme aanklik dat ik heb gedownload verdwijnt gewoon het theme kies scherm (ben weer op de desktop) en is er niets geinstalleerd?

Heb ik nu al bij 3 theme's daar, iemand enig idee wat ik fout doe? Ik gebruik degene die bij mijn ubuntu hoort (jaunty nog)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
RetroTycoon schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:07:
Waarom is mijn notificatiebalkje helemaal uit de lijn?
Zo:
[afbeelding]
Dat is een "feature" :')

https://bugs.launchpad.ne...ce/notify-osd/+bug/438536

Iets met verschil tussen synchroon en asynchrone notificaties... Niemand is het er mee eens maar toch moet het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:04
Mwah, ik ben het wel eens met de uitleg; als je het verplaatsbaar maakt, schiet het ding constant heen en weer, zodat je als user lastig iets weg kan klikken. Then again; onthou dan de volgorde van de messages en zet gewoon de laatste onderaan, zodat de lijst naar onder toe steeds groter wordt. Aan de andere kant; de locatie van een melding varieert dan steeds, dan weer op de eerste plek, dan weer op de tweede. De oplossing in KDE is volgens de 'onthouden-lijst' die ik noemde. Ik weet niet wat ik handiger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 18:00

Hoite

Goed verhaal

de eerste lijkt me wel startpost-waardig :P.
voor die 2e zijn tig sites, gnome-look enz. enz.

@touchdomex, mooie startpost weer, zit duidelijk werk in :P.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Zit ik blijkbaar in het oude topic te posten dat zo dicht gaat..... Ik ben weer bezig met Kubuntu 9.10, maar ben nog niet helemaal tevreden.

Draai Kubuntu 9.10 op de laptop. Als ik em echter op de zaak in de dockingstation doe, dan ziet ie de tweede monitor wel.... maar kopieert ie gewoon de desktop. Maar wat ik wil is een extended desktop, ofwel dat ik de desktop over twee monitoren heb verdeeld.

Echter als ik naar de Display Options ga krijg ik:

"This module is only for configuring systems with a single desktop spread across multiple monitors. You do not appear to have this configuration."

Ehm.... ik kijk hier naar twee monitoren die zowel in XP en Windows 7 - de andere OS-en op deze laptop (XP is er trouwens af nu, Windows 7 is approved, en gelicenseerd door de KMS server alhier) het perfect doen.... en ik ben al een goede twee uur aan het uitzoeken - inclusief meerdere forum posts die beweren dat het een KDE bug is, en andere posts die beweren dat het alleen maar kan door een bepaald script te runnen en dan de XServer te resetten......

Ehm... leuk, maar zo door de dag heen pak ik de laptop nog wel eens op, zit in een vergadering met dat ding, en daarna weer hop, terug op de dockingstation..... zowel Windows XP als Windows 7 ging/gaat dat perfect, maar onder Kubuntu 9.10 krijg ik het niet aan de gang. En om nu 4 keer per dag mijn XServer te gaan herstarten, daar zie ik weinig in.

Ik loop ook altijd weer tegen dit soort gehannes aan als ik weer eens een linux uitstapje maak. :'(

Nou ja, heb ik weer eens wat leuks om uit te zoeken...... en de oplossingen zullen vast weer een hoop uitstapjes naar de CLI betekenen. :D Tis wel weer problematisch dat ik die config alleen op het werk heb staan, en daar heb ik meestal te weinig tijd om de Linux installatie te testen.... tis wel de bedoeling dat ik die ook inricht voor gebruik op het werk trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door maartena op 31-10-2009 00:31 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MoiZie schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:19:
Mwah, ik ben het wel eens met de uitleg; als je het verplaatsbaar maakt, schiet het ding constant heen en weer, zodat je als user lastig iets weg kan klikken. Then again; onthou dan de volgorde van de messages en zet gewoon de laatste onderaan, zodat de lijst naar onder toe steeds groter wordt. Aan de andere kant; de locatie van een melding varieert dan steeds, dan weer op de eerste plek, dan weer op de tweede. De oplossing in KDE is volgens de 'onthouden-lijst' die ik noemde. Ik weet niet wat ik handiger vind.
Ze hadden dit echt op 100000 manieren op kunnen lossen, en dit is wel ongeveer de slechtste.

Sowieso heeft het eigenlijk alleen nut voor mensen met een laptop, want op een desktop heb je vrijwel nooit "synchrone" notifications.

En bovendien staat hier een prachtig voorbeeld van verschuivende notifications, en dat vind ik absoluut niet storend ofzo.
http://www.markshuttlewor...ions_example1_web_092.swf

Naja hopen dat het er met 10.04 zo uit ziet dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Ik zie daar inderdaad wat mooie themes staan, maar ik krijg ze niet geinstalleerd? Ik download netjes de .tar.gz, maar zodra ik dan via theme's installeren kies en dan het theme aanklik dat ik heb gedownload verdwijnt gewoon het theme kies scherm (ben weer op de desktop) en is er niets geinstalleerd?
Voeg gewoon de repository toe, staat onder install op de website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zie nu pas dit topic maar complimenten voor de TS! d:)b

Ben benieuwd wat dit topic ons gaat brengen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Orian schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:11:
[...]

Heb ik nu al bij 3 theme's daar, iemand enig idee wat ik fout doe? Ik gebruik degene die bij mijn ubuntu hoort (jaunty nog)?
Gewoon even die stap 1,2,3 waarbij gebruik gemaakt wordt van repositories toevoegen volgen en je hebt zo zo binnen. (makkelijkste vond ik ze gewoon allemaal in 1 keer te installen) . Daarna kon ik ze gewoon gelijk vinden bij system->preferences->appearance .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:34
Ondertussen is er om een of andere vreemde reden nu wel een upgrade goed gegaan.. Na een reboot was hij spontaan weer 9.04 en kon ik het weer proberen. Afgezien van een my.cnf die MySQL niet liet starten, lijkt het nu wel goed te zijn :)
Anoniem: 289377 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:11:
Is er een reden dat je 9.10 wilt hebben op je server? Ik zou voor een server altijd gaan voor LTS. Als hij goed draait en je mist geen functionaliteit dan is er namelijk geen goede reden om te updaten (behalve de security updates natuurlijk).
Mijn productieservers draaien - natuurlijk - ook op de LTS. Maar dit gaat om een development/test machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
afraca schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:24:
[...]

Gewoon even die stap 1,2,3 waarbij gebruik gemaakt wordt van repositories toevoegen volgen en je hebt zo zo binnen. (makkelijkste vond ik ze gewoon allemaal in 1 keer te installen) . Daarna kon ik ze gewoon gelijk vinden bij system->preferences->appearance .
neeroeter schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:59:
[...]

Voeg gewoon de repository toe, staat onder install op de website...
Heb dat nu gedaan ja :), en ze (allemaal) binnen. Geniet inmiddels van "infinity". Toch vreemd dat de andere methode niet werkte, maargoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sypher schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:54:
Ondertussen is er om een of andere vreemde reden nu wel een upgrade goed gegaan.. Na een reboot was hij spontaan weer 9.04 en kon ik het weer proberen. Afgezien van een my.cnf die MySQL niet liet starten, lijkt het nu wel goed te zijn :)
Ben dus niet de enigste die aan het klungelen is met de upgrade? :p

Nja op het moment loopt ie nog voor 48 min ofzo, ben eens benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
mcDavid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:47:
[...]

Ze hadden dit echt op 100000 manieren op kunnen lossen, en dit is wel ongeveer de slechtste.

Sowieso heeft het eigenlijk alleen nut voor mensen met een laptop, want op een desktop heb je vrijwel nooit "synchrone" notifications.

En bovendien staat hier een prachtig voorbeeld van verschuivende notifications, en dat vind ik absoluut niet storend ofzo.
http://www.markshuttlewor...ions_example1_web_092.swf

Naja hopen dat het er met 10.04 zo uit ziet dan maar.
Hm, dat is bijna precies zoals het er hier uitziet in 9.10 gnome? Ook die zwarte balkjes en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, 9.10 staat erop en werkt als een trein.

1e indruk is dat het een stuk sneller en soepeler werkt allemaal, andere programma's zitten ertussen, installeren en verwijderen is nu ubuntu software centrum geworden, jammer dat daarvan de waardering van de programma's is verdwenen en een aantal dingen heten anders of werken net anders.

Al met al bet tevreden, sommige dingen nog even wennen en naar wens aanpassen verder loopt ie goed.

* Joopieboy is happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Joopieboy schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:10:
Zo, 9.10 staat erop en werkt als een trein.

1e indruk is dat het een stuk sneller en soepeler werkt allemaal, andere programma's zitten ertussen, installeren en verwijderen is nu ubuntu software centrum geworden, jammer dat daarvan de waardering van de programma's is verdwenen en een aantal dingen heten anders of werken net anders.

Al met al bet tevreden, sommige dingen nog even wennen en naar wens aanpassen verder loopt ie goed.

* afraca is happy :)
Bedenk goed dat het software center nog druk in ontwikkeling is. Naar verwachting zal het pas bij 10.04 werken zoals het zou moeten, mét waarderingen en dergelijke, er is nergens gezegd dat dit het is ;)

EDIT:
Orian schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:58:
[...]

[...]

Heb dat nu gedaan ja :), en ze (allemaal) binnen. Geniet inmiddels van "infinity". Toch vreemd dat de andere methode niet werkte, maargoed :)
Hier genietend van Showtime

[ Voor 16% gewijzigd door afraca op 31-10-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
afraca schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:19:
[...]

Bedenk goed dat het software center nog druk in ontwikkeling is. Naar verwachting zal het pas bij 10.04 werken zoals het zou moeten, mét waarderingen en dergelijke, er is nergens gezegd dat dit het is ;)
Weet iemand wat eigenlijk het verschil tussen het softwarecentrum en het "installeren/verwijderen" uit 9.04 is? Behalve de naam dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:06

Cyphax

Moderator LNX
Mijn eerste ervaring met Ubuntu 9.10 is een beetje een mixed bag. Enerzijds werkt het vlot en zijn er best mooie verbeteringen doorgevoerd, ook al zijn ze nog niet allemaal uitontwikkeld (het Software Center is een leuk idee, maar is nog niet wat het kan zijn, om maar iets te noemen). Anderzijds werken sommige dingen niet of slecht. Zo gebruikt ie na een boot niet de ati driver zo te zien en dat zorgt voor artifacts die zich voornamelijk voordoen bij OpenGL/cairo. De notificaties zijn niet te zien (letterlijk, ik krijg zeg maar een grijs vlak waar je echt niets mee kan) en de hele system monitor is een groot artifact waar geen letter of grafiek op te bespeuren valt. Het ging ook voor geen meter met compiz, dat standaard aan stond.
Ik kan niet meer autoscrollen met mijn touchpad, als 'tap' met 2 vingers heb ik op de rechtermuisknop geklikt. De eerste boot was ook niet vlekkeloos, ik kwam in wat leek op een oneindige loop van fsck die 1 seconde aangaf dat er een check moest worden uitgevoerd, dat vervolgens niet deed, en weer met die melding kwam. Op escape drukken en hij bootte weer verder.
Ik ben wel blij dat er eindelijk eens wat artwork bij zit, het werd tijd maar er zijn zowaar aardige achtergronden bij deze keer. Ook het boot-scherm bevalt me best en ik vind het loginscherm erg mooi geworden: strak en donker.
Als ik de ruwe randjes weg kan werken is dit een mooie upgrade van 9.04 (die trouwens ook heel goed werkte).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Orian schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:00:
[...]

Weet iemand wat eigenlijk het verschil tussen het softwarecentrum en het "installeren/verwijderen" uit 9.04 is? Behalve de naam dan :+
Menuindeling is wat aangepast, en je selecteert niet meer alles vooraf, maar achter elkaar. Na het toevoegen van software begint hij direct, en de rest komt dan in een queue terecht, die daarna wordt afgewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door RetroTycoon op 31-10-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Orian schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:00:
[...]

Bij mijn weten is het een poging om diverse applicaties als synaptic package manager, update manager, computer janitor en software sources samen te voegen (5 pakketten ging het om volgens mij) tot 1 simpel pakket waar alles beheerd kan worden. Met een duidelijke interface, en authorisatie op basis van PolicyKit in plaats van gksudo. Ook zou men meer kunnen doen met ratings en reviews. Er zou ook commerciële pakketten aangeboden kunnen worden, en er dus ook afgerekend kunnen worden Ook kan je er 1 keer een programma installeren en dat gelijk op meerdere pc's in het netwerk installeren.

Dat vat het een beetje samen. In mijn ogen kan het echt heel prima worden, alleen is het nu nog even jammer dat het, omdat het nog volop in ontwikkeling is, vele features mist en je natuurlijk weer een pakket ernaast hebt om software te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Oei, we zitten al aan deel 2 :)
Het werd wel tijd ook :p
Maar het is wel een erg nette TS, echt goed.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ik vind zelf dat er weinig verschil zit tussen Wubi en dualboot, als is wubi iets meer noobproof. Ubuntu in virtualbox is ook een mooie manier om ubuntu te proberen. Daar kan je 'states' saven, dus kun je naar hartelust rondklieren. Als je dan toch je install of iets verpoert en je weet niet hoe dat opgelost moet worden dan ga je gewoon terug naar 1 van die saved states. Misschien iets voor in de startpost? Ik draai Ubuntu als guest op een Vista host naar volle tevredenheid. (met 384mb toegewezen geheugen is het nog steeds snel op mijn 2gb-bak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:44

Yucko

One clown to rule them all !

Ik ben tot nu toe 2 problemen tegenkomen bij het installeren van karmic op mijn downloadmachine.

1) Grub2 crasht icm install van software-raid
Wanneer ik naast mijn bootdisk mijn 2 extra schijven voor software-raid eraan laat hangen tijdens installatie, en ik doorloop de installatie succesvol en wil de eerste keer booten, dan hangt het systeem tijdens het laden van GRUB2. Deze geeft meteen een 'Error 15' melding.

Klaarblijkelijk gaat het ergens fout tussen software-raid en GRUB2 tijdens de installatie. Oplossing hiervoor is dan ook simpel; installeer Karmic zonder de 2 raid-schijven en ga achteraf in de weer met mdadm(.conf) en fstab :7

2) gnome-settings-daemon crasht bij gebruikt NX
Ook het bekende probleem met NX en gnome-settings-daemon is weer terug zoals we dat oa. hadden na een update van bepaalde files van Jaunty (dwz, daemon crasht en je ziet niet je geselecteerde thema als je via NX connectie maakt met je machine).

Helaas werkt de hieronder genoemde oplossing niet meer:
code:
1
2
3
4
» Run gconf-editor
» Navigate to /apps/gnome_settings_daemon/plugins/keyboard
» Uncheck the "active" box on the right
» Log out and log back in (or manually start gnome-settings-daemon)

In plaats daarvan ga je naar https://edge.launchpad.net/~chrisccoulson/+archive/ppa

en zoek naar de volgende bestanden:
libgnome-desktop-2-11_2.28.1-0ubuntu3~chrisccoulson1_<platform>.deb
libgnome-desktop-dev_2.28.1-0ubuntu3~chrisccoulson1_.<platform>.deb
* waar in mijn geval platform 'amd64' is.

Die bestanden installeren en het probleem is opgelost :Y)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:05:
Oei, we zitten al aan deel 2 :)
Het werd wel tijd ook :p
Maar het is wel een erg nette TS, echt goed.
Deel 2 deel 2??? :( Dit gaat al een stapel topics door hoor ;)
Mar2zz schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:16:
Ik vind zelf dat er weinig verschil zit tussen Wubi en dualboot, als is wubi iets meer noobproof. Ubuntu in virtualbox is ook een mooie manier om ubuntu te proberen. Daar kan je 'states' saven, dus kun je naar hartelust rondklieren. Als je dan toch je install of iets verpoert en je weet niet hoe dat opgelost moet worden dan ga je gewoon terug naar 1 van die saved states. Misschien iets voor in de startpost? Ik draai Ubuntu als guest op een Vista host naar volle tevredenheid. (met 384mb toegewezen geheugen is het nog steeds snel op mijn 2gb-bak).
Wubi is heerlijk voor noobs want je kan je hele Ubuntupartitie verwijderen vanuit Windows als het je niet bevalt. Imho weergeeft een virtueelOS niet de complete functionaliteit van een geinstalleerd OS. Vooral in combinatie met maar zo weinig geheugen. Kan je beter je Ubuntu indelen in verschillende partitietypen(losse /home en een losse / ) Dit is imho voor je data meer noobproof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-06 17:58

Crakie

I want my board back, Lance

Topsites, bedankt! :9~

+1 voor de startpost, het is voor iedereen goed om te weten.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Mijn wireless verbinding knalt er steevast uit als ik update of packages installeer. Het is erg storend. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Bug toevallig? Heb je ook een draadje er liggen? Misschien kun je dat uitproberen of hij het dan wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Touchdomex schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:30:
Bug toevallig? Heb je ook een draadje er liggen? Misschien kun je dat uitproberen of hij het dan wel doet?
Nee, geen draadje. Het ligt niet aan de server: ook websites laden op dat soort momenten niet meer. Maar het treedt enkel op bij het updaten, dus wellicht toch een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Zo... probleemloze upgrade gedaan via Synaptic. Er werd zelfs netjes gevraagd of ik de Firefox "beta" (ik draaide al 3.5) profielen wilde behouden of wilde overschrijven door die van de 3.0 die ik uiteraard ook geïnstalleerd had in Jaunty.

Verbinding met de repositories was wel om van te huilen, maar ik had de PC toch niet nodig vandaag, dus die paar uur downloaden waren geen probleem.

Volgende week de laptop van het werk via herinstall upgraden, en dan is alles weer up-to-date. Ik doe daar een herinstall omdat ik meer wil aan veranderen dan alleen het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Touchdomex schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:08:
[...]

Deel 2 deel 2??? :( Dit gaat al een stapel topics door hoor ;)
Haha, sorry, moet idd. deel 10 zijn.
Alhoewel het voor mij eigenlijk deel 2 is, aangezien ik nog maar sinds deel 9 meedoe :p
sub0kelvin schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:35:
Zo... probleemloze upgrade gedaan via Synaptic. Er werd zelfs netjes gevraagd of ik de Firefox "beta" (ik draaide al 3.5) profielen wilde behouden of wilde overschrijven door die van de 3.0 die ik uiteraard ook geïnstalleerd had in Jaunty.

Verbinding met de repositories was wel om van te huilen, maar ik had de PC toch niet nodig vandaag, dus die paar uur downloaden waren geen probleem.

Volgende week de laptop van het werk via herinstall upgraden, en dan is alles weer up-to-date. Ik doe daar een herinstall omdat ik meer wil aan veranderen dan alleen het OS.
De update-servers zijn hier ook wel traag.
En CD's bestellen van shipit.ubuntu.com moet ook nog even wachten blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:52:
[...]

Alhoewel het voor mij eigenlijk deel 2 is, aangezien ik nog maar sinds deel 9 meedoe :p
Jij hebt vast de topictitel gelezen in binair :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Petervanakelyen schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:52:
[...]

[...]

De update-servers zijn hier ook wel traag.
En CD's bestellen van shipit.ubuntu.com moet ook nog even wachten blijkbaar :+
Dan is het makkelijker om hem van een NL mirror te halen zoals SNT Utwente. Ik heb daar net de desktop torrent vandaan gehaald, en die loopt op mijn max adsl snelheid. Dat is nu bijna sneller dan losse pakketjes binnenhalen van de updateservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Touchdomex schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:08:
Wubi is heerlijk voor noobs want je kan je hele Ubuntupartitie verwijderen vanuit Windows als het je niet bevalt. Imho weergeeft een virtueelOS niet de complete functionaliteit van een geinstalleerd OS. Vooral in combinatie met maar zo weinig geheugen. Kan je beter je Ubuntu indelen in verschillende partitietypen(losse /home en een losse / ) Dit is imho voor je data meer noobproof
Agree dat het natuurlijk stand alone sneller loopt, maar met 384mb geheugen waarbij de host de rest tot 2gb krijgt loopt mijn ubuntu in virtualbox gewoon snel. Wel heb ik eyecandy e.d. uitgezet, al kan ik het draaien, heb videogeheugen toegewezen enzo, 3d toegestaan en alles. Alles werkt zoals bij een normale install verder, er is dus wel complete functionaliteit, in ieder geval ben ik nog niets tegengekomen dat er qua functie niet in zou zitten. Het gaat meer om die saved states bij failure. Ik heb overigens een aparte /home binnen de virtuele disk. Dubbelnoobproof ;-)

Ik was laatst enorm aan het prutsen met themes, en opeens waren de randen om de vensters en knoppen onzichtbaar en kreeg het niet 123 terug. Ff een revert naar saved state en het was weer als voorheen zodat ik opnieuw kon prutsen. Dat is echt een hele mooie feature voor prutsers zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Vind de waarschuwing hier boven de quick reply box wel wat overdreven. Natuurlijk willen we al te grote problemen behandelen in een apart topic, maar korte dingen zoals al meerdere malen hier voorbij gekomen kunnen prima opgelost worden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
afraca schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:01:
Vind de waarschuwing hier boven de quick reply box wel wat overdreven. Natuurlijk willen we al te grote problemen behandelen in een apart topic, maar korte dingen zoals al meerdere malen hier voorbij gekomen kunnen prima opgelost worden......
Idd, ik schrok er vanmiddag ook van. Durfde bijna niet meer te posten. :P

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Mar2zz schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:49:
[...]

Agree dat het natuurlijk stand alone sneller loopt, maar met 384mb geheugen waarbij de host de rest tot 2gb krijgt loopt mijn ubuntu in virtualbox gewoon snel. Wel heb ik eyecandy e.d. uitgezet, al kan ik het draaien, heb videogeheugen toegewezen enzo, 3d toegestaan en alles. Alles werkt zoals bij een normale install verder, er is dus wel complete functionaliteit, in ieder geval ben ik nog niets tegengekomen dat er qua functie niet in zou zitten. Het gaat meer om die saved states bij failure. Ik heb overigens een aparte /home binnen de virtuele disk. Dubbelnoobproof ;-)

Ik was laatst enorm aan het prutsen met themes, en opeens waren de randen om de vensters en knoppen onzichtbaar en kreeg het niet 123 terug. Ff een revert naar saved state en het was weer als voorheen zodat ik opnieuw kon prutsen. Dat is echt een hele mooie feature voor prutsers zoals ik.
In het geval van het laatste dan is je metacity op zijn bek gegaan. Gewoon een rebootje en dan kijken of hij het weer doet :+
afraca schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:01:
Hij is tenminste duidelijk >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 22:54
Ik zie net dat er een PowerDVD for Linux in de Canonical Store te koop is. Misschien is er dan toch hoop dat Blu-ray's ooit bekeken kunnen worden onder Linux! Ik zou er best wel geld voor overhebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Joshua schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:09:
Ik zie net dat er een PowerDVD for Linux in de Canonical Store te koop is. Misschien is er dan toch hoop dat Blu-ray's ooit bekeken kunnen worden onder Linux! Ik zou er best wel geld voor overhebben. :)
Uiteindelijk zal de support er natuurlijk heus wel komen, maar aan de andere kant hoeveel mensen kijken nou echt vaak bluray op hun pc, ik sluis alles direct door naar mn plasma iig, daar heb je em immers voor.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Draai hem onder Windows 7/Virtualbox met 1.5GB RAM toegewezen, 1 van de 3 CPU cores en 8GB partitie, is zo snel of zelfs nog sneller dan mijn hele Windows met 4GB RAM en triple cores samen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Graviton12 op 31-10-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Laatst online: 25-01 08:04
RetroTycoon schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:24:
Mijn wireless verbinding knalt er steevast uit als ik update of packages installeer. Het is erg storend. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Ik heb er ook last van. Als ik wil update, hangt er ff een lankabeltje tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Graviton12 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:40:
Draai hem onder Windows 7/Virtualbox met 1.5GB RAM toegewezen, 1 van de 3 CPU cores en 8GB partitie, is zo snel of zelfs nog sneller dan mijn hele Windows met 4GB RAM en triple cores samen :)
Whahah mooi is dat!

Ik zit me ook wel een beetje af te vragen wat ik met de 3GB geheugen kan doen die nog nooit gebruikt zijn :7 Als iemand ideeën heeft, laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

mcDavid schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:51:
[...]

Whahah mooi is dat!

Ik zit me ook wel een beetje af te vragen wat ik met de 3GB geheugen kan doen die nog nooit gebruikt zijn :7 Als iemand ideeën heeft, laat maar komen!
Wachten tot 2020 wanneer linux zo "zwaar" word dat 'ie 4gb nodig gaat hebben ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
HetWonder schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:32:
Uiteindelijk zal de support er natuurlijk heus wel komen, maar aan de andere kant hoeveel mensen kijken nou echt vaak bluray op hun pc, ik sluis alles direct door naar mn plasma iig, daar heb je em immers voor.
Veel van de nieuwe laptop modellen die nu verkocht worden hebben standaard een BluRay speler aan boord..... en op een gegeven moment zullen die schijfjes net zo veel verkocht worden als DVD's natuurlijk. En een laptop is natuurlijk een "compleet" iets, je gooit em in de tas, paar DVD'tjes of Bluraytjes erbij, en hop je gaat naar het vliegveld..... voor je werk zit je in een hotel, en 'savonds wil je misschien wel iets anders kijken dan de standaard TV kanalen.....

Tja, je kunt alles "downloaden" natuurlijk, maar in veel landen is dat niet zo gedoogd als in Nederland, en hier in de VS zie ik regelmatig mensen met een paar DVD's slepen als ze op zakenreis moeten.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het vanzelf goed gaat komen met de support voor BluRay.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
afraca schreef op zondag 01 november 2009 @ 03:19:
[...]

Wachten tot 2020 wanneer linux zo "zwaar" word dat 'ie 4gb nodig gaat hebben ^^
Maand terug ofzo eerste keer meegemaakt dat Linux traag was na installatie op een Pentium 4 maar dat was wel Mandriva en misschien hardware specifiek die niet goed ondersteund wordt ofzo.
Voor de rest werkt Linux altijd langer op systemen dan Windows imo maar als zelfs Linus al opmerking geeft dat de kernel beetje bloated wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Graviton12 schreef op zondag 01 november 2009 @ 08:40:
[...]

Maand terug ofzo eerste keer meegemaakt dat Linux traag was na installatie op een Pentium 4 maar dat was wel Mandriva en misschien hardware specifiek die niet goed ondersteund wordt ofzo.
Voor de rest werkt Linux altijd langer op systemen dan Windows imo maar als zelfs Linus al opmerking geeft dat de kernel beetje bloated wordt :)
Mwah, ik draai hier nu een Ubuntu 9.10 server/desktop installatie, met apache, mysql, php, mediatomb, compiz op volledig, gnome-do, firefox en thunderbird open, en de pentium 4 3,0 ghz met 1024MB geheugen draait nog prima. Verder zit er een geforce 4 mx videokaart in, die draait op de gedownloade nvidia driver, waarmee ik nog wel eens een spelletje speel. Linux is absoluut niet zwaar. Conky laat mij op dit moment een geheugenverbruik van 466MB zien, en de cpu is rond de 15% actief.

Dit was mij nooit gelukt op windows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Die PC had dan ook maar 512MB met niks qua fatsoenlijke hardware voor die tijd :)

Weet je trouwens nog een goede Conky website met scripts?
Heb de .conf aangepast met standaard script van Conky Wiki, alles eruit gegooid waar Ubuntu over valt zoals ACPI IBM en dergelijke maar hij verdwijnt altijd na paar minuten en crashed precies, heb ooit 10tal PID's draaien nadat gebeurt en moet ze handmatig killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hebben anderen ook het probleem dat de Ubuntu Update servers volledig down liggen ?
De hele Belgische Ubuntu archief server (be.archive.ubuntu.com) ligt er hier uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Yep, is al van het moment dat ze uitkwamen met 9.10, heb toen sources aangepast naar standaard server en werkte van toen af helemaal ok, zal overload zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hier in nederland gaat het altijd wel flink traag na zo'n release... maar echt down? nee dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
mcDavid schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:23:
Hier in nederland gaat het altijd wel flink traag na zo'n release... maar echt down? nee dat heb ik nog nooit meegemaakt.
De belgische variant wel :)
Maar je hebt gelijk, nl.archive.ubuntu.com werkt hier wel gewoon...

Misschien toch maar even aanpassen.

EDIT: De belgische variant is nu ook terug up :)

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-11-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Graviton12 schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:07:
Die PC had dan ook maar 512MB met niks qua fatsoenlijke hardware voor die tijd :)

Weet je trouwens nog een goede Conky website met scripts?
Heb de .conf aangepast met standaard script van Conky Wiki, alles eruit gegooid waar Ubuntu over valt zoals ACPI IBM en dergelijke maar hij verdwijnt altijd na paar minuten en crashed precies, heb ooit 10tal PID's draaien nadat gebeurt en moet ze handmatig killen.
Als je nog wat gaat knutselen met conky ga even op zoek naar wat je kan doen sinds de 1.7.2 release. Ze hebben toen support voor lua en andere grappen erin gebouwd, en nu kunnen er écht mooie dingen uit rollen! (Met transparante ringen op de achtergrond en dergelijke) Klikkerdeklik . En voor tips 'n tricks (door conky devvers als actievste conky topic ever bestempeld) het Conky topic op ubuntuforums.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Thx, lua had ik al bekeken, kan wel eens interessant zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

afraca schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:19:
[...]

Dat is wel waar, maar ik vond dit tegen vallen, ik had gehoopt als ze 9.10 uitbrengen dat ze dit iig een beetje op orde hadden.

Trouwens wat mij ook opvalt, het soepel scrollen als je alle grafische extra's uit heb staan is ook verleden tijd, beeld gaat strepen...

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 01-11-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Had een nieuwe laptop binnen ( via een vodafone abbo ) . Een Compaq 610, echt basis-dingetje. Zat vista op voorgeinstalleerd, met alle troep en 1 gieg geheugen echt niet vooruit te branden..meteen karmic erop geknald en ja hoor....gaan met die banaan! Werkt prima.

Verder heb ik op mijn desktop waar ik nog weleens wat aan video-conversie doe, een probleem emt wine icm dvdfabdecrypter....nou ja ipv andere wine-versies of andere dvdfab versie te proberen, nu maar eens K9copy aan het proberen...lukt goed tot nu toe:

1 K9copy
2 Avidemux ( MKV -- Vorbis -- X264 )
3 Subrip onder wine ( Vobsub naar srt )

( Ik draai veel nachtdiensten en kan zo met vlc portable lekker een filmpje bekijken....heb ogmrip ook eens geprobeerd: toont veel potentieel maar is nogal traag. Handbrake is beter imho, maar ondersteunt alleen hardcoded subs, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vanmiddag 9.04 laten upgraden naar 9.10, nu heb ik voor het eerst wifi werkend :D

Al zat KDEwallet eerst telkens na inloggen te zeuren om een wachtwoord voordat wifi wilde verbinden, maar na KDEwallet uit te hebben gezet is dat opgelost :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben niet echt blij met de nieuwe update kwaliteit.
2 boxen geprobeerd, van 9.04 naar 9.10. Beide grote problemen.

De eerste kan niet omgaan met encrypted lvm (met de ubuntu installer aangemaakt, amd64 systeem) en de andere flipt compleet over een verkeerd geladen nvidia driver (waardoor X niet meer werkt en er nu iemand in mijn omgeving zwaar stresst).
Volgens mij was dit 'vroegah' een stuk beter , ik heb toch aardig wat updates uitgevoerd en zelden dit soort gezeik gehad. Die lvm install was een schone 9.04 install van 3 dagen oud :/.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Nou, vandaag mijn laptop ook geüpgrade met Synaptic. Gaf in het begin nog een klein foutje omdat ik mijn tmpfs in een ramdisk heb zitten, maar na een kleine aanpassing is de upgrade helemaal goed verlopen.

Heb meteen ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om Firefox 3.6 te testen en ik ben erg te spreken over de snelheid tot nu toe (en geheugengebruik).

Ik ben tot zover tevreden over de upgrade :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

En dan gaat het zomaar fout met het topic, en raakt de forum software in de war, en verdwijnt het topic uit de lijst, wss door topictitel....... Even aan adjes gevraagd @ hier

EDIT: En ja, ik besef dat dat niet had gehoeven .... :$ newbie fout :$

fixed dus nu

[ Voor 15% gewijzigd door afraca op 01-11-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Een tr was voldoende geweest om mijn diikke vingers te corrigeren ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
WHiZZi schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:10:

Heb meteen ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om Firefox 3.6 te testen en ik ben erg te spreken over de snelheid tot nu toe (en geheugengebruik).

Ik ben tot zover tevreden over de upgrade :)
Same here, heel tevreden van de nieuwe versie, wel paar bugs zoals crashes van software maar ach, de dag dat iets nieuws geen kinderziekten heeft eet ik mijn pet op.
Ziet er veelbelovend uit allemaal, waarschijnlijk ook de reden dat Ubuntu zo populair geworden is bij huis en tuin gebruikers, noob proof tot op zekere hoogte en voor mensen die van Windows afkomen is de kloof redelijk klein.
Ze hebben er goed aan gedaan om Debian-based te gaan ipv Suse of Red Hat imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Iedereen die zijn notifications weer netjes in de hoek wil, kan één van de volgende pakketten installeren:

https://edge.launchpad.ne...0ubuntu2~gilir1_amd64.deb
https://edge.launchpad.ne...-0ubuntu2~gilir1_i386.deb
https://edge.launchpad.ne...-0ubuntu2~gilir1_lpia.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Ik ben geswitched naar de mirror van de UC Davis, die zit in mijn staat....en geeft me download snelheden van rondom de 1,5 MB/s, dus heel prima te doen. :P

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:37:
Ik ben niet echt blij met de nieuwe update kwaliteit.
2 boxen geprobeerd, van 9.04 naar 9.10. Beide grote problemen.

De eerste kan niet omgaan met encrypted lvm (met de ubuntu installer aangemaakt, amd64 systeem) en de andere flipt compleet over een verkeerd geladen nvidia driver (waardoor X niet meer werkt en er nu iemand in mijn omgeving zwaar stresst).
Volgens mij was dit 'vroegah' een stuk beter , ik heb toch aardig wat updates uitgevoerd en zelden dit soort gezeik gehad. Die lvm install was een schone 9.04 install van 3 dagen oud :/.
Ik heb vaker gezeur gehad met ubuntu distupgrades. Wat bij mij weleens wil helpen is na de update (en voor de reboot) nog even een extra aptitude full-upgrade && aptitude autoclean te draaien. Mijn ervaring is dat er dan nog +- 500MB aan oude packages wordt weggegooid. Daarna werkt het wel aardig.

Ik ben gisteren overgegaan en ik begon met een commandline interface, die gek genoeg alsnog door kdm werd overgenomen. Daarna gaan slapen dus vanmiddag weer eens kijken.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Hoe kun je controleren of er idd met internet de tijd wordt gesynchroniseerd?
En Conky verdwijnt als ik ctrl+alt+d intoets (show desktop). Kan ik Conky forceren dat niet te doen?

[ Voor 39% gewijzigd door RetroTycoon op 02-11-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Zitten nog wat glitches in Conky lijkt het op, bij mij verdwijnt ie standaard na enige tijd terwijl alle PID's nog actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
RetroTycoon schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:05:
Hoe kun je controleren of er idd met internet de tijd wordt gesynchroniseerd?
En Conky verdwijnt als ik ctrl+alt+d intoets (show desktop). Kan ik Conky forceren dat niet te doen?
Wat betreft je eerste vraag; je kan natuurlijk je tijd handmatig een paar minuten voor of achteruit zetten, en dan kijken of er vervolgens een automatische aanpassing plaatsvindt.

Ik heb zelf gisteren 9.10 geinstalleerd op mn eee 901. Bevalt op zich prima, snel het thema aangepast aan wat ik op de rest van mn pc's gebruik, en de dpi wat verlaagt. Het nieuwe splashscreen -> bureaublad ziet er erg gelikt uit en startte bij mij iig erg snel op. Vind ook dat het default thema duidelijk aan het groeien is, al is oranje nog steeds niet mij kleur. Ik vind de standaard 'tray' icons wel erg netjes.
Ik heb alleen wel het gevoel dat Compiz niet lekker loopt vergeleken met vorige versies. De eee 901 heeft weliswaar slechts een gma 950, maar toch. Misschien heeft het te maken met de veranderingen in de intel driver. Iemand anders hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36
Boudewijn schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:37:
Ik heb een combinatie van beide (LUKS/dm-crypt met daarop LVM volledige disk, Nvidia) en geen enkel probleem ervaren...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Voor compiz-gebruikers die het scrollen gebruiken om van workspace te wisselen, en dat erg missen in 9.10:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nou, YouTube is voor mij dus onbruikbaar met 9.10. Mijn Athlon XP 2400 is mischien ook wel aan vervanging toe. Maar met de vorige versie van Ubuntu deed Flash het altijd vrij soepel. Nu is het net alsof ik naar dia's aan het kijken ben bij het afspelen van Flash-filmpjes. Op deze manier denk ik niet dat ik deze versie van Ubuntu lang blijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

El Cid schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:20:
Nou, YouTube is voor mij dus onbruikbaar met 9.10. Mijn Athlon XP 2400 is mischien ook wel aan vervanging toe. Maar met de vorige versie van Ubuntu deed Flash het altijd vrij soepel. Nu is het net alsof ik naar dia's aan het kijken ben bij het afspelen van Flash-filmpjes. Op deze manier denk ik niet dat ik deze versie van Ubuntu lang blijf gebruiken.
Welke versie gebruik je ? (32/64 bits)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Pim. schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:28:
[...]

Welke versie gebruik je ? (32/64 bits)
XP2400 moet 32 bits zijn ;) Daar kan geen eens 64 bits op :D

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!