Het Grote Ubuntu Topic Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 99.187 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:26

MsG

Forumzwerver

Mijn bevindingen in Virtual Box op Windows:

- Mooi thema, echter jammer dat ze de oude domweg overwriten in het thema menu en niet zozeer het als nieuw thema maken. Nu kan je niet meer terug naar de oude als je dat wilt, omdat die er niet standaard meer bij zit.
- Sommige thema's missen standaard de iconen bij een installatie, terwijl ze er standaard als thema wel in zitten, een beetje knullig imo
- Helaas geen Login-manager thema's meer
- Dat hemellicht-laad-balk vind ik afgrijselijk :P, is dat ergens te fixen?
- Het voelt wel lekker snel en responsief

Wel vind ik dat er standaard te weinig menu-items aan staan. Control Center lijkt me vrij essentieel om aan te hebben staan. Niet iedereen heeft zo snel gevonden hoe je die menu-items aanzet namelijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:16

Metro2002

Memento mori

Ubuntu 9.10 is mij niet erg bevallen. Ik had geupgrade van 9.04 maar pff wat een drama. Eerst liep de updater vast dus kon opnieuw beginnen, toen liep de installer door maar startte ubuntu niet meer op. Na een paar keer proberen liep ie weer goed door maar kreeg ik mijn geluid niet meer aan de praat (ook niet met de Alsa-base.conf aanpassingen die ik in 9.04 nodig had). Daarnaast liep de compu om de paar reboots ineens vast bij het opstarten (wel het logo maar niet doorstarten) en had ik het idee dat het opstarten langer duurde dan voorheen.

Ik zal hem nog wel eens schoon installeren maar voorlopig blijf ik nog even bij Linux mint. (mooier standaard thema, fijn startmenu met favorites en standaard ondersteuning voor flash, mp3 etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324852

Ik heb nu een tijdje om te proberen Ubuntu geinstalleerd op mijn pc, naast windows xp.

Ik krijg de meeste programma's gewoon gestart via Wine. Nu vraag ik me alleen af of het mogelijk is om autodesk invertor 2008 onder Ubuntu dmv Wine of wellicht andere programma's te runnen.
Ik heb op de site van Wine gekeken en hier staat geen ondersteuning voor dit programma. Heb het nodig voor school dus zolang dit niet werkt draai ik gewoon 2 OS...

Is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan het toch eens proberen onder Wine? of start de executable van je Windows installatie oid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MsG schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:34:
Je kan het toch eens proberen onder Wine? of start de executable van je Windows installatie oid.
Ja kan, maar kost zo vrij veel ruimte, en als op de site van wine staat dat de andere versie's allemaal niet werken, heb ik er ook weinig vertrouwen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Nou, even testen nadat ik mijn normale desktop afgelopen zondag geupgrade heb. Daarna heel erg blij met de link van Reddit.com :)

Ik heb een

Asus M3A78 EM
AMD X2 7750 dualcore
Ati HD4850
4GB intern

en sinds upgrade naar Jaunty had ik een probleem met "Ata1 soft reset failed", niet dat het directe merkbare gevolgen had, maar die bug is eruit (oh, ik vind nu prompt oplossingen...)

Welke dingen stonden nog open in Jaunty (lees: waar had ik last van):
- Skype, zowel de 2.0.0.x versie als de 2.1.x versie hadden beiden zo hun eigen problemen. Gebruik nu de 2.1.x versie en ik kan via de nieuwe Sound Preferences dialoog live wisselen tussen input-device en Skype pakt ze nu gewoon probleemloos. Ook is de videodriver voor de Terratec cam blijkbaar verbeterd, die reageert nu op lichter/donkerdere omgeving. Logitech cam vertoont nog steeds groen beeld, lees: geen zichtbaar beeld, behalve groene static ruis.
- extern display (beamer, oid.): nog niet geprobeerd.
- Team Fortress wilde niet goed werken via wine. Nu dus wel :) Heeft allicht ook te maken met de ati drivers (verder: via Fusion icon compiz naar metacity switchen, nog niet aangedurft met compiz te proberen)
- Ati drivers: ik heb nog een paar keer de drivers van de Ati site geprobeerd, maar uiteindelijk in Jaunty toch terug naar de ubuntu repro-drivers. Nou, het lijkt erop dat met de nieuwe ubuntu restricted drivers (in ieder geval in VLC via X11 output) normale videocontent full screen vloeiend beeld geeft met compiz aan (ipv het eerst uit moeten zetten)

Verder had ik nergens last van geloof ik. Wel duidelijk allemaal problemen die met proprietaire sofware te maken hebben.

Edit: met Compiz aan TF2 resulteerde heel snel in een Alt-SysRq-R-E-I-S-U-B-je... :(
Edit2: zonder compiz na 5 minuten spelen ook ;( (dan had ik vanmiddag blijkbaar geluk)

Verdorie, kan die xp partititie nog steeds niet de deur uit...

[ Voor 6% gewijzigd door letatcest op 02-11-2009 20:36 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 14:37
Ik heb begrepen dat de ATI driver binnen Karmic de laatste is die is uitgegeven..

OpenGL version string: 2.1.9016

Nieuwer is er niet ( bron Phoronix ).

Ik ben tevree met deze driver, geen problemen meer met compiz dat ik voor het eerst in een jaar weer eens standaard aan heb staan, video's lopen idd vloeiend. Ook pulse is rijper geworden, vooral leuk dat skype op mijn netboekje en laptop probleemloos werkt.

Grootste ergernis, dat stomme login-scherm dat gehackt moet worden om er toonbaar uit te laten zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:41
Anoniem: 324852 schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:19:
Ik heb nu een tijdje om te proberen Ubuntu geinstalleerd op mijn pc, naast windows xp.

Ik krijg de meeste programma's gewoon gestart via Wine. Nu vraag ik me alleen af of het mogelijk is om autodesk invertor 2008 onder Ubuntu dmv Wine of wellicht andere programma's te runnen.
Ik heb op de site van Wine gekeken en hier staat geen ondersteuning voor dit programma. Heb het nodig voor school dus zolang dit niet werkt draai ik gewoon 2 OS...

Is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen?
Ik heb het geprobeerd met inventor 10, 2008 en 2009, maar geen succes. Voor dit soort windows-specifieke programma's is nog altijd de beste oplossing: Windows draaien.

Sowieso zou ik je aanraden eerst eens in de repositories te kijken naar alternatieven, voordat je klakkeloos je windows programma's in wine probeert. Je zult verbaast staan wat er allemaal gratis te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 11:50
El Cid schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:20:
Nou, YouTube is voor mij dus onbruikbaar met 9.10. Mijn Athlon XP 2400 is mischien ook wel aan vervanging toe. Maar met de vorige versie van Ubuntu deed Flash het altijd vrij soepel. Nu is het net alsof ik naar dia's aan het kijken ben bij het afspelen van Flash-filmpjes. Op deze manier denk ik niet dat ik deze versie van Ubuntu lang blijf gebruiken.
Dat probleem heb ik hier ook.. met de standaard 9.10 desktop.
Gebruik ik kde (die ik als test ook geinstalleerd heb dan werkt alle Flash wel goed).
Op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1293921 staat een mogelijke oplossing en een probleem beschrijving...die nog klopt ook Disabling the compiz eyecandy effects (system>preferences>appearance) there is no problem on any video.

[ Voor 16% gewijzigd door baggah op 02-11-2009 21:35 . Reden: url toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269399

Ik lees toch best veel negatieve ervaringen, terwijl ik dat helemaal niet heb. Goed, ik heb wel een schone install gedaan van Karmic, maar dat komt omdat ik in Jaunty nogal had zitten kloten met videodrivers en extra kernels (want: intel graka gebruiker). Maar de grafische perikelen mbt de intel kaarten van de laatste edities zijn verholpen, zo lijkt het. Ik kan openGL toepassingen starten terwijl compiz draait (glxgears kan ik op in- en uitzoomen). Bovendien werkt de blur plugin nu ook goed en kan ik sjiek de ruimte achter mijn terminal scherm blurren...
Verder voelt het allemaal erg stabiel en snel aan. Maar ik heb deze computer (laptop, HP) dan ook gekozen omdat er bij gezegd werd dat deze goedgekeurd was voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Opzich vind ik Karmic ook wel een vooruitgang qua look-and-feel, en qua hardware-ondersteuning. Alleen qua stabiliteit heb ik nog steeds zo mijn twijfels. Het gebeurt nog al eens dat mijn systeem zomaar en minuut (of 2) blijft hangen... Echte freezes zijn gelukkig redelijk over na een clean install...

-edit-
Ik vind wel dat het opstartproces ronduit tegenvalt. Er is een hoop aan gesleuteld en veranderd, maar ik vond het bij Jaunty beduidend mooier, en sneller is het in mijn geval ook niet geworden.

[ Voor 25% gewijzigd door mcDavid op 02-11-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa bij een hibernate op mijn laptop is hij de wwan kaart kwijt. Kan ik weer rebooten als ik even mijn laptop dichtgooi. Zwaar irritant.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik draai nu Ubuntu op mijn server, dat gaat echt super. Wel wat gestoei gehad met PSQL server...

Heb nu ook een verse installatie gedaan van Ubuntu op mijn laptop, draaide namelijk eerst Kubuntu. Dit draaide hartstikke mooi, alleen ik vind Ubuntu grafisch toch wat beter. Het lijkt soms net of het allemaal niet bij elkaar past, dat Kubuntu. En APT heeft ook vaak de neiging om Gnome pakketten teinstalleren. Dus nu Ubuntu ook op mijn laptop draaiende en vind het erg snel en werkt soepel.

Wel heb ik het zelfde probleem als zo velen: Mijn WIFI werkt niet... Erg vervelend. Moet ik maar even wat mee stoeien. NDISWrapper schijnt te werken. Dus moet maar even kijken.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergis ik me of is energiebeheer een stuk beter geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Anoniem: 269399 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 07:18:
Op welke manier bedoel je? Dat ie langer op een accu kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-06 15:24
Ook ik heb wat problemen overgehouden aan de upgrade gisteravond:
1. Geen geluid meer. Hij vind de hele geluidskaart niet meer (eenvoudig MSI onboard geval). Kan dit met de "Use audio devices" rechten te maken hebben waar strandbal het in het vorige topic over had?
2. Een voortdurend (zolang X draait) aanwezig artefact midden bovenaan mijn scherm. Het is ca. 10 pixels hoog en eenderde van het scherm breed en bestaat uit irritant knipperende voornamelijk groene pixels. Als dit relevant is: ik heb een nvidea videokaart en ik had voor de upgrade de closed sourse driver.

Heb nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken; toen de upgrade klaar was was het bedtijd en nu zit ik op mijn werk.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:50

arie_papa

Running on Ubuntu

Hier ook geupgrade naar 9.10. Een andere pc is voorzien van een clean install.
Op zich vind ik alles wel redelijk werken. Synapsis Package Manager crashte wel een paar keer in het begin, maar dit lijkt nu over te zijn.
Verder vind ik Firefox met name het laden van pagina's ERG traag geworden. Soms duurt het wel 10 - 20 seconden om alleen Google te laden, zover ik merk is dit puur bij het laden van pagina's, niet het opstarten van Firefox.
Daarnaast heb ik altijd FreeNX server gedraait, maar sinds 9.10 (clean install) krijg ik het genereren van een custom SSH key niet voor elkaar. Elke keer krijg ik een melding dat het stopargument van NX server anders is dan verwacht maw als ik "sudo dpkg-reconfigure freenx-server" doe. Tijdens de install wel de default key gebruikt van Nomachine, maar ik zie dit toch als een echt security leak. Hopelijk dat over dit probleem binnenkort wat meer te vinden is op forums of een fix beschikbaar komt.
Iemand dezelfde ervaringen? En misschien ook een oplossing?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcDavid schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:54:
[...]

Ik heb het geprobeerd met inventor 10, 2008 en 2009, maar geen succes. Voor dit soort windows-specifieke programma's is nog altijd de beste oplossing: Windows draaien.

Sowieso zou ik je aanraden eerst eens in de repositories te kijken naar alternatieven, voordat je klakkeloos je windows programma's in wine probeert. Je zult verbaast staan wat er allemaal gratis te verkrijgen is.
Dat doe ik met de standaard programma's ook ja. Probleem is alleen dat ik echt autodesk invertor wil gebruiken omdat we dit op school ook gebruiken en ik dit programma beter ken dan de andere cad programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik ervaar precies het omgekeerde met firefox. Browsen gaat als een malle (zelfs met een hele sloot aan plugins ingeschakeld), alleen het opstarten, daar zit ik echt even op te wachten. Gelukkig hoeft dat maar één keer ;)
Anoniem: 324852 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:05:
[...]

Dat doe ik met de standaard programma's ook ja. Probleem is alleen dat ik echt autodesk invertor wil gebruiken omdat we dit op school ook gebruiken en ik dit programma beter ken dan de andere cad programma's.
Ik heb zelf met Catia gewerkt en nu met Inventor, en overschakelen tussen die twee was niet erg moeilijk. Maar voor zover ik weet bestaan er wel linux-3D-CAM programma's, maar niet gratis. En ik gebruik(te) Inventor thuis te weinig om veel geld neer te leggen voor een soortgelijk programma.

[ Voor 58% gewijzigd door mcDavid op 03-11-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 12:39
Ze hebben de optie 'niets doen' bij het sluiten van de laptopklep eruit gehaald. Vind ik nu niet echt een verbetering, aangezien dat op mijn systeem hardwarematig wordt geregeld, en het externe scherm ook uitflikkert. Is al aangemeld op launchpad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Ik ben er nog niet uit.

Kubuntu 9.10 slurpte mijn batterij in 1 uur en 45 minuten leeg gisteren als een test, en de dag ervoor deed Windows 7 er 2 uur en 45 minuten over, beiden na een complete dag volgeladen te zijn op een docking station op het werk, en beide in principe constant in gebruik. Da's toch een uur verschil...... het viel me wel op dat Windows 7 uit zichzelf al stukken donkerder was op het beeldscherm.

Beiden x64 versie overigens, maar denk niet dat dat heel veel uitmaakt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Waarom hebben ze in godsnaam Pidgin vervangen door Empathy? In Empathy ontbreken echt VEEL functies die in Pdigin wel zaten. Lijstje van dingen die ik NU al mis bij MSN gebruik:

- mogelijkheid om mensen te blocken
- log van activiteiten contactpersonen (online komen, status veranderen etc)
- instellen met welke status je zelf online komt
- zien wie jou in zijn contactlijst heeft
- verschillende plugins

en dan mis ik er vast nog een hoop. Zie ik dingen over het hoofd of ga ik asap weer pidgin installeren?

Ik begrijp best dat het onderliggende idee van Empathy door het gebruik van Telepathy meer toekomst heeft, maar als er nog ZOVEEL features ontbreken vind ik het de overstap NOG niet waard!

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-06 21:28
Heb gisteravond mijn laptop geupgrade. Ging eigenlijk allemaal vlekkeloos. Twee schoonheidsfoutjes (rariteiten):
• waarom waren de icoontjes van de systeemmenus verdwenen?
• compiz had een paar settings gedelete (waaronder de viewport, waardoor ik niet meer met het muiswiel de desktop kon draaien

En verder vind ik het ook jammer dat pidgin er standaard uit was...

Verder vond ik het oude login scherm mooier. Is dat nog te restoren ?

[ Voor 8% gewijzigd door Master FX op 03-11-2009 16:32 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
KnEuTeR schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:25:
Waarom hebben ze in godsnaam Pidgin vervangen door Empathy? In Empathy ontbreken echt VEEL functies die in Pdigin wel zaten. Lijstje van dingen die ik NU al mis bij MSN gebruik:

- mogelijkheid om mensen te blocken
- log van activiteiten contactpersonen (online komen, status veranderen etc)
- instellen met welke status je zelf online komt
- zien wie jou in zijn contactlijst heeft
- verschillende plugins

en dan mis ik er vast nog een hoop. Zie ik dingen over het hoofd of ga ik asap weer pidgin installeren?

Ik begrijp best dat het onderliggende idee van Empathy door het gebruik van Telepathy meer toekomst heeft, maar als er nog ZOVEEL features ontbreken vind ik het de overstap NOG niet waard!
sudo aptitude remove empathy && sudo aptitude install pidgin

In de tijd die je nodig had om je brouwser op te starten, dit topic te openen, dit bericht te typen, en te versturen had je je "probleem" kunnen oplossen. Het is linux, je kan alles zo instellen zoals jij dat wilt, waarom zou je je laten beperken door een packaging beslissing van een distrobouwer?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
maartena schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:06:
[...]

Ik ben er nog niet uit.

Kubuntu 9.10 slurpte mijn batterij in 1 uur en 45 minuten leeg gisteren als een test, en de dag ervoor deed Windows 7 er 2 uur en 45 minuten over, beiden na een complete dag volgeladen te zijn op een docking station op het werk, en beide in principe constant in gebruik. Da's toch een uur verschil...... het viel me wel op dat Windows 7 uit zichzelf al stukken donkerder was op het beeldscherm.

Beiden x64 versie overigens, maar denk niet dat dat heel veel uitmaakt.
Het zou wel wat verbeterd moeten zijn in 9.10, maar energiebeheer is nog steeds niet de beste kant van linux.

Ga ook maar eens in de specs van netbooks kijken. Daar staan vaak twee verschillende getallen voor de opgegeven accu-gebruiksduur, bij windows al snel een uur of 2 meer dan bij linux.

Maar de helderheid van je scherm kun je natuurlijk met een klik op de knop aanpassen. Misschien is het wel interessant om eerst eens te proberen dat een beetje gelijk te krijgen, en dan nog eens te timen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Sallin schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:37:
[...]

sudo aptitude remove empathy && sudo aptitude install pidgin

In de tijd die je nodig had om je brouwser op te starten, dit topic te openen, dit bericht te typen, en te versturen had je je "probleem" kunnen oplossen. Het is linux, je kan alles zo instellen zoals jij dat wilt, waarom zou je je laten beperken door een packaging beslissing van een distrobouwer?
ja dat snap ik ook wel, maar vind het gewoon raar dat ze pidgin vervangen door deze troep. Ik dacht misschien kan je ergens anders dingen instellen wat ik over het hoofd zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

KnEuTeR schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:49:
[...]

ja dat snap ik ook wel, maar vind het gewoon raar dat ze pidgin vervangen door deze troep. Ik dacht misschien kan je ergens anders dingen instellen wat ik over het hoofd zie...
Heb je er ooit over nagedacht dat Pidgin en Empathy meer ondersteunen dan het MSN-protocol, dat dat misschien niet het meest gebruikte protocol is in de Ubuntu-community (dat is een aanname, ik weet dat er véél MSN-gebruikers zijn ook op Linux, including me ;)) en dat de opensource-community misschien gewoon een beetje een hekel aan MS heeft? Daarbij kan je zoals hierboven al gezegd is, met 2 commando's weer Pidgin installeren, al zou ik je aanraden om Emesene te gebruiken als je toch alleen MSN gebruikt.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
KnEuTeR schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:49:
[...]

Bij een upgrade blijft pidgin gewoon staan, hier is dat ook het geval.
Clean install is idd empathy, maar is zo te veranderen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 18:00

Hoite

Goed verhaal

Ik was niet tevreden over Pidgin, over Empathy ben ik helemaal niet te spreken.
Ik blijf vrolijk emesene gebruiken.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Hoite schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:38:
Ik was niet tevreden over Pidgin, over Empathy ben ik helemaal niet te spreken.
Ik blijf vrolijk emesene gebruiken.
Alleen hier blijft hij vrij veel communicatie errors. Berichten die niet aankomen of gewoon foutmeldingen krijgen. Zowel van mijn kant als de andere kant :( Vind dat toch maar erg vervelend en lastig...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 12:10

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

Sinds Ubuntu 9.10 crasht fglrx eindelijk niet meer op mijn computer.
Helaas zit ik nog wel een beetje met Evolution en Empathy te kloten.

Ik kan nergens vinden hoe ik Evolution én Empathy als een silent (daemon) kan draaien zodat deze via upstart meteen e-mail/IM-berichten kan ontvangen zonder meteen vol de GUI in mijn gezicht te toveren...
Ook kan ik in Evolution geen verwijzing maken naar de IMAP spam en trash folders, terwijl dit wel kan met de drafts en sent folders?!?
Dat vond ik wel een half doordacht/uitgewerkt idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Woot heb me wireless al aan de praat gekregen :) Werkt heerlijk man! Wilde ik nog even kwijt :)

Nu ga ik even met Wine stoeien, ik poker altijd online, en ja, alle pokerrooms hebben alleen windows software natuurlijk. Dus leuk om het onder Linux ook draaiend te krijgen :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RetroTycoon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:28:
[...]

Ze hebben de optie 'niets doen' bij het sluiten van de laptopklep eruit gehaald. Vind ik nu niet echt een verbetering, aangezien dat op mijn systeem hardwarematig wordt geregeld, en het externe scherm ook uitflikkert. Is al aangemeld op launchpad overigens.
Ohja, inderdaad... Maar ik doe wel langer met mijn batterij (zoals eerder werd gevraagd), dus dat vond ik er wel beter aan geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
DAMAGE schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:38:
Woot heb me wireless al aan de praat gekregen :) Werkt heerlijk man! Wilde ik nog even kwijt :)

Nu ga ik even met Wine stoeien, ik poker altijd online, en ja, alle pokerrooms hebben alleen windows software natuurlijk. Dus leuk om het onder Linux ook draaiend te krijgen :)
Ik heb voor mijn broertje wel eens zo'n pokerprogrammatje geinstalleerd, en dat ging prima. Pokerstars ofzo heette dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33
Als je functionlaliteit en Windows Live look wilt zou ik gewoon aMSN gebruiken. Die heeft o.a. ook webcam support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

RedHat schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:53:
Als je functionlaliteit en Windows Live look wilt zou ik gewoon aMSN gebruiken. Die heeft o.a. ook webcam support.
De functionaliteit van aMSN is top, maar WLM look? Dat programma staat bij mij hoog in de lijst met lelijkste progsels ooit :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

mcDavid schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:52:
[...]

Ik heb voor mijn broertje wel eens zo'n pokerprogrammatje geinstalleerd, en dat ging prima. Pokerstars ofzo heette dat?
Yeah dat is onderandere een van de pokerrooms ja. Alleen zelf zit ik op FTP. Dat werkt ook wel, alleen sommige fonts laat hij nu niet zien, dat is een beetje lastig... Dan kun je dus bepaalde tekst niet lezen. Ook zeurt hij om Flash... Eens kijken of ik flash er bij kan installeren volgens mij zou dat wel mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Emesene (is dat gewoon fonetisch Nederlands MSN? :P) lijkt best wel aardig op WLM, trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Laatst online: 17-01-2023
Heeft iemand al Songbird op 9.10 geinstalleerd, die ook werkt met ipod sync support? (heb het even geprobeerd, maar ben weer gedowngraded naar 9.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Kun je downgraden dan? Ik denk sowieso erover na weer Jaunty te installeren. Het liep toch wel erg soepel op die versie, en met Karmic zitten er me té veel bugs in (vooral Wind-gerelateerd).

Of moet ik het even laten uitzieken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RetroTycoon op 03-11-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95825

Orian schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:11:
[...]

Ik zie daar inderdaad wat mooie themes staan, maar ik krijg ze niet geinstalleerd? Ik download netjes de .tar.gz, maar zodra ik dan via theme's installeren kies en dan het theme aanklik dat ik heb gedownload verdwijnt gewoon het theme kies scherm (ben weer op de desktop) en is er niets geinstalleerd?

Heb ik nu al bij 3 theme's daar, iemand enig idee wat ik fout doe? Ik gebruik degene die bij mijn ubuntu hoort (jaunty nog)?
Heb je de instructies op bisigi-project.org wel gelezen? Op de pagina "Install" staat heel precies beschreven hoe je de repositories van bisigi toevoegt aan /etc/apt/sources.list en hoe je een key importeert. daarna kun je gewoon doen (in een shell) :

code:
1
sudo aptitude install bamboo-zen-theme

en dan wordt het theme Bamboo-zen helemaal automatisch geinstalleerd met alle vereisten die ervoor nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Over de messengers, aMsn is echt bout, pidgin gaat nog wel, maar ik raad de mensen hier echt eens aan op emesene te gebruiken (hoop dat ik het goed spel).

Werkelijk waar een top programma. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33
Demoniac schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:12:
[...]
De functionaliteit van aMSN is top, maar WLM look? Dat programma staat bij mij hoog in de lijst met lelijkste progsels ooit :X
Het voordeel van Linux is dat je een hoop kan tweaken. Even een googletje en je had geweten dat het gewoon kan via een skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Laatst online: 09-06 22:24
Van het weekend heb ook ik de upgrade van 9.04 naar 9.10 gedaan. Het resultaat was een systeem zonder geluid. Ik had dit misschien op kunnen lossen door zelf met packages te gaan klooien, maar ik heb het aangegrepen als moment om een schone install te doen.

Ik heb dit gedaan via de Xubuntu Alternate Commandline Install. Toen deze klaar was heb ik gedaan:

code:
1
sudo apt-get install gdm xorg xfce4 xubuntu-restricted-extras

Geen eyecandy en zo min mogelijk daemons op de achtergrond dus. Resultaat: een zeer lichte XFCE-desktop zoals IMO XFCE ooit bedoeld was. Daarna alleen nog de benodigde apps (firefox, abiword, pidgin, etc) installeren en klaar.

Omdat ik ergens gelezen had (/dacht te hebben) dat de winst in boottijd door parralelle bootprocessen vooral voor multicore processors zou zijn te merken, was ik aangenaam verrast toen mijn ouwe athlon3200 zo snel bootte. ca. 15-20sec na GRUB in een volledig ingeladen desktop. Afsluiten gaat als helemaal snel!

Toch ben ik niet helemaal tevreden en, achteraf gezien, had ik misschien zelfs beter bij 9.04 kunnen blijven. De desktop ervaring is voor mij veel trager geworden in 9.10.
- Wanneer ik een scherm buiten beeld sleep en deze weer in het beeld sleep, schokt deze heel even en zie je de schermdecoratie opgebouwd worden. Dit gaat allemaal in een fractie van een seconde, maar doet toch erg log aan.
- Als ik van het ene fullscreen scherm naar het andere ga, heb je de hierbovengenoemde opbouw ook, met daarbij ook nog eens de inhoud (in Thunar dus de bestanden) die met vertraging in het scherm verschijnen.
- Als ik in Thunar (verkenner van XFCE) door mappen heenblader en bijv. op de map-omhoog-knop druk, mag ik na elke muisklik een kleine seconde wachten voordat het scherm geupdate is.

De 3 hierboven genoemde problemen lijken zich vooralsnog tot Thunar te beperken. Ook de grootte van Thunarschermen aanpassen gaat niet van harte... Merken anderen deze (Thunar)traagheid in XFCE/Xubuntu 9.10 ook? Edit: Oh, ook Totem heeft last van deze problemen...

Ik moet ook zeggen dat ik Compiz/Emerald had geïnstalleerd. Deze bleken niet goed te werken i.c.m. mijn schermresolutie. Alle andere resoluties gaven geen probleem, maar uitgerekend mijn native resolutie dus wel. Het bureaublad verdween en alles werd extreem schokkerig. Hiervoor bleek al een bug te zijn gesubmit, dus ik ben maar teruggegaan naar XFCE's eigen XFWM4. Ik heb die hele Compiz toch niet nodig.

Daarna nog de Xsplash geprobeerd, maar ik vond het maar niets. Al was het maar omdat ik met geen mogelijkheid meer in kon loggen: ik werd na inlog direct GDM ingebounced.. via de zgn veilige modus maar weer gedeïnstalleerd. Zal nog kijken of hier een bugreport voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38

Zjemm

...

Ik heb een probleem met mijn raid1 array op mijn ubuntu server 9.04 installatie

ik had een werkende raid1 array (sda1 + sdb1)
en een werkende ubuntu server installatie op een apparte usb stick
nu heb ik ubuntu moeten herinstalleren en wil nu de raid array weer maken.
maar als ik in /dev kijk zie ik geen sda1 en sdb1 meer. Wel zie ik de disken zelf (sda en sdb)
als ik fdisk /dev/sda doe dan zie ik gewoon een partitie (sda1) met linux raid autodetect staan.

nu krijg ik het dus niet voor elkaar om mijn raid array te fixxen, maar ik kan de disken ook niet meer individueel bekijken.

iemand een idee hoe ik sda1 en sdb1 weer zichtbaar krijg zodat ik deze kan mounten?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

RetroTycoon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:15:
Emesene (is dat gewoon fonetisch Nederlands MSN? :P) lijkt best wel aardig op WLM, trouwens :)
Ziet er sick goed uit! ik ga hem nu gelijk even proberen :) Thanks!

--EDIT:

Inderdaad, deze messenger is heel erg nice. Deze ga ik voortaan gebruiken, dit is wat ik zocht :D

[ Voor 14% gewijzigd door DAMAGE op 03-11-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
El Cid schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:20:
Nou, YouTube is voor mij dus onbruikbaar met 9.10. Mijn Athlon XP 2400 is mischien ook wel aan vervanging toe. Maar met de vorige versie van Ubuntu deed Flash het altijd vrij soepel. Nu is het net alsof ik naar dia's aan het kijken ben bij het afspelen van Flash-filmpjes. Op deze manier denk ik niet dat ik deze versie van Ubuntu lang blijf gebruiken.
Ben gisteren uit frustratie Linux Mint gaan proberen. Dat is het beste dat mijn computer ooit is overkomen. Eindelijk een interface die mij volledig kan bekoren, en geen problemen verder. Dit is een blijvertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinitronic
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ook maar even melden hier.

Ik draai kubuntu, maar de upgrade vond ook voor deze versie plaats. Na dubbele backup heb ik vorige week vrijdag de upgrade gestart en naar bed gegaan. In de ochtend trof ik een stallende updater, nog 4% resterend, hij was blijven hangen (voor 3 uur) op configuring applications (uwf).
Daarna ging het helemaal mis, KDE liep vast, opnieuw aanmelden lukte niet, opnieuw opstarten vond hij de oude kernel welke niet door wilde starten.

Hierna maar dus een fresh install gestart, had gelukkig ook een cdrom gebakken. Dit ging vlot en goed, al snel kon ik mijn vertrouwde software terug zetten, mijn home dir leeg gelaten en alleen configs van bepaalde aps van de backup terug gehaald. NVidia deze x via de hardware installer geïnstalleerd, had voorheen een beta driver. mijn X config van de backup gehaald en gaan.

Heb nog aanvullende pulseaudio apps binnen gehaald en met de hand alsa-firmware gecompileerd tbv mijn emu 1212m sound card, na een reboot werkte ook deze. (incl inputs). Nog even met alsa/pulse gerommeld zodat al het geluid van mijn tvcard/onboard en emu 1212m optimaal werkte. (pulse ingesteld op 48000 bit).Als ook LMsensors, dat was ook easy met de configs vanaf mijn backup. Nog wat extra software source tbv voor wine, google, virtualbox, etc toegevoegd. Flash 10, 64 bit beta in mozilla plugins gezet.

Als laatste de finishing touch, compiz erop met alle addons, extra themes, icons, wallpapers en de desktop ingericht naar mijn wens met widgets.

Het draait als een zonnetje hier, lekker vlot starten en werken, alles doet het en ik ben geen problemen tegengekomen.

Ik moet wel toegeven, voor iemand die nieuw is met linux, er moet een hoop op de commandline gedaan worden wat kan afschrikken, maar dan nog, een leek zal ook in windows hard/software problemen niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

RetroTycoon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:15:
Volgens mij is dat programma ook van Nederlanders en komt het van MSNen. "Pap, mag ik ff msne?" (emesene). Ik vind het wel leuk bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
In het Engels is de fonetische uitspraak van "MSN" niet zo veel anders dan hier hoor ;)

Maar ik ben het er zeker mee eens dat Emesene de beste client is voor msn-only. Maar om nou 2 chatprogramma's tegelijk open te zetten gaat me iets te ver. Als ik wil webcammen switch ik gewoon even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Exaile is trouwens IMO een erg relaxte muziek speler voor Linux. :) Lichtelijk geïnspireerd door amarok. :)

Gebruik hem al behoorlijk tijdje, misschien ook leuk voor in de TS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 16:18

paradoXical

The ParadoX

Vriend van me heb ik aangeraden 9.10 te installeren. Waar bij 9.04 zijn wireless nog niet werkte, in 9.10 werkte deze wel direct! Zelf zie ik geen enkele noodzaak te upgraden, 9.04 draait als een zonnetje op mijn bak en na al de alle comments gelezen te hebben heb ik besloten om voorlopig bij 9.04 te blijven.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 11:20

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik blijf ook nog even op 9.04 64bit hangen ipv updaten naar 9.10. Heb net flash weer aan de praat nadat die om onverklaarbare redenen ermee was opgehouden. Ik vermoed een update naar de laatste firefox 3.5.5 pre die de zaak stiekem om zeep geholpen heeft. Hoe dan ook draait het verder allemaal goed dus geen reden tot upgraden naar de laatste versie.

Klein vraag je tussendoor: kun je ergens zien hoe lang het OS al op je bak staat? Ik heb enige tijd geleden afscheid genomen van windows vista en ik ben benieuwd hoe lang ik al geniet van ubuntu ^^

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

hilgo schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:00:
Klein vraag je tussendoor: kun je ergens zien hoe lang het OS al op je bak staat? Ik heb enige tijd geleden afscheid genomen van windows vista en ik ben benieuwd hoe lang ik al geniet van ubuntu ^^
ls -la /var/log/installer/casper.log 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 13:52
Anoniem: 289377 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:13:
[...]

Als ik hier casper.log weglaat zie ik aan de bestandsdata wel mijn installatiedatum, handy :)
casper.log blijkt bij mij niet aanwezig...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 11:20

hilgo

Clear your mind of can't.

Anoniem: 289377 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:13:
[...]

Super, dank je wel. (4/7/2009, was al weer langer dan ik dacht :D)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Ik had al geen vertrouwen in Karmic, wat ik ook al meerdere melden hier gemeld heb. Maar wat ik hier lees:

http://www.theregister.co...karmic_koala_frustration/

en hier zie:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1305924

is nogal schrikbarend :X

Na een paar eerdere grapjes van Ubuntu voor mij geen Ubuntu meer :(

* Anoniem: 249002 draait gewoon weer Debian op de Desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 06:57
Al jaren ben ik fan van Ubuntu, sinds 6.10 eigenlijk, maar met de overstap naar 9.10 ben ik toch wat teleurgesteld. Nee, niet door de mooie nieuwe features, de snellere opstart tijd en een heleboel ander nieuws.

Waarom dan wel? Simpelweg omdat ik het gevoel heb dat een hoop bestaande fundamentele problemen met Ubuntu niet opgelost lijken te worden en het oplossen van deze bugs ondergeschikt lijken te zijn aan het introduceren van nieuwe 'features'

Een paar voorbeelden. Bij de introductie van 8.10 hadden veel gebruikers last van problemen met de suspend modus, desktops en laptops wilden ineens geen beeld meer laten zien. In de loop van 8.10 en gelukkig ook met 9.04 loste dat probleem op. Groot was mijn verbazing dan ook dat na installatie van 9.10 het hele suspend probleem weer terug was, zowel op mijn twee desktops als mijn Dell latitude 630c. Kan aan mijn hardware liggen, maar helaas de fora staan vol met vragen over dit onderwerp.
Zo ook de beruchte NM applet. deze zorgt sinds 8.10 al voor veel ergernis met verbrekende verbindingen of helmaal niet meer aanloggen op de wireless router. Jammer, maar dezelfde hardware onder vista en nu win7 doet het wel gewoon zonder morren, een gemiste kans.
De update van het PostgreSQL pakket naar 8.4, niet onbelangrijk in mijn geval, laat gewoon de release notes van PostgreSQL zelf voor wat ze zijn en zet een gebroken versie van het configuratie bestand pg_hba.conf neer, gevolg, sleutelen op de commandline.
Daarnaast nog een aantal andere 'ergernissen' maar die zijn meer van cosmetische aard en belemmeren het werk niet.

Na een aantal frustrerende avonden heb ik de stoute schoenen maar eens aangetrokken en de boel schoongeveegd en Debian 5 geinstalleerd om eens te onderzoeken of die dezelfde problemen heeft. Tot mijn verbazing deden de basis dingen, zoals een snelle wireless aanmelding, x-server en sleep/resume het allemaal zonder hikken.

Kortom, om Ubuntu echt als een volwaardig alternatief aan te kunnen bieden naast OSX en nu Win7 is nog een lange weg te gaan. (neemt niet weg dat ik Ubuntu over het algemeen als prettige omgeving ervaar)

Mijn vraag aan jullie is dan ook: welke basis zaken zouden echt verbeterd moeten worden om Ubuntu tot een echt goed en robuust systeem te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben314
  • Laatst online: 24-05 21:04
Eergister de update aangezet van 9.04 naar 9.10 en gaan slapen.
Volgende dag bleek het systeem ergens tijdens het installeren van de packages vastgelopen. Systeem met een power-off uit moeten zetten. Daarna werkt niet meer :-(. Beetje jammer.

Toen maar een schone 9.10 installatie gedaan vanaf CD. Dat ging wel prima. Alle hardware werkt (maar dat deed het onder 9.04 ook al). Vind alleen de software store geen verbetering. Beetje verwarrend dat hij sommige programma's wel vind, maar je dan niet de mogelijkheid krijgt deze te installeren. Terwijl het via Synaptic wel gewoon kan.

Conclusie. 9.04 was beter en als alles daar gewoon werkt zou ik niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
divvid schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:13:
Mijn vraag aan jullie is dan ook: welke basis zaken zouden echt verbeterd moeten worden om Ubuntu tot een echt goed en robuust systeem te maken?
Leuke vraag, in je verhaal lijk je te vallen over slordigheden in releases. Dat sluit bij mijn beleving aan dat de stricte release data misschien wat te optimistisch zijn. Ikzelf heb toch bij elke kubuntu distupgrade een soort van angstig gevoel of het allemaal wel goed gaat. Het blijkt dan ook vaak niet goed te gaan, zie veel commentaar in dit topic. Zelf heb ik ook last van youtubefilmpjes waarvan het beeld hapert. Mijn antwoord op je vraag is dus dat ze van mij meer tijd mogen besteden aan het afronden van een release, zodat deze ook een verbetering opleverd in plaats van een verslechtering waaraan getweakt moet worden.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

divvid schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:13:
Die belachelijke release schedules van ze. Twee weken voor de final een beta uitbrengen en 4 dagen van te voren een RC kan gewoon echt niet. De RC stond niet eens aangekondigd op de begin pagina van ubuntu.com (daar stond nog steeds beta).

Daarnaast zijn ze naar mijn idee te veel bezig met het pushen van nieuwe functies, waardoor veel andere pakketten slecht gemaintained worden. Veel software in de repo's is van voor het jaar krijtje en anders is het een verzameling patches op een oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 06:57
@sallin:
Ik val niet alleen over 'slordigheden', maar met name het herintroduceren van reeds opgeloste bugs is wat mij betreft een doodszonde en niet nodig. Hierdoor krijg een distributie toch al gauw een slechte naam. Op mijn werk is om die reden ooit een software leverancier de deur gewezen. De traagheid van Debian upgrades was voor mij ooit een reden geweest om over te stappen op Ubuntu, maar ik krijg daar steeds meer begrip voor.
@karmose: helemaal mee eens

[ Voor 4% gewijzigd door divvid op 04-11-2009 15:40 . Reden: te langzaam typen ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik ben net begonnen met Ubuntu, maar zonder twijfel ben ik het ermee eens dat Jaunty gewoon lekkerder liep. Ik had geen bugs tot m'n beschikking (of de slechte wifi-verbinding na), waar nu een sloot bugs bij is gekomen. Ik ga daarom ook maar van het weekend weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
divvid schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:38:
@sallin:
Ik val niet alleen over 'slordigheden', maar met name het herintroduceren van reeds opgeloste bugs is wat mij betreft een doodszonde en niet nodig. Hierdoor krijg een distributie toch al gauw een slechte naam. Op mijn werk is om die reden ooit een software leverancier de deur gewezen. De traagheid van Debian upgrades was voor mij ooit een reden geweest om over te stappen op Ubuntu, maar ik krijg daar steeds meer begrip voor.
@karmose: helemaal mee eens
Het herintroduceren van opgeloste bugs valt bij mij onder slordigheden :). Het voordeel van ubuntu is nu wel dat ik het idee heb dat ze bij debian iets harder zijn gaan lopen. Verder heb ik geen idee hoe Mint bijvoorbeeld staat in vergelijking met ubuntu.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ubuntu moet echt van die half-jaarlijkse release afstappen. Een half-jaar is echt veels te kort als je zo'n 20.000 packages in beheer hebt en nog nieuwe features wilt introduceren. Mijn advies aan Ubuntu: ga 1 x per jaar releasen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Anoniem: 249002 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:11:
Ubuntu moet echt van die half-jaarlijkse release afstappen. Een half-jaar is echt veels te kort als je zo'n 20.000 packages in beheer hebt en nog nieuwe features wilt introduceren. Mijn advies aan Ubuntu: ga 1 x per jaar releasen!
1 jaar is opzich wel een prima cycle, maar de huidige mentaliteit van Ubuntu is dat ze pas elke nieuwe release grote dingen toevoegen(Gnome 2.xx, KDE 4.3.xx) Deze dingen moeten wel tijdig genoeg worden geupdate. Aangezien er nog wat ontwikkeltijd in zit. Als ze dus die release dingen op tijd uitbrengen is er weinig tot niets aan de hand. Dan mag het wat mij betreft ook wel om het jaar

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:55

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb zelf ook een poll hierover gestart op de ubuntuforums waarbij mijn standpunt is dat de releasecycle verlengd zou moeten worden naar 1 jaar.

Ik vind idd ook dat er veel te veel fouten in releases blijft zitten, en idd is een Release Candidate die nog geen 3 dagen online is gewoon te zot voor woorden. Met alle gevolgen van dien: zo zitten er in de final van Karmic kernel problemen waardoor de Netbook Remix bijv. niet goed draait op MSI Wind & klonen, en de Asus 1000H serie ook problemen heeft. De twee belangrijkste netbooks van nu! Ik vind dat dus echt niet kunnen.

Er zijn daar alleen helaas niet genoeg voorstanders voor te vinden (2/3 tegen, 1/3 voor), wat me wel tegen viel. Het voornaamste argument wat wordt aangevoerd is dat in linux veel 6maanden cycli worden gebruikt, en dat je daardoor lekker snel nieuwe features hebt. Daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen maar ik heb zelf liever stabiele software ipv steeds het nieuwst van het nieuwste niet draaiend krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-11-2009 16:47 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
HetWonder schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:38:
Ik heb zelf ook een poll hierover gestart op de ubuntuforums waarbij mijn standpunt is dat de releasecycle verlengd zou moeten worden naar 1 jaar.

Ik vind idd ook dat er veel te veel fouten in releases blijft zitten, en idd is een Release Candidate die nog geen 3 dagen online is gewoon te zot voor woorden. Met alle gevolgen van dien: zo zitten er in de final van Karmic kernel problemen waardoor de Netbook Remix bijv. niet goed draait op MSI Wind & klonen, en de Asus 1000H serie ook problemen heeft. De twee belangrijkste netbooks van nu! Ik vind dat dus echt niet kunnen.

Er zijn daar alleen helaas niet genoeg voorstanders voor te vinden (2/3 tegen, 1/3 voor), wat me wel tegen viel. Het voornaamste argument wat wordt aangevoerd is dat in linux veel 6maanden cycli worden gebruikt, en dat je daardoor lekker snel nieuwe features hebt. Daar is natuurlijk ook wat voor te zeggen maar ik heb zelf liever stabiele software ipv steeds het nieuwst van het nieuwste niet draaiend krijgen.
En daar zijn dan de LTS-releases voor, voeren zij aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik draai Debian Stable op mijn desktop op het werk en dat werkt prima. Om mijn werk te kunnen doen hoef ik niet de allernieuwste versie van bijv. Gnome te hebben. Wat in mijn ogen veel belangrijker is is een stabiele machine zonder rare fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 08-06 07:10
Afgelopen weekend heb ik Karmic Koala eens op een lege partitie van mijn server/workstation gegooid die momenteel nog 8.04.3 LTS draait. De bedoeling is om langzaamaan over te gaan naar 9.10. De meeste server functies draaien al onder vituele machines die ik straks dus eenvoudig over kan zetten.

Helaas werd ik al snel in het diepe gegooid met grub2. Aangezien ik een apparte /boot partitie heb voor 8.04 werkte het automatisch tonen van operating systems in grub2 niet goed. Dit zorgde toch even voor een paar zweetdruppeltjes, aangezien ik nog afhankelijk ben van mijn 8.04 installatie momenteel, waar ik toen dus niet meer bij kon komen. Uiteindelijk met behulp van de linkjes uit de startpost ben ik er wel vrij snel uit gekomen.

Ondertussen een netwerk bridge opgezet onder 9.10 die nodig is voor mijn virtuele machines. Hier heb ik een hele lange tijd mee lopen stoeien omdat network manager automatisch de verkeerde interface koos voor dns en routing (en dus deed mijn internet het de helft van de tijd niet). Ook dit uiteindelijk opgelost, dus weer een stapje verder.

Tot nog toe ben ik vooral heel erg enthousiast over de opstart tijd. De huidige server/workstation installatie is nogal vervuild geraakt (voorheen draaiden alle services die de server moest serveren gewoon op het main OS) en het opstarten kost dan ook minuten (vooral op één punt blijft de server lang hangen). Met 9.10 ben ik slechts een half minuutje onderweg van power on naar het inlog scherm.

Verder voelt alles strak en snel aan. De komende weken kijken of ik geheel over kan gaan naar de nieuwe installatie.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ben net terug van de Linux-World beurs in utrecht, mooie beurs, alleen was het linux gedeelte vrij klein en was het vooral op bedrijven gericht.
Red Hat en Novell waren zoals verwacht aanwezig, nog wel wat ubuntu meuk kunnen scoren bij een Ubuntu partner, dus mijn laptop siert weer een hoop nieuwe stickers.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

RetroTycoon schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:57:
[...]

Ook de LTS releases bevatten nog flink wat bugs en hebben een voor bedrijven veel te korte ondersteuning.

Bedenk dat Windows XP op de kop af 9 jaar oud is nu en nog steeds op 60% van de pc's ter wereld geïnstalleerd staat! Bedrijven zullen denk ik hoogstens ééns per 3, maar liever eens per 5 jaar updaten aangezien dat veel geld kost.

Bugtesten van de Release Candidate is nu 6 dagen voordat de final uit komt voor 10.04. Je kan nu al raden dat dat fouten gaat opleveren. Ik zou dus pleiten voor eens per 3 jaar een LTS release met 5 jaar ondersteuning. Ubuntu is erg leuk maar het blijft toch nog steeds een OS dat voornamelijk aan de wensen van tweakers is aangepast, niet aan die van bedrijven.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

HetWonder schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:58:
[...]
Ubuntu is erg leuk maar het blijft toch nog steeds een OS dat voornamelijk aan de wensen van tweakers is aangepast, niet aan die van bedrijven.
daar zijn dan ook versies als SUSE en RedHat voor. inclusief professionele ondersteuning.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Lees wel even de disclaimer:
*** Disclaimer for those willing to analyse this poll ***
Most of users voting here are users with issues.
Users with painless experience are not likely to come here.
Ik gebruik al een paar jaar ubuntu. Ik doe ALTIJD een clean install bij een nieuwe release. Als je het handig aanpakt is dat niet meer werk dan een dist upgrade (met alle problemen die daarbij meestal komen kijken). Maar karmic is tot nu toe de release geweest met de MINSTE problemen voor mij. Zelfs mijn dual monitor setup kon ik dit maal zelfs vanuit de GUI instellen zonder X11 config file aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Onder de disclaimer staan linkjes naar de polls van Jaunty, Intrepid etc. Zo op het eerste gezicht wijkt Karmic daar weinig van af. Niet dat er geen problemen zijn, maar dat zet het wel in perspectief.

Ik las dat men voor 10.04 (een LTS) packages import van Debian testing ipv Debian unstable. Hopelijk draagt dat verder bij aan de stabiliteit (die voor mij al uitstekend is)

[ Voor 33% gewijzigd door user109731 op 04-11-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
RetroTycoon schreef op woensdag 04 november 2009 @ 16:57:
De LTS support is echter niet schrikbarend lang. Ik kom nog vaak Oracle systemen tegen, draaiende op een HP-UX versie uit 1998 ofzo....gewoon weer van de CD geinstalleerd die ze al hebben op nieuwere server hardware. :D

Retestabiel allemaal natuurlijk, maar ik denk dat je van Linux ook wel mag verwachten dat het vele jaren mee gaat. Daarom heeft RedHat ook een enorm goede LTS, maar ja.... dat is natuurlijk weer niet gratis. :P

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:03

xpc

Zelf gebruik ik Ubuntu sinds versie 6.06 juist omdat dat toen de eerste distro was die bij gewoon ¨out of the box¨ werkte. Sindsdien altijd bij Ubuntu gebleven en eigenlijk nooit echt grote problemen gehad, op een paar kleine ergernissen na (bij de 8.xx releases had ik bv. vaak last van die irritante freezes waarbij het hele beeldscherm een paar seconden grijs werd).

De hoge release snelheid heeft natuurlijk voor en nadelen maar ik denk dat uiteindelijk hierdoor de hele Linux community baat bij heeft, ook Debian zelf :)
HetWonder schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:58:
[...]

Ook de LTS releases bevatten nog flink wat bugs en hebben een voor bedrijven veel te korte ondersteuning.

Bedenk dat Windows XP op de kop af 9 jaar oud is nu en nog steeds op 60% van de pc's ter wereld geïnstalleerd staat! Bedrijven zullen denk ik hoogstens ééns per 3, maar liever eens per 5 jaar updaten aangezien dat veel geld kost.
Juist. En waardoor zou dat komen? [kuch]*Vista*[/kuch]
Bugtesten van de Release Candidate is nu 6 dagen voordat de final uit komt voor 10.04. Je kan nu al raden dat dat fouten gaat opleveren. Ik zou dus pleiten voor eens per 3 jaar een LTS release met 5 jaar ondersteuning. Ubuntu is erg leuk maar het blijft toch nog steeds een OS dat voornamelijk aan de wensen van tweakers is aangepast, niet aan die van bedrijven.
Bedrijven kunnen support kopen en ik persoonlijk vind 3 jaar GRATIS updates voor een GRATIS OS niet slecht...

Edit:
Geruchten gaan dat de volgende LTS 10.10 (Wheezy Waitaha) zou zijn ipv. 10.04 omdat dat gelijk zou vallen met de Debian release Wheezy, weet daar iemand meer van?

[ Voor 5% gewijzigd door xpc op 04-11-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

In de aankondiging van Lucid Lynx zei Shuttleworth juist dat er gekozen is voor de LTS om nog de stabiele Gnome 2.x omgeving te gebruiken, zodat er daarna naar hartelust getweaked en getest kan worden met het 'nieuwe' Gnome 3. Mij lijkt het dus een hoax...

Maar iets anders; zijn er parental control / family settings in te stellen in Ubuntu tegenwoordig (al dan niet met een hulpprogramma'tje?) Ik zou graag willen dat de pc's hier in huis niet aan kunnen gaan tussen bepaalde tijden. Iemand een idee of daar een makkelijk GUI tooltje voor te vinden is met een weekklok? In de repositories kom ik zelf niet echt ver...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterD9
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-05 09:12
HetWonder schreef op donderdag 05 november 2009 @ 02:57:

Maar iets anders; zijn er parental control / family settings in te stellen in Ubuntu tegenwoordig (al dan niet met een hulpprogramma'tje?) Ik zou graag willen dat de pc's hier in huis niet aan kunnen gaan tussen bepaalde tijden. Iemand een idee of daar een makkelijk GUI tooltje voor te vinden is met een weekklok? In de repositories kom ik zelf niet echt ver...
Ik ben dit tegengekomen op internet:

http://packages.ubuntu.com/karmic/timeoutd

&&

http://www.91courtstreet....-desktop-usage-in-ubuntu/

timeoutd

Zorgt dat je maar een bepaalde tijd kan inloggen, vast wel in te stellen zodat het voldoet aan jouw vraag.

Het niet aan kunnen zetten van een computer lijkt me niet echt handig, zou eerder restricties leggen op inloggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hier nog een gratis tip van een ervaringsdeskundige:

Doe niet, ik herhaal NIET de herstelpartitie van de windows-installatie op je laptop booten!

Ben er vanaf een uur of 6 mee bezig geweest, en heb nu pas weer een werkend systeem. Op een of andere manier stonden er ineens 250 partities van 210GB op mijn harde schijf, en alle bestaande partities waren corrupted. Heb dus alles kunnen verwijderen, inclusief /home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116063

mcDavid schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:52:
Hier nog een gratis tip van een ervaringsdeskundige:

Doe niet, ik herhaal NIET de herstelpartitie van de windows-installatie op je laptop booten!

Ben er vanaf een uur of 6 mee bezig geweest, en heb nu pas weer een werkend systeem. Op een of andere manier stonden er ineens 250 partities van 210GB op mijn harde schijf, en alle bestaande partities waren corrupted. Heb dus alles kunnen verwijderen, inclusief /home.
Bij welke versie was dat dan? en hoe kon je die partitie booten dan, die is normaal toch verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Grub laat 'm heel netjes zien.

Windows Vista en Ubuntu 9.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-06 15:24
Quincy5 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:28:
Ook ik heb wat problemen overgehouden aan de upgrade gisteravond:
1. Geen geluid meer. Hij vind de hele geluidskaart niet meer (eenvoudig MSI onboard geval). Kan dit met de "Use audio devices" rechten te maken hebben waar strandbal het in het vorige topic over had?
2. Een voortdurend (zolang X draait) aanwezig artefact midden bovenaan mijn scherm. Het is ca. 10 pixels hoog en eenderde van het scherm breed en bestaat uit irritant knipperende voornamelijk groene pixels. Als dit relevant is: ik heb een nvidea videokaart en ik had voor de upgrade de closed sourse driver.

Heb nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken; toen de upgrade klaar was was het bedtijd en nu zit ik op mijn werk.
Deze problemen (en nog wat kleine) zijn inmiddels volledig verdwenen. Het blijkt dus vaak voor te komen dat grub niet de nieuwe kernel in de lijst heeft. Op ubuntuforums staat het zelfs in de sticky over geluidsproblemen na de upgrade. Handig als je niet weet welke je hoort te hebben. Ik heb menu.lst aangepast (in een oude entry die toch niet werkte 2.6.31-15 gezet) en het duurde wel iets langer met booten (hoop dat dat alleen de eerste keer is), maar ik ben blij dat alles meteen weer naar behoren werkt.

De vraag rest alleen: waarom staat 2.6.31-15 standaard niet in de lijst in tegenstelling tot alle andere upgrades/updates waarbij dit wel gewoon goed ging?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
9.10 vind ik persoonlijk slechter dan 9.04. mn pc boot ook nu langzamer :? .Volgens mij komt dat door die GRUB, maar jah ga wss nog maar is een keer formateren :') .En ik ben ook met jullie eens dat ze het beste om de jaar gaan vernieuwen en niet elke 6 maanden, want das niet te doen.

Ook niet leuk voor de programmeurs van Ubuntu zelf natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ben ik het niet mee eens. Om het jaar vernieuwen met de huidige update-strategie (alleen major updates bij nieuwe release) zou véél te lang zijn! Ik vind 6 maanden wachten op nieuwe versies van programma's e.d. al lang.

Releasen om het jaar zou w.m.b. alleen kunnen als ook de update-strategie wordt aangepast. Maar dat zal dan weer ten koste gaan van de uniformiteit en daarmee stabiliteit.

Ik denk dat een betere oplossing is om gewoon 0% regression toe te staan. Op dit moment worden veranderingen doorgevoerd die bijv 10 bugs fixen, en één nieuwe introduceren, onder het motto "netto 9 bugs gefixt".
Probleem is echter, dat het veel vervelender is als iets wat altijd goed werkte er ineens mee ophoudt, dan dat iets wat nooit gewerkt heeft het nog steeds niet doet.

Een andere methode zou bijv. kunnen zijn: de .10 releases feature-releases maken, en de .04 releases bugfix-releases.

Een probleem is wel een beetje dat welke oplossing dan ook, sowieso tot gevolg zal hebben dat de ongelooflijk stijle ontwikkelingscurve toch wat afgevlakt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Simyager schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:31:
9.10 vind ik persoonlijk slechter dan 9.04. mn pc boot ook nu langzamer :? .Volgens mij komt dat door die GRUB
Nee.

GRUB is een bootloader. Die wordt bij het opstarten aangesproken zodat je een OS kunt kiezen, maar zodra je gekozen hebt welk OS je start.... of dat nu Windows is of Linux, verdwijnt GRUB geheel uit je geheugen en wordt het OS gestart. Alles wat er ong. 2 seconden en verder NAdat je op "Enter" hebt gedrukt of de teller hebt afgewacht..... heeft helemaal niets meer met GRUB te maken.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Vind opzich die nieuwe grub erg prettig werken. Kan tenminste in combinatie met mijn Acer fijn omgaan met Hibernate! Ik zet elke keer als ik van os switch hem in Hibernate. Kan dan in Grub kiezen wel OS ik boot. Dan gaat hij dus met het wekken van mijn laptop bezig! Duurt minder lang voor opstarten elke keer en ik kan verder gaan waar ik gebleven was.

Dit kon ik eerst niet! Superfijn en handige toevoeging dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Hebben julie ook dat Google Earth enorm flikkert als je ook Desktop Efffects aan hebt staan? (compiz dus).

Zodra ik het uitzet werkt Google Earth wel prima.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
maartena schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:56:
Hebben julie ook dat Google Earth enorm flikkert als je ook Desktop Efffects aan hebt staan? (compiz dus).

Dat probleem had ik in 9.04, maar is in 9.10 verholpen. In fullscreen (F11 meen ik) had ik nergens last van. Ik heb zelfs met veel zoeken geen oplossing gevonden, maar wellicht dat die er nu wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartena schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:56:

Dat komt omdat zowel Compiz als Google Earth gebruikt maakt van OpenGL. En twee keer OpenGL over elkaar heen gaat niet zo goed. Wat je kunt doen is Google Earth full-screen draaien. Er is ook een optie op per window in te kunnen stellen om OpenGL te redirecten, dan is het geflikker ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik draai nog steeds prima. Moet zeggen dat het allemaal netjes loopt, en nog geen problemen onder vonden op de laptop met 9.10.

Helaas wil Hold Em Manager niet onder wine, en sommige lettertypes doen het niet. Maar goed, verder alles native draait heerlijk! Net mijn systeem even geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Naar aanleiding van het topic van MrAcid heb ik besloten prey te installeren. Op 9.04 werkte alles zonder problemen, maar nu op 9.10 werkt het niet meer als ik uitgelogd ben. Omdat dit programma bedoeld is om dieven te vangen, waar ik even vanuit ga dat ze niet zomaar mijn wachtwoord kraken (dan herinstalleren ze wel even) is dit van groot belang. Dus dat is niet zo mooi. Ik vermoed dat het komt doordat ik de /home nu helemaal geencrypt heb.
Daarom vroeg ik me af of het mogelijk was een gast account te maken, zodat de dief daar kan inloggen, en dan de foto gemaakt kan worden. Maar vreemd genoeg kan ik deze optie niet vinden. Ik kan wel een account maken, en zo'n beetje alles uitschakelen, maar altijd moet er een wachtwoord worden ingevuld. De optie "geen wachtwoord vragen tijdens inloggen" is altijd grijs, en niet aanklikbaar. Iemand die weet hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Edit: dubbelpost, excuses

[ Voor 96% gewijzigd door Orian op 07-11-2009 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
sorry guys, ben kennelijk verliefd aan het worden op Arch...

Desktop is om, laptop en netboekje draaien nog Karmic...
Als en indien ik skype goed aan het werk zou kunnen krijgen op mijn laptop, gaat die ook om. Moet ik me nog op orienteren echter.
( Skype doet het op een low-end compaq erg lekker icm pulse . )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

neeroeter schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:13:
sorry guys, ben kennelijk verliefd aan het worden op Arch...
Wil je uitleggen waarom je om stag gaat?
Mis je niet bijvoorbeeld de repo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Nou en of ik die mis!
Maar daar komt wel het een en ander voor terug. Zoals meer inzicht in je eigen systeem, daarbij goed gedocumenteerd via vooral de wiki. Sneller systeem, hoewel ubuntu nat. niet traag is..
Heb tot nu toe nog geen grote problemen met Arch, ubuntu is zeker een goede basis om verder te kijken..
Het is gewoonweg net een tikje leerzamer.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 22:01

Yucko

One clown to rule them all !

ik heb net eindelijk mijn gewone desktop omgegooid naar Ubuntu. Heerlijk hoe die wel zonder stotteren x264 afspeelt. Dat was onder Windows XP wel eens anders. Enige probleem op die machine tot nu toe was dat wanneer ik met sliders van de subwoofer instelling van mijn Live 5.1 geluidskaart, dat het geluid dan begon te fluiten. Enige remedie was ALSA restarten, maar dat is een kleine moeite.

Gelukkig werkte ik al meer dan een jaar op mijn laptop met Ubuntu, dus de overstap was niet meer zo groot. Microsoft Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/bye.gif

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Op me laptop heb ik upgrade gedaan, en op mijn computer een clean install (doe ik zo eens in de zoveel tijd, home folder wel lekker op aparte partitie) en op beide eigenlijk geen problemen.

Alleen op me laptop wil die niet meer naar mijn wireless router connecten (tenminste alleen de 1e keer), en als ik download van nieuwsgroepen knalt die om de zoveel tijd er uit. Beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
neeroeter schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:24:
Nou en of ik die mis!
Maar daar komt wel het een en ander voor terug. Zoals meer inzicht in je eigen systeem, daarbij goed gedocumenteerd via vooral de wiki. Sneller systeem, hoewel ubuntu nat. niet traag is..
Heb tot nu toe nog geen grote problemen met Arch, ubuntu is zeker een goede basis om verder te kijken..
Het is gewoonweg net een tikje leerzamer.. :)
Ben vandaag de hele dag bezig geweest met Arch maar ik kan nou niet zeggen dat ik erbij zal blijven. Als eerste is het een rotwerk om alles precies te krijgen zoals je het wilt. Je merkt meteen dat dingen als autologin kennelijk niet zo standaard zijn zoals je zou denken. Verder moet je problemen verhelpen die in elke andere distributie al bij installatie verholpen zijn (netwerkkaarten/harddisks die random geswapt worden bijv.). Boot snelheid is helaas nauwelijks verandert, geheugenverbruik is wel iets minder. En uiteindelijk merk je dat je het precies (of bijna precies) als ubuntu eigenlijk wilt hebben. Voordeel van Arch is wel dat mijn center speaker op mijn X-fi werkt waar die kennelijk in Ubuntu weigert geluid te geven. Ik moet wel zeggen dat je er inderdaad meer inzicht in krijgt maar ik denk dat ik voorlopig geen tijd en zin heb om alles wat mis is te fixen in Arch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Er is een verschil tussen "mis" en "niet toegevoegd" :) maar ik begrijp waar je vandaan komt.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!