ik noem het eigenlijk groot complot
...maakt mij anti-windows...
...Ik snap sinds een tijdje ineens wat linux-fanboy zijn inhoud...
... is linuxfanboy ook tegen establishment zijn.
Microsoft is een dictator met een discriminerend regime.
Sorry Mar2zz....
Heb nog nooit zoveel jeuk zinnen in 1 post bij elkaar zien staan.
Je kan je ZO aansluiten bij het zure groepje boe-roepers van RMS. (indien

,google maar...)
En " tegen establishment zijn" ?
Laat ik je een ding uitleggen. Het GNU/Linux van de toekomst is die van Red Hat, Canonical, Novell etc..
..namelijk die van
commerciële bedrijven. Oplossingen voor bedrijven dus en daar geld mee verdienen. En die doen dat door zich te
establishen.
Het medium is alleen open-source maar het gaat eigenlijk daarom waar het altijd al hoofdzakelijk over ging: de SUPPORT. En daar is enorm in te verdienen.
En daar GAAT het toch uiteindelijk om? de wereld drijft op geldstromen. Uiteraard mag dat ook leuk zijn...en open source is ENORM leuk.
De houding die jij nu aan wil nemen, is eentje van vergane glorie. Die van de "free software" en schoppen tegen de big boys, een vrij systeem voor iedereen, want daar heb je recht op! en je hebt recht op de broncode! en propriëtaire sofware is des duivels!
Het is allemaal bullshit imho. Er is niks mis met propriëtaire gesloten software. Vrije software is absoluut niet hetzelfde als Open-Source software, maar het zal de meesten een biet zijn. Al met al is het werkbare deel dit: Een nieuw marktmodel.
En het is een heel mooi model, wij nerds kunnen lekker blijven ontwikkelen en elkaars code bekijken en de sales managers kunnen geld binnen harken. (en mensen als Shuttleworth zien dat)
En dan even over de "dictator" M$....
Het merendeel van de NASDAQ componenten houden er een net zo harde manier van zakendoen op na als Microsoft. Het is ook iets amerikaans. In europa hebben we veel "softere" bedrijfsvoering en marketing.
....een Oracle een Citrix...net zo keihard. (belangrijke uitzondering: Google)
Het spijt me overigens dat ik toch ietwat flame in deze post en belerend doe, maar ik heb de opmerkingen die jij maakt al zo vaak langs zien komen bij "nieuwe gelovigen".
Het is bijna iets wat er bij lijkt te horen en wellicht onderdeel van het enthousiasme.
Het open-source model is een model wat de potentie heeft om Microsoft te slim af te zijn.
En ik geloof dat het kan en ik
hoop erop..... wie had bijvoorbeeld gedacht dat Firefox zo succesvol zou zijn als het nu is? Dat succes is een ongelofelijke prestatie.
Neem mijn aanval dus maar niet te persoonlijk, je post vertegenwoordigde wat zaken bij elkaar die ik redelijk wat nieuwe Linux gebruikers (tot mijn ongenoegen) steeds zie aanhalen...en dat wilde ik even van me afkloppen. En wellicht mod men me weg.