Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:44
MsG schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:01:
Ik heb ook grub2, en ik krijg gewoon even een menu'tje. Als je dus pijl omhoog of naar beneden doet kan ik een andere kiezen. Op hoelang staat de time-out? Per ongeluk op 0 gezet?
Als je 1 OS/of 1 geinstalleerde kernel hebt krijg je standaard geen menu meer. En als je het uit hebt gezet natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door bas-r op 11-05-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Ik heb niks gewijzigd in deze files. Ik zal morgen de config aanpassen! Nu tukkie doen :)

Ubuntu is verslavend!

Kon het uiteraard niet laten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# If you change this file, run 'update-grub' afterwards to update
# /boot/grub/grub.cfg.

GRUB_DEFAULT=0
GRUB_HIDDEN_TIMEOUT=0
GRUB_HIDDEN_TIMEOUT_QUIET=true
GRUB_TIMEOUT=10
GRUB_DISTRIBUTOR=`lsb_release -i -s 2> /dev/null || echo Debian`
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash"
GRUB_CMDLINE_LINUX=""

# Uncomment to disable graphical terminal (grub-pc only)
#GRUB_TERMINAL=console

# The resolution used on graphical terminal
# note that you can use only modes which your graphic card supports via VBE
# you can see them in real GRUB with the command `vbeinfo'
#GRUB_GFXMODE=640x480

# Uncomment if you don't want GRUB to pass "root=UUID=xxx" parameter to Linux
#GRUB_DISABLE_LINUX_UUID=true

# Uncomment to disable generation of recovery mode menu entries
#GRUB_DISABLE_LINUX_RECOVERY="true"

# Uncomment to get a beep at grub start
#GRUB_INIT_TUNE="480 440 1"

timeout van 10

Ik doe iets anders fout..

[ Voor 82% gewijzigd door Orcie op 11-05-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

Orcie schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 00:05:
Ik heb niks gewijzigd in deze files. Ik zal morgen de config aanpassen! Nu tukkie doen :)

Ubuntu is verslavend!

Kon het uiteraard niet laten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# If you change this file, run 'update-grub' afterwards to update
# /boot/grub/grub.cfg.

GRUB_DEFAULT=0
GRUB_HIDDEN_TIMEOUT=0
GRUB_HIDDEN_TIMEOUT_QUIET=true
GRUB_TIMEOUT=10
GRUB_DISTRIBUTOR=`lsb_release -i -s 2> /dev/null || echo Debian`
GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash"
GRUB_CMDLINE_LINUX=""

# Uncomment to disable graphical terminal (grub-pc only)
#GRUB_TERMINAL=console

# The resolution used on graphical terminal
# note that you can use only modes which your graphic card supports via VBE
# you can see them in real GRUB with the command `vbeinfo'
#GRUB_GFXMODE=640x480

# Uncomment if you don't want GRUB to pass "root=UUID=xxx" parameter to Linux
#GRUB_DISABLE_LINUX_UUID=true

# Uncomment to disable generation of recovery mode menu entries
#GRUB_DISABLE_LINUX_RECOVERY="true"

# Uncomment to get a beep at grub start
#GRUB_INIT_TUNE="480 440 1"

timeout van 10

Ik doe iets anders fout..
Bij het booten op de linker-shift toets drukken, dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Het makkelijkst om een xorg.conf te maken:

Druk Ctrl+Alt+F1 en dan:
sudo /etc/init.d/gdm stop

Nu gebruik je de methode om xorg.conf te genereren en dan:
sudo /etc/init.d/gdm start

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Waarom kun je eigenlijk niet met een actieve gui je xorg.conf aanpassen? Ik heb nog nooit mijn gui afgesloten omdat ik met mijn xorg.conf aan het klooien was...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal, ik heb op Ubuntu 10.04 een groot probleem met WPA2 authenticatie met mijn Intel 5300 kaart...

[Ubuntu 10.04] WPA2 authenticatie failt

Iemand suggesties?

WPA2 werkt wel prima op een andere laptop met Broadcom kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Dirk schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:35:
Waarom kun je eigenlijk niet met een actieve gui je xorg.conf aanpassen? Ik heb nog nooit mijn gui afgesloten omdat ik met mijn xorg.conf aan het klooien was...
Omdat ik nog geen xorg heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ook, dat moet gewoon kunnen met een draaiende gui... Wanneer fglrx op de ubuntu manier wordt geïnstalleerd, dan wordt er ook een xorg.conf aangemaakt, met gewoon een draaiende gui. Pas daarna hoef je je X te herstarten om hem te activeren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Ik doe net een verse Lucid install en heb geen actieve xorg.conf

Zou niet weten wat ik in de installatie moet veranderen om dit wel te krijgen. Ik heb wel enige ervaring met linux, maar nog niet genoeg om alle interne samenhang te zien. Doel is om instellingen uit synclient permanent te maken. Eventueel later wil ik ook de drivers van mijn intel igp up te daten. Nu heb ik volgende vragen:
  • Had die xorg.conf er wel al moeten zijn?
  • Is er een andere manier om instellingen van synclient, in dit geval twofingerscroll, permanent te maken? (als ik het via terminal invul werkt het dus wel, maar na reboot zijn de instellingen weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een xorg.conf kun je gewoon met de hand aanmaken, op de juiste plek zetten en vullen. Alles wat standaard moet blijven kun je gewoon weglaten.
Voorbeelden van de opbouw kun je eenvoudig op internet vinden, met geautomatiseerde tools heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 10:25

Theimon

Snapte!?

Orcie, wat doet
dpkg-reconfigure xserver-xorg
Anders moet er nog een xorg.conf.example in /etc/X11 staan. Dan pas je die gewoon aan naar jouw situatie en rename je naar xorg.conf.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Theimon schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:27:
Orcie, wat doet
dpkg-reconfigure xserver-xorg
Anders moet er nog een xorg.conf.example in /etc/X11 staan. Dan pas je die gewoon aan naar jouw situatie en rename je naar xorg.conf.
Dat commando heb ik al gedaan. Dan komt er geen xorg.conf, maar ik ben nu zover dat ik hij wel reageert op de zelfaangemaakte xorg.conf. Ik ben alleen nog niet achter de identifier en andere paramaters die de section linken naar de juist hardware. Iemand een idee hoe ik daar op een goede manier achter kan komen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Section "InputClass"
    Identifier "touchpad"
    MatchIsTouchpad "on"
    MatchVendor "Elantech"
    Option "VertTwoFingerScroll" "1"
    Option "HorizTwoFingerScroll" "1"
    Option "TapButton1" "1"
    Option "TapButton2" "2"
    Option "TapButton3" "3"
EndSection

Dit is mijn xorg.conf nu. Maar heb het idee dat ik nog een en ander mis. Wat ook vreemd is dat als ik de xorg.conf aanpas hij mijn videosettings bij een reboot kwijt is. Dan doe ik restart X en dan gaat het prima. Twofingerscroll werkt alleen nog steeds niet. Misschien ben ik enorm scheel...

[ Voor 31% gewijzigd door Orcie op 11-05-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een xorg.conf aanmaken kan ook zo:

CTRL-ALT-F1 (dit opent een TTY venster waarop je moet inloggen)
sudo service gdm stop
sudo Xorg -configure

Op je scherm krijg je dan te zien waar de xorg.conf.example oid is gemaakt (/root), deze kan je vervolgens moven naar /etc/X11. (sudo mv /root/xorg.conf.example /etc/X11/xorg.conf)

Het voordeel van deze methode is dat alle mogelijk Xorg opties voor jouw systeem nu ook al ingevuld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke software is echt aan te raden op Ubuntu? Ik ben pas enkele weken over geschakeld. De meeste software heb ik overgenomen van de Windows varianten (Openoffice, chrome, firefox, thunderbird), maar essentiele of fijne software die alleen in LINUX bestaat ken ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Wat voor soorten software? Wat mis je nu qua functionaliteit?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:29:
Welke software is echt aan te raden op Ubuntu? Ik ben pas enkele weken over geschakeld. De meeste software heb ik overgenomen van de Windows varianten (Openoffice, chrome, firefox, thunderbird), maar essentiele of fijne software die alleen in LINUX bestaat ken ik niet)
Wat wil je ermee gaan doen? Dat is denk ik toch het belangrijkste ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
weet je wat het probleem is, bijna alle software in linux is opensource en daarom vaak ook geport naar windowsvarianten. Echt fijne ubuntu software is ubuntu zelf en de uitgebreide mogelijkheden om het naar je hand te zetten. Synaptics is echte linuxoftware die fijn werkt vind ik, vreemd dat zo een systeem op windows niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
* Saturnus is erg teleurgesteld in 10.04. Net zelfs gewoon een keihard freezed systeem gehad terwijl 8.04 altijd prima draaide Het is allemaal simpler geworden. Leuk voor de consument maar jammer voor de iets meer eisende gebruikers. Niets tegen terminals maar ik ben toch echt flink verdwaald geweest afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:33:
Wat voor soorten software? Wat mis je nu qua functionaliteit?
O.a. de software van samsung om met mijn foon te synchen. Iets gevonden dat in het ubuntu softwarecenter staat, maar dat werkt niet met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat is niet altijd beschikbaar, maar mogelijk is er wat op google te vinden. Als het protocol "geheim" is wat samsung gebruikt, dan is het vaak niet meteen beschikbaar.

Wat wil je precies syncen van je telefoon?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:29:
gnome-terminal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:06:
Dat is niet altijd beschikbaar, maar mogelijk is er wat op google te vinden. Als het protocol "geheim" is wat samsung gebruikt, dan is het vaak niet meteen beschikbaar.

Wat wil je precies syncen van je telefoon?
Mijn agenda en de nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Laatst online: 19-09 13:44
Een klein rijtje van software die iig binnen linux ontwikkeld is, waar dus wel ports van kunnen bestaan naar windows:

mplayer ( met een mooie GUI variant smplayer )
rsync ( grsync als gtk+ gui )
audacity ( wave editor )
avidemux-gtk ( lijkt op virtualdub maar beter imho )
K3b ( is qt, maar wel een geweldige brand-suite )
deluge ( knappe torrent-client )
aMule ( eMule )
nicotine ( a la soulseek )
handbrake ( video converter )

Google eens op "top 10 ubuntu apps" of zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
neeroeter schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 23:17:
Een klein rijtje van software die iig binnen linux ontwikkeld is, waar dus wel ports van kunnen bestaan naar windows:

mplayer ( met een mooie GUI variant smplayer )
rsync ( grsync als gtk+ gui )
audacity ( wave editor )
avidemux-gtk ( lijkt op virtualdub maar beter imho )
K3b ( is qt, maar wel een geweldige brand-suite )
deluge ( knappe torrent-client )
aMule ( eMule )
nicotine ( a la soulseek )
handbrake ( video converter )

Google eens op "top 10 ubuntu apps" of zoiets...
Schrap K3B maar... :/ Ben er vandaag achter gekomen dat de windows ondersteuning gestaakt is :/ Wou eventjes op Xp snel een muziekCDtje bakken... No go dus

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Saturnus schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:34:
* Saturnus is erg teleurgesteld in 10.04. Net zelfs gewoon een keihard freezed systeem gehad terwijl 8.04 altijd prima draaide Het is allemaal simpler geworden. Leuk voor de consument maar jammer voor de iets meer eisende gebruikers. Niets tegen terminals maar ik ben toch echt flink verdwaald geweest afgelopen weken.
Bij mij is het juist andersom. ik word steeds enthousiaster naarmate Ubuntu groeit. 10.4 is voor mij geen configuratiehell geweest, waar ik bij 8.04 sommige zaken gewoon niet opgelost kreeg was ik nog nooit zo snel klaar als bij 10.4 (mede omdat ik in 9.10 die ubuntutweak heb ontdekt, maar goed...). Ik ben ook niet bang voor terminals, en ook niet bang om er tig uren in te steken om iets te krijgen zoals ik wil, maar het is steeds minder nodig bij ubuntu.

De boottijd is fenomenaal. Design goed (m.u.v. die knoppen in titelbalk dan). gebruikgemak uitstekend.

Je zegt ook dat het simpeler is geworden, wat bedoel je daar mee? dat is toch positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb trouwens op mijn nc10 heel laat het bootscreen. Pas aan het eind nog even waarna je heel snel die overgang krijgt naar login. Kan dit ook anders? Op m'n vorige netbookjes was het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
Goed nieuws, het Xorg euvel is over. Na het generen van een xorg.conf.example en het inregelen van alle instellingen werkt mijn touchpad zoals het moet. Maak me alleen nog zorgen over de power consumption nu 11 watt. Waar ik in windows 7-8 watt haalde. Het is een ul30 laptop heb de webcam al disabled.

Andere mensen die tips hebben met Ubuntu lucid en laptops met het doel op max power saving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mar2zz schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 08:46:
[...]

Bij mij is het juist andersom. ik word steeds enthousiaster naarmate Ubuntu groeit. 10.4 is voor mij geen configuratiehell geweest, waar ik bij 8.04 sommige zaken gewoon niet opgelost kreeg was ik nog nooit zo snel klaar als bij 10.4 (mede omdat ik in 9.10 die ubuntutweak heb ontdekt, maar goed...). Ik ben ook niet bang voor terminals, en ook niet bang om er tig uren in te steken om iets te krijgen zoals ik wil, maar het is steeds minder nodig bij ubuntu.

De boottijd is fenomenaal. Design goed (m.u.v. die knoppen in titelbalk dan). gebruikgemak uitstekend.

Je zegt ook dat het simpeler is geworden, wat bedoel je daar mee? dat is toch positief?
Positief aan de ene kant, negatief aan de andere kant: Heb het idee dat de iets geavanceerde opties uit de GUI zijn gehaald.
Ik kom/kwam (moet er binnenkort mee verder) er niet uit bij het instellen van een hogere dan standaard resolutie van een scherm van 1024x768 want dat scherm is meestal losgekoppelt en benadering dan via VNC (jaja dat moet ook nog anders, x2go ssh zooi). Gedonder met xorg via terminals dat voor flinke problemen zorgde terwijl ik in 8.04 de command displayconfig-gtk gebruikte en met een paar klikken geswitched was.
Dat soort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, onlangs Lubuntu geïnstalleerd op de ouwe Acer laptop van mijn tante (stond Ubuntu 8.04 op, travelmate 240, 256 (!) MB Ram...). Uiteraard was de CD-rom drive onderhand ook overleden.. dus eerst een 5 uur durende update van 8.04 --> 10.04 gedaan (in de tussentijd uit eten geweest hoor ;) ) En... geen beeld meer. Structureel hangen bij het starten van X, of het initiëren van de vid. card (starte wel door in failsafe grafische modus). Oplossing is er gelukkig.
Maar daarna, Lubuntu-Desktop geïnstalleerd. Chromium browst als een dolle, alles start (voor het gevoel) snel op, een enorme verbetering! Uiteindelijk toch Chrome geïnstalleerd ivm. geïntegreerde Flash-player. Wat wel raar is, is dat de computer vastloopt bij uitzendinggemist.nl, maar ja.. what's new. Hier thuis niet kunnen reproduceren trouwens.

Hier een ouwe compu met lubuntu geïnstalleerd en er XBMC opgegooid. Ook erg fijn, start snel en doet het prima. :)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Andere mensen die tips hebben met Ubuntu lucid en laptops met het doel op max power saving.
cpufreq
en
pm-utils
zijn iig twee CLI-tools die 1] je processor kunnen clocken en 2] je suspend en hibernation kunnen aansturen...gnome-power-manager werkt hiermee samen..
Je moet je wel inlezen, het zijn geen "click 'n go" tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Pfff... ik heb een nieuwe notebook gekocht. Hierop kreeg ik Windows 7 meegeleverd (wel 64bit, dat dan weer wel) en ik dacht, ik zal het toch nog eens blijven gebruiken, want er zitten veel features op de notebook waarvan ik niet verwacht dat Linux daar ondersteuning voor heeft, b.v. een multi-touchpad, eco-modus met wh-meter, etc.

- windows backup

op mijn desktop had ik daar ook al trammelant mee. Hij begint te lopen, blijkt daar vrij lang over te doen, ik denk ik laat hem gewoon de nacht doorlopen. Volgende ochtend nóg niet klaar. Kom vanmiddag thuis... - backup mislukt, doelschijf te klein.

Naast het feit dat me dat onmogelijk leek - WAAROM BEREKENT HIJ DAT DAN NIET OP VOORHAND.

- multitasking

ik ben tegelijkertijd een logitech drivertje aan het installeren terwijl ik wat data kopieer en een video probeer te streamen. De logitech driverinstallatie vreet/krijgt dermate veel processortijd dat het het hele systeem loom c.q. onwerkbaar word. Wisselen tussen vensters word onmogelijk.

WAAROM.

- windows media :r server

Ik gebruikte onder Linux de Ps3 media server om te streamen. Zelfs de wat oudere desktop van mijn vriendin kan hiermee compleet probleemloos onze series naar de playstation 3 sturen en aldus afspelen. Groot was mijn verbazing en initiële blijdschap toen ik vond dat Windows 7 reeds een ingebouwde functionaliteit daartoe heeft. Opzetten is simpel, maar afspelen niet. Het hakkelt en stottert en blijft om de zoveel tijd hangen.

- #@*@#!!*%(%^$ bouw het dan niet in :(

- rebooten vanwege een driverupdate

Need I say more? Dat het nodig is - soit. Maar dat dat dan gewoon 7~8 minuten moet duren voor het systeem werkbaar is op een gloednieuwe pc met Core i3 en 4gb ram :X

* HTT-Thalan brand 10.04 weer op CD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Laatst online: 29-12-2022
Sinds Windows Vista/7 heb ik nocthans niet veel moeten rebooten voor driver installs hoor, zelfs niet voor m'n video driver (Al komt de optie meestal wel door de installer).

De PS3 Media server werkte hier trouwens out of the box ook gewoon soepel, vraag me af wat je mis deed, zelfde met multitasking.

Ik weet niet wat je met je pc doet maar dat moet toch allemaal perfect mogelijk zijn hoor :p.
Al heb je een i3. (al denk ik dat het misschien te licht is voor veel zaken, maar toch genoeg voor hetgeen je hier beschrijft.)

De windows backup tool heb ik zelf nog nooit gebruikt dus daar kan ik geen oordeel over vellen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GuntherDW schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:01:
Sinds Windows Vista/7 heb ik nocthans niet veel moeten rebooten voor driver installs hoor, zelfs niet voor m'n video driver (Al komt de optie meestal wel door de installer).
Het rebooten is mijn probleem ook niet - dat het zo megalang duurt, wel.
De PS3 Media server werkte hier trouwens out of the box ook gewoon soepel, vraag me af wat je mis deed, zelfde met multitasking.
Die werkt prima - het is de ingebouwde 'server' van Win7 die brak is. Ik had het handig gevonden om het zonder externe software te kunnen.
Ik weet niet wat je met je pc doet maar dat moet toch allemaal perfect mogelijk zijn hoor :p.
Al heb je een i3. (al denk ik dat het misschien te licht is voor veel zaken, maar toch genoeg voor hetgeen je hier beschrijft.)
De CPU komt minstens zo goed uit de test als mijn oude C2D E6750, en ondanks het instapkarakter van de cpu in kwestie lijkt me niet dat dit soort werkzaamheden een probleem moeten vormen. De CPU heeft bij de meeste werkzaamheden minder of rond de 50% last, zelfs bij het spelen van WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

maar eens overgestapt naar 10.04 nadat de upgrade van 9.10 naar 10.04 deels verknot was door crashend windowssysteem. (draaiende in virtualbox)

het is eventjes wennen (en dat zegt dus een beginnende ubuntu user,lol) , terminal naam niet meer in het midden, wat ik net gewend was. het is nogal anders.

tot nu toe positief op 1 ding: het mooie geanimeerde opstart logo is niet meer :'(

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:35
Redneckerz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:23:
maar eens overgestapt naar 10.04 nadat de upgrade van 9.10 naar 10.04 deels verknot was door crashend windowssysteem. (draaiende in virtualbox)

het is eventjes wennen (en dat zegt dus een beginnende ubuntu user,lol) , terminal naam niet meer in het midden, wat ik net gewend was. het is nogal anders.

tot nu toe positief op 1 ding: het mooie geanimeerde opstart logo is niet meer :'(
En laat daar nou een oplossing voor zijn!
Zie dit linkje: http://idyllictux.wordpre...rietaryrestricted-driver/
Vanmiddag zelf ook even toegepast, en werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 17 mei 2010 @ 18:11:
[...]
De CPU komt minstens zo goed uit de test als mijn oude C2D E6750, en ondanks het instapkarakter van de cpu in kwestie lijkt me niet dat dit soort werkzaamheden een probleem moeten vormen. De CPU heeft bij de meeste werkzaamheden minder of rond de 50% last, zelfs bij het spelen van WoW.
Hier net zo... In windows reageert mijn laptop regelmatig erg langzaam tot niet terwijl hij virussen aan het scannen is, updates aan het installeren is of wat hij ook voor me verborgen houdt :D Ubuntu blijft gewoon responsief, wat ik ook doe. Dat vind ik nou fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

[b][message=34014770,noline]

- rebooten vanwege een driverupdate

Need I say more? Dat het nodig is - soit. Maar dat dat dan gewoon 7~8 minuten moet duren voor het systeem werkbaar is op een gloednieuwe pc met Core i3 en 4gb ram :X

* HTT-Thalan brand 10.04 weer op CD...
dat heb ik ook met HP. alleen doet hij dit in 30 seconden en zit ik elke keer af te vragen waar die update nu voor nodig was als er toch niks gebeurt. :o

* Redneckerz hekelt ongevraagde updateprocedures..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Hiier ook uitstekende ervaringen met 10.04. Heb net een clean install gedaan van eerst Windows Vista en daarna Ubuntu 10.04. Goh wat heb ik me geërgerd aan Vista: Windows Update stond te bokken, is trouwens nog steeds niet opgelost, ik moest meerdere drivers handmatig installeren (Windows Update kende ze niet) van mijn mainstream notebook en bij mijn twee HP-printers gaf ie het na een half uur knetteren ook op. Kan geen driver vinden, heb je een cd'tje? Gewoon twee basis-HP-printers van een paar jaar oud!

Nee dan Ubuntu, die installeerde vlekkeloos in een half uurtje, nog een half uurtje later had ik ook alle updates erop en mijn beide printers werkten door ze aan te zetten . Nog een paar applicaties via Synaptic geïnstalleerd, en ook geen enkel probleem tegengekomen. Niks geklooi, echt vlekkeloos allemaal. Zelfs mijn WLAN, waarmee ik in 9.04 en 9.10 nog wat gedoe had, werkte out-of-the-box.

Het valt me echt op dat de hoeveelheid 'post-installatie-handwerk' steeds minder wordt bij ubuntu, echt super. Ik draai nu actief Ubuntu/Windows dualboot sinds 8.04. Sinds die tijd vind ik het al goed werkbaar. Maar ik merk dat ik steeds meer in Ubuntu zit, en steeds minder in Windows. Denk dat Windows (sinds U 9.04 bij mij) echt nog maar 10% van de tijd nodig is. Binnenkort nog eens spelen met de koppeling met de iPhone, dan kan die 10% ineens terug naar 5% want dan hoef ik iTunes veel minder te gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Elwood Blues op 21-05-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-08 09:28
heb dezelfde ervaringen al jij op mijn acer timeline laptop, 10.04 draait echt goed, stabiel en zonder continu rammelen van de hd, voor indexeren ed, vertragen en herstarten... Alles werkt en is veel sneller dan windows 7 ... verder...

Het splash scherm wat een bug is en heb ik maar op zwart gezet, niet echt een gemis

GPU ati werkt en de intel GPU heb ik in de bios uitgezet, de GPU switch zoals die in windows werkt werkt (nog) niet maar geen echt probleem verder.

Interne mic werkt niet, uitwerpen dvd drive werkt niet altijd en heb ik opgelost met een snelkoppeling.

Multitouch muispad koste iets tweaken en het aan en uit schakel knopje van de muispad idem maar zonder teveel problemen werkt dat nu ook.

Verder werkt alles, incl alle rand apparatuur, printer,foto camera, bebook en zo nog wat dingen.

Ben sinds 10.04 100% over op Ubuntu en haal in combinatie met "powertop" 11/13 watt verbruik wat neer komt op 5.30 / 6 uur accu tijd, in windows was dat gemiddeld een half uurtje meer, door die GPU switch waarschijnlijk.

ik vind het niet erg want ik krijg er een veel mooiere computer ervaring voor terug (en soms jaloerse blikken :P )

Geen rare dingen nog verder meegemaakt, één klein ding wat mij stoort is dat het lock scherm anders is dan het inlog scherm, ik had graag gezien dat dit hetzelfde is (net als in windows) maar goed verder top.

[ Voor 5% gewijzigd door DummyXL op 21-05-2010 16:26 ]

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu een 1101HA met een GMA500. Wat is dat een ramp videochipset zeg. Poeh, ten eerste was het standaard 1024 * 768 en kon ik het niet veranderen, heb nu een script gevonden die wat meuk installeert, dan heb je tenminste goede resolutie. Maar desktop-effecten helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Laatst online: 16-09 15:47
Zijn er nog "tweaks" die jullie doorvoeren om Ubuntu nog sneller te maken dan dat het al is, behalve wat services uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
nee, ik grebruik wel powertop om wat extra accu duur te halen (via terminal te gebruiken maar vrij simpel) sudo powertop, moet het wel ff installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door DummyXL op 22-05-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Booten binnen 5 seconden. _/-\o_ _/-\o_
(POST/BIOS niet meegerekend uiteraard)
/me SirNobax heeft 10.4 op zijn Postville gegooid

Zeer knap gedaan door die Ubuntu developers. Mijn 'score' hield op bij 9 seconden voor een XFCE-based ArchLinux waar ik een weekend mee bezig was en uiteindelijk allerlij troep uit had gesloopt en alternatieve Init's gebruikte.

Het enige wat ik (van Windows) mis is een videospeler met de renderkwaliteit van madVR. Vooral het gebrek aan dithering (tegen banding) is goed te merken. :(

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
De boot tijden van Ubuntu 10.04 op een SSD zijn inderdaad indrukwekkend. Ze zijn van plan om de boot tijden bij 10.10 nog korter te maken. Volgens mij begint de BIOS nu toch de bottleneck te worden. Ik heb nooit begrepen waarom dat zoveel tijd in beslag neemt.

Ik heb even gezocht en hier is een leuk slashdot artikel: http://hardware.slashdot....indows-7-Boot-In-1-Second

Met deze bios en een ssd zou Ubuntu op moeten starten in 6 sec. Dit begint eindelijk ergens op te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mijn Asus netbook had iets moois, die slaat het bios op op een partitie van 8MB, als je niks wijzigde kreeg je dus meteen GRUB bij het aanzetten. Snap niet waarom dat niet op hun moederborden zit verder. Heette Boot Booster geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een grats vervanger voor Quark of voor Adobe? Iets waarmee je met vectoren kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Adobe en Quark zijn beide fabrikantnamen, en niet specifiek producten.

Voor vectoren heb je wel inkscape.

Het is een beetje zo geloof ik:
Photoshop = The Gimp
Illustrator = Inkscape
InDesign = Scribus

Dit is ook wel een handige website: http://www.osalt.com/

Voor Open Source alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

E-jey schreef op maandag 24 mei 2010 @ 14:43:
De boot tijden van Ubuntu 10.04 op een SSD zijn inderdaad indrukwekkend. Ze zijn van plan om de boot tijden bij 10.10 nog korter te maken. Volgens mij begint de BIOS nu toch de bottleneck te worden. Ik heb nooit begrepen waarom dat zoveel tijd in beslag neemt.

Ik heb even gezocht en hier is een leuk slashdot artikel: http://hardware.slashdot....indows-7-Boot-In-1-Second

Met deze bios en een ssd zou Ubuntu op moeten starten in 6 sec. Dit begint eindelijk ergens op te lijken :)
Ik zal wel de enige zijn, maar boot tijden boeien me eigenlijk nog het minst, zeker als je nauwelijks hoeft te rebooten. Als ik mijn laptop/pc aanzet ga ik meestal toch nog ff wat te drinken halen oid., dus lekker boeiend of mijn OS er na 10 seconden of 2 minuten staat.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:22
Vicarious schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:02:
[...]

Ik zal wel de enige zijn, maar boot tijden boeien me eigenlijk nog het minst, zeker als je nauwelijks hoeft te rebooten. Als ik mijn laptop/pc aanzet ga ik meestal toch nog ff wat te drinken halen oid., dus lekker boeiend of mijn OS er na 10 seconden of 2 minuten staat.
Ik klap vaak genoeg mijn laptop open om snel even mijn rooster te checken op school, en dan telt iedere seconde.
Eigenlijk is het gewoon klote dat pauzestand/suspend zo kut werkt, dat zou veel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

mcDavid schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:07:
[...]

Ik klap vaak genoeg mijn laptop open om snel even mijn rooster te checken op school, en dan telt iedere seconde.
Eigenlijk is het gewoon klote dat pauzestand/suspend zo kut werkt, dat zou veel beter zijn.
Mijn rooster sla ik dan ook gewoon niet op in mn laptop :P Maar inderdaad, als suspend of hibernate nou eens fatsoenlijk werkte dan speelde dit issue helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb met alle minilaptopjes die ik de afgelopen maanden heb gehad (stuk of 5-6) nog geen 1 gehad die níet werkte met suspend/hibernate. Gek dat het bij jou niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hibernate werkte bij Ubuntu 9.10, ik was onder de indruk. Tot het plots stopte met werken :( . Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:30:
Adobe en Quark zijn beide fabrikantnamen, en niet specifiek producten.

Voor vectoren heb je wel inkscape.

Het is een beetje zo geloof ik:
Photoshop = The Gimp
Illustrator = Inkscape
InDesign = Scribus

Dit is ook wel een handige website: http://www.osalt.com/

Voor Open Source alternatieven.
Geinstalleerd ;)

Nu nog een dreamweaver vervanger! Een maak een website door leken programma! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:06

Neo

Ja Dreamweaver is lastig te vervangen. Ik werk eigenlijk altijd met Gedit. Er is NVU, maar ook bijvoorbeeld Mozilla Composer waar je naar zou kunnen kijken of Bluefish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:42:
[...]

Geinstalleerd ;)

Nu nog een dreamweaver vervanger! Een maak een website door leken programma! _/-\o_
Als je bij dreamweaver puur het code-gedeelte gebruikt is misschien Notepad++ iets? een opensource totaaloplossing met goed werkende FTP, zoals Coda en Dreamweaver is er helaas niet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb zelf ook alleen nog maar goeie ervaringen met Ubuntu 10.04. Op een redelijk oude pc heb ik voor mijn stiefbroertjes Ubuntu geïnstalleerd, simpelweg omdat Windows XP retesloom is en we steeds gezeik met de WLAN hadden.

Ik had de CD erin geduwd, installatie was na drie kwartier ongeveer klaar en alles deed het meteen! Waar je bij Windows XP handmatig een netwerk aan moest klikken met een stom programma van Sitecom, gebeurt dit in Ubuntu volautomatisch en zonder ENIGE driver handmatig te moeten installeren. Prachtig!

Verder zijn mijn stiefbroertjes (van 7 en 10) toch al gewend aan Mac OS X, dus Ubuntu leg ik ze zo wel uit. Voordeel is ook dat ze wat spelletjes zelf kunnen installeren via het Software Centrum :).
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:42:
[...]

Geinstalleerd ;)

Ik vind NetBeans heel fijn werken. Er is wel nog een programma die de HTML net zoals Dreamweaver 'live' laat zien, maar ik weet er de naam niet meer van. Die kom je in het Software Centrum nog wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het nadeel alleen van het huidige Softwarecentrum is dat de rating en sortering er uit is gesloopt. Nu gaan jouw broertjes waarschijnlijk alfabetisch de lijst af en krijg je heel veel projecten die maar bij 0.1 zijn in plaats van de goede games. De roadmap van de Software Center is erg interessant, maar in zijn huidige vorm nog wat te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MsG schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Als je bij dreamweaver puur het code-gedeelte gebruikt is misschien Notepad++ iets? een opensource
Zó jammer dat die niet native onder linux draait ;(
Ik heb 'm wel geinstalleerd staan in wine, maar gebruik nu toch meestal gedit. Al pak ik NP++ er nog geregeld bij als ik wat speciale functies nodig heb (regex-replace, TextFX, enz). Overigens heeft NP++ ook een FTP plugin, maar opzich is dat niet echt nodig aangezien nautilus net zo makkelijk naar een FTP-map bladert als naar een lokale map.

En ja pauzestand is echt een moeilijk verhaal hier. Eén keer doet'ie het, maar als hij weer wakker wordt zijn alle power-saving instellingen van slag. Processor draait continue volle kracht enzo. En als ik na het wakker worden nog een keer pauzestand wil gebruiken, doet'ie het helemaal niet.

[ Voor 9% gewijzigd door mcDavid op 25-05-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mcDavid schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:16:
[...]

En ja pauzestand is echt een moeilijk verhaal hier. Eén keer doet'ie het, maar als hij weer wakker wordt zijn alle power-saving instellingen van slag. Processor draait continue volle kracht enzo. En als ik na het wakker worden nog een keer pauzestand wil gebruiken, doet'ie het helemaal niet.
Zal ik het nog sterker vertellen? Sinds ik een Ubuntu 10.04 live cd in een windows laptop heb gehad; zijn de power-saving zelfs in Windows compleet van slag. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

mcDavid schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:16:
[...]

Zó jammer dat die niet native onder linux draait ;(
Ik heb 'm wel geinstalleerd staan in wine, maar gebruik nu toch meestal gedit. Al pak ik NP++ er nog geregeld bij als ik wat speciale functies nodig heb (regex-replace, TextFX, enz). Overigens heeft NP++ ook een FTP plugin, maar opzich is dat niet echt nodig aangezien nautilus net zo makkelijk naar een FTP-map bladert als naar een lokale map.
Probeer Geany eens, dat is veel meer een NP++ vervanger dan Gedit ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de upgrade naar 10.04 waren bij mij enkele bronnen uitgeschakeld voor updates. Daar kwam ik dus zojuist achter en ik ben blij dat ik de daily van chromium nu weer heb. Wederom een enorm snelheidsverschil weer sinds v5 naar nu v6. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:42

Xanax959

relax...

Nou, ik heb 9.10 er maar weer op gegooid. Mijn linksys wireless kaartje met broadcom chipset liet het hele systeem crashen, soms na een uur, soms na 5 seconden. (bekende bug waar men "nog wat aan moet gaan doen") Mijn kaartje met realtek chipset is helemáál een drama. (verbinding instabiel, bekende bugs enz.)
En het meest rare, ik kreeg steeds fouten in mijn syslog over mijn floppydrive die ik niet heb. (bekende bug)

9.10 werkt trouwens weer prima :)
Ik wacht nog wel even af wat de ontwikkelingen van 10.04 zijn.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Live CD van 10.04 LTS zit nu in mijn nieuwe Qosmio notebook. Ik had nog heel even de vrees dat misschien mijn wireless niet herkend zou worden, maar die bleek zoals verwacht ongegrond - alles werkt out of the box, geluid, video, webcam, bluetooth, etc.

Nu vraag ik me wel een aantal dingen af: In de notebook zitten een aantal features waarvoor Toshiba speciale software meegeleverd heeft zoals een HDD sensor met valbescherming, Multi-touchpad (denk maar aan Apple), USB Sleep'n'Charge etc. Hoe ga ik die gaande krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:19
Heb sinds Ubuntu 6.xx al VM's met Ubuntu maar nooit als hoofd OS geinstalleerd.
Zondag me laptop leeg gegooit en een herinstallatie gedaan van Vista ( helft van de schijf ) en Xubuntu 10.04 ( andere helft van de schijf ).
Ik kan je zeggen Vista is 1 keer geboot en dat was om te update :S voor de rest alleen in Xubuntu gewerkt en ik vind het heerlijk. Super snel en standaard al Firefox en een heerlijke basic torrent downloader. Heb VLC erbij geinstalleerd en heb vrijwel alles wat ik normaal gebruik. Ga alleen vanavond wel me Vista booten om rtlgemist te kunnen kijken :(.
Heb trouwens gekozen voor Xunbuntu omdat ik Windows ook altijd alle eye-candy uitzette. Vind Xfce lekker snel en ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
DJ-Promo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:18:
Ga alleen vanavond wel me Vista booten om rtlgemist te kunnen kijken :(.
Hoezo? Kan je toch vast ook wel onder Linux kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:10
Sypher schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:52:
[...]

Hoezo? Kan je toch vast ook wel onder Linux kijken?
Dan mag je mij eigenlijk wel vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt, ik kan (in Mint 9 that is) ook geen rtl gemist kijken. Krijg de streams niet aan de praat.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wel. Alleen sbsgemist werkt niet.
Je hebt een paar gstreamer plugins nodig en op http://www.go-mono.com/moonlight/ staat een plugin voor firefox die werkt. Ik had de 3.0 preview 6 genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Volgens mij kun je RTL gemist ook niet zien als DRM niet wordt geaccepteerd, en dat werkt alleen in WMP of Silverlight... Het is een mmsh-stream en die stream ken ik niet eigenlijk. Wat tegenstrijdige dingen daarover op internet.
Anders installeer je Vista toch in een VirtualBox? Hoef je nooit meer Vista zelf op te starten ;) (doe ik ook voor uitzending/rtl/ikdoenietaanopenstandaardengemist.nl programma's)
HTT-Thalan schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:12:
Nu vraag ik me wel een aantal dingen af: In de notebook zitten een aantal features waarvoor Toshiba speciale software meegeleverd heeft zoals een HDD sensor met valbescherming, Multi-touchpad (denk maar aan Apple), USB Sleep'n'Charge etc. Hoe ga ik die gaande krijgen?
Zo'n HDD sensor kan volgens mij niet via het OS lopen lijkt mij. Multitouch werkt bij mij op mijn oude Asus uit april 2006 ook, dat deed ie in XP niet. Op mij Eee werkt het ook prima. Overigens heb ik het dan over 1-finger click, 2-finger scrolling, 2finger click=rechtermuisknop. Geen zoom of zo. Al is dat niet helemaal waar. Als je "screen zoom" aanzet in de Simple Compiz Config Settings Manager (tab "Accessibility") kun je in combinatie met je "windows"-key heerlijk inzoomen op je scherm.
Dat sleep'n'charge ken ik niet, maar als ik op internet zoek, zie ik dat het ook zou werken als de computer helemaal uit staat. Dan kan dat niet via het OS werken, lijkt me?
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 09:59:
Ik wel. Alleen sbsgemist werkt niet.
Je hebt een paar gstreamer plugins nodig en op http://www.go-mono.com/moonlight/ staat een plugin voor firefox die werkt. Ik had de 3.0 preview 6 genomen.
Dan ben ik toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, ofwel je hebt Mono 2.99.06 draaien? Dan zie ik alsnog alleen maar een draaiend dingetje en gebeurt er niets.

[ Voor 14% gewijzigd door letatcest op 27-05-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Zucht...
Waarom werkt Ubuntu altijd helemaal perfect out-of-the-box zonder problemen maar krijg ik bij Kubuntu altijd gedoe met Geluid/snelheid/15000 password prompts :(

Misschien toch maar ubuntu downloaden dan :S

edit: Ik vraag het toch maar.
Kubuntu hoort toch gewoon snel te kunnen draaien op een 2,24Ghz dualcore en een nvidia 9200? Als ik zie dat mensen het ook op een netbook zetten...

[ Voor 29% gewijzigd door Icyzer op 27-05-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:11
letatcest schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:18:

Dan ben ik toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, ofwel je hebt Mono 2.99.06 draaien? Dan zie ik alsnog alleen maar een draaiend dingetje en gebeurt er niets.
Ik heb het ook gewoon draaien. Via de package manager gezocht op moonlight. De benodigde packages selecteren (inclusief de firefox plugin) en gaan dan werkt het gewoon (U 10.4). Uiteraard heb ik ook de Ubuntu essentials geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

TLer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 11:07:
[...]

Ik heb het ook gewoon draaien. Via de package manager gezocht op moonlight. De benodigde packages selecteren (inclusief de firefox plugin) en gaan dan werkt het gewoon (U 10.4). Uiteraard heb ik ook de Ubuntu essentials geïnstalleerd.
Hey! gaaf! dan werkt moonlight dus wél! Ik had hem gewoon via de moonlight site geinstalleerd, en dan werkt het dus niet... dus voor Moonlight gebruikers zou men er op de Moonlight site bij moeten zetten dat het ook via de repo's van je distro kan (iig. van Ubuntu dan)

edit: nu zou het fijn zijn als ik zou weten waar die plugin zich dan installeert, dan kan ik hem in de chrome plugin dir. zetten. Iemand enig idee?

[ Voor 10% gewijzigd door letatcest op 27-05-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:19
Thanks voor de tips ik ga vanavond even kijken :). Als dat ook nog mooi gaat werken dan gaat binnenkort Vista er helemaal af dan heb ik meer ruimte voor Xubuntu O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Icyzer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 10:38:
Zucht...
Waarom werkt Ubuntu altijd helemaal perfect out-of-the-box zonder problemen maar krijg ik bij Kubuntu altijd gedoe met Geluid/snelheid/15000 password prompts :(

Misschien toch maar ubuntu downloaden dan :S

edit: Ik vraag het toch maar.
Kubuntu hoort toch gewoon snel te kunnen draaien op een 2,24Ghz dualcore en een nvidia 9200? Als ik zie dat mensen het ook op een netbook zetten...
als je er echt zon probleem met heb kan je het natuurlijk eerst testen in een VM. tenminste, dat is wat ik zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:10
letatcest schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:15:
[...]
Hey! gaaf! dan werkt moonlight dus wél! Ik had hem gewoon via de moonlight site geinstalleerd, en dan werkt het dus niet... dus voor Moonlight gebruikers zou men er op de Moonlight site bij moeten zetten dat het ook via de repo's van je distro kan (iig. van Ubuntu dan)

edit: nu zou het fijn zijn als ik zou weten waar die plugin zich dan installeert, dan kan ik hem in de chrome plugin dir. zetten. Iemand enig idee?
Ahah, dat zou het idd bij mij ook kunnen zijn, heb wel moonlight geïnstalleerd en daarna in Chrome getest, maar dat werkte niet. Misschien in Firefox wel dus. Anders nog eens opnieuw installeren.

Maar goed, die installatiemap zou wel fijn zijn ja om het ook in Chrome werkend te krijgen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Moonlight is er voor Chrome als extensie, had iemand dat al geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

RetroTycoon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:09:
Nee, maar goede tip :D Ik kan dankzij de moonlight uit de repositories in firefox iig RTL uitzending gemist kijken nu, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

De Live-cd van Kubuntu 10.04 wees uit dat alle zaken gewoon goed werken op mijn notebook, dus vanavond gaat die waardeloze 7 installatie in de virtuele prullebak.

Bonusklacht: mijn accu ging zojuist offline en werkt niet meer. Notebook is een week oud :(

< edit >

Na een harde reset (stroom eraf + accu eruit) wil de accu weer, maar de draadloze netwerkkaart heeft er geen zin meer in nu. Wel connectie maar komt geen data doorheen :(

[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-05-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok, 10.04 LTS draait nu.

Via http://gnome-look.org/index.php?xcontentmode=102 kun je altijd leuke themes krijgen, maar ik moest steeds kiezen uit GTK 2.x. Welke effects manager zit er nu in Lucid Lynx? Compiz? Beryl? Dan weet ik welke themes ik kan kiezen op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Dat hangt ervan af, iets speciaals geïnstalleerd? Dan dat. Anders metacity :) (Ubuntu neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

RetroTycoon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:22:
Dat hangt ervan af, iets speciaals geïnstalleerd? Dan dat. Anders metacity :) (Ubuntu neem ik aan?)
Out of the box installatie van 10.04 Ubuntu 64-bit. Ik vind in mijn package manager wel regel die zegt dat er iets geinstalleerd staat met de naam ´compiz' erin maar ik kan evenwel geen compiz themes gebruiken.

Metacity dus, ga ik proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Compiz kun je inschakelen bij 'Uiterlijk' of 'Appearance' onder het effecten-tabje. Is wel zwaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Compiz is geen windows manager, je moet gewoon de normale thema's hebben ;)
Als je iets meer eyecandy en customizability wilt kun je emerald proberen, ziet er wel netjes uit vind ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Nu we het toch over window managers hebben, weet iemand of het mogelijk is de breedte waarop je vensters kunt verschalen aan te passen? Zoals ik het nu heb moet je op de pixel nauwkeurig op de rand van een venster staan om deze te verschalen, da's soms best lastig.
Ik kan in compizconfig niet echt iets vinden, kijk ik er overheen?

[ Voor 11% gewijzigd door mcDavid op 27-05-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

mcDavid schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:55:
Nu we het toch over window managers hebben, weet iemand of het mogelijk is de breedte waarop je vensters kunt verschalen aan te passen? Zoals ik het nu heb moet je op de pixel nauwkeurig op de rand van een venster staan om deze te verschalen, da's soms best lastig.
Bij emerald kan je wel die "rand" dikker maken, maar dat is meer een tijdelijke fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Icyzer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:51:
Compiz is geen windows manager, je moet gewoon de normale thema's hebben ;)
Als je iets meer eyecandy en customizability wilt kun je emerald proberen, ziet er wel netjes uit vind ik :D
Compiz is wel degelijk een WM:
Compiz is one of the first compositing window managers
source: Wikipedia.

maar dat Emerald zal ik wel eens testen, tesamen met die Gnome themes. ik vind het standaard uiterlijk Ubuntu 10.04 wel aardig maar ik wil wel graag het uiterlijk veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

RetroTycoon schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 17:09:
eh.. nee, maar ik zoek en zoek, echter vind niets. Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:55:
Zoals eerder is gezegd kan je emerald installeren, daarmee kan je met een gui makkelijk je theme aanpassen. Overigens gebruik ik nooit de rand om te scalen, met compiz altijd alt+middelklik of in kde en openbox alt+right click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
letatcest schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:51:
[...]
eh.. nee, maar ik zoek en zoek, echter vind niets. Heb je een link?
Direct

http://www.go-mono.com/moonlight/prerelease.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het nu op mn laptop staan, ik vind het altijd een leuk OS om soms eens te gebruiken, voor dagelijks gebruik lijkt het me helemaal niets.

Het draait wel erg soepel moet ik zeggen:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Laatst online: 16-09 15:47
Als die mensen die problemen hebben met suspend en/of hibernate nu eens een bug report over dit probleem zouden invullen dan is er meer kans op dat het gemaakt gaat worden dan dat je hier zegt dat het niet werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hebben mensen die Likewise meuk uit de repositories nog werkend gekregen? Ik krijg het NIET voor elkaar, bij geen enkele Ubuntu-versie, en als ik de deb file van de site gebruik werkt het binnen een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
voor bij wie het rtl gismist niet werkt... kijk eens of de ipad website wel werkt...
http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml

bij mij wel (zelfs op mijn ps3 ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

DummyXL schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:24:
voor bij wie het rtl gismist niet werkt... kijk eens of de ipad website wel werkt...

Bij mij werkt dat ook prima, alleen gaat hij eerst die hele file downloaden. Is er een trucje dat het ook streaming werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

ik dacht dat dat een firefox ding was, maar dat was de vorige release. tnx anyway!
DummyXL schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 22:24:

nou jaaaa zeg, mooi dat ze een apparaat wat nog niet eens in NL geleverd wordt dan maar vast 'ondersteunen' ik ben aan het zoeken op die rtl-gemist site, maar vind overigens dan weer negens een link naar die device-sectie...

[ Voor 7% gewijzigd door letatcest op 29-05-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Joshua schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:45:
Als die mensen die problemen hebben met suspend en/of hibernate nu eens een bug report over dit probleem zouden invullen dan is er meer kans op dat het gemaakt gaat worden dan dat je hier zegt dat het niet werkt. ;)
Da's altijd zo flauw hé. Ik wil Ubuntu gebruiken als werk-OS, niet als hobby-OS.
En als ik telkens ik een probleem tegenkom moet zoeken of er al dan niet al een bugreport over bestaat en dan al dan niet een bugreport invullen, dan ben ik al gauw halfuur tot uur kwijt.
Ik heb daar echt gewoon de tijd en zin niet voor.
't is al beter, maar nog altijd beetje het probleem met Ubuntu.
Het is nog niet klaar voor mensen die gewoon willen werken zonder gezever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Daar gaan we weer:
heeft dit niet vooral te maken met de brakke implementatie van acpi door moederbordleveranciers? Onder druk van microsoft dan welteverstaan. Dus linux de schuld geven, is wat mij betreft onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar uiteindelijk zal het Connie Jansma en Piet Snot worst wezen wie zijn of haar fout het is, feit blijft dat voor sommige gebruikers de gebruikservaring minder is dan bijvoorbeeld Windows, en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zucht...zoveelste tegenvaller met Ubuntu 10.04. Printer gedeeld, net als in 8.04 (again) maar de kwaliteit van de afdrukken...zwaaaaar teleurstellend gewoon, veel waziger kan het niet en borders aan 1 kant van bijna 2 cm. 8)7
Nog even en de overweging Windows op die home server bak te zetten ligt op tafel. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Saturnus op 29-05-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 23:26
heb net linux mint 9 geinstalleerd omdat mn geluid raar deed in ubuntu, hier werkte letterlijk alles na de installatie, is nog nooit gebeurt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Ubuntu en als ik een andere versie wil. Zoals de hierboven genoemde MINT. Is dat opnieuw installeren en alles eraf a la windows of kan ik gewoon van versie veranderen op een andere manier?
Pagina: 1 ... 4 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!