[Ubuntu 10.04] WPA2 authenticatie failt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort Ubuntu 10.04 op mijn Dell XPS 1640 gezet. Alles werkt out of de box, behalve mijn wifi (Intel 5300). De kaart is actief en herkent draadloze netwerken maar weigert te authenticeren op WPA2 thuis. Telkens komt het password scherm terug.

Hebben jullie suggesties? Intel linux drivers worden niet meer aangeboden voor de 5300 omdat men melding maakt dat die vanaf kernel zoveel standaard toegevoegd zijn. Ik zag wel een project genaamd wireless-compat maar ik ben nog teveel Linux n00b...

Iemand hulp voor iemand die windows probeert achter te laten? ;-) Ik kreeg mijn wireless wel aan de praat op een oude HP laptop met Broadcom wifi, daar was het een kwestie van de Broadcom STA drivers laden... Daar is WPA2 geen enkel probleem.

Ik heb overigens ook geprobeert via WICD te authenticeren, lukt ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 23:54
misschien met ndiswrapper, maar dat werkt ook niet ideaal. al wat op de ubuntu forums gezocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:31
Solution: Remove battery and power cord... the simplest solution of all.

Komt van het Arch forum, http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=94638

Probeer het eens, ook al klinkt het belachelijk, soms is het een power-issue.

http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=78924

Deze link laat zien dat er firmware nodig is voor dit kaartje. Kijk eens op ubuntuforums idd voor tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blauw gezocht, ubuntuforums staan vol met deze problemen. Vele mensen hebben deze problemen, ik heb nog geen duidelijke fix kunnen vinden. Voor mij duid het op een driver probleem, WPA2 op 10.04 werkt wel op een oudere laptop met broadcom drivers...

De intel 5300 heeft het altijd prima gedaan op Windows 7 in de XPS laptop.

In syslog zie ik als laatste NM_IS_SETTING_802_1X (setting) failed van de network manager afkomen.
Ik ben bang dat het een bug is in de iwlang drivers voor de intel wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb deze in mn laptop zitten
0c:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection (rev 02)

En dit werkt met 10.04 juist beter dan met 9.10. Ik maak verbinding met een verborgen netwerk en moet daarom steeds het wachtwoord van mn sleutelbos opgeven maar verder werkt het wel goed..

Misschien kun je een andere kaartje proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Neeroeter geeft aan dat het wellicht een firmware probleem is. Zou je eens de output van:
code:
1
sudo cat /var/log/kernel.log | grep -i firmware

kunnen posten? Als de firmware niet geladen kan worden moet daar een melding staan met meer info.
Pagina: 1