combinatie Firefox/Wireless verbinding *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Bij gebrek aan ideeën voor een betere titel, hier de uitleg:

Sinds 2 weken in het bezit van een nieuw gekochte Qosmio notebook. Deze doet sinds een week 'raar' op de wireless.

Het begon met streaming van de notebook naar de Ps3, de video wilde soms gaan haperen terwijl dat eerder nooit is gebeurd op andere systemen, ik schreef het toe aan performance problemen (5400rpm harde schijf). Het systeem werkte verder prima met het online gamen of surfen/streamen/downloaden.

Later begon de verbinding te 'klapperen'. Soms kon ik surfen, soms niet. Dit is getest op zowel het netwerk op kantoor alswel thuis: soms gaf Firefox de melding 'page could not be found' etc.

Ik schreef dit toe aan de internetverbinding op kantoor, die is al lange tijd waardeloos.

Maarrrr nu doet hij het thuis ook niet meer. Het vreemde is echter: hij wil prima verbinding maken met mijn router! Ik krijg gewoon een IP-adres toegewezen, en nu komt de klapper: Ik kan mijn router gewoon pingen via de wireless.... maar surfen lukt niet. Als ik een willekeurige internetpagina opzoek, krijg ik geen verbinding. Zowel onder Windows als onder Linux wil hij niet.

Ik heb de router voor de zekerheid van nieuwe firmware voorzien, de 5ghz uitgeschakeld (ik had zowel 2.4 and 5ghz aan staat) omdat ik dacht misschien kan hij niet beslissen welke hij wil gebruiken... maar ik heb hier een andere notebook staat (HP Mini laptop) en die werkt voorbeeldig, voorzover van een windows machine mag worden verwacht.

Geprobeerd:

Linux erop gezet i.p.v. Windows 7 (Ubuntu 10.04 LTS)
Router firmware geupgrade
Notebook rebooten
Scherm bewegen (misschien antenne slecht verbinding oid)
Bluetooth uitgeschakeld (interferentie oid)
5ghz radio van router uitgeschakeld zodat alles op 2.4ghz loopt (gebruikte de 5ghz toch al niet)
Proxy in Firefox uitzetten
Proxy in Firefox op 'auto' zetten

Wat voor vreemde zaken zijn hier aan de hand? Ik kan pingen en verbinding maken, maar niet surfen... :?

<edit>

Even in de correcte chronologische volgorde dus:

Notebook gekocht
thuis op de wireless gehangen, werkt prima
op kantoor op de wireless gehangen, werkt prima
notebook gaat op kantoor haperen, kan soms sites niet bereiken en streaming stottert/veel bufferen
windows verwijderd, linux geinstalleerd
notebook gaat thuis ook haperen
notebook wil helemaal niet meer op wireless internetten

Ik kan nog wel gewoon pingen en kom zelfs prima zonder problemen in de setup van mijn router terecht... kan alleen niet browsen.

<edit 2>

n.a.v. dit topic:

http://www.computing.net/...ut-no-internet/29162.html

geprobeerd het genoemde IP adres te bereiken in plaats van de website naam (mogelijk DNS probleem). Ik kan ook op IP adres de site niet bereiken, maar wel pingen via de terminal...

<edit 3>

Ik kan via de wireless wel pingen naar www.google.com maar niet naar www.nu.nl - is dit nog interessante info? - Na een paar keer frotten met de IPv4 en IPv6 settings (deze staan nu allemaal weer op originele waardes) kan ik wel pingen naar www.nu.nl, responstijd >30k ms maar kan er niet heen surfen.

[ Voor 32% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-05-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Niemand met enig idee? Ik kan tweakers gewoon pingen, maar er niet heen surfen... dat is toch enorm raar? IPv6 uitzetten, MTU waarde aanpassen, het maakt allemaal geen klap uit - als ik op wireless zit kan ik wel Warcraften maar niet Surfen :?

- edit -

'Chromium' web browser geinstalleerd om eens te proberen, op wireless wil google hier wel op werken, en supersnel zelfs! Maar ook hier helaas geen andere sites. Dit word steeds vreemder, het is gewoon niet logisch!

[ Voor 32% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-05-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Al eens een andere DNS gebruikt dan? Bijvoorbeeld die van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Nivk schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:42:
Al eens een andere DNS gebruikt dan? Bijvoorbeeld die van Google.
Hm, dat is vreemd - nu kom ik wel op andere websites met Firefox! Maar het gaat wel langzamer dan vroeger, je merkt een kleine lag op van, ik gok een halve seconde, voordat hij de site laad. Dat laden zelf is nagenoeg instant.

Wat is er nu aan de hand dan :?

<edit>

Nu kom ik niet meer in mijn eigen router :(

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-05-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Het was helaas ook maar een tijdelijke fix: als ik ~2 minuten Youtube bekijk kapt de browser er weer mee, kan geen enkele website meer bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
misschien geheel overbodig, maar ook de nieuwste en misschien oudere versie drivers geprobeerd van je Wireless kaart?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Laatst online: 14-09 21:35
Als hij uitvalt, wat doet je modem / router op dat moment. (zoals opnieuw opstarten of rare combinatie van lampjes) Kan zijn dat die opgeeft en niet wat anders.

[ Voor 21% gewijzigd door cossy nl op 30-05-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ok, de laatste 2 mensen hebben de TS niet gelezen denk ik.

Er is niks mis met de fysieke verbinding. Niet-browser gerelateerde applicaties zoals online games werken prima. Het gaat mis in de browser zelf. Drivers zijn ook niet van toepassing in die zin dat het a) om Linux gaat en b) de verbinding, zoals nogmaals gesteld, prima werkt.

Firefox werkt prima als ik een kabel in de laptop ram, maar zodra ik via wireless wil surfen kapt hij ermee, dan krijg ik geen enkele site op mijn scherm. Ik heb zoals voorgesteld de google DNS server ingesteld bij de wireless verbinding en dat werkt wel, maar zodra er een youtube filmpje overheen gegaan is raakt hij alsnog de draad kwijt en kan ik wederom niet meer surfen, zelfs niet met de nieuwe DNS instellingen. Na een reboot werkt het weer... een paar minuten, tot de eerstvolgende streaming actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Laatst online: 12-08-2024
Welke wireless netwerkkaart zit er in je Qosmio en welke dual band router heb je? Je hebt al een keer geprobeerd het kanaal (bij voorkeur 1,6 of 11) te veranderen en/of zonder beveiliging om even te testen (of bij voorkeur WPA2 met alleen AES? Wijzigen van instellingen op je router doe je natuurlijk bedraad en niet draadloos.

Wellicht toch een goed idee om je hele netwerk te powercyclen. Even alles 5 minuten uit en daarna weer aan beginnend met je modem en pas naar het volgende netwerk onderdeel als het vorige geïnitialiseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Nivk schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:31:
Welke wireless netwerkkaart zit er in je Qosmio en welke dual band router heb je? Je hebt al een keer geprobeerd het kanaal (bij voorkeur 1,6 of 11) te veranderen en/of zonder beveiliging om even te testen (of bij voorkeur WPA2 met alleen AES? Wijzigen van instellingen op je router doe je natuurlijk bedraad en niet draadloos.

Wellicht toch een goed idee om je hele netwerk te powercyclen. Even alles 5 minuten uit en daarna weer aan beginnend met je modem en pas naar het volgende netwerk onderdeel als het vorige geïnitialiseerd is.
Ik heb geen flauw idee welke netwerkkaart er in de laptop zit en de router is een Netgear WNDR3700 en ja, ik heb alles al een keer gepowercycled. Ik begrijp niet wat je met die info wilt, want zoals ik al meermalen probeer aan te geven is er niks mis met de verbinding... ik kan gewoon inloggen op Warcraft via de wireless en een potje spelen, kwartier, half uur, 2 uur lang, niks aan de hand.

Het probleem doet zich alleen voor bij browsen via wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Normaal gesproken zou ik je adviseren om een livecd te gebruiken om te testen...en nu ik er over na zit te denken:

brandt eens een livecd en test daarmee eens.

Verder zou ik als alternatieve DNS server eens kijken naar OpenDNS.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
lier schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:58:
Normaal gesproken zou ik je adviseren om een livecd te gebruiken om te testen...en nu ik er over na zit te denken:

brandt eens een livecd en test daarmee eens.

Verder zou ik als alternatieve DNS server eens kijken naar OpenDNS.
Ik heb een alternatieve DNS server gebruikt - die van google, dat gaat goed, totdat er (zo vermoed ik de oorzaak) een significante hoeveelheid data doorheen gaat, dan stopt de browser er weer mee.

Live CD moet ik vanavond even proberen, maar ik draai al op Linux hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

HTT-Thalan schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:05:
Ik heb een alternatieve DNS server gebruikt - die van google, dat gaat goed, totdat er (zo vermoed ik de oorzaak) een significante hoeveelheid data doorheen gaat, dan stopt de browser er weer mee.

Live CD moet ik vanavond even proberen, maar ik draai al op Linux hè...
Het gaat niet zo zeer om een ander OS, maar meer om een goed uitgangspunt om mee te testen. Maar het blijft een bijzonder probleem.

:*)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=270247

http://techrepublic.com.com/5208-623...214568&start=0

Het probleem lijkt al langer te bestaan en er lijkt dus toch ook een relatie te zijn tussen firefox en de problemen op de wireless verbinding.

Ook het invoeren van custom DNS servers wil nu niet meer helpen :(

Via wireless kan ik alleen nog maar naar Google.com browsen en daar zoekacties uitvoeren. Een link aanklikken of andere site bezoeken geeft steevast een wit scherm en 'unable to connect' na heel lang wachten.

Ik kan nergens iets vinden over een firewall, cookies, beveiligingsniveau's of wat dan ook wat voor zulke vage symptomen kan zorgen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Het probleem lijkt opgelost te zijn....

geen IPv6 uitschakelen... geen MTU waardes veranderen, reboot router hielp niet, reset naar factory settings hielp niet... zelfs complete reinstall van Ubuntu hielp niet.

En wat wel?

De snelheid van het draadloze netwerk terugbrengen naar 54mpbs. Bam - verbinding.
Dit terwijl de netwerkkaart in de laptop prima met N 130 of 300mbps overweg kan - blijkbaar alleen onder Windows, onder Linux ben je beperkt tot 54mpbs, waarschijnlijk iets met de aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit on request

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1