Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Auredium schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:38:
Vanavond ga ik proberen met mini DLNA aan de slag te gaan voor mijn Samsung TV. Heeft iemand nog andere DLNA tips?
MiniDLNA ken ik niet. Bevalt het?

Andere tip:
Probeer MediaTomb eens.

Samsung tv's zijn wel kut. Oh de specificatie zegt a? Dan zeggen wij b. Ik moest wel ff kloten voordat het werkte.

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 19-05-2011 12:48 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Sorry heren, gezien het Unity kopje best wel herschreven dient te worden stel ik de update nog héél even uit, morgen ben ik collegevrij :+

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oRYEDf26S2gR7iktQ48hQ9jk/medium.png
Oeps :$ :+

Nu nog op zoek naar de config file die het vinkje weer aanzet :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Matis schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:35:
[afbeelding]
Oeps :$ :+

Nu nog op zoek naar de config file die het vinkje weer aanzet :P
Haha was dat het laatste wat je ervan zag? Zo heb ik wel eens een netwerkkaart uitgezet terwijl ik hem remote aan het beheren was. De ellende was dat het 1,5 uur rijden was en in het weekend. Veel geregel stond mij te wachten en ik doe het nooooit meer >:)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Gheh, ik heb het al weer gefixt, zat in:
~/.gconf/desktop/gnome/remote_access/%gconf.xml
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?xml version="1.0"?>
<gconf>
        <entry name="view_only" mtime="1305824148" type="bool" value="false"/>
        <entry name="use_upnp" mtime="1305661229" type="bool" value="false"/>
        <entry name="prompt_enabled" mtime="1305661228" type="bool" value="false"/>
        <entry name="authentication_methods" mtime="1305661432" type="list" ltype="string">
                <li type="string">
                        <stringvalue>vnc</stringvalue>
                </li>
        </entry>
        <entry name="enabled" mtime="1305660709" type="bool" value="true"/>
</gconf>

view_only van true naar false en een reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:25

MsG

Forumzwerver

Ik krijg met Gnome Shell dat hij na het indrukken van de "login" knop hij gewoon blijft hangen op dat scherm en er niets meer gebeurd.

Ik gebruikte deze methode:

sudo add-apt-repository ppa:gnome3-team/gnome3
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install gnome-session
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install gnome-shell

Kom weinig herkenbaars tegen op Google.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:48:
Ik krijg met Gnome Shell dat hij na het indrukken van de "login" knop hij gewoon blijft hangen op dat scherm en er niets meer gebeurd.

Ik gebruikte deze methode:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Kom weinig herkenbaars tegen op Google.
Van: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1742343
sudo apt-get update
sudo apt-get install gnome-shell gnome-session
sudo apt-get -f install

[ Voor 9% gewijzigd door Chip. op 21-05-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wouser schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:52:
[...]

Van: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1742343
sudo apt-get update
sudo apt-get install gnome-shell gnome-session
sudo apt-get -f install
Het lijkt er op dat je op deze manier twee keer, geforceerd, gnome shell en gnome session installeert. Ziet er in ieder geval vreemd uit, maar als het werkt.....
Ik heb mijn virtualbox-ubuntu al een keer om zeep geholpen met gnome3 vanuit de ppa, dus ik sla even over :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
gwystyl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:26:
[...]

Het lijkt er op dat je op deze manier twee keer, geforceerd, gnome shell en gnome session installeert. Ziet er in ieder geval vreemd uit, maar als het werkt.....
Ik heb mijn virtualbox-ubuntu al een keer om zeep geholpen met gnome3 vanuit de ppa, dus ik sla even over :o
Je hebt toch snapshots :? Als het niet lukt, terug naar je snapshot en opnieuw proberen. Dat is het mooie van VM's.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

gwystyl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:26:
[...]

Mjah hij geeft een foutmelding als je het zonder -f doet, en dan breekt hij hem vlak voor het einde af. Vandaar die -f, dan wordt alsnog alles geinstalleerd, en bij mij werkt het vooralsnog gewoon zonder problemen (2 a 3 weken)

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo Ubuntu gebruikers,

Even snelle intro: ik ben DJ-Jumbo, grotendeels leek, dus verwacht niet te veel :)

Ik wil vanwegen wat netwerkproblemen (en het vermoeden dat ik deze niet opgelost krijg) zie topic op zoek naar een nano netwerk usb adapter.
Ik gebruik Ubuntu 11.04, heeft iemand misschien goede ervaringen mee? En zo ja welk merk/type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
De meeste adapters met een Realtek-chip worden wel ondersteund in Ubuntu. Bijvoorbeeld Sweex heeft een realtek (8xxx serie) nano adapter. De adapter van AC Ryan Mini (realtek 9xxx serie, die is wel wat groter) werkt prima onder Ubuntu weet ik uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 12:06

SpaceK33z

Webdeveloper

Heeft iemand toevallig de Asus PCE-N13 (een WLAN PCI-e adapter) en functioneert deze goed op Ubuntu? Ik had gelezen dat Asus zo aardig is geweest om er Linux drivers mee te leveren, op zich geweldig dat ze dat doen, maar deze schijnen niet goed te werken met Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik gok dat je dit eens door moet lezen: ASUS PCE-N13 on Lucid/AMD64

via [google=asus pce-n13 ubuntu driver], dus dat had je ook kunnen vinden. Én als je nu gaat zeggen dat je die al gevonden had, snap je precies de meerwaarde van een eigen topic openen. Want dan had je dat namelijk al aangegeven in je OP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 12:06

SpaceK33z

Webdeveloper

Room42 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 19:39:
[...]

Ik gok dat je dit eens door moet lezen: ASUS PCE-N13 on Lucid/AMD64

via [google=asus pce-n13 ubuntu driver], dus dat had je ook kunnen vinden. Én als je nu gaat zeggen dat je die al gevonden had, snap je precies de meerwaarde van een eigen topic openen. Want dan had je dat namelijk al aangegeven in je OP ;)
Ik had uiteraard al gezocht (en dat topic trouwens al gevonden), maar ik las meerdere verschillende reacties. Bij de een lukte het totaal niet en de ander kon geen verbinding met beveiligde netwerken (o.a WPA2) krijgen. Daarom vroeg ik of mensen die PCE-N13 zelf hadden, want zoiets kan best al opgelost zijn in Ubuntu 11.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 17:30
SpaceK33z schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:08:
[...]

Ik had uiteraard al gezocht (en dat topic trouwens al gevonden), maar ik las meerdere verschillende reacties. Bij de een lukte het totaal niet en de ander kon geen verbinding met beveiligde netwerken (o.a WPA2) krijgen. Daarom vroeg ik of mensen die PCE-N13 zelf hadden, want zoiets kan best al opgelost zijn in Ubuntu 11.04.
:O :X Even zelf een cd of stikkie maken is natuurlijk te veel werk :X :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@ jbhc in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11", ik gok dat hij hem nog niet op de plank heeft liggen ;) Je smilies zijn wmb een beetje onnodig negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 10:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Sando schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:47:
[...]

MiniDLNA ken ik niet. Bevalt het?

Andere tip:
Probeer MediaTomb eens.

Samsung tv's zijn wel kut. Oh de specificatie zegt a? Dan zeggen wij b. Ik moest wel ff kloten voordat het werkte.
Ik ben uiteindelijk begonnen met MediaTomb inderdaad. Ik krijg het momenteel zo ver dat;

- MediaTomb zijn interface opend en hij ook mijn USB HDD kan benaderen.
- Samsung mijn MediaTomb als zijnde een DLNA client ziet.

Op het moment worstel ik met het probleem dat mijn Samsung TV wel alle ondersteunde bestanden ziet maar alles kenmerkt als media wat hij niet ondersteund. M.a.w. MediaTomb bied ze nu wel aan, maar er ontbreekt wat in de datastroom om mijn Samsung TV ze te laten ondersteunen. ik zal de config dus moet bewerken.
De laatste keer dat ik dit deed leverde het me een inlogscherm op bij de mediatomb interface waar ik niet omheen kon (ook niet met standaard inlog en ww van de config file) en ook neit na het opnieuw timmeren van de config file. Vanavond zal ik het een nieuwe go geven. Het MOET kunnen, ik ben ervan overtuigd.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ondanks dat ik al tijden ubuntu gebruik doen sommige dingen mij toch echt weer verbazen. Op mijn pc staat nu kubuntu 11.04 geinstalleerd (was al overgestapt voor unity) en na de installatie was alles redelijk choppy dus besloot ik de ati driver te installeren (radeon 5770) wat ik voor natty ook deed ivm compositing. Al meerdere versies merk ik dat kde eigenlijk retetraag wordt als er meerdere vensters open staan. Nou besloot ik van de week te kijken of er iets aan te doen is aangezien andere mensen dit kennelijk niet hebben en mijn videokaart niet de minste is. De .xsession-errors file melde vrolijk dat kwin de melding direct rendering=no geeft ondanks dat dit aangevinkt stond in desktop settings en glxinfo zegt dat het wel kan. Mocht iemand hier nog een oplossing voor hebben, graag! Direct rendering forcen via de commandline maakt het alleen maar trager..
Vervolgens testte ik kde met de open-source driver en na wat gepruts heb ik in system settings vsync uitgezet. Draait echt een stuk vlotter! Toen maar eens de xorg-edgers ppa toegevoegd en een update gedaan.....Man, nog nooit KDE zo snel gezien :P Draai nu al vrolijk een dagje en nog geen problemen gehad. De slechtere power management maakt me wat minder uit aangezien dit een desktop is.

Tips voor natty
-Ik weet niet waarom dit standaard aanstaat maar als je desktop choppy is kan je beter vsync uitzetten in kde system settings of als je unity draait in de compiz settings. In de catalyst control center kan je dan tear-free desktop aanzetten wat, mijn inziens, beter werkt. Mocht je de open source ati driver gebruiken, doe dit dan ook aangezien vsync al standaard in de driver gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje van een noob....

Als ik boot met een ubuntu cd en ik selecteer de try optie, gaat hij dan mijn hard disk gebruiken of laadt hij enkel in mijn ram geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:35:
Even een vraagje van een noob....

Als ik boot met een ubuntu cd en ik selecteer de try optie, gaat hij dan mijn hard disk gebruiken of laadt hij enkel in mijn ram geheugen?
Enkel RAM, maar als je Install doet, of je schijven mount, dan gebeurt het 'echt' en niet langer als simulatie in het geheugen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:48
ik vind ubuntu echt een heerlijke uitvinding voor mn laptop, heel wat anders dan windows 7 vista en xp stukken sneller en goed voor mn studie. Ik ga dit topic zeker volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:42:
[...]

Enkel RAM, maar als je Install doet, of je schijven mount, dan gebeurt het 'echt' en niet langer als simulatie in het geheugen.
Zoals ik al dacht, hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisheid
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-02-2022
Ik ben ook sinds kort weer over naar Ubuntu, in de hoop dat mijn vorige problemen opgelost zouden zijn. Nu ben ik tevreden over 11.04, maar kamp nog steeds met een erg vervelend probleem. Als ik flash-filmpjes, zoals op youtube, probeer te kijken in HD fullscreen, gaat de performance erg omlaag. Dit terwijl 1080p mkv'tjes wel moeiteloos draaien. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:32
Welke flashplayer + 64bit? Ik draai zelf nog lekker 32bit, daarin draaien de flash filmpjes prima in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisheid
Op het moment draai ik 64-bit en de gewone Adobe Flash-plug-in uit softwarecenter

edit: ik heb de beta van de Square flash-player van Adobe geinstalleerd, dit heeft alles al een stuk verbeterd!

[ Voor 41% gewijzigd door chrisheid op 24-05-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Flash 64 gaat bij mij opzich ook prima altijd, op afentoe wat bugs na (knopjes die soms niet reageren, fullscreen dat bij het stoppen je window niet schoonmaakt).
Ik vraag me dan altijd af: Is dat het grote gedoe met 64 bit waar iedereen het over heeft?

@Christheid: Square player? Wasda, een nieuwe of een andere versie?

Hoe kom ik er achter of ik een USB3 poort heb zonder USB3 apparatuur te hebben?

Ik kocht een Express Card voor mijn laptop met USB3, cheapy cheapy ebay, maar als ik die card er in steek zie ik helemaal niets nieuws bij lspci, lshw of hardware profiler. Alsof ie niet werkt. Maar als ik er een USB-stick in steek popt ie gewoon up net nautilus, dus hij werkt wel.

Op de verpakking staat: USB3.0, maar op de sticker van dat ding zelf staat: USB2.0.

Gewoon geintje, niet al te boeiend als het niet 3.0 is, maar ben wel benieuwd of ik er achter kan komen, en hoe ik uberhaupt kan zien welke 'hardware' de Express Card toevoegt.

[ Voor 54% gewijzigd door Sando op 24-05-2011 16:12 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

chrisheid schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:47:
Ik ben ook sinds kort weer over naar Ubuntu, in de hoop dat mijn vorige problemen opgelost zouden zijn. Nu ben ik tevreden over 11.04, maar kamp nog steeds met een erg vervelend probleem. Als ik flash-filmpjes, zoals op youtube, probeer te kijken in HD fullscreen, gaat de performance erg omlaag. Dit terwijl 1080p mkv'tjes wel moeiteloos draaien. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hmm bij mij als ik youtube fullscreen wil doen bugt hij er helemaal uit. Dan gaat hij hem alsnog in klein formaat afspelen en heb ik hele grote zwarte balken eromheen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisheid
Sando schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:54:
Flash 64 gaat bij mij opzich ook prima altijd, op afentoe wat bugs na (knopjes die soms niet reageren, fullscreen dat bij het stoppen je window niet schoonmaakt).
Ik vraag me dan altijd af: Is dat het grote gedoe met 64 bit waar iedereen het over heeft?

@Christheid: Square player? Wasda, een nieuwe of een andere versie?
Een beta voor native 64-bit support voor linux http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/square/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
En ik maar denken dat op 64 bit systemen al een 64 bit plugin zat, waardoor iedereen altijd zegt dat de 32 bit versie stabieler is. 8)7

Was zeker iets anders, die kaas die ik ervan dacht te eten. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 14:12
Vicarious schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:52:
[...]

Hmm bij mij als ik youtube fullscreen wil doen bugt hij er helemaal uit. Dan gaat hij hem alsnog in klein formaat afspelen en heb ik hele grote zwarte balken eromheen etc.
Bij Youtube heb ik me ingeschreven op de html5 pagina. Het werkt vrij goed en je hebt geen last meer van flash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 19:08

epic_gram

undercover moderator

weet iemand hoe je met de nieuwe ubuntu via emesene smileys kan opslaan van iemand anders? Dus die je in een gesprek ziet?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 13:30
rockmanz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 19:47:
.....
Tips voor natty
-Ik weet niet waarom dit standaard aanstaat maar als je desktop choppy is kan je beter vsync uitzetten in kde system settings of als je unity draait in de compiz settings. In de catalyst control center kan je dan tear-free desktop aanzetten wat, mijn inziens, beter werkt. Mocht je de open source ati driver gebruiken, doe dit dan ook aangezien vsync al standaard in de driver gebeurt.
Zou tof zijn als je ook meldt op launchpad... Mooie vondst! Al begrijp ik niet helemaal het stukje "Mocht je de open source ati driver gebruiken, doe dit dan ook aangezien vsync al standaard in de driver gebeurt." Wat bedoel je met "dit"? Tear-free aanzetten? Hoe doe je dat?

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

epic_gram schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:10:
weet iemand hoe je met de nieuwe ubuntu via emesene smileys kan opslaan van iemand anders? Dus die je in een gesprek ziet?
rmb add smilie?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-09 18:35
Zou tof zijn als je ook meldt op launchpad... Mooie vondst! Al begrijp ik niet helemaal het stukje "Mocht je de open source ati driver gebruiken, doe dit dan ook aangezien vsync al standaard in de driver gebeurt." Wat bedoel je met "dit"? Tear-free aanzetten? Hoe doe je dat?
Met "dit" bedoeld hij vsync uitzetten in je de/wm en compiz.

Ik snap inderdaad niet dat dat niet gebeurd is in de final: het performanceverschil is gevoelsmatig gigantisch.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Uchy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:45:
[...]

Mja volgens mij had ik dit eerder voorbij zien komen hoewel dat unity+compiz betrof en ik (nu) KDE gebruik. Overigens staat hij al op launchpad. Maar inderdaad gewoon in je settings van compiz of kde vsync uitzetten. Als je bevestiging wil dat je oss driver automagisch vsync'd moet je even in /var/log/Xorg.0.log kijken en daar staat (in mijn geval) de volgende regel: RADEON(0): SwapBuffers wait for vsync: enabled. Dit kan je in je xorg.conf uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Pff, ik krijg een map niet verwijderd via de console, zelfs sudo wil het niet fixen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Matis schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:25:
Pff, ik krijg een map niet verwijderd via de console, zelfs sudo wil het niet fixen :/
met welke melding komt deze retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hij staat zo in de ls -al
d?????????  ? ?       ?            ?                ? toaomatis

Dus een directory, met een onbekende grootte, user en groep.
mathijs@mathijs:~$ sudo rm -rf toaomatis/
rm: cannot remove `toaomatis/': Permission denied
mathijs@mathijs:~$ sudo chown mathijs toaomatis
chown: cannot access `toaomatis': Permission denied

Het was een sshmount van mijn workstation naar mijn server thuis. Vannacht is het internet er thuis mee opgehouden, waardoor de sshmount dus verrot is geraakt. Ik heb hem vanochtend geforceerd met root-permissies moeten unmounten, met dit als gevolg :/

[ Voor 25% gewijzigd door Matis op 26-05-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bij problemen verwijder ik een folder via midnight-commander; mc
start die, en probeer dan nog eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

mc krijgt hem ook niet weg, denkt bij het verwijderen. Krijg de melding dat het bestand een map is, wanneer ik de map wil verwijderen, krijg ik de melding dat de inhoud van de folder niet gelezen kan/mag worden en derhalve de map niet verwijder kan worden.
Met root-permissies idem dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Doe is een: sudo su
en dan eens: ll

Mogelijk krijg je dan wat meer info.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 17:33
Matis schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:50:
mc krijgt hem ook niet weg, denkt bij het verwijderen. Krijg de melding dat het bestand een map is, wanneer ik de map wil verwijderen, krijg ik de melding dat de inhoud van de folder niet gelezen kan/mag worden en derhalve de map niet verwijder kan worden.
Met root-permissies idem dito.
fsck geprobeerd? Ik googlede even en het lijkt alsof fsck dit soort dingen op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

IStealYourGun schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:56:
Doe is een: sudo su
en dan eens: ll

Mogelijk krijg je dan wat meer info.
root@mathijs:/home/mathijs# ll | grep toaomatis
ls: cannot access toaomatis: Permission denied
ls: cannot access .gvfs: Permission denied
d?????????  ? ?       ?            ?                ? toaomatis/

Helaas niet meer info.
Jovaro schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:01:
fsck geprobeerd? Ik googlede even en het lijkt alsof fsck dit soort dingen op kan lossen.
Ik ben momenteel niet in de mogelijkheid om het systeem opnieuw op te starten en een live-cdtje te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaro
  • Laatst online: 23-09 17:33
Als /home een aparte partitie is kun je die misschien unmounten en dan fsck gebruiken? Maar dat heb ik nog nooit zelf geprobeerd, geen idee of je /home kan unmounten als je ingelogd bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een oude laptop (dell Latitude XT) heb ik ubuntu 11.04 geinstalleerd om te experimenteren met dit OS. Helaas, heeft deze een defecte interne wifi ondersteuning. Om toch op internet te komen wil ik gebruik maken van een Wifi Dongle.

Met twee dongles heb ik geprobeerd online to komen, maar beide falen (zie geen wifi netwerken verschijnen in de lijst (kan wifi ook niet enablen, optie is grijs).

Ben nog te 'fresh' in dit OS om uit te zoeken wat het probleem zou kunnen zijn, dus kies voor nu voor de snelst werkbare optie, en dat is het kopen van een dongle die wel standaard ondersteund wordt door 11.04, zonder extra drivers.

Hoop dat iemand een paar modelen kan posten. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bedoel je hardwarematig defect? Of dat Ubuntu hem nu niet pakt? Want dan is een nieuwe wifi-kaart kopen een beetje voorbarig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@chri1
Ik heb heel goede ervaringen met Huawei HSUPA E1750 USB (gekocht bij metjelaptoponline.nl).
Werkte accuut.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Op een oude laptop (dell Latitude XT) heb ik ubuntu 11.04 geinstalleerd om te experimenteren met dit OS. Helaas, heeft deze een defecte interne wifi ondersteuning. Om toch op internet te komen wil ik gebruik maken van een Wifi Dongle.
Deze heeft een broadcom wifi kaart die als het goed is door zowel de opensource driver als door de closed source driver zou moeten worden ondersteund, houd er rekening mee dat de opensource driver een extra firmware package nodig heeft (ik neem aan b43-fwcutter ofzo) die misschien niet automatisch is geinstalleerd.

In ieder geval is het dus een beetje overbodig om een usb dongle te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:01:
Op een oude laptop (dell Latitude XT) heb ik ubuntu 11.04 geinstalleerd om te experimenteren met dit OS. Helaas, heeft deze een defecte interne wifi ondersteuning.
offtopic:
Als hij hardwarematig stuk is zou je eens in je laptop moeten kijken. Meestal wordt er in laptops gebruik gemaakt van Mini PCI of Mini PCIe kaartjes. Je zou dan heel goedkoop een nieuw kaartje kunnen kopen om je geïntegreerde WiFi weer te maken. Is toch een stuk mooier dan een losse USB stick.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38

OMX2000

By any means necessary...

Mijn 11.04 installatie is na een update gisteren enorm instabiel geworden. Zonder ook maar wat te doen crash meteen de sessie in X. Ik vraag me af waar ik daar vanuit het OS een bugreport over kan maken?

Dit zuigt echt ballen... Die hele 11.04 had niet gereleased mogen worden met Unity.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
OMX2000 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:16:
Mijn 11.04 installatie is na een update gisteren enorm instabiel geworden. Zonder ook maar wat te doen crash meteen de sessie in X.
Yep dit heb ik ook. Ik log in, en na een minuut of zo crasht X.
Meestal bij 2de login blijft alles dan ok.
Vind het ook heel erg niet kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
OMX2000 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:16:
Mijn 11.04 installatie is na een update gisteren enorm instabiel geworden. Zonder ook maar wat te doen crash meteen de sessie in X. Ik vraag me af waar ik daar vanuit het OS een bugreport over kan maken?

Dit zuigt echt ballen... Die hele 11.04 had niet gereleased mogen worden met Unity.
Ik heb 2 systemen met 11.04: een Core2Duo laptop met Intel-X3100 graphics en een AMD-desktop met Nvidia-grapics (8400GS). Beiden zijn uptodate, en werken verder gewoon prima inclusief Unity.

Hoe zien jullie setups, die zo over hun nek gaan, eruit? Als het echt een grote update-bug was, dan was er wereldwijd allang een grotere reactie gekomen, denk ik maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Ik heb 11.04 met Unity draaien op mijn werk-laptop. Ik zet deze altijd in de pauzestand (deksel dicht = pauze). Kan ik gelijk doorwerken als het deksel weer open gaat. Sinds 11.04 moet ik iedere week wel minstens een keer herstarten omdat Unity in combinatie met Compiz en Nautilus bijna al het geheugen (van 3,8 GB) opslurpt en ook veel CPU-belasting (en snel een lege batterij) veroorzaakt. Dat zie ik in de systeem-monitoring. Bij 10.10 draaide alles wel een maand lang als een zonnetje en had ik alleen een herstart na een kernel-update.
Ligt dit nu aan de nieuwe kernel of is het product nog niet genoeg uitontwikkeld (ik gok zelf op het laatste)?
Is hier nog wat aan te doen of moet ik maar even wachten op nieuwe updates?

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 17:05

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat zijn wel erg veel specifieke vragen, en dat is niet de bedoeling van dit topic. Misschien kun je beter een nieuw topic openen. Vermeld aub dan ook even wat voor hardware je gebruikt. tnx

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Ligt dit nu aan de nieuwe kernel of is het product nog niet genoeg uitontwikkeld (ik gok zelf op het laatste)?
Is hier nog wat aan te doen of moet ik maar even wachten op nieuwe updates?
Als je voor de update stock gnome 2 draaide zonder compiz dan ligt de boosdoener voor de hand (videodriver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
blouweKip schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:42:
[...]

Als je voor de update stock gnome 2 draaide zonder compiz dan ligt de boosdoener voor de hand (videodriver)
Ik kan het natuurlijk niet meer controleren, maar ik vermoed zo dat de videodriver niet is geupdated.
Ik snap trouwens ook niet hoe een video-driver ervoor kan zorgen dat Nautilus geen geheugen vrij geeft. Ik neem namelijk aan dat Nautilus via de "normale" abstracte x-api communiceert met de user-interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Ik kan het natuurlijk niet meer controleren, maar ik vermoed zo dat de videodriver niet is geupdated.
Ik snap trouwens ook niet hoe een video-driver ervoor kan zorgen dat Nautilus geen geheugen vrij geeft. Ik neem namelijk aan dat Nautilus via de "normale" abstracte x-api communiceert met de user-interface.
Geen problemen hier met nautilus op 11.04, maar dat houd dus net zo min in dat dat de regel is ;)
Mijn punt is dat het niet aan de versie ligt an sich maar dat er een reden is dat er geheugenproblemen zijn, aangezien het primaire verschil is dat er nu compiz en unity standaard aanstaan, ook icm videodrivers die daar misschien problemen mee kunnen veroorzaken, dat nautilus geen "geheugen vrijgeeft" hoor ik voor het eerst.
Ik zou zeggen, test eens zonder unity en/of compiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 08:49

Pindamann

Human

Ook maar even mijn gal spuwen over Ubuntu 11.04: wat een onstabiele versie.

Op het werk gebruiken we met bijna de hele afdeling Ubuntu 11.04 maar is het constant gedoe met window borders die verdwijnen, videokaart instellingen die zoekraken na een update etc.

Thuis heb ik Ubuntu 11.04 gebruikt en had ik hetzelfde euvel. Toen gewacht op Mint 11 die daar op gebaseerd was. Maar opnieuw verdwijnen de windowborders op regelmatige basis en net een glitch waarbij het hele scherm vol artifacts raakte. Ook springt de resolutie welleens terug op mn externe scherm naar de native reso van mn laptop.

Zijn er nog meer mensen die veel problemen hebben met de laatste versie? Zit zelf nu serieus te overwegen om terug te gaan naar 10.10 en na een paar maanden het nog eens te proberen. Ben zelf ook geen gebruiker van Unity namelijk.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Ik zit hier vanaf, het uitkomen van 11.04, al op een Intel-laptop en een PC met de nieuwste Ubuntu te werken, en ik snap best dat computers soms hun eigen wil hebben bij een operating systeem, maar op zich draait 11.04 hier op beide computers zonder enige hickups.

Misschien moet je eens wat specs geven van jouw probleemcomputers, want zomaar rondbazuinen over instabiliteit, daar kunnen we ook niks mee. Al een systeembeheerder op meerdere computers dezelfde (foute?) instellingen zet, dan is het logisch dat een hele kantoorafdeling er last van heeft.

Waar mijn pc-computers allergisch voor blijken te zijn, zijn ATI-videodrivers. Niet alleen Ubuntu, maar ook in Windows. Geen idee waarom, maar op de meest vreemde momenten zijn er afwijkingen van het normale. En dat terwijl ik niet eens games speel, en het uiterste van de drivers/kaarten vraag. Vandaar dat ik nu ook een Nvidia-kaartje heb in een AMD-met-onboard-ATI-videokaart. Nvidia-drivers geven bij mij stomweg veel minder problemen dan AMD (voorheen ATI) drivers, plus XBMC werkt een stuk aangenamer met Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Ik denk dat zeggen nadat je op 1 PC geen problemen hebt het vast aan de instellingen ligt een beetje te kort door de bocht. Op het werk is het iniedergeval zo dat wij allemaal onze eigen PC inrichten dus van dezelfde instellingen is daar geen sprake. Daarnaast draaien we daar ook op verschillende hardware en maakt niemand perse gebruik van dezelfde software (we zijn daar heel vrij in).

Thuis heb ik hetzelfde euvel gehad met Ubuntu 11.04 en Mint 11. Beiden met redelijk standaard instellingen. Maar misschien is het nog belangrijk om te melden dat ik niet om oplossingen vraag. Ik denk dat ik gewoon even terugschakel naar 10.10 waar ik geen problemen ondervonden heb. Ik denk namelijk aangezien ik redelijk standaard draai de fout toch in Ubuntu zelf ligt. Dit omdat ik het dus op 3 PC's heb ervaren met Ubuntu en Mint11(op Ubuntu gebaseerd).

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

Draai jij 11.04 op productiemachines? Sowieso al apart toch? Ik zou eerder voor een LTS kiezen (als ik Ubuntu zou moeten nemen...)

[ Voor 15% gewijzigd door Theimon op 03-06-2011 20:31 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
Pindamann schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:59:
Ik denk dat zeggen nadat je op 1 PC geen problemen hebt het vast aan de instellingen ligt een beetje te kort door de bocht.
Tot dan toe had je ook bar weinig (=geen) informatie over het hoe en waarom gegeven. Ik probeerde alleen te vissen naar mogelijke oorzaken, en als reactie krijg ik "kort door de bocht" op m'n bordje. Nice...
[b][message=36156352,noline]Op het werk is het iniedergeval zo dat wij allemaal onze eigen PC inrichten dus van dezelfde instellingen is daar geen sprake. Daarnaast draaien we daar ook op verschillende hardware en maakt niemand perse gebruik van dezelfde software (we zijn daar heel vrij in).
Dus als iemand aldaar, met onvoldoende pc-kennis, bijvoorbeeld z'n eigen database op z'n laptop verknalt (want hoeveel mensen maken deugdelijke backups) en daarmee de bedrijfsvoering in financieel gevaar brengt, dan is dat gewoon allemaal vrij en okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Klojum schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 21:30:
[...]

Dus als iemand aldaar, met onvoldoende pc-kennis, bijvoorbeeld z'n eigen database op z'n laptop verknalt (want hoeveel mensen maken deugdelijke backups) en daarmee de bedrijfsvoering in financieel gevaar brengt, dan is dat gewoon allemaal vrij en okay?
Waarom nou weer zo suggestief en negatief? Waarom vraag je niet gewoon: "En hoe regelen jullie dat dan met backups en lokaal opgeslagen gegevens?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Wij draaien geen productie op onze machines lokaal. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van een develop- en liveomgeving. Op de developomgeving draaien databases waarmee wordt ontwikkelt. De code waaraan wordt gewerkt check je wel dmv versioncontrol (mercurial/svn) lokaal uit. De wijzigingen en het werk dat daaruit komt wordt weer in de repository opgeslagen.

Op deze manier kan iedereen eigenlijk zijn eigen omgeving draaien die los staat van de data/code waaraan wordt gewerkt.

edit: Klopt 11.04 draaien was niet de beste keuze. Voor het werk maakt het weinig uit maar heb zelf dus problemen met de stabiliteit wat niet erg handig is.

edit2: Na wat klooien met themas op 10.10 toch stiekem even upgraden naar 11.04 om te kijken of ik Gnome3 aan de praat kan krijgen :D Laat mn bevindingen nog wel horen als ik het goed werkende krijg.

[ Voor 27% gewijzigd door Pindamann op 03-06-2011 22:27 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Laatst online: 11-09 14:12
Ubuntu 11.04 met Unity is idd de grootste faal van Ubuntu van voorbije jaren (of waarschijnlijk zelfs van altijd)
Imo lijkt het er op dat ze gewoon het totaaloverzicht verloren hebben. Eenderzijds lijken ze zichzelf tablet friendly te maken en anderzijds maken ze het weer moeilijker... Het werkt gewoon niet prettig, is instabiel en wat nog allemaal... Maar anderzijds ben ik ook (nog) niet verkocht voor Gnome 3, wat ook nog te weinig customizable is. En ik kan nu ook weer niet voor eeuwig bij Gnome 2 blijven. Ubuntu, Lubuntu, Kubuntu, Arch, Mint, Debian... Choises, choises... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik zou gewoon voor Gnome3 gaan. Nu nog weinig customizable, maar ik denk dat dat allemaal komt. Ik draai het nu al een tijdje op mijn Ubuntu en ik heb niet de vreemde problemen die ik met Unity soms wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Net Gnome3 geinstalleerd maar moest eerst 2 dingen doen om de interface op te knappen. Om de window borders goed werkende krijgen moest eerst dit worden gedraaid:

sudo apt-get install gnome-themes-standard

Vervolgens heb ik Gnome Tweaktool geinstalleerd om de iconset en de font te veranderen door die te installeren met:

sudo apt-get install gnome-tweak-tool

Dit lijkt vooralsnog de enige manier om Gnome3 te kunnen customizen. Ziet er wel leuk uit tot nu toe maar met een touchpad is het nog niet heel makkelijk om simpel te switchen tussen de virtuele workspaces waarin je werkt. Morgen nog eens proberen met een extern scherm en muis!

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Pindamann schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 00:14:
Net Gnome3 geinstalleerd maar moest eerst 2 dingen doen om de interface op te knappen. Om de window borders goed werkende krijgen moest eerst dit worden gedraaid:

sudo apt-get install gnome-themes-standard

Vervolgens heb ik Gnome Tweaktool geinstalleerd om de iconset en de font te veranderen door die te installeren met:

sudo apt-get install gnome-tweak-tool

Dit lijkt vooralsnog de enige manier om Gnome3 te kunnen customizen. Ziet er wel leuk uit tot nu toe maar met een touchpad is het nog niet heel makkelijk om simpel te switchen tussen de virtuele workspaces waarin je werkt. Morgen nog eens proberen met een extern scherm en muis!
hmm ik heb die gnome-themes-standard nooit geinstalleerd en bij mij ziet het er prima uit. weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Vicarious schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:00:
[...]

hmm ik heb die gnome-themes-standard nooit geinstalleerd en bij mij ziet het er prima uit. weird.
Zou normaal gezien denk ik ook niet nodig moeten zijn. Bij mij was het echter zo dat de windowborders een of ander simpel theme was en de standaard borders ontbraken. Na wat zoeken bleek je die dus achteraf nog goed te kunnen installeren op de eerder genoemde manier. :)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 23:42
Vraagje: ik probeer Ubuntu op een logical ext3 partitie naast mijn primary NTFS partitie met windows 7 te installeren. Ik heb aan het begin van de schijf nog een 80mb fat16 partitie met de XOSL bootloader. Deze wil ik gebruiken om te kiezen tussen Windows en Ubuntu. Tijdens de installatie heb ik daarom gezegd dat GRUB op de bootpartitie zelf geinstalleerd moet worden.

Echter, als ik na de installatie probeer Ubuntu te starten krijg ik slechts een knipperende cursor...Wie kan mij helpen? Ik heb het probleem zowel met Ubuntu 10.04 als 11.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zucht, waarom open je nou niet een eigen topic? Deze vraag is perfect daarvoor! Open je topic en ik zal proberen te helpen. (Tevens verwacht ik namelijk dat het met XOSL te maken heeft en niet(s) met Ubuntu.)

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 04-06-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Graag wil ik even in haken op mensen die Gnome-shell willen gebruiken,maar het aanpassen [customizen] problematisch vinden.
Er zijn al tal van extensies te vinden en te installeren,die de shell sterk laten lijken op gnome2.
Ook zijn er al een flink aantal themes voor te downloaden,incl. gtk3 maar nog niet bij allemaal,die prima werken in de shell,en doormiddel van een theme-selector tab,naast de windows en applications tab,worden weergegeven.
Er zijn op het Ubuntu forum mensen bezig om een custom ISO te testen,incl. veel extensies en thema's.
Ik heb momenteel een x64 en een i386 versie draaien,ik type dit nu van de 32 bit versie,die heel redelijk voldoen.
Waarschijnlijk worden deze inspanningen samen gevoegd met het UGR team dat bezig is met hun eigen ISO.
De ervaringen die men heeft hangen sterk af van welke ppa men gebruikt voor Gnome-Shell.
De ricotz ppa geeft de laatste ontwikkelingen,die helaas niet altijd samen gaan met andere gnome3 ppa's,zo het beste is om deze niet te activeren,tenzij je precies weet wat je doet en oplossingen kunt vinden.
Er is sinds afgelopen week zelfs een werkbalk aan de onderkant van de shell te maken,net als gnome2 er een had.
Als iemand tijd over heeft en meer wil weten van de ontwikkelingen van deze projecten,en misschien zelf een bijdrage wil leveren,we zoeken iemand die thuis is in het maken van bash script,kijk een op dit forum-topic.

http://ubuntuforums.org/s...858&posted=1#post10901858

Voor wat info over extensies,maar lang niet alle,

http://intgat.tigress.co.uk/rmy/extensions/index.html

Ik hoop dat mensen die geinterreseerd zijn in Gnome-Shell eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heb net wat leuks geleerd! Ideaal voor de mensen die eens een video van bijvoorbeeld Youtube willen downloaden: Dat gebeurt al als je hem bekijkt! :D

Als je op Youtube of Vimeo (en zo waarschijnlijk alle flash-video-sites) bekijkt, wordt de video in /tmp opgeslagen. Hij krijgt daar een naam in de trend van FlashQwJSaQ (dus Flash en dan een unieke ID). Dit is gewoon een .flv-bestand en kun je dus gewoon met bijvoorbeeld VLC afspelen. Scheelt weer tooltjes of vage sites te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
@sjaakduhuuhl: Categorie moeilijk doen wat makkelijk kan. :)
Opera met extensie Youtube Downloader. Menuutje onder video -> Welke kwaliteit? -> Downloaden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Jammer dat Ubuntu 11.04 alleen met een USB-boot maker voor Windows wordt geleverd. Ik heb OSX en er zijn weinig goede tools voor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sando schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:19:
@sjaakduhuuhl: Categorie moeilijk doen wat makkelijk kan. :)
Opera met extensie Youtube Downloader. Menuutje onder video -> Welke kwaliteit? -> Downloaden.
Ja, maar welke 3e partij software (website) gebruikt hij daarvoor? En is die extensie te vertrouwen? Recent zijn er wat Firefox extensies door de mand gevallen die eigenlijk spyware waren.

@vvv: Ik had het hier over Firefox extensies. Dat had ik er even bij moeten zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 05-06-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Die youtube downloader bestaat al langer als userjavascript, en dat is volgens mij voldoende bewijs dat het bonafide is. Een opera extensie is gewoon een zip met wat javascriptbestanden en dergelijke in verstopt, helemaal niet moeilijk om de broncode na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

FiXeR.nl schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:26:
Jammer dat Ubuntu 11.04 alleen met een USB-boot maker voor Windows wordt geleverd. Ik heb OSX en er zijn weinig goede tools voor. :(
Gebruik dit al jaren:
http://unetbootin.sourceforge.net/

ook omdat vreemd genoeg de boot disk maker vaak niet goed functioneert in Ubuntu zelf.. (rare zaak, I know)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FiXeR.nl schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:26:
Je kan hem toch ook vanuit de live-cd omgeving maken? En anders een linux/unix gebaseerde usb boot maker zoals unetbootin zoals hierboven wordt genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Ik heb het oude gnome-panel weer toegevoegd aan Unity, waardoor een groot nadeel van Unity (het ontbreken van een desktop-switcher en een taakbalk) wordt omzeild.
Dat heb ik gedaan door bij Opstarttoepassingen de applicatie "gnome-panel" op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Welk extra voordeel heeft de Unity-balk dan nog voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Ik heb er nu een tweede werkblad wisselaar bij. Met alleen Unity was het nauwelijks makkelijk mogelijk om van werkblad te wisselen met de muis (wel met toetsenbord). Ik heb het panel ingesteld op "verdwijnen" als de muis niet in de buurt is. Bovendien heb ik een aantal diacrytische tekens op dat paneel staan ("palet met tekens en symbolen"). Die het mij makkelijk maken om correcte teksten te typen. Dus ik heb nu "best of both worlds".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Ik krijg sinds afgelopen woensdag/donderdag opeens geen updates van Ubuntu 11.04 meer door. Hij checkt wel prima of er updates zijn maar vind niets.. Al bijna een week niet, kan me niet voorstellen dat er zo relatief lang geen updates beschikbaar zijn gekomen. Jullie wel gewoon updates binnen gehad?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 12:23

Basszje

Reisvaap!]

Ik heb de laatste week zo af en toe een update nog doorgekregen van diverse software dingetjes. In totaal misschien iets van 50/60 mb dus niet schokkend.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik heb op mijn laptop nu ook ubuntu 11.04 draaien. Maar echt snel is unity niet. :( Ubuntu 10.10 met compiz draaide op dezelfde laptop wel perfect. Unity is dus gewoon gaar? Naja, er is een unity 2D package in de repositories en die lijkt wel normaal te werken.

Jammer van de kleine verschillen. Ik gebruik een window border met een grijze titelbalk, in unity maakt hij dan die balk helemaal bovenaan ook grijs, in unity 2d blijft hij zwart :( Verder werkt de workspace switcher een beetje crappy, dat ging in de 'normale' unity wel gewoon goed.

Verder vind ik de userinterface van unity helemaal zo verkeerd. Sommige dingen kunnen nog wel beter uitgewerkt worden maar overall ben ik er niet echt ontevreden mee.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik vind het idee/concept op zich wel ok, maar vond het te buggy om er lekker mee te werken. Soms verschenen die menuutjes gewoon helemaal niet in die balk, soms miste ik gewoon de minimize/sluitknopjes, soms verscheen die unity-balk gewoon niet en soms ging hij niet meer weg. Is allemaal met workarounds wel op te lossen, maar het werkt zo gewoon niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Laatst online: 26-09 16:36
Ik vind Unity ook niet al te lekker werken. Sterker nog, ik heb na mijn upgrade van 10.10 naar 11.04 ook veel problemen met bv dichtklappen van de laptop -> scherm reageert niet meer, zelfs een keer een kernel panic gehad (ik heb proposed aanstaan). In het algemeen vind ik 11.04 niet zo lekker aanvoelen als 10.10.

Wel ben ik blij dat Ubuntu probeert om de user interface te onderzoeken. Linux is een uitgelezen mogelijkheid om nieuwigheden te proberen. Je kunt het wel of niet eens zijn met de keuzes die zijn gemaakt, maar het ontwerp van een interface is nu eenmaal een iteratief proces.

Ik ga Unity weer proberen als 11.10 er is, en dan niet meteen de eerste week upgraden (dat zeg ik elk halfjaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:57
Ik ben nu in Natty aan het spelen met Gnome 3, want ik kan toch nog niet echt wennen aan Unity. Kwam Gnome 3 nou wel aan bod in 11.10?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ubuntu 11.10 gebruikt Gnome3 en Unity,maar Gnome-shell wordt niet standaard mee geleverd.
Maar zal wel te installeren zijn via een ppa neem ik aan,net als in 11.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ubuntu 11.04 op een aantal machines draaien.

Server probleemloos.

Werkstation probleemloos m.u.v. Firefox.

Ik ben niet blij met de vernieuwingen, helemaal gestript tot de oude Human-look en Gnome2. Dat gaat trouwens prima, de oude UI maar toch nieuwe packages.

Firefox 4 crasht bij mij regelmatig, terwijl ik met Firefox 3 zelden een crash heb gemaakt. Daarnaast werkt Silverlight (SBS gemist) niet meer. Flash werkt eindelijk wel goed, in Ubuntu 10.10 + Firefox 3 leidde met rechts klikken op flash tot een crash van npviewer.bin waardoor de browser bevroor tot een 'killall npviewer.bin'. Dat is nu eindelijk afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gister een Dell Dimension 4600 voorzien van Ubuntu, nadat ik de Windows-installatie heb gewiped. Installer wordt steeds gebruikersvriendelijker, mooi om te zien. Na de installatie kreeg ik echter bij opstarten na inloggen wel een leeg desktop-scherm waarin ik niets kon doen. Via CTRL ALT F1 maar gereboot en toen de gnome classic gepakt. Werkte prima. Toch jammer dat men 11.04 domweg van iets voorziet wat nog vaak genoeg niet out of the box werkt. Een leek zegt dat hele sessiesysteem met verschillende desktops niets, dus die had Ubuntu dan al opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:32
Ik blijf lekker 10.10 draaien op me PC. Nadat die niet meer ondersteund wordt ( april 2012 ) ga ik wel verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Laatst online: 18-09 12:30
Ben ook weer aan ubuntu na een rondje distrohoppen voornamelijk om eens te spelen met gnome3 en de laatste KDE releases.
Nu toch weer terug bij Ubuntu 11.04 en die blijft toch het beste bevallen.

Werk momenteel nog met Unity, weet nog niet of dit zo blijft maar ik wil het zeker een kans geven.
Het valt me tot nu toe niet tegen moet ik zeggen, mbv de juiste keyboard shortcuts en compiz settings (corner voor expose enzo) werkt het toch best wel goed.

Kan iedereen aanraden om Unity in elk geval eens een paar dagen te gebruiken en niet meteen aan de kant te gooien.
Het is naar mijn idee nog niet helemaal af, maar denk dat de bugs wel redelijk geplet worden nu en met ubuntu 11.10 echt wel een mooie interface gebouwd is/word.
Vind het in elk geval van lef bij Canonical getuigen en het is natuurlijk een goede zaak dat er eindelijk eens een linux distro is die meer doet als een eigen theme om het geheel een eigen smoel te geven.
Wat dat betreft Kudos voor canonical!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 20:46
Unity werkt opzich goed, maar er zitten ook een aantal minpunten aan.
  1. Wat ik erg vervelend vind aan unity is, als ik de backknop in firefox met de muis wil drukken dat 9 van de 10 keer het menu uitklapt.
  2. Niet altijd werken de sluit en minimaliseer knoppen, soms verschijnen ze niet (vaak in libreoffice) of werken ze niet goed.
  3. Switchen tussen applicaties die open staan gaat langzamer dan wanneer je hier gewoon een aparte balk hebt.
Voor de rest nog geen crash gehad dus ben tevreden, even over geweest naar fedora. Na met Fedora paar keer een totale vastloper te hebben gehad, weer terug in het vertrouwde kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Laatst online: 26-09 16:36
Een nadeel dat ik ondervind van de nieuwe scrollbars: in full-screen programma's zit er weleens helemaal rechts een knop oid, tegen de scrollbar aan. Als je daarop wilt drukken komt die hendel van de scrollbar naar voren, daardoor kan ik niet meer bij de programmainterface. Wat is hiertegen te doen?

(unmaximizen, wachten tot de hendel verdwijnt of zeer voorzichtig naar de betreffende knop bewegen zijn niet erg user-friendly).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
}:|
Dat is waarom ik een hekel heb aan automatisch verbergende UI elementen. Zet ik altijd uit. Full-screen browsing (F11) is daardoor ook altijd onbruikbaar. Het verbergen van de Unity-bar is ook waardeloos. Komt nooit als je hem nodig hebt, verschijnt opeens wanneer je hem het hardst kunt missen. Doe mij maar een vaste balk, vaste scroll bars. Dan gebruikt het maar wat meer ruimte, maar je weet in ieder geval waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

^^ Absoluut mee eens.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
^^ Ik ook.

Hoezo überhaupt dat nieuwe gepiemel? Dit is wel een heeel duidelijk geval van als het kalf verdronken is, want ze priegelen de shit steeds kleiner in de desktopversie in een tijd waarin dan eindelijk bijna iedereen een ~hd scherm heeft.
Room42 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:31:
[...]

Ja, maar welke 3e partij software (website) gebruikt hij daarvoor? En is die extensie te vertrouwen?
Nix, rechtstreeks van youtube, bekijk de source code maar. Is gewoon javascript. Als je het niet kan lezen kan je het uitpakken alsof het een .zip is.

Maar als je het niet vertrouwt of niet in staat bent de boel te controleren dan ben je natuurlijk vrij om eerst te wachten tot een filmpje klaar is met preloaden, dan in je cache te kijken, dan tussen alle random bestanden te zoeken welke nu eigenlijk de flv is en deze te kopiëren en te renamen. :)

Note dat preloaden na 1 seconde veel trager wordt zodat youtube niet te veel bandbreedte hoeft te verstoken omdat de meeste mensen hun filmpjes niet afkijken. De direct download heeft deze beperking niet.

[ Voor 71% gewijzigd door Sando op 11-06-2011 15:50 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 26-09 21:10

knakworst

Get more sats!

Ik vind dit ook een soort van netbookeditie. Op mijn vaste computer met 24" kan ik chrome / chromium zeker waarderen, maar de linkerbalk kon ik echt maar moeilijk aan wennen. Hij bleef onverwaxht eruit springen, bijvoorbeeld bij venster sluiten. Maar ik had soms ook, dat het scherm juis NIET tevoorschijn kwam als ik het wel wou. Verder had ik na 2 weken stable ook nog 2 maal per week een spontane herstart, dus ik ben overgegaan op linux mint debian rolling release, bevalt totnutoe prima.
Pagina: 1 ... 28 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!