Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:48

MsG

Forumzwerver

noonnoo schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:03:
Heb gisteren de Ubuntu 11.04 met Unity geïnstalleerd en uitgeprobeerd en ik ben redelijk positief. Hiermee onderscheid Ubuntu zich in veel opzichten van anderen (Windows, MAC OS X, Gnome2 en 3 en vele anderen). Zoals het nu is, is het zeker geschikt voor normale eindgebruikers.

De enige killer feature die het voor mij heeft is "Window Snap", maar ik mis customizatiemogelijkheden..

Wat ik echter niet begrijp is waarom het "panels"-concept in Gnome2 niet verder is uitgewerkt, dan waren er veel meer mogelijkheden voor customizatie in de vorm van "Add to panel"-elementen of een onderscheid tussen "grafische" en normale panels.. Zover wijkt Unity hier namelijk uiterlijk gezien ook weer niet niet zo vanaf.

[...]

Het is geen slechte ripoff! Unity is vrij goed uitgewerkt met nog heel wat scherpe randen. Als ze het blijven verder ontwikkelen dan verwacht ik zeker vooruitgang.
Los van de tijdelijke scherpe randjes (wat overigens typisch Canonical is om het dan al wel te releasen, zodat de helft van je gebruikers een gedegradeerde gebruikerservaring krijgt) zie ik gewoon al mijn taken langer moeten duren, en velen met mij. Daarom geef ik het in de basis al weinig kans. Maar ik blijf uiteraard wel benieuwd naar de ontwikkelingen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Laatst online: 02-08 18:10
Dikkedikkie schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:25:
Iemand enig idee waarom VLC na de update constant vastloopt? ook het beeindigen van het proces werkt niet waardoor mijn pc dus vastloopt en ik genoodzaakt ben een hard reset uit te voeren. Lijkt me niet goed voor linux maarja geen andere optie. Zijn er mensen met hetzelfde probleem?

VLC 1.1.9
Ubuntu 11.04 natty
zelfde probleem. Schijnt een memoryleak te zijn icm met bepaalde audio driver. Google geeft meer info. Steekwoorden: vlc, ubuntu 11.04, crash, memory leak, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
_starbuck_ schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:53:
[...]

zelfde probleem. Schijnt een memoryleak te zijn icm met bepaalde audio driver. Google geeft meer info. Steekwoorden: vlc, ubuntu 11.04, crash, memory leak, etc.
ok thnx, ik zit nu op mn werk maarre als ik dit ga googlen...komt er dan een oplossing tevoorschijn? anders gebruik ik de totem wel;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 20:02

3DDude

I void warranty's

geen vraag maar meer een statement / opmerking aan de hand van eigen ervaring :P

Zojuist dus nieuwe ubuntu 11.04 geinstalled (clean install vanaf USB -> SSD )
in het begin redelijk vlot.
additional drivers kwam met nvidia driver update, als die geinstalleerd was zou dat unity? moeten werken.
Dat werkt nu ziet er wel nice uit overigens.

Echter wat mij opviel was dat een reboot wel heeeeeéel lang duurde (5 min voor het opstarten? like wtf het is een SSD hoor :(
Verder is mijn Wifi best wel super langzaam (ik haal normaal filetransfers in windows toen nog van 12MB/s via Wifi -> nu 180Kb/s)

Dus geen idee hoe of wat er precies aan de hand is.

Ah check, ben druit --> Unity werkt als ik me additionele driver (8600GT @t me zepto 6625WD) installeer, echter ubuntu blijft ergens op hangen dus ik heb net apt-get remove nvidia-173, nvidia-current, nvidia-common (gewoon alle Nvidia geinstalleerd spul eraf geknikkert. En hij boot nu lekker met 10 seconde ofzo.

Oftewel: Nvidia kaarten is atm een grote faal op 11.04 helaas :(, dan maar geen unity voor mij voorlopig dus.

Overigens ben ik niet de enige zo te zien en kreeg ik de 'disconnect plymouth melding o.i.d. -> zie meer info hier

Edit²: Inmiddels wifi driver vervangen door compat-wireless drivers -> ik haal weer mbitje of 60
download, een stuk beter dan 2 :D

Verder van Nvidia de nieuwste gedownload vanaf de site, die is wel goed dus Unity werkt , en hij boot normaal :D

[ Voor 39% gewijzigd door 3DDude op 08-05-2011 21:30 . Reden: probleem gefixt, ervaring bijgewerkt Nvidia = faal atm. ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Wat betreft langzame wifi, dat is een bekend probleem, toevallig deze? :

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/621265

Je mag "blij" zijn, m'n BCM4311 werkt helemaal niet, dus ik zit nog even vast op 10.10 :/

[ Voor 25% gewijzigd door afraca op 07-05-2011 21:50 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33

deadinspace

The what goes where now?

Thomas M schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 07:39:
Misschien moet je dan even hier naar kijken: http://www.phoronix.com/s...tem=amd_r600g_14apr&num=1

Dit is natuurlijk alleen een punt als de videokaart zwaar belast wordt, als je alleen 2d of misschien met compiz 3d gebruikt is het niet van belang. Maar met spelletjes......
Hmm, dat zijn grotere verschillen dan ik had verwacht. Ik vraag me af of dat niet komt door een missende (OpenGL) feature waardoor bepaalde dingen in software moeten gebeuren...

Hier werkt alles iig goed met de open source drivers, ik heb al jaren niet anders. Maar toegegeven, ik speel niet veel spellen, en die paar die ik speel zijn niet recent.
Sando schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:52:
Is er een prop. driver voor Intel dan?
Nope, die is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 13:15
3DDude schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:53:
Overigens ben ik niet de enige zo te zien en kreeg ik de 'disconnect plymouth melding o.i.d. -> zie meer info hier
Je referereerd hier wel naar de Alpha versie. Een fix voor het hier omschreven probleem is op 18-04 gereleased wat nog voor de final 11.04 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 13:40
afraca schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:49:
Wat betreft langzame wifi, dat is een bekend probleem, toevallig deze? :

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/621265

Je mag "blij" zijn, m'n BCM4311 werkt helemaal niet, dus ik zit nog even vast op 10.10 :/
Ik heb m'n BCM4311 wel werkende gekregen.. Heb er wel een hele middag mee liggen rommelen, maar hij doet het! Meen dat ik de oudere versie moest gebruiken.. Ik weet niet of je het geprobeerd hebt, maar zal het ff opzoeken voor je..

Edit:
Link naar driver (.deb bestand)

Eerst ff de oude verwijderen, daarna deze installeren en er voor zorgen dat die niet geupdate wordt..

[ Voor 19% gewijzigd door DaJohn op 09-05-2011 19:00 . Reden: Link naar driver bcm 43xx toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Nou wat stom! :( Die Intel support is compleet klote. :(

Ongeveer alle spellen die op mijn antieke P4m met Ati Mobility draaien die crashen of froppen op mijn Lenovo Edge met Intel HD.

Serious Sam Classic: Direct3d werlt niet, OpenGL glitches
COGS: Crasht de hele GPU, staat letterlijk in beeld en GDM probeert steeds te restarten
Burn Zombie Burn: Start helemaal niet.

De hele low-profile kant van mijn Steam profile werkt niet op Intelshit. (High profile is voor de desktop)

Dikke godver. Excuses voor mijn frustraties. Laat dit een advies zijn voor mensen die neigen een Core i3 of i5 te kopen (jeweet, die dingen die vaak met Intel video komen). Koop dan een i5 specifiek met NIET-INTEL video inside.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-09 17:30
Laat dat nou precies de reden zijn dat mijn I5 Laptop in het bezit is van een Nvidia Kaart :)

De vorige had een Ati en daar heb ik van geleerd 8)

[ Voor 10% gewijzigd door jbhc op 09-05-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 20:31

Vuurvoske

Nunquam cede!

Sinds een aantal weken Ubuntu 10.10 (ondertussen geupgrade naar 11.04 x86) op mijn Compaq Pressario V4220EA en Kubuntu 11.04 x86_64 sinds vandaag op de desktop.

Op de desktop ga ik voornamelijk 'school / office' applicaties alsmede XBMC gebruiken. De laptop dient voor ongeveer hetzelfde doel; daarnaast HTML editing en SQL.

Op de todo list:
+ Wine: Office 2007
+ Config XBMC
+ Wine: Steam
+ Betere performance ATI HDMI audio.
+ Usenet prog met geintegreerde quickpar (a la alt.binz) op desktop

Ik wilde eigenlijk Arch Linux op de desktop, helaas kreeg ik foutmeldingen over tty7. Het was niet echt duidelijk. Moest er een log van bekijken, maar weet niet waar ik dit log kan vinden. En Grub vond mijn 100mb bootloader partitie niet lief ;)

Voor de toekomst:
+ Ubuntu 10.04 LTS server op HP Netserver (P3, 1Ghz, 512mb, 80gb hdd)
Huidig: Windows 2003 ENT met MSSQL 2005 (MSDNAA)
- Webserver: Apache + mysql
- Spotweb
- Sysinfo
- HTML5 website voor hobby doeleinden.

@Redsandro, vroeger kon ik op mijn laptop INTEL GMA 850 (oud iig ;) onder windows xp World of Warcraft draaien. Als ik tijd heb zal ik kijken of het via Wine aan de praat kan krijgen.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Sando schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:33:
Laat dit een advies zijn voor mensen die neigen een Core i3 of i5 te kopen (jeweet, die dingen die vaak met Intel video komen). Koop dan een i5 specifiek met NIET-INTEL video inside.
En ik zou die dus juist wel kopen; Intels open-source support is de beste, en die drivers zijn doorgaans de eerste die van nieuwe features voorzien worden (denk aan randr of kms support). :)

NVidia's open-source support daarentegen is niet-bestaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Open source schmopen source, met nVidia kan en werkt alles, met Intel is alles kut. Ik merk het toch!

Al had je een verhaaltje over een princes met hele dikke borsten die een Ubuntu-laptop kocht, op mijn nVidia-computer werkt alles, op mijn ATI laptop (oude) werkt de helft, en met die Intel chipset loopt alles compleet te klonterkonten.

En Unity is lelijk. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5YlaHWL07I46BAmLziUgOZEO/full.png

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 10-05-2011 00:20 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Ik heb ook echt nog nooit problemen met intel IGP gehad onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 22:38

OMX2000

By any means necessary...

Na een clean install :> van 10.10 heb ik gisteren weer gehad dat ik uit mijn Xsessie gegooid wordt. Dit keer toen ik het Dashboard opende. Ik vermoed echt dat Unity de boosdoener is. Heb al paar dagen probleemloos kunnen werken als ik voornamelijk in VMWare zit.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Fock, Gister die Kubuntu geinstalleerd. Nu krijg ik niet meer in GRUB de optie om naar Windows of Linux te booten.. Zucht daar gaan we weer ;)

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-06 11:19
Sando schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:33:
[...]
Laat dit een advies zijn voor mensen die neigen een Core i3 of i5 te kopen (jeweet, die dingen die vaak met Intel video komen). Koop dan een i5 specifiek met NIET-INTEL video inside.
Op mijn MSI CX620 heb ik in de BIOS ervoor gekozen om altijd mijn Ati kaart te gebruiken in plaats van de optie om te kunnen switchen tussen de Intel en Ati graphics.
Was in het begin een beetje stoeien om het werkend te krijgen maar uiteindelijk werkt het en ik ben tevreden. :)
Heb toen gelijk de optie aan gezet op Grub zichtbaar te maken tijdens het booten (just in case) .

(Draai 10.10 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Muskalade schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:28:
[...]

Op mijn MSI CX620 heb ik in de BIOS ervoor gekozen om altijd mijn Ati kaart te gebruiken in plaats van de optie om te kunnen switchen tussen de Intel en Ati graphics.
Was in het begin een beetje stoeien om het werkend te krijgen maar uiteindelijk werkt het en ik ben tevreden. :)
Heb toen gelijk de optie aan gezet op Grub zichtbaar te maken tijdens het booten (just in case) .

(Draai 10.10 )
Goede tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenmelle
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:25

ikbenmelle

Front-end javascript developer

Zojuist een paar dagen 11.04 Unity gedraaid (Lenovo Thinkpad W510) en ben gematigd positief.

+ Unity ziet er verzorgd uit en er zit potentie in.
+ Window snap feature is zeer handig.
+ USB3-poorten worden automatisch herkent (in Ubuntu 10.10 zelf instellen voor "Suspend"-modus).
+ Vrijwel alle hardware wordt out-of-the-box herkent (behalve Screen Brightness, in 10.10 werkte dit ook niet).

- Kortere accuduur (van 2,5 uur naar 1,5 uur) & warmte ontwikkeling (i.p.v. 40C naar 75C nVidia Quadro 880): vermoedelijk door driver nVidia of Unity shell.
- Niet alle instellingen van Compiz werken nadat deze ingesteld zijn: "left edge" click met mouse button 1 werk niet, dit gebruik ik om te switchen tussen virtuele desktops, vooral handig als je Windows XP, 7 en MAC OS X allemaal los in een fullscreen virtual machine hebt.
- Vaker hick-ups (tijdelijke freeze van een prog.) met vrijwel alle programma's.
- Unity is (nog) niet goed te customizen.
- Allerlei zaken in de shell zelf werken buggy (voornamelijk met Compiz).
(- Opstarten lijkt langer te duren.)

Al deze minpunten doen zich ook voor wanneer je Ubuntu Classic gebruikt.. Later deze week zal ik Gnome3 ook eens proberen, nu schakel ik weer terug naar 10.10 voor mijn werkomgeving. Toch zie ik dat er ontzettend veel potentie zit in Unity en ik hoop dat het verder doorontwikkeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 20:15
Ik heb ( weer eens ) fijne avonturen beleefd rond de ( vast wel ) bekende perikelen rond pulse...
Op mijn netboekje >> arch met gnome2 nooit problemen gehad. Eerst moest ik natuurlijk overstappen op gnome3 ( Arch is nogal dwingend daarin ). Vervolgens via pulse mijn internal mic kwijt. Da's een bekend probleem, en meestal wel te fixen. Wel met een hoop gevloek, pulse is zeg maar nogal 'indringend' in je systeem. Kreeg het als redelijk gevorderde linux-gebruiker niet voor elkaar.
Vervolgens een live-cd met ubuntu 11.04 geprobeerd >> jawel, gewoon via pulse een werkende internal mic, althans via gnome-sound-recorder. Hoopvol dus...Vervolgens dan maar ubuntu geinstalleerd. Had ik meteen de kans om unity een suiot te proberen. Mijn verdict: een slap aftreksel van gnome3 dat imho al veel meer uitgekristalliseerd is, met meer visie. En het ziet er gewoon moderner uit. Okay, als skype maar werkt, dacht ik zo.
Niet dus. Vervolgens pulse gedeinstalleerd, en jawel, een werkende mic onder skype.
Toen dacht ik..hmmmmm...dan kan ik net zo goed weer terug naar Arch, en dan maar met xfce4..ook niet mijn favo, maar ik werk iets liever met arch dan met ubuntu.
Xfce4/alsa/skype >> vergeet het maar.
Dan maar weer terug naar ubuntu, dus...en uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar om onder pulse een werkende mic/skype te krijgen. Bleek uiteindelijk natuurlijk een redelijk banale oplossing.
Dus nu typ is dit vanaf mijn netboekje, onder Arch met gnome3, met skype, met internal mic...

Ik hoop echt dat ubuntu weer teruggaat naar gnome. Unity is het niet voor mij..
En linux iha...AARRRRRCH!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@neeroeter

je kan onder ubuntu tijdens het inloggen ook gewoon kiezen voor de ouderwetse gnome als ik het goed heb begrepen. archlinux inderdaad echt top, maar ben overgegaan op ubuntu op deze pc omdat ik toch de nare gewoonte heb om arch binnen een week of 2 om zeep te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Zijn er meer mensen die problemen hebben met GRUB(2) icm ubuntu / kubuntu 11.04?
Ik zie veel berichten op de interwebz hierover. Heb het probleem zelf ook nu.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik had vorige week gnome3 via de PPA geinstalleerd, en vandaag voor het eerst een algemene update gedraaid.
Moest rebooten, maar daarna was gnome3 niet meer op te starten "Failed to load session 'gnome'. Alleen de recovory console was nog bereikbaar.

gnome3 volgens instructies verwijderd, maar unity was niet te kiezen in het loginscherm, enkel recovery en nog iets.

#help! dacht ik toen :+

ppa voor gnome3 weer toegevoegd, en bij het inloggen op de gnome-shell kreeg ik weer die foutmelding.

#help! dacht ik toen weer :+

Verder gaan googlen, en toen bleek ik de applicatie 'gnome-session' niet up to date te hebben. dist-upgrade en normale upgrade, toen was alles weer up-to-date. En kon ik zonder foutmeldingen inloggen

Toch raar, alles werkte gewoon. en na een normale update was het ineens stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KFmZZjOSd_o&feature=player_embedded]

GCT February 2011 -- Freeware Test Version (Linux x86)
GCT February 2011 -- Freeware Test Version (Linux x86_64)

jullie deze GTA-kloon al gezien?

//edit;
MsG (en de rest), heb je suggesties/kritiek etc. laat 't me weten, ik richt me op de 2d-gfx zoals textures, gui, etc.

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 10-05-2011 14:00 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja het zag er een beetje net-niet uit, maar ik zal het eens proberen. Jammer dat ze GTA 2 niet echt qua source releasen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik wilde graag deze link vermelden ivm de GRUB2 problemen met NATTY (zowel Ubuntu als Kubuntu)

GRUB2 11.04 Solution

Omg hoe dom kun je zijn (niet goed lezen), ik had gewoon mijn grub.cfg overschreven door de maintainer versie te installeren. Bij de volgende boot gaan we zien of het werkt

//edit: Het werkt \o/

[ Voor 72% gewijzigd door Vuurvoske op 10-05-2011 19:14 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
Geen nieuws over de stroomverbruikproblemen steeds? Er was laatst zo'n artikel dat de kernels steeds bruter doen met energie. In Ubuntusystemen eet Ubuntu 11.04 + Unity tot 26% sneller door uw batterij dan 10.10. Meh
http://www.phoronix.com/s...=ubuntu_natty_power&num=1

Anyway, handige wallpaper voor unitygebruikers:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pf1y5.png

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 12-05-2011 11:23 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Waar ik me het meest aan erger in Ubuntu 11.04, zijn toch de bugs in Unity. Frequent is het zo dat de launcher dom blijft hangen (hij staat op intellihide hier) of dat het Dash erg traag reageert. Wat verder jammer is, is dat heel weinig applicaties die quicklists gebruiken en de overlayicons en -progressbars, hopelijk komt dat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:00

knakworst

Get more sats!

Ik heb ook af en toe een restart van X op mijn netbook. Op mijn PC heb ik het niet geinstalleerd. Wel een upgrade geprobeerd, maar toen startte het systeem niet meer op. Ben daar dus bij 10.10 blijven hangen. Ik denk dat ik maar eens over ga op Debian, ben het gepruts redelijk zat aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:04:
Ik denk dat ik maar eens over ga op Debian, ben het gepruts redelijk zat aan het worden.
Debian's 'politiek' is vervelend, maar verder ben ik het met je eens. Ik heb al uren zitten twijfelen tussen (lees: lezen over) CentOS 6, OpenSUSE en Linux Mint. Dat zijn voor mij acceptabele alternatieven.

Je kan er niet omheen dat Ubuntu wel de meest progressieve acceptabele distro is (Fedora telt niet mee, als Ubuntu al beta aanvoelt, dan is Fedora alpha), dat merk je aan de vele packages, makkelijk(st)e media ondersteuning, grootste community support, beste hardwaresupport (die automatische videodrivers, open en gesloten, dat is niet vanzelfsprekend in de meeste distro's), snelste boottijd etc. Maar die Unity is voor mij onacceptabel.

Daarnaast bedacht ik me dat er een goede kans is voor Xfce (Xubuntu). Xfce was vroeger altijd de light-on-resources variant maar is steeds dichter naar Gnome toegegroeid qua volwassenheid en zwaarlijvigheid. Daardoor was er geen reden meer om ervoor te gaan. Maar als Ubuntugnome niet langer Gnome is, wordt Xubuntu in het vervolg misschien toch het beste alternatief.

Maar de strijd is nog niet helemaal gestreden. Zo vind ik in tegenstelling tot Unity wat ik tot nu toe van Gnome-shell gezien heb wel aan de chille kant en is het misschien een goede 'new way' GUI, dus voor Shell-mogelijkheden denk ik toch aan OpenSUSE (met shell) en Mint (geen shell maar wel Gnome 3, zal niet moeilijk zijn)

Echter verder gek wordende van dat buggy gekut steeds in Ubuntu is rigoreus doen en CentOS enterprise linux installeren een optie. Eindelijk chill. Nu gebruik ik CentOS op mijn server, maar ik heb geen benul hoe (a)relaxed CentOS is als desktop distro.

Xubuntu - Ubuntu zonder blinde opa syndroom maar met de bewezen Ubuntudesktopability.
Linux Mint - Idem, maar gewoon met bekende Gnome-tools, alleen een wel erg kleine community.
OpenSUSE - Lekker veel keuzes en lekker volledig, maar geen idee hoe de desktopability is.
CentOS - Helemaal klaar met al dat buggy gedoe, maar geen idee hoe de desktopability is.

Alleen OpenSUSE heb ik nog nooit gebruikt. Wie heeft ervaring met OpenSUSE en/of CentOS als desktop OS en kan het pseudo-objectief vergelijken met Ubuntu?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Helemaal met je eens!
Alleen OpenSUSE heb ik nog nooit gebruikt. Wie heeft ervaring met OpenSUSE en/of CentOS als desktop OS en kan het pseudo-objectief vergelijken met Ubuntu?
Als je KDE trekt kan je het een kans geven. Ik vind KDE echt verschrikkelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Sando schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:39:
[...]

Opensuse is een nachtmerrie, Op mijn vorig werk draaide we Suse op de Servers en persoonlijk draaide ik dus opensuse op mijn desktop (samen met een windows dekstop). Het ding draaide wel, maar daar eindigde het zowat. Als je problemen had dan kwam je als snel op oude of onduidelijke support pagina's uit. Dan zou ik nu nog eerder voor fedora kiezen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Waarom installeren jullie niet gewoon Gnome3 op Ubuntu dan? Of blijf je Gnome2 gewoon gebruiken? Beide alternatieven zorgen dat je nog steeds prettig kan werken en nog steeds de nieuwste versie van Ubuntu draait.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Laatst online: 26-09 18:35
Inderdaad, unity is niet verplicht op 11.04.
Overigens is het wel van belang te kiezen als je nu op 11.04 unity of gnome 3 wilt gebruiken, naast elkaar gaat (nog) niet met de PPA versie, in de beta van 11.10 komen langzaam meer gnome 3 dingen binnendruppelen dus misschien is dat dan een alternatief.

Het tweaken van je interface is wel lekker laagdrempelig geworden in gnome 3, gnome-shell en gtk3 is echt een verademing wat dat betreft.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

naast elkaar gaat niet, maar je kan de ppa purgen en gnome3 verwijderen, en dan werkt unity gewoon weer. Hoe precies kun je zo terugvinden op diverse fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Debian's 'politiek' is vervelend ...
Jij vindt "Debians politiek" vervelend.
En ik op mijn beurt vind dat je echt enorm overdrijft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen heb ik lubuntu geïnstalleerd. Goeiendag wat is dat snel zeg!
Wordt alleen helaas geleverd met AbiWord. Dus heb ik er maar meteen LibreOffice bij opgezet.

Er is bijna niets in te stellen; mooi is het ook niet echt. Eigenlijk is het niks bijzonders; behalve dat het werkt, en nog bloedsnel ook! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 13:00

knakworst

Get more sats!

Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:50:
Waarom installeren jullie niet gewoon Gnome3 op Ubuntu dan? Of blijf je Gnome2 gewoon gebruiken? Beide alternatieven zorgen dat je nog steeds prettig kan werken en nog steeds de nieuwste versie van Ubuntu draait.
Als het systeem na een upgrade wel boot, maar uitsluitend een zwart scherm geeft? Ik heb een reinstall van 10.10 gedaan maar ben nu debian aan het overwegen, eventueel testing ipv stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Als het systeem na een upgrade wel boot, maar uitsluitend een zwart scherm geeft? Ik heb een reinstall van 10.10 gedaan maar ben nu debian aan het overwegen, eventueel testing ipv stable.
Dan boot je verbose, of de "rescue" entry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
monnick schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:00:
[...]
Als je KDE trekt kan je het een kans geven. Ik vind KDE echt verschrikkelijk :/
CentOS default naar Gnome en wat mij nu juist het mooie van OpenSUSE leek is de installer die me aan de beginjaren van Red Hat Linux deed denken: Keuzes. KDE is één van de opties, maar je kunt net zo hard GNOME kiezen tijdens de installatie, of Gnome Shell beta.

Maar ik neig toch al minder naar OpenSUSE met reacties als:
IStealYourGun schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:31:
[...]
Opensuse is een nachtmerrie, (...) oude of onduidelijke support pagina's (..) Dan zou ik nu nog eerder voor fedora kiezen.
Ik had ziezo al een (totaal ongefundeerde) hekel aan Novell (sponsor van OpenSuse) vanwege de klotenovellnetwerken op de middelbare school vroeger. ;) Dus heb niet echt moeite dit soort adviezen mee te nemen.
Vicarious schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:50:
Omdat 1) Ubuntu blijkbaar steeds vaker de (in onze ogen) verkeerde keuzes maakt en in de toekomst waarschijnlijk steeds meer een totaalOS voor breezersletjes en blinde opa's wordt, 2) Ubuntu concequent compleet buggy shit pusht in officiële releases terwijl sommigen van ons een stabiel OS prefereren, en 3) Overal te lezen valt dat voor de installatie van Gnome 3 + Shell Ubuntu de slechtste keus is en je het meeste risico loopt op compleet falen van vanalles. Waarschijnlijk heeft Ubuntu daarvoor teveel customizations aan allerlei code gedaan.

1) Daarom dat steeds meer volwassen Ubuntugebruikers switchen naar Mint, een gepolijste en genormaliseerde Ubuntu. Voorbeeldjes van breezer-rollback:

Ubuntu: GIMP weg. Mint: GIMP terug
Ubuntu: Breezer-messenger Empathy. Mint: Pidgin terug.
Ubuntu: Investeren in breezer-ui Unity. Mint: Unity weg, investeren in belangrijkere zaken als backup-tool.
Ubuntu: Buggy shit pushen, ook in updates. Mint: Alleen broodnodige updates, de rest optioneel in een vriendelijke updater.

Juist, ik ga voor Linux Mint 11 (release any day now), CentOS 6 (release any day now) of ik wacht nog een jaar en dan Xubuntu 12.04 LTS.
deadinspace schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:00:
[...]
Jij vindt "Debians politiek" vervelend.
Dat is waar, maar de gemiddelde Ubuntugebruiker (en de 'eindbazen' van Ubuntu zelf) vinden dat ook, dus als we het over Ubuntuvervanging hebben dan is die Debianpolitiek net zo vervelend als de vorm van een peer wanneer je appelvormige vruchten zoekt.

Er is altijd wel een eikel die zich er niet aan stoort, maar desalniettemin hebben we het over appelvormige vruchten.
Grapje toch

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 13-05-2011 04:07 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Pfffff... wat een negativisme... Ik geef toe dat Unity pushen misschien niet heel netjes gegaan is. Aan de andere kant kun je in elke installatie die standaard Unity opstart gewoon kiezen voor Ubuntu (Classic), al klinkt "Classic" misschien wel wat vreemd in de oren. Het was misschien netter geweest om ergens aan te geven dát je kunt switchen, want dat is iets wat de meeste mensen niet zo snel zullen zien.

Wel is er een ding waar ik me telkens over verbaas: de integratie van Compiz. Ik update nu sinds eh.. ik denk 8.10 of 9.04 mijn desktopcompu met de upgrade-tool. Daarvoor klooide ik zoveel dat ik constant mijn /home dir maar koppelde aan een nieuwe install (oh ja, die is nog EXT3 zie ik nu).

Sinds ik ooit met SLES begon, vond ik Compiz gaaf. Eerst onzindingen als rotating desktop cubes, doorzichtige cubes met gears aan de binnenkant draaiend, wobbly windows, paint fire on screen, de hele rataplan. Gelukkig wordt je ouder en soms ook wijzer: me no need all that stuff you know! Maar een paar dingen zijn wel blijven steken:

- een paar distro-updates geleden kwam er ineens de Simple Compiz Config Manager waar een paar veelgebruikte en handige basisdingen kon aanvinken, zoals:
- desktop zoom, standaard instelling: <super> + scroll wheel up/down, gebruikte ik veel, vooral op minischerm van netbook
- slepen van je schermen over de verschillende desktops door gewoon tegen de zijkant aan te 'stoten', vooral met gimp, inkscape, scanapp, etc. open, heel bruikbaar
- makkelijk van desktop switchen met je scrollwheel, dat werkt niet meer, het lijkt in te stellen in de normale Compiz Config Manager, maar conflicteert ineens met van alles met als gevolg dat ik het niet aan de praat krijg

En zo nog een paar dingen.

Eind van het liedje is eigenlijk dat het toch vreemd is dat een distro die zo z'n best doet voor usability daar steeds verder van wegdrijft door een soort van ubersimplificatie zonder het gewenste effect...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beelie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 14:12
[...]
Xubuntu - Ubuntu zonder blinde opa syndroom maar met de bewezen Ubuntudesktopability.
Linux Mint - Idem, maar gewoon met bekende Gnome-tools, alleen een wel erg kleine community.
OpenSUSE - Lekker veel keuzes en lekker volledig, maar geen idee hoe de desktopability is.
CentOS - Helemaal klaar met al dat buggy gedoe, maar geen idee hoe de desktopability is.

CentOS als desktop is niet alles, packages zijn doorgaans nogal oud. Het is wel enorm stabiel (vergelijk met Debian stable of soms zelf iets stabieler wegens nog iets oudere software).
De stabiliteit van OpenSUSE zou gelijkaardig moeten zijn aan die van Ubuntu. OpenSUSE is vooral interessant als je op KDE wil overgaan. YAST is handig, maar het pakketbeheer is iets minder. OpenSUSE had vroeger wel wat last van bugs (begin KDE4), vandaar dat het bij bepaalden nog altijd een slechte naam heeft. Ik heb geen idee of OpenSUSE met GNOME3 goed is. De grafische afwerking van de distro is wel geweldig!
Als ik jou was, zou ik de nieuwe release van Mint afwachten en dan kiezen tussen Mint en Xubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gnome3 ook met suse vond ik buggy - gnome3 is in mijn beleving nog niet geschikt voor dailyuse

omtrent gnome met suse, geen probleem, van orgine was/is suse kde minded, maar dat is sinds 10.4 niet meer zo afhankelijk.

ben zelf voor xubuntu gegaan vorige week, beviel toch 't beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gremios schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:29:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met GRUB(2) icm ubuntu / kubuntu 11.04?
Ik zie veel berichten op de interwebz hierover. Heb het probleem zelf ook nu.
Ik weet niet op welke problemen jij doelt, maar het enigste probleem dat ik heb met Grub sinds de upgrade is dat ik de Windows 7 bootloader niet meer als default geselecteerd krijg.

Daar had ik een programma voor, die onder 10.04 goed werkte, maar nu is telkens Kubuntu de default keuze, ondanks dat ik heb aangegeven dat ik de Windows bootloader als default wil.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

supergrub2 zou je eens kunne proberen
http://www.bootproblems.com/super-grub2-disk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

himlims_ schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:32:
gnome3 ook met suse vond ik buggy - gnome3 is in mijn beleving nog niet geschikt voor dailyuse
Wat was er zo buggy dan? En lag dat aan gnome3 of de suse implementatie ervan? Ik ben tot nu toe met Gnome3 op Ubuntu nog geen problemen tegengekomen eerlijk gezegd. Zo roepen er wel meer mensen hier van alles over bugs, maar ik zie maar weinig concrete voorbeelden (behalve hierboven over Compiz dan). Gebruiken ik dan zulke mainstream-applicaties dat die bugs voor mij onzichtbaar blijven?

Bij Unity had ik overigens wel wat bugjes en storende dingetjes, maar die heb ik al eerder genoemd. Wat mij het meest stoorde:
- Global menu werkte soms wel, soms niet. Bij openoffice moest je het ook nog eens aanzetten door een pakketje te installeren.
- Bij teveel openstaande applicaties past het niet meer links in de taakbalk, en dan gaat hij de onderste icoontjes samenpersen. Ziet er niet uit en werkt heel onhandig
- Meerdere vensters van 1 applicatie werkt niet handig. Allemaal extra klikjes enzo.

Bij gnome heb ik van al deze dingen veel minder last. Gnome3 maakt de icoontjes in de taakbalk gewoon kleiner als er meer bij komen, heeft geen global menu bar en switchen tussen applicaties gaat supersimpel en snel met windows key + klikken op het juiste schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Ik gebruik het gewoon iedere dag, misschien eens afstappen van suse? (zonder novell zouden die al lang ter ziele zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

global menu vind ik nog niet eens zo slecht aan unity. Die ruimte werd niet gebruikt anders en nu wel. Alleen soms is het nog wat buggy. Het is voor mijzelf vooral de unitybalk die niet goed werkt. In classic mode mogen ze van mij ook wel global menu implementeren.

Vind dat systeeminstellingen bij het afsluitmenu zit wel weer zo'n usabilityfout. Niemand zoekt dat daar. Onder het kopje "system" is dat toch veel logischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

misschien beetje misplaatst hier, welke WM geeft bester performance als 't gaat om AWN?

hardstikke mooi dat xfce,gnome,kde - maar enkel die AWN balk is voor mij voldoende. hoe haal ik daar de meeste performance uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem laatst gebruikt in Openbox en dat werkte prima.
Als je een minimale install zou doen, dus Netinstall, Openbox, Compiz en AWN ben je volgens mij ver klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

openbox startte iig lekker snel, windows alles draait smooth (wat start iig) dus ik *O* we hebben een winnaar
... maar awn loopt te bokken op config fout, chrome wilde niet starten, emesenec ook niet :(, nomachine client start niet. :w openbox - volgend jaar nog maar eens proberen. back to gnome2 - zegt overigens meer over mij dan over openbox, maar als 't niet handig/direct werkt ben ik weg

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 13-05-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euuh, 'emesenec' wat is dat?
AWN config fout?, wat voor?
Nomachine zou moeten draaien, hier een tuto.
Jammer maar dat was dan wel een hele snelle try zonder echt te troubleshooten of wel! >:)

Je moet je inderdaad wel even verdiepen in Openbox ja, het is geen KDE of Gnome ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat is eea msn client; http://blog.emesene.org/

awn herkende config niet, via terminal juiste config laten aanroepen, maar werd niet geaccepteerd :?

nomachine draait als zonnetje onder de andere omgevingen, maar uit jouw tutorial blijkt dat er meer handelingen nodig zijn. moet er idd keer goed voor gaan zitten, maar zo op eerste gezicht heeft 't wel potentie.
-
gister lightDM geinstalleerd nalv post bij omgu; http://www.omgubuntu.co.u...n-screen-in-ubuntu-11-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online
-edit-

[ Voor 156% gewijzigd door Sando op 14-05-2011 17:32 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
11.04 heeft bij mij alleen maar problemen opgeleverd: VLC die crashed, streperige video. Flink zitten prutsen, maar kan het niet herstellen. Morgen ga ik formateren en 10.10 terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
11.04 heeft bij mij alleen maar problemen opgeleverd: VLC die crashed, streperige video. Flink zitten prutsen, maar kan het niet herstellen. Morgen ga ik formateren en 10.10 terugzetten.
Klinkt als je videodriver icm unity, is het niet wat drastisch om dan meteen te herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

xpc

Nou, mijn ervaringen met 11.04 zijn vooralsnog positief: out of the box kan ik nu met gemak 720p filmpjes kijken (zowel flash als h264) en zelfs 1080p is geen probleem. Ik kom van 10.04 en daarin moest ik altijd erg veel prutsen om enigszins fatsoenlijk hd films te kunnen kijken (ik heb een Sony thin&light laptopje met Intel igp, dus geen snelheidsmonster). Het enige wat niet direct werkte was wireless, maar dat heb ik opgelost door de wicd networkmanager te installeren.

Unity is even wennen maar na wat tweaks zeker bruikbaar (autohide launcher uitzetten, shaduw rond vensters wat minderen, ring-switcher etc. Alleen die autohide van het global menu is een beetje een :F, is dat niet uit te zetten trouwens?).

Dat Unity niet met alle Compiz plug-ins werkt is logisch, hiervoor was het ook zo dat je sommige plug-ins niet gelijktijdig kon gebruiken. Als je bijvoorbeeld wil dat je naar het volgende werkblad gaat als je een venster naar de rand duwt moet je de grid plug-in uitzetten (en de desktop size op 1x4 zetten, nu staat deze standaard op 2x2), etc. Omschakelen van werkbladen met het scrollwheel werkt ook gewoon, kwestie van de juiste settings instellen.

Al met al tevreden dus en ben tot nu toe geen grote problemen tegengekomen (knock on wood :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe helpt dat bij mijn probleem? :?
GRUB2 werkt namelijk gewoon, krijg alleen de default selectie niet meer goed wat bij 10.04 nog wel lukte.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Raven schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:30:
[...]

Hoe helpt dat bij mijn probleem? :?
GRUB2 werkt namelijk gewoon, krijg alleen de default selectie niet meer goed wat bij 10.04 nog wel lukte.
bouwt nieuwe grub installatie/configuratie op - default selectie kun je daarbij bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
blouweKip schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:34:
[...]

Klinkt als je videodriver icm unity, is het niet wat drastisch om dan meteen te herinstalleren?
Gebruik geen unity of compiz. VLC is een bekend probleem waar nog geen goede fix voor bekend is. Ik heb flink gegoogled naar een oplossing voor de flikkerende video. Maar helaas... Een compleet nieuwe install lijkt me de snelste manier om de schade te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Gebruik geen unity of compiz. VLC is een bekend probleem waar nog geen goede fix voor bekend is. Ik heb flink gegoogled naar een oplossing voor de flikkerende video. Maar helaas... Een compleet nieuwe install lijkt me de snelste manier om de schade te herstellen.
Dan betreft het waarschijnlijk je videodriver, is het niet te doen om dan of een andere (indien je geen intel hebt) te installeren: het probleem bestaat bij mij niet iig en ik draai gewoon 11.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

_starbuck_ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:57:
[...]

Wat voor videokaart gebruik je? Mijn laptop met een Mobility Radeon HD 3470 werkt perfect met alles, inclusief VLC. Ik gebruik de AMD driver die Ubuntu aanbood te installeren na de eerste systeemstart.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
SandsOfArrakis schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:48:
[...]

Wat voor videokaart gebruik je? Mijn laptop met een Mobility Radeon HD 3470 werkt perfect met alles, inclusief VLC. Ik gebruik de AMD driver die Ubuntu aanbood te installeren na de eerste systeemstart.
de IGP van de 780G moederbordchipset. Het is dacht ik de HD3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
blouweKip schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:13:
[...]

Dan betreft het waarschijnlijk je videodriver, is het niet te doen om dan of een andere (indien je geen intel hebt) te installeren: het probleem bestaat bij mij niet iig en ik draai gewoon 11.04
ik draai nu ATI Catalyst 11.2. Heb nog even geprobeerd om 11.5 erover heen te gooien, maar dat lukte niet.

Ik weet idd dat 11.04 bij veel anderen wel goed draait, ook in combinatie met ATI, maar heb tijd meer om nog verder te zoeken, vandaar dat ik het voorlopig weer ga doen met een verse install van 10.10.

[ Voor 19% gewijzigd door _starbuck_ op 16-05-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
Ik gebruik de opensource radeon driver: werkt top, misschien wel even uitzoeken of powermanagement werkt op je gpu: dat scheelt nogal als je een laptop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als ik het zo hoor gaat Ubuntu dus nu de kant van OpenOffice op? Teveel invloed vanuit een bedrijf met plannen die (misschien licht) afwijken van waar de community op zit te wachten?

Ik heb weer een notebookje vrijgemaakt (Core2Duo 1,83Ghz, 2gb, 500gb, Ati X1600) om wat distro's uit te proberen. Ik heb o.a. nog op de rol staan om te proberen:

Crunchbang Linux (zou ultra-snel moeten zijn)
Ubuntu 11.04 (installatie nu bezig)
OpenSUSE

Wat het uiteindelijk gaat worden is een simpele desktop voor alledaags gebruik, naast mijn Qosmio. Daar heb ik nu dedicated Win7 x64 op draaien omdat er een nieuwe hybride schijf in zit, en ik ben nog niet helemaal up-to-speed met de werking van EXT4 op SSD technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
HTT-Thalan schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:56:
Als ik het zo hoor gaat Ubuntu dus nu de kant van OpenOffice op? Teveel invloed vanuit een bedrijf met plannen die (misschien licht) afwijken van waar de community op zit te wachten?
Slechte vergelijking. OpenOffice.org werd door het bedrijf wat het opgekocht had gewoon zo goed als stil gelegd, terwijl Canonical de ontwikkeling juist gigantisch pusht. Dat is zelfs het enige doel van Canonical. Terwijl het doel van Oracle gewoon geld verdienen is, en OpenOffice.org ging/gaat ze daar niet bij helpen dus investeren ze er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

HTT-Thalan schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:56:

Ik heb weer een notebookje vrijgemaakt (Core2Duo 1,83Ghz, 2gb, 500gb, Ati X1600) om wat distro's uit te proberen. Ik heb o.a. nog op de rol staan om te proberen:

Crunchbang Linux (zou ultra-snel moeten zijn)
Ubuntu 11.04 (installatie nu bezig)
OpenSUSE

Wat het uiteindelijk gaat worden is een simpele desktop voor alledaags gebruik, naast mijn Qosmio. Daar heb ik nu dedicated Win7 x64 op draaien omdat er een nieuwe hybride schijf in zit, en ik ben nog niet helemaal up-to-speed met de werking van EXT4 op SSD technologie.
Ubuntu blijft qua ondersteuning, support op forums en algehele integratie wat mij betreft nog altijd ver voor op de rest. Als Unity je tegenstaat kun je altijd nog terug naar classic gnome of gaan voor gnome3. Gnome3 + Ubuntu bevalt me behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Sando schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 03:15:
Dat is waar, maar de gemiddelde Ubuntugebruiker (en de 'eindbazen' van Ubuntu zelf) vinden dat ook, dus als we het over Ubuntuvervanging hebben dan is die Debianpolitiek net zo vervelend als de vorm van een peer wanneer je appelvormige vruchten zoekt.
Achja, natuurlijk, en daarom speelde Ubuntu 5 jaar geleden out-of-the-box geen MP3s af, terwijl Debian dat altijd wel gedaan heeft. Over politieke statements gesproken...

Je zeikt gewoon. Debian is anders dan Ubuntu, en als dat jou niet bevalt: prima. Maar ga alsjeblieft wat nuttigers met je tijd doen dan elke keer dat Debian genoemd wordt te gaan zeuren over "politiek".

Debian is waar Ubuntu op gebaseerd is. In Debian wordt hier en daar wat minder voor je gedaan en besloten (het breezer-gehalte waar je zelf zo tegen ageert in Ubuntu), maar het is een prima alternatief voor mensen die iets anders willen dan Ubuntu, en dan met name degenen die wat meer controle zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

http://wiki.debian.org/MultimediaCodecs

Hier zie ik toch ook mp3 tussenstaan... en dat kan ik me ook altijd herinneren omdat het anders niet werkte. Maargoed, ik wil Debian niet afzeiken want ik vind ze veel gebruiksvriendelijker geworden in de latere versies en ze zijn tenslotte de basis voor Ubuntu en vele andere distro's. Wat mij betreft idd een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Vicarious schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 01:55:
http://wiki.debian.org/MultimediaCodecs

Hier zie ik toch ook mp3 tussenstaan... en dat kan ik me ook altijd herinneren omdat het anders niet werkte.
De tekst bovenaan die Wiki pagina suggereert inderdaad dat MP3 playback standaard niet ondersteund wordt, maar dat is incorrect. In standaard desktop installs van zowel Sarge, Etch, Lenny en Squeeze wordt MP3 playback out of the box ondersteund (dat heb ik niet al te lang geleden nog getest, zie deadinspace in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11") :)

Wel is het zo dat MP3 encoding niet standaard ondersteund wordt, maargoed, dat is voorzover ik weet in Ubuntu ook zo.

DVD playback wordt ook niet out of the box ondersteund. Weet iemand hoe dat in Ubuntu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

we hebben gister nieuwe build publiekelijk gezet (build mei).

\[PC/MAC/LNX] GCT-Game (gratis GTA-kloon)

iemand zin in potje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

deadinspace schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:15:
[...]

De tekst bovenaan die Wiki pagina suggereert inderdaad dat MP3 playback standaard niet ondersteund wordt, maar dat is incorrect. In standaard desktop installs van zowel Sarge, Etch, Lenny en Squeeze wordt MP3 playback out of the box ondersteund (dat heb ik niet al te lang geleden nog getest, zie deadinspace in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11") :)

Wel is het zo dat MP3 encoding niet standaard ondersteund wordt, maargoed, dat is voorzover ik weet in Ubuntu ook zo.

DVD playback wordt ook niet out of the box ondersteund. Weet iemand hoe dat in Ubuntu zit?
ubuntu-restricted-extras installeren, daar zit al dit soort shizzl in. Tegenwoordig wordt bij de installatie al gevraagd of je dit gelijk wil meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 10:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik heb besloten om vanavond 'de grote stap' te nemne. Ik ga de nieuwste Ubunut downloaden en Ubuntu only draaien in mijn hutje. Natuurlijk ben ik geen newbie, maar ik draaide altijd op 1 PC Windows. Tegenwoordig draai ik Windows eigenlijk alleen nog maar voor spellen zoals StarCraft 2 en Steam en ik denk dat een maandje Ubuntu-only draaien mij wel goed doet.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Auredium schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:43:
Ik heb besloten om vanavond 'de grote stap' te nemne. Ik ga de nieuwste Ubunut downloaden en Ubuntu only draaien in mijn hutje. Natuurlijk ben ik geen newbie, maar ik draaide altijd op 1 PC Windows. Tegenwoordig draai ik Windows eigenlijk alleen nog maar voor spellen zoals StarCraft 2 en Steam en ik denk dat een maandje Ubuntu-only draaien mij wel goed doet.
stream draait goed met linux, starcraft2 heb ik niet, daarover kan ik geen ervaring delen.

//edit
via wine zou SC2 speelbaar moeten zijn;
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZBq8HLfsKTo]

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 17-05-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Te gek. Ik zal misschien wat moeten moesleutelen met Wine dan maar het zou super zijn als ik mijn SC2 ladder een beetje zou kunnen onderhouden middels mijn Ubuntu ervaring.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik game redelijk wat op linux, sommige native sommige via wine. Maar 't gamen via wine gaat steeds beter en beter. Nieuwe games kunnen soms draaien. Wel moet je vaak concessies doen op 't gebied van GFX. Maar in mijn beleving is dat niet erg; draait uit eindelijk toch om de gameplay. Maar vaak is 't kwestie van details wat lager zetten dat je op je windows bak gewend bent - en je kunt vooruit.

Wow draait bijv. ook super. Zelf speel ik graag anno1404 via wine. Kijk eens naar playonlinux en crossover-office. dat zijn wel handige tools hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Games is nog de enige reden waarom ik geen Ubuntu op mijn desktop heb. (oja en ook .net voor school -_-)
Het is dat ik graag met muis en keyboard speel, anders had ik misschien toch al een console gekocht (en een tv want die heb ik ook niet :-p )

Kdraai nu al enkele weken Ubuntu 11.04 (64-bit). En heb er deze keer echt een gemengd gevoel bij.
Unity is niet voor mij, maar zolang Gnome 2 word ondersteund is dat voor mij geen echt probleem. Ook werkt Ubuntu steeds meer "out-of-the-box" Ik moest geen flash of iets dergelijks installeren, gewoon aangeven tijdens de installatie dat je die wil en alles werkt! Na de installatie moest ik nog enkel een handjevol app's installeren (Opera, Dropbox, ...) en de installatie was eigenlijk af. Het was de eerste keer dat ik de 64-bit versie gebruik en ik snap niet waarom de 32-bit versie nog steeds word aangeraden, want het werkt evengoed.

Maar zelf zie ik me toch als een poweruser onder linux (ik gebruik het uiteindelijk dagelijks), dus mijn verbazing was wel groot toen ik vaststelde dat er geen /var/log/message file aanwezig was. Ook hier weer geen ramp, gewoon de config van rsyslog aanpassen. Maar dat geeft me metee het gevoel alsof Canonical je handje willen vasthouden en liever wil dat je binnen de lijntjes blijft, dat irriteert me wel. Ik hoop dat dit niet de eerste stap is richting de Apple filosofie. -_-

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

IStealYourGun schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:26:
Het was de eerste keer dat ik de 64-bit versie gebruik en ik snap niet waarom de 32-bit versie nog steeds word aangeraden, want het werkt evengoed.
persoonlijke mening; ik ervaar minder problemen met wine icm 32bit systeem dan wanneer ik een 64bit installatie draai. ik weet 't; volgens wine moet 't niet uitmaken, en d'r zijn verschillende 64>32bit tools etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 21:29
Vicarious schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 01:04:
[...]
Als Unity je tegenstaat kun je altijd nog terug naar classic gnome
Begrijp ik het nou goed dat dit in de volgende versie (11.10) niet meer mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:23

DizzyWeb

Ondertiteld

jrs77 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:00:
[...]

Begrijp ik het nou goed dat dit in de volgende versie (11.10) niet meer mogelijk is?
Niet standaard. Installeren kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Hoe heb jij Empathy zo mooi geïntegreerd gekregen? Dat wil zeggen dat het geen los venster meer is maar het als ware een rechter menu-balk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:23

DizzyWeb

Ondertiteld

J-Media schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:42:
[...]

Hoe heb jij Empathy zo mooi geïntegreerd gekregen? Dat wil zeggen dat het geen los venster meer is maar het als ware een rechter menu-balk is.
Volgens mij is het venster gewoon gemaximaliseerd op z'n rechter scherm, of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
DizzyWeb schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:48:
[...]

Volgens mij is het venster gewoon gemaximaliseerd op z'n rechter scherm, of vergis ik me nu?
Ik zie nu dat het inderdaad twee schermen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:12
himlims_ schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:49:
Ik game redelijk wat op linux, sommige native sommige via wine. Maar 't gamen via wine gaat steeds beter en beter. Nieuwe games kunnen soms draaien. Wel moet je vaak concessies doen op 't gebied van GFX. Maar in mijn beleving is dat niet erg; draait uit eindelijk toch om de gameplay. Maar vaak is 't kwestie van details wat lager zetten dat je op je windows bak gewend bent - en je kunt vooruit.

Wow draait bijv. ook super. Zelf speel ik graag anno1404 via wine. Kijk eens naar playonlinux en crossover-office. dat zijn wel handige tools hiervoor.
Anno1404 staat ook al Gold op de site van Wine. Als ik hem de winkel zie liggen eens meenemen.
Heb zelfs 1 game op Ubuntu en dat is Wow, alles werkt en de performances is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Dag 1 van de Ubuntu only ervaring:

Gisteravond was het zo ver, de kogel was door de kerk en na het back-uppen van mijn data besloot ik om middels Windows 7 de Iso van Ubuntu 11.04 te branden. De set-up was zoals ik wel gewend was van Ubuntu, ik draai al sinds jaar en dag Ubuntu op mijn eigen notebook als OS only. Helaas bleek ik met goede reden te zijn overgestapt naar Ubuntu want Windows 7 had neit goed de iso gebrand (ik had zelfs de schijf laten controleren door WIndows 7)

Geen Windows 7 dus en geen Ubuntu 1.04. Geen probleem, ik had nog 10.04 op de plank liggen dus installeerde ik deze en deed ik daarmee de Iso opnieuw downloaden en branden op DVD. Deze keer ging het wel goed.

Eerste boot:

De eerste boot kwam met de melding dat ik de unity interface niet kon gebruiken. Ik was ervan op de hoogte dat dit waarschijnlijk wel kwam doordat ik de standaard drivers van de grafische kaart gebruikte ipv de NVidia, dus na het activeren van de juiste drivers zag ik de unity interface voor de eerste keer. Mijn ervaring? even wennen maar niet dermate onlogisch om hem onhandig te vinden. Het komt wel goed.
Ik heb inmiddels de eerste update gedraait en ook dat ging goed.

Empathy als MSN client beviel me tot nu toe wel.

To-do-lijstje:
- Ruzie met Evolution, configuratie lijkt niet goed te lukken. Misschien dat ik Thunderbird ga pakken aangezien ik dat al van plan was.
- Sun Java installeren voor Minecraft.

Verder eigenlijk nog weinig taken op de lijst staan. Ik kijk er naar uit om weer achter mijn Ubuntu bak te zitten. :) @ niet op mijn Ubuntu bak locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@auredium; bedoel 't niet verkeerd, maar is dit topic wel de geschikte plaats? misschien een ervarings blog maken op tweakblog?
- msn vond ik emesene erg fijn (standaard repo)
- Wat is 't probleem met Evolution
- java installeren stelt geen drol voor :X - via softwarecenter kun je de partners-repo activeren, daarna staat sun-java tussen je te installeren pakketten.

omtrent minecraft;
http://www.worldofminecraft.com/StayFocus

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/bash

JAVA=`which java`

DIR=`echo $0 | sed -E 's/\/[^\/]+$/\//'`
if [ "X$0" != "X$DIR" ]; then
    cd $DIR
fi

RUN=true
while [ $RUN == "true" ]; do
    $JAVA -classpath skin:lib/jinput.jar:lib/lwjgl.jar:lib/lwjgl_util.jar:lib/wom.jar:lib/minecraft.jar -Djava.library.path=native/linux -Dsun.java2d.noddraw=true -Dsun.awt.noerasebackground=true -Dsun.java2d.d3d=false -Dsun.java2d.opengl=false -Dsun.java2d.pmoffscreen=false -Xmx800M Main
    if [ $? -ne 10 ]; then RUN=false; fi
done

[ Voor 59% gewijzigd door himlims_ op 18-05-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

@Himlims_

Ik deed het ook maar eenmalig hier hoor. ;) Wilde alleen even weten dat ik het ook daadwerkelijk gedaan heb.
Ik post het zelf op een bestaande blog van me.

Evolution heb ikd e accounts ingevuld maar ik kan geen e-mail verzenden en ontvangen schijnbaar. Beetje vreemd. Eerste configuratie ging ook niet goed door itnerface fouten, mogelijk unity gerelateerd. Ik ga eerst vanaaf proberen evolution te kicken en dan er opnieuw op te zetten in de hoop dat het dan beter gaat. Ander komt Thunderbird erop.

emesene had ik inderdaad heen zitten te kijken en die lijkt me ook goed te werken, alhoewel ik over Empathy niet echt te klagen heb tot nu toe.

Java installeren zal wel makkelijk zijn maar ik vind hem zo 1-2-3- niet ind e repositories van Ubuntu 11.04 terug. Maar misschien zie ik hem over het hoofd. Anders doe ik wel een Apt-get install er doorheen jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Auredium schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:24:
Java installeren zal wel makkelijk zijn maar ik vind hem zo 1-2-3- niet ind e repositories van Ubuntu 11.04 terug. Maar misschien zie ik hem over het hoofd. Anders doe ik wel een Apt-get install er doorheen jagen.
himlims_ schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:08:
- java installeren stelt geen drol voor :X - via softwarecenter kun je de partners-repo activeren, daarna staat sun-java tussen je te installeren pakketten.

omtrent minecraft;
http://www.worldofminecraft.com/StayFocus

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/bash

JAVA=`which java`

DIR=`echo $0 | sed -E 's/\/[^\/]+$/\//'`
if [ "X$0" != "X$DIR" ]; then
    cd $DIR
fi

RUN=true
while [ $RUN == "true" ]; do
    $JAVA -classpath skin:lib/jinput.jar:lib/lwjgl.jar:lib/lwjgl_util.jar:lib/wom.jar:lib/minecraft.jar -Djava.library.path=native/linux -Dsun.java2d.noddraw=true -Dsun.awt.noerasebackground=true -Dsun.java2d.d3d=false -Dsun.java2d.opengl=false -Dsun.java2d.pmoffscreen=false -Xmx800M Main
    if [ $? -ne 10 ]; then RUN=false; fi
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

* Auredium face to keyboard actie.

Misschien had ik vanmorgen wat te weinig zoek tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Auredium op 18-05-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

himlims_ schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:08:
@auredium; bedoel 't niet verkeerd, maar is dit topic wel de geschikte plaats? misschien een ervarings blog maken op tweakblog?
Nou ben ik het ff kwijt. Je mag hier geen vragen stellen, geen ervaringen posten, wat blijft er dan nog precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Vicarious schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:26:
wat blijft er dan nog precies over?
Hey, dat is een vraag, dat mag hier niet! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vicarious schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:26:
[...]

Nou ben ik het ff kwijt. Je mag hier geen vragen stellen, geen ervaringen posten, wat blijft er dan nog precies over?
offtopic:
Van wie mag dat niet? Waar staat dat? Niet meteen zo zeuren, hè.

Ik ben het met himlims_ eens dat als je een dagboek bij wilt houden van je Ubuntu-ervaringen dat je beter een blog kunt starten. Het is wel interessant (mits er wat te melden valt), maar afhankelijk van de invulling teveel voor in een discussietopic... Maar als hij goed kan schrijven, zou ik het zeker lezen.

Mijn 11.04-ervaring op de HP ProBook 6550b is nog niet zo goed. Hij blijft crashen (bevriezen) als ik het netwerk gebruik (bedraad), terwijl hij wel certified is. Dat had ik met de bèta al maar dat is dus nog niet automagisch opgelost :)

Ik zal het trouwens nu op het werk eens met een ander exemplaar proberen. (Update: Het ligt niet aan die specifieke notebook, helaas).

Ah, via draadloos werkt het wel helemaal goed, dus het ligt echt aan de driver van de Intel 82577LC (vaste netwerkkaart)

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 18-05-2011 14:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
[quote]Vicarious schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:26:
[...]

[/quote]ach die footer onderaan dit topic slaat ook nergens op. het is bijna niet mogelijk een (grote) draad te runnen waarin geen vragen gesteld mogen worden :F - dit heeft dan ook meer betrekking op inhoudelijke zaken/problemen die de kop op steken.

Mijn reactie of eerder suggestie heeft betrekking op de post van; Auredium in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 11"

als iemand dat begint met; Dag 1 - vrees ik voor een soort logboek/dagboek verhaal. Dan adviseer ik Auredium netjes om een blog te starten, want daarvoor is een blog uitermate geschikt. En niet een grote draad hier in /23, tenzij je zit te wachten op 10 verschillende ervaringen van mensen die linux-ontmaagd worden? .... brrr ik niet

@sjaakduhuuhl; thx voor de support ;-)

onze vrienden van OMGU hebben vandaag een artikel geplaatst over 'onze' GTA-kloon.

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 18-05-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 12:23

Basszje

Reisvaap!]

De topicstart heeft het trouwens nog over 10.10 en volgens mij is 11.10 al uit.

Ik weet nog niet wat ik van dat Unity vind voor netbooks. Men zegt dat het daarvoor ontwikkeld is maar de snelheid blijft aardig achter. Ik heb het probleem dat op mijn Asus 1005PE 10.04 steeds langzamer ging draaien per update (op de een of andere manier) en dus dacht ik om maar 's te upgraden en daarbij kwam Unity om de hoek kijken. De interface heeft imo zeker potentie en na wat klooien werkt het best lekker. Maar firefox gaat gewoon langzamer per open tab en het ziet er nog wat onafgewerkt uit, zeker als je sommige tools draait (geen sluitknoppen en dat soort werk ). Ik vond de Netbook remix juist fijn omdat het ook gemaakt was voor snelheid op langzamere proc's en dat mis ik nu een beetje. Hoop dat ze dat nog gaan fixen bij de volgende updates (zo alle klachten bezien op de interwebs)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 09:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Basszje schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:51:
De topicstart heeft het trouwens nog over 10.10 en volgens mij is 11.10 al uit.
Ik neem aan dat je 11.04 bedoelt, 11.10 komt pas in oktober. Wellicht dat de eerste nightlies er zijn, maar veel verder is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:18:
[...]

Ik neem aan dat je 11.04 bedoelt, 11.10 komt pas in oktober. Wellicht dat de eerste nightlies er zijn, maar veel verder is het nog niet.
Kan niet wachten op de Alpha :9
Draaide ook 11.04 vanaf Alpha
June 2nd, 2011 - Alpha 1 release
June 30th, 2011 - Alpha 2 release
August 4th, 2011 - Alpha 3 release
September 1st, 2011 - Beta 1 release
September 22nd, 2011 - Beta 2 release
October 13th, 2011 - Final release of Ubuntu 11.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
afraca schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:40:
Voor de echt dappere mensen hier, om uw verse 11.04 installatie om te toveren in een daily van Oneiric (11.10) :

code:
1
2
3
sudo sed -i 's/natty/oneiric/g' /etc/apt/sources.list
sudo aptitude update
sudo aptitude dist-upgrade
;)

Wat betreft de TS, vanmiddag fix ik hem d:)b

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Vanavond ga ik proberen met mini DLNA aan de slag te gaan voor mijn Samsung TV. Heeft iemand nog andere DLNA tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
afraca schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 07:35:
[...]

;)

Wat betreft de TS, vanmiddag fix ik hem d:)b
Dat bericht had ik gemist toen denk ik...
Maar ik durf dat nu nog niet echt aan...

Alhoewel....misschien van het weekend eens proberen in virtualbox of het wat is
Pagina: 1 ... 27 ... 59 Laatste

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!