Los van de tijdelijke scherpe randjes (wat overigens typisch Canonical is om het dan al wel te releasen, zodat de helft van je gebruikers een gedegradeerde gebruikerservaring krijgt) zie ik gewoon al mijn taken langer moeten duren, en velen met mij. Daarom geef ik het in de basis al weinig kans. Maar ik blijf uiteraard wel benieuwd naar de ontwikkelingen.noonnoo schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:03:
Heb gisteren de Ubuntu 11.04 met Unity geïnstalleerd en uitgeprobeerd en ik ben redelijk positief. Hiermee onderscheid Ubuntu zich in veel opzichten van anderen (Windows, MAC OS X, Gnome2 en 3 en vele anderen). Zoals het nu is, is het zeker geschikt voor normale eindgebruikers.
De enige killer feature die het voor mij heeft is "Window Snap", maar ik mis customizatiemogelijkheden..
Wat ik echter niet begrijp is waarom het "panels"-concept in Gnome2 niet verder is uitgewerkt, dan waren er veel meer mogelijkheden voor customizatie in de vorm van "Add to panel"-elementen of een onderscheid tussen "grafische" en normale panels.. Zover wijkt Unity hier namelijk uiterlijk gezien ook weer niet niet zo vanaf.
[...]
Het is geen slechte ripoff! Unity is vrij goed uitgewerkt met nog heel wat scherpe randen. Als ze het blijven verder ontwikkelen dan verwacht ik zeker vooruitgang.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn