[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.605 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
mbroeders schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:30:
[...]

Ik denk dat dit al heel vaak hier beantwoord is, maar bij deze:
DeFrost en OpenDesire zijn AOSP roms zonder Sense en standaard geleverd met launcher2.
Cyanogen is ook AOSP, maar komt met ADWlauncher. Je kunt natuurlijk zelf even makkelijk launcher2 erbij zetten waardoor je van ADW af bent.

Zelf raad ik je, als je dan niet voor cyanogen gaat, DeFrost aan. Ik heb het gevoel dat de samenwerking van Richard Trip en Kali- de Rom erg ten goede komt!
oke, sorry hiervoor. Zal in het vervolg het topic doorbladeren eerst.
ben cyanogen aan het installeren, via rom manager (Werkt enorm goed en makkelijk)
En zal hiermee eens aan de slag gaan.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb gebruik nu nog de standaard HTC rom met Sense. Mijn vraag: wat ga je missen als je een rom gebruikt zonder Sense. Oftewel, wat houdt Sense allemaal in?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik moet toch zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de camera. Mijn iphone 4 maakt vele mooiere foto's dan mijn desire. Ik gebruik OD 4.0.10 met een 5 radio, maar nee, de foto's die ermee gemaakt worden zijn echt slecht te noemen. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Yzord schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:39:
Ik moet toch zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben in de camera. Mijn iphone 4 maakt vele mooiere foto's dan mijn desire. Ik gebruik OD 4.0.10 met een 5 radio, maar nee, de foto's die ermee gemaakt worden zijn echt slecht te noemen. Mis ik iets?
Ik heb het zelfde. Als je de Sense camera app gebruikt (en dus Sense geinstalleerd moet hebben), maakt de telefoon wel iets betere foto's, het kan alleen niet tippen aan de iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oplossing : Koop een echte camera :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb mijn HTC desire gisteren geroot en draai nu leedroid froyo (hier zit A2SD bij).
Echter zie ik bij quick systeminfo A2SD storage -Information not available.
Mijn SD is geformateerd als 1 FAT32 partitie, verder niets.

Wat doe ik fout?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

El Snorro schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:35:
Ik heb mijn HTC desire gisteren geroot en draai nu leedroid froyo (hier zit A2SD bij).
Echter zie ik bij quick systeminfo A2SD storage -Information not available.
Mijn SD is geformateerd als 1 FAT32 partitie, verder niets.

Wat doe ik fout?
Als je uberhaupt de moeite had genomen om de eerste post van LeeDroid op XDA door te lezen, dan had je geweten dat je een ext3 partitie moet aanmaken van 512mb.

XBL: MRE Inc

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14
Ik heb net deze rom op mijn Desire gezet:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=742371
Maar is dit nou een ROM met de nieuwe Sense van de HD? Ik heb de link in dit topic gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788554
Nou twijfel ik echter, want deze heeft niet al de nieuwe features die ik hier zie staan :S. Welke is dan die met de nieuwe Sense?

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
Kees Kluskens schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:10:
Ik heb net deze rom op mijn Desire gezet:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=742371
Maar is dit nou een ROM met de nieuwe Sense van de HD? Ik heb de link in dit topic gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788554
Nou twijfel ik echter, want deze heeft niet al de nieuwe features die ik hier zie staan :S. Welke is dan die met de nieuwe Sense?
Ik raad deze aan :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789830

Loopt als een zonnetje..geen enkel probleem. Echt een erg mooie nieuwe rom.

• SpaceK33z
dafmay schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:16:
[...]

Ik raad deze aan :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789830

Loopt als een zonnetje..geen enkel probleem. Echt een erg mooie nieuwe rom.
Thanks, deze was ik al net aan het downloaden. Wel jammer, die rom die ik eerst probeerde had tenminste leuke toevoegingen. Deze heeft volgens mij geen leuke extra's (behalve de ROM Manager, maar die liep vast bij mij...)
Weet iemand al of de camera in korte termijn gefixt kan worden?

[ Voor 6% gewijzigd door SpaceK33z op 25-09-2010 00:23 ]

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Kees Kluskens schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:21:
[...]

Thanks, deze was ik al net aan het downloaden. Wel jammer, die rom die ik eerst probeerde had tenminste leuke toevoegingen. Deze heeft volgens mij geen leuke extra's (behalve de ROM Manager, maar die liep vast bij mij...)
Weet iemand al of de camera in korte termijn gefixt kan worden?
Deze bedoel je hoogstwaarschijnlijk!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=791315

Ik heb hem zelf ook sinds vandaag draaien.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• SpaceK33z
JKratos schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:00:
[...]

Deze bedoel je hoogstwaarschijnlijk!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=791315

Ik heb hem zelf ook sinds vandaag draaien.

Voor iedereen die de nieuwe Sense wil installeren en nog twijfelt; alles draait hier als een zonnetje bij mij! De nieuwe interface is heel mooi en er zitten een aantal handige toepassingen bij. Zoals dat als je nu de menubalk omlaag slidet, krijg je de openstaande Apps te zien. Eerst moest je hiervoor de Home knop indrukken. Dit werkt een stuk fijner :).

Ik heb het hier in dit topic nog niet voorbij zien komen, maar heeft iemand ook al z'n Desire geroot met Unrevoked? Het enige wat je dan hoeft te doen is de applicatie starten, je telefoon aansluiten in debug modus en even wachten. Daarna is 'ie geroot! Werkte perfect bij mij!!! Veel makkelijker dan al die lange handleidingen...

Hieronder screenshots van het nieuwe (standaard) thema van de HTC Desire HD rom. Opzich wel mooi, maar het komt zo 'hoekerig' over. Wel een hele mooie achtergrond trouwens!
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/103czmv.png

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2po40f6.png

[ Voor 32% gewijzigd door SpaceK33z op 26-09-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Je kan er best redelijke foto's mee schieten afhankelijk van belichting, wat je focussed en welke app je gebruikt. De iPhone maakt iets betere foto's maar is ook niet alles met die oversaturation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe heet die app met dat schakelaartje? Dus waar je de bel mee uit en aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Thombias schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:04:
[...]

Hoe heet die app met dat schakelaartje? Dus waar je de bel mee uit en aan kan zetten?
SilentMode OnOff. De mooiste die ik tot nu toe gevonden heb, de andere waren allemaal lelijker. Gaat alleen niet over jailbreaken dit :P.

Iemand nog meer nieuwigheden in de Htc Desire HD rom gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kees Kluskens schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:16:
[...]

SilentMode OnOff. De mooiste die ik tot nu toe gevonden heb, de andere waren allemaal lelijker. Gaat alleen niet over jailbreaken dit :P.

Iemand nog meer nieuwigheden in de Htc Desire HD rom gevonden?
Bedankt! Erg handig die app met vergaderingen etc.

Die HTC Desire HD rom ziet er goed uit maar omdat ik toch mijn camera veel gebruik is het voor mij nog geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
Thombias schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:32:
[...]

Bedankt! Erg handig die app met vergaderingen etc.

Die HTC Desire HD rom ziet er goed uit maar omdat ik toch mijn camera veel gebruik is het voor mij nog geen optie.
Die widget zit ook standaard in de HD rom (ik dacht dat ik hem ook had gezien in de normale Android 2.2 rom, maar ik kan mij vergissen). Als je je vinger wat langer op je scherm houd, en je kiest voor widget toevoegen en dan de widget "Instellingen", dan staat hij daar tussen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat is eigenlijk de precieze (technische) reden dat de camera niet werkt in de Desire HD ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jelmervos schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:15:
Wat is eigenlijk de precieze (technische) reden dat de camera niet werkt in de Desire HD ROM?
Zal wel een driver issue zijn :) Was bij de eerste 'normale' custom ROMS ook het geval :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

DennusB schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:17:
[...]

Zal wel een driver issue zijn :) Was bij de eerste 'normale' custom ROMS ook het geval :)
Ah, en is het dan mogelijk de driver uit een bestaande ROM te halen en deze te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:15
Een nieuwe cyanogen mod is uit. Heeft iemand deze al geprobeerd?

ps: misschien een domme vraag, maar ondersteunt deze ook Nederlands?

http://forum.cyanogenmod....ojneverdie-v602-09262010/

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Er is nu trouwens een handige aanpassing voor het Power Down menu van de Desire HD Roms's, te vinden op XDA , met dank aan snq-

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TKBLXMao2mI/AAAAAAAAAtk/YSfShniv_ZU/before.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TKBLessZ4dI/AAAAAAAAAto/rPGFvXtguIY/after1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_jgGywM4bpS4/TKBLfv8PGaI/AAAAAAAAAts/eiPf8gCQNUw/after2.jpg

(ik vond de plaatjes te leuk om niet te posten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
als ik het geod begrijp werkt alles op de desire, behalve de camera dan met deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:47:
Er is nu trouwens een handige aanpassing voor het Power Down menu van de Desire HD Roms's, te vinden op [url="http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=792540

(ik vond de plaatjes te leuk om niet te posten ;) )
Aha...! Geinig :) Ik ga die "hotstart" eens testen. Lijkt mij een erg handige feature.

Edit : helaas lukt het mij niet op mbv AmonRa recovery de zip te flashen. Krijg een melding "error in line 1". Heb ook geprobeerd de verification uit te zetten. Ik gebruik de juiste versie...die specifiek voor de nieuwe Desire HD rom's. Jammer...

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 27-09-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:41:
[...]

Aha...! Geinig :) Ik ga die "hotstart" eens testen. Lijkt mij een erg handige feature.

Edit : helaas lukt het mij niet op mbv AmonRa recovery de zip te flashen. Krijg een melding "error in line 1". Heb ook geprobeerd de verification uit te zetten. Ik gebruik de juiste versie...die specifiek voor de nieuwe Desire HD rom's. Jammer...
Misschien een vaute download?! Even opnieuw binnenhalen. En het kan zijn dat je een odexed HD-rom hebt. Dan werkt het niet. Gebruik je toevallig die van NeoPhyte? Die is namelijk deodexed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:30:
[...]

Misschien een vaute download?! Even opnieuw binnenhalen. En het kan zijn dat je een odexed HD-rom hebt. Dan werkt het niet. Gebruik je toevallig die van NeoPhyte? Die is namelijk deodexed.
Uh..."vaute" ? ;) (sorry couldn't resist) Anyway...ik gebruik deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789830. Ik kan nergens zien of deze deodexed is...zal proberen de download nog eens te doen en daarna te flashen...

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 27-09-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:35:
[...]

Uh..."vaute" ? ;) (sorry couldn't resist) Anyway...ik gebruik deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=789830. Ik kan nergens zien of deze deodexed is...zal proberen de download nog eens te doen en daarna te flashen...

Ja leuk hè dat vaut, kan ook met 'dt. Vaudt... ;)

Maar die rom die jij gebruikt is odexed. De enige deodexed is die van NeoPhyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:57:
[...]

Ja leuk hè dat vaut, kan ook met 'dt. Vaudt... ;)
:)
Maar die rom die jij gebruikt is odexed. De enige deodexed is die van NeoPhyte
Oh wat suf...ik las het andersom, maw dat het juist zou moeten werken op een odexed rom. Sowieso nu de Neophyte rom aan het dl-en, omdat op mijn huidige HD rom diverse settings tabs niet meer functioneren (FC). Was al een liefhebber van Neophyte's standaard 7.6.1 custom rom. Eens zien wat zijn HD versie doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic doorgelezen en vroeg me af of er enige veranderingen zijn in de interface ook al behoud je je htc sens. Is dit een soort van jailbreak voor de desire die je apps free maakt? Of alleen om het uiterlijk mooier te maken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 17:50:
heb het topic doorgelezen een vroeg me af of er enige veranderingen zijn in de interface ookal behoud je je htc sens en is dit een soort van jailbreak voor de desire die je apps free maakt? of alleen om het uiterlijk mooier te maken etc.
Misschien moet je eerst je vraag eens wat opschonen, en punten en komma's toevoegen, zodat wij ook kunnen begrijpen wat je precies bedoeld.

Edit : als je ik je vraag kan inschatten, dan zou ik zeggen...lees eerst de startpost van dit topic eens door...daar vind je denk ik antwoord op je vragen.

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 27-09-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Sinds ik naar FroYo geüpdated heb (naar deze ROM), valt de WiFi-verbinding met mijn Access point vaak weg. Ik moet dan manueel in wireless-instellingen gaan en verbinden met mijn netwerk. Heeft nog iemand dit probleem? Ik heb de 5.10 radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Vraagje: ik lees goede verhalen over het (makkelijk) kunnen rooten met UnRevoked 3.2. Echter, het lukt mij niet! Er is ook niet echt een goede handleiding van, maar wat ik ervan begrijp: ik installeer die HBOOT drivers, en dat gaat exact zo als er in de handleiding staat.

Ik start de reflash tool (unrevoked), maar die blijft hangen op 'Waiting for Device'. USB foutopsporing staat aan, en ik heb als verbindingsopties zowel diskdrive, HTC sync alsmede 'alleen opladen' geprobeerd. Wat doe ik fout?

ps: HTC Desire, 2.2 stock, non-branded.

Kan iemand mij de verlossende tip geven!?!?! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
installeer htc sync (eigenlijk vooral de meegeleverde drivers), te vinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Sandrioni schreef op maandag 27 september 2010 @ 19:05:
Vraagje: ik lees goede verhalen over het (makkelijk) kunnen rooten met UnRevoked 3.2. Echter, het lukt mij niet! Er is ook niet echt een goede handleiding van, maar wat ik ervan begrijp: ik installeer die HBOOT drivers, en dat gaat exact zo als er in de handleiding staat.

Ik start de reflash tool (unrevoked), maar die blijft hangen op 'Waiting for Device'. USB foutopsporing staat aan, en ik heb als verbindingsopties zowel diskdrive, HTC sync alsmede 'alleen opladen' geprobeerd. Wat doe ik fout?

ps: HTC Desire, 2.2 stock, non-branded.

Kan iemand mij de verlossende tip geven!?!?! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heb je toevallig een Mac in de buurt staan? Ik heb zelf een iMac en hierbij hoef je helemaal NIKS te downloaden, het is gewoon de telefoon inpluggen met debug-modus en starten. Wachten en dan is 'ie in binnen 10 minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
Moet ik even goed nadenken want mij lukte het eerst ook niet. Kan best zijn dat het met Windows 7 te maken heeft. Want dacht dat ik het daarna op de pc van mn vriendin geprobeerd had, en toen werkte het wel. Probeer dat dus eens een pc met xp of vista.

edit:
Neem aan dat je deze stappenlijst hebt gevolgd:
Step 1 - Installing a Custom Recovery Image Using UnrEVOked (Note: Instructions in green like this are for Windows only)

1. Run the reflash_package.exe (In the /UnrEVOked/Windows folder in the root pack) and extract the files to a sutable location.
2. Follow the instructions in the .html file to install the HBOOT driver.
3. Install HTC Sync if you have not already. (Needed for adb drivers)
4. Once you have it, uninstall HTC Sync and any other programs that could cause interference like doubletwist (leave HTC Driver Installer)
5. Reboot your PC.
6. With your phone go to Settings > Connect to PC > Default connection type > Charge Only then Untick ‘Ask Me’
7. Then go to Settings > Applications > Development > Make sure USB Debugging is ticked.
8. Then go back to Applications and make sure Unknown Sources is ticked.
9. Start the reflash.exe in Admin mode (Right Click > Run as Admin (Only required for Windows Vista + 7)
10. Linux users double click on ‘ClickHereToRoot.sh‘ (In the /UnrEVOked/Linux folder in the Root Pack), select ‘Run in terminal‘ and follow the instructions in the script to get UnrEVOked up.
11. Mac users, please do what you usually do with a .dmg, I don’t have a Mac so can’t expand on this. (Email max@rootmydroid.co.uk if you wish to help me here)
12. If you want to install a different recovery (Not needed unless you want to), download it and in UnrEVOked go to File > Custom Recovery and select the recovery image.
13. Connect your phone.
14. Wait (it could take up to 10mins)
15. Then, your Desire should be in recovery mode! Use the trackball to select Reboot System Now from the menu.

[ Voor 69% gewijzigd door 13art op 27-09-2010 21:33 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:01
Moet zeggen dat de nieuwe sense er stukken beter uitziet! Hmmm zal die rom als hij volwassen is vast eens proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Aangezien mn huidige rom steeds langzamer wordt maar eens OD of Defrost proberen.
Nu nog een keuze maken welke van de twee.
Als ik het zo lees zorgt OD tegenwoordig nogal wat stroom trekt? Of is dat bij lang niet iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
l3art schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:06:
Aangezien mn huidige rom steeds langzamer wordt maar eens OD of Defrost proberen.
Als ik het zo lees zorgt OD tegenwoordig nogal wat stroom trekt? Of is dat bij lang niet iedereen zo?
Ik ben juist van OD en Defrost afgegaan omdat ik nog steeds niet reagerende zwarte schermen kreeg. De HD Rom bevalt eigenlijk uitstekend (op de camera na dan). Ik vind hem zelf ook niet traag oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nandroid backup gedaan via Rommanager en daarna cyanogen geinstalleerd. Kan ik nu mijn applicaties weer terug laden via de backup, of ga ik dan weer terug naar de vorige ROM?

Dit zal wel een heel domme vraag zijn, want ik kan het nergens vinden. Toch vast bedankt!

EDIT: nvm, ik heb hem gewoon gebackupped want die CyanogenMOD beviel toch niet echt. Ga even een Sense-based rom proberen in verband met de contacts app enzo.

EDIT2 (lekker bezig): Ik moet nu een partitie maken op mijn SD kaart. Hiervoor moet ik het hele zooitje wissen. Als ik alles gewoon naar mijn computer sleep en naderhand weer terugzet, werken alle programmas enzo dan gewoon weer?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
l3art schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:31:
[...]

Moet ik even goed nadenken want mij lukte het eerst ook niet. Kan best zijn dat het met Windows 7 te maken heeft. Want dacht dat ik het daarna op de pc van mn vriendin geprobeerd had, en toen werkte het wel. Probeer dat dus eens een pc met xp of vista.

edit:
Neem aan dat je deze stappenlijst hebt gevolgd:

[...]
Het is gelukt! Thanks. Had blijkbaar met die HTC Sync drivers te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:56
l3art schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:06:
Dat is bij mij niet (meer) het geval. Bij oude versies, ongeveer anderhalve maand geleden, had ik dit nog weleens. Destijds was er een bug in de optical joystick die voor battery drain zorgde, maar dit is opgelost. Ik kan OD aanbevelen, werkt voor mij tegenwoordig erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:32:
[...]

Ik ben juist van OD en Defrost afgegaan omdat ik nog steeds niet reagerende zwarte schermen kreeg. De HD Rom bevalt eigenlijk uitstekend (op de camera na dan). Ik vind hem zelf ook niet traag oid.
Hoe irritant is dát!
Echter met de laatste OD of Defrost is niets mis (naar mijn mening). Loopt als een speer, allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Kees Kluskens schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 08:47:
[...]

Voor iedereen die de nieuwe Sense wil installeren en nog twijfelt; alles draait hier als een zonnetje bij mij! De nieuwe interface is heel mooi en er zitten een aantal handige toepassingen bij. Zoals dat als je nu de menubalk omlaag slidet, krijg je de openstaande Apps te zien. Eerst moest je hiervoor de Home knop indrukken. Dit werkt een stuk fijner :).

Ik heb het hier in dit topic nog niet voorbij zien komen, maar heeft iemand ook al z'n Desire geroot met Unrevoked? Het enige wat je dan hoeft te doen is de applicatie starten, je telefoon aansluiten in debug modus en even wachten. Daarna is 'ie geroot! Werkte perfect bij mij!!! Veel makkelijker dan al die lange handleidingen...

Hieronder screenshots van het nieuwe (standaard) thema van de HTC Desire HD rom. Opzich wel mooi, maar het komt zo 'hoekerig' over. Wel een hele mooie achtergrond trouwens!
[afbeelding]

[afbeelding]
Die heb ik ook geflashed.. Alleen heb ik nu geen dataverbindingen meer. Ik krijg een melding dat een APN setting incorrect is (in settings -> Wireless & networks). Ik heb radio versie 5.09

Verder ziet Sense er wel leuk uit trouwens..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 11:07

Nakebod

Nope.

janvanduschoten schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:32:
[...]

Dan is OD 4.0.30 (2010-09-27) misschien wel weer interessant, uit de changelog:
updated kernel (proximity and wakeup fixed)

Of was je zwarte scherm niet als je uit standby kwam? Had ik wel, maar aan de andere kant had ik dat ook heel af en toe met de stock rom...

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:36:
[...]

Die heb ik ook geflashed.. Alleen heb ik nu geen dataverbindingen meer. Ik krijg een melding dat een APN setting incorrect is (in settings -> Wireless & networks). Ik heb radio versie 5.09
APN-settings weer opnieuw doen?!
bluppfisk schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:45:
Sinds ik naar FroYo geüpdated heb (naar deze ROM), valt de WiFi-verbinding met mijn Access point vaak weg. Ik moet dan manueel in wireless-instellingen gaan en verbinden met mijn netwerk. Heeft nog iemand dit probleem? Ik heb de 5.10 radio.
Gebruik dezelfde rom en heb geen problemen. Neem de radio eens die erbij staat. De 5.09.05.30_2. Alhoewel de rdaio met wifi niet echt veel zou moeten uitmaken. Kijk anders even naar het Wifi-slaapbeleid.

Menu/Instellingen/Draadloos en Netwerken/Wi-fi instellingen en dan op de menu-knop drukken==> geavanceerd ==> Wifi-slaapbeleid

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Heeft iemand deze al geprobeerd (zie ook androidworld.nl)?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=791378

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is voor de EVO. Gaat denk ik niet lukken op de Desire?! Probeer het eens en laat het ons weten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:10:
[...]

APN-settings weer opnieuw doen?!
Hoe? De setup heb ik opnieuw gedraait, zonder succes..

APN uit en aanzetten help ook niks..

Restart trouwens ook niet..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:25:
[...]

Hoe? De setup heb ik opnieuw gedraait, zonder succes..

APN uit en aanzetten help ook niks..

Restart trouwens ook niet..
Bij instellingen mobiel netwerk je APN-verwijderen en een nieuwe APN aanmaken met de instellingen van je provider. Mocht je Vodafone hebben. Kijk dan even hier en lees het goed door.. ;)

MMS op de HTC Desire en Legend met Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Voor de HD gebruikers; is de dock uit te breiden? Ik kan eigenlijk sinds LauncherPro niet meer zonder mijn 5 icon dock, en die van Sense voldoet nou niet bepaald aan mijn wensen...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:39:
[...]

Bij instellingen mobiel netwerk je APN-verwijderen en een nieuwe APN aanmaken met de instellingen van je provider. Mocht je Vodafone hebben. Kijk dan even hier en lees het goed door.. ;)

MMS op de HTC Desire en Legend met Vodafone
Thanks, gelukt inderdaad.. Dit als hulpmiddel gebruikt: http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:44:
Voor de HD gebruikers; is de dock uit te breiden?

[...]
Nope.
Weer iemand blij.. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Obiter dictum schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:44:
Voor de HD gebruikers; is de dock uit te breiden? Ik kan eigenlijk sinds LauncherPro niet meer zonder mijn 5 icon dock, en die van Sense voldoet nou niet bepaald aan mijn wensen...
Ik had ook verwacht dat HTC Sense wat meer aan te passen zou zijn, maar helaas. Ik vind het persoonlijk wel beter dan de huidige Sense versie, maar nog niet zo goed als launcherpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Voor de Defrost gebruikers, waar vind ik in hemelsnaam Defrost setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

l3art schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:50:
Voor de Defrost gebruikers, waar vind ik in hemelsnaam Defrost setup?
Gewoon tussen de apps? :) (Blauw icoon in de vorm van een "D")

EDIT:
Heeft iemand al een ROM gevonden welke Sense HD heeft en stabiel is? Ik weet dat de Camera niet werkt. Is ۵.AuraxTSense HD wat?

[ Voor 30% gewijzigd door zAo op 28-09-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nou hier staat hij er niet tussen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
bluppfisk schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:45:
Iemand een ideetje? Topic gaat hard dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
zAo schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:52:
[...]

Gewoon tussen de apps? :) (Blauw icoon in de vorm van een "D")

EDIT:
Heeft iemand al een ROM gevonden welke Sense HD heeft en stabiel is? Ik weet dat de Camera niet werkt. Is ۵.AuraxTSense HD wat?
AuraxTSense wekt bij mij goed, geen problemen gehad tot nu toe (foto's vallen wel wat tegen ;) )
l3art schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:34:
Nou hier staat hij er niet tussen :S
Hij hoort er wel tussen te staan. Ik zou hem nog eens flashen als ik jou was.
bluppfisk schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:43:
[...]

Zeer waarschijnlijk een radio dingetje. Nieuwste radio versie flashen, en duimen dat het goed gaat ;) Anders zou ik een andere ROM uitzoeken of de oude opnieuw flashen. Kijk ook eens in het bijbehorende topic of jij de enige bent die dat heeft en of je de aanbevolen radio versie hebt.

edit: of volg eerst eens de maestro hieronder :)

[ Voor 49% gewijzigd door janvanduschoten op 28-09-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluppfisk schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:43:
[...]

Je zou eens kunnen beginnen met lezen waar je het laatst bent opgehouden. Is wel zo handig.

Verwijderd in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01
Heb nu deze http://forum.xda-develope...hp?t=788389&highlight=mui ROM draaien en moet zeggen is een van de beste qua stabiliteit en performance. Interface is echt super

Hierbij link naar languagepack en diverse anderen zaken http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=792123

[ Voor 24% gewijzigd door hopiconjo op 28-09-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
Hmmm, heb net Cyanogen geflashed. Ziet er geinig uit, alleen kan ik de Google Apps niet downloaden. Verification failed bij "Google Addon HDPI-20100926 by ciwrl".

Kan ik een versie terug wél flashen, zoals bv gapps-hdpi-20100817-signed.zip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:00:
[...]
Je zou eens kunnen beginnen met lezen waar je het laatst bent opgehouden. Is wel zo handig.

Verwijderd in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"
Sorry kerel 't was mij niet opgevallen dat je al had gereageerd. Dank voor je antwoord, het slaapbeleid is juist ingesteld, maar de problemen blijven. Ik zal dan eens downgraden op 5.09 voor de radio, maar andererzijds werkt dan de videocamera niet meer (ik moest toentertijd naar de nieuwste upgraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Sandrioni schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:37:
Hmmm, heb net Cyanogen geflashed. Ziet er geinig uit, alleen kan ik de Google Apps niet downloaden. Verification failed bij "Google Addon HDPI-20100926 by ciwrl".

Kan ik een versie terug wél flashen, zoals bv gapps-hdpi-20100817-signed.zip ?
Maak even een nandroid backup, en over een paar minuten weet je het :)

Ik zeg : Doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:56:
Zal ik eens doen. Nu eerst even een nandroid backup aan het maken en dan maar eens er overheen flashen om te zien wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:56:
[...]

AuraxTSense wekt bij mij goed, geen problemen gehad tot nu toe (foto's vallen wel wat tegen ;) )

[...]

[...]

Zeer waarschijnlijk een radio dingetje. Nieuwste radio versie flashen, en duimen dat het goed gaat ;) Anders zou ik een andere ROM uitzoeken of de oude opnieuw flashen. Kijk ook eens in het bijbehorende topic of jij de enige bent die dat heeft en of je de aanbevolen radio versie hebt.

edit: of volg eerst eens de maestro hieronder :)
Ik heb ook deze rom, alleen kan ik Gmail en Google Maps niet updaten. Zegt telkens dat het mislukt. Any ideas?

Daarnaast: hoe kan ik de HTC-IME mod toetsenbord activeren?!

[ Voor 3% gewijzigd door Sandrioni op 28-09-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Sandrioni schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:47:
[...]

Ik heb ook deze rom, alleen kan ik Gmail en Google Maps niet updaten. Zegt telkens dat het mislukt. Any ideas?
Kun je ze in de market verwijderen(bij downloads)? Dan zou ik dat eerst doen, rebooten, en opnieuw downloaden. Eventueel kun je ook bij "Toepassingen" de app verwijderen (hoop ik voor je :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:51:
[...]

Kun je ze in de market verwijderen(bij downloads)? Dan zou ik dat eerst doen, rebooten, en opnieuw downloaden. Eventueel kun je ook bij "Toepassingen" de app verwijderen (hoop ik voor je :) )
Nee, kan zowel bij Downloads alsmede bij Applicaties niet. Alles uitgegrijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:56

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Sandrioni schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:47:
[...]
In een nieuw mailtje even in het tekst invoer veld lang drukken zodat er een menuutje komt en dan Invoer methode kiezen, dan heb je de keuze uit je keyboards...

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
Wie is het al gelukt om met de ClockWorkMod die Sense HD rom van Neophyte te flashen? Ik krijg, net zoals vele andere steeds een bootloop.

Of is het iemand gelukt om ClockWorkMod er af te gooien en AmonRa te gebruiken? Ik heb nog niet gevonden hoe dit moet namelijk.
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:51:
[...]

Je kunt ook standaard applicaties handmatig verwijderen via ADB.

Standaard applicaties verwijderen van je HTC Desire
1. Verbind je telefoon met ADB (Google hierop als je dit nog niet kunt)
2. Controleer of je telefoon verbonden is door "adb devices" in te typen.
3. Type "adb remount", hier hoort succeeded te staan.
4. Type "adb shell"
5. Type "cd /system/app"
6. Type "ls", je krijgt nu een overzicht van al je applicaties die er standaard op staan. Pas goed op met welke je verwijderd, uit eigen ervaring kun je hierdoor meer errors krijgen!
7. Om een applicatie te verwijderen, onthoud je eerst de exacte naam. Hierna: "/system/bin/mv ApplicatieNaam.apk ApplicatieNaam.apk.bak". Hiermee verander je de applicatie dus van extensie zodat deze niet meer standaard geladen word. Soms is hiervoor een reboot voor nodig, meestal niet.

Haha, super vet. Ik zie net dat er een link naar mijn post staat in de eerste regel van de Sense HD rom van NEophyte.

[ Voor 68% gewijzigd door SpaceK33z op 28-09-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
l3art schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:23:
[...]

Zal ik eens doen. Nu eerst even een nandroid backup aan het maken en dan maar eens er overheen flashen om te zien wat er gebeurd.
Bleek dus te zijn dat ik nog gewiped heb nadat ik de rom heb geïnstalleerd daarmee haal je de data map leeg en dus ook de apk's die daar in stonden. En dus ook de Defrost Setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-08 14:06
Ik snap niet dat vele een bootloop krijgen met ClockWork & de Sense HD rom van Neophyte.
Bij mij deed hij het iig gewoon.
Eerst alles gewiped wat gewiped kon worden, dan flashen en klaar!
Misschien heb ik wel een wonder Desire ;)

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
terrorvogel schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:22:
Ik snap niet dat vele een bootloop krijgen met ClockWork & de Sense HD rom van Neophyte.
Bij mij deed hij het iig gewoon.
Eerst alles gewiped wat gewiped kon worden, dan flashen en klaar!
Misschien heb ik wel een wonder Desire ;)
Ik heb hem geflashed met die van Amon_Ra, ook geen enkel probleem. Het duurt wel een lange tijd voordat de ROM is geïnstalleerd, dus ik weet niet zeker of die mensen wel een bootloop hebben gehad, of te snel hebben afgebroken Al met al, geen problemen en een leuke ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:09:
[...]
Ik heb hem geflashed met die van Amon_Ra, ook geen enkel probleem. Het duurt wel een lange tijd voordat de ROM is geïnstalleerd, dus ik weet niet zeker of die mensen wel een bootloop hebben gehad, of te snel hebben afgebroken Al met al, geen problemen en een leuke ROM :)
Laat ik het zo zeggen, er zit potentie in :)
Hij is soms een beetje laggy...
Hier en daar een tweak zal ze werk moeten gaan doen.

Verder er is wel een verbetering van Sense, maar ik gebruik het toch niet. Ben overigens wel benieuwd naar de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
janvanduschoten schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:09:
[...]

Ja, vind je het gek :P. Het gaat er juist om dat er in de ClockworkMod een bug zit of in de ROM van Neophyte. Hierdoor werkt het met de Clockworkmod niet. Ik ben nu zelf aan het proberen Clockworkmod er af te halen en AmonRa er weer op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Kees Kluskens schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:31:
[...]

Ja, vind je het gek :P. Het gaat er juist om dat er in de ClockworkMod een bug zit of in de ROM van Neophyte. Hierdoor werkt het met de Clockworkmod niet. Ik ben nu zelf aan het proberen Clockworkmod er af te halen en AmonRa er weer op te zetten.
Zo een probleem moet dat toch niet zijn? Zelf gebruik ik ze allebei, via unrevoked heb ik Amon_Ra geflashed ipv de standaard ClockworkMod. Het lijkt me dat het dan ook mogelijk moet zijn om opnieuw via unrevoked clockwork te vervangen door Amon_Ra door deze als custom recovery in te laden in het hele unrevoked proces. ClockworkMod gebruik ik via RomManager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Trouwens een mooie onwikkeling is dat de VillainRoms naar de Desire komen en dat nog wel in vier smaken, waarvan de laatste twee nog niet uit zijn:

- VillainRom = HTC Sense 2.2
- SuperVillain = HTC Sense 2.2 zonder launcher, widgets, rosie.apk maar wel sms, dailer
- FroydVillain = AOSP 2.2
- VillainRomHD = HTC Sense HD

Zelf heb ik daarnet de SuperVillain geprobeerd, werkt behoorlijk snel, leuk om de standaard HTC Dailer weer te hebben, maar als ik dan toch LauncherPro moet gebruiken dan liever op OpenDesire. Daarnaast met in het achterhoofd wetende wat de HD rom allemaal extra heeft tov de standaard Sense, dan viel het toch wat tegen, maar dat heeft weinig met de VillainRoms te maken.

Daarnaast meldde de maker van de VillainRoms dat de HTC Source Code op komst is in zijn openingspost op XDA, wat voor het maken van roms natuurlijk een enorme stap voorwaarts is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 22:56
Ik draai OD 4.0.28 i.c.m de 32.48.00.32U_5.11.05.14 Radio en heb echt een veel betere batterlife :D heb geen harde cijfers maar merk wel dat ik hij veel minder hard leeg loopt. Heb overigens ook de RIL geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
wph schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:08:
Daarnaast meldde de maker van de VillainRoms dat de HTC Source Code op komst is in zijn openingspost op XDA, wat voor het maken van roms natuurlijk een enorme stap voorwaarts is.
Goed om te horen! :) _/-\o_

• Sandrioni
XoReP schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:22:
Ik draai OD 4.0.28 i.c.m de 32.48.00.32U_5.11.05.14 Radio en heb echt een veel betere batterlife :D heb geen harde cijfers maar merk wel dat ik hij veel minder hard leeg loopt. Heb overigens ook de RIL geüpdate.
Dat klinkt interessant! Wat is 'veel beter' in jouw ogen? Een dag extra oid?

ps: wat is 'RIL'?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52

PVoutput

• wph

wph

Sandrioni schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:46:
[...]

RIL = Radio Interface Layer, schijnt iets te maken te hebben met je GPS-fix, die dan een stuk sneller zou verlopen.

Zo, nu eerst eens S-Off doen 8)

edit: hmm moet eerst een iso branden en dan livecd met Linux draaien... dat gaat me niet meer lukken voordat de prof met zn college start....

[ Voor 16% gewijzigd door wph op 29-09-2010 10:20 ]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik zag het ook voorbijkomen, maar wat is nu precies het voordeel t.o.v. ClockWorkMod?

• 13art
wph schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:11:
[...]

RIL = Radio Interface Layer, schijnt iets te maken te hebben met je GPS-fix, die dan een stuk sneller zou verlopen.
En dat weer wat anders dan de radiorom zelf?
Linkje misschien?

• wph

wph

http://forum.xda-develope...hp?p=8312040&postcount=81

Vanaf deze post en dan nog wat verder lezen.

• Sandrioni
MRELynx schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:49:
[...]

In een nieuw mailtje even in het tekst invoer veld lang drukken zodat er een menuutje komt en dan Invoer methode kiezen, dan heb je de keuze uit je keyboards...
TX!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XoReP schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:22:
Hoe update ik de RIL?

• XoReP
Sandrioni schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:46:
[...]

Ik gebruik hem best intensief en bijna ene halve dag extra lijkt wel mogelijk nu :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464 hier heb ik de Radio ROM + RIL vandaan en RIL heb ik gewoon als een update geflashed via clockwork ;)

[ Voor 33% gewijzigd door XoReP op 29-09-2010 12:04 ]

• Sandrioni
XoReP schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:03:
[...]

Ik gebruik hem best intensief en bijna ene halve dag extra lijkt wel mogelijk nu :)

[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=687464 hier heb ik de Radio ROM + RIL vandaan en RIL heb ik gewoon als een update geflashed via clockwork ;)
Als ik de thread bekijk, is deze radio 32.48.00.32U_5.11.05.14 de nieuwste, plus dat hier goede verhalen over rondgaan.

De RIL.... die staat niet in de openingspost? Waar haal ik die vandaan?

• XoReP
Sandrioni schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:18:
[...]

Als ik de thread bekijk, is deze radio 32.48.00.32U_5.11.05.14 de nieuwste, plus dat hier goede verhalen over rondgaan.

De RIL.... die staat niet in de openingspost? Waar haal ik die vandaan?
Ik kan hem zo gauw daar ook ff niet vinden maar heb hem ff online gezet ;)

Hier is hij te vinden: http://www.megaupload.com/?d=A29SF2FD

• Sandrioni
XoReP schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:29:
[...]

Ik kan hem zo gauw daar ook ff niet vinden maar heb hem ff online gezet ;)

Hier is hij te vinden: http://www.megaupload.com/?d=A29SF2FD
Ok, en deze kun je gewoon flashen zoals elke andere image? Dus, recovery, flash zip from sdcard, even browsen, etc?

Zo ja, maakt de volgorde dan nog uit?

• Smultie
  • Niet online
Bij mij viel de data- en spraakverbinding overigens uit na het updaten van de RIL... :D

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik zie door de bomen het bos niet meer, kan iemand dit aanvullen en in de startpost zetten?

WatMogelijke versiesOmschrijving
RADIO Bijv. 32.48.00.32U_5.11.05.14 Drivers welke op een laag level o.a. alle connecties afhandelen. Vergelijkbaar met een deel van je BIOS.
HBOOT 0.8* t/m 0.93De bootloader van je telefoon. Deze bepaalt wat er opgestart wordt zodra je je telefoon aanzet.
Kernel2.6.*, SYS, HAVSEen kernel is de kern van het besturingssysteem. Android gebruikt de Linux kernel.
ROM OpenDesire, DeFrost Een handmatig samengesteld pakket van Android, Sense en applicaties.
RIL ? ?

[ Voor 8% gewijzigd door zAo op 29-09-2010 13:34 . Reden: Kernel toegevoegd :) ]

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Ghe, het is en blijft ingewikkeld allemaal; het is gewoon een volledige computer onderhand. Zet kernel ook maar in dat lijstje ;)

• wph

wph

Spanning stijgt, beginnen aan het S-Off proces. Netjes volgens de regels, cdtje branden, uit voorzichtigheid op 4 speed + verify cd.

• 13art
Draai nu een dagje Defrost met HAVS, maar mn telefoon reboot flink vaak als ik met mijn telefoon bezig ben. ook heb ik nu opeens alleen maar GPRS ipv HSPDA wat ik hier normaal gesproken heb, nu kan het natuurlijk zijn dat dat in regio Utrecht er uit ligt maar toch. Ga mezelf terug zetten op SVS om te kijken hoe dat gaat.

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

SMulTiE schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:40:
Bij mij viel de data- en spraakverbinding overigens uit na het updaten van de RIL... :D
Viel uit alsin, na een reboot deed je telefoon het weer goed?

• Smultie
  • Niet online
s0k schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:34:
[...]

Viel uit alsin, na een reboot deed je telefoon het weer goed?
Viel uit als in: Na het flashen, viel na 2 minuten de spraak- en dataverbinding uit. Ik ben toen teruggegaan naar een eerdere backup, want had daar uiteraard geen zin in.

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

SMulTiE schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:35:
[...]

Viel uit als in: Na het flashen, viel na 2 minuten de spraak- en dataverbinding uit. Ik ben toen teruggegaan naar een eerdere backup, want had daar uiteraard geen zin in.
Hm, dan pas ik denk ik maar.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
zAo schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:49:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, kan iemand dit aanvullen en in de startpost zetten?

WatMogelijke versiesOmschrijving
RADIO Bijv. 32.48.00.32U_5.11.05.14 Drivers welke op een laag level o.a. alle connecties afhandelen. Vergelijkbaar met een deel van je BIOS.
HBOOT 0.8* t/m 0.93De bootloader van je telefoon. Deze bepaalt wat er opgestart wordt zodra je je telefoon aanzet.
Kernel2.6.*, SYS, HAVSEen kernel is de kern van het besturingssysteem. Android gebruikt de Linux kernel.
ROM OpenDesire, DeFrost Een handmatig samengesteld pakket van Android, Sense en applicaties.
RIL ? ?
Kernel versie is 2.6.*. Er zijn verschillende manieren om de stroomtoevoer aan je CPU te beheren, namelijk SVS, static voltage system, die geeft je CPU een constant voltage en is op dit moment het stabielst. Daarnaast heb je ook nog HAVS, hybrid adaptive voltage system. Deze levert stroomtoevoer aan de hand van de huidige CPU-snelheid, waar lage snelheid minder voltage betekent, en andersom hoge snelheid een hoog voltage.

RIL is Radio Interface Layer. Het is een soort pakketje drivers voor je radio, en vervult de rol tussen de kernel en de radio. Het is verstandig om de RIL te gebruiken die bij de radio-versie hoort.

• wph

wph

wph schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:15:
Spanning stijgt, beginnen aan het S-Off proces. Netjes volgens de regels, cdtje branden, uit voorzichtigheid op 4 speed + verify cd.
Topic gaat hard, dan mezelf maar even quoten :P
Linux Livecd gebrand, computer afsluiten, opnieuw opstarten.
Disclaimer volgt over de risico's van het flashen van een andere HBoot.
Telefoon aangesloten op USB, op enter gedrukt en het hele proces begint.
Het proces bestaat uit drie stappen en het enige wat je hoeft te doen is wachten, geen foutmeldingen tegengekomen en een minuut of 5 verschijnt op je pc dat het proces voltooid is en op je telefoon zie je een bootloader staat die nu AlphaRev heet, versie 0.93 is en het belangrijkste: S-Off.

Gelukkig geen problemen tegengekomen tijdens het flashen, toen ik het topic doorlas op XDA zag ik toch best wat mensen met problemen. Meestal redeneer ik dan maar zo: de mensen die geen problemen hebben posten een stuk minder in zo'n topic :+
Pagina: 1 ... 25 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.