[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.604 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Na een hele tijd defrost draaien, word het crashen en niet af laten gaan van wekkers toch heel erg irritant. Ben nu op Leedroid 2.1, en sense is toch ook wel fijn. Beetje klaar met het gepruts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

w.d.hartog schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:07:
Weet iemand hoe je een blacked-out SLCD weer actief krijgt.
Ik heb unrevoked geprobeerd maar die krijgt geen verbinding. (met android 1.0 driver)

Help... mijn toestel toont niets meer..
Wel ff lezen he....een paar pagina's terug is dezelfde vraag gesteld....
Hier het antwoord...
Succes :)

albino71 in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

ik heb mijn desire zoals ik hem wil met allerlei apps , dit alles staat nu op een 4 gb sd kaart (512mb ext3 rest fat32) .
Nu wil ik mijn sd kaart gaan upgraden , van 4gb naar 8gb class6 , hoe kan ik dit het beste doen.
Als ik het 8gb kaartje in mijn tel stop dan start mijn tel niet door , blijft hangen op het htc opstart scherm.
Ik maak gebruik van clockwork recovery

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
albino71 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 15:45:
[...]

Ik zie dat je een beetje buiten de boot valt qua reacties, dus bij deze dan toch nog 1-tje voor het weekend.

Je draait dus een officiële FroYo, je weet je radio en je bootloader versie.
Ik weet niet welke methode voor jou de beste is, maar als je wat zoekt op XDA en check daar het subforum Desire Android Development, dan kom je vast verder.
Succes met inlezen, maar dat moet in een weekendje wel lukken :)

[...]

OpenDesire is zeker niet de beste ROM...of wel....tja...
Over smaak valt niet te twisten is hier wel een beetje van toepassing.
De beste ROM is sterk afhankelijk van wat je wil.
Ik heb een aantal roms geprobeerd (zoals de meesten hier) en ik heb de perfecte nog niet gevonden.
Ik blijf bijvoorbeeld elke keer terugvallen op Sense ROMs ivm de dialer van HTC.
Nee...dialer one kan ook daar niet aan tippen!

Het komt er uiteindelijk op neer dat je gewoon moet gaan lezen op XDA en vervolgens lekker uitproberen.

[...]

Ook hierop zijn je antwoorden op XDA terug te vinden.
Succes!
bedankt albino71,

dit wordt een weekendje lezen voor mij dan,
ik laat nog wel weten of het gelukt is, komt erop neer dat als ie geroot is ik eigenlijk verschillende roms moet gaan uitproberen.

welke rom raad jij aan dan?

nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:53:
Hallo

ik heb mijn desire zoals ik hem wil met allerlei apps , dit alles staat nu op een 4 gb sd kaart (512mb ext3 rest fat32) .
Nu wil ik mijn sd kaart gaan upgraden , van 4gb naar 8gb class6 , hoe kan ik dit het beste doen.
Als ik het 8gb kaartje in mijn tel stop dan start mijn tel niet door , blijft hangen op het htc opstart scherm.
Ik maak gebruik van clockwork recovery

alvast bedankt
Korte beschrijving:

- Nandroid backup maken
- Inhoud SD-kaart naar pc kopiëren
- 4 GB kaart eruit, 8 GB erin
- 8GB kaart partitioneren (bv via Amon_Ra recovery)
- Telefoon opstarten, verbinden met computer, inhoud van 4GB kaart van computer naar telefoon kopiëren
- Telefoon herstarten in recovery, full wipe
- Nandroid backup terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.d.hartog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01
albino71 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:46:
[...]

Wel ff lezen he....een paar pagina's terug is dezelfde vraag gesteld....
Hier het antwoord...
Succes :)

albino71 in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"
maar dat werkt dus niet.
(het lukt me niet)
Heb de revolked methode geprobeerd, maar die verbind niet met de desire..
Moet die in bootloader mode staan? (Ik zie namelijk niets)

[ Voor 15% gewijzigd door w.d.hartog op 17-09-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

w.d.hartog schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:41:
[...]

maar dat werkt dus niet.
(het lukt me niet)
Heb de revolked methode geprobeerd, maar die verbind niet met de desire..
Moet die in bootloader mode staan? (Ik zie namelijk niets)
Ik neem aan dat je HTC Sync hebt verwijderd en de speciale Android USB drivers hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.d.hartog
ja, had ook de htc drivers verwijderd, maar die inmiddels ook weer terug gezet.

Ik begrijp dat het niet nodig is om in bootloader te staan.

Alleen aan is genoeg?

Ik heb de desire gewiped, is dan de USB-debug mode uit?
Dan is dat zeker het probleem, en kom ik niet verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik kreeg afgelopen woensdag m'n Desire van Vodafone (SLCD), ik keek er al even naar uit en heb dus ook wat vooronderzoek gedaan. Rooten leek op het eerste gezicht moeilijk, aangezien m'n toestel branded kwam (VF meuk) moest ik een goldcard aanmaken, blahblah...
Toen dat in eerste instantie niet lukte, kwam ik na wat zoeken op deze guide, gebruikmakend van Revoke3.
Volgende probleem was dat de HBOOT driver (bij mij) niet wil werken op Windows 7 x64, dus dan maar via m'n laptop (Windows XP 32-bit) geprobeerd. Et voila, dat was zo gepiept :) Eerst dus de "android-usb-driver" installeren terwijl je foon in het boot-menu aan je PC hangt, zorgen dat de HTC Sync drivers geinstalleerd zijn zodat je foon ook goed herkend wordt als 'ie helemaal is opgestart, vervolgens Revoked starten volgens de instructies uit de guide en even later heb je volledige root-access :P

Afijn, gelijk een Radio update er overheen gegooid, daarna OpenDesire 4.0.16 (las ik goede en interessante dingen over). All I can say: yummie! :9 Updaten ging niet in 1 keer goed; de eerste boot bleef hangen in een loop op het 'android'-scherm. Ik had al ergens wat gelezen over settings & cache clearen, nadat ik dat gedaan had werkte het prima.

Ik kom van een Openmoko Freerunner af, dus ik ben wel gewend te klooien met m'n foon, maar dit is zoveel sneller qua hardware! Alleen het batterijverbruik nog een beetje in toom zien te houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.d.hartog
Eindelijk gelukt!!!!!..

Ik heb weer beeld.
(En ik ben die domme T-mobile branding kwijt!!!)

Ik heb de volgende rom gebruikt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=748498&page=1

Daar wordt gesproken over een bootloader , terwijl ik 0.75 had.
En software verzie 1.15.
Maar het werkt....

Ik ben gelukkig

Ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben..

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

w.d.hartog schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:18:
Eindelijk gelukt!!!!!..

Ik ben gelukkig
Mooi dat het gelukt is! Weer een flasher erbij...welkom :)

[ Voor 47% gewijzigd door albino71 op 18-09-2010 00:37 . Reden: *knip* ]

Te koop....

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
DeFrost heeft zijn kernel gelukkig kunnen maken, geen BSOD meer...(als het goed is ;) )

Ik moest voor het installeren wel eerst even mijn batterij eruit halen, want hij reageerde helemaal niet meer,ook niet op de toetsen dus de update is zeer gewenst!
Version 4.3:

Version history:

New kernel posted:

SVS 1113Mhz 2.6.34 no black screen (Thanks to Kali-)
[ROM-FroYo AOSP+CyanogenMod] DeFroST 4.3 17/09: HAVS/MODS/OTA

Bron: XDA

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Ik heb wederom een fout gemaakt, het is als volgt.

Heb mijn Desire t-mobile unbrand met een originele HTC rom, vervolgens keurig de update gedraaid naar 2.2 en werkte uit de kunt. Gisteren krijg ik opnieuw een update te zien (OTA). Gedownload via wifi, maar na de installatie werkte wifi niet meer. Nou schijnt dit te komen omdat ik geen gebruik heb gemaakt van een goldcard tijden die OTA update. Vreemd, want de update van 2.1 naar 2.2 lukte perfect zonder goldcard er in.

2 vragen

1. Kan ik dit probleem makkelijk verhelpen met een hotfix? Of moet ik weer helemaal terug naar 2.1. (vanmorgen error 131 en 140) falende gold card?

2. Mijn 1e goldcard heb ik gemaakt met een programmatje (niet HEX editor) waar je goldcard.img invoerde, en op een knop drukte, en hij van je SD een prachtige goldcard maakte. Kan dit nergens meer vinden, suggesties?

• janvanduschoten
Welke custom ROM heb/had je geïnstalleerd? Normaal gesproken kun je geen officiële OTA updates installeren dacht ik, maar dat zal ik dan wel fout hebben. Weet je ook zeker dat je je root kwijt bent, kun je niet meer in je custom recovery komen?

• vanWalsum
janvanduschoten schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:47:
Welke custom ROM heb/had je geïnstalleerd? Normaal gesproken kun je geen officiële OTA updates installeren dacht ik, maar dat zal ik dan wel fout hebben. Weet je ook zeker dat je je root kwijt bent, kun je niet meer in je custom recovery komen?
Ik had een originele HTC rom geinstalleerd, dus geen custom. Vandaar dat die updates fijn werken. Verder werkt het toetstel nog 100%. Moet wifi weer werkend hebben. Belangrijk vindt ik tevens even dat goldcard programma... dank voor je snelle reactie

• mesm90
wat houdt dat radio (update) eigenlijk in, en dan bedoel ik vooral veel wat radio zelf inhoudt (niet van muziek neem ik aan) ik lees er veel oer maar wat het inhoudt?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Je radio image is voor je 3G/gsm/gprs/wifi e.d :)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke radio rom gebruiken jullie eigenlijk?
Ik heb last van een 8%/uur drain bij de laatste radio ROM.

• janvanduschoten
SMulTiE schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:57:
Welke radio rom gebruiken jullie eigenlijk?
Ik heb last van een 8%/uur drain bij de laatste radio ROM.
Hmmmm, ik heb sinds mijn laatste flash ook last van meer batterijverbruik.
Ik heb nu radio 32.47.00.32U_5.10.05.23, met DeFroST 4.3, met de SVS 1113Mhz 2.6.34 no black screen kernel, zonder setCPU. Sinds vanmorgen 07.00 uur tot nu (13.30) ben ik 36% kwijt geraakt, wel iets meer dan normaal.

• vanWalsum
vanWalsum schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:32:
[...]

Ik had een originele HTC rom geinstalleerd, dus geen custom. Vandaar dat die updates fijn werken. Verder werkt het toetstel nog 100%. Moet wifi weer werkend hebben. Belangrijk vindt ik tevens even dat goldcard programma... dank voor je snelle reactie
Heb de hele zut opnieuw geflashed. Nu weer goed. Houd er dus rekening mee, mocht je een branded toestel hebben, en heb je er een HTC rom ingezet, dan ook met de OTA updates je goldcard erin!

• janvanduschoten
vanWalsum schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:27:
[...]

Heb de hele zut opnieuw geflashed. Nu weer goed. Houd er dus rekening mee, mocht je een branded toestel hebben, en heb je er een HTC rom ingezet, dan ook met de OTA updates je goldcard erin!
Als ik jouw was, zou ik geen enkele OTA update erop zetten, maar gewoon de geupdate versie van XDA af halen. Zodra er een nieuwe versie is, is hij een dag later op XDA te downloaden, maar dan wel gelijk de geroote versie. De kans is aanwezig dat je met een nieuwe versie (OTA) ook een nieuwe bootloader versie krijgt, en dan ben je je root kwijt.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
vanWalsum schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:27:
[...]

Inderdaad ik heb ook van branded Vodafone naar een HTC rom geflasht en updaten naar de laatste firmware zorgde iedere keer voor rare problemen, daarna ook updaten met de goldcard erin gedaan en het werkte perfect :)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Sinds vrijdag me desire geroot, om eens andere themes uit te proberen.
Enkel het flashen van een theme snap ik nog niet helemaal.

Kan ik dit vanuit de Clockwork gewoon installeren of moet ik ADB aan de gang?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• vanWalsum
janvanduschoten schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:51:
[...]

Als ik jouw was, zou ik geen enkele OTA update erop zetten, maar gewoon de geupdate versie van XDA af halen. Zodra er een nieuwe versie is, is hij een dag later op XDA te downloaden, maar dan wel gelijk de geroote versie. De kans is aanwezig dat je met een nieuwe versie (OTA) ook een nieuwe bootloader versie krijgt, en dan ben je je root kwijt.
Ik heb mijn desire nooit geroot, volgens mij is dat niet nodig wanneer je enkel originele HTC rom's flashed. Rooten was toch enkel nodig bij custom roms?

Verwijderd

[...]
Ik heb mijn desire nooit geroot, volgens mij is dat niet nodig wanneer je enkel originele HTC rom's flashed. Rooten was toch enkel nodig bij custom roms?
[/quote]

Klopt als je alleen de originele rom gebruikt hoef je hem niet te rooten.

kan ik mijn desire rooten?
en hoe want ik kan niet veel vinden over deze bootloader
ik heb al unrevoked gebruikt maar dan zegt hij steeds flash failt
via windows en bij mac reboot hij weer terug naar htc opstart en daar hang hij dan.

Desire zilver geen amold.
Unbrand
goldcard sdcard
standaard geleverd met 2.1 staat nu 2.2 op
os build 2.10.405.2
Hboot-0.93..0001
radio-5.09.05.30_2

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Mijn Desire zit vast in de witte bootscreen met het groene logo.Ik heb een nandroid backup gemaakt via ROM manager. Toen heb ik LeeDroid geflashed om deze te proberen. Die beviel me echter niet helemaal en toen heb ik via ROM manager weer de nandroid terug gezet. Hij zegt dat alles goed gaat, maar vervolgens blijft hij in het witte scherm hangen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaferSephy
  • Laatst online: 16-11-2020

SaferSephy

Nanda yo?!

Ik heb mijn desire Nu een paar weken en ben klaar voor mijn eerste root project. Het idee is echter dat het een soort dual boot verhaal wordt met enerzijds de originele ROM die ook gewoon de normale updates krijgt en daarnaast er een opendesire ROM komt. Mijn vraag is eigenlijk of dit mogelijk is en hoe ik dit het beste kan aanvliegen.

Ik moet sowieso met unrevoked aan de gang denk ik, maar daarna tast ik nog een beetje in het duister, ook omdat mijn specifieke idee nergens behandeld wordt of niet benoemd wordt als zijnde dual boot. Is er iemand met een vergelijkbare situatie, en zo ja hoe heb je dit aangepakt?

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaferSephy schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:28:
Ik heb mijn desire Nu een paar weken en ben klaar voor mijn eerste root project. Het idee is echter dat het een soort dual boot verhaal wordt met enerzijds de originele ROM die ook gewoon de normale updates krijgt en daarnaast er een opendesire ROM komt. Mijn vraag is eigenlijk of dit mogelijk is en hoe ik dit het beste kan aanvliegen.

Ik moet sowieso met unrevoked aan de gang denk ik, maar daarna tast ik nog een beetje in het duister, ook omdat mijn specifieke idee nergens behandeld wordt of niet benoemd wordt als zijnde dual boot. Is er iemand met een vergelijkbare situatie, en zo ja hoe heb je dit aangepakt?
UnrEVOked is een prima manier om root-acces te krijgen. Dual-boot, gelijk je pc even snel bij het opstarten kiezen tussen twee verschillende besturingssysstemen [I.e. linux of win], dat gaat niet lukken. Het is of de ene rom gebruiken of de andere. Wat je dan eigenlijk doet, is het terugzetten van een gemaakte backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 06:02:
[...]

UnrEVOked is een prima manier om root-acces te krijgen. Dual-boot, gelijk je pc even snel bij het opstarten kiezen tussen twee verschillende besturingssysstemen [I.e. linux of win], dat gaat niet lukken. Het is of de ene rom gebruiken of de andere. Wat je dan eigenlijk doet, is het terugzetten van een gemaakte backup.
Even kijken of ik het tot zo ver begrijp:

1. Ik heb bootloader 0.92 dus ik zal OF moeten wachten tot Unrevoked de 3.2 versie uitbrengt OF moeten downgraden naar 0.83 en vervolgens met Unrevoked 2 aan de gang moeten

2. zodra unrevoked gedaan is, is de phone geroot, en als ik het goed begrepen heb zit in het custom recovery model wat dan geinstalleerd wordt ook Nandroid. Moet ik dan de bestaande Rom met Nandroid backuppen en kan ik vervolgens hiermee dan al direct weer gewoon booten naar mijn stock 2.2 Froyo die er op stond before root?

3. vervolgens download ik OpenDesire 4 en ros ik die op m'n sd kaart.

4. Als ik wil switchen tussen roms voer ik enkel een reflash van de Rom uit (hoe lang duurt dit flash proces?)

Verhaal is namelijk dat ik op m'n Originele rom helemaal geen root nodig heb, ik wil enkel naast deze rom ook OpenDesire draaien (iedereen die een bepaalde homebrew scene heeft gevolgd begrijpt wel waarom ;) )

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING WiFi | 16GB 3200Mhz | AMD Ryzen 3700X | waiting for ASUS TUF RTX 3080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heppieboeddah schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:31:
[...]

@1, ja
@2, ja. Het enige wat je krijgt is root-acces. Nadroid backup doe je eigenlijk pas als je een rom gaat flashen
@3, ja. En die moet je dan flashen met de recovery.
@4, Neen, niet reflashen. Wat je doet is het terugzetten van de rom waarvan je een backup hebt gemaakt met Rommanger.

In jouw specifieke geval komt het erop neer dat je na root een backup kunt maken met rommanager van je huidige config. En dan de OD erop zetten. Op zich is het maken van een backup van je huidige config niet nodig, omdat je in het geval van garantie o.i.d. altijd via de RUU de stockrom terug kan flashen.

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaferSephy

SaferSephy

Nanda yo?!

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:31:
[...]

@1, ja
@2, ja. Het enige wat je krijgt is root-acces. Nadroid backup doe je eigenlijk pas als je een rom gaat flashen
@3, ja. En die moet je dan flashen met de recovery.
@4, Neen, niet reflashen. Wat je doet is het terugzetten van de rom waarvan je een backup hebt gemaakt met Rommanger.

In jouw specifieke geval komt het erop neer dat je na root een backup kunt maken met rommanager van je huidige config. En dan de OD erop zetten. Op zich is het maken van een backup van je huidige config niet nodig, omdat je in het geval van garantie o.i.d. altijd via de RUU de stockrom terug kan flashen.
w00t thanks! die Rommanager is erg handig! :D Van de ene kant wil ik nu direct aan de slag maar heb geen zin om eerst te downgraden :p

Ik zat het volgende filmpje te kijken: YouTube: Backing Up ROMS nd Switching ROMS \[ WITHOUT USING SWITCH ROM or BART ] YaY!!

uitgaande van dat filmpje kan ik eigenlijk het volgende doen:

1. unrevoked voor root
2. backup met nandroid (of rommanager)
3. download opendesire en plaats op SD
4. via rommanager of recovery mode doe Install rom van SD card
5 na install doe ook backup met nandroid (of rommanager)

vervolgens kan ik via de recoverymode door middel van
1. wipe
2. restore (via nandroid in recovery oftwel rommanager)
switchen tussen deze twee roms.

als bovenstaand klopt zou het zo maar eens een niet-slaap nachtje kunnen worden (toch maar even downgraden naar 0.83 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaferSephy schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:26:
[...]

w00t thanks! die Rommanager is erg handig! :D Van de ene kant wil ik nu direct aan de slag maar heb geen zin om eerst te downgraden :p

Ik zat het volgende filmpje te kijken: YouTube: Backing Up ROMS nd Switching ROMS \[ WITHOUT USING SWITCH ROM or BART ] YaY!!

uitgaande van dat filmpje kan ik eigenlijk het volgende doen:

1. unrevoked voor root
2. backup met nandroid (of rommanager)
3. download opendesire en plaats op SD
4. via rommanager of recovery mode doe Install rom van SD card
5 na install doe ook backup met nandroid (of rommanager)

vervolgens kan ik via de recoverymode door middel van
1. wipe
2. restore (via nandroid in recovery oftwel rommanager)
switchen tussen deze twee roms.

als bovenstaand klopt zou het zo maar eens een niet-slaap nachtje kunnen worden (toch maar even downgraden naar 0.83 :P)
Nandroid backup doe ik zelf eigenlijk alleen maar voor ik een andere rom ga flashen. Als het flashen niet goed gaat , kan je altijd vanuit de recovery de nandroid-back-up terugzetten. Voor het echt wisselen tussen de roms is Rommanager het makkelijkst. Maar je samenvatting verder is wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Weet iemand eigenlijk wat het verschil is tussen de stock roms met WWE en EUROPE aanduiding? Ik kan dit echt nergens vinden :?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Hmm, heb nu eindelijk kunnen vinden dat je gewoon via de clockworkmod de theme er in kan zetten. :-)
Dat is is gelukt.
Nu probeer ik wat aps te pushen met ADB. Maar blijkbaar wilt het via een win7 x64 niet lekker werken.
Me device blijft offline... Iemand anders die het al werkende heeft gekregen?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb even Defrost gedraaid, en de performance is prima, maar vooral de kernel met pershoot's audio mod ben ik blij mee, omdat bluetooth audio (muziek) eindelijk goed klinkt. Maar ik mis toch wel de gebruiksvriendlijkheid en gui van de Sense interface.

Ik schrok eigenlijk van de slechte usability als ik bijvoorbeeld degene wil bellen die ik als eenalaatste gebeld heb. Misschien kan het anders, maar volgens mij moet je dan dus:
-telefoon drukken
-gesprekken in menu bovenin
-de naam van degene klikken die je pas hebt gebeld
-dan verschijnen alle gesprekken die je met hem/haar hebt gehad, dan moet je er daar 1 van drukken
-een venster opent met contact gegevens, en dan moet je nog eens de bel knop drukken

Zie ik een snellere manier over het hoofd ?! Met HTC Sense interface druk je telefoon en zie je direct de laatste gebelde mensen en met 1 druk bel je die dan ook.
Ook het feit dat je niet gewoon direct op naam kan zoeken door het numpad of toetsenbord te gebruiken in het telefoonvenster van de standaard Android interface vind ik echt een slechte zaak.

Helaas is de kernel (met audio fix) niet te gebruiken voor de Sense Roms. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een ROM waarop de kernel van Richard trip draait/kan draaien, maar met de gebruiksvriendelijkheid/look van Sense.
Ik heb zelf OpenDesire nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat het bellen dan op dezelfde manier gaat als in Defrost?

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-09-2010 14:57 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Heeft iemand al succesvol een Desire die op Froyo draait debrand? Ik kom alleen oude berichten tegen waarbij er dus succesvol met Eclair wordt gedebrand.

EDIT: Nevermind blijkt dus als je je toestel debrand je bij elke officiële update je weer die goldcard moet gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Laguna op 19-09-2010 19:54 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Tutti-frutti schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:54:
*knip*

Zie ik een snellere manier over het hoofd ?! Met HTC Sense interface druk je telefoon en zie je direct de laatste gebelde mensen en met 1 druk bel je die dan ook.
Ook het feit dat je niet gewoon direct op naam kan zoeken door het numpad of toetsenbord te gebruiken in het telefoonvenster van de standaard Android interface vind ik echt een slechte zaak.
Probeer eens dialer one, is gratis en werkt ongeveer zoals de dialer van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

janvanduschoten schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:55:
[...]

Probeer eens dialer one, is gratis en werkt ongeveer zoals de dialer van HTC.
+2 Ziet er inderdaad hetzelfde uit. Zal weer eens Defrost gaan draaien met deze dailer + launcherpro plus. En ergens vond ik nog een een HTC sense klok clone, maar die is van de market gehaald, even kijken of ik hem nog kan vinden, + hopen dat hij nog werkt onder froyo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 19-09-2010 20:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

ooit eens eerder gevraagd en kreeg geen duidelijk en werkend antwoord.
Ik zie nieuwe users dus ik vraag het nog eens.

Weet iemand hoe ik in de content van de radio-rom kom.
alle images kan je openen al dan niet met linux en die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

grappig, ik heb nu via CIFS en de thuissamba share 1.8TB op de "sdcard" door cifs te mounten en te symlinken met een map op de SD kaart. Veel heb je er niet aan maar in theorie kan ik nu muziek en video's die thuis staan in de trein luisteren; dat wordt nog wat als er echt snelle netwerken beschikbaar komen

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
nou de mijne kan geroot worden,
unrevoked 3.21 is uitgekomen (wss vandaag, want gister deed deze het nog niet)

hier nogmaals de link voor de vele wachtende:
http://unrevoked.com/recovery/\

edit:
en hier de Hboot drivers ophalen (windows) :
http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/unrevoked3

[ Voor 22% gewijzigd door mesm90 op 20-09-2010 10:59 . Reden: link toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Graag hoor ik hoe het bij jou afloopt, wil het vanavond ook wel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb zelf een unbranded Desire met HBOOT 0.93.0001, RADIO 5.09.05.30_2 en software versie 2.10.405.2. Kan ik dan met Unrevoked 3.21 root access krijgen zonder dat ik moet downgraden en een nieuwe ROM hoef te flashen?
Ik wil namelijk gewoon m'n ROM met Sense houden maar zou wel root access willen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat de laatste 2 versie's van OpenDesire niet helemaal lekker zijn, vaak FC's, crashes, m'n scherm die niet meer uit landscape wil enz enz. Dat had ik met de versie hiervoor niet :O

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb het idee dat bugs bij OD nogal willekeurig zijn. Bij elke nieuwe versie hoor je wel weer mensen die last hebben van allerlei bugs, terwijl anderen hier totaal geen last van hebben. Ik zit nu op 4.0.23, en merk nog geen bugs. Ik ga dus voorlopig ook niet meer updaten. Pas als er een versie is met significante verbeteringen kijk ik wel ns weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik ben zelf overgegaan naar DeFroST, wegens het regelmatig crashen van OD. Defrost icm LauncherPro werk ook erg lekker, en loopt tot nu toe niet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:08
Bij de recente versies van OD heb ik wel een batterydrain die ik daarvoor niet had. Het blijft willekeurig en vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

janvanduschoten schreef op maandag 20 september 2010 @ 14:05:
Ik ben zelf overgegaan naar DeFroST, wegens het regelmatig crashen van OD. Defrost icm LauncherPro werk ook erg lekker, en loopt tot nu toe niet vast.
Welke versie en kernel draai je nu?

Ik zit zelf op 4.3 met de "SVS 1113Mhz 2.6.34 no black screen".
Maar er is nu ook een "HAVS 1113Mhz 2.6.34 no black screen", die zag ik vanochtend niet staan geloof ik.
Anyway, klopt het dat, wanneer ik geen SetCPU heb geinstalleerd, de CPU gewoon op 998Mhz loopt en het CPU-voltage constant is (omdat de frequency niet verandert)?

De CPU hoeft voor mij niet per se overgeklokt te draaien, mijn doel is een zo lang mogelijke batterijduur. Zoals ik het nu begrijp zou ik dan een HAVS kernel moeten draaien en SetCPU geinstalleerd. Klopt dat?

ps. Defrost bevalt me nu super in combinatie met LauncherPro plus, Dailer One en Fancy Widget. Nu alleen nog een mooie email widget.

Edit: Draai nu 1113 HAVS kernel, met SetCPU geinstalleerd. Daar moet je kiezen voor autodetect (dus niet wat in 2e post van defrost topic staat). Draait nu iig met ondemand scaling, min 245, max 1113 Mhz. Quadrant score is nu ~1700.
Edit2: Maar deze is niet stabiel (bevriest@standby), batterij moet eruit om hem weer te booten.

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-09-2010 19:35 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:11
jelmervos schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:12:
Ik heb zelf een unbranded Desire met HBOOT 0.93.0001, RADIO 5.09.05.30_2 en software versie 2.10.405.2. Kan ik dan met Unrevoked 3.21 root access krijgen zonder dat ik moet downgraden en een nieuwe ROM hoef te flashen?
Ik wil namelijk gewoon m'n ROM met Sense houden maar zou wel root access willen.
Ik had ook HBOOT 0.93 en heb hem zojuist geroot! Alles is hetzelfde als voorheen en bezit nu over de root machtigingen.. 8)! Nu even een mooie backup maken en dan gaan we eens op ROM tocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
Van dit soort basic vraagjes verwachten we dat je ze zelf kan beantwoorden. GoT is er niet om je aan het handje te houden.

[ Voor 69% gewijzigd door RoD op 20-09-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Pizr schreef op maandag 20 september 2010 @ 20:11:
[...]

Ik had ook HBOOT 0.93 en heb hem zojuist geroot! Alles is hetzelfde als voorheen en bezit nu over de root machtigingen.. 8)! Nu even een mooie backup maken en dan gaan we eens op ROM tocht..
Ook hier gelukt! Bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Hmm, sinds gisteren een root op mn HTC Desire, toen LeeDroid geïnstalleerd. Werkte allemaal prima, voor de grap eens een nieuwe radio er op geflasht. Sindsdien werkt mn GPS echter niet meer.

Aangezien LeeDroid toch niet zo lekker werkte net Alex-V 1.6 er op geflasht, nog steeds geen GPS lock (binnen een minuut of 2).. Ook met een andere radio werkt het niet. Terugflashen naar orginele (geen idee eigenlijk :P) heeft weinig zin als ik andere berichten lees.

Kan iemand me hier mee helpen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via OSX Snow leopard werkt het. Ik heb ook hboot 0.93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o

marcel-o

Svennetjee schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:26:
Hmm, sinds gisteren een root op mn HTC Desire, toen LeeDroid geïnstalleerd. Werkte allemaal prima, voor de grap eens een nieuwe radio er op geflasht. Sindsdien werkt mn GPS echter niet meer.

Aangezien LeeDroid toch niet zo lekker werkte net Alex-V 1.6 er op geflasht, nog steeds geen GPS lock (binnen een minuut of 2).. Ook met een andere radio werkt het niet. Terugflashen naar orginele (geen idee eigenlijk :P) heeft weinig zin als ik andere berichten lees.

Kan iemand me hier mee helpen? :D
Download "GPS Status"eens van de market.
Daarmee kan je agps gegevens downloaden, en heb je binnen notime een fix.
Zoniet, dan is er iets mis .

ik heb het in een trein geprobeerd, da's een enorme kooi van faraday en kreeg direct een fix d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
marcel-o schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:21:
[...]

Download "GPS Status"eens van de market.
Daarmee kan je agps gegevens downloaden, en heb je binnen notime een fix.
Zoniet, dan is er iets mis .

ik heb het in een trein geprobeerd, da's een enorme kooi van faraday en kreeg direct een fix d:)b
Dankje, nu lukt het. Nog niet zo soepeltjes als eerst maar wat niet is kan nog komen. Morgen maar eens even goed buiten testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:02
OD heeft soms toch rare nukken idd! Defrost blijft wat dat aangaat toch wel trekken. Irriteer me alleen aan die extra apps in de rom die ik toch niet gebruik. Verder is Defrost natuurlijk gebaseerd op CM waarvan je weet dat het gewoon werkt (werken zoveel mensen aan ipv een 1 mans project). Misschien toch Defrost nog eens proberen als dat black screen gebeuren is opgelost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
Hmm nu dat GPS probleem is opgelost loop ik weer tegen het volgende aan.. De 3G krijg ik niet aan de praat. Webbrowser zegt dat er geen internet connectie is. Wifi en GSM werkt gewoon wel..?

Anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Svennetjee schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:04:
Hmm nu dat GPS probleem is opgelost loop ik weer tegen het volgende aan.. De 3G krijg ik niet aan de praat. Webbrowser zegt dat er geen internet connectie is. Wifi en GSM werkt gewoon wel..?

Anybody?
APN goed staan? Dataroaming aanstaan?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
Tutti-frutti schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:46:
[...]

APN goed staan? Dataroaming aanstaan?
Ja ik was weer iets te snel met mijn vraag. Blijkt dat de Vodafone APN uit het lijstje verdwenen was na deze root (na vorige root bleef ie gewoon staan..). Maargoed eventjes gegevens opgezocht en ingesteld, draait als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Straks de DesireHD rom flashen, ben benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

wph schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 17:46:
Straks de DesireHD rom flashen, ben benieuwd 8)
Je bedoelt dat je er achter gaat komen dat het helemaal geen flashable rom is? Of heb ik het dan over iets anders?

[ Voor 34% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-09-2010 18:16 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Tutti-frutti schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:13:
[...]

Je bedoelt dat je er achter gaat komen dat het helemaal geen flashable rom is? Of heb ik het dan over iets anders?
Niet zo bijdehand doen :O

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/mjww0j.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Haha sorry 8)7 Had zelf beter moeten lezen.
Ben benieuwd of het een verbetering is, en wat er allemaal werkt! 8)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Moet zeggen dat de laatste verise van OD best wel goed werkt.
Geen narigheden meer gehad en ook geen batterj drain meer.

Maar wat me helemaal een mooie rom lijkt is Android 2.2 ROM MIUI for Desire and Nexus One

http://www.youtube.com/watch?v=Or-9T44Bt7M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 20:56
In hoeverre kan rooten voor graphical glitches zorgen? Je kan het ongeveer vergelijken met dit alleen blijft het continu flikkeren. Het lijkt erop dat in sommige houdingen de telefoon wel enigszins beeld blijft geven, maar verder is het een drama! Snap er geen zak van!
Momenteel doe ik een poging een nieuwe ROM te flashen, maar dit gaat erg lastig, hoop dat het werkt en anders morgen maar eens richting een vodafone winkel. :(

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

arjen9551 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:15:
In hoeverre kan rooten voor graphical glitches zorgen? Je kan het ongeveer vergelijken met dit alleen blijft het continu flikkeren. Het lijkt erop dat in sommige houdingen de telefoon wel enigszins beeld blijft geven, maar verder is het een drama! Snap er geen zak van!
Momenteel doe ik een poging een nieuwe ROM te flashen, maar dit gaat erg lastig, hoop dat het werkt en anders morgen maar eens richting een vodafone winkel. :(
Heb je een SLCD of Amoled scherm? Een SLCD kan weleens voor problemen zorgen bij bepaalde roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
http://sefanboy.com/2010/...roid-hidden-secret-codes/

dit net gevonden, zitten een paar code's tussen waarmee je ook je gps schijnt te kunnen checken.

Ook heb ik nog wat gezocht over apps2sd, maar is hier inmiddels ook een app voor? of komt dit gelijk met root?

tevens gelijk maar even gekeken hoe ik er voor kon zorgen dat ik hem weer geunroot kon krijgen, mocht mijn mobiel om wat voor reden naar htc terug moeten:
http://www.androidworld.n...e/5948-desire-unroot.html
(link zal hier wel vaker verschenen zijn verwacht ik)
hopelijk werkt dit ook nog met hboot0.93 al denk ik dat ik mijn htc erna weer gewoon kan updaten naar de hboot 0.93 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
@wph, hoe bevalt de hd ROM? Zit net op xda de hele thread te lezen, maar het ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 20:56
wph schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:19:
[...]

Heb je een SLCD of Amoled scherm? Een SLCD kan weleens voor problemen zorgen bij bepaalde roms.
Amoled. Maar heb net de laatste experimental van OD (4.0.24) geflashed + wipe, en tot nu toe werkt tie weer. Even in de gaten houden of het een blijvend probleem is. Anyway, stel ik moet ermee terug naar de winkel, is het noodzakelijk om dan weer een stock rom te flashen?

edit:
blijft overigens een mooi systeem, direct na het doorlopen van die wizard, begint Android al mn apps te restoren en binnen een paar minuten staat alles er weer clean op. Alleen settings / homescreens ff opnieuw fixen en het is weer zoals het hoort!

[ Voor 20% gewijzigd door arjen9551 op 21-09-2010 23:39 ]

n.a.

• wph

wph

janvanduschoten schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:27:
@wph, hoe bevalt de hd ROM? Zit net op xda de hele thread te lezen, maar het ziet er wel goed uit.
Moet zeggen dat het er erg netjes uitziet. De instellingen zijn een stuk duidelijker geworden, er is voor een heleboel instellingen een aparte widget, laatst gekozen apps in de notification bar. Ook mooi zijn de skins, al werkt dat nog niet helemaal omdat je nog maar keuze hebt uit twee en nog geen HTCSence account kan aanmaken om nieuwe te downloaden. Moet zeggen dat de snelheid me niet tegenviel, vloeiende animaties, scrollen in de launcher ging soepel. Helaas werkt de camera nog niet, ook werkte Footprints niet omdat ik te weinig geheugen op mn SD-card zou hebben (ws bedoelde het programma het systeemgeheugen, waar idd nog maar 2mb van over was). Ook erg netjes vond ik de HTC muziekplayer in landscape-mode. Het toetsenbord is ook aangepast, er zitten nu onder het toetsenbord "pijltjes"toetsen om op het scherm te navigeren als het toetsenbord in beeld is.

Flashen is trouwens helemaal niet zo moeilijk, al zal er waarschijnlijk morgen ofzo een flashable zip op XDA staan. Er zitten best wat features in die ik terug zou willen zien in een AOSP-build. Ik denk dat HTC met deze versie van Sense echt de goede kant op gaat en dat het verreweg de beste aanvulling van een fabrikant op Android is. Wat ik wel vond is dat er heel veel features in het geheugen draaien, minstens het dubbele van wat ik gewend ben. Als HTC de source van Sense nou eens zou vrijgeven :o Ik heb een het er twee uurtjes opgehad ofzo, wel een Nandroid gedaan zodat ik misschien morgen nog eens kijk. Moet eerlijk zeggen dat de combi LauncherPro+OpenDesire+BlackbarModV3 voor mij nog steeds het beste werkt. Van Sense gebruik ik eigenlijk niet zo veel, het enige wat ik nog steeds mis, is een fullscreen news widget.

Wat trouwens ook wel apart was, toen ik de HD rom installeerde, werden al mn oude apps teruggezet. Probleem alleen was dat deze van een Sense rom waren die ik maanden geleden voor het laatst erop heb gehad. Gevolg: veel apps verwijderen en andere weer installeren.

Waar ik verder op hoop is dat een der Devs op XDA de source code van die Chinese rom krijgen voor de FM-radio. Dat zou toch wel leuk zijn als die weer terug is (al weet ik niet of die met 2.2 verbeterd is, met 2.1 stock was de ontvangst namelijk redelijk dramatisch)

• janvanduschoten
wph schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:34:
[...]

*knip*
Verhaal over Desire HD rom
Ik heb het youtube filmpje nog eens bekeken, en als je voor [power off] kiest, is dat dan een soort van slaapstand? Ik vind een opstarttijd van circa 4 seconden wel erg prettig, moet ik zeggen :) Ik zag op XDA ook Linpack en Quadrant scores die ook lang niet slecht zijn voor een ruwe onbehandelde ROM. Ik heb er wel zin in om hem eens te gaan testen.

• wph

wph

Opstarttijd is idd erg snel. Zelf heb ik ook nog even 3x Quadrant gedraaid, kwam tot 1181 bij de tweede run. Dit was niet op een cleane install, alle apps die ik heb stonden er toen al weer op.

• mesm90
zovaak start je je desire toch niet opnieuw op,
daarbij leegt ie je cache als je hem uitzet, bij deze methode word volgen mij gewoon alles in het geheugen opgeslagen

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
GoT is geen helpdesk, doe zelf moeite voor je post.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 22-09-2010 15:17 ]

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

• wph

wph

koekjeh schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:52:
Hoi,

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat ik apps niet kan updaten:S dan krijg ik de melding update unsuccesfull Unknown reason -18.
[afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Draai cm6.0.1.4

Mvg,

koekjeh
http://forum.cyanogenmod....page__p__24608#entry24608

hopelijk weet je je weg een beetje in ADB :P

[ Voor 72% gewijzigd door wph op 22-09-2010 15:16 ]

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
Thnx:)

Firerat, on 14 July 2010 - 04:57 AM, said:
no but its overkill, total overkill

rm /mnt/secure/asec/smdl2tmp1.asec

is the answer

Worked great for me!

First time to use Terminal so I had to do a little further Googling to figure out what to do.

For other noobs...

1. Open Terminal Emulator on the phone
2. Type su to activate SuperUser
3. Once the $ sign turns to # type in the above code
4. That should do it

And BTW - it's smdl2tmp1.asec (with the letter L before the 2) not smd12tmp1.asec (with the number 1) :-)

[ Voor 47% gewijzigd door koekjeh op 22-09-2010 15:21 ]

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

• wph

wph

Ow foutje van mijn kant :P Ik dacht dat je wat moest verwijderen in /system/ maar zo erg is het gelukking niet.

edit:

ik denk dat het makkelijkste is om bv ConnectBot te downloaden van de Market en daarmee te werken

[ Voor 111% gewijzigd door wph op 22-09-2010 15:28 ]

Verwijderd

Mabili schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:35:
Moet zeggen dat de laatste verise van OD best wel goed werkt.
Geen narigheden meer gehad en ook geen batterj drain meer.

Maar wat me helemaal een mooie rom lijkt is Android 2.2 ROM MIUI for Desire and Nexus One

http://www.youtube.com/watch?v=Or-9T44Bt7M
Heb je die rom al geflasht? Zo ja wat zijn je ervaringen :p

• marcel-o

marcel-o

mesm90 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:24:
http://sefanboy.com/2010/...roid-hidden-secret-codes/

dit net gevonden, zitten een paar code's tussen waarmee je ook je gps schijnt te kunnen checken.

Ook heb ik nog wat gezocht over apps2sd, maar is hier inmiddels ook een app voor? of komt dit gelijk met root?

tevens gelijk maar even gekeken hoe ik er voor kon zorgen dat ik hem weer geunroot kon krijgen, mocht mijn mobiel om wat voor reden naar htc terug moeten:
http://www.androidworld.n...e/5948-desire-unroot.html
(link zal hier wel vaker verschenen zijn verwacht ik)
hopelijk werkt dit ook nog met hboot0.93 al denk ik dat ik mijn htc erna weer gewoon kan updaten naar de hboot 0.93 :)
geen ene code werkt behalve de welbekende.
wel jammer, zulke dingen zijn altijd leuk :)

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:06:
[...]

Heb je die rom al geflasht? Zo ja wat zijn je ervaringen :p
Nog niet maar volg de topic wel elke dag maar ik vind chinees eten wel lekker alleen ben ik die taal niet kundig ;) en aangezien nog voor 20% nog in de chinese taal is wacht ik even tot er een engelse versie komt.

• mesm90
wellicht zal deze vraag al wel ergens staan in dit topic of meerdere malen,
al wil ik wel 100% zeker van mijn zaak zijn (wat betreft tot dit rooten ben ik niet echt ene durfal)
een kleine ja/nee vraag:

als ik root met unrevoked behoud ik dan mijn orginele rom? (nouja stock rom maar dan met root)

+
wat betreft de hd2 rom,
volgens een woordvoerder (callagent) word de info voor de fastboot methode inderdaad in zijn geheel naar het geheugen weg geschreven, om het bij het starten weer aan te roepen.

• janvanduschoten
Ik ben weer terug naar OpenDesire, want ik kreeg ineens weer last van(gisteren circa 3 x) BSOD, en dan was hij ook niet meer normaal (met power, volume down&OJ ingedrukt) te resetten. Na het verwijderen van de batterij bleef hij de laatste keer hangen in een bootloop waarbij ik wel steeds terecht kwam in het scherm waar je de pincode in kan geven, en na 2 seconden weer terug naar het bootscreen. Beetje jammer. Gelukkig maakt sms backup&restore dagelijks een backupje, dus ben ik niets kwijt.

Zijn er meer mensen die dit hebben (gehad)?

• BobOldeHampsink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-06 18:25
Ik had daar last van toen ik SetCPU had ingesteld om te varieren. Nu weer constant 998 en nergens last van.

• janvanduschoten
BobOldeHampsink schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:12:
Ik had daar last van toen ik SetCPU had ingesteld om te varieren. Nu weer constant 998 en nergens last van.
Hmm, ik gebruik geen SetCPU....

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik ben ook naar open desire gegaan. Build 25 bevalt me prima (met HAVS kernel dus), nog geen vastloper gehad. De HAVS kernel in DeFroST was instabiel, standbyscreen vastlopers, met SVS had ik geen last.
Maar DeFroST heeft het wel voor elkaar gekregen de helft van data op m'n sd-kaart te vernaggelen (tot 2x toe), ook bij iemand anders was dit het geval, zelfs titanium en nandroid backups waren te erg verminkt (bestandsnamen waren niet meer geheel terug te halen). Ik denk dat er wellicht ook zoiets bij jou aan de hand is, waardoor hij niet doorboot.
Maar er is nu een 4.4 zie ik, maar ik blijf lekker bij OpenDesire. Heb nu 1856 punten met quadrant op 1152Mhz.
Heeft het nog een rede dat je geen SetCPU draait trouwens? Zonder SetCPU klokt hij toch niet terug, en undervolt hij dus ook niet?

4015Wp west (Dordrecht)

• wph

wph

Tutti-frutti schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:16:
[...]

Ik ben ook naar open desire gegaan. Build 25 bevalt me prima (met HAVS kernel dus), nog geen vastloper gehad. De HAVS kernel in DeFroST was instabiel, standbyscreen vastlopers, met SVS had ik geen last.
Maar DeFroST heeft het wel voor elkaar gekregen de helft van data op m'n sd-kaart te vernaggelen (tot 2x toe), ook bij iemand anders was dit het geval, zelfs titanium en nandroid backups waren te erg verminkt (bestandsnamen waren niet meer geheel terug te halen). Ik denk dat er wellicht ook zoiets bij jou aan de hand is, waardoor hij niet doorboot.
Maar er is nu een 4.4 zie ik, maar ik blijf lekker bij OpenDesire. Heb nu 1856 punten met quadrant op 1152Mhz.
Heeft het nog een rede dat je geen SetCPU draait trouwens? Zonder SetCPU klokt hij toch niet terug, en undervolt hij dus ook niet?
Zonder SetCPU klokt ie gewoon terug, in SetCPU kan je alleen aangeven welke frequenties ie mag gebruiken als bv. het scherm uit staat. Undervolten heeft niks met SetCPU te maken, dit wordt door de kernel geregeld. Op XDA is men het er inmiddels wel over eens dat het instellen van profielen met SetCPU niet bevorderlijk is voor de accuduur en eigenlijk vaak de oorzaak is van allerlei problemen.

• janvanduschoten
Ik ben even de DesireHD rom aan het proberen (deze dus [ROM][Sense 2.2HD][23 Sep]RCMixHD v01 ownheres rom FULL, Flashable ZIP, uploaded te vinden op XDA) en vindt dit wel een interessante Sense versie. Ik heb hieronder wat linkjes naar screenshots gedaan.

Het homescreen met de vertrouwde HTC Clock (die nu trouwens weer "flipt" !) Logo rechtsonderin is veranderd.
Druk je op het logo of houd je je vinger langer op het scherm, dan krijg je het volgende keuzescherm (1) en (2). De optie "scenes"en "achtergrond" zijn al bekende, maar "uiterlijk" is nieuw. Je kunt dan bepaalde "skins" toepassen en eventueel extra downloaden via je HTC Sense account.

Als je in je homescreen op menu->instellingen drukt, kom je in de lijst een nieuwe optie tegen, Energiebesparing. In het opvolgende scherm kun je veel zaken instellen qua energiebesparing, een aantal zaken die je in Juicedefender ook al tegen kwam.

Ook het pull down scherm is wat meer uitgebreid met de laatst gebruikte apps, deze balk kun je nog horizontaal sliden.

Bij de apps kom je een aantal nieuwe tegen, zie het volgende scherm. Een leuke vind ik geblokkeerde bellers, gegevens overdragen waar je stap voor stap je gegevens van je oude naar nieuwe HTC kunt overzetten.
De app autopaneel heeft ook een make-over gekregen. Nieuw is ook de app Reader, de functie spreekt vanzelf. Wat de app Push Media doet weet ik niet exact, maar de titel zal wel bij de app horen :)

Ook nieuw is dat door een widget langer vang te houden je hem niet alleen kunt verwijderen, maar ook bewerken. Sleep je bijvoorbeeld je flip clock naar "bewerken" dan kun je plaatsen toevoegen of verwijderen.

edit: De HD roms schieten als paddenstoelen uit de grond!

[ROM][23/09] ۵.AuraxTSenseHD v1.2beta NEW-SENSE ..&.. AuraxTSense v7.6.1 HTC 2.2.۵ ·

newSense DesireHD ROM(1.15) file for Desire phone, rooted|A2SD+|OJWake|OVPN

[ Voor 5% gewijzigd door janvanduschoten op 23-09-2010 15:59 ]

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

janvanduschoten schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:34:
Ik ben even de DesireHD rom aan het proberen...
Erg leuk om te zien, bedankt voor de moeite!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
jelmervos schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:42:
[...]

Erg leuk om te zien, bedankt voor de moeite!
+1 10char :')

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02
Ik ben even de DesireHD rom aan het proberen (deze dus [ROM][Sense 2.2HD]\[23 Sep]RCMixHD v01 ownheres rom FULL, Flashable ZIP, uploaded te vinden op XDA) en vindt dit wel een interessante Sense versie. Ik heb hieronder wat linkjes naar screenshots gedaan.
Goed zeg...ziet er allemaal erg interesant uit. Leuke nieuwtjes en handige features. Ik ga 'm vanavond ook maar eens flashen...dank voor de uitgebreide review!

• janvanduschoten
De SenseHD rom's hebben trouwens nog geen werkende camera, dat was ik ff vergeten te vermelden.
Verder heb ik nog geen echte nadelen kunnen vinden. Het flashen en installeren duurt wel langer dan gebruikelijk, dus schrik niet als hij een minuutje of 10 op het witte HTC scherm blijft staan (laat de batterij dan gewoon nog even zitten ;) )

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 21:02
janvanduschoten schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:13:
De SenseHD rom's hebben trouwens nog geen werkende camera, dat was ik ff vergeten te vermelden.
Verder heb ik nog geen echte nadelen kunnen vinden. Het flashen en installeren duurt wel langer dan gebruikelijk, dus schrik niet als hij een minuutje of 10 op het witte HTC scherm blijft staan (laat de batterij dan gewoon nog even zitten ;) )
Had inderdaad gelezen dat de camera het inderdaad nog niet doet...maar dat zal ongetwijfeld de komende dagen ook wel worden opgelost. Het totale zipbestand is 264Mb groot, tov een "oude" Sense van ong 180Mb oid meen ik mij te herinneren...dus ja installeren zal ook navenant wat langer duren :)

Dank voor de tip in ieder geval...10 minuten is wel erg lang en dan kan een mens zomaar beginnen te twijfelen... ;)

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Hoeveel interne ruimte heb je met schone installatie van de SenseHD rom nog over?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• janvanduschoten
Obiter dictum schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:02:
Hoeveel interne ruimte heb je met schone installatie van de SenseHD rom nog over?
Lastige vraag, omdat als je de wizzard hebt doorlopen hij al je apps automatisch gaat downloaden (vergelijkbaar met FroYo). Ook heb ik een ext3 partitie (512MB) waar alle apps naartoe verdwijnen. Ik heb nu tenminste nog 104MB over.

Ik heb net even in ATK gekeken, en hij had toen nog 120MB leeg, na het killen van alles heeft hij 209MB leeg.

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:13:
Zelf de zip gebruikt om te flashen..zie hier! Aangezien ik de 'echte' Desire HD al in pre-order heb staan, wou ik natuurlijk al wat voorgenieten.. ;)

Ziet er prima uit. Weet nu weer waarom ik toch echt van HTC en Sense gecharmeerd ben. Camera werkt inderdaad niet, is toch wel een gemis. Verder FC als je bij instellingen 'bellen' wil instellen. CB's etc. Snelheid is ook prima, misschien omdat ik een class6-kaartje heb. Voor degenen die m ook willen flashen. Uiteraard eerst een nandroid+ext3 backup maken. Verder alle wipes. Zelf heb ik mijn ext3 niet gewiped en zoals altijd werden de apps die op de ext3 stonden bijna allemaal keurig netjes weer teruggezet. Tevens heb ik uit de zip allerlei apps verwijderd die ik niet wil gebruike. Facebook, friendstream etc. Al met al ziet het er allemaal prima uit. Kan niet wachten op mijn HTC-DesireHD..... 8)

Wat mij nu net nog echt opvalt is de snelheid met downloaden en uploaden. Via Vodafone getest met Xtreme labtest. Download 3216Kbit/s, en uplaod 180Kbit/s! Dit met radio 5.09.05.30_2 E.e.a is beduidend sneller dan met de oude rom/roms die ik draaide.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben even de DesireHD rom aan het proberen
Man...had je ff niks te doen ofzo! :)

Leest lekker weg, je kort maar krachtige stukje, en geeft een goede indruk van New Sense.
Bedankt!

Te koop....

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:10
nu ja, ik vind de desire HD rom enkel nuttig als de camera zou werken want ik mis écht wel die 30fps recording op de desire. Voor de rest vind ik het de perfecte gsm voor mij. Spijtig van de batterij natuurlijk dat ik niet langer dan 1 dag verder kan, maar dat is geen struikelblok tov de 30fps recording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
zo, gisteren ook even m'n desire geroot en verse rom over gegooit.
gebruik nu leedroid, maar zou graag een rom hebben zonder sense er overheen. (dus ook geen adw launcher als standaard), iemand een goede aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
XstarzZ schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:10:
zo, gisteren ook even m'n desire geroot en verse rom over gegooit.
gebruik nu leedroid, maar zou graag een rom hebben zonder sense er overheen. (dus ook geen adw launcher als standaard), iemand een goede aanrader?
Ik denk dat dit al heel vaak hier beantwoord is, maar bij deze:
DeFrost en OpenDesire zijn AOSP roms zonder Sense en standaard geleverd met launcher2.
Cyanogen is ook AOSP, maar komt met ADWlauncher. Je kunt natuurlijk zelf even makkelijk launcher2 erbij zetten waardoor je van ADW af bent.

Zelf raad ik je, als je dan niet voor cyanogen gaat, DeFrost aan. Ik heb het gevoel dat de samenwerking van Richard Trip en Kali- de Rom erg ten goede komt!

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Pagina: 1 ... 24 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.