[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 43 Laatste
Acties:
  • 245.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SamStar schreef op woensdag 08 september 2010 @ 07:02:
[...]

Allereerst bedankt voor je reactie

Wat is het verschil tussen de twee?
Heb je de beide topics op XDA al eens bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:52:
Ik heb niet zoveel zin HTC_IME te installeren; ik ben al druk aan het Swypen, maar af en toe (met name voor ConnectBot) pak ik toch de Android IME erbij, om nou 3 toetsenborden te installeren vind ik overdreven. En eigenlijk vind ik de stock android relaxter dan HTC_IME, zeker met het invoeren van getallen.

Ik dacht gezien te hebben dat een van de AOSP een standaard Android toetsenbord had met Nederlandse woordvoorspelling.. Heeft iemand dat ook gezien, of verbeeld ik het me?
Heb er zelf ook al een tijdje naar gezocht, maar kon het helaas niet vinden. Misschien dat je wat met onderstaande link kan?

http://blog.cone.be/2010/...id-keyboard-dictionaries/

http://blog.cone.be/2010/...h-dictionary-for-android/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 07:21:
[...]

Heb er zelf ook al een tijdje naar gezocht, maar kon het helaas niet vinden. Misschien dat je wat met onderstaande link kan?

http://blog.cone.be/2010/...id-keyboard-dictionaries/

http://blog.cone.be/2010/...h-dictionary-for-android/
Ja, die vond ik 2 seconde nadat ik postte. Dat werkt goed! Thanks voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

IEF

Why so serious?

DRvDijk schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:07:
[...]

wut?

[...]

Zeker een beste man, maar die /system R/W heeft met een filesystem overlay te maken, niet met S-F*CKING-OFF. Daar moeten we nog even op wachten
Inderdaad. Die FS overlay is gewoon unionfs, om in elk geval iets bruikbaars te hebben tot we een S-OFF bootloader releasen (voor MetaMorph bijvoorbeeld).

Overigens hebben we inmiddels HBOOT 0.93 gepatched (dus ook SLCD support!) voor S-OFF.
In het teaser draadje staat wat zo ongeveer de voordelen zijn.

Maar natuurlijk ook de belangrijkste reden van allemaal: 'cause we can!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:23
IEF schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:04:
[...]

Inderdaad. Die FS overlay is gewoon unionfs, om in elk geval iets bruikbaars te hebben tot we een S-OFF bootloader releasen (voor MetaMorph bijvoorbeeld).

Overigens hebben we inmiddels HBOOT 0.93 gepatched (dus ook SLCD support!) voor S-OFF.
In het teaser draadje staat wat zo ongeveer de voordelen zijn.

Maar natuurlijk ook de belangrijkste reden van allemaal: 'cause we can!
Als ik het goed begrijp, kan ik binnenkort ook het witte (ontzettend witte!) HTC logo vaarwel zeggen? " 'cause we can" is altijd een goede reden ;)
Hebben we per se een geroote telefoon nodig? Nee, maar is het leuk ? Ja! :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:04
Ik heb nu sinds een zaterdag CM 6.0 i.c.m. radio: 5.09.05.30_2 draaien en ik moet toch echt zeggen dat deze rom erg stabiel is, snel & ook niet geheel onbelangrijk,,, de accu duur is geweldig!
Daar waar ik met OD & DF nog elke dag wanneer ik thuis kwam van m'n werk (12 uur na demonteren van de lader) moest opladen omdat de batterij rond de <20% zat, kom ik nu thuis met een batterij die ca. 70%-80% is.
oa. WiFi=aan maar niet verbonden, gps uit, google news widget refresh elk uur.
gisteren om precies te zijn 79% & vandaag precies 75%
Met verschillende radio versies i.c.m. verschillende OD & DF roms heb ik nog nooit zo zuinig gehaald.

Is er nog iemand die CM 6.0 heeft draaien & wat zijn je bevindingen?

-CM 6.0.1 is ook uit zie ik. Die ga ik zo is proberen te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 19:05
Ik heb nu al een hele tijd OpenDesire draaien en heb zojuist OD 4.0.10 geinstalleerd, zoals vermeld in de changelog is het probleem van de OpticalTrackpad of OJ dus bij deze gefixt! Vanaf nu dus geen gigantische batterydrains meer, alleen een gigantisch snelle rom zonder issues. Mijn batterylife is met de nieuwste radio en deze en afgelopen versies van OD echt geweldig. Ik kan hem echt aanraden.

Ik gebruik heb in samenwerken met LauncherPro, in LauncherPro zijn er settings aan te passen voor het delay van je application drawer en homescreen swipes als je deze als "snelste" instelt dan gaan alle handelingen van je telefoon vanaf nu instant.
Dan heb ik het over Menu>Preferences (van Launcherpro)>Advanced>Elasting scrolling> Openingspeed van de Application drawer en Openinspeed van Screen previews. :)

En uiteraard ook alle animations uitzetten menu>settings>display>animations

[ Voor 15% gewijzigd door soppie11 op 08-09-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
soppie11 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:46:
(...) Mijn batterylife is met de nieuwste radio en deze en afgelopen versies van OD echt geweldig. (...)
Welke versie heb je erop staan?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 19:05
32.47.00.32U_5.10.05.23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:02
soppie11 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:46:
Ik heb nu al een hele tijd OpenDesire draaien en heb zojuist OD 4.0.10 geinstalleerd, zoals vermeld in de changelog is het probleem van de OpticalTrackpad of OJ dus bij deze gefixt! Vanaf nu dus geen gigantische batterydrains meer, alleen een gigantisch snelle rom zonder issues. Mijn batterylife is met de nieuwste radio en deze en afgelopen versies van OD echt geweldig. Ik kan hem echt aanraden.
Yep er is weer een update uit :) Ik heb 'm inmiddels ook geflashed. Nu eens zien hoe het batterijverbruik is m.n. bij wifi...bij alle vorige versies (vanaf 3.6) was dat op mijn toestel helaas te hoog. Zelf heb ik nog nooit een FC of last van OJ death of drain gehad, dus dat zit wel goed :) Ik blijf switchen tussen OD en de Sense rom's van AuraxTSense en Modaco R9....toch leuk dat dat uberhaupt kan.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Erg goeie radio! GPS fix heb ik bijna altijd onder de 10 seconden, 3g werkt erg stabiel, bereik is veel beter! Waar ik eerst alleen G had, heb ik nu vaak 1 a 2 steepjes 3G. (nog niet veel, maar het is stukken beter dan het was!)

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Wat een elende was het om die telefoon te unbranden en hem daarna te rooten en te updaten aar 2.2

Ben gisteren de hele dag bezig geweest met die gekkigheid :P

Eerst die goldcard. dat ging allemaal gesmeerd
Toen kwam het rooten en dat heb ik geweten. Bleek na uren pielen dat ik een bootlader van .80 had en een rom versie van 1.21. Maar wel een slcd scherm. Dus het rooten ging niet en na wat klooien dacht ik dat ik de bende erop had. Toen deed het scherm echter niets meer.

Gelukkig vond ik na wat zoeken een manier voor foons die een slcd scherm hebben met een te hoge bootloader (die ik dus niet had) en ook een zwart scherm kregen na downgraden een RUU rom die ik er maar opgegooid heb door in het blind op knopjes te drukken om in die instellingen te komen.

Daarna deed hij het gelukkig weer, maar zat nogsteeds op 2.1 en voor zover ik wist had ik nog geen root.
Nu kreeg ik ineens wel de 2.2 update aangeboden en die doet het nu gelukkig.

Eind goed al goed zou je denken?

Jammer joh. Laptop wilt niet meer opstarten, geprobeerd te backuppen naar een eerder herstelpunt al die fout opsporingszooi van dvd gedraaid. Helemaal niets :(
Laptop staat nu een backup van de schijf te draaien en dan beginnen we maar weer met een frisse start.

Maaaarrr. Ik heb wel 2.2 op m'n desire en ben van die t-mobile meuk af!

Verwijderd

Hallo vraagje

ik zie bij meerdere roms staan dat je filmen op 720p met het h264 codec. Kan iemand uitleggen hoe want bij alle roms kun je alleen filmen op 720p met mpeg4 en niet met h264.

alvast bedankt

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
Ik zie net op androidworld.nl dat er een nieuwe update voor de desire aant uitrollen is. Ik heb men desire geroot en draai cm6. Mijn vraag is nu of ik zomaar kan update en of dan men root weg is.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

• janvanduschoten
koekjeh schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:32:
Ik zie net op androidworld.nl dat er een nieuwe update voor de desire aant uitrollen is. Ik heb men desire geroot en draai cm6. Mijn vraag is nu of ik zomaar kan update en of dan men root weg is.
Ik zou niet installeren omdat a) je hem zeer waarschijnlijk niet eens kan binnenkrijgen b) je niet weet wat het allemaal doet. Voor hetzelfde geld wordt je hboot opgewaardeerd en is je root weg. Maar ik denk niet dat je hem binnen kunt krijgen/installeren.
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:11:
Hallo vraagje

ik zie bij meerdere roms staan dat je filmen op 720p met het h264 codec. Kan iemand uitleggen hoe want bij alle roms kun je alleen filmen op 720p met mpeg4 en niet met h264.

alvast bedankt
MPG4 is de containernaam en H264 is de codec(kan ook xvid of divx zijn in een ander geval), dus in dit geval hetzelfde.

http://nl.wikipedia.org/wiki/H.264

http://nl.wikipedia.org/wiki/MPEG-4

Bron: Wikipedia

[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 09-09-2010 14:45 ]

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ok, zo maar een vraagje:

Mijn toestel heb ik dus geroot en met de originele (rooted) HTC Froyo 2.09 rom voorzien. Nu is vandaag een update beschikbaar - 2.10 - die ik echter niet kan installeren:

Eerst zegt ie:

"E: No signature (301 files)
E: Verification failed
Installation aborted"

Dan disable ik de verificatie en dan wordt het:

"Verifying current system...
assert failed apply_patch_check("/system/build.prop"), [hele_meuk_hier]
Installation aborted"

Why!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
bluppfisk schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:57:
Ok, zo maar een vraagje:

Mijn toestel heb ik dus geroot en met de originele (rooted) HTC Froyo 2.09 rom voorzien. Nu is vandaag een update beschikbaar - 2.10 - die ik echter niet kan installeren:

Eerst zegt ie:

"E: No signature (301 files)
E: Verification failed
Installation aborted"

Dan disable ik de verificatie en dan wordt het:

"Verifying current system...
assert failed apply_patch_check("/system/build.prop"), [hele_meuk_hier]
Installation aborted"

Why!
Dus als ik het goed begrijp heb je een geroote ROM erop staan, die wel aangeeft dat er een officiele update is?? Dat is vreemd, dacht niet dat dat zou lukken. In ieder geval zul je, wil je de officiele update erop krijgen, eerst terug moeten gaan naar de stock ROM. Maar bedenk wel dat je dan je root zult verliezen!! Waarom niet gewoon op xda een ROM zoeken gebaseerd op de 2.10 update? Die zijn er genoeg...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

• bluppfisk
  • Niet online
mbroeders schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:19:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je een geroote ROM erop staan, die wel aangeeft dat er een officiele update is?? Dat is vreemd, dacht niet dat dat zou lukken. In ieder geval zul je, wil je de officiele update erop krijgen, eerst terug moeten gaan naar de stock ROM. Maar bedenk wel dat je dan je root zult verliezen!! Waarom niet gewoon op xda een ROM zoeken gebaseerd op de 2.10 update? Die zijn er genoeg...
Heb er nog gene gevonden. XDA is dan ook enorm groot en ik weet niet goed waar zoeken. Heb je misschien een draadje erheen?

Edit: gevonden. Echter, deze bevat een Radio ROM waarvan de versie lager is dan de mijne (ik heb 5.10). Is dat dan wel een goed idee?

[ Voor 13% gewijzigd door bluppfisk op 09-09-2010 16:51 . Reden: gevonne ]

Verwijderd

bluppfisk schreef op donderdag 09 september 2010 @ 16:37:
[...]

een draadje erheen?

Edit: gevonden. Echter, deze bevat een Radio ROM waarvan de versie lager is dan de mijne (ik heb 5.10). Is dat dan wel een goed idee?
Met die rom is niets mis... ;) Draai m nu ook. Als je de tweede download-link neemt, dan is ie zonder radio-update. De radio uit deze post..de 5.23 bevalt mij hier prima..Maak trouwens eerst voor je radio's gaat updaten een backup van je APN-settings. Neem hier ApnBackupAndRestore voor. Is wel zo makkelijk.

UPDATED ROM

This version is identical except it has a minor mod to enable init.d scripts. No scripts are included, so this won't affect anything. However, it gives much greater flexibility for mods. This ROM doesn't include the radio, so you must flash an up to date version if you don't have one already.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 17:59 ]

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik heb nu een sense ROM. Zijn er ook manieren om het default Android lock screen te flashen?

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
KiTsEr schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:22:
Ik heb nu een sense ROM. Zijn er ook manieren om het default Android lock screen te flashen?
Enkel het lockscreen; nee. Hier zijn wel een aantal apps voor om het lockscreen te vervangen, zoek maar eens door het android software&discussie topic, daar zijn wel een paar te vinden :)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Heb er nog gene gevonden. XDA is dan ook enorm groot en ik weet niet goed waar zoeken. Heb je misschien een draadje erheen?

Sorry, had haast dus vandaar geen links. Maar degene die je hebt gevonden is een goede bijvoorbeeld. Voor Sense ROMS zijn Leedroid en met name AuxraxTSense aan te raden. Deze worden beide goed geupdated en zitten volgens mij ook al op 2.10 (zelfs vaak sneller dan dat je de officiele update zal krijgen). (Draai zelf DeFrost, maar heb beide in het verleden met veel plezier getest). De threads voor deze forums staan meestal wel op de eerste of tweede pagina, zijn erg populair. Check ook eens de site van Modaco...

@Heppieboeddah: goede tip van dat apn backup programma. Zelf nog nooit gebruikt voor flashen van nieuwe radio, maar in vervolg misschien wel handig als extra veiligheid!

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

De zip van je rom openen met 7zip bijvoorbeeld (NIET UITPAKKEN!!).
Dan ga je naar system\app en zoek je htclockscreen.apk.

Deze haal je eruit, rom zip weer opslaan, aangepaste rom zip flashen en hup, je hebt het stock android lock schermpje.

Voor de zekerheid even een nandroid backup maken voordat je er overheen flashed

Telefoon opnemen of weigeren is nog wel sense, helaas.

Succes!

[ Voor 2% gewijzigd door albino71 op 09-09-2010 22:25 . Reden: kon iets duidelijker ]

Te koop....

• dafmay
albino71 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:10:
[...]
De zip van je rom openen met 7zip bijvoorbeeld (NIET UITPAKKEN!!).
Dan ga je naar system\app en zoek je htclockscreen.apk.

Deze haal je eruit, rom zip weer opslaan, aangepaste rom zip flashen en hup, je hebt het stock android lock schermpje.
Zou het andersom mogelijk zijn, dus uit een Sense rom de htclockscreen.apk te halen en deze te installeren binnen een AOSP rom (OD bijv)? Ik vind namelijk juist de stock android lockscreen rete-lelijk en zou graag die van Sense gebruiken...

Ps Ik weet dat het niet mogelijk is om eigen bestanden toe te voegen aan een rom.zip.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 09-09-2010 22:36 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

dafmay schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:34:
[...]

Zou het andersom mogelijk zijn, dus uit een Sense rom de htclockscreen.apk te halen en deze te installeren binnen een AOSP rom (OD bijv)? Ik vind namelijk juist de stock android lockscreen rete-lelijk en zou graag die van Sense gebruiken...

Ps Ik weet dat het niet mogelijk is om eigen bestanden toe te voegen aan een rom.zip.
Ik denk dat het lastig wordt, zoals met de meeste Sense gerelateerde zaken.

proberen kan geen kwaad natuurlijk :)

We love nandroid!

edit: ik besef ineens dat ik gisteren een beetje bezig ben geweest met een mashup van themes.
Ik zal even een screenshot maken. Misschien is dat wat voor je.
Duurt wel ff....dus heb geduld :-)

[ Voor 14% gewijzigd door albino71 op 09-09-2010 22:40 ]

Te koop....

• dafmay
albino71 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:38:
[...]

Ik denk dat het lastig wordt, zoals met de meeste Sense gerelateerde zaken.

proberen kan geen kwaad natuurlijk :)

We love nandroid!
Indeed :) Ga het wel eens een keer testen...
edit: ik besef ineens dat ik gisteren een beetje bezig ben geweest met een mashup van themes.
Ik zal even een screenshot maken. Misschien is dat wat voor je.
Duurt wel ff....dus heb geduld :-)
Jazeker..ben benieuwd.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat ik heb gedaan met mijn OpenDesire 4.0.10 is het volgende....

Als basis heb ik deze gepakt...
Gewoon omdat ik het batterijtje met daarin het percentage de mooiste oplossing vind.
[Bar Mod] OpenDesire blackbar with various percentage batteries
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7084505/BBSIBB.jpg

Toen zag ik dit theme van UltraLinx...
[THEME] Minimal Matte Grey for CyanogenMod 6.0.0 by UltraLinx [9/8][NEW LOCKSCREEN]
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_Nf2JQKV2t1I/TIe7L5jHaSI/AAAAAAAAAKc/ff_A-jIv5Kc/s640/snapshot8472.png

Transparante slides in het lockscreen.
Verder gewoon mooi strak simpel...je snapt hem...i like it.

Dus ik heb alle door hem aangepaste icons (veel strakker) in de OpenDesire Blackbar gebakken.

Verder gebruik ik launcher pro met custom icons, SimpText van UltraLinx
[ICONS] SimpText by UltraLinx [v1.3][Added White & Red]

Ziet er dus ongeveer zo uit nu, maar ik wissel nog wel eens van wallpaper...
Afbeeldingslocatie: http://www.droidians.net/snap20100909_224901small.pngAfbeeldingslocatie: http://www.droidians.net/snap20100909_230347small.png

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sorry voor de extra post, maar deze past totaal niet bij de vorige...

Mijn broer heeft een Desire van t-mobile. simlockvrij weliswaar, maar bij het opstarten zie je t-mobile voorbij komen.

bootloader 0.75, dus eenvoudig te rooten lijkt me.

Dit is echter een aanname van mij en ik heb alleen ervaring met mijn unbranded Desire....

Misschien kan iemand me wat korte tips (uit eigen ervaring?) geven?
Heb ik bijvoorbeeld een goldcard nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 10-09-2010 00:22 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Niet online
albino71 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:21:
Sorry voor de extra post, maar deze past totaal niet bij de vorige...

Mijn broer heeft een Desire van t-mobile. simlockvrij weliswaar, maar bij het opstarten zie je t-mobile voorbij komen.

bootloader 0.75, dus eenvoudig te rooten lijkt me.

Dit is echter een aanname van mij en ik heb alleen ervaring met mijn unbranded Desire....

Misschien kan iemand me wat korte tips (uit eigen ervaring?) geven?
Heb ik bijvoorbeeld een goldcard nodig?
Ik heb geroot met de Amon Ra methode, nadat alles andere zo ongeveer niet had gewerkt. Vervolgens Stock HTC Froyo + nieuwste Radio erop en het was gebakken. Hou wel rekening met duidelijk slechtere accuprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
albino71 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:56:
Wat ik heb gedaan met mijn OpenDesire 4.0.10 is het volgende....
...
Very nice indeed! Ik heb zelf de blackbar met blauwe cirkel, maar heb die jij hebt ook wel eens in gebruik. Zeker een aardige lock screen ook...mooi dat transparante.

Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie lockscreen, bij voorkeur met swipe verticaal ipv horizontaal. Het lijkt erop alsof alle lock screens horizontaal zijn muv die van Sense...die zou ik graag willen :)

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 10-09-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de HtcLockScreen.apk te verwijderen en dan te rebooten, heb je het standaard android-lockscreen. Hou er wel rekening mee dat dan je alarm/wekker niet meer zal werken. Dan zal je de standaard clock van android moeten installeren.

Met ADB/SDK kan je apk's verwijderen en toevoegen. Op XDA heb ik daar eens aandacht aan besteed nadat ik dat op een ander forum had gevonden.

Zie link

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik ben eigenlijk op zoek naar een ROM gebaseerd op oftewel de Nexus One standaard ROM of de Desire 2.2 rom (laatste versie van eergisteren ofzo) met zoveel mogelijke zooi eruit gesloopt. Enige wat ik in eerste instantie nodig heb zijn de Google Apps en een of andere Adblock.

Ik heb gisteren 3 roms geprobeerd:
- Defrost; gaf me black screens/irresponsiveness
- OpenDesire; batterij ging vannacht van 100% naar 40% zonder enige verbinding.
- Nu draai ik Pinky Desire 1.8; doet het vooralsnog prima, maar heeft weer standaard alle Sense meuk geïnstalleerd......

Iemand die me op weg zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:13:
[..]
- Nu draai ik Pinky Desire 1.8; doet het vooralsnog prima, maar heeft weer standaard alle Sense meuk geïnstalleerd......

Je wilt dus eigenlijk een Trabant[Froyo] met de specs and looks van een Ferrari[Sense]..... 8) ?! Dat gaat lastig worden.. :P

Maar door anderen ook al aangegeven. Als die Pinky je bevalt, zou je daar wat HTC-meuk en overtollige rommel uit kunnen verwijderen voor je de rom gaat flashen.

Open de zip op je pc. Openen dus, niet uitpakken. Verwijder dan de meuk die je niet wilt uit /system/app. Als je dat gedaan hebt, sluit je de zip op je pc, kopieert m naar je sdcard en flashed m op de gebruikelijke wijze. Let wel, dat als je er apps uitsloopt dat je voor het flashen in de recovery 'toggle verification' even aanzet, anders krijg je bij signed-zips een verificatie foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik ben eigenlijk op zoek naar een ROM gebaseerd op oftewel de Nexus One standaard ROM of de Desire 2.2 rom (laatste versie van eergisteren ofzo) met zoveel mogelijke zooi eruit gesloopt. Enige wat ik in eerste instantie nodig heb zijn de Google Apps en een of andere Adblock.

Is dit iets?

[ROM] 08/09 MacLite v0.8 Froyo Sense modular - DualGovernor - odexed - no buggy A2SD+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is based op Pinky 1.3....en die is weer based op ModacoR8.... O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Gewoon OpenDesire opnieuw installeren. Wel alles netjes wipen vooraf. Zelf heb ik 's nachts ongeveer 8% batterij gebruik. Dit met wifi aan, twitter @ 15 min, gmail, agenda, whatsapp sync. Sommige dingen gaan nu eenmaal niet altijd in 1 keer goed. Ik zag dat je in het topic op XDA ook nogal door de bocht kwam. Kernel updates zijn juist dingen die je _wel_ moet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
wph schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:11:
[...]

Kernel updates zijn juist dingen die je _wel_ moet willen.
Ik ben inderdaad hartstikke blij dat ze druk bezig zijn om de kernel te verbeteren!
Echter wil ik op een telefoon die voor mij vrij belangrijk is, niet degene zijn die als bugtester fungeert. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
Hoe kan ik met OpenDesire mijn google-contacten syncen met men Facebook contacten zodat ik weer fotos van iedereen krijg. Aangezien HTC contacten niet in OpenDesire zit (en wel in Leedroid) moet ik het zeker op een ander manier doen, denk ik.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
SMulTiE schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:12:
[...]
Ik ben inderdaad hartstikke blij dat ze druk bezig zijn om de kernel te verbeteren!
Echter wil ik op een telefoon die voor mij vrij belangrijk is, niet degene zijn die als bugtester fungeert. :+
Ach het uitproberen van diverse nieuwe custom rom's is nu juist een van de leuke dingen als je je telefoon hebt ge-root. Je kunt zomaar tegen een rom aanlopen die je helemaal je-van-het vindt. Als je daar toch geen zin in hebt, dan zou ik zeggen gebruik lekker de stock rom. Andere opties zijn een AOSP rom zoals OD, of een Sense rom zoals AuraxTSense. Je kunt zo'n rom nog verder uitkleden indien gewenst door de .zip te bewerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:01:
[...]

Die is based op Pinky 1.3....en die is weer based op ModacoR8.... O-)
En die is weer based op de officiële 2.09.x.x ROM series (FRF91)

Moet jou dan toch wel enigszins aanspreken :)

Ik heb weer een paar dagen OD gedraait (4.0.10), maar sinds vandaag toch maar weer terug naar een HTC based rom ipv AOSP. De ShadowSense van IEF maar eens een paar daagjes draaien.
Zit jij nog op de stock van IEF (met eigen tweakjes)?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
:) Mooi unrevoked 3.21 is in test fase nu en daarmee zou je ook OTA froyo moeten kunnen rooten :D. Even wachten op release en dan ben ik straks ook geroot \o/

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Laatst online: 21:08
Probleem! Excuus voor het storen, hopelijk hebben jullie een oplossing!

Ik heb een t-mobile branded desire. En ben vanavond op het idee gekomen er een standaard htc rom op te gooien. Netjes een Goldcard gemaakt, en vervolgens de volgende rom update gedraaid:

RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4. 06.00.02_2_release_126984_signed.exeen

Updaten ging perfect, maar nu heeft mn htc geen beeld meer. Niks! Ook niet als je probeert in de recovery of fast booit mode te komen. Het scherm geeft geen kik! Aanzetten kan wel, en je hoort soms de htc opstart "kling".

Maar wanneer ik er weer een 1.15 versie in wil flashen (hier draaide de t-mobile rom op), krijg ik fout 140. Opnieuw flashen met de 1.21 rom kan, alleen als ik de melding succesvol krijg, dan blijft het beeld zwart.

Iemand een idee?

EDIT

Ik ben er achter dat de telefoon eigenlijk keurig opstart, maar dat het scherm het niet doet! Wanneer je met de volumeknoppen gaat spelen krijg je een reactie, dus volume --> stil --> tril. Verder werkt het touch screen want als je op het scherm drukt krijg je respons. Maar je kan dus niks zien op het scherm..dit kan toch niet komen door een rom update?

[ Voor 18% gewijzigd door vanWalsum op 10-09-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
vanWalsum schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:00:
Probleem! Excuus voor het storen, hopelijk hebben jullie een oplossing!

Ik heb een t-mobile branded desire. En ben vanavond op het idee gekomen er een standaard htc rom op te gooien. Netjes een Goldcard gemaakt, en vervolgens de volgende rom update gedraaid:

RUU_Bravo_HTC_WWE_1.21.405.2_Radio_32.36.00.28U_4. 06.00.02_2_release_126984_signed.exeen

Updaten ging perfect, maar nu heeft mn htc geen beeld meer. Niks! Ook niet als je probeert in de recovery of fast booit mode te komen. Het scherm geeft geen kik! Aanzetten kan wel, en je hoort soms de htc opstart "kling".

Maar wanneer ik er weer een 1.15 versie in wil flashen (hier draaide de t-mobile rom op), krijg ik fout 140. Opnieuw flashen met de 1.21 rom kan, alleen als ik de melding succesvol krijg, dan blijft het beeld zwart.

Iemand een idee?

EDIT

Ik ben er achter dat de telefoon eigenlijk keurig opstart, maar dat het scherm het niet doet! Wanneer je met de volumeknoppen gaat spelen krijg je een reactie, dus volume --> stil --> tril. Verder werkt het touch screen want als je op het scherm drukt krijg je respons. Maar je kan dus niks zien op het scherm..dit kan toch niet komen door een rom update?
Ik vermoed dat je een slcd scherm hebt, en een ROM hebt geflashed. die het niet ondersteund. Zoek even op xda voor een ROM die het wel ondersteund, en probeer die te flashen.
Heel veel succes toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

vanWalsum schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:00:

Opnieuw flashen met de 1.21 rom kan, alleen als ik de melding succesvol krijg, dan blijft het beeld zwart.

Iemand een idee?
Een RUU zoeken die geschikt is voor SLCD of.....

Als je bootloader niet hoger is dan 0.80 (en dat is ie waarschijnlijk niet) dan kun je het beste het volgende doen....

Download de versie van Unrevoked die jij nodig hebt hier vandaan

Even uitpakken en vervolgens deze clockworkrecovery downloaden en in de map reflash_package plakken (bij reflash.exe).
Mag ook ergens anders, zie maar wat je handig vindt.

Telefoon nog niet aan de pc koppelen...
reflash.exe starten (LET OP! Starten als administrator onder windows7!)
ALs Unrevoked is gestart kun je via File een custom recovery kiezen.
Hier kies je dan de clockwork recovery img die je eerder hebt gedownload.
Daarna de telefoon aan je pc koppelen middels je usb kabel en aanzetten.
ALs het goed is wordt er nu een permanente recovery op je Desire gezet en als de boel klaar is zie je ook het recovery menu.

Daarna even een geroote versie zoeken ergens op XDA of MoDaCo en die flashen.

Vergeet niet om daarna ook even een nieuwe radio te flashen.

Succes!

[ Voor 22% gewijzigd door albino71 op 10-09-2010 23:45 ]

Te koop....

• dafmay
Er is van OD weer een nieuwe versie uit : 4.0.15. Gebaseerd op een nieuwe kernel en met een aantal aardige nieuwtjes.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768624

<changelog>
(removed temporarily) added feature into settings menu to set quiet hours for notifications
added feature to kill running application by holding back button
added vibration to long press back key
fixed long press volume controlls to send commands to current music app
fixed memory leak and crash in bluez when removing audio device
updated apps, framework and kernel(v2.6.35.4)
updated google maps (v4.5.0)
updated google quick search box
updated su(v2.3.6)

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 03:16:
Er is van OD weer een nieuwe versie uit : 4.0.15. Gebaseerd op een nieuwe kernel en met een aantal aardige nieuwtjes.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=768624

<changelog>
(removed temporarily) added feature into settings menu to set quiet hours for notifications
added feature to kill running application by holding back button
added vibration to long press back key
fixed long press volume controlls to send commands to current music app
fixed memory leak and crash in bluez when removing audio device
updated apps, framework and kernel(v2.6.35.4)
updated google maps (v4.5.0)
updated google quick search box
updated su(v2.3.6)
Het gaat dus eigenlijk echt nergens meer over?

• vanWalsum
albino71 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:44:
[...]

Een RUU zoeken die geschikt is voor SLCD of.....

Als je bootloader niet hoger is dan 0.80 (en dat is ie waarschijnlijk niet) dan kun je het beste het volgende doen....

Download de versie van Unrevoked die jij nodig hebt hier vandaan

Even uitpakken en vervolgens deze clockworkrecovery downloaden en in de map reflash_package plakken (bij reflash.exe).
Mag ook ergens anders, zie maar wat je handig vindt.

Telefoon nog niet aan de pc koppelen...
reflash.exe starten (LET OP! Starten als administrator onder windows7!)
ALs Unrevoked is gestart kun je via File een custom recovery kiezen.
Hier kies je dan de clockwork recovery img die je eerder hebt gedownload.
Daarna de telefoon aan je pc koppelen middels je usb kabel en aanzetten.
ALs het goed is wordt er nu een permanente recovery op je Desire gezet en als de boel klaar is zie je ook het recovery menu.

Daarna even een geroote versie zoeken ergens op XDA of MoDaCo en die flashen.

Vergeet niet om daarna ook even een nieuwe radio te flashen.

Succes!
Ah perfect! nu is het duidelijk wat het probleem is! Super, bedankt! Het liefst zet ik er nu een schone htc rom op die slcd ondersteund. Het nadeel is, ik kan hem nergens downloaden! Want voor shipped-roms.com is een wachtwoord nodig. Als je daar nog een suggestie voor me hebt.

• dafmay
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 04:12:
[...]
Het gaat dus eigenlijk echt nergens meer over?
Ach dat kun/mag jij vinden. Wel een beetje jammer dat je het steeds nodig schijnt te vinden om die rom af te kraken. Het was even leuk, maar nu toch echt niet meer. OD werkt zoals ik al eerder heb gezegd voor mij en vele anderen perfect en veel mensen zijn er dan ook erg heppie mee. Live&let live....

Edit : ben wel met je eens dat het soms een vallen&opstaan is met de rom, en veel wijzigingen + updates...maar er zijn nu eenmaal mensen die dat leuk vinden

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 11-09-2010 12:38 ]

• vanWalsum
vanWalsum schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 08:29:
[...]

Ah perfect! nu is het duidelijk wat het probleem is! Super, bedankt! Het liefst zet ik er nu een schone htc rom op die slcd ondersteund. Het nadeel is, ik kan hem nergens downloaden! Want voor shipped-roms.com is een wachtwoord nodig. Als je daar nog een suggestie voor me hebt.
Jongens heel erg bedankt! Hij loopt weer, ben achter de wachtwoorden van shipped-roms gekomen. Super! :)

• janvanduschoten
vanWalsum schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 08:29:
[...]

Ga daar aub nooit voor betalen, dan wordt je sowieso opgelicht.EDIT: (login : shipped and the same for password) Sla deze link naar XDA aub op, dan kom je op de pagina waar alle nieuwe ROM's worden gepost.

Als 4e post op die pagina zie je de volgende post: [ROM] Official HTC Desire RUU ROMS and OTA Update URLs LET OP! Dit zijn officiële HTC ROM's, en niet geroot, dus als je die flashed, ben je je root kwijt.

Wil je een stabiele ROM met Sense, dan zou ik persoonlijk voor LeeDroid of Pays gaan. Optioneel Apps2sd, wil je het niet, dan moet je je sd kaart niet partitioneren.

• vanWalsum
janvanduschoten schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:16:
[...]

Ga daar aub nooit voor betalen, dan wordt je sowieso opgelicht.EDIT: (login : shipped and the same for password) Sla deze link naar XDA aub op, dan kom je op de pagina waar alle nieuwe ROM's worden gepost.

Als 4e post op die pagina zie je de volgende post: [ROM] Official HTC Desire RUU ROMS and OTA Update URLs LET OP! Dit zijn officiële HTC ROM's, en niet geroot, dus als je die flashed, ben je je root kwijt.

Wil je een stabiele ROM met Sense, dan zou ik persoonlijk voor LeeDroid of Pays gaan. Optioneel Apps2sd, wil je het niet, dan moet je je sd kaart niet partitioneren.
Oké, ik begin er wel wijzer van te worden. Heb nu in ieder geval een officiele rom op de desire staan, die nog niet staat in de lijst van xda-developers. Dus ik denk dat die lijst ietwat oud is misschien? Verder draait de htc nu erg lekker, en kwam ook gelijk de froyo update naar voren. Beter dan de branded t-mobile rom die er op zat in ieder geval, hou daar totaal niet van. Verder was ik altijd druk bezig met het updaten etc met de rom van mijn touch pro, maar het werk toch wel even net iets anders. Ik denk dat ik het eerst ga proberen met de stock (originele htc) rom, bevalt dat niet, dan toch maar rooten en een custom rom erop. Het altijd erg genoten van de energyrom in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Ik weet het even niet meer. Ben nu al tijden een OD gebruiker, maar AdamG doet toch een beetje raar heb ik het idee. Gebruikt dingen uit het CM project en hernoemt die naar OD (neem OD updater bijvoorbeeld, dat is gewoon puur de CM updater) en zijn updates hebben nog weleens problemen (opeens hoog batterij verbruik na een update bijvoorbeeld, of vage apps die opeens toegevoegd worden).

Nu heb ik twee andere opties: CM zelf (maar ik gebruik het liefst de standaard Google apps, die ik dan dus weer apart moet installeren) Of Defrost (lelijke onoverzichtelijke DF setup om extra kernells te flashen en veel eigen toegevoegde apps, die wel makkelijk te verwijderen zijn).

Iemand een idee wat te doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
-TheNose- schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:55:
Ik weet het even niet meer. Ben nu al tijden een OD gebruiker, maar AdamG doet toch een beetje raar heb ik het idee. Gebruikt dingen uit het CM project en hernoemt die naar OD (neem OD updater bijvoorbeeld, dat is gewoon puur de CM updater) en zijn updates hebben nog weleens problemen (opeens hoog batterij verbruik na een update bijvoorbeeld, of vage apps die opeens toegevoegd worden).

Nu heb ik twee andere opties: CM zelf (maar ik gebruik het liefst de standaard Google apps, die ik dan dus weer apart moet installeren) Of Defrost (lelijke onoverzichtelijke DF setup om extra kernells te flashen en veel eigen toegevoegde apps, die wel makkelijk te verwijderen zijn).

Iemand een idee wat te doen? :P
:) Ik flip aardig heen&weer tussen een AOSP rom zoals OD, en Sense rom's zoals AuraxTSense. Ik vind de OD rom's nog steeds heerlijk omdat ze gewoonweg supersnel en clean zijn en op mijn toestel geheel geen problemen geven. Alleen hoog batterijverbruik bij gebruik wifi. Ik begin nu toch wel aardig in herhaling te vervallen, maar goed >:)

Ik heb sinds een paar uurtjes de nieuwste DJdroid 1.4 van UdK erop staan. Dit is een Sense rom gebaseerd op Base 2.14...echt de aller-allernieuwste versie dus :) En ik moet zeggen, zoals ik van UdK gewend ben, een erg fijne rom. Lekker soepel en ik merk nu wel dat bijv 3G/H verbinding veel stabieler is dan bij OD! En ook is het batterijverbruik bij wifi prima. Ook al zit hier ook de Wifi N driver in, net zoals bij OD. Ik blijf mij verbazen over dit grote verschil in batterijverbruik tussen de OD en Sense rom's. Anyway...hier nog even de link :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=720294

Ik heb er wat apps uit verwijderd zoals facebook, twitter en dat soort crap...scheelt weer een stuk rommel op m'n toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
dafmay schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:04:
[...]

:) Ik flip aardig heen&weer tussen een AOSP rom zoals OD, en Sense rom's zoals AuraxTSense. Ik vind de OD rom's nog steeds heerlijk omdat ze gewoonweg supersnel en clean zijn en op mijn toestel geheel geen problemen geven. Alleen hoog batterijverbruik bij gebruik wifi. Ik begin nu toch wel aardig in herhaling te vervallen, maar goed >:)

Ik heb sinds een paar uurtjes de nieuwste DJdroid 1.4 van UdK erop staan. Dit is een Sense rom gebaseerd op Base 2.14...echt de aller-allernieuwste versie dus :) En ik moet zeggen, zoals ik van UdK gewend ben, een erg fijne rom. Lekker soepel en ik merk nu wel dat bijv 3G/H verbinding veel stabieler is dan bij OD! En ook is het batterijverbruik bij wifi prima. Ook al zit hier ook de Wifi N driver in, net zoals bij OD. Ik blijf mij verbazen over dit grote verschil in batterijverbruik tussen de OD en Sense rom's. Anyway...hier nog even de link :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=720294

Ik heb er wat apps uit verwijderd zoals facebook, twitter en dat soort crap...scheelt weer een stuk rommel op m'n toestel :)
Ik haat sense, moet echt een AOSP rom zijn voor mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
-TheNose- schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:07:
[...]

Ik haat sense, moet echt een AOSP rom zijn voor mij. ;)
:) Same here, maar je weet Sense kun je disablen. Uiteraard is dat niet hetzelfde als een AOSP rom...maar toch het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
dafmay schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:18:
[...]

:) Same here, maar je weet Sense kun je disablen. Uiteraard is dat niet hetzelfde als een AOSP rom...maar toch het werkt wel.
Herstel: Ik haat de Sense apps! :P

Heb nu Defrost draaien met de 1267 HAVS kernel, wel een hoop apps moeten verwijderen (moet er nog twee verwijderen, maar dan moet ik de zip aanpassen en opnieuw flashen :X). Conclusie: draait als een tiet, moet alleen even wat meer tweaken.

Even wat weekjes Defrost draaien kijken wat ik tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
-TheNose- schreef op zondag 12 september 2010 @ 08:55:
[...]

Herstel: Ik haat de Sense apps! :P

Heb nu Defrost draaien met de 1267 HAVS kernel, wel een hoop apps moeten verwijderen (moet er nog twee verwijderen, maar dan moet ik de zip aanpassen en opnieuw flashen :X). Conclusie: draait als een tiet, moet alleen even wat meer tweaken.

Even wat weekjes Defrost draaien kijken wat ik tegen kom.
Ben 'm op het moment ook aan het flashen :) M'n eerste keer DeFrost...ben benieuwd, vooral de verschillen tov OD.

Ps Toevallig nog een tip voor een blackbar zoals ook voor OD : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=7867670

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 12-09-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

Ik heb dan zojuist toch echt de stap gewaargd en mijn telefoon geroot en voorzien van de laatste opendesire. Kan nog niet echt zeggen dat hij sneller is, maargoed, ben het allemaal nog aan het instellen.

Helaas loop ik wel tegen een probleem aan: Ik maak gebruik van Launcher Pro en heb enkele snelkoppelingen naar applicaties op mijn homescreen staan. Het probleem dat ik heb is dat hij na een reboot de icoontjes van deze applicaties vergeten lijkt te zijn. De snelkoppelingen werken echter nog wel perfect, maar zijn voorzien van een standaard Android applicatie icoontje. Is dit een bekend probleem? Of heeft iemand hier wellicht dé oplossing voor? Vreemd is wel dat de launcher pro activities die ik heb ingesteld, wél de icoontjes onthouden.

edit:

Heb hier wel al een workaround voor gevonden: ipv snelkoppelingen, launcher pro activities maken naar de hoofdactiviteit van de applicatie. Dan blijven de icoontjes dus wel staan.

Overigens heb ik nog een vraagje, want ik heb na het instellen van een pattern dus geen lockscreen meer, maar enkel nog de pattern. Is het mogelijk om de lockscreen én de pattern te gebruiken? (bijvoorbeeld patter verschijnt pas na een x-aantal minuten niet gebruikt, maar lockscreen altijd)

Want ik heb dus nu al een keer gehad dat de pattern in mijn broekzak fout getekend was (na 5 keer moet je dus weer een halve minuut wachten). Met die lockscreen heb je dan nog een extra barriere zegmaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Halfkakkende op 12-09-2010 15:52 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
dafmay schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:30:
[...]

Ben 'm op het moment ook aan het flashen :) M'n eerste keer DeFrost...ben benieuwd, vooral de verschillen tov OD.

Ps Toevallig nog een tip voor een blackbar zoals ook voor OD : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=7867670
Moet je ook eens kijken bij je apps, met de defrost updater kun je ook eenvoudig blackbars en kernels downloaden en flashen. Ies handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 18:31
offtopic:
Is XDA nou plat of is er iets mis met mijn PC?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

JKratos schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:05:
offtopic:
Is XDA nou plat of is er iets mis met mijn PC?
offtopic:
ligt plat ja

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dat is een bug in de laatste versie zoals je hier kunt lezen http://www.launcherpro.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
janvanduschoten schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:32:
[...]

Moet je ook eens kijken bij je apps, met de defrost updater kun je ook eenvoudig blackbars en kernels downloaden en flashen. Ies handig! :)
Ja had ik ook al gezien...zeker een handig app, mooie toevoeging aan de rom. Helaas bevallen de aangeboden blackbars mij niet...veel te kleurig. Ik houd van een rustige look, zoals de BSIBB blackbar voor OD. Zie screenshot van Albino71 :

albino71 in "[HTC Desire] Rooten & Custom ROM's"

Edit : uiteraard heb ik ook al geprobeerd om de OD blackbars te installeren, maar dit gaat helaas niet...had ik ook eigenlijk niet verwacht, maar was proberen waard.

Edit 2 : v4.1 is uit.

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 12-09-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

Ilya schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:06:
[...]

Dat is een bug in de laatste versie zoals je hier kunt lezen http://www.launcherpro.com/
Ha, dat is natuurlijk ook nog mogelijk B) . Was er vanuit gegaan dat het de combi OpenDesire + Launcher Pro oid was, omdat ik het voorheen nooit had, maar blijkbaar gebruikte ik daar nog een oude versie.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ben nu ook even bezig met DJdroid 1.4 en inderdaad deze loopt ook wel soepel.
Het word zo een lastige keuze.. Leedroid , DJdroid of toch OD. Maar gelukkig genoeg keuze :)

Alleen klopt het dat XDA eruit ligt? Kom er nu al vandaag enige tijd niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mabili schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:49:
Het word zo een lastige keuze.. Leedroid , DJdroid of toch OD. Maar gelukkig genoeg keuze :)

Alleen klopt het dat XDA eruit ligt? Kom er nu al vandaag enige tijd niet meer op.
Kijk eens vier posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mabili schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:49:

Ja ligt er al sinds vanmiddag uit...helaas.

Ps Vergeet AuraxTSense 7.6.1 niet...vind ikzelf een erg fijne Sense-based ROM. Sterker nog, het is m'n favoriete Sense custom ROM tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo en weer terug naar OpenDesire, teveel extra troep met Defrost, kreeg voor het eerst in mijn android carriere ruimtegebrek in het interne geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
RoD schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:52:
[...]

Kijk eens vier posts hierboven.
Had er overheen gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een 16GB Sandisk kaartje en helaas is die er alleen in een class 2 uitvoering. Ik maak gebruik van app2sd en opzicht gaat dat best redelijk totdat ik de telefoon ook als mp3 speler gebruik, af en toe hapert de muziek, vooral als ik wat andere dingen met het toestel aan het doen ben. Het zijn gewoon 128kbps mp3 bestanden dus ik vind het een beetje frapant dat de telefoon dit niet aankan, ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die dit ervaren of dat er iets niet klopt aan mijn SD-kaartje?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
-TheNose- schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:42:
Zo en weer terug naar OpenDesire, teveel extra troep met Defrost, kreeg voor het eerst in mijn android carriere ruimtegebrek in het interne geheugen.
Huh...zoveel meer zit er toch niet op DeFrost tov OD? Ik heb zelf nog wat apk's eruit gesloopt voordat ik 'm heb geflashed...dus weet zo ongeveer wel wat er in zit en dat leek mij niet heel veel meer dan bij een OD rom.

Edit : ik zie nu toch wel een behoorlijk verschil in grootte van 25Mb tussen de OD en DeFrost .zip bestanden. Blijkbaar toch wel aardig wat extra meuk in DeFrost :)

Ik ben nu OD 4.0.16 aan het flashen...

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 12-09-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
BastiaanN schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:52:
Ik heb een 16GB Sandisk kaartje en helaas is die er alleen in een class 2 uitvoering. Ik maak gebruik van app2sd en opzicht gaat dat best redelijk totdat ik de telefoon ook als mp3 speler gebruik, af en toe hapert de muziek, vooral als ik wat andere dingen met het toestel aan het doen ben. Het zijn gewoon 128kbps mp3 bestanden dus ik vind het een beetje frapant dat de telefoon dit niet aankan, ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die dit ervaren of dat er iets niet klopt aan mijn SD-kaartje?
Heb ook een 16GB Sandisk klasse 2 kaartje, dus wil het wel ff voor je testen. Wat doe je als hij gaat haperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
dafmay schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:14:
[...]

Huh...zoveel meer zit er toch niet op DeFrost tov OD? Ik heb zelf nog wat apk's eruit gesloopt voordat ik 'm heb geflashed...dus weet zo ongeveer wel wat er in zit en dat leek mij niet heel veel meer dan bij een OD rom.

Edit : ik zie nu toch wel een behoorlijk verschil in grootte van 25Mb tussen de OD en DeFrost .zip bestanden. Blijkbaar toch wel aardig wat extra meuk in DeFrost :)

Ik ben nu OD 4.0.16 aan het flashen...
Op het eerste gezicht lijkt het mee te vallen idd... ;)
Ook bij elke flash (er komen toch wel vaak nieuwe Defrost of OD versies uit) die extra troep weer verwijderen heb ik geen trek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor apps2sd wordt minimaal class 6 aangeraden (en eigenlijk ook maximaal, class 10 is overkill).
16GB class 6 zijn nog wat prijzig (zo'n 60euro), maar als je het met iets minder af kan heb je voor zo'n 20euro een 8GB class 6 kaartje wat goed te doen is denk ik.

(oh ja; de telefoon kan het idd makkelijk aan. Geen problemen hier als ik mp3's afspeel (van de sd kaart) en tegelijk een app draai (die op de sd kaart is geinstalleerd). Ik heb een class 6 kaartje btw.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers,

Ik zit een beetje met een probleem, ik wil mijn Desire rooten. Maarrr ik heb bootloader 0.93.0001 en ik zit op ROM Build 2.10.405.2.

Is het uberhaubt mogelijk om te rooten met deze specs? Oja het is een Desire met AMOLED.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:31:
Tweakers,

Ik zit een beetje met een probleem, ik wil mijn Desire rooten. Maarrr ik heb bootloader 0.93.0001 en ik zit op ROM Build 2.10.405.2.

Is het uberhaubt mogelijk om te rooten met deze specs? Oja het is een Desire met AMOLED.

Thanks alvast!
Je probleem is heel anders dan wat je beschrijft! ;).

Probeer google of xda eens, of lees de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Net me desire geroot en geflashed. Handmatig gedowngrade, vervolgens met unrevoked nieuwe radio en ODv4.0.15 er op gezet. Hij is nu aan het booten, duurt wel, boven mijn verwachting, lang. Neem aan dat dit hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
s0k schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:43:
Net me desire geroot en geflashed. Handmatig gedowngrade, vervolgens met unrevoked nieuwe radio en ODv4.0.15 er op gezet. Hij is nu aan het booten, duurt wel, boven mijn verwachting, lang. Neem aan dat dit hoort?
Ja, maak je geen zorgen, kan wel een minuutje of 10 duren (max denk ik). De 1e keer booten duurt altijd lang, meestal boot ik hem na installatie nog een keer, hij lijkt dan sneller te worden.

Welcome to the club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Zit nu toch al op een kwartier. Krijg haast zin om de accu er uit te trekken. Maar ik wacht nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
s0k schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:55:
Zit nu toch al op een kwartier. Krijg haast zin om de accu er uit te trekken. Maar ik wacht nog wel ff.
De kans is aanwezig dat je in een bootloop zit. Je kunt proberen te rebooten. Dan moet je tegelijk indrukken in deze volgorde:(1) power (bovenop) (2)volume down en (3) je optische joystick. Dan hoef je niet je batterij eruit te trekken. Helpt dit ook niet, dan moet je batterij er uit, naar je custom recovery menu en alles nog eens wipen, daarna opnieuw flashen.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Heb uiteindelijk gewoon batterij eruit gehaald, wiped en reflashed. Werkt nu. Kan ik eindelijk deze rom gaan ontdekken etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
s0k schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:08:
Heb uiteindelijk gewoon batterij eruit gehaald, wiped en reflashed. Werkt nu. Kan ik eindelijk deze rom gaan ontdekken etc. :)
Mooi zo. Een tip : ipv de batterij eruit te moeten halen, lukt vaak ook de volgende toets-combi : Powertoets en Volume Down ingedrukt houden en dan trackball ingedrukt houden totdat telefoon opnieuw opstart...

Arghh...zie dat JvD mij net voor is :)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 13-09-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:43:
[...]

Arghh...zie dat JvD mij net voor is :)
Naja, net?! Je zal maar 39 minuten moeten hangen.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:07:
[...]
Naja, net?! Je zal maar 39 minuten moeten hangen.... >:)
Ja dat zou toch wat zij heh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 15:31:
Tweakers,

Thanks alvast!
Mijn desire HAD ook Hboot 0.93 met dezelfde rombuild.
Ik heb het gedaan volgens deze manier, erg simpel...als je eenmaal hboot 0.83 hebt kun je rooten met unrevoked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van die methode snapte ik dus helemaal niks :O

Heb er een beetje mee geklooid maar het lukte niet (ik ben een beetje een fr00b met Android nog)

iemand kan helpen?

Thanks

EDIT: Gelukt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Ik heb toevallig vorige week hetzelfde SD-kaartje gekocht en ik heb geen last van de problemen die je noemt. Net een treinrit van twee uur, muziek aan, twitter aan, internetten, geen haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een class 2 16Gb kaartje (stock 2.2, geen root) en heb ook af en toe een hikje in de muziek, meestal bij het starten van afspelen. Bij video opnamen op 720p krijg ik ook wat reproduceerbare hick ups. Dat moet dan in het opgenomen materiaal zitten. Ergo, een CPU hickupje, of een vertraging in het wegschrijven van beeldmateriaal. Dat zal met 720p recording wel 800kb/s zijn of zo.

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
ik ben nog totaal niet thuis in het rooten zelf (afgezien van dit topic doorlezen)

In de startpost van dit topic staat een link voor bootloaders met 0.80 of later.

verder in de startpost staat een handleiding om te rooten, (ik weet echter niet voor welke versie dit geld)
geld dit ook als je bootloader HBOOT-0.93.0001 hebt?

info in het bootschermL
BRAVO PVT1 SHIP S-ON
HBOOT-0.93.0001
MICROP-031d
TOUCH PANEL-SYNT0101
RADIO-5.09.05.30_2
aug 10 2010, 17:52:18

build number
2.10.405.2 CL226611 release-keys

alvast bedankt, ben van plan om opendesire te gaan installeren of er moet een betere rom aangeraden worden.

zelfde vraag is al gesteld hier zie ik nu, echter bevat mijn toestel een amoled scherm mocht dit uitmaken

mocht er na het rooten iets stuk gaan,
hoe kan ik hem dan weer in orginele staat terugkrijgen? (dit om hem evt op te sturen natuurlijk)

[ Voor 19% gewijzigd door mesm90 op 17-09-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesjah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 17:38
Ik zelf heb unrevoked 3.2 gedaan i.p.v. het downgraden! Prachtig '1 click system' en hij doet alles voor je.. echter wel goed de handleiding even doorlezen! Hij is nu van internet gehaald omdat een aantal evo's raar deden.. maar je kunt hun IRC channel joinen en daar vanaf downloaden! Op de HTC desire doet hij het namelijk perfect.

http://unrevoked.com/rootwiki/doku.php/public/unrevoked3

[ Voor 8% gewijzigd door Woesjah op 17-09-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Ik ben even benieuwd wie er DeFrost heeft draaien, en welke kernel en radio versie, want ik heb met OD en DeFrost al een paar keer het black screen of death gehad, en dat begon toch te vervelen.Ik zit nu op Leedroid, ,maar vind de kale Froyo met LauncherPro toch lekkerder lopen.

Ik wil nu toch weer Defrost gaan installeren, maar ben benieuwd of er iemand hier problemen heeft met de standaard kernel. Ik gebruik geen SetCPU, dus daar kan het niet aan liggen, ook heb ik de laatste radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

janvanduschoten schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:05:
Ik ben even benieuwd wie er DeFrost heeft draaien, en welke kernel en radio versie, want ik heb met OD en DeFrost al een paar keer het black screen of death gehad, en dat begon toch te vervelen.Ik zit nu op Leedroid, ,maar vind de kale Froyo met LauncherPro toch lekkerder lopen.

Ik wil nu toch weer Defrost gaan installeren, maar ben benieuwd of er iemand hier problemen heeft met de standaard kernel. Ik gebruik geen SetCPU, dus daar kan het niet aan liggen, ook heb ik de laatste radio.
Defrost met SVS 998Mhz draaide bij mij goed. Andere liepen bij mij ook vast, batterij steeds loshalen is best irritant 8)7 .

Maar ik ga toch over op een andere ROM. Ik ben de Sense interface gewend, en dan is de originele interface, al dan niet met launcherpro een achteruitgang in zowel gebruikersgemak als presentatie. Nu ben ik op zoek naar een rom met Sense interface welke, net zoals in DeFroSTdeze mod heeft: "bravo: Pershoot's audio-mod (Kali-)"
Dit heeft betrekking tot de kernel.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld AuraXTSense te draaien en daar een kernel beschikbaar vanuit DeFroST in te flashen. En zo ja, moet dit gewoon achteraf via clockwork recovery?

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-09-2010 11:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 05:48
janvanduschoten schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:05:

Hier draait Defrost 4.2 met de havs 1190mhz kernel als een zonnetje :) had met versie 3.8 wel dat ik mijn toestel niet uit standby kreeg, maar na een update naar 4.0 was dat probleem weg. Zit inmiddels echt al maanden op DeFrost. Ben eerg tevreden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

Tutti-frutti schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:37:
[...]

Defrost met SVS 998Mhz draaide bij mij goed. Andere liepen bij mij ook vast, batterij steeds loshalen is best irritant 8)7 .
Batterij loshalen is zelden nodig ;-) Volume Down+Optical Trackpad+Power Button tegelijk indrukken werkt bijna altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
Maverick schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:46:
[...]

Hier draait Defrost 4.2 met de havs 1190mhz kernel als een zonnetje :) had met versie 3.8 wel dat ik mijn toestel niet uit standby kreeg, maar na een update naar 4.0 was dat probleem weg. Zit inmiddels echt al maanden op DeFrost. Ben eerg tevreden.
Dan ga ik die kernel ook maar eens proberen. Heb je setCPU erop staan? Ik neem aan dat je de laatste radio gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

mesm90 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:57:

HBOOT-0.93.0001
RADIO-5.09.05.30_2
build number 2.10.405.2 CL226611 release-keys
Ik zie dat je een beetje buiten de boot valt qua reacties, dus bij deze dan toch nog 1-tje voor het weekend.

Je draait dus een officiële FroYo, je weet je radio en je bootloader versie.
Ik weet niet welke methode voor jou de beste is, maar als je wat zoekt op XDA en check daar het subforum Desire Android Development, dan kom je vast verder.
Succes met inlezen, maar dat moet in een weekendje wel lukken :)
alvast bedankt, ben van plan om opendesire te gaan installeren of er moet een betere rom aangeraden worden.
OpenDesire is zeker niet de beste ROM...of wel....tja...
Over smaak valt niet te twisten is hier wel een beetje van toepassing.
De beste ROM is sterk afhankelijk van wat je wil.
Ik heb een aantal roms geprobeerd (zoals de meesten hier) en ik heb de perfecte nog niet gevonden.
Ik blijf bijvoorbeeld elke keer terugvallen op Sense ROMs ivm de dialer van HTC.
Nee...dialer one kan ook daar niet aan tippen!

Het komt er uiteindelijk op neer dat je gewoon moet gaan lezen op XDA en vervolgens lekker uitproberen.
mocht er na het rooten iets stuk gaan,
hoe kan ik hem dan weer in orginele staat terugkrijgen? (dit om hem evt op te sturen natuurlijk)
Ook hierop zijn je antwoorden op XDA terug te vinden.
Succes!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 05:48
janvanduschoten schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:09:
[...]

Dan ga ik die kernel ook maar eens proberen. Heb je setCPU erop staan? Ik neem aan dat je de laatste radio gebruikt.
Een volmondig ja op beide vragen :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Defrost is ook de enige rom waarbij ik dat black screen of death had. OD nog nooit last van gehad, net de nieuwste versie geflasht (flash alleen stable releases)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.d.hartog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:01
Weet iemand hoe je een blacked-out SLCD weer actief krijgt.
Ik heb unrevoked geprobeerd maar die krijgt geen verbinding. (met android 1.0 driver)

Help... mijn toestel toont niets meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph

wph

w.d.hartog schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:07:
Weet iemand hoe je een blacked-out SLCD weer actief krijgt.
Ik heb unrevoked geprobeerd maar die krijgt geen verbinding. (met android 1.0 driver)

Help... mijn toestel toont niets meer..
Het verstandigste is denk ik om even op XDA te zoeken, zijn al verschillende topics over geweest. Ik denk dat je een RUU moet flashen.
Pagina: 1 ... 23 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.